abonnement Unibet Coolblue
pi_180367997
Weet je, heel toevallig, met welk programma je werkt? Zo niet dan anders de keten waar je werkt eens via DM of pm
Hooray for boobies!
pi_180370018
Of TS moet lekker een andere baan gaan zoeken!
pi_180370602
In het buitenland komt het veel vaker voor dat het wisselgeld automatisch door een computer wordt berekend en wordt uitgekeerd. Ik zie dit in Nederland niet meer van komen. Hier is het contante geld eerder vervangen door de pinbetaling dan in het buitenland.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 10:41:57 #106
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_180371247
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 09:53 schreef djh77 het volgende:
In het buitenland komt het veel vaker voor dat het wisselgeld automatisch door een computer wordt berekend en wordt uitgekeerd. Ik zie dit in Nederland niet meer van komen. Hier is het contante geld eerder vervangen door de pinbetaling dan in het buitenland.
Doet de Jumbo dat niet?
  dinsdag 10 juli 2018 @ 10:43:46 #107
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180371283
Glimlach naar de klant, zeg dat je nieuw bent of iets vriendelijks, haal adem en tel terug. Geeft (nog) niet dat het iets langer duurt. Iedereen heeft het moeten leren en de meeste mensen hebben daar wel begrip voor.

Er zijn apjes waardoor je thuis kan oefenen. Oefen in een ontspannen omgeving, geen druk. Dan krijg je het echt sneller onder de knie dan je denkt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180371390
als je dit al niet kan wordt het nog leuker als mensen er een beetje geld bijgeven (50,15 geven bij boodschappen van 14,65 bijvoorbeeld :P )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 10 juli 2018 @ 10:56:12 #109
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_180371477
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:50 schreef Leipo666 het volgende:
als je dit al niet kan wordt het nog leuker als mensen er een beetje geld bijgeven (50,15 geven bij boodschappen van 14,65 bijvoorbeeld :P )
Dat zie je nu al regelmatig bij van die jonge kassameisjes . Als je iets bijgeeft, loopt het merendeel al vast :P
pi_180371684
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Doet de Jumbo dat niet?
Sommige Vomars doen dat. Staat zo'n muntautomaat waar je zelf ook een handvol kleingeld in kan gooien. En je wisselgeld komt daar ook uit.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 11:13:27 #111
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_180371711
Toen ik op mijn 16e bij de AH van de deli naar de kassa mocht maar hetzelfde probleem had (ik kan écht niet rekenen) heb ik met mijn moeder hele avonden geoefend met echt geld en met briefjes.

BLIJF OEFENEN. Verzin je voor jezelf: ik heb 50 euro gekregen en moet 23,45 teruggeven. En dan proberen zo goed mogelijk af te ronden zoals eerder in dit topic ook al is gezegd. In het begin heel frustrerend maar als je veel oefent begin je sommige bedragen sneller te snappen. Maar een ander advies dan blijven oefenen is er eigenlijk niet. En al duurt het lang: uiteindelijk gaat het vast lukken.

Hier kun je eventueel ook oefenen: http://www.geldrekenen.oe(...)nen-eurorekenen.html http://thiememeulenhoff.d(...)xmlfile=0/spel02.xml en Google geeft je zo nog 40 mogelijkheden ;)

Je hebt er zelfs een app voor: https://itunes.apple.com/nl/app/kassa/id733829895?mt=8

Overigens stond bij ons wel het bedrag op de kassa maar ik vond dat ik het niet kon maken dat ik niet wist hoe ik kon terug tellen omdat ik dat netter vond voor de klanten.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_180371764
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 11:13 schreef Yesse het volgende:
Toen ik op mijn 16e bij de AH van de deli naar de kassa mocht maar hetzelfde probleem had (ik kan écht niet rekenen) heb ik met mijn moeder hele avonden geoefend met echt geld en met briefjes.

BLIJF OEFENEN. Verzin je voor jezelf: ik heb 50 euro gekregen en moet 23,45 teruggeven. En dan proberen zo goed mogelijk af te ronden zoals eerder in dit topic ook al is gezegd. In het begin heel frustrerend maar als je veel oefent begin je sommige bedragen sneller te snappen.

