abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180367057
registreer om deze reclame te verbergen
Zo eens in de zoveel maanden en dagen is het weer zo ver, dan is er weer een traktatierel in de media. Zo ook nu
https://vrouw.nl/artikel/(...)t-allemaal-overleefd

Van alle zaken waar je je druk over kan maken, maken scholen en ouders zich volgens mij het meest druk over het trakteren op verjaardagen.

Gemiddeld kan een kind rekenen op 22-23 traktaties in een schooljaar als alle klasgenootjes trakteren. Want er zitten gemiddeld 23-24 kinderen in een klas:
https://www.rijksoverheid(...)wijs-bo-samengesteld
Nou nou stel je voor dat je kind 22-23 keer in een jaar iets lekkers eet op school. Zoals een zakje chips of een spekje.

Dan zijn er mensen die klagen over dat kinderen ongezonde traktaties krijgen en dat die misschien 25 keer per jaar hard aantikt. En naar hunzelf kijken kan niet want ouders moeten de vrijheid hebben om zelf te bepalen wanneer ze hun kind mogen verwennen met snoep :’)
Ook zeuren ze over E-nummers terwijl alleen water, zout en suiker (calorieen!) geen e-nummer hebben. -___-

Ff googelen op het forum van ouders.nl en je vindt hele discussies over of je moet overleggen met de juf over wat je gaat trakteren en of twee jarigen op een dag laten trakteren wel kan want pietje en klaasje kunnen dan niet genieten van omverdeelde aandacht.
Of over of het knutselen van traktaties zinloos is en wat je moet met een traktatie waar een foto van de jarige op is geplakt.

Is ouders.nl niet genoeg, google dan vooral op “trakteren site:forum.viva.nl” want daar staat oneindig veel leesvoer over trakteren klaar.

Mijn god. Hebben mensen niks beter tr doen dan discussieren en andere te dicteren over traktaties op een school?
Ga lekker je huis schoonmaken of zo!
Dit account is overleden en gecremeerd
  dinsdag 10 juli 2018 @ 01:30:16 #2
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_180367103
Kun je ons ook trakteren op iets leuks vannacht?
Hier schreef koffiekoekje het volgende: naatje_1 is per definitie geloofwaardiger :)
Hier schreef yvonne het volgende: Ik post wederom in een naatje_1 kwaliteitstopic *O*
pi_180367685
Neem gewoon geen kinderen. Lekker rustig.
pi_180368651
Gewoon allemaal chips en ongezonde meuk geven.
Zonder wrijving geen glans
pi_180368652
In mijn tijd deden ze daar niet moeilijk over. Fruit was niet verplicht.
pi_180369040
Zelfgebakken bananenbrood
He really is the most romantic, sweetest person I've ever met in my entire life
#FREEABER
pi_180369100
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 05:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gewoon allemaal chips en ongezonde meuk geven.
Ja van die kleine zakjes chips, wil prima
  dinsdag 10 juli 2018 @ 07:34:17 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180369134
Goeie ouwe tijd waarin het enige dat sommige ouders knutselden zo'n satéprikker was met kaas en augurk en zo.
En de rest gewoon een bak snoep uit de supermarkt haalde.

Alleen gedonder gehad met Jehovakinderen die zich wel lieten tracteren maar zelf niet mochten tracteren.

Kregen trouwens niet veel. Een lollie of een dropveter of een lange jan. Wat een tractatie was want dat kreeg je thuis ook niet zomaar.

[ Bericht 20% gewijzigd door Lunatiek op 10-07-2018 07:39:37 ]
pi_180369144
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:34 schreef Lunatiek het volgende:
Goeie ouwe tijd waarin het enige dat sommige ouders knutselden zo'n satéprikker was met kaas en augurk en zo.

