abonnement Unibet Coolblue
pi_180373414


Crowdfunding is hot! In 2017 is in Nederland 223 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 170 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Crowdestate (CET), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lenderspender, peer-to-peer lending
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horeca Crowdfunding Nederland
Waarde voor je Geld
Investormatch

Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_180376136
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 11:06 schreef djh77 het volgende:
Goed nieuws van NPFC:

[..]

Zomer 2019 alles terugbetaald. Openstaand bedrag E 403.788 / E 28.000 = 15 maanden (waarbij een deel openstaand bedrag regulier doorloopt conform terugbetalingsschema na zomer 2019)
Inderdaad goed nieuws, alles terug over een kleine anderhalf jaar; al is het zonder extra rente.
pi_180376829
Gve betalingsissue

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180376853
ik dacht al: waar blijven ze deze week
#sarcasticmode
pi_180377138
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 16:00 schreef chesstiger het volgende:
Gve betalingsissue

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas inderdaad weer een project bij GvE in de problemen. En het was zo lang goed gegaan bij mij…. :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er toch nog wel hoop op dat er nog wat gaat terug komen. Er is namelijk 2x een aanvullende borgstellingen afgegeven van in totaal 25k door familie. Deze zou dus al dekkend moeten zijn voor het restbedrag. Of deze borgstelling ook materiële waarde heeft vertelde de pitch in mei 2014 nog niet. Maar goed, nog een laag restbedrag en 4 personen waarop wat te verhalen moet zijn… We gaan het zien, uiterlijk in week 35 horen we meer.
pi_180380364
Vervroegde aflossing bij HCN
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In goed overleg heeft de ondernemer samen met HCN besloten om de lening vervroegd in te lossen. Dit heeft tot gevolg dat u vandaag het nog resterende aflossingsdeel en de in rekening gebrachte bemiddelingsfee a 1% teruggestort krijgt. Tevens ontvangt u 1% extra dividend.
pi_180381087
Weer een project waarbij het Crowdfunding platform het voorwerk mag doen en een financier een beter aanbod doet waardoor het project niet doorgaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_180381157
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:42 schreef tuiniertje het volgende:
Vervroegde aflossing bij HCN
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In goed overleg heeft de ondernemer samen met HCN besloten om de lening vervroegd in te lossen. Dit heeft tot gevolg dat u vandaag het nog resterende aflossingsdeel en de in rekening gebrachte bemiddelingsfee a 1% teruggestort krijgt. Tevens ontvangt u 1% extra dividend.
Ik weet niet hoeveel vervroegd dit is maar over het algemeen niet iets om blij mee te moeten zijn. 1% over de vordering en de bemiddelingsfee retour is wel heel minimaal. Wel erg netjes van HcN dat ze uit hun eigen zak de bemiddelingsfee retour betalen.
pi_180381550
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 19:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel vervroegd dit is maar over het algemeen niet iets om blij mee te moeten zijn. 1% over de vordering en de bemiddelingsfee retour is wel heel minimaal. Wel erg netjes van HcN dat ze uit hun eigen zak de bemiddelingsfee retour betalen.
Ik vermoed na 13/48 maanden. Was een 2 sterren project.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 21:55:41 #10
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_180386353
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 16:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Helaas inderdaad weer een project bij GvE in de problemen. En het was zo lang goed gegaan bij mij…. :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er toch nog wel hoop op dat er nog wat gaat terug komen. Er is namelijk 2x een aanvullende borgstellingen afgegeven van in totaal 25k door familie. Deze zou dus al dekkend moeten zijn voor het restbedrag. Of deze borgstelling ook materiële waarde heeft vertelde de pitch in mei 2014 nog niet. Maar goed, nog een laag restbedrag en 4 personen waarop wat te verhalen moet zijn… We gaan het zien, uiterlijk in week 35 horen we meer.
Heb je al meer bericht gehad? Dit heb ik wel eens vaker gehad en daarna liep het weer gewoon door. Net of ze dat voorheen niet melde als de incasso een keer niet lukte en sinds een tijd wel.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_180388273
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 21:55 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Heb je al meer bericht gehad? Dit heb ik wel eens vaker gehad en daarna liep het weer gewoon door. Net of ze dat voorheen niet melde als de incasso een keer niet lukte en sinds een tijd wel.
Nee, dit was het eerste bericht over dit project. Er is wel contact geweest met leningnemer maar er is is klaarblijkelijk wel een echte probleem wat niet snel is op te lossen. Ligt nu bij de deurwaarder.
pi_180388280
Een nieuw project bij Waardevoorjegeld, ziet er op het eerste gezicht netjes uit:
DenS Product Gorinchem ¤ 75.000 voor 4 jaar 8,75%
https://waardevoorjegeld.nl/project/1gwqs15d7b5
pi_180392572
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 19:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel vervroegd dit is maar over het algemeen niet iets om blij mee te moeten zijn. 1% over de vordering en de bemiddelingsfee retour is wel heel minimaal. Wel erg netjes van HcN dat ze uit hun eigen zak de bemiddelingsfee retour betalen.
Bij vrijwillig vervroegde aflossing is men conform de voorwaarden van HCN naast de uitstaande hoofdsom altijd 2% van het oorspronkelijke leningsbedrag verschuldigd.
pi_180392601
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:16 schreef bridgetofar het volgende:

[..]

Bij vrijwillig vervroegde aflossing is men conform de voorwaarden van HCN naast de uitstaande hoofdsom altijd 2% van het oorspronkelijke leningsbedrag verschuldigd.
Klopt al heb ik ook weleens alle toekomstige rente ontvangen. Dit was het geval bij een achterstand. Staat ook zo in de voorwaarden:
quote:
Algehele aflossing kan alleen door het voldoen van de volledige openstaande geleende hoofdsom. Dit kan uitsluitend indien er geen achterstanden zijn (ontstaan) in de aflossings- en renteverplichtingen. Bij algehele vervroegde aflossing betaalt de Kredietnemer éénmalig 2% over de gehele hoofdsom van de lening bij aanvang. Deze 2% wordt direct uitbetaald aan de Investeerders inclusief het resterende af te lossen bedrag.
pi_180392798
Even geen tijd om het na te kijken, maar is dit niet onlangs veranderd in de algemene voorwaarden van HCN?

Kan dan natuurlijk niet met terugwerkende kracht.
pi_180393029
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:55 schreef ML45 het volgende:
Een nieuw project bij Waardevoorjegeld, ziet er op het eerste gezicht netjes uit:
DenS Product Gorinchem ¤ 75.000 voor 4 jaar 8,75%
https://waardevoorjegeld.nl/project/1gwqs15d7b5
Ik begrijp de foto erbij niet helemaal...
pi_180393554
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, dit was het eerste bericht over dit project. Er is wel contact geweest met leningnemer maar er is is klaarblijkelijk wel een echte probleem wat niet snel is op te lossen. Ligt nu bij de deurwaarder.
Je zou toch verwachten dat zo'n project dat bijna 4 van de 5 jaren keurig betaald heeft ook dat vijfde jaar de zaak rond kan breien. Ik had eerder deze maand ook al zo'n project
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij GvE dat niet ver voor de finish de handdoek in de ring gooit en niet meer wenst te betalen. Hoop niet dat dit de nieuwe trend wordt.
pi_180393587
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 09:15 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik begrijp de foto erbij niet helemaal...
Hij zal wel schoonmaakmaterialen leveren aan de lokale autodealer
pi_180393696
Update steigerbouwer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180393845
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:11 schreef djh77 het volgende:
Update steigerbouwer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd of de euro's nu eindelijk weer gaan rollen of dat deze ondernemer zich weer onder zijn verplichtingen weet uit te wurmen.

@IVM Nu ook nog even achter de ondernemer van de Milksupply aangaan want ik heb sterk de indruk dat deze man ook met allerlei gladde praatjes eerst ons geld uit de zak heeft geklopt en nu zijn luchtkasteel is ingestort onder zijn HA uit probeert te komen.
pi_180393929
Heb trouwens net ook weer een mail naar GvE gestuurd aangaande de Ballenbak ondernemer die zijn aqua park heeft verkocht. zie dit topic in april.
Er is voor deze verkoop geld opgehaald via Collin maar tot op heden heb ik nog niets gezien van een algehele aflossing van de GvE lening welke ik conform de voorwaarden van GvE zou moeten verwachten.
Het zou toch nu-3 maanden na het geld ophalen bij Collin -toch eindelijk tot een algehele vervroegde aflossing aan de GvE investeerders in dit project moeten komen!!!!
pi_180394414
helemaal eens NRDZ
En wat te denken van een aantal projecten waar al tijden per maand wordt afbetaald maar dat geld in een groot zwart incasso gat verdwijnt?
Geen overzicht, niks!
Alleen de mededeling dat de betaalde maand betalingen gebruikt worden om Flanderijn te voeden.

Kan best zo zijn, maar laat gewoon per maand de stand van zaken zien:
bijv.: nog openstaande incassokosten, reeds betaald, verwachte hervatte uitkering afbetaling aan investeerders.

Ik heb er een paar waar echt al tijden geld per maand op binnenkomt en alles naar Flanderijn gaat.
Ik mag vervolgens maar een beetje afwachten.
Zonder ook maar enig inzicht in de actuele stand van zaken.
pi_180394516
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 00:17 schreef WvjG het volgende:

[..]

Zwarte cijfers, positief eigen vermogen, Potentieel klantenbestand. Wij zijn al blij, nu de investeerders nog. Wordt vervolgd. Goede nacht gewenst!
Dag, bedankt voor het uitvoerige dossier. Dat zien we graag. Willen jullie dat verhaal over de opgeheven holding nog wat toelichten (desnoods in een spoiler?). Ik begrijp dat niet goed. Een holding boven een werk bv is over het algemeen erg nuttig om fiscale redenen bijvoorbeeld en/of bedrijfsopvolging in de toekomst. Waarom dan opheffen? Qua kosten valt het toch wel mee lijkt me.

Zijn er in de Holding nog verplichtingen achtergebleven waarvoor de onderneming aansprakelijk is?
Pecunia non olet
pi_180394998
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:08 schreef bleyenburg het volgende:
helemaal eens NRDZ
En wat te denken van een aantal projecten waar al tijden per maand wordt afbetaald maar dat geld in een groot zwart incasso gat verdwijnt?
Geen overzicht, niks!
Alleen de mededeling dat de betaalde maand betalingen gebruikt worden om Flanderijn te voeden.

Kan best zo zijn, maar laat gewoon per maand de stand van zaken zien:
bijv.: nog openstaande incassokosten, reeds betaald, verwachte hervatte uitkering afbetaling aan investeerders.

