abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 11 juli 2018 @ 11:54:02 #151
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_180395308
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:44 schreef vincenzo78 het volgende:
Dankzij Klaas zijn ze er goed uitgekomen.

Thank God 4 Klaas!
Daar boven in de bergen daar woont heilige klaas, die smeerde zijn baard in met Zwitserse kaas,
Diep in de bergen klim je in een grot, maar voor je het weet is je lampie kapot.


[ Bericht 0% gewijzigd door klappernootopreis op 11-07-2018 13:20:14 ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_180395424
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 21:20 schreef Za het volgende:

[..]

[ afbeelding ]


Deze kon ik niet voorbij laten gaan.. :+
´
pi_180397093
Wat meer details over hoe de reddingsactie werd uitgevoerd:

https://nos.nl/artikel/22(...)en-daar-getoost.html

quote:
[...]

De jongens legden de ruim 3 kilometer lange tocht af op een opvouwbare stretcher, een soort cocon noemt Reymenants het. Ze hadden constant een luchtmasker op en werden begeleid door een duiker voor en een achter.

"Het draaide allemaal om snelheid. Doordat ze zo lang stillagen, raakten ze in een soort winterslaap. Hun hartslag ging heel erg naar beneden, hun ademhaling ook. Dat kwam ook doordat ze zo mager waren, ze hadden geen lichaamsvet meer."

Het moeilijkste stuk in de route was een U-bocht halverwege, met een opening onder water van nog geen halve meter. "Dat was voor die kinderen heel eng. Ze zien in die cocon niks. Ze weten dat er iemand voor en achter was, maar als je niet wordt vastgepakt is dat heel eng."
Doorgegeven

Veel duiken kwam er uiteindelijk niet aan te pas. Doordat er al veel water was weggepompt, stond de route bijna droog. "Het was vooral klauteren door slijk en modder, dat was heel zwaar."

Het laatste gedeelte van de tocht verliep gemakkelijker doordat een groep rotsklimmers een route met touwen had uitgezet. De stretchers konden in een soort kabelbaan naar beneden worden doorgegeven.

"De klimmers wisten welke haken ze in de steen van het plafond moesten slaan. Dat heeft enorm geholpen. De jongens werden hand over hand doorgegeven: ieder team deed 200 meter en droeg dan over aan de volgenden."

Al met al moeten er bij de operatie zo'n 5000 hulpverleners betrokken zijn geweest, schat Reymenants. Reddingswerkers en duikers, maar ook ondersteunende diensten als koks. "We waren heel blij met de vrijwilligers die elke dag onze kleren wasten. Die zaten elke keer weer helemaal onder de modder."

De coördinatie van de internationale reddingsoperatie liet aanvankelijk wat te wensen over, oordeelt Reymenants. "Iedereen wist het beter, iedereen had zijn eigen oplossing."

Gelukkig nam een team van de Australische Flying Docters snel het voortouw. "Zij hadden een arts die ook professioneel duiker is. Hij had vorig jaar nog een training grot-evacuatie gedaan. Hij was de enige die een draaiboek had; daar luisterde iedereen naar."

Zodra de jongens buiten aankwamen, moesten ze eerst bijkomen in een veldhospitaal. Vanwege de 'winterslaap' werden ze er enkele uren gestabiliseerd met zuurstof en voeding, voordat ze verder naar het ziekenhuis werden vervoerd. Reymenants maakte zich aanvankelijk zorgen over de shocktoestand van de coach, maar ook hij is inmiddels aangesterkt.

[...]
pi_180397362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:29 schreef Tourniquet het volgende:
Wat meer details over hoe de reddingsactie werd uitgevoerd:

https://nos.nl/artikel/22(...)en-daar-getoost.html

[..]