Hier kun je eventueel ook oefenen: http://www.geldrekenen.oe(...)nen-eurorekenen.html http://thiememeulenhoff.d(...)xmlfile=0/spel02.xml en Google geeft je zo nog 40 mogelijkheden ;)

Je hebt er zelfs een app voor: https://itunes.apple.com/nl/app/kassa/id733829895?mt=8

Overigens stond bij ons wel het bedrag op de kassa maar ik vond dat ik het niet kon maken dat ik niet wist hoe ik kon terug tellen omdat ik dat netter vond voor de klanten.
Bij ah staat gewoon op het scherm wat je terug moet geven...
pi_180371769
ik weet niet of het al langs is gekomen aangezien ik niet alles lees.
wat als TS een rekenfout maakt?
en dus een aantal keren flink kas tekort zal hebben, dit had dus voorkomen kunnen worden door een systeem aan te zetten wat er is, wie is er dan "schuldig"
  dinsdag 10 juli 2018 @ 11:17:57 #114
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_180371800
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 11:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Bij ah staat gewoon op het scherm wat je terug moet geven...
Dat staat er toch ook :')
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_180371834
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 11:17 schreef Yesse het volgende:

[..]

Dat staat er toch ook :')

Overigens knap dat je weet hoe oud ik ben, dit is 15 jaar geleden..
Ah, kleine lettertjes :')
pi_180371836
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 11:17 schreef Yesse het volgende:

[..]

Dat staat er toch ook :')

Overigens knap dat je weet hoe oud ik ben, dit is 15 jaar geleden..
Sommige mensen kunnen niet rekenen, sommige niet lezen :D
  dinsdag 10 juli 2018 @ 11:21:53 #117
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_180371865
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 11:19 schreef Piles het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen niet rekenen, sommige niet lezen :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 11:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ah, kleine lettertjes :')
Tja. Het ging mij er ook puur om dat ik, ondanks mijn enorme gebrek aan rekenkunsten, het wel heb kunnen leren door gewoon avonden achter elkaar te blijven oefenen.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_180371951
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:56 schreef Vox_Populi het volgende:

[..]

Dat zie je nu al regelmatig bij van die jonge kassameisjes . Als je iets bijgeeft, loopt het merendeel al vast :P
wachten tot ze je briefgeld ingetikt hebben (50euro gegeven) en dan pas die 15 cent erbij geven })
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_180371983
Overigens snap ik TS zijn struggles wel. Ik heb geen moeilijkheden met rekenen, maar af en toe als het druk is moet ik kassa draaien (ik werk bij AH). Ik ben er dus niet echt heel bedreven in en ik moet vaak groenten, fruit, broodjes in de kassa opzoeken omdat ik de codes niet weet. Als het druk is, voel je je toch klote en gestresst als je iets niet kan vinden. Vooral tegenwoordig, mensen hebben gewoon weinig geduld meer..
  dinsdag 10 juli 2018 @ 11:29:11 #120
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_180371988
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 11:26 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

wachten tot ze je briefgeld ingetikt hebben (50euro gegeven) en dan pas die 15 cent erbij geven })
Altijd leuk, die wanhoop in hun ogen >:)
pi_180373417
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 11:16 schreef kovenant het volgende:
ik weet niet of het al langs is gekomen aangezien ik niet alles lees.
wat als TS een rekenfout maakt?
en dus een aantal keren flink kas tekort zal hebben, dit had dus voorkomen kunnen worden door een systeem aan te zetten wat er is, wie is er dan "schuldig"
Kastekorten zijn altijd voor rekening van de werkgever, tenzij grove nalatigheid of opzet aangetoond kan worden.
pi_180373560
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 11:26 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

wachten tot ze je briefgeld ingetikt hebben (50euro gegeven) en dan pas die 15 cent erbij geven })
Ja altijd leuk. Geef je ze eerst het biljet en kijk je vervolgens of je nog wat muntgeld hebt om het makkelijker te maken, hebben ze die 50 al ingetoetst. Bij een bedrag van 16,15 meld je dan dat je er wel 1 euro 20 ct bij hebt. Paniek.

Ze durven het soms nog te weigeren ook, waardoor je maarliefst 6 munten als wisselgeld krijgt. Die kasbetaling kost de werkgever dan mooi weer 8ct aan kosten voor muntgeld. Terwijl het aannemen juist 2ct voordeel had opgeleverd. Nog los van tijd die het kost om muntgeld in te kopen en te verdelen over de kassa's.