Ik heb er een paar waar echt al tijden geld per maand op binnenkomt en alles naar Flanderijn gaat.
Ik mag vervolgens maar een beetje afwachten.
Zonder ook maar enig inzicht in de actuele stand van zaken.
Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Gewoon ieder kwartaal bijvoorbeeld een overzichtje met (nog openstaande) kosten en ontvangen betalingen, zodat je een idee hebt wanneer je een termijn kunt ontvangen.
pi_180395333
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dag, bedankt voor het uitvoerige dossier. Dat zien we graag. Willen jullie dat verhaal over de opgeheven holding nog wat toelichten (desnoods in een spoiler?). Ik begrijp dat niet goed. Een holding boven een werk bv is over het algemeen erg nuttig om fiscale redenen bijvoorbeeld en/of bedrijfsopvolging in de toekomst. Waarom dan opheffen? Qua kosten valt het toch wel mee lijkt me.

Zijn er in de Holding nog verplichtingen achtergebleven waarvoor de onderneming aansprakelijk is?
Dank voor de vraag. Hierbij de reactie:

Gedurende de oprichting is gestart met 2 oprichters (afrekening nog zichtbaar in jaarrekening 2016) Toen is gekozen om 2 beheren en 1 werkmaatschappij op te richten.

Deze samenwerking heeft niet gebracht wat verwacht werd en is kort daarna beëindigd. Vandaar ook dat de onderneming vanaf 2015 echt van de grond is gekomen.

Deze combinatie van erg dure adviseurs en het afwikkelen van de oorspronkelijke partner heeft ervoor gezorgd dat behoefte was aan eenvoud in structuur en kosten.

Als de prognoses gerealiseerd worden zal mogelijk in de toekomst gekeken worden om wel weer een beheer bv op te richten door middel van het doorzakken van de activiteiten in een nieuwe bv. Door de hoge kosten die werden doorberekend in de tijd dat nog geen daadwerkelijke behoefte was aan een beheer bv is deze keuze gemaakt omdat in de eerste jaren altijd gepuzzeld is om zakelijk en privé alles netjes te kunnen regelen.

Nee, er zijn geen verplichtingen meer vanuit de Holding. dat is allemaal keurig afgewikkeld.
pi_180396191
Nieuwe op SiG
https://investeren.sameni(...)0-en-54-te-rotterdam
Lijkt me met een andere heer Law dan andere projecten
Met een iets hogere rente dan anders.

[ Bericht 7% gewijzigd door djh77 op 11-07-2018 13:04:52 ]
pi_180396715
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:44 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op SiG
https://investeren.sameni(...)0-en-54-te-rotterdam
Lijkt me met een andere heer Law dan andere projecten
Met een iets hogere rente dan anders.
Mijn oog viel op:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180397240
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:55 schreef WvjG het volgende:

[..]

Dank voor de vraag. Hierbij de reactie:

Gedurende de oprichting is gestart met 2 oprichters (afrekening nog zichtbaar in jaarrekening 2016) Toen is gekozen om 2 beheren en 1 werkmaatschappij op te richten.

Deze samenwerking heeft niet gebracht wat verwacht werd en is kort daarna beëindigd. Vandaar ook dat de onderneming vanaf 2015 echt van de grond is gekomen.

Deze combinatie van erg dure adviseurs en het afwikkelen van de oorspronkelijke partner heeft ervoor gezorgd dat behoefte was aan eenvoud in structuur en kosten.

Als de prognoses gerealiseerd worden zal mogelijk in de toekomst gekeken worden om wel weer een beheer bv op te richten door middel van het doorzakken van de activiteiten in een nieuwe bv. Door de hoge kosten die werden doorberekend in de tijd dat nog geen daadwerkelijke behoefte was aan een beheer bv is deze keuze gemaakt omdat in de eerste jaren altijd gepuzzeld is om zakelijk en privé alles netjes te kunnen regelen.

Nee, er zijn geen verplichtingen meer vanuit de Holding. dat is allemaal keurig afgewikkeld.
Helder antwoord ;) Ik vind het een interessant project en overweeg om een bijdrage te doen. Betreft de borgstelling het volledige (rest)bedrag en is deze materieel te noemen?
Pecunia non olet
pi_180397939
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:35 schreef obligataire het volgende:

[..]

Helder antwoord ;) Ik vind het een interessant project en overweeg om een bijdrage te doen. Betreft de borgstelling het volledige (rest)bedrag en is deze materieel te noemen?
Het betreft een niet gesecureerde borgstelling. Wij zullen dit nog in de tekst vermelden. Dank!
pi_180399772
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 09:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw GvE met 1 ste hypotheek annuïteit 10jaar 5% - kosten.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18376
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:56 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dit project gaat zo live. Ik twijfel nog een beetje mede door de geboden rente na kosten (kosten wel iets lager door de langere looptijd) en de erg hoge LTV bij aanvang. Wel zal deze natuurlijk snel terug lopen. Ook heb ik mijn vragen nog niet beantwoord kunnen krijgen vanuit GvE en dat maakt mij twijfel alleen maar groter.....
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:51 schreef impact9 het volgende:

[..]

Welke vragen heb je gesteld?
Ik wacht dan wellicht ook nog even af;)

Rente vind ik persoonlijk ook net 1% te laag icm huidige LTV
Gisteren heb ik de taxatierapporten ontvangen en vandaag even doorgekeken. Op een kleine afwijking na in de genoemde marktwaarde van de pitch zijn mij geen rare zaken opgevallen. Van deze kleine afwijking heb ik GvE op de hoogte gebracht.

De WOZ waarden per 01-01-2017 van beide panden liggen ook dicht bij de taxatiewaarde (pand 1 WOZ 80k, pand 2 WOZ 77k)

Verder staan beide op eigengrond/geen erfpacht. Bij pand 1 is er verder een goede VvE die de juist reserveringen gedaan heeft alsmede een meerjarig onderhoudsplan bij pand 2 is de reservering wat te laag en ontbreekt er ook een meerjarig onderhoudsplan.

Al met al geen onaardig project maar is de LTV bij aanvang wel erg hoog maar deze zal, omdat het een annuïteitenlening betreft, wel snel dalen. De rente zou eigenlijk een procentje hoger moeten maar verder weinig mis mee wat mij betreft. Ik neem hem mee en zal mijn investering verhogen als de rente naar 6% gaat.
pi_180399795
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

[..]

Gisteren heb ik de taxatierapporten ontvangen en vandaag even doorgekeken. Op een kleine afwijking na in de genoemde marktwaarde van de pitch zijn mij geen rare zaken opgevallen. Van deze kleine afwijking heb ik GvE op de hoogte gebracht.

De WOZ waarden per 01-01-2017 van beide panden liggen ook dicht bij de taxatiewaarde (pand 1 WOZ 80k, pand 2 WOZ 77k)

Verder staan beide op eigengrond/geen erfpacht. Bij pand 1 is er verder een goede VvE die de juist reserveringen gedaan heeft alsmede een meerjarig onderhoudsplan bij pand 2 is de reservering wat te laag en ontbreekt er ook een meerjarig onderhoudsplan.

Al met al geen onaardig project maar is de LTV bij aanvang wel erg hoog maar deze zal, omdat het een annuïteitenlening betreft, wel snel dalen. De rente zou eigenlijk een procentje hoger moeten maar verder weinig mis mee wat mij betreft. Ik neem hem mee en zal mijn investering verhogen als de rente naar 6% gaat.
Dank voor de update!
pi_180399915
Mode voor de werkende man op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Kharakter-BV
quote:
• De ondernemers investeren bij de oprichting in 2017 al ¤350.000.
• Eind 2018 heeft de onderneming een negatief eigen vermogen van -¤373.265
• Eind 2019 heeft de onderneming een negatief eigen vermogen van -¤474.319
• Hoofdelijke aansprakelijkheid is sterk aangeraden, maar niet gehonoreerd door ondernemers
:Z

[ Bericht 16% gewijzigd door djh77 op 11-07-2018 15:50:17 ]
pi_180400330
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:36 schreef djh77 het volgende:
Mode voor de werkende man op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Kharakter-BV

[..]

:Z
Man, man, man, ik ga hem op basis van bovenstaande geeneens lezen. :N 8)7
pi_180400375
te gek voor woorden.
disaster waiting to happen
pi_180400507
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:36 schreef djh77 het volgende:
Mode voor de werkende man op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Kharakter-BV

[..]

:Z
Ze zijn tenminste wel open bij KOM. Bij CCF zou men de lening van de aandeelhouder vrolijk bij het Eigen vermogen geteld worden en dan vermelden dat het EV ongeveer nihil is. :%

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 11-07-2018 17:01:43 ]
Pecunia non olet
pi_180400614
iemand enige onderbouwing van die prognoses gezien?
pi_180400634
zijn die prognoses gemaakt via NVWT methode?
pi_180400714
stel ik me nou aan als ik zeg dat ik een hekel heb aan dat popi jopi gedoe met afkortingen en medeklinkers weglaten?
pi_180400717
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

[..]

Gisteren heb ik de taxatierapporten ontvangen en vandaag even doorgekeken. Op een kleine afwijking na in de genoemde marktwaarde van de pitch zijn mij geen rare zaken opgevallen. Van deze kleine afwijking heb ik GvE op de hoogte gebracht.

De WOZ waarden per 01-01-2017 van beide panden liggen ook dicht bij de taxatiewaarde (pand 1 WOZ 80k, pand 2 WOZ 77k)

Verder staan beide op eigengrond/geen erfpacht. Bij pand 1 is er verder een goede VvE die de juist reserveringen gedaan heeft alsmede een meerjarig onderhoudsplan bij pand 2 is de reservering wat te laag en ontbreekt er ook een meerjarig onderhoudsplan.

Al met al geen onaardig project maar is de LTV bij aanvang wel erg hoog maar deze zal, omdat het een annuïteitenlening betreft, wel snel dalen. De rente zou eigenlijk een procentje hoger moeten maar verder weinig mis mee wat mij betreft. Ik neem hem mee en zal mijn investering verhogen als de rente naar 6% gaat.
Bij een annuiteitenlening daalt de LTV juist niet snel...
pi_180400747
bij FNC zou KHRKTR makkelijk 19,9% doen (en terecht....)

die verpande voorraad levert straks ¤ 0,25 de kilo op
pi_180401233
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 16:08 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Bij een annuiteitenlening daalt de LTV juist niet snel...
In vergelijking met een aflossingsvrije lening waarbij alleen rente wordt betaald natuurlijk wel...
pi_180401654
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 16:29 schreef FINONAF het volgende:

[..]