O ja, de standaard in zilverpapier gehulde egel.
pi_180369210
Dit jaar gaf ik mijn kinderen crackers met vogelpindakaas mee.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 09:10:55 #11
363483 DerekB
Pompiedom
pi_180370064
Ik heb je moeder laatst nog getrakteerd, ts.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 09:18:09 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180370154
Op de school hier in de wijk mag er niet meer uitgedeeld worden wegens gelijkheid. Gelukkig zitten mijn kinderen op een normale school waar dat wel mag.
And so is the past
pi_180370169
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 09:18 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Op de school hier in de wijk mag er niet meer uitgedeeld worden wegens gelijkheid. Gelukkig zitten mijn kinderen op een normale school waar dat wel mag.
*mompelt iets over rubberen tegels*
  dinsdag 10 juli 2018 @ 09:29:05 #14
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_180370296
Slappe generatie! In mijn tijd mocht je blij zijn als je al naar school mocht! Als je dan de kans had om te trakteren dan ging je met een pan heet water en de soepsteen rond.
pi_180370760
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 01:17 schreef BekToBasic het volgende:
Van alle zaken waar je je druk over kan maken, maken scholen en ouders zich volgens mij het meest druk over het trakteren op verjaardagen.
Met dat maatschappelijke gemierenneuk zou je wensen dat WW3 uitbreekt zodat we in de nasleep en de wederopbouw weer leren waar onze prioriteiten liggen.
pi_180370796
Er is dus een man van rond de 35 op mijn werk met een kind van 2. "Als ik weet dat mijn kind met een verjaardagspartijtje naar de McDonalds gaat dan haal ik hem direct op". :')

Maakt toch niks uit man. Lekker snoepen en chips vreten die koters gelimiteerd tot 1 a 2 in de week. Worden ze echt niet veel slechter van hoor.

Bewegen moeten ze! Die luie vetproppen!
pi_180370809
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:44 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Dit jaar gaf ik mijn kinderen crackers met vogelpindakaas mee.
ze zullen het verschil niet proeven
pi_180371200
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:08 schreef Luppie0110 het volgende:
Er is dus een man van rond de 35 op mijn werk met een kind van 2. "Als ik weet dat mijn kind met een verjaardagspartijtje naar de McDonalds gaat dan haal ik hem direct op". :')

Maakt toch niks uit man. Lekker snoepen en chips vreten die koters gelimiteerd tot 1 a 2 in de week. Worden ze echt niet veel slechter van hoor.

Jezus, plak dan voor het gemak ook meteen een briefje met "schop mij" op dat kind z'n rug :')
pi_180371278
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 07:28 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Ja van die kleine zakjes chips, wil prima
Ja lekker je kids vetmesten en diabetes laten ontwikkelen op jonge leeftijd ^O^
terwijl ze juist op de basisschool de basis leggen voor hun gezondheid op latere leeftijd.
5 Ferrari's op videoband!
pi_180371279
quote:

Moet dat van meneer of verteld zijn vrouw dat thuis? :')
pi_180371307
quote:

En hij heeft gelijk. Lekker je darmen verpesten met dat chemische voedsel.
5 Ferrari's op videoband!
pi_180371497
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:43 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ja lekker je kids vetmesten en diabetes laten ontwikkelen op jonge leeftijd ^O^
terwijl ze juist op de basisschool de basis leggen voor hun gezondheid op latere leeftijd.
Ja tuurlijk, geloof je het zelf
pi_180372136
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:43 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Moet dat van meneer of verteld zijn vrouw dat thuis? :')
Door mevrouw, zit volledig onder het duimpje. Sneue bedoeling.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:45 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

En hij heeft gelijk. Lekker je darmen verpesten met dat chemische voedsel.
Ben je nu serieus? Diegene die van mening zijn dat een handjevol bezoeken per jaar aan de McDonalds slecht zijn, zouden ook lekker op het platte land in de schone lucht moeten gaan wonen. Heb je hier in de Randstad niks te zoeken. Ook zouden zij in overweging kunnen nemen om hun smartphone met die kankerverwekkende stralingen de deur uit te doen.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 12:17:08 #24
459650 SultanBokworst
Barbes, yalla habibi
pi_180372784
Gewoon niet meer jarig worden. Probleem opgelost
pi_180373015
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 09:18 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Oh ja ouders die met elkaar concurreren door middel van traktaties...

Ik las op viva iets over dat het schandalig is om alleen een Oreo te trakteren want dat is veel te karig en kan echt niet

Of dat als Pietje traktaties met Godiva trakteert dan trakteert Klaasje iets veel luxers om de eer van de ouders hoog tr houden (bij wijze van spreke)

En het is ook nog eens zielig als Mohammed alleen op Chips kan trakteren wegens geldgebrek en Martijn trakteert op dure Kinder Bueno’s

Wtf boeit het jou wat andere kinderen trakteren? Ga lekker op je eigen kind letten!!
Dit account is overleden en gecremeerd
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')