Zulke caissičres die per transactie gemiddeld 5 cent meer kosten dan een wat meer ervaren collega die kan doortellen en er wat bij durft te vragen indien het handig is, is per uur al snel veel te duur, ondanks een lager uurloon. Als je echt kassa draait zit je snel aan tientallen transacties per uur.
  Moderator dinsdag 10 juli 2018 @ 13:16:48 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_180373593
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:15 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ja altijd leuk. Geef je ze eerst het biljet en kijk je vervolgens of je nog wat muntgeld hebt om het makkelijker te maken, hebben ze die 50 al ingetoetst. Bij een bedrag van 16,15 meld je dan dat je er wel 1 euro 20 ct bij hebt. Paniek.

Ze durven het soms nog te weigeren ook, waardoor je maarliefst 6 munten als wisselgeld krijgt. Die kasbetaling kost de werkgever dan mooi weer 8ct aan kosten voor muntgeld. Terwijl het aannemen juist 2ct voordeel had opgeleverd. Nog los van tijd die het kost om muntgeld in te kopen en te verdelen over de kassa's.

Zulke caissičres die per transactie gemiddeld 5 cent meer kosten dan een wat meer ervaren collega die kan doortellen en er wat bij durft te vragen indien het handig is, is per uur al snel veel te duur, ondanks een lager uurloon. Als je echt kassa draait zit je snel aan tientallen transacties per uur.
Precies die reden was ook de reden waarom mijn werkgever toentertijd een 'domme' kassa had. Als je een beetje nadenkt, scheelt het in de kosten :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_180374307
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:15 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ja altijd leuk. Geef je ze eerst het biljet en kijk je vervolgens of je nog wat muntgeld hebt om het makkelijker te maken, hebben ze die 50 al ingetoetst. Bij een bedrag van 16,15 meld je dan dat je er wel 1 euro 20 ct bij hebt. Paniek.

Ze durven het soms nog te weigeren ook, waardoor je maarliefst 6 munten als wisselgeld krijgt. Die kasbetaling kost de werkgever dan mooi weer 8ct aan kosten voor muntgeld. Terwijl het aannemen juist 2ct voordeel had opgeleverd. Nog los van tijd die het kost om muntgeld in te kopen en te verdelen over de kassa's.

Zulke caissičres die per transactie gemiddeld 5 cent meer kosten dan een wat meer ervaren collega die kan doortellen en er wat bij durft te vragen indien het handig is, is per uur al snel veel te duur, ondanks een lager uurloon. Als je echt kassa draait zit je snel aan tientallen transacties per uur.
het zijn ook die kassamedewerkers die het snelst bepaalde muntjes niet meer hebben en dus OF muntrolletjes uit de kluis moeten laten halen OF je als klant opscheept met nog meer muntjes (4x 5ct ipv 1x 20ct bijv.) en daardoor ook andere munten tekort komt uiteindelijk

jaren in een buurtsuper met domme kassa gewerkt: dan leer je wel om bij te vragen om het iedereen makkelijker te maken: kassa genoeg wisselgeld, klant in grote biljetten/munten zijn wisselgeld terug = iedereen blij :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_180376588
Vraag aan je leidinggevende of je achter de 'pin' kassa mag werken en/of leg het voor dat dit een oplossing voor jouw probleem kan zijn door jouw kassa - wanneer jij hem bezet - als pin kassa te bestempelen :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_180377225
Achter de kassa gaan werken als je niet kan tellen....

Vind je dit zelf nou ook niet een enorm onlogische beroepskeuze?
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_180377962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Vraag aan je leidinggevende of je achter de 'pin' kassa mag werken en/of leg het voor dat dit een oplossing voor jouw probleem kan zijn door jouw kassa - wanneer jij hem bezet - als pin kassa te bestempelen :)
Lijkt me niet haalbaar bij een boekhandel...
pi_180378553
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:30 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Haar kassa verteld dat anders ook niet, dat staat dus uit. En wie weet er in Nederland nu niet dat bedragen afgerond worden? :?
Officieel alleen als dat bij de kassa staat aangegeven.
dag
  dinsdag 10 juli 2018 @ 17:21:21 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_180378664
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 17:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Officieel alleen als dat bij de kassa staat aangegeven.
Is dat zo?
pi_180378914
Zorg in ieder geval dat ergens gedocumenteerd staat dat je de kassa-functies niet mocht gebruiken, dat je het had aangekaart bij je leidinggevende. Mocht er toch een kasverschil optreden, dan is het namelijk hun probleem, gezien je voortijdig had aangegeven dat dit zou kunnen gebeuren.
pi_180379457
Gewoon je best blijven doen. En als ze moeilijk beginnen te doen, tsja .. jij hebt je probleem aangegeven en om hulp gevraagd.