In vergelijking met een aflossingsvrije lening waarbij alleen rente wordt betaald natuurlijk wel...
Dat is precies wat ik bedoel of als vergelijking met een schijf 2 (en 1) lening bij SiG.
pi_180401799
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 16:09 schreef bleyenburg het volgende:
bij FNC zou KHRKTR makkelijk 19,9% doen (en terecht....)

die verpande voorraad levert straks ¤ 0,25 de kilo op
Ja, ongelofelijk dat KOM er niet de hoogste rente aan koppelt. Dit zou daarvoor wel voldoende voor moeten zijn "Hoofdelijke aansprakelijkheid is sterk aangeraden, maar niet gehonoreerd door ondernemers". Blijkbaar hebben ze zelf niet veel vertrouwen in hun hockeystickprognose.
pi_180401938
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 16:52 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ja, ongelofelijk dat KOM er niet de hoogste rente aan koppelt. Dit zou daarvoor wel voldoende voor moeten zijn "Hoofdelijke aansprakelijkheid is sterk aangeraden, maar niet gehonoreerd door ondernemers". Blijkbaar hebben ze zelf niet veel vertrouwen in hun hockeystickprognose.
KOM zou dit soort posten gewoon moeten afwijzen.
Ze zijn simpelweg het afvalputje van CF-land
pi_180403326
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:11 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Mijn oog viel op:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pfff, het is wel een afgeleefde keet met dat antieke aanrecht en die kleine tegeltjes.
Mag idd wel wat aan gebeuren...

Zou het de vader van David zijn :) gezien de leeftijden.
Pecunia non olet
pi_180403353
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]


Al met al geen onaardig project maar is de LTV bij aanvang wel erg hoog maar deze zal, omdat het een annuïteitenlening betreft, wel snel dalen. De rente zou eigenlijk een procentje hoger moeten maar verder weinig mis mee wat mij betreft. Ik neem hem mee en zal mijn investering verhogen als de rente naar 6% gaat.
Dat zal nodig zijn want het loopt voor geen meter......:)
Pecunia non olet
pi_180403752
update ballebak gve:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180404146
Wow, superveel achterstallige betalingen bij Lender en Spender deze maand.

Ze hebben wel het Dashboard met nuttige info geupdated

pi_180404504
En allemaal vrij nieuwe leningen ook.
pi_180404677
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:53 schreef crowdiefunder het volgende:
En allemaal vrij nieuwe leningen ook.
De pest is dat je geen enkele invloed hebt op de personen aan wie de leningen verstrekt worden. Tevens zijn ze enkel ha en heb je weinig andere zekerheiden (voorzover ik me niet vergis).
pi_180404690
dubbel
pi_180406488
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:17 schreef Baklapper het volgende:
update ballebak gve:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kennelijk heeft mijn mail de boel weer wat opgeschud dat er binnen dag een reactie was. Het blijft natuurlijk ontzettend vervelend en ongepast dat je weer moet zeuren om informatie.

Op het eerste gezicht denk je, als je de mail leest, nou dat hebben ze aardig opgelost maar dat is het natuurlijk niet! :(

Als je een ondernemer ondersteunt om een schoenenreparatie bedrijf te beginnen en hij heeft daar om wat voor reden geen zin meer in en wil liever ijsjes gaan verkopen dan overleg je vooraf met de investeerders. Volgens de leningvoorwaarden heeft de investeerder recht om zijn geld op te eisen als het leendoel niet meer bestaat!

Met andere woorden als deze meneer liever Pizza''s wil gaan verkopen en hij om die reden zijn speelparadijzen verkoopt dan zal GvE het geld van de verkoop op moeten opeisen en de ondernemer in kwestie zal een nieuwe lening uit moeten schrijven voor de nieuwe activiteiten.
Dan wel zal de GvE/ondernemer de investeerder toestemming moeten vragen of hij de opbrengsten uit verkoop mag gebruiken om Pizza's te gaan verkopen.

Ben hier niet blij mee! Overweeg een officiële klacht!

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-07-2018 20:22:16 ]
pi_180408888
Het kan zijn dat hij de opbrengst in termijnen zal ontvangen. Ik begreep dat de rest van de (toegezegde) aflossing wellicht eind september al komt dus dat duidt er niet op dat hij een deel van de verkoopsom al heeft geherinvesteerd. Denk ik :)
Voor de rest heb je natuurlijk volkomen gelijk.

Als dit jaar nog alle 29 termijnen binnenkomen, inclusief volledige rente, hoor je mij niet mopperen.
De zekerheden pos/neg.verklaring, blijven intact dus dat is altijd goed om te weten.

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 11-07-2018 21:33:28 ]
Pecunia non olet
pi_180409194
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Kennelijk heeft mijn mail de boel weer wat opgeschud dat er binnen dag een reactie was. Het blijft natuurlijk ontzettend vervelend en ongepast dat je weer moet zeuren om informatie.

Op het eerste gezicht denk je, als je de mail leest, nou dat hebben ze aardig opgelost maar dat is het natuurlijk niet! :(

Als je een ondernemer ondersteunt om een schoenenreparatie bedrijf te beginnen en hij heeft daar om wat voor reden geen zin meer in en wil liever ijsjes gaan verkopen dan overleg je vooraf met de investeerders. Volgens de leningvoorwaarden heeft de investeerder recht om zijn geld op te eisen als het leendoel niet meer bestaat!

Met andere woorden als deze meneer liever Pizza''s wil gaan verkopen en hij om die reden zijn speelparadijzen verkoopt dan zal GvE het geld van de verkoop op moeten opeisen en de ondernemer in kwestie zal een nieuwe lening uit moeten schrijven voor de nieuwe activiteiten.
Dan wel zal de GvE/ondernemer de investeerder toestemming moeten vragen of hij de opbrengsten uit verkoop mag gebruiken om Pizza's te gaan verkopen.

Ben hier niet blij mee! Overweeg een officiële klacht!
Een geluk bij een ongeluk, bij de verkoop van zijn binnenspeelparadijs had deze meneer een vooruitziende blik. Veel paradijzen hebben al maanden zware tijden als gevolg van de hoge temperaturen. Pizza´s worden ook wel bij warm weer gegeten.
pi_180409505
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:36 schreef Aaroenz0r het volgende:
Wow, superveel achterstallige betalingen bij Lender en Spender deze maand.

Ze hebben wel het Dashboard met nuttige info geupdated

[ link | afbeelding ]
Wat ik nog veel bijzonderder vind is dat de leningen met 2+ maanden achterstand, NIET de leningen zijn die vorige maand 1 maand achterstand hadden, of lees ik dit nu heel erg fout?
pi_180409763
Zojuist Lender&Spender via de email om opheldering verzocht betreffende de rare administratie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door investeerdertje op 11-07-2018 21:56:11 ]
pi_180415794
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:27 schreef obligataire het volgende:
Het kan zijn dat hij de opbrengst in termijnen zal ontvangen. Ik begreep dat de rest van de (toegezegde) aflossing wellicht eind september al komt dus dat duidt er niet op dat hij een deel van de verkoopsom al heeft geherinvesteerd. Denk ik :)
De investeerders van CCF in het aquapark hebben 165k ingelegd tbv de overname. Dit is fors meer dan de 70k die nu is betaald. Of er een opbrengst is geweest uit de verkoop van de indoorspeeltuin weten we natuurlijk niet. Ik denk toch ook wat slechter dat een deel van de opbrengst richting franchisefee van de pizzatent is gegaan. Als we een funding gaan tegenkomen voor deze pizzatent weten we genoeg.
quote:
De opstartkosten bedragen ongeveer ¤ 180.000. Een deel van dat bedrag, ongeveer ¤ 40.000, moet de franchisenemer zelf inbrengen. ‘Je moet risico nemen als ondernemer.’
Edit het vreemde van dit verhaal is dat de ondernemer in 2014, 2015 en 2017 al actief was voor New York Pizza Breda:
http://www.werkenbijnewyorkpizza.nl/vacature/1084
http://www.werkenbijnewyorkpizza.nl/vacature/1090
http://www.werkenbijnewyorkpizza.nl/vacature/1085
http://www.werkenbijnewyorkpizza.nl/vacature/1087

[ Bericht 9% gewijzigd door djh77 op 12-07-2018 05:42:43 ]
pi_180418539
Peter Verhaar
quote:
@CollinCrowdfund heeft er weer een, na acht (8) termijnen failliet, in deze tijd van hoogconjuctuu
pi_180418804
Antwoord van lenderspender:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180419611
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:03 schreef djh77 het volgende:
Peter Verhaar

[..]

Over welk project zal dit gaan?
pi_180419747
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:22 schreef investeerdertje het volgende:
Antwoord van lenderspender:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer een mooi verhaal echter als mensen bedragen storneren ligt daar wel een probleem aan ten grondslag dus of dit nu zo 123 opgelost is vraag ik mij af.

Ik ben wel blij met de nu geboden inzichtelijkheid van de achterstanden want het kon de afgelopen periode natuurlijk niet zo zijn geweest dat deze er niet waren. Nu kan je het risico ook wat beter inschatten. Vooralsnog loopt het prima wat mij betreft.
pi_180420047
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Weer een mooi verhaal echter als mensen bedragen storneren ligt daar wel een probleem aan ten grondslag dus of dit nu zo 123 opgelost is vraag ik mij af.

Ik ben wel blij met de nu geboden inzichtelijkheid van de achterstanden want het kon de afgelopen periode natuurlijk niet zo zijn geweest dat deze er niet waren. Nu kan je het risico ook wat beter inschatten. Vooralsnog loopt het prima wat mij betreft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat wat mij betreft zeker prima, alleen de transparantie die men had verkregen had van mij wel mogen blijven voortbestaan. De dubbele storneringen zie ik tot heden dus ook degelijk als een probleemgeval.
pi_180420766
Ik snap die optimistische verhalen over Lender&Spender niet helemaal. Met de geboden rentes mag er weinig fout gaan want voor je het weet zit je met een negatief rendament. En mijn ervaringen met p2p-leningen beloven niet veel goeds.
pi_180420882
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:50 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik snap die optimistische verhalen over Lender&Spender niet helemaal. Met de geboden rentes mag er weinig fout gaan want voor je het weet zit je met een negatief rendament. En mijn ervaringen met p2p-leningen beloven niet veel goeds.
En besef dat we nu in een economische+ tijd zitten. De horizon is ver weg bij Lender Spender . Wat mij betreft staat het % in geen verhouding tot de risico's.
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:14:39 #65
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_180422329
KOM kan even niet uitbetalen zijn de bankpas kwijt.

quote:
Ten gevolge van een technisch probleem (bankpas) zijn we helaas niet in staat om direct door te betalen. We verwachten de betaling direct na het weekend uit te kunnen voeren. Excuses voor het ongemak.
Het moet toch niet gekker worden zeg.

[ Bericht 2% gewijzigd door Speekselklier op 12-07-2018 13:21:56 ]
Tot nooit .......
pi_180423325
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:14 schreef Speekselklier het volgende:
KOM kan even niet uitbetalen zijn de bankpas kwijt.

[..]

