abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180387901
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wacht ff, bij een referendum is er dus een goede en een slechte keuze? Kortom, je zegt dat iedereen die het niet met mij eens is de verkeerde keus maakt?
Oké, je kan dus gewoon niet lezen.
Maak je basisschool eerst eens af en probeer het dan nog eens.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 22:43:18 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180388008
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:37 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dat weten we nu wel.
Volgens spreekt niemand je ook tegen op dit punt of zeggen ze dat zij dat wel goed vinden of doen.

Kortom, je probeert een punt te maken terwijl er geen discussie is...
Ik weet niet hoor, het gaat hier al ellenlang over referendum dit, dat, zus, zo, en men heeft er geen verstand van en men moet inlezen en Henk en Ingrid zijn te stom voor een referendum, ze snappen de inhoud niet en weet ik het. Maar als het dan om stemmen op een politieke partij gaat is het allemaal geen issue. Dan mag er gewoon op een persoon gestemd worden, geen enkel probleem, al wordt de endlosung als politiek programma ingezet, maakt niet uit joh, je stemt toch op een persoon?

quote:
Overigens heb ik, tijdens alle jaren dat ik politieke voorlichting gaf en talloze stemmers heb gesproken, nog nooit gehoord dat iemand enkel op Bos stemde vanwege zijn kontje of op Jesse vanwege zijn looks.
Dan had je beter op moeten letten denk ik.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 22:43:47 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180388437
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Probeer je dit nu echt joh?
Ja, ik stel LETTERLIJK dat er NIET een goede en een slechte keuze is en jouw reactie is dat er (volgens mij) dus WEL een goede en een slechte keuze is.
Ik weet niet of je aan het trollen bent of te dom om te poepen, maar in beide gevallen verdoe ik mijn tijd.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 23:09:44 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180388679
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 23:00 schreef Kansenjongere het volgende:

Ja, ik stel LETTERLIJK dat er NIET een goede en een slechte keuze is en jouw reactie is dat er (volgens mij) dus WEL een goede en een slechte keuze is.
Ik weet niet of je aan het trollen bent of te dom om te poepen, maar in beide gevallen verdoe ik mijn tijd.
Dan verdoe je toch lekker je tijd joh... Jij stelde dit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 20:23 schreef Kansenjongere het volgende:

Het hele idee van het kiezen van een volksvertegenwoordiging is dat je iemand kiest door wie je je wil laten vertegenwoordigen. Wat jouw reden is om tot die keuze te komen moet je natuurlijk zelf weten.
Het hele idee van een referendum is dat je stemt over 1 specifiek vraagstuk, dan is het wel handig als je in ieder geval enig idee hebt waar je nu eigenlijk over stemt.
Ergo, de persoon telt als het om kamerverkiezingen gaat maar bij een referendum moet je je inlezen.

En vervolgens kom je ook nog een keer met deze ongein:

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 21:20 schreef Kansenjongere het volgende:

Als jij je wil laten vertegenwoordigen door iemand, omdat je hem een lekker kontje vindt hebben dan is dat inderdaad jouw goed recht.
Als jij je mening over een Oekraïneverdrag laat bepalen door iemand met een vlotte babbel maar geen enkele inhoudelijke kennis over dat verdrag dan zou Maxima je een beetje dom noemen.
Je kunt nu hoog en laag gaan springen en mij dom, geen lagere school, en beter lezen verwijten maar lees nou eens kritisch wat je zelf schrijft.
pi_180388843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 23:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan verdoe je toch lekker je tijd joh... Jij stelde dit:

[..]

Ergo, de persoon telt als het om kamerverkiezingen gaat maar bij een referendum moet je je inlezen.

En vervolgens kom je ook nog een keer met deze ongein:

[..]

Je kunt nu hoog en laag gaan springen en mij dom, geen lagere school, en beter lezen verwijten maar lees nou eens kritisch wat je zelf schrijft.
Wat ik zelf schrijf is dat je in het ene geval IEMAND kiest die gedurende een periode van (normaliter) minimaal vier jaar lang over de meest uiteenlopende zaken namens jou gaat beslissen zodat jij je niet in al die uiteenlopende zaken hoeft in te lezen. Jij kiest dan immers IEMAND die jou mag VERTEGENWOORDIGEN en schuift daarmee de verantwoordelijkheid af.