"dan moet je dat thuis maar oefenen", ja daag :W .
"Pools are perfect for holding water"
pi_180379633
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 17:55 schreef probeer het volgende:
Gewoon je best blijven doen. En als ze moeilijk beginnen te doen, tsja .. jij hebt je probleem aangegeven en om hulp gevraagd.

"dan moet je dat thuis maar oefenen", ja daag :W .
En waarom ja dag? Werkgever is toch duidelijk geweest wat er verwacht wordt, en hoe er gewerkt wordt? Dan is het gewoon dag aan het eind van je contract.
pi_180380144
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:03 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

En waarom ja dag? Werkgever is toch duidelijk geweest wat er verwacht wordt, en hoe er gewerkt wordt? Dan is het gewoon dag aan het eind van je contract.
quote:
Bij de sollicitatie heb ik voor de zekerheid wel aangegeven dat ik niet goed kan rekenen, dit vonden zij geen probleem.
Als later blijkt dat dit opeens wel een probleem is, dan kan de werkgever dat natuurlijk niet zomaar afdoen met 'leer in je eigen tijd onze nieuwe eisen maar'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180380454
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:31 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Als later blijkt dat dit opeens wel een probleem is, dan kan de werkgever dat natuurlijk niet zomaar afdoen met 'leer in je eigen tijd onze nieuwe eisen maar'.
Klopt, maar terug tellen is echt de basis, en mag toch wel worden verwacht van een ieder die achter een kassa werkt. Dus kan me voorstellen dat de werkgever ook dacht van prima, geen probleem. En dat het dan toch mensen verbaasd als terug tellen niet lukt.
pi_180381278
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 17:55 schreef probeer het volgende:
Gewoon je best blijven doen. En als ze moeilijk beginnen te doen, tsja .. jij hebt je probleem aangegeven en om hulp gevraagd.

"dan moet je dat thuis maar oefenen", ja daag :W .
Het lijkt me toch wel dat je zelf moet zorgen dat je aan de basisvaardigheden moet voldoen die voor een functie gelden.

Het kastekort op zich kan de werkgever niet op een personeelslid verhalen (uitgezonderd opzet of zeer grote nalatigheid). Maar wanneer een bepaald personeelslid structureel grotere kasverschillen heeft dan de collega's, is dat natuurlijk wel iets wat meegenomen zal worden bij de beoordeling en uiteindelijk kan leiden tot het niet verlengen van een contract of zelfs ontslag.

Als je iemand aanneemt zegt dat hij ervaring heeft als timmerman, mag je ook verwachten dat die werknemer weet hoe een hamer er uit ziet en dat hij fatsoenlijk om kan gaan met bijvoorbeeld zaagmachines zonder dat daarvoor uitgebreide uitleg of cursussen nodig zijn.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 19:34:22 #137
286575 Roces18
Chef de party
pi_180381388
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 19:27 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Het lijkt me toch wel dat je zelf moet zorgen dat je aan de basisvaardigheden moet voldoen die voor een functie gelden.

Het kastekort op zich kan de werkgever niet op een personeelslid verhalen (uitgezonderd opzet of zeer grote nalatigheid). Maar wanneer een bepaald personeelslid structureel grotere kasverschillen heeft dan de collega's, is dat natuurlijk wel iets wat meegenomen zal worden bij de beoordeling en uiteindelijk kan leiden tot het niet verlengen van een contract of zelfs ontslag.