Het moet toch niet gekker worden zeg.
Tja zoals gezegd, wel eerlijk en kan een keer gebeuren natuurlijk. Als ze slim zijn zorgen ze nu wel dat er een ook een pas komt voor een tweede tekenbevoegde.
pi_180423533
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:50 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik snap die optimistische verhalen over Lender&Spender niet helemaal. Met de geboden rentes mag er weinig fout gaan want voor je het weet zit je met een negatief rendament. En mijn ervaringen met p2p-leningen beloven niet veel goeds.
Zat je destijds ook in het Boober debacle?

(Toelichting voor mensen die het niet kennen: Boober was eerste P2P platform in NL. Platform ging failliet. Leners werden niet meer geïncasseerd. Administratie was een puinhoop. Een aantal investeerders heeft het voor elkaar gekregen dit weer op te starten na dik 2 (!) jaar. Van het nog uitstaande bedrag van ongeveer 2 miljoen is nu (weer 4 jaar later) ruim 60% geïnd.
Dat er - ondanks grote inspanning - zo weinig is teruggekomen komt deels omdat leningen niet aan de meest kredietwaardige mensen verstrekt werden.
)
pi_180423771
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:24 schreef Beagle_W het volgende:

[..]

Zat je destijds ook in het Boober debacle?

(Toelichting voor mensen die het niet kennen: Boober was eerste P2P platform in NL. Platform ging failliet. Leners werden niet meer geïncasseerd. Administratie was een puinhoop. Een aantal investeerders heeft het voor elkaar gekregen dit weer op te starten na dik 2 (!) jaar. Van het nog uitstaande bedrag van ongeveer 2 miljoen is nu (weer 4 jaar later) ruim 60% geïnd.
Dat er - ondanks grote inspanning - zo weinig is teruggekomen komt deels omdat leningen niet aan de meest kredietwaardige mensen verstrekt werden.
)
Ik zat daar zelf gelukkig niet in, maat heb toentertijd wel de verhalen mee gekregen.
pi_180424192
quote:
Ik wens ze allemaal veel succes, niets voor mij.
pi_180424489
Update MOGO leningen bij Mintos

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180424645
NB! Please note, that if you are purchasing M originated loans on the secondary market on M, they may be repurchased soon and you could be at risk of losing the premium paid.

Waarom snap ik die niet....
pi_180425293
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:29 schreef investeerdertje het volgende:
NB! Please note, that if you are purchasing M originated loans on the secondary market on M, they may be repurchased soon and you could be at risk of losing the premium paid.

Waarom snap ik die niet....
Leningen op de secondary market kunnen voor een hogere prijs dan het uitstaande kapitaal verkocht worden(omdat leningen schaars zijn, en investeerders bereid zijn meer te betalen dan het uistaande kapitaal omdat ze er vanuit gaan dat wel terug te verdienen door de redelijk hoge rentes). Als je een lening tegen een premium prijs koopt, en als Mogo dan besluit de lening terug te kopen en slechts het uitstaande kapitaal vergoed, maak je als investeerder verlies.
pi_180425934
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:56 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Leningen op de secondary market kunnen voor een hogere prijs dan het uitstaande kapitaal verkocht worden(omdat leningen schaars zijn, en investeerders bereid zijn meer te betalen dan het uistaande kapitaal omdat ze er vanuit gaan dat wel terug te verdienen door de redelijk hoge rentes). Als je een lening tegen een premium prijs koopt, en als Mogo dan besluit de lening terug te kopen en slechts het uitstaande kapitaal vergoed, maak je als investeerder verlies.
Oh wacht, ja check. Ik las het helemaal verkeerd. Ik snap hem nu inderdaad.
pi_180428250
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een ongelooflijke sukkel zeg. Je ex niet betalen, Fiscus niet, aangiften niet indienen.
Dat wordt afschrijven voor de laatste volle 13 termijnen. :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pff als zelfs cijfermatig sterk onderlegde personen hun administratie al verslonzen, dan belooft dat weinig goeds voor de rest.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 12-07-2018 18:16:37 ]
Pecunia non olet
pi_180429346
Pizza hut is overgestapt van GvE naar CCF
https://www.collincrowdfund.nl/pizza-hut-nederland/
pi_180429521
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 18:02 schreef obligataire het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een ongelooflijke sukkel zeg. Je ex niet betalen, Fiscus niet, aangiften niet indienen.
Dat wordt afschrijven voor de laatste volle 13 termijnen. :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pff als zelfs cijfermatig sterk onderlegde personen hun administratie al verslonzen, dan belooft dat weinig goeds voor de rest.
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Problemen bij een project van Collin, Horeca pnr. 14953 90K, 35 van de 48 termijnen betaald. Een van de twee zaken gesloten. Nu twee maanden achterstand. Hopen dat hij er weer bovenop komt.
Het is toch een goede tijd voor horeca dan is het toch wel vreemd dat zo'n tent na 3 van de 4 jaar nog in de problemen komt.
Lees op linkedin dat de bedrijfsleider die in de pitch als drijvende kracht vermeld stond in 2017 andere baan gevonden heeft. Kan de oorzaak zijn,,,,,,,,,,,,,,, Horeca is mensen werk. We gaan het binnenkort horen.
Zou me niets verbazen dat de bedrijfsleidster die in 2017 vertrok ook zijn echtgenoot/partner was.

Afijn het enige wat je kan doen is akkoord gaan met 6 maanden alleen rente en hopen dat hij weer een leuke, vlotte, slimme bedrijfsleidster/partner tegen het lijf loopt zodat de boel vlot getrokken wordt.
pi_180429983
https://www.ad.nl/utrecht(...)-souvenirs~a2c188af/

Winkeleigenaar haalt binnen 3 minuten 50.000 euro op voor typisch Utrechtse souvenirs
pi_180430151
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 18:59 schreef djh77 het volgende:
Pizza hut is overgestapt van GvE naar CCF
https://www.collincrowdfund.nl/pizza-hut-nederland/
Er wordt door deze heren driftig op los geleend!
220k, 250k en 340k bij GvE nu nog eens 370k bij Collin. Wat me opvalt dat er bij Collin weer een andere Holding B.V bij betrokken is.

Blijkbaar is er toch ergens wat geld/vermogen dat er een bank garantie van 120k afgegeven kan worden.aan Collin door de B.V.'s.

De persoonlijke borgestellingen zijn van morele aard. Bij de eerste GvE lening was er bij beide heren nog 35k materieel.

Ik blijf hiervan weg.
pi_180430277
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:28 schreef dyna18 het volgende:
https://www.ad.nl/utrecht(...)-souvenirs~a2c188af/

Winkeleigenaar haalt binnen 3 minuten 50.000 euro op voor typisch Utrechtse souvenirs
leuk artikel! dank voor het delen.
pi_180430581
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[..]

Zou me niets verbazen dat de bedrijfsleidster die in 2017 vertrok ook zijn echtgenoot/partner was.

Afijn het enige wat je kan doen is akkoord gaan met 6 maanden alleen rente en hopen dat hij weer een leuke, vlotte, slimme bedrijfsleidster/partner tegen het lijf loopt zodat de boel vlot getrokken wordt.
Dat dacht ik ook al, alleen uit de pitch kreeg je de indruk dat het puur zakelijk was. Ook een andere achternaam al zegt dat niet meer zo veel.

Tsja de liefde heeft al menig man opgebroken, je zult maar de verkeerde tegenkomen na 15 jaar schuldenvrij te zijn geweest en een mooie zaak te hebben opgebouwd.

Maar als hij eerder al alimentatieplichting was (ten tijde van de pitch) dan had CCF dat moeten melden. Of er 1 of 2 gezinnen moeten leven van de winst, dat scheelt nogal.

Vermoed dat de ondernemer deze maand nog bij de faillissementen te vinden is.
Pecunia non olet
pi_180430977
Waarde voor je geld staat open voor inschrijving.
Pecunia non olet
pi_180430998
Geen betaling van deze maand ontvangen van KOM project, nog geen update vanuit kom ontvangen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180431263
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Er wordt door deze heren driftig op los geleend!
220k, 250k en 340k bij GvE nu nog eens 370k bij Collin. Wat me opvalt dat er bij Collin weer een andere Holding B.V bij betrokken is.

Blijkbaar is er toch ergens wat geld/vermogen dat er een bank garantie van 120k afgegeven kan worden.aan Collin door de B.V.'s.

De persoonlijke borgestellingen zijn van morele aard. Bij de eerste GvE lening was er bij beide heren nog 35k materieel.

Ik blijf hiervan weg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die vordering vind ik nogal vaag (op wie?) maar in principe is het geheel toch voor bijna de helft afgedekt zo? Een bankgarantie is hard of zit daar nog een adder onder het gras?

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 12-07-2018 20:29:32 ]
Pecunia non olet
pi_180431825
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:23 schreef Frandderouw het volgende:
Update MOGO leningen bij Mintos

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd. Ben "ietwat" overwogen in Mogo op het moment op Mintos met dank aan de cashback bonus eerder dit jaar. Wel jammer dat de rente op nieuwe leningen naar beneden aangepast gaat worden.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_180433176
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

[..]

Gisteren heb ik de taxatierapporten ontvangen en vandaag even doorgekeken. Op een kleine afwijking na in de genoemde marktwaarde van de pitch zijn mij geen rare zaken opgevallen. Van deze kleine afwijking heb ik GvE op de hoogte gebracht.

De WOZ waarden per 01-01-2017 van beide panden liggen ook dicht bij de taxatiewaarde (pand 1 WOZ 80k, pand 2 WOZ 77k)

Verder staan beide op eigengrond/geen erfpacht. Bij pand 1 is er verder een goede VvE die de juist reserveringen gedaan heeft alsmede een meerjarig onderhoudsplan bij pand 2 is de reservering wat te laag en ontbreekt er ook een meerjarig onderhoudsplan.

Al met al geen onaardig project maar is de LTV bij aanvang wel erg hoog maar deze zal, omdat het een annuïteitenlening betreft, wel snel dalen. De rente zou eigenlijk een procentje hoger moeten maar verder weinig mis mee wat mij betreft. Ik neem hem mee en zal mijn investering verhogen als de rente naar 6% gaat.
Ik wacht nog even wellicht dat deze nog naar 6% gaan, met deze rente blijft er effectief maar 4,4% over.
pi_180433432
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:22 schreef investeerdertje het volgende:
Antwoord van lenderspender:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je het weet te brengen trappen ze d'r wel in zal je zeggen, net als het 'kwartje van..' die komt ook nooit meer terug. _O- . Maar goed als ik het goed berekend heb is zo'n 2,5% van de 500 termijn betalingen niet geïncasseerd..

Blijft vreemd dat het tot voor kort nog geen vuiltje aan de lucht was én nu lijkt t steeds meer te worden (of men was hier nooit eerlijk over)..
pi_180434463
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 21:44 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Als je het weet te brengen trappen ze d'r wel in zal je zeggen, net als het 'kwartje van..' die komt ook nooit meer terug. _O- . Maar goed als ik het goed berekend heb is zo'n 2,5% van de 500 termijn betalingen niet geïncasseerd..

