abonnement Unibet Coolblue
pi_180360684
https://www.parool.nl/ams(...)-amsterdam~a4601225/

Raffinaderij afval wordt met dubieuze technieken gefilterd tot net verkoopbare benzine. Mindere vuile brandstoffen worden aangvuld met troep tot net onder de wettelijke limieten in Afrika.

Dit is toch al bekend sinds de Probo Koala? Waarom doen we nu alsof er een beerput open gaat.

Nigeria mag 3000ppm zwavel in hun brandstof hebben, Senegal en Gambia 5000ppm. In vergelijking in de EU is de limiet sinds 2009 al 10ppm.
.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 9 juli 2018 @ 19:20:48 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_180360756
In Afrika, zeker de wat minder welvarende landen, stoken ze enorme troep door hun auto's en vrachtwagens heen. Euronorm? Zwavelvrije diesel? Nooit van gehoord.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_180360780
En vroeger reden we hier ook op loodhoudende benzine... Wat is het punt?
pi_180360890
Zwavel in brandstof is niet echt een probleem.
pi_180361094
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:16 schreef Fer het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)-amsterdam~a4601225/

Raffinaderij afval wordt met dubieuze technieken gefilterd tot net verkoopbare benzine. Mindere vuile brandstoffen worden aangvuld met troep tot net onder de wettelijke limieten in Afrika.

Dit is toch al bekend sinds de Probo Koala? Waarom doen we nu alsof er een beerput open gaat.

Nigeria mag 3000ppm zwavel in hun brandstof hebben, Senegal en Gambia 5000ppm. In vergelijking in de EU is de limiet sinds 2009 al 10ppm.
:{.
I´m back.
pi_180361146
Wordt dat in Pernis gemaakt, brandstof voor West-Afrika?
I´m back.
pi_180361207
Zijn wel farizeeërs hier in NL hè, de tering zeg.
I´m back.
  maandag 9 juli 2018 @ 19:54:33 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180361462
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180361997
Daarom al die praatjes over nieuwe energie, op de goede weg zijn, corporate social responsibility etc. etc. van olie-multinationals als Shell geen moment serieus nemen. Het boeit ze geen flikker.
  maandag 9 juli 2018 @ 20:23:38 #10
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_180362032
je wil ook niet weten wat ze in schepen flikkeren qua brandstof. En dan lopen we te mieren over die vervuilende auto's.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)esluisd-in-stookolie
pi_180362053
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
Wordt dat in Pernis gemaakt, brandstof voor West-Afrika?
Amsterdam is benzinehandel nr1 in de wereld. Diesel weet ik niet. Ghana heeft trouwens wel een laag limiet van 50ppm, het kan wel, maar het is aantrekkelijker voor bepaald handelaren om de regeringen om te kopen.
.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 9 juli 2018 @ 20:44:53 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_180362481
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:23 schreef bleiblei het volgende:
je wil ook niet weten wat ze in schepen flikkeren qua brandstof. En dan lopen we te mieren over die vervuilende auto's.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)esluisd-in-stookolie
Zelfs "onvervuild" is het de meest smerige zooi die je je voor kan stellen. Als het niet verwarmd word is het te stroperig om te gebruiken.


Prima dat we hier in het westen ons steentje bijdragen aan het verbeteren van het milieu, maar de steeds strenger wordende eisen op gebied van euronormen en milieuzones gaat natuurlijk geen zak helpen als er op de oceanen miljoenen liters aan wat ik eigenlijk vloeibare kanker zou willen noemen uitgestoten wordt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 9 juli 2018 @ 20:47:44 #13
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180362558
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:22 schreef Anthonie1 het volgende:
En vroeger reden we hier ook op loodhoudende benzine... Wat is het punt?
En vroeger verbranden we heksen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 9 juli 2018 @ 20:49:22 #14
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180362599
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:28 schreef machtpen het volgende:
Zwavel in brandstof is niet echt een probleem.
Zure regen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180362600
Als over 10 jaar in Europa verbrandingsmotoren worden verbannen van de wegen, mogen we die ook ineens niet meer verkopen aan Afrika?

Wat? We verkopen nu al onze oude baggerdiesels aan minderontwikkelde landen waar de normen lager zijn. Zo gaat het nou eenmaal.