Wat ik daarnaast zelf schrijf is dat je in het andere geval JOUW MENING over ÉÉN HELE SPECIFIEKE KWESTIE geeft waardoor je je daar dus JUIST WEL in zal moeten lezen.
Jij wil dan immers ZELF BESLISSEN over die ene HELE SPECIFIEKE KWESTIE dus dan zul je daar zelf ook MOEITE voor moeten doen.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 23:28:16 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180389092
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 23:16 schreef Kansenjongere het volgende:

Wat ik zelf schrijf is dat je in het ene geval IEMAND kiest die gedurende een periode van (normaliter) minimaal vier jaar lang over de meest uiteenlopende zaken namens jou gaat beslissen zodat jij je niet in al die uiteenlopende zaken hoeft in te lezen. Jij kiest dan immers IEMAND die jou mag VERTEGENWOORDIGEN en schuift daarmee de verantwoordelijkheid af.
Dus kijk maar ff. Ik kies iemand die er leuk uit ziet en wat hij de komende vier jaar voor ogen heeft zien we dan wel weer...

quote:
Wat ik daarnaast zelf schrijf is dat je in het andere geval JOUW MENING over ÉÉN HELE SPECIFIEKE KWESTIE geeft waardoor je je daar dus JUIST WEL in zal moeten lezen.
Jij wil dan immers ZELF BESLISSEN over die ene HELE SPECIFIEKE KWESTIE dus dan zul je daar zelf ook MOEITE voor moeten doen.
Ja gvd, net zoals je moeite moet doen voor de quote hierboven of niet dan? Of ben je nog steeds van mening dat je kunt stemmen op een persoon zonder naar de inhoud te kijken terwijl je wel vol gas op de inhoud gaat als het om een referendum gaat?
pi_180389142
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 23:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus kijk maar ff. Ik kies iemand die er leuk uit ziet en wat hij de komende vier jaar voor ogen heeft zien we dan wel weer...

[..]

Ja gvd, net zoals je moeite moet doen voor de quote hierboven of niet dan? Of ben je nog steeds van mening dat je kunt stemmen op een persoon zonder naar de inhoud te kijken terwijl je wel vol gas op de inhoud gaat als het om een referendum gaat?
1. Dat iemand stemt op een persoon zonder naar de inhoud te kijken is jouw aanname, waarvoor je nog geen enkele onderbouwing hebt gegeven en die we vermoedelijk ook nooit te zien gaan krijgen.
2. Ja, dat is het hele idee van je laten vertegenwoordigen. Jij bepaalt door wie je je laat vertegenwoordigen, jij kiest je reden daarvoor, zelfs in het hypothetische geval dat je die keuze maakt zonder naar de inhoud te kijken.
3. Mensen willen een referendum omdat ze ZELF willen meebeslissen over INDIVIDUELE KWESTIES en zich dus NIET UITSLUITEND WILLEN LATEN VERTEGENWOORDIGEN. Dat KAN dus NIET zonder naar de inhoud te kijken.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 23:33:40 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180389179
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 23:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

1. Dat iemand stemt op een persoon zonder naar de inhoud te kijken is jouw aanname, waarvoor je nog geen enkele onderbouwing hebt gegeven en die we vermoedelijk ook nooit te zien gaan krijgen.
2. Ja, dat is het hele idee van je laten vertegenwoordigen. Jij bepaalt door wie je je laat vertegenwoordigen, jij kiest je reden daarvoor, zelfs in het hypothetische geval dat je die keuze maakt zonder naar de inhoud te kijken.
3. Mensen willen een referendum omdat ze ZELF willen meebeslissen over INDIVIDUELE KWESTIES en zich dus NIET UITSLUITEND WILLEN LATEN VERTEGENWOORDIGEN. Dat KAN dus NIET zonder naar de inhoud te kijken.
Kortom, je bent hypocriet tot op het bot, meer kan ik er niet van maken.
pi_180389198
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 23:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kortom, je bent hypocriet tot op het bot, meer kan ik er niet van maken.
"Sterke" "comeback" :')
  dinsdag 10 juli 2018 @ 23:41:49 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180389317
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 23:34 schreef Kansenjongere het volgende:

"Sterke" "comeback" :')
Veel anders is er dan ook niet te verzinnen.