Blijft vreemd dat het tot voor kort nog geen vuiltje aan de lucht was én nu lijkt t steeds meer te worden (of men was hier nooit eerlijk over)..
Nouja, tot op heden is de ervaring anders. Ik sta al even op pauze, maar we gaan zien wat de toekomst brengt. En het was niet dat ze niet eerlijk waren, ze hebben het gewoon nooit gezegd 😂
pi_180434797
Voortijdige volledige aflossing van FNC project “Administratiekantoor Inventaris”, na 7 van 36 termijnen.
pi_180440917
Van Lennepstraat 48, 50 en 54 te Rotterdam // SamenInGeld om 10.30u open.

vlgs mij inderdaad Law sr, en het oogt misschien allemaal wat passé, maar het is en blijft OG
pi_180441157
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 08:56 schreef peterc het volgende:
Van Lennepstraat 48, 50 en 54 te Rotterdam // SamenInGeld om 10.30u open.

vlgs mij inderdaad Law sr, en het oogt misschien allemaal wat passé, maar het is en blijft OG
Ik heb geen achterliggende stukken maar ik zie bij het Kadaster (als ik het goed zie) maar 1 kadastraal nummer op deze panden.
• Kan het zijn dat ze niet gesplitst zijn? Dit zou namelijk betekenen dat dit eerst zou moeten gebeuren als de woning onverhoopt los verkocht zouden moeten worden.
• Als de woning niet gesplitst zijn is dit dan wel probleemloos mogelijk in Rotterdam?
• Als de woningen niet gesplitst zijn is hier dan rekening mee gehouden met het bepalen van de taxatie waarde?
• Als ze wel gesplitst zijn is er dan ook een splitsingsacte?

Iemand hier die daar toevallig al onderzoek naar gedaan heeft?
pi_180441280
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 09:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb geen achterliggende stukken maar ik zie bij het Kadaster (als ik het goed zie) maar 1 kadastraal nummer op deze panden.
• Kan het zijn dat ze niet gesplitst zijn? Dit zou namelijk betekenen dat dit eerst zou moeten gebeuren als de woning onverhoopt los verkocht zouden moeten worden.
• Als de woning niet gesplitst zijn is dit dan wel probleemloos mogelijk in Rotterdam?
• Als de woningen niet gesplitst zijn is hier dan rekening mee gehouden met het bepalen van de taxatie waarde?
• Als ze wel gesplitst zijn is er dan ook een splitsingsacte?

Iemand hier die daar toevallig al onderzoek naar gedaan heeft?
Moet misschien nog gebeuren?
quote:
Onlangs hebben ze de zolder die ze niet gebruikten vrij gegeven. Wij willen de zolder opknappen en ombouwen met vergunningen tot 2 studios om deze daarna te gaan verhuren. De daaruit te realiseren hogere huuropbrengst is in deze aanvraag niet meegenomen maar is extra
Ik had al besloten niet mee te doen
pi_180442377
Betaalverzoek Heidestraat 35 zonder dat de onduidelijkheid van Heidestraat 37 is opgelost oO/ Dit terwijl er een duidelijke juridische link is tussen beide panden
quote:
U heeft geïnvesteerd in het project Heidestraat 35 te Geleen met de toezegging het geld in een later stadium beschikbaar te stellen. Wij zijn verheugd u te kunnen melden dat het project inmiddels voor 100% gefinancierd is.

Omdat wij ernaar streven binnen een week de hypotheek te vestigen en de investeringen rentedragend te maken, verzoeken wij u binnen 3 dagen zorg te dragen voor het daadwerkelijk betalen van de door u toegezegde investering.
De laatste investeerder in dit project heeft trouwens zo'n 48k geïnvesteerd. Fundingzekerheid....

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 13-07-2018 10:47:29 ]
pi_180442494
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 20:24 schreef obligataire het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die vordering vind ik nogal vaag (op wie?) maar in principe is het geheel toch voor bijna de helft afgedekt zo? Een bankgarantie is hard of zit daar nog een adder onder het gras?
Verpanding van de vordering van 50k geeft geen enkele zekerheid. Als de vordering ingelost wordt aan de B.V. die de vordering heeft, is de zekerheid weg en valt de 50k in de vrije "besteedbaarheid" van de B.V.

De bank garantie van 120K is natuurlijk wel wat. De vraag is of deze onvoorwaardelijk is toegezegd gedurende de gehele looptijd van de lening voor de volle 120K, dan wel dat er voorwaarden aan deze garantie verbonden zijn die niet vermeld zijn.
pi_180442516
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 10:33 schreef djh77 het volgende:
Betaalverzoek Heidestraat 35 zonder dat de onduidelijkheid van Heidestraat 37 is opgelost oO/ Dit terwijl er een duidelijke juridische link is tussen beide panden

[..]

Schandalig!

Ik ga er vanuit dat de mensen die hebben ingeschreven op nr 35 nog niet geïnformeerd zijn over dit conflict alsmede dat de investeerders van nr 35 een deel van de verpanden huurpenningen niet krijgen (zoals wel gebruikelijk is) omdat die al verpand zijn aan de investeerders in nr. 37.Nogmaals schandalig en als ik zou hebben ingeschreven op nr. 35 zou ik zeker niet betalen zolang er geen helderheid is. :( }) -O-
pi_180442720
vooraankondiging nieuwe HCN

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180443119
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 09:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

Moet misschien nog gebeuren?

[..]

Ik had al besloten niet mee te doen
Ik ook. Het begint wat mij betreft allemaal een wat te hoog huisjesmelker-gehalte te krijgen.
pi_180443508
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 09:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb geen achterliggende stukken maar ik zie bij het Kadaster (als ik het goed zie) maar 1 kadastraal nummer op deze panden.
• Kan het zijn dat ze niet gesplitst zijn? Dit zou namelijk betekenen dat dit eerst zou moeten gebeuren als de woning onverhoopt los verkocht zouden moeten worden.
• Als de woning niet gesplitst zijn is dit dan wel probleemloos mogelijk in Rotterdam?
• Als de woningen niet gesplitst zijn is hier dan rekening mee gehouden met het bepalen van de taxatie waarde?
• Als ze wel gesplitst zijn is er dan ook een splitsingsacte?

Iemand hier die daar toevallig al onderzoek naar gedaan heeft?
Dit is een goede vraag! Die denk ik zeer belangrijk is voor de verkoopbaarheid bij eventuele problemen.

Ik heb eergisteren wel het Tax rapport opgevraagd. En heb naar aanleiding van je vraag wat zaken op/uitgezocht.
Ik vind geen splitsingsakte in Tax rapport. Dus het pand zal vermoedelijk niet gesplitst zijn.
Vreemd is wel dat voor de waarde bepaling het pand in het tax verslag gerefereerd wordt aan de verkoop van etages in de buurt die officieel gesplitst zijn.

Volgens het Tax rapport is de onderhoudssituatie matig. d.w.z. dat er onderhoud op korte termijn nodig is.


Is een pand in Rotterdam makkelijk te splitsen? Ik heb de verordening nagelezen. Dit kom ik o.a. tegen.

Leges ongeveer 1000 euro per appartement
Je moet langs de notaris voor een splitsingsakte
Geen achterstallig onderhoud
Geen Asbest
*Geen extra eenheden creëren.

*Heb ook gekeken bij het creëren van extra eenheden, Ook hier leges betalen. Voldoen aan bouwbesluit en nog een waslijst aan voorwaarden.

Kortom splitsen en extra eenheden creëren kan je naar mijn idee zo goed als vergeten in dit pand met deze leeftijd.
Met het gereserveerde verbouwingsbudget kan dus maximaal een "grijze " oplossing gecreëerd worden. Met alle gevolgen voor de opbrengst van het pand als er gedwongen verkocht moet worden daar hypotheek bij een officiële instelling onmogelijk is.

Ik was voornemens deze mee te nemen, maar pas nu voorlopig.
Nogmaals dank Horsemen voor je oplettendheid. Als mijn zienswijze verkeerd is hoor ik het graag. Heb jij toevallig je vragen ook bij SIG neergelegd? En zo ja antwoord gekregen?

Na schrift: Nog wat meer gelezen in tax rapport, taxateur schrijft ook inderdaad dat het pand niet gesplitst is op dit moment en dat hij vergelijkt met gesplitste etages maar dat dit niet van invloed is op zijn taxatie prijs daar die gebaseerd is op verhuur en exploitatie in verhuur voor de komende 10 jaar.
pi_180443738
Heeft iemand de opmerkingen van de investeerders van landgoederij-54-te-almere bij sig bekeken?

Ik zag daar het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180443803
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 09:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

Moet misschien nog gebeuren?

[..]

Ik had al besloten niet mee te doen
WOZ nr 48 = 115k = 118m2 idennr 059900046710
WOZ nr 50 = 115k = 118m2 idennr 059900211126
WOZ nr 54 = nb = 1572 is bijeenkomstfunctie / restaurant

De zolder zal nog niet afgesplitst zijn. Weet niet hoe dit soort trajecten lopen in R'dam.
Hele actie neigt naar het mede scheppen van liquiditeiten voor ombouw van de zolder tot 2 studio's om vervolgens te verhuren.

Zelf vindt ik het woordje ' DEZE ' opvallend, neem aan dat het wijst naar de Van Lennepstraat 48 50 & 54, welke zij in beheer hebben, beheer dus nog geen eigendom ? of wel eigendom en hypotheek vrij ?

De aanvraag bij SamenInGeld voor het pand aan de Van Lennepstraat 54, 50 & 48 is een goede aanvulling voor ons. Deze panden die wij in beheer hebben zijn inmiddels hypotheekvrij. Daarom is deze uitbreiding ook goed mogelijk. Het plan is om deze...


Voorlopig ff op hold, tot de toelichting
pi_180443841
Simgas Lendahand deel 2:
quote:
Afgelopen week is vast komen te staan dat de geplande aflossingen van SimGas, die gedurende de 1e 10 werkdagen van juli zouden moeten plaatsvinden, met tenminste 4 weken zijn vertraagd. De rente die u zou ontvangen wordt deze maand wel op de wallets gestort.
pi_180443867
IVM durft wel om de horloge verkoper als succesverhaal te delen. Met zo'n groot negatief eigen vermogen en hokeystick prognoses zou dit bedrijf zo maar eens de 3e maar nu dubbele default kunnen worden bij IVM ipv succesverhaal! We gaan het de komende tijd zien of deze mooie jongens het hoofd boven water houden zonder nog een nieuwe lening om de liquiditeit op peil te houden.

https://www.investormatch(...)logemerk-fromanteel/
pi_180443907
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dit is een goede vraag! Die denk ik zeer belangrijk is voor de verkoopbaarheid bij eventuele problemen.