Als aanvulling zijn de foto's op FB Thai Navy Seal ook een aanrader. Ook tussen de duizenden reacties staan indrukwekkende foto's en video's _O_ O+
´
  Spellchecker woensdag 11 juli 2018 @ 15:00:40 #155
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180399001
Arts die Thaise voetballers redde verliest paar uur later zijn vader

De Australische Richard Harris, die een groot aandeel heeft gehad in de reddingsoperatie van de Thaise voetballertjes en hun coach, krijgt wereldwijd lof voor zijn heldhaftige werk. Hij kon er echter niet lang van genieten. Een paar uur na de reddingsactie hoorde Richard dat zijn vader was overleden.

Richard kapte zijn familievakantie in Thailand af om te helpen bij de reddingsoperatie. Hij is arts, heeft al dertig jaar ervaring als duiker en had al eerder mensen uit een ondergelopen grot gered. Zo meldt Nieuwsblad.

De Australiër speelde een belangrijke rol in de missie om de twaalf voetballertjes en hun coach weer veilig buiten te krijgen. Hij was zelfs samen met drie Thaise Navy Seals de laatste die uiteindelijk de grot verliet. Een paar uur na de heldhaftige reddingsactie, kreeg Richard een hartverscheurend bericht. Hij kreeg te horen dat zijn vader was overleden.

De baas van Richard laat aan Australische media weten dat het een periode van rouw is voor de familie. „Richard zal snel naar huis komen en zijn verdiende vrije tijd nemen, om samen met zijn familie bij te komen.. Hij vraagt om de privacy van de familie te respecteren.”

:{
pi_180400477
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Apart weer dat mensen voor hen gaan denken. Die kinderen zijn prima in staat zelf een beslissing te maken over een film oid.
Misschien moet je hen gewoon bij voorbaat in bescherming nemen. Achter een betaalmuur een interessant achtergrondartikel in het ND van vandaag over de mogelijke psychische gevolgen voor de jongens en hoe dat werkt in het brein:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Postbus100 op 11-07-2018 17:02:36 ]
Somebody that I used to know
pi_180401445
Eerste beelden van Thaise reddingsactie én van voetballertjes vrijgegeven

De eerste beelden van de reddingsoperatie van de twaalf voetballers en hun coach zijn door de Thaise marine gedeeld. Ook is er een video vrijgegeven die de jongens in het ziekenhuis laat zien. De Facebook-pagina van de Navy SEAL's deelde de beelden vanmiddag: ,,De operatie die de wereld nooit zal vergeten."
https://www.ad.nl/buitenl(...)rijgegeven~ae0869a9/

He he, eindelijk. *O*
pi_180402066
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 16:38 schreef Loekie1 het volgende:

He he, eindelijk. *O*
Loekie, alsjeblieft, doe nou niet alsof je recht hebt op die beelden }:| .
Somebody that I used to know
pi_180402579

We're ok! Members of the Wild Boars football team are seen being treated at a hospital in Chiang Rai, their parents on the other side of a glass window


Getting better: While some of the boys were lying down, others are seen sitting up and making gestures to the camera



Wild boars: The football players made rock'n'roll 'horns' signs from their beds and appeared to be smiling from behind their surgical masks



Almost reunited: Parents are seen waving to their children in the isolation unit

Meer> http://www.dailymail.co.u(...)-rescue-mission.html
´
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 juli 2018 @ 17:41:41 #160
163650 Greys
pi_180403002
Mooi stukkie wel over waarom dit nieuws zoveel mensen in de greep hield en meer aandacht kreeg dan ander nieuws.

quote:
Je kon erop wachten. Nu het dramatische verhaal van de Thaise jongens in de grot goed is afgelopen, roeren de cynici zich. Het is hypocriet dat zoveel aandacht werd gegeven aan de voetballertjes, schamperen zij, want deze aardkloot staat bol van ellende en ondraaglijk leed.

*knip*

Allemaal waar. Maar deze kinderen werden vermist, gevonden en gered. Dat is goed nieuws, en goed nieuws is schaars.
Complete artikel over 'Cave Kids, The Movie' hier:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2287672/happy-ending-in-thailand
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_180404007
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 17:41 schreef Greys het volgende:
Mooi stukkie wel over waarom dit nieuws zoveel mensen in de greep hield en meer aandacht kreeg dan ander nieuws.