Als je iemand aanneemt zegt dat hij ervaring heeft als timmerman, mag je ook verwachten dat die werknemer weet hoe een hamer er uit ziet en dat hij fatsoenlijk om kan gaan met bijvoorbeeld zaagmachines zonder dat daarvoor uitgebreide uitleg of cursussen nodig zijn.
Nou nee. Kassa is ongeschoold werk en timmerman niet.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_180381461
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 19:34 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Nou nee. Kassa is ongeschoold werk en timmerman niet.
Detailhandel is gewoon een mbo opleiding voor. Net als voor timmerman. Zowel caissičre als timmerman zijn echter geen beschermd beroep en beiden mag je daarom ook zonder relevante opleiding of diploma uitvoeren. Voor beiden geldt dan wel simpelweg dat je voor de functie op zijn minst bepaalde basisvaardigheden onder de knie moet hebben. En als je bij je sollicitatie zegt dat je al de nodige ervaring in de functie hebt, mag je werkgever simpelweg verwachten dat je de basisvaardigheden beheerst, ondanks dat je geen relevant diploma hebt.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 19:39:09 #139
286575 Roces18
Chef de party
pi_180381488
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 19:38 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Detailhandel is gewoon een mbo opleiding voor. Net als voor timmerman. Zowel caissičre als timmerman zijn echter geen beschermd beroep en beiden mag je daarom ook zonder relevante opleiding of diploma uitvoeren. Voor beiden geldt dan wel simpelweg dat je voor de functie op zijn minst bepaalde basisvaardigheden onder de knie moet hebben. En als je bij je sollicitatie zegt dat je al de nodige ervaring in de functie hebt, mag je werkgever simpelweg verwachten dat je de basisvaardigheden beheerst, ondanks dat je geen relevant diploma hebt.
betekent niet dat het geen ongeschoold werk is.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_180381569
quote:
Bij de sollicitatie heb ik voor de zekerheid wel aangegeven dat ik niet goed kan rekenen, dit vonden zij geen probleem.
Beetje triest wel dat ze niet gewoon die functie aan willen zetten in dit geval. Was je sollicitatie met diezelfde leidinggevende?
pi_180382080
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:50 schreef Leipo666 het volgende:
als je dit al niet kan wordt het nog leuker als mensen er een beetje geld bijgeven (50,15 geven bij boodschappen van 14,65 bijvoorbeeld :P )
Of, als je een paar dingen nodig hebt en op de prijskaartjes hebt gelet, het juiste bedrag alvast gepast in de hand houden terwijl je nog staat te wachten bij de kassa. Zodra ze alles gescand hebben en het totaalbedrag zeggen, kun je ze gewoon een handvol muntjes (en misschien wat papiergeld) geven.
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:34:38 #142
405567 milaya
milaya moya
pi_180421539
Ben ontslagen. Ze zeiden dat ik grote kasverschillen had veroorzaakt. Nou ja, het was maar een zomerbaantje dus niet zo erg. Zal voortaan wel vragen of ze die functie op de kassa gebruiken bij sollicitatie :P
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 12 juli 2018 @ 12:38:34 #143
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_180421605
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:34 schreef milaya het volgende:
Ben ontslagen. Ze zeiden dat ik grote kasverschillen had veroorzaakt. Nou ja, het was maar een zomerbaantje dus niet zo erg. Zal voortaan wel vragen of ze die functie op de kassa gebruiken bij sollicitatie :P
of misschien juist geen kassawerk meer doen? ;)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:39:48 #144
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_180421627
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:34 schreef milaya het volgende:
Ben ontslagen. Ze zeiden dat ik grote kasverschillen had veroorzaakt. Nou ja, het was maar een zomerbaantje dus niet zo erg. Zal voortaan wel vragen of ze die functie op de kassa gebruiken bij sollicitatie :P
Zat je nog in je proeftijd?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_180421648
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:34 schreef milaya het volgende:
Ben ontslagen. Ze zeiden dat ik grote kasverschillen had veroorzaakt. Nou ja, het was maar een zomerbaantje dus niet zo erg. Zal voortaan wel vragen of ze die functie op de kassa gebruiken bij sollicitatie :P
Of gewoon niet solliciteren naar een kassa functie?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:45:38 #146
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_180421716
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:34 schreef milaya het volgende:
Ben ontslagen. Ze zeiden dat ik grote kasverschillen had veroorzaakt. Nou ja, het was maar een zomerbaantje dus niet zo erg. Zal voortaan wel vragen of ze die functie op de kassa gebruiken bij sollicitatie :P
En terecht,
Als je niet kan lopen moet je niet als postbode solliciteren,
zonder rijbewijs niet als taxichauffeur
en als je niet in staat bent om fatsoenlijk wisselgeld terug te betalen hoor je niet achter een kassa.

Maar misschien wel iets dat je je echt moet gaan aanleren.
Als je zelf bij de kassa hoe controleer je dan dat de cassiere geen fout maakt?
Tot nooit .......
pi_180422005
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

En terecht,
Als je niet kan lopen moet je niet als postbode solliciteren,
zonder rijbewijs niet als taxichauffeur
en als je niet in staat bent om fatsoenlijk wisselgeld terug te betalen hoor je niet achter een kassa.