Ik heb eergisteren wel het Tax rapport opgevraagd. En heb naar aanleiding van je vraag wat zaken op/uitgezocht.
Ik vind geen splitsingsakte in Tax rapport. Dus het pand zal vermoedelijk niet gesplitst zijn.
Vreemd is wel dat voor de waarde bepaling het pand in het tax verslag gerefereerd wordt aan de verkoop van etages in de buurt die officieel gesplitst zijn.

Volgens het Tax rapport is de onderhoudssituatie matig. d.w.z. dat er onderhoud op korte termijn nodig is.

Is een pand in Rotterdam makkelijk te splitsen? Ik heb de verordening nagelezen. Dit kom ik o.a. tegen.

Leges ongeveer 1000 euro per appartement
Je moet langs de notaris voor een splitsingsakte
Geen achterstallig onderhoud
Geen Asbest
*Geen extra eenheden creëren.

*Heb ook gekeken bij het creëren van extra eenheden, Ook hier leges betalen. Voldoen aan bouwbesluit en nog een waslijst aan voorwaarden.

Kortom splitsen en extra eenheden creëren kan je naar mijn idee zo goed als vergeten in dit pand met deze leeftijd.
Met het gereserveerde verbouwingsbudget kan dus maximaal een "grijze " oplossing gecreëerd worden. Met alle gevolgen voor de opbrengst van het pand als er gedwongen verkocht moet worden daar hypotheek bij een officiële instelling onmogelijk is.

Ik was voornemens deze mee te nemen, maar pas nu voorlopig.
Nogmaals dank Horsemen voor je oplettendheid. Als mijn zienswijze verkeerd is hoor ik het graag. Heb jij toevallig je vragen ook bij SIG neergelegd? En zo ja antwoord gekregen?

Na schrift: Nog wat meer gelezen in tax rapport, taxateur schrijft ook inderdaad dat het pand niet gesplitst is op dit moment en dat hij vergelijkt met gesplitste etages maar dat dit niet van invloed is op zijn taxatie prijs daar die gebaseerd is op verhuur en exploitatie in verhuur voor de komende 10 jaar.
Bedankt voor deze uitstekende analyse en voor het delen van die analyse! ^O^
pi_180444096
Ik vind bij SIG de leeftijd van de aanvragers ook aan de hoge kant, ik neem aan dat er geen overlijdensrisicoverzekering is en ze geven niet aan of er nog meer vastgoed in bezit is buiten dit pand. Wat zou er gebeuren als de aanvrager(s) binnen 5 jaar komen te overlijden, blijft de hypotheekschuld dan van toepassing?
pi_180444146
@NRDZ: Ik blijf erbij dat het pas een succes is als de laatste euro is terugbetaald.

Ik heb echt zó'n hekel aan die slingers en polonaise als het geld is binnengeharkt
pi_180444216
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:08 schreef Red_arrow het volgende:
Ik vind bij SIG de leeftijd van de aanvragers ook aan de hoge kant, ik neem aan dat er geen overlijdensrisicoverzekering is en ze geven niet aan of er nog meer vastgoed in bezit is buiten dit pand. Wat zou er gebeuren als de aanvrager(s) binnen 5 jaar komen te overlijden, blijft de hypotheekschuld dan van toepassing?
Schuld gaat over naar de kinderen. Staat ook zoiets in de pitch dat het de bedoeling is dat de panden eigendom worden van kinderen en (hierna) kleinkinderen.

quote:
Als iemand met een restschuld komt te overlijden gaat de schuld over op de erfgenamen die de erfenis aanvaarden. Bij verwerping van de erfenis kan de schuld doorschuiven tot de zesde generatie in erfopvolging en als die ook verwerpt vervalt de erfenis aan de Staat. Als de Staat de erfenis krijgt met daarin een huis met restschuld, zal het huis waarschijnlijk bij opbod worden verkocht. De bank (in dit geval SiG) zal zijn vordering vervolgens bij de Staat kunnen indienen.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:21:15 #107
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180445653
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180445766
Ik heb een soortgelijk iets met een ander project, ben er al over aan het mailen. Zal wel iets mis gegaan zijn met een batch..
pi_180445787


[ Bericht 100% gewijzigd door Ron1986 op 13-07-2018 13:27:48 ]
pi_180446028
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 10:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Schandalig!

Ik ga er vanuit dat de mensen die hebben ingeschreven op nr 35 nog niet geïnformeerd zijn over dit conflict alsmede dat de investeerders van nr 35 een deel van de verpanden huurpenningen niet krijgen (zoals wel gebruikelijk is) omdat die al verpand zijn aan de investeerders in nr. 37.Nogmaals schandalig en als ik zou hebben ingeschreven op nr. 35 zou ik zeker niet betalen zolang er geen helderheid is. :( }) -O-
Blijkbaar is het nu geregeld, De notaris had een fout gemaakt.
pi_180446396
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dit is een goede vraag! Die denk ik zeer belangrijk is voor de verkoopbaarheid bij eventuele problemen.

Ik heb eergisteren wel het Tax rapport opgevraagd. En heb naar aanleiding van je vraag wat zaken op/uitgezocht.
Ik vind geen splitsingsakte in Tax rapport. Dus het pand zal vermoedelijk niet gesplitst zijn.
Vreemd is wel dat voor de waarde bepaling het pand in het tax verslag gerefereerd wordt aan de verkoop van etages in de buurt die officieel gesplitst zijn.

Volgens het Tax rapport is de onderhoudssituatie matig. d.w.z. dat er onderhoud op korte termijn nodig is.

Is een pand in Rotterdam makkelijk te splitsen? Ik heb de verordening nagelezen. Dit kom ik o.a. tegen.

Leges ongeveer 1000 euro per appartement
Je moet langs de notaris voor een splitsingsakte
Geen achterstallig onderhoud
Geen Asbest
*Geen extra eenheden creëren.

*Heb ook gekeken bij het creëren van extra eenheden, Ook hier leges betalen. Voldoen aan bouwbesluit en nog een waslijst aan voorwaarden.

Kortom splitsen en extra eenheden creëren kan je naar mijn idee zo goed als vergeten in dit pand met deze leeftijd.
Met het gereserveerde verbouwingsbudget kan dus maximaal een "grijze " oplossing gecreëerd worden. Met alle gevolgen voor de opbrengst van het pand als er gedwongen verkocht moet worden daar hypotheek bij een officiële instelling onmogelijk is.

Ik was voornemens deze mee te nemen, maar pas nu voorlopig.
Nogmaals dank Horsemen voor je oplettendheid. Als mijn zienswijze verkeerd is hoor ik het graag. Heb jij toevallig je vragen ook bij SIG neergelegd? En zo ja antwoord gekregen?

Na schrift: Nog wat meer gelezen in tax rapport, taxateur schrijft ook inderdaad dat het pand niet gesplitst is op dit moment en dat hij vergelijkt met gesplitste etages maar dat dit niet van invloed is op zijn taxatie prijs daar die gebaseerd is op verhuur en exploitatie in verhuur voor de komende 10 jaar.
Ja, deze vragen heb ik vanmorgen gesteld maar nog geen reactie op gekregen.
pi_180446616
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:37 schreef djh77 het volgende:

[..]

Blijkbaar is het nu geregeld, De notaris had een fout gemaakt.
Niet alleen de notaris volgens mij en verder is er nog niets geregeld. Het voornemen is er om het te gaan regelen. Er is volgens mij nog niets getekend en wat we ontvangen hebben is een concept voorstel tot rectificatie van de hypotheekakte.

Volgens mij Heeft SiG heel veel fouten gemaakt.

* Pitch is/was niet juist aangezien er niets in stond mbt nr. 35B
* Het is SiG niet opgevallen dat er 2 essentiële fouten zaten in de hypotheekakte, die ze zelf mede ondertekend hebben. Waarom zien wij dit wel en SiG dit niet?
* Daarnaast staat er niks in de pitch over het feit dat de perceelgrote klaarblijkelijk nu nog steeds niet correct is vastgelegd bij het Kadaster.

Zijn de investeerders in nr. 35 nu wel goed op de hoogte dat 35B NIET bij hun onderpand/hypotheek zit, ook als ze hier niet meelezen?
pi_180447004
De top 10 van week 28:
pi_180447350
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 14:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Niet alleen de notaris volgens mij en verder is er nog niets geregeld.
Hier heb je gelijk in. Ik bedoelde dat akte niet juist bleek en de notaris hier primair verantwoordelijk voor is (maar geldnemer en SiG hadden dit vooraf ook moeten constateren). Uiteindelijk hebben alle partijen behoorlijke fouten gemaakt en ook de pitches van SiG blijken niet volledig genoeg.
pi_180447404
bridgetofar: je hebt gelijk

[ Bericht 87% gewijzigd door djh77 op 13-07-2018 14:59:11 ]
pi_180447623
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 14:46 schreef djh77 het volgende:
Holding Overdulve / OOS International (CCF) loopt achteruit.
Van de week nog 811k gefund, nu nog maar 794k
Je maakt een denkfout. 794 is nog te gaan en dat was eerder 811. Nu is er 706 opgehaald en dat was eerder 689. Maar 1.500.000 zal onmogelijk worden en zelfs het minimumbedrag van 1.000.000 zal niet gehaald worden denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door bridgetofar op 13-07-2018 15:09:11 ]
pi_180448470
De rente gewoon gelijk houden
quote:
U bent één van de investeerders in project 18376 | Aankoop Beleggingspanden. Dit project is op moment van schrijven voor 39% volgeschreven. In verband met het verlopen van ontbindende voorwaarden is besloten dit project terug te trekken en een nieuwe lening te publiceren voor de aankoop van slechts één van de panden. Het nieuwe project wordt waarschijnlijk morgen ter inzage gepubliceerd. Houd onze website en social media dus even in de gaten.

De uitgangspunten van de herpublicatie zijn:
Aankoop van één beleggingspand aan de Wilhelminastraat in Vlissingen (dit was: twee beleggingspanden)
Looptijd: 96 maanden (dit was: 120 maanden)
Rente: 5,0% (onveranderd)
Risicoclassificatie: 1 (dit was: classificatie 2)
Zekerheden:
Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé, van materiële waarde (onveranderd)
Eerste hypotheekrecht op het aan te kopen pand (dit was: eerste hypotheekrecht op twee aan te kopen panden)
Depotregeling ter hoogte van 2 maandtermijnen (onveranderd)
LTV: 108% (dit was: 105%)
Uw investering in project 18376 wordt vanmiddag door ons teruggetrokken. U zult hier per email een automatische bevestiging van ontvangen. Eventuele vooruitbetalingen voor dit project zullen wij maandag terugbetalen.

Wanneer u wilt investeren in de herpublicatie, dan kunt u opnieuw uw investering op de gebruikelijke wijze toezeggen. De ontbindende voorwaarde van financiering voor het aan te kopen pand verloopt op 26 juli en de geplande overdrachtsdatum is 13 augustus. U kunt derhalve investeren tot 25 juli aanstaande. Mocht het project op die datum niet volledig volgeschreven zijn, dan zal de herpublicatie eveneens teruggetrokken worden
pi_180448557
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 15:46 schreef djh77 het volgende:
De rente gewoon gelijk houden

[..]