Als je dit verbiedt, jaag je alleen maar bedrijven weg uit je eigen land.
gr gr
  maandag 9 juli 2018 @ 20:50:29 #16
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180362628
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:49 schreef Quyxz_ het volgende:
Als over 10 jaar in Europa verbrandingsmotoren worden verbannen van de wegen, mogen we die ook ineens niet meer verkopen aan Afrika?
Tuurlijk wel, gekkie!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 9 juli 2018 @ 21:00:09 #17
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_180362858
En ik mag godverdomme strakjes niet eens meer uit een plastic rietje drinken :')
pi_180363562
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:49 schreef Quyxz_ het volgende:
Als over 10 jaar in Europa verbrandingsmotoren worden verbannen van de wegen, mogen we die ook ineens niet meer verkopen aan Afrika?

Wat? We verkopen nu al onze oude baggerdiesels aan minderontwikkelde landen waar de normen lager zijn. Zo gaat het nou eenmaal.

Als je dit verbiedt, jaag je alleen maar bedrijven weg uit je eigen land.
Het gaat niet over de motoren, maar over de brandstof zelf. Een Toyota uit 1995 loopt perfect op brandstof met 50ppm zwavel, er is geen reden om hen 5000ppm te verkopen, anders dan dat wij daardoor van die troep verlost raken.

Eigenlijk is het niet anders dan chemisch afval smokkelen, ipv in zee lozen, mengen het bij benzine/diesel en lozen het zo in arme landen.
.
  maandag 9 juli 2018 @ 21:38:54 #19
117098 Hathor
Effe niet
pi_180363625
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:20 schreef Straatcommando. het volgende:
In Afrika, zeker de wat minder welvarende landen, stoken ze enorme troep door hun auto's en vrachtwagens heen. Euronorm? Zwavelvrije diesel? Nooit van gehoord.
Hier in Europa kunnen ze er anders ook wat van, het schijnt mogelijk te zijn om een auto te laten rijden op gebruikte frituurolie.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 9 juli 2018 @ 21:43:36 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180363685
Het is eigenlijk van de zotte, maar ja. Verrassend is het ook weer niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180363774
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:22 schreef Anthonie1 het volgende:
En vroeger reden we hier ook op loodhoudende benzine... Wat is het punt?
Dat er onnodig mensen langzaam en pijnlijk sterven door allerlei nare tumoren.
Met extra vezels!
pi_180363789
Niet!

Gas is slecht!

Wij zouden echt nooit slechte brandstof verkopen of vermengen. De politiek (helemaal niet om een politieke reden overigens) wil ons juist van dat slechte aardgas af hebben!
It All Goes Back in the Box
  maandag 9 juli 2018 @ 21:48:52 #23
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_180363794
In Afrika zijn ze wijs genoeg om daar zelf iets aan te kunnen doen toch?

De tijd van het kolonialisme, waarbij het Westen alle bestuurlijke besluiten, nam ligt al ver achter ons.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_180363901
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:21 schreef Panthera. het volgende:
Daarom al die praatjes over nieuwe energie, op de goede weg zijn, corporate social responsibility etc. etc. van olie-multinationals als Shell geen moment serieus nemen. Het boeit ze geen flikker.
Dit.

Vriendelijke groeten Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180363989
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
Wordt dat in Pernis gemaakt, brandstof voor West-Afrika?
Schepen komen ook uit Spanje even naar Nederland gevaren om hier goedkoop te bunkeren. En dat zal niet met de extra groene brandstof te maken hebben neem ik voor het gemak maar even aan.
It All Goes Back in the Box
pi_180364929
Nederland probeert afrika te vergiftigen, ik kan niet zeggen dat ik verbaasd ben.
pi_180365351
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zure regen.
Daarom verkopen we het aan landen waar het zelden regent: win-win.
Maar goed, waar hebben we het over? Hoeveel auto's op hoeveel gebied? Hebben ze daar ook al waarschuwingen voor smog?
Racist
pi_180365757
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 22:58 schreef Toga het volgende:

[..]