Complete artikel over 'Cave Kids, The Movie' hier:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2287672/happy-ending-in-thailand
Serieus wat een slecht stuk, alsof van te voren al vaststond dat dit goed zou aflopen.

Het uitbouwen van die karakters ook :')

Er staat ook helemaal niet waarom dit nieuws zoveel mensen zgn in de greep hield.
Mensen zijn extreem sensatiebelust, en een stel kinderen 4 km diep in een ondergelopen grot voedt hun zucht naar sensatie optimaal.
De media weten dat, dus pakken ze dit verhaal breed op. Meer is het niet.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 juli 2018 @ 18:41:24 #162
163650 Greys
pi_180404261
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:30 schreef Za het volgende:

[..]

Serieus wat een slecht stuk, alsof van te voren al vaststond dat dit goed zou aflopen.

Het uitbouwen van die karakters ook :')

Er staat ook helemaal niet waarom dit nieuws zoveel mensen zgn in de greep hield.
Mensen zijn extreem sensatiebelust, en een stel kinderen 4 km diep in een ondergelopen grot voedt hun zucht naar sensatie optimaal.
De media weten dat, dus pakken ze dit verhaal breed op. Meer is het niet.
Tuurlijk stond niet van tevoren vast dat het goed af zou lopen. Maar er was wel in elk geval hoop al die tijd. Het kón tenminste nog goed aflopen en bij een nieuwsbericht over 'boot gezonken, zoveel mensen verdronken' is dat anders. En absoluut niet dat het één minder erg is dan het ander, maar ik kan me wel goed voorstellen dat iets waar nog hoop is mensen steeds elke dag laat kijken hoe en wat of er al nieuws is. En zo dus steeds meer aandacht krijgt.

Ik begrijp ook zeker wel een deel van hoe jij erover denkt en voor een deel zal je ook gelijk hebben. Ben het alleen niet met alles eens wat je hier zegt. En dat hoeft ook niet, net als andersom.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_180404401
Zeikerds op Twitter die afgeven op de humor van het Leidsch Dagblad. :')___! Dat mag niet want er is een duiker omgekomen en bla bla. |:(
pi_180404442
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:48 schreef Krollie het volgende:
Zeikerds op Twitter die afgeven op de humor van het Leidsch Dagblad. :')___! Dat mag niet want er is een duiker omgekomen en bla bla. |:(
Twitter :') :P ;).
pi_180404540
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:30 schreef Za het volgende:

[..]

Serieus wat een slecht stuk, alsof van te voren al vaststond dat dit goed zou aflopen.

Het uitbouwen van die karakters ook :')

Er staat ook helemaal niet waarom dit nieuws zoveel mensen zgn in de greep hield.
Mensen zijn extreem sensatiebelust, en een stel kinderen 4 km diep in een ondergelopen grot voedt hun zucht naar sensatie optimaal.
De media weten dat, dus pakken ze dit verhaal breed op. Meer is het niet.
Staat er wel, goed lezen. Dit was iets hoopvols, in tegenstelling tot het zoveelste deprimerende bericht over doden.
pi_180404942
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:41 schreef Greys het volgende:

Tuurlijk stond niet van tevoren vast dat het goed af zou lopen. Maar er was wel in elk geval hoop al die tijd. Het kón tenminste nog goed aflopen en bij een nieuwsbericht over 'boot gezonken, zoveel mensen verdronken' is dat anders. En absoluut niet dat het één minder erg is dan het ander, maar ik kan me wel goed voorstellen dat iets waar nog hoop is mensen steeds elke dag laat kijken hoe en wat of er al nieuws is. En zo dus steeds meer aandacht krijgt.
OK, maar hebben we het hier dan (bij mensen in het algemeen) over gezonde nieuwsgierigheid, sensatiebelustheid of zgn emotionele betrokkenheid (bij volslagen onbekenden).


quote:
Ik begrijp ook zeker wel een deel van hoe jij erover denkt en voor een deel zal je ook gelijk hebben. Ben het alleen niet met alles eens wat je hier zegt. En dat hoeft ook niet, net als andersom.
Thanks en mee eens.