Maar misschien wel iets dat je je echt moet gaan aanleren.
Als je zelf bij de kassa hoe controleer je dan dat de cassiere geen fout maakt?
Pinnen of gewoon niet controleren zijn mijn opties
pi_180422361
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:39 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Zat je nog in je proeftijd?
Max 3 dagen gewerkt, dus lijkt me wel
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:18:39 #149
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_180422418
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:00 schreef investeerdertje het volgende:
Pinnen of gewoon niet controleren zijn mijn opties
je hele leven alleen PINNEN?
Ik vind het knap, maar ok (wat doe je als je van iemand contant geld krijgt? gooi je dat weg?).

niet controleren is natuurlijk de beste manier om genept te worden.
Maar het voordeel, dat heb je dan toch niet door.
Tot nooit .......
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:25:59 #150
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_180422550
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:26 schreef Meridiaan het volgende:
Ik zou een andere werkgever zoeken. Raar beleid.
Klinkt inderdaad als zo'n principieel figuur. Je mag zeker ook niet op een stoel zitten omdat het er 'lui' uitziet? En je moet ook je eigen werkkleding regelen?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_180424081
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

je hele leven alleen PINNEN?
Ik vind het knap, maar ok (wat doe je als je van iemand contant geld krijgt? gooi je dat weg?).

niet controleren is natuurlijk de beste manier om genept te worden.
Maar het voordeel, dat heb je dan toch niet door.
Tikkie. Ik krijg eigenlijk nooit contant geld. En dat genept worden. Zal wel meevallen.
  donderdag 12 juli 2018 @ 15:31:02 #152
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180424684
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:25 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad als zo'n principieel figuur. Je mag zeker ook niet op een stoel zitten omdat het er 'lui' uitziet? En je moet ook je eigen werkkleding regelen?
Klinkt allemaal heel normaal.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 12 juli 2018 @ 18:24:25 #153
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180428680
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:05 schreef milaya het volgende:
Beste allen,

Ik heb sinds kort een baan achter de kassa :')

Nu heb ik wel vaker achter de kassa gestaan en het is allemaal niet zo boeiend, maar bij mijn vorige werkgever hadden we een kassa waarbij op de kassa het bedrag stond wat je terug moet geven.

Nu heb ik zelf al mijn gehele leven een probleem met rekenen: vanaf groep 3 zei de juf al tegen mijn ouders dat rekenen een groot probleem zou worden. Verder geen enkele moeite gehad met leren, alleen dat rekenen en later wiskunde was altijd een ramp. Zoveel bijlessen etc gehad, maar hielp niets. Leraren vermoedden ook dyscalculie, maar ben er nooit op getest.

Bij de sollicitatie heb ik voor de zekerheid wel aangegeven dat ik niet goed kan rekenen, dit vonden zij geen probleem.

Kom ik aan op de eerste dag , legt mijn collega de werking van de kassa uit. Echter kwam er in haar uitleg geen bedrag voor wat je terug moet geven. 'Nee, die functie zit wel op de kassa, maar die gebruiken we niet, want dan worden medewerkers lui'. 'We willen hoofdrekenen stimuleren en zetten daarom deze functie uit'.

Ahum, pardon? dacht ik. 'Ik moet dus alles zelf de hele dag gaan tellen hoeveel ik moet teruggeven?' Antwoord ze doodleuk met ja.

En nu zit ik dus best met 'n probleempje. Ik kán namelijk wel hoofdrekenen, maar het duurt gewoon lang. Over een simpel sommetje kan ik gemakkelijk 30-60 seconden doen, en dat is niet prettig als er een rij klanten staat te wachten. Terwijl je met 1 druk op de knop de functie aanzet om het bedrag te tonen.

Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. :'(

In before 'haha ts is dom'
'ts kan niet rekenen'
Oplossing voor jouw probleem:


Onbegrijpelijk trouwens dat zo iemand als jou achter de kassa zetten en niet even een testje doen om de rekenkwaliteit te testen. Elke rekenfout die jij maakt, kost hen immers geld.
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:17 schreef milaya het volgende:

[..]

Er ligt een calculator, maar die mogen we niet gebruiken voor kassa werkzaamheden ;(
WTF!?

Waarom ligt dat ding er dan? Voor de sier?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')