Daarom verkopen we het aan landen waar het zelden regent: win-win.
Maar goed, waar hebben we het over? Hoeveel auto's op hoeveel gebied? Hebben ze daar ook al waarschuwingen voor smog?
In de grote steden daar staan wel borden met waarschuwingen voor smog maar die kan niemand meer lezen wegens het beperkte zicht.
pi_180365940
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:34 schreef Fer het volgende:

[..]

Het gaat niet over de motoren, maar over de brandstof zelf. Een Toyota uit 1995 loopt perfect op brandstof met 50ppm zwavel, er is geen reden om hen 5000ppm te verkopen, anders dan dat wij daardoor van die troep verlost raken.

Eigenlijk is het niet anders dan chemisch afval smokkelen, ipv in zee lozen, mengen het bij benzine/diesel en lozen het zo in arme landen.
Dat eerste snap ik, ik maak slechts vergelijking.

Verder wel een goed punt dat er geen reden is om 5000ppm te maken. Ik ging ervan uit dat dat een product opleverde dat goedkoper te produceren valt, maar dat is dus niet de reden.

Dan nog kan hetzelfde bedrijf simpelweg uit ons land vertrekken en dan vanuit Timboektoe ons voorzien van dezelfde brandstof, geproduceerd met dezelfde praktijken. Alhoewel dat een terugkerend probleem is in een wereldeconomie zonder een wereldwetboek.
gr gr
pi_180366012
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 23:28 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Dat eerste snap ik, ik maak slechts vergelijking.

Verder wel een goed punt dat er geen reden is om 5000ppm te maken. Ik ging ervan uit dat dat een product opleverde dat goedkoper te produceren valt, maar dat is dus niet de reden.

Dan nog kan hetzelfde bedrijf simpelweg uit ons land vertrekken en dan vanuit Timboektoe ons voorzien van dezelfde brandstof, geproduceerd met dezelfde praktijken. Alhoewel dat een terugkerend probleem is in een wereldeconomie zonder een wereldwetboek.
Dat is wel de crux. Desnoods mengen ze het op de oceaan.
.
pi_180366629
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 23:32 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat is wel de crux. Desnoods mengen ze het op de oceaan.
Via wetboeken en sancties ga je dit soort praktijken dan ook nooit oplossen. De fundamentele oplossing is een financieel gunstiger alternatief bieden. Men moet nu investeren in de ontwikkeling daarvan in plaats van investeren in gelimiteerde wetten. Dat kan bijvoorbeeld via leuke constructies waarin overheden deels ontwikkelingen binnen bedrijven financieren. Dat geeft op de korte termijn een reden voor bedrijven om hier te blijven dan wel te komen. En als dat slaagt, geeft dit op de lange termijn geen enkele reden meer om vervuilende technieken te gebruiken.

Initieel lokaal voordeel, later globaal voordeel.

Moraalridder spelen levert wereldwijd niks op.
gr gr
pi_180366818
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zure regen.
Is achteraf bekeken helemaal geen probleem geweest. Nu is er juist een zwaveltekort in de natuur ontstaan.
pi_180372762
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 00:37 schreef machtpen het volgende:

[..]

Is achteraf bekeken helemaal geen probleem geweest. Nu is er juist een zwaveltekort in de natuur ontstaan.
Honderdduizenden jaren hebben we zonder auto's en fossiele brandstof geleefd en nu zou het zwavelarm maken van diezelfde brandstof ineens tot een zwaveltekort leiden?

Of mis ik iets in je argument?
  dinsdag 10 juli 2018 @ 13:27:47 #34
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180373815
Ze stoken vergif om hun aftandse transportvoertuigen vooruit te krijgen in Afrika. Niet normaal. Westerse bedrijven zien het als een uitstekende manier om hun afval daar te lozen. Alles staat in het teken van winst. Dat is kapitalisme voor jullie. Verder hebben ze nergens een boodschap aan. Op die manier verdienen ze nog een prikkie mee en verlost van hun zooi. Hopelijk kunnen we ooit naar een hogere trede transformeren als maatschappij zodat we verlost raken van het kapitalisme. Het heeft haar werk gedaan sinds het in 1700 - 1800 een enorme vlucht nam, maar moet een hoger 'filosofie-levenswijze' zijn om een maatschappij te ordenen. Laten we hopen dat een lefpolitici ooit de macht in handen krijgt om te pionieren op dat gebied.
pi_180377328
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 00:12 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Via wetboeken en sancties ga je dit soort praktijken dan ook nooit oplossen. De fundamentele oplossing is een financieel gunstiger alternatief bieden. Men moet nu investeren in de ontwikkeling daarvan in plaats van investeren in gelimiteerde wetten. Dat kan bijvoorbeeld via leuke constructies waarin overheden deels ontwikkelingen binnen bedrijven financieren. Dat geeft op de korte termijn een reden voor bedrijven om hier te blijven dan wel te komen. En als dat slaagt, geeft dit op de lange termijn geen enkele reden meer om vervuilende technieken te gebruiken.