Deze hele thread is een mooi voorbeeld van hoe empathie gelijk staat aan egoďsme en een van de grootste problemen is die de mens heeft.
pi_180404969
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:17 schreef Za het volgende:

[..]

OK, maar hebben we het hier dan (bij mensen in het algemeen) over gezonde nieuwsgierigheid, sensatiebelustheid of zgn emotionele betrokkenheid (bij volslagen onbekenden).

[..]

Thanks en mee eens.

Deze hele thread is een mooi voorbeeld van hoe empathie gelijk staat aan egoďsme en een van de grootste problemen is die de mens heeft.
Ik gok dat dit soort cynisme een groter probleem is.
pi_180405149


[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 12-07-2018 00:33:12 ]
pi_180405350
https://www.businessinsid(...)-hij-ermee-bereiken/

De duikboot van Elon Musk was onbruikbaar voor de voetballertjes in Thailand - dus wat wilde hij ermee bereiken?

quote:
Uiteindelijk zullen de meeste mensen de naam van Thaise marinier en internationale duikers niet herinneren - maar wel die van Musk.
pi_180405368
14-jarige Adul speelde cruciale rol bij reddingsoperatie Thaise grot

De 14-jarige Adul Sam-on werd als kind achtergelaten bij een baptistenkoppel, maar leerde daar wel Engels. Dat kwam hem goed van pas toen hij samen met zijn voetbalmaatjes vast kwam te zitten in het Thaise grottencomplex Tham Luang. Omdat hij als enige het Engels beheerste, onderhield hij het contact met de duikers.

Abdul komt uit een straatarme regio in Myanmar. Daar had hij weinig kansen om iets van zijn leven te maken. Hij woonde er in een arme regio in de niet-erkende staat Wa, waar de plaatselijke guerrilla hem wellicht al op jonge leeftijd onder dwang zou inlijven. Degelijk onderwijs bestaat er niet en kinderen komen meestal in de drugshandel terecht.

Zijn ouders lieten hem daarom op zesjarige leeftijd achter in Thailand bij een baptistenkoppel dat, zo hoopten ze, beter voor hun zoontje zou kunnen zorgen. En Adul deed het uitstekend. Hij bekwaamde zich in maar liefst vijf talen, waaronder ook Engels. De geliefde leerling blinkt bovendien ook uit in sport.
Minder dan een derde van de Thaise bevolking begrijpt Engels, maar Adul spreekt het vloeiend. Dat was cruciaal toen Britse duikers de twaalf voetballertjes van voetbalploeg de Wilde Zwijnen en hun coach eindelijk vonden in het grottencomplex van Tham Luang aan de grens met Myanmar en Laos.

Adul was de enige die zich in het Engels kon uitdrukken en kon communiceren met de reddingswerkers. Uiterst beleefd deed hij eerst een wai-groet, zoals hij op school altijd deed bij iedere leraar. Hij maakte meteen duidelijk dat de jongens vooral eten nodig hadden en hoe lang ze al probeerden te overleven. ,,Welke dag zijn we vandaag?", vroeg hij.

Na achttien dagen werden de laatste spelers en hun coach gisteren bevrijd dankzij een gigantische reddingsoperatie van tientallen duikers, artsen, militairen en andere medewerkers.

De onafhankelijke filmstudio Pure Flix heeft inmiddels laten weten het verhaal van de voetballertjes te gaan verfilmen. Het productiebedrijf staat bekend om zijn christelijke producties. Dat dit verhaal geen katholieke invalshoek heeft, is volgens Scott geen probleem. ,,Het is niet nodig om een christelijke film te maken, het moet gewoon een inspirerende film zijn.” Voor de film wordt 30 tot 60 miljoen dollar (25,6 tot 51,3 miljoen euro) uitgetrokken.
https://www.ad.nl/buitenl(...)aise-grot~a86d8b1a3/
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 juli 2018 @ 21:11:45 #171
163650 Greys
pi_180408345
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:17 schreef Za het volgende:

[..]