Snap niet goed waarom het betreffende project wel 60 dagen erop staat dan óf zet het in de pitch erbij..
pi_180448648
Bericht gve;

13-7-2018 15:29:08
Martijn van Schelven neemt per 1 augustus afscheid als bestuurder/aandeelhouder van Geldvoorelkaar.nl. De operationele leiding van het platform ligt nu bij medeoprichter en directeur Edwin Adams.

Martijn spreekt met trots over wat Geldvoorelkaar.nl in de afgelopen jaren heeft gerealiseerd. "Niet alleen voor al die bedrijven die we van financiering hebben kunnen voorzien maar ook de impact die we hebben gehad op het gehele financieringslandschap. Inmiddels is er een hele industrie ontstaan op het gebied van alternatieve financiële dienstverlening en crowdfunding is niet meer weg te denken uit dit geheel. Banken, overheid, toezichthouders, klanten en allerhande markpartijen zijn inmiddels bekend met crowdfunding. Daar waar banken niet meer thuis gaven, hebben wij niet alleen gekeken en commentaar geleverd, maar hebben we daadwerkelijk wat gedaan aan de financierbaarheid binnen het MKB. En dat allemaal begonnen op een zolderkamer in Rhenen. Van daar uit hebben we de markt op een duurzame en blijvende manier daadwerkelijk veranderd."

"Ruim 8 jaar geleden heb ik samen met Edwin Adams Geldvoorelkaar.nl na een intensieve voorbereiding opgericht. Ik ben ontzettend trots op hetgeen we met Geldvoorelkaar.nl hebben bereikt. Inmiddels zijn er via ons platform meer dan 1.300 financieringen verstrekt door meer dan 12.000 investeerders voor een totaal van ongeveer ¤ 135.000.000,-. Indrukwekkende getallen. Voor mijzelf is het moment aangebroken om het stokje definitief over te dragen. Vanaf 1 augustus aanstaande neem ik dan ook afscheid als bestuurder/aandeelhouder van Geldvoorelkaar.nl, maar vertrek met de geruststellende gedachte dat de toekomst van Geldvoorelkaar.nl in bekwame handen ligt.

De succesvolle groei van ons bedrijf is het directe resultaat van de toewijding van onze hardwerkende collega's maar uiteraard ook van u, onze gewaardeerde klanten die in het concept en in ons platform geloven. Ik dank dan ook alle gebruikers die trouw gebruik maken van ons platform, zowel de investeerders als de geldnemers.

Er zijn nog ongekende mogelijkheden voor crowdfunding en voor Geldvoorelkaar.nl in het bijzonder. Er komen veel positieve ontwikkelingen ten aanzien van alternatieve financieringen aan. Ik wens mijn collega's in de toekomst dan ook alle succes toe en ben ervan overtuigd dat de verdere potentie zal worden waargemaakt. Bedankt voor de samenwerking en we komen elkaar ongetwijfeld weer tegen."

Geldvoorelkaar.nl dankt Martijn voor zijn de jarenlange inzet en bijdrage aan de ontwikkeling van crowdfunding in Nederland. Martijn is een van de pioniers in de wereld van alternatieve financieringen voor het MKB, en daarmee heeft hij het ondernemen in Nederland blijvend veranderd. Uiteraard wensen wij hem alle goeds voor de toekomst.
pi_180449721
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 15:46 schreef djh77 het volgende:
De rente gewoon gelijk houden

[..]

Daar is hij dan: GvE Aankoop beleggingspand Vlissingen (18620)
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18620

Naam: Aankoop beleggingspand Vlissingen
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 85.000 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 96 maanden
Classificatie: 1
Graydon rating:
pi_180449872
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 15:51 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Snap niet goed waarom het betreffende project wel 60 dagen erop staat dan óf zet het in de pitch erbij..
Mee eens. Zelf denk ik dat ze de rente gewoon niet willen verhogen en er nu op gokken dat met een lager bedrag het project wel vol komt. Die kans is natuurlijk ook groter. Als deze volloopt volgt misschien het andere pand nog wel.
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:30 schreef Horsemen het volgende:

Gisteren heb ik de taxatierapporten ontvangen en vandaag even doorgekeken. Op een kleine afwijking na in de genoemde marktwaarde van de pitch zijn mij geen rare zaken opgevallen. Van deze kleine afwijking heb ik GvE op de hoogte gebracht.

De WOZ waarden per 01-01-2017 van beide panden liggen ook dicht bij de taxatiewaarde (pand 1 WOZ 80k, pand 2 WOZ 77k)

Verder staan beide op eigengrond/geen erfpacht. Bij pand 1 is er verder een goede VvE die de juist reserveringen gedaan heeft alsmede een meerjarig onderhoudsplan bij pand 2 is de reservering wat te laag en ontbreekt er ook een meerjarig onderhoudsplan.

Al met al geen onaardig project maar is de LTV bij aanvang wel erg hoog maar deze zal, omdat het een annuïteitenlening betreft, wel snel dalen. De rente zou eigenlijk een procentje hoger moeten maar verder weinig mis mee wat mij betreft. Ik neem hem mee en zal mijn investering verhogen als de rente naar 6% gaat.
Het pand waar het in het nieuwe project over gaat is pand 2 uit mijn bovenstaande beschrijving. De mindere van de twee en daarbij stijgt de LTV nog hoger naar 108% met een VvE die niet op orde is. De looptijd gaat van 10 naar 8 jaar waardoor de kosten van de fee dus net nog wat hoger uitkomen maar misschien dat andere hier juist wel blij mee zijn. Al met al een slechter voorstel en ik laat hem nu lopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Horsemen op 13-07-2018 17:36:16 ]
pi_180450173
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mee eens. Zelf denk ik dat ze de rente gewoon niet willen verhogen en er nu op gokken dat met een lager bedrag het project wel vol komt. Die kans is natuurlijk ook groter. Als deze volloopt volgt misschien het andere pand nog wel.

[..]

Het project waar het in het nieuwe project over gaat is pand 2 uit mijn bovenstaande beschrijving. De mindere van de twee en daarbij stijgt de LTV nog hoger naar 108% met een VvE die niet op orde is. De looptijd gaat van 10 naar 8 jaar waardoor de kosten van de fee dus net nog wat hoger uitkomen maar misschien dat andere hier juist wel blij mee zijn. Al met al een slechter voorstel en ik laat hem nu lopen.
Tja ik denk dr t zelfde over.. schiet weer lekker op blijft een kunst om de betere projecten dr uit te vissen. Ook vwb die projecten zonder hypotheek in den haag voel ik me niet geroepen.
pi_180451381
5e lening monkeytown Leeuwarden op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18429
pi_180452634
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 18:16 schreef djh77 het volgende:
5e lening monkeytown Leeuwarden op gve
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18429
Ik dacht eerst, dit is de 5e lening van een monkeytown, deze keer in Leeuwarden. Maar het is de 5e lening van dezelfde monkeytown:)

Anyway: dat soort dingen loopt hier aan de andere kant van het land altijd goed, ik kom er regelmatig (wat minder in de zomer) en het is vaak druk. Of ik deze meeneem weet ik nog niet.
pi_180453018
Deze neem ik wel mee denk ik, ik kom er ook met regelmaat op verschillende locaties, is een prima concept dat goed loopt. En de ondernemers in Leeuwarden weten wat ze doen zo te zien, de omzet is vanaf overname in 2013 gestegen van 450k naar 650k met navenante winststijging. Dat is keurig netjes, de leningen zijn effectief ingezet kennelijk.

En als ik de Google recensies lees is de voornaamste klacht dat het er druk is. Prima dus!

[ Bericht 12% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 13-07-2018 19:43:16 ]
pi_180453385
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 19:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Deze neem ik wel mee denk ik, ik kom er ook met regelmaat op verschillende locaties, is een prima concept dat goed loopt. En de ondernemers in Leeuwarden weten wat ze doen zo te zien, de omzet is vanaf overname in 2013 gestegen van 450k naar 650k met navenante winststijging. Dat is keurig netjes, de leningen zijn effectief ingezet kennelijk.

En als ik de Google recensies lees is de voornaamste klacht dat het er druk is. Prima dus!
Denk dat dit d'r eentje word waar je stipt om 15:00 klaar moet zitten.. Laag bedrag, goede rente, korte looptijd.
pi_180454986
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 19:52 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Denk dat dit d'r eentje word waar je stipt om 15:00 klaar moet zitten.. Laag bedrag, goede rente, korte looptijd.
zo lezend komen ze in 1e instantie over als serieuze ondernemers, welke volgens een plan werken. Lijken bewust bezig te zijn met hun toko. Ik denk er nog over na, maar denk dat ik het wel durf. Morgen nog ff info zoeken en checken
pi_180460135
https://www.voordegroei.n(...)os-ilumy-innovation/

Ik doe er zelf niets mee. Historische cijfers overtuigen niet. Erg rooskleurige prognose m.i.
Pecunia non olet
pi_180460258
Wel een classificatie 5 (de meeste defaults hebben classificatie 5) nu. 3 jaar geleden was de classificatie nog 2.
En verder nagenoeg geen eigen vermogen in het bedrijf.
pi_180460769
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 00:24 schreef mrbombastic het volgende:
Wel een classificatie 5 (de meeste defaults hebben classificatie 5) nu. 3 jaar geleden was de classificatie nog 2.
En verder nagenoeg geen eigen vermogen in het bedrijf.
Inderdaad (bij nader inzien), maar ze maken wel een enorme positieve ontwikkeling door. Ik krijg wel de indruk dat ze veel financiering uit het verleden gebruikt hebben om hun eigen privé opnamen af te dekken.

[ Bericht 13% gewijzigd door obligataire op 14-07-2018 10:16:33 ]
Pecunia non olet
pi_180462458
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 00:24 schreef mrbombastic het volgende:
Wel een classificatie 5 (de meeste defaults hebben classificatie 5) nu. 3 jaar geleden was de classificatie nog 2.
En verder nagenoeg geen eigen vermogen in het bedrijf.
M.i. duidelijke toelichting in de pitch. Waar mogelijk hebben ze leningen (waarschijnlijk van de franchisegever) vervroegd afgelost. Daarnaast lopen er 4 van de 5 leningen af binnen 1 jaar. Dit geeft ruimte voor de nieuwe lening.
pi_180463611
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 00:20 schreef obligataire het volgende:
https://www.voordegroei.n(...)os-ilumy-innovation/

Ik doe er zelf niets mee. Historische cijfers overtuigen niet. Erg rooskleurige prognose m.i.
Deze opmerkingen worden ook altijd bij banken gemaakt... Zelf vind ik het een mooie propositie voor crowdfunding, al had de prognose voor dit jaar beter onderbouwd kunnen worden. Het aandeel van de terugkerende licentievergoedingen is daarentegen hoog. Vind het wel bijzonder dat een dergelijk jong bedrijf aan het dure en onhandige Rokin moet gaan zitten, maar dat is een detail.
pi_180464256
Voor een project van minimaal 500 euro inleg wil ik een véél beter gevoel hebben dan nu het geval is.