Initieel lokaal voordeel, later globaal voordeel.

Moraalridder spelen levert wereldwijd niks op.
Het zijn geen vervuilende technieken, maar doelbewust bijmengen van chemisch afval in brandstoffen voor arme landen zonder strenge milieuwetgeving.
.
pi_180378446
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:27 schreef Jellereppe het volgende:
Alles staat in het teken van winst. Dat is kapitalisme voor jullie.
Want de communisten zouden dit nooit doen.. Oh wacht, die hadden alleen auto's voor partijleden.
Racist
pi_180378725
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Honderdduizenden jaren hebben we zonder auto's en fossiele brandstof geleefd en nu zou het zwavelarm maken van diezelfde brandstof ineens tot een zwaveltekort leiden?

Of mis ik iets in je argument?
De laatste eeuwen hebben we in west europa altijd al een hoge zwaveluitstoot gehad, die komt niet alleen van auto's. Tegenwoordig moet de landbouw bijmesten met zwavel terwijl dat nooit eerder nodig was.
pi_180379225
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:27 schreef Jellereppe het volgende:
Ze stoken vergif om hun aftandse transportvoertuigen vooruit te krijgen in Afrika. Niet normaal. Westerse bedrijven zien het als een uitstekende manier om hun afval daar te lozen. Alles staat in het teken van winst. Dat is kapitalisme voor jullie. Verder hebben ze nergens een boodschap aan. Op die manier verdienen ze nog een prikkie mee en verlost van hun zooi. Hopelijk kunnen we ooit naar een hogere trede transformeren als maatschappij zodat we verlost raken van het kapitalisme. Het heeft haar werk gedaan sinds het in 1700 - 1800 een enorme vlucht nam, maar moet een hoger 'filosofie-levenswijze' zijn om een maatschappij te ordenen. Laten we hopen dat een lefpolitici ooit de macht in handen krijgt om te pionieren op dat gebied.
Deep ecology. Maar he .. dan zullen we eerst eens moeten ophouden om op de eerste plaats aan onszelf te denken. En dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 11 juli 2018 @ 07:39:08 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180392287
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Honderdduizenden jaren hebben we zonder auto's en fossiele brandstof geleefd en nu zou het zwavelarm maken van diezelfde brandstof ineens tot een zwaveltekort leiden?

Of mis ik iets in je argument?
Machtpen vind vaccinatie ook onzin, is een beetje van dingen “anders” zien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 11 juli 2018 @ 07:48:08 #40
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180392402
Bij de titel zie ik trouwens die Groot-Wassink met een diabolisch lachje in een oliedrum roeren voor me, ben ik daarin de enige?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180392439
Deze is ook leuk als je je nog meer wilt verbazen over hoe we in dit land met het milieu omgaan.

https://www.2doc.nl/docum(...)erput-nederland.html
pi_180392492
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 23:28 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Dat eerste snap ik, ik maak slechts vergelijking.

Verder wel een goed punt dat er geen reden is om 5000ppm te maken. Ik ging ervan uit dat dat een product opleverde dat goedkoper te produceren valt, maar dat is dus niet de reden.

Dan nog kan hetzelfde bedrijf simpelweg uit ons land vertrekken en dan vanuit Timboektoe ons voorzien van dezelfde brandstof, geproduceerd met dezelfde praktijken. Alhoewel dat een terugkerend probleem is in een wereldeconomie zonder een wereldwetboek.
Dat laatste is altijd wel een grappig argument hè. "Okee, dan gaan we toch weg."
Kantoren kun je makkelijk verplaatsen, distributiecentra idem, manufactory fabriek idem, maar een raffinaderij niet, denk ik.
I´m back.
  woensdag 11 juli 2018 @ 10:09:51 #43
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_180393664
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zelfs "onvervuild" is het de meest smerige zooi die je je voor kan stellen. Als het niet verwarmd word is het te stroperig om te gebruiken.

