.quote:Op maandag 9 juli 2018 19:16 schreef Fer het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)-amsterdam~a4601225/
Raffinaderij afval wordt met dubieuze technieken gefilterd tot net verkoopbare benzine. Mindere vuile brandstoffen worden aangvuld met troep tot net onder de wettelijke limieten in Afrika.
Dit is toch al bekend sinds de Probo Koala? Waarom doen we nu alsof er een beerput open gaat.
Nigeria mag 3000ppm zwavel in hun brandstof hebben, Senegal en Gambia 5000ppm. In vergelijking in de EU is de limiet sinds 2009 al 10ppm.
Amsterdam is benzinehandel nr1 in de wereld. Diesel weet ik niet. Ghana heeft trouwens wel een laag limiet van 50ppm, het kan wel, maar het is aantrekkelijker voor bepaald handelaren om de regeringen om te kopen.quote:Op maandag 9 juli 2018 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
Wordt dat in Pernis gemaakt, brandstof voor West-Afrika?
Zelfs "onvervuild" is het de meest smerige zooi die je je voor kan stellen. Als het niet verwarmd word is het te stroperig om te gebruiken.quote:Op maandag 9 juli 2018 20:23 schreef bleiblei het volgende:
je wil ook niet weten wat ze in schepen flikkeren qua brandstof. En dan lopen we te mieren over die vervuilende auto's.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)esluisd-in-stookolie
En vroeger verbranden we heksen.quote:Op maandag 9 juli 2018 19:22 schreef Anthonie1 het volgende:
En vroeger reden we hier ook op loodhoudende benzine... Wat is het punt?
Zure regen.quote:Op maandag 9 juli 2018 19:28 schreef machtpen het volgende:
Zwavel in brandstof is niet echt een probleem.
Tuurlijk wel, gekkie!quote:Op maandag 9 juli 2018 20:49 schreef Quyxz_ het volgende:
Als over 10 jaar in Europa verbrandingsmotoren worden verbannen van de wegen, mogen we die ook ineens niet meer verkopen aan Afrika?
Het gaat niet over de motoren, maar over de brandstof zelf. Een Toyota uit 1995 loopt perfect op brandstof met 50ppm zwavel, er is geen reden om hen 5000ppm te verkopen, anders dan dat wij daardoor van die troep verlost raken.quote:Op maandag 9 juli 2018 20:49 schreef Quyxz_ het volgende:
Als over 10 jaar in Europa verbrandingsmotoren worden verbannen van de wegen, mogen we die ook ineens niet meer verkopen aan Afrika?
Wat? We verkopen nu al onze oude baggerdiesels aan minderontwikkelde landen waar de normen lager zijn. Zo gaat het nou eenmaal.
Als je dit verbiedt, jaag je alleen maar bedrijven weg uit je eigen land.
Hier in Europa kunnen ze er anders ook wat van, het schijnt mogelijk te zijn om een auto te laten rijden op gebruikte frituurolie.quote:Op maandag 9 juli 2018 19:20 schreef Straatcommando. het volgende:
In Afrika, zeker de wat minder welvarende landen, stoken ze enorme troep door hun auto's en vrachtwagens heen. Euronorm? Zwavelvrije diesel? Nooit van gehoord.
Dat er onnodig mensen langzaam en pijnlijk sterven door allerlei nare tumoren.quote:Op maandag 9 juli 2018 19:22 schreef Anthonie1 het volgende:
En vroeger reden we hier ook op loodhoudende benzine... Wat is het punt?
Dit.quote:Op maandag 9 juli 2018 20:21 schreef Panthera. het volgende:
Daarom al die praatjes over nieuwe energie, op de goede weg zijn, corporate social responsibility etc. etc. van olie-multinationals als Shell geen moment serieus nemen. Het boeit ze geen flikker.
Schepen komen ook uit Spanje even naar Nederland gevaren om hier goedkoop te bunkeren. En dat zal niet met de extra groene brandstof te maken hebben neem ik voor het gemak maar even aan.quote:Op maandag 9 juli 2018 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
Wordt dat in Pernis gemaakt, brandstof voor West-Afrika?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |