abonnement Unibet Coolblue
pi_180359266
In vervolg dus op deze
R&P / Wat zou je de jongere generatie mee willen geven?

Nu dus het verhaal van de andere kant?
Hebben jullie wat geleerd? en wat was dat dan?

Of ook dus, had je wat aan dat andere topic?


edit, iets duidelijker het gaat niet om van 0 tot 10 ofzo maar iets erna wanneer je zelf ook
beslissingen kunt nemen :)

Hoe je je reet kunt afvegen of leert lopen bv dat krijgt iedereen wel mee van ouders. Het gaat om het punt dat je zelf een eigen keuze moet maken zonder ouders.


Vanaf dat moment dus ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door kree op 09-07-2018 19:05:50 ]
Do what you love, love what you do!
  maandag 9 juli 2018 @ 18:08:21 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180359398
Zo'n beetje alles natuurlijk.
Ouders en leraren zijn toch vaak wel een generatie ouder.
pindazakje
pi_180359528
Er zijn er nu twee die het vanaf ouder en jonger bekijken ;0

ben wel benieuwd ook. dus schaam je niet om te reageren?
Do what you love, love what you do!
pi_180359652
We gaan hier trouwens elkaar niet aanvallen enzo ::)
llaat ik dat toch maar even gelijk zeggen nog
Do what you love, love what you do!
pi_180359751
Waarom of mijn reactie weg! Ik was bloedserieus! :(
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_180359922
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:28 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Waarom of mijn reactie weg! Ik was bloedserieus! :(
Wellicht omdat je iets zei wat je helemaal als kind moest leren.
En ok doel beetje op 13-20 hier en je reet afvegen tja moet je leren, maar doel wat meer op probleempjes of dingen later
Do what you love, love what you do!
pi_180360309
is trouwens mijn schuld ik heb het niet goed uitgelegd.

Doel dus niet wat je als kind leerde met je ouders. Maar iets meer richting het punt dat je op jezelf ging wonen of dat je ouders het niet meer voor je beslisten?
Do what you love, love what you do!
pi_180361315
Welke oudere generatie? De opa's en de oma's, de hippies, de krakers, de gabbers?
  maandag 9 juli 2018 @ 20:04:13 #9
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180361614
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:57 schreef kree het volgende:
is trouwens mijn schuld ik heb het niet goed uitgelegd.

Doel dus niet wat je als kind leerde met je ouders. Maar iets meer richting het punt dat je op jezelf ging wonen of dat je ouders het niet meer voor je beslisten?
Autorijden, mijn rij-instructeur was ook een generatie ouder. Zoiets?

Brute handling skills (tussengas, driften, bochttechniek) heb ik mezelf aangeleerd overigens, die leer je niet op rijles.
pindazakje
pi_180361682
Altijd wat geld opzijleggen voor noodgevallen.
pi_180361818
Nou ja iets wat me nog wel bijstaat was iemand op een chatbox die tegen me zei dat ik er altijd was.Was ook zo, daarna was ik er een stuk minder. Weet niet hoe oud die vent was, misschien wel jonger zelfs dan ik, maar hij had gewoon gelijk en ik leerde ervan door toen even op de feiten gedrukt te worden. Toen ging ik fok!ken
pi_180361866
De oudere generatie(s) hadden meer smaak qua muziek.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_180362338
Doe maar normaal dan doe je gek genoeg.
pi_180362365
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:07 schreef Hiddendoe het volgende:
Altijd wat geld opzijleggen voor noodgevallen.
Altijd makkelijk in je graf. Wat extra geld.
  maandag 9 juli 2018 @ 20:42:07 #15
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_180362416
Dat ze de boel flink hebben vervuild en uitgewoond. Zure regen, gat in de ozonlaag, lood in de verf, lood in de benzine, asbest, vuilstortplaatsen met chemisch afval waardoor er hedendaags nog steeds bepaalde plekken zijn met zware bodemverontreiniging. Doffe ellende.

De huidige volwassen generatie moet zich tegenwoordig maar houden aan allerlei milieunormen waarbij een roerstaafje bij de koffie al teveel is gevraagd.

Gelukkig heeft men in al die jaren ook flink gerookt, gedronken en dampende gifstoffen met soms een snufje asbest ingeademd dus het worden er met de dag minder.

Al met al heb ik niets positiefs over de oude generatie te zeggen en ik heb ook niks boeiends van ze geleerd.
pi_180362434
me handje ophouden, werkt nog prima
pi_180362442
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:42 schreef Oerbeer het volgende:
Dat ze de boel flink hebben vervuild en uitgewoond. Zure regen, gat in de ozonlaag, lood in de verf, lood in de benzine, asbest, vuilstortplaatsen met chemisch afval waardoor er hedendaags nog steeds bepaalde plekken zijn met zware bodemverontreiniging. Doffe ellende.

De huidige volwassen generatie moet zich tegenwoordig maar houden aan allerlei milieunormen waarbij een roerstaafje bij de koffie al teveel is gevraagd.

Gelukkig heeft men in al die jaren ook flink gerookt, gedronken en dampende gifstoffen met soms een snufje asbest ingeademd dus het worden er met de dag minder.

Al met al heb ik niets positiefs over de oude generatie te zeggen en ik heb ook niks boeiends van ze geleerd.
Gellukig eet jij geen vlees.
pi_180362576
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:42 schreef Oerbeer het volgende:
Dat ze de boel flink hebben vervuild en uitgewoond. Zure regen, gat in de ozonlaag, lood in de verf, lood in de benzine, asbest, vuilstortplaatsen met chemisch afval waardoor er hedendaags nog steeds bepaalde plekken zijn met zware bodemverontreiniging. Doffe ellende.