OK, maar hebben we het hier dan (bij mensen in het algemeen) over gezonde nieuwsgierigheid, sensatiebelustheid of zgn emotionele betrokkenheid (bij volslagen onbekenden).
Van alles een beetje denk ik zelf.

Dus dat deel ben ik gewoon met je eens, dat er zéker ook nieuwsgierigheid en veel sensatiebelustheid bij komt kijken. Ik ben ook eerlijk genoeg om dat van mezelf ook gewoon toe te geven. Het was deels uit nieuwsgierigheid, deels uit sensatie en deels uit 'shit nu heb ik die muiltjes op een foto gezien en wat moeten ze bang zijn nu op dit moment dat ik erover lees en fuck wat erg voor die ouders wat moet dit eng zijn en ik hoop heel erg dat ze gered worden' dus compassie.

Enige deel dat ik niet met je eens was was je uitspraak dat niemand ene reet geeft om die jochies. Velen idd niet maar gelukkig waren er toch veel genoeg om ze te redden uit hun ongelofelijk benarde situatie en daarvoor vrijwillig hun eigen leven waagden. En ik weet dat jij het daar niet mee eens bent dat ze dat deden maar ben wel blij dat ze het deden :P Al blijft het gruwelijk zielig voor de duiker die overleed. En z'n familie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 12-07-2018 00:57:57 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_180414749
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:11 schreef Greys het volgende:


Van alles een beetje denk ik zelf.

Dus dat deel ben ik gewoon met je eens, dat er zéker ook nieuwsgierigheid en veel sensatiebelustheid bij komt kijken. Ik ben ook eerlijk genoeg om dat van mezelf ook gewoon toe te geven. Het was deels uit nieuwsgierigheid, deels uit sensatie en deels uit 'shit nu heb ik die muiltjes op een foto gezien en wat moeten ze bang zijn nu op dit moment dat ik erover lees en fuck die ouders wat moet dit eng zijn en ik hoop heel erg dat ze gered worden' dus compassie.
Het zijn allemaal menselijke gevoelens, ik verzet me tegen sommige ervan, en tegelijkertijd fascineert het me ook.
Dit is heel interessant om te lezen (empathie oorzaak van onze grootste problemen) : https://decorrespondent.n(...)n/312365625-72d08614

quote:
Enige deel dat ik niet met je eens was was je uitspraak dat niemand ene reet geeft om die jochies. Velen idd niet maar gelukkig waren er toch veel genoeg om ze te redden uit hun ongelofelijk benarde situatie en daarvoor vrijwillig hun eigen leven waagden. En ik weet dat jij het daar niet mee eens bent dat ze dat deden maar ben wel blij dat ze het deden :P Al blijft het gruwelijk zielig voor de duiker die overleed. En z'n familie.
Mijn verbolgenheid zit hem echt met name in het feit dat het domme gedrag van deze jongens indirect het leven heeft geëist van Saman Kunan, dat leek me echt een pracht kerel.

De reacties daarop provoceren mij dan tot dat soort uitspraken, want de mensen die hier hun woede op mij richten zouden diezelfde Thaise jongens terug de grot in meppen wanneer ze hen zouden betrappen met een sleutel krassen in hun autolak te zetten.
pi_180414768
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 00:56 schreef Za het volgende:
Saman Kunan, dat leek me echt een pracht kerel.
Die zich vrijwillig heeft aangemeld, terwijl die de risicos wist.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2018 01:00:13 ]
pi_180415866
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 00:56 schreef Za het volgende:

De reacties daarop provoceren mij dan tot dat soort uitspraken, want de mensen die hier hun woede op mij richten zouden diezelfde Thaise jongens terug de grot in meppen wanneer ze hen zouden betrappen met een sleutel krassen in hun autolak te zetten.
Laat je nakijken.
pi_180416738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 05:24 schreef Loekie1 het volgende:

Laat je nakijken.
Dat denk ik dus wanneer ik mensen zie juichen om de eerste ziekenhuisbeelden van de Wilde Zwijnen voetballertjes.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')