abonnement Unibet Coolblue
pi_180360908
Graag zou ik mijn geld van de belasting inclusief hypotheekrenteaftrek maandelijks willen ontvangen ipv in een keer het hele bedrag per jaar.

Nu kan dit door midden van een voorlopige aangifte in te vullen met een geschat inkomen.

Nu heb ik even een paar vragen. Omdat vroeger het nog al vaak fout ging door verkeerd ingevulde informatie van mijn kant uit waardoor ik jaren later honderden euro's terug kon betalen.

Mijn inkomen kan nog al variëren dmv, bonus, overwerk e.d. is het dan handig om het überhaupt wel te doen of gewoon een iets hoger geschat inkomen in te vullen?

Dan punt 2, als ik dus een hoger inkomen in vul dan dat ik daadwerkelijk heb over het jaar 2018 of 19, dan wordt die met de definitieve aanslag rechtgetrokken toch?

En dan 3. Als ik een hoger jaarinkomen invul dan dat het daadwerkelijk is dan kan ik nooit voor verrassingen komen te staan met het terug betalen van eventuele toeslag (kinderopvangtoeslag, afhankelijke combinatiekorting)

Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele info.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_180360968
Volgens mij is het voor iets als hypotheekrenteaftrek juist handig een lager inkomen te schatten (deels afhankelijk of je net binnen of buiten een bepaalde schijf valt. Hoe hogere belastingschijf hoe meer aftrek)
Voor de toeslagen is inderdaad een hoger inkomen “veiliger”

Alles wordt overigens later rechtgetrokken
pi_180361059
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:32 schreef elby1988 het volgende:
Volgens mij is het voor iets als hypotheekrenteaftrek juist handig een lager inkomen te schatten (deels afhankelijk of je net binnen of buiten een bepaalde schijf valt. Hoe hogere belastingschijf hoe meer aftrek)
Voor de toeslagen is inderdaad een hoger inkomen “veiliger”

Alles wordt overigens later rechtgetrokken
nah boven de 68000 kom ik niet uit. Dus voor de belastingschijf van de HRA maakt dat niet uit.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_180363211
Dan heb je het antwoord al te pakken. Maakt het dus niets uit. Wat wel uitmaakt is de rente die je opgeeft. Als deze te hoog wordt ingeschat dan zul je dat terug moeten betalen.
pi_180370273
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:15 schreef smizy het volgende:
Dan heb je het antwoord al te pakken. Maakt het dus niets uit. Wat wel uitmaakt is de rente die je opgeeft. Als deze te hoog wordt ingeschat dan zul je dat terug moeten betalen.
Dit, ik zou vooral je betaalde hypotheekrente iets lager zetten dan wat je daadwerkelijk gaat betalen. Daardoor wordt je voorlopige teruggaaf iets lager, en loop je minder risico op bijbetalen bij de definitieve aanslag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')