Maar goed, het interesseert me verder ook vrij weinig. Ik vind het alleen enorm hypocriet...
  woensdag 11 juli 2018 @ 05:16:38 #112
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180391801
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 17:26 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dat iedereen mag stemmen is natuurlijk al bizar. Iq testen voor stemrecht _O_
En daarna een toets om te controleren of iedereen zich goed ingelezen heeft.
Dat is een prima idee. Veel van mijn landgenoten maken een puinhoop van hun leven .... die zou ik echt geen macht over het land willen toekennen.
pi_180392040
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

66-taal voor: we moeten de burger geen invloed geven, want de burger is te dom om het te snappen.
Nee, dat is het niet. Denk maar aan de omgevingswet. Die heeft de burger op het oog: één loket voor een aanvraag (handig) waarbij dan alle aspecten van bescherming (natuur, geluidsoverlast, etc.) worden bekeken.

Maar je kan in Nederland geen duizenden gemeenten hebben met elk een volleerd expert op gebied van natuurwetgeving, op gebied van biologie, op gebied van geluidsmodellering, enz. enz. Zo veel experts zijn er niet en het zou onbetaalbaar worden.

Vroeger was het makkelijker voor de gemeente, want toen had men gewoon schijt aan het milieu en aan geluidsoverlast etc.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 06:19:31 ]
pi_180392055
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zoals Jan Roos, die geen benul had waar dat verdrag over ging, maar wel tegen was, omdat hij dan een leuk matrozenpetje mocht opzetten?
En dat weet jij omdat... (onderbuik anyone?)
Ja, het referendum tegen de Oekraïne is gekaapt en een referendum geworden om de EU even wakker te schudden: "wij willen dat de denderende EU-trein afremt". Heel slim gespeeld.

Waar krijgen we anders die mogelijkheid? Over 4 jaar stemmen op een anti EU-partij? Die partijen krijgen geen kans want die wordt verketterd en uitgehoond. Daarnaast ziet nagenoeg iedere politicus het lonkende pluche in Brussel na de ambtstermijn graag tegemoet, dan is het stilletje meerijden en na mij de zondvloed; "ik moet wel aan mijn familie/villa/zwembad denken".
Racist
pi_180392592
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 23:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

3. Mensen willen een referendum omdat ze ZELF willen meebeslissen over INDIVIDUELE KWESTIES en zich dus NIET UITSLUITEND WILLEN LATEN VERTEGENWOORDIGEN. Dat KAN dus NIET zonder naar de inhoud te kijken.
Is dan natuurlijk ook gewoon alom gedaan.
Conscience do cost.
pi_180392664
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:19 schreef ems. het volgende:

[..]

Is dan natuurlijk ook gewoon alom gedaan.
Nee, want Kansenjongere WEET dat iedereen alleen maar tegengestemd heeft omdat Roos een vlotte babbel heeft. De arrogantie...
Racist
pi_180392682
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:31 schreef Toga het volgende:

[..]

Nee, want Kansenjongere WEET dat iedereen alleen maar tegengestemd heeft omdat Roos een vlotte babbel heeft. De arrogantie...
Zelfs als dat het geval was (wat het uiteraard niet is) dan is dat ook een prima reden om tegen te stemmen. Mensen stemmen om verschillende redenen. Dat is niet nieuw.
Conscience do cost.
pi_180392849
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:31 schreef Toga het volgende:

[..]