Ik lees nogal 'enge' dingen over het activeren van ontwikkelingskosten en andere immateriële activa. Levert niets op als het mis gaat. Zekerheden alleen pand op debiteuren. Niets vermeld over HA, borg en hypotheekrechten. Kortom als het mis gaat staan de crowdfunders met lege handen.

De passage over de niet uitgekeerde management fee van de directie zit me ook niet echt lekker. Niets verdienen en toch fee declareren? Hopelijk niet met de centjes van de funders :N
Pecunia non olet
pi_180464312
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 00:24 schreef mrbombastic het volgende:
En verder nagenoeg geen eigen vermogen in het bedrijf.
Dat is wel een puntje ja, ik lees de bijlage van de pitch nu pas. Vrij hoge prive-ontrekkingen ook. Kan allemaal prima zo lang de winst op het huidige niveau blijft natuurlijk, maar toch.
pi_180464542
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 10:05 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Dat is wel een puntje ja, ik lees de bijlage van de pitch nu pas. Vrij hoge prive-ontrekkingen ook. Kan allemaal prima zo lang de winst op het huidige niveau blijft natuurlijk, maar toch.
Ik vraag me af of een VOF voor deze mensen nog wel de juiste rechtsvorm is omdat ze met deze winst (2 IB ondernemers) enorm veel aan belastingen kwijt zijn. Dat heeft mede zijn invloed op de privé opnamen.

Afgelopen drie jaar hebben ze telkens kunnen toevoegen aan hun Eigen vermogen (wat inhoudt dat de situatie drie jaar geleden wel héél erg slecht geweest moet zijn). Fijn om te weten als je juist in die periode geld aan ze hebt geleend :%

Met de huidige stand van zaken en de ontwikkeling die ze doormaken, durf ik wel een bescheiden bedrag in te leggen.... Overigens las ik deze week dat de indoor paleizen erg veel last hebben van de warmte de laatste weken.....ik neem aan dat dit niets met deze kredietaanvraag te maken heeft gezien de lange doorlooptijd van een financieringsaanvraag.

[ Bericht 8% gewijzigd door obligataire op 14-07-2018 10:28:05 ]
Pecunia non olet
pi_180466994
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:36 schreef djh77 het volgende:
Mode voor de werkende man op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Kharakter-BV

[..]

:Z
Funding nu al mislukt. Doel gaan ze nooit halen. Bij CCF had het waarschijnlijk wel gelukt.
pi_180470991
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:27 schreef djh77 het volgende:

[..]

Funding nu al mislukt. Doel gaan ze nooit halen. Bij CCF had het waarschijnlijk wel gelukt.
De heer Spaargaren geeft iedere geval zeer uitgebreid antwoord op de vragen die worden gesteld. Maar blijft HA weigeren. Blijf erbij dat er een hoop luchtfietserij bij zit, zal ook niet investeren.
pi_180471571
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 16:51 schreef FINONAF het volgende:

[..]

De heer Spaargaren geeft iedere geval zeer uitgebreid antwoord op de vragen die worden gesteld. Maar blijft HA weigeren. Blijf erbij dat er een hoop luchtfietserij bij zit, zal ook niet investeren.
Hij kan het blijven uitleggen, maar hij snapt blijkbaar niet dat een investeerder bij een mislukking niets heeft aan reeds geinvesteerd geld en aan een borgstelling bij een achtergestelde lening (waarom is ie dan achtergesteld...). Dergelijke financieringen kunnen simpelweg niet zonder HA. Hij zou zich beter moeten laten adviseren,
pi_180472460
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 10:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik vraag me af of een VOF voor deze mensen nog wel de juiste rechtsvorm is omdat ze met deze winst (2 IB ondernemers) enorm veel aan belastingen kwijt zijn. Dat heeft mede zijn invloed op de privé opnamen.

Afgelopen drie jaar hebben ze telkens kunnen toevoegen aan hun Eigen vermogen (wat inhoudt dat de situatie drie jaar geleden wel héél erg slecht geweest moet zijn). Fijn om te weten als je juist in die periode geld aan ze hebt geleend :%

Met de huidige stand van zaken en de ontwikkeling die ze doormaken, durf ik wel een bescheiden bedrag in te leggen.... Overigens las ik deze week dat de indoor paleizen erg veel last hebben van de warmte de laatste weken.....ik neem aan dat dit niets met deze kredietaanvraag te maken heeft gezien de lange doorlooptijd van een financieringsaanvraag.
Het warme weer is niet van de laatste weken, maar van de laatste maanden. Mei had 21 dagen met 20C plus. Ik weet van andere paradijzen dat de omzet zeer mager is. Nu heeft deze Monkey Town een flinke marge, maar ik vind het vreemd dat er niks wordt gezegd over de ontwikkelingen in 2018.
pi_180472893
Cameraman bij FNC. Mooie cijfers maar wel een E met een rente van 19,90%. Blijkbaar vertellen de cijfers niet alles. Lening wordt deel gebruikt voor het herfinancieren van een lening bij Nederlandse voorschotbank. Pfff wat voor rente rekenen die dan wel niet...

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1
pi_180473149
re: Van Lennepstraat 48 50 & 54

Is iemand al opgevallen dat de taxatie over "Marktewaarde vrij van huur en gebruik" wordt gesproken terwijl de financiele analyse dezelfde euro waarde gebruikt maar dan onder de noemer "Marktwaarde in verhuurde staat".

Nu hebben al wel vaker wat vreemde verschillen tussen de waarde verhuurde en niet-verhuurde staat gezien in taxaties, maar in dit geval worden ze dus gewoon door elkaar gebruikt!
pi_180474370
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:42 schreef tnhb het volgende:
re: Van Lennepstraat 48 50 & 54

Is iemand al opgevallen dat de taxatie over "Marktewaarde vrij van huur en gebruik" wordt gesproken terwijl de financiele analyse dezelfde euro waarde gebruikt maar dan onder de noemer "Marktwaarde in verhuurde staat".

Nu hebben al wel vaker wat vreemde verschillen tussen de waarde verhuurde en niet-verhuurde staat gezien in taxaties, maar in dit geval worden ze dus gewoon door elkaar gebruikt!
Is de waarde verhuurd en en onverhuurd niet gewoon gelijk aan elkaar (zie taxatiewaardes). Met dit soort panden waar je behoorlijke huren kan vragen zou dat goed kunnen.
pi_180475311
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:07 schreef rechtsbackje het volgende:

[..]

Het warme weer is niet van de laatste weken, maar van de laatste maanden. Mei had 21 dagen met 20C plus. Ik weet van andere paradijzen dat de omzet zeer mager is. Nu heeft deze Monkey Town een flinke marge, maar ik vind het vreemd dat er niks wordt gezegd over de ontwikkelingen in 2018.
Ieder jaar heeft een aantal zomerse dagen. Het wordt pas een probleem als het er veel meer zijn dan normaal. Dat weet je pas aan het einde van de zomer. Maar voor nu is het wel iets om rekening mee te houden, ik ga zeker geen groot bedrag inleggen, houd het bescheiden.
Pecunia non olet
pi_180476004
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:29 schreef FINONAF het volgende:
Cameraman bij FNC. Mooie cijfers maar wel een E met een rente van 19,90%. Blijkbaar vertellen de cijfers niet alles. Lening wordt deel gebruikt voor het herfinancieren van een lening bij Nederlandse voorschotbank. Pfff wat voor rente rekenen die dan wel niet...

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1
Of is juist het krediet bij de Nederlandse Voorschotbank misschien juist door hen (om redenen) opgezegd ?
pi_180477657
Enkele weken geleden werd ik uitgenodigd om een klanttevredenheidsonderzoek in te vullen bij FnC. De vragen gingen voornamelijk over de vraag of ik meer zou investeren als er een secundaire markt zou komen. Nu weet ik dat het in de UK mogelijk is om loan parts te kopen/verkopen. Weet iemand of dit ook (binnenkort) in NL gaat komen? Is hier iets over gezegd tijdens de informatiebijeenkomst toevallig? Secundaire markt geeft wel een schwung aan FnC volgens mij...
pi_180485536
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:02 schreef kopersneek het volgende:
Enkele weken geleden werd ik uitgenodigd om een klanttevredenheidsonderzoek in te vullen bij FnC. De vragen gingen voornamelijk over de vraag of ik meer zou investeren als er een secundaire markt zou komen. Nu weet ik dat het in de UK mogelijk is om loan parts te kopen/verkopen. Weet iemand of dit ook (binnenkort) in NL gaat komen? Is hier iets over gezegd tijdens de informatiebijeenkomst toevallig? Secundaire markt geeft wel een schwung aan FnC volgens mij...
Wat zou jouw overweging zijn om iets te kopen op de secundaire markt? Persoonlijk zou ik al gauw denken dat er iets mis is met de aangeboden projecten. In de zin van, ze betalen nog wel, maar er zit iets aan te komen waarvan personen die er dichter bij staan, van op de hoogte zijn?
En het aanbod op de primaire markt is ruim voldoende; eerder teveel zou ik zeggen :)
Pecunia non olet
pi_180486288
Zeker, genoeg aanbod, al vind ik zelf dat de "kwaliteit" wat achteruit gegaan is de laatste maanden. Maar dit is redelijk gevoelsmatig want wat haal je nu uit een pitch van 10 zinnen icm cijfers van 2016.. Voor mij zou het aantrekkelijk zijn om wat te lossen uit mijn portefeuille. Ben in januari begonnen en iets te fanatiek van start gegaan. Zit qua bedragen per investering, looptijd en platform scheef, dus ja, daarom eigenlijk. Ben benieuwd of ik die vragen kreeg omdat ik bij een eerdere vraag aangaf dat te missen of dat er een standaard vragenlijstje wordt doorlopen...
pi_180490579
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 19:52 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Denk dat dit d'r eentje word waar je stipt om 15:00 klaar moet zitten.. Laag bedrag, goede rente, korte looptijd.
Klopt. Heel snel vol
pi_180490750
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 15:12 schreef djh77 het volgende:

[..]

Klopt. Heel snel vol
Op tijd m'n duit in t zakje kunnen doen :). Zullen die entreekaartjes persoonsgebonden zijn?
pi_180492496
PREVIEW NIEUW PROJECT MADAM CHEN BY 5NUL5 ROTTERDAM!
RENTE 8,0% - LOOPTIJD 48 MAANDEN – 5 STERREN
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')