Prima dat we hier in het westen ons steentje bijdragen aan het verbeteren van het milieu, maar de steeds strenger wordende eisen op gebied van euronormen en milieuzones gaat natuurlijk geen zak helpen als er op de oceanen miljoenen liters aan wat ik eigenlijk vloeibare kanker zou willen noemen uitgestoten wordt.
Precies. En onze overheid tolereert het al heel lang, want economische belangen. Wiens economische belangen? Niet de mijne. Maar ik mag in de nabije toekomst bloeden voor allerlei debiele klimaatmaatregelen die slechts een druppel op de gloeiende plaat zijn. En wie profiteert er wel van? De anonieme (buitenlandse) aandeelhouder van Shell en haar dochterbedrijven waar onze nationale pretletter ook nog eens vrolijk een dividendbelastingskorting van miljarden geeft. We worden op grote schaal genaaid.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 11 juli 2018 @ 12:49:19 #44
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180396277
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 17:47 schreef probeer het volgende:

[..]

Deep ecology. Maar he .. dan zullen we eerst eens moeten ophouden om op de eerste plaats aan onszelf te denken. En dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Ik zie het nog wel zover komen. Als de VS veel minder krenten in de globale pap (globale ordening) heeft te brokkelen over een aantal decennia, dan gaan andere levensvisies en ideologieën geleidelijk aan meer grip krijgen op de wereld.
  Redactie Frontpage woensdag 11 juli 2018 @ 13:15:10 #45
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_180396820
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 07:55 schreef 111210 het volgende:
Deze is ook leuk als je je nog meer wilt verbazen over hoe we in dit land met het milieu omgaan.

https://www.2doc.nl/docum(...)erput-nederland.html
Ik wilde deze ook posten, goede docu over hoe dit gewoon al decennia ongestoord bezig is.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_180400014
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 07:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Machtpen vind vaccinatie ook onzin, is een beetje van dingen “anders” zien
Jij bent gewoon een gore relnicht.
  donderdag 12 juli 2018 @ 19:02:16 #47
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180429417
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 00:37 schreef machtpen het volgende:

[..]

Is achteraf bekeken helemaal geen probleem geweest. Nu is er juist een zwaveltekort in de natuur ontstaan.
Dat wetenschappelijke artikel heb ik even gemist; linkje?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180430074
Overigens jammer dat zo weinig mensen echt doorhebben wat voor praktijken dit zijn en gelijk over technologien enz gaan praten.

Een simpel voorbeeld.

Er wordt matige kwaliteit benzine ingekocht met 500-1000ppm zwavel, onverkoopbaar voor de EU. Maar wel geschikt voor Gambia, voordat ze het daar verkopen, mengen ze eerst nog afvalstoffen bij met een hoog zwavelgehalte, tot net aan de wettelijke grens van 5000ppm. De benzine is nu extra vervuild met zwavel en andere afvalstoffen, toegenomen in volume en de afvalstoffen hebben ze gekregen met geld toe. Win/win situatie voor de benzinehandelaar.

Of het verhaal van de Probo Koala. Extreem zwavelrijke benzine (eigenlijk meer een afvalproduct, waar nog een redelijk wat benzine in verwerkt zit) inkopen uit Mexico, op zee dmv caustic washing de benzine proberen te scheiden om vervolgens te verkopen in West Afrika. De afval die overblijft, proberen ze eerst af te voeren als “slops” zogenaamd vervuild waswater van tanks, maar dat lukt niet, waarna het gedumpt wordt in Ivoorkust.
.
pi_180431239
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat wetenschappelijke artikel heb ik even gemist; linkje?
Bespaar jezelf de moeite, dat ga je toch niet begrijpen.
  donderdag 12 juli 2018 @ 20:32:41 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180431474
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:40 schreef machtpen het volgende:

[..]

Jij bent gewoon een gore relnicht.
^O^
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')