Nee, want Kansenjongere WEET dat iedereen alleen maar tegengestemd heeft omdat Roos een vlotte babbel heeft. De arrogantie...
Aha, er wordt maar weer eens teruggegrepen op de op fok altijd zo populaire discussietechniek van het anderen woorden in de mond leggen. Maar als je dan toch over arrogantie begint, lees dan je eigen reactie nog eens terug waarin je meent te kunnen bepalen wat 95 procent van de Europese burgers wel of niet zouden doorhebben.
pi_180393392
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, het gaat hier al ellenlang over referendum dit, dat, zus, zo, en men heeft er geen verstand van en men moet inlezen en Henk en Ingrid zijn te stom voor een referendum, ze snappen de inhoud niet en weet ik het. Maar als het dan om stemmen op een politieke partij gaat is het allemaal geen issue. Dan mag er gewoon op een persoon gestemd worden, geen enkel probleem, al wordt de endlosung als politiek programma ingezet, maakt niet uit joh, je stemt toch op een persoon?

[..]

Dan had je beter op moeten letten denk ik.
:')

Dus omdat mijn jarenlange beroepservaring en deskundigheid op dit gebied niet in jouw straatje past, ga je persoonlijk worden en doen alsof ik het verkeerd zie.

Je maakt jezelf alleen maar belachelijk zo, want in feite neem jij nu een feitelijke ervaring niet aan enkel vanwege mijn persoon. En dat terwijl je pagina's vol hebt geschreven over dat je nooit op een persoon moet afgaan maar op de inhoud.
Maar als iemand dan inhoudelijk reageert en feitelijke ervaringen deelt, dan is het ineens niet waar, dan mag jij deze deskundigheid ineens wegwuiven want als het niet in jouw straatje past dan is het niet erg om af te gaan op de persoon ipv de inhoud.

[ Bericht 0% gewijzigd door FYazz op 11-07-2018 10:03:56 ]
pi_180393465
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:31 schreef Toga het volgende:

[..]

Nee, want Kansenjongere WEET dat iedereen alleen maar tegengestemd heeft omdat Roos een vlotte babbel heeft. De arrogantie...
De kans dat iemand ergens op stemt omdat Jan Roos ( :') ) een vlotte babbel heeft lijkt me 0%. Ik denk dat mensen nog eerder ergens op stemmen uit medelijden met Jan Roos, en zelfs dat zijn niet genoeg stemmen om hem een zeteltje te bezorgen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 11 juli 2018 @ 10:36:48 #121
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180394001
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 09:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De kans dat iemand ergens op stemt omdat Jan Roos ( :') ) een vlotte babbel heeft lijkt me 0%. Ik denk dat mensen nog eerder ergens op stemmen uit medelijden met Jan Roos, en zelfs dat zijn niet genoeg stemmen om hem een zeteltje te bezorgen.
Toch stemden honderdduizenden Nederlanders op het plan van de clown Jan Roos. Een angstaanjagend idee want dit betekent dus dat veel Nederlanders bereid zijn ons land naar de afgrond te brengen.
pi_180402866
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 06:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Denk maar aan de omgevingswet. Die heeft de burger op het oog: één loket voor een aanvraag (handig) waarbij dan alle aspecten van bescherming (natuur, geluidsoverlast, etc.) worden bekeken.

Maar je kan in Nederland geen duizenden gemeenten hebben met elk een volleerd expert op gebied van natuurwetgeving, op gebied van biologie, op gebied van geluidsmodellering, enz. enz. Zo veel experts zijn er niet en het zou onbetaalbaar worden.

Vroeger was het makkelijker voor de gemeente, want toen had men gewoon schijt aan het milieu en aan geluidsoverlast etc.
Dit is - met alle respect - de grootst mogelijke onzin. Expertise die lokaal niet aanwezig is, kan in de regio worden ingewonnen. Bovendien worden bij herindelingen regelmatig gemeenten gevormd die kleiner zijn dan andere gemeenten voor de fusie. Een voorbeeld is Olst-Wijhe in Overijssel; een fusiegemeente van nog geen 18.000 inwoners. Veel kleiner dan bijvoorbeeld Hardenberg voor de gemeentelijke herindeling was.

Het is gewoon landjepik en geldingsdrang van bestuurders. Toen in 2000 de bovengenoemde gemeentelijke herindeling speelde, werd ook steeds geschermd met vage termen als "robuuste gemeenten" en toekomstige taken die de oude gemeenten niet zouden aankunnen; precies dezelfde taal die 66-minister Ollongren nu weer uitkraamt over gemeenten in Groningen. Concreet weten ze het nooit te maken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')