De huidige volwassen generatie moet zich tegenwoordig maar houden aan allerlei milieunormen waarbij een roerstaafje bij de koffie al teveel is gevraagd.

Gelukkig heeft men in al die jaren ook flink gerookt, gedronken en dampende gifstoffen met soms een snufje asbest ingeademd dus het worden er met de dag minder.

Al met al heb ik niets positiefs over de oude generatie te zeggen en ik heb ook niks boeiends van ze geleerd.
Ik zou ook heel snel weggaan van je computer met zijn stroomverbruik en al die vrachtwagens die voor jou computer hebben moeten rijden en ook voor jou veganistiche leef wijze. Ik zou zelf op een hutje op de heide gaan leven. Beter voor je.
  maandag 9 juli 2018 @ 20:51:14 #19
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_180362645
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:48 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Ik zou ook heel snel weggaan van je computer met zijn stroomverbruik en al die vrachtwagens die voor jou computer hebben moeten rijden en ook voor jou veganistiche leef wijze. Ik zou zelf op een hutje op de heide gaan leven. Beter voor je.
Ik verklaar ook niet dat alle problemen vandaag de dag maar zijn opgelost, ik reageer op het onderwerp die TS aanhaalt. Dus ik begrijp even niet waar jij je zo druk om maakt.
pi_180362696
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:51 schreef Oerbeer het volgende:

[..]

Ik verklaar ook niet dat alle problemen vandaag de dag maar zijn opgelost, ik reageer op het onderwerp die TS aanhaalt. Dus ik begrijp even niet waar jij je zo druk om maakt.
Jij verklaar alléén maar je eigen belang. Niks meer en niks minder.
pi_180362781
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:53 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Jij verklaar alléén maar je eigen belang. Niks meer en niks minder.
Hij stelt toch gewoon dat hij niks van ze heeft geleerd en dat ze voor veel problemen hebben gezorgd voor ons. Daar gaat het topic om. Dat hij nu een paar dingen zou doen die misschien een volgende generatie weer als dusdanig zou gaan bestempelen in een topic over 30 jaar doet daar niks aan af. Dus ja hij heeft gelijk en jij hebt enigszins gelijk vanuit mijn perspectief maar laten we elkaar de ballen nou niet met een schuurspons gaan wassen op deze mooie dag
pi_180363324
Ok guys, graag weer ontopic. Thanks.
pi_180363402
Uhm die opmerking van mij was wel serieus trouwens dus beetje jammer dat die weggehaald is. Mijn pa heeft echt per ongeluk naar de zon gekeken met een telescoop met 300x vergroting. Is voor mij wel een les geweest dat ik dat niet ook moet doen
pi_180364143
Een concierge op een jeugdopvang waar ik een tijdje zat heeft mij met veel soorten gereedschap leren werken. Ook heeft hij mij geleerd in conflictsituaties af en toe de mindset “Dit heeft niks met jou te maken, dit heeft alles met mij te maken” toe te passen. Hand in eigen boezem steken, dat soort werk. Best wel waardevolle lessen natuurlijk.
Ik leerde toen ook meteen dat je niet constant achterover moet hangen en op je autodidactische vermogen gaat zitten freewheelen. :P
-nee-
pi_180364690
Een leraar zei altijd dat alles draaide om, Vern**k de massa, grijp de kassa!! En daar heeft hij wel gelijk in
pi_180364813
Natuurlijk heb ik veel geleerd van mijn ouders, ooms en tantes en andere mensen uit oudere generaties, maar vind het moeilijk om precies te benoemen wat dan.

Ik merk wel dat ik veel aansluiting probeer te vinden bij de eenvoud die ik herken van mijn opa en mijn pa. Met andere woorden : Al die gekkigheid van tegenwoordig, alle dingen die we ''moeten'', is allemaal bullshit die we onszelf anno 2018 wijs maken.

Als je jezelf daar allemaal niet gek door laat maken, kom je er prima. Dat dus :)
pi_180365046
Twee leraren hebben op de middelbare school onafhankelijk van elkaar gezegd dat ik ‘te goed voor deze wereld was’. Ik wist toen nog niet helemaal wat ze er mee bedoelde, maar jaren later toen ik beter voor mezelf leerde opkomen viel het kwartje. Dus toch een wijze les geweest, want ik was wel goed in mezelf wegcijferen rond die tijd.
pi_180365183
Dat je soms je bek dicht moet houden.
  maandag 9 juli 2018 @ 22:57:41 #29
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_180365343
"Je bent nooit te jong voor klassieke muziek"
pi_180366479
Niet leven om te werken. Niets mis met hard werken, maar het moet niet de essentie van het leven zijn.

Geen wrok koesteren en dat meenemen naar je sterfbed.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2018 23:59:59 ]
  Moderator dinsdag 10 juli 2018 @ 10:29:41 #31
441859 crew  Lenny77
pi_180371095
Iemand zei ooit: trouw nooit, je stort jezelf in het ongeluk dan.
Die heb ik wel onthouden :D
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_180374487
Ik zie dat mijn reactie weer weggehaald is, maar dat was serieus advies dat ik van een ouder vriendje kreeg destijds.

Dus: Alleen trouwen met een wees die verder geen familie heeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')