abonnement Unibet Coolblue
pi_180357932
Als je een echt lekkere burger wil moet je een Holy Burger nemen :9
pi_180357935
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:53 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Welk tijdschrift bedoel je? De Nederlandse vond ik altijd stoffig voor zover ik ze zag. En dat preachy toontje trek ik ook slecht, maar gelukkig kun je nu praktisch overal terecht voor leuke receptjes en niet alleen maar bij geitenwollensokken. Om nog maar niet te spreken van de buitenlandse eetculturen waar het sowieso meer gemeengoed is.
Van soja weet ik ja, dat komt er hier ook maar beperkt in. Ik hoef geen concurrerende manboobies te kweken bij mijn lief :P
Een Engelse (of Amerikaans) Vegan of zo... Ik heb hem bij een vriendin gelezen (die zo onmogelijk is om vegan en glutenvrij te eten). Die staat vol met recepten en weinig geitenwollensokken.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 9 juli 2018 @ 16:55:03 #78
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_180357942
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:54 schreef gcjoel het volgende:

[..]

jij hebt geen idee van prijzen in de supermarkt he? _O-
Nauwelijks :P. Maar ik haal ze dus ook wel eens en zo duur zijn ze niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_180357967
Dus dan krijg je de iets ‘luxere’ versie van een frikandel hamburger.
pi_180357970
Als die beyond burgers ook eens in Nederland komen, wil ik wel een keertje proeven of ze echt zo goed lijken.
  maandag 9 juli 2018 @ 16:56:32 #81
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_180357980
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nauwelijks :P. Maar ik haal ze dus ook wel eens en zo duur zijn ze niet.
Mora is zeg maar 4 voor 1 euro he _O-
pi_180357984
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:50 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oooooh oke

(anders kan ik het boek vegarevolutie aanraden. Daarin leggen ze heel goed uit hoe gezond te vervangen)
Ah die is door een echte diëtist geschreven, cool! Zal 'm eens doorbladeren, maar ik denk niet dat ik nog zo snel voor een vegankookboek zal gaan. Heb al het nodige liggen op dat gebied, al is dat vooral Engelstalig en niet van Nederlandse makelij. Bedankt voor de tip in ieder geval :*
pi_180357989
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:52 schreef HostiMeister het volgende:
Ja maar let op. Wagyu is Wagyu omdat het zo goed dooradert is met vet. Dat is de smaak. En het hele idee van een een hamburger is dat je door verschillende vlezen te gebruiken zelf de hoeveelheid vet in de hand hebt. Dus een burger maken van vlees dat geweldig is voor steaks is dan best zonde.

Maar goed, zoals ik al zei, ben een snob.
Maar je kunt niet van een hele koe steaks snijden, dus het is logisch dat ze ook nog hamburger oid maken. Alleen heeft het geen toegevoegde waarde in burgers behalve dan marketingtechnisch.
  maandag 9 juli 2018 @ 16:57:12 #84
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_180357998
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:56 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Mora is zeg maar 4 voor 1 euro he _O-
Ja ok, maar dat is dan ook echt troep, die maken echt niets dat te vreten is :P.

Maar vergeleken met andere "echte" burgers valt het wel mee.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_180358012
Ik hou van mora kipcorns. :@
pi_180358029
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:56 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ah die is door een echte diëtist geschreven, cool! Zal 'm eens doorbladeren, maar ik denk niet dat ik nog zo snel voor een vegankookboek zal gaan. Heb al het nodige liggen op dat gebied, al is dat vooral Engelstalig en niet van Nederlandse makelij. Bedankt voor de tip in ieder geval :*
Graag gedaan en ik werd even enthousiast :@ Ondanks dat ik me er een beetje voor schaam, maak ik me erg druk om het milieu en vega/vegan eten etc. Dus ik ben blij dat ik me even tegen je kon uitleven ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_180358052
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Een Engelse (of Amerikaans) Vegan of zo... Ik heb hem bij een vriendin gelezen (die zo onmogelijk is om vegan en glutenvrij te eten). Die staat vol met recepten en weinig geitenwollensokken.
Weet niet of ik die ken, wel Vegetarian Times en Vegetarian Living enzo
pi_180358054
Wie zegt dat Duitsers geen humor hebben (als je zoekt op Holy Burger):
quote:
Schritt für Schritt

• Grill ordentlich vorheizen / Pfanne auf mittlerer Hitze vorheizen. Mittel heißt nicht Vollgas.
• Patties entweder auf den Grill oder in die Pfanne legen und erstmalig wenden, wenn etwas Fleischsaft an der Oberfläche austritt, dann 1x wenden. Ähnlich wie beim Sonnenbaden am Strand, wenn man beidseitig braun werden will. Hier nur ohne Sonnencreme. Sie sind fertig (also die Patties), wenn wieder etwas Fleischsaft austritt. Pfeffern und Salzen.
• Kurz vor Ende der Garzeit bei Bedarf Holy Cheese auf das Patty legen, damit er zart schmilzt (mit der Käseseite nach oben natürlich).
• Währenddessen Buns aufschneiden und Schnittflächen mit Butter bestreichen (ja, die beiden flachen Seiten)
• Buns in der Pfanne oder auf dem Grill kurz rösten, bis leichte Bräunung auf den Schnittflächen entsteht (nicht rot wie am Strand, nicht schwarz wie „ups, Buns auf dem Grill vergessen!“)
• Burger bauen (gut: übereinander stapeln; nicht gut: nebeneinander) und ENDLICH reinbeissen.
• Hände wieder leer? Wieder von vorne starten (Holy Burger bestellen nicht vergessen).
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 9 juli 2018 @ 16:59:23 #89
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_180358062
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat is dan ook echt troep, die maken echt niets dat te vreten is :P.

Maar vergeleken met andere "echte" burgers valt het wel mee.
Nja frikandelletje is prima
pi_180358067
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:56 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar je kunt niet van een hele koe steaks snijden, dus het is logisch dat ze ook nog hamburger oid maken. Alleen heeft het geen toegevoegde waarde in burgers behalve dan marketingtechnisch.
Wagyu gehakt klinkt raar.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_180358092
Ik ben wel benieuwd hoeveel % wagyu er daadwerkelijk in die burger zit.
pi_180358093
En over guilty pleasures gesproken, zo'n diepvries ding van de mora, met een dot mayo, een halve gesnipperde ui en Hela op een wit bolletje. Zo goor, maar zo goed :9
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_180358096
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Graag gedaan en ik werd even enthousiast :@ Ondanks dat ik me er een beetje voor schaam, maak ik me erg druk om het milieu en vega/vegan eten etc. Dus ik ben blij dat ik me even tegen je kon uitleven ;)
Het is een beetje preken voor eigen kerk, maar ik vind het een leuk onderwerp :P
  maandag 9 juli 2018 @ 17:00:55 #94
47102 Elvi
miemkwien
pi_180358098
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:00 schreef ElDinosaur het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoeveel % wagyu er daadwerkelijk in die burger zit.
100% volgens de verpakking.
pi_180358110
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:00 schreef HostiMeister het volgende:
En over guilty pleasures gesproken, zo'n diepvries ding van de mora, met een dot mayo, een halve gesnipperde ui en Hela op een wit bolletje. Zo goor, maar zo goed :9
En zo'n vierkant plakje cheddar. :9
pi_180358112
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:59 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Weet niet of ik die ken, wel Vegetarian Times en Vegetarian Living enzo
Ik weet ook niet meer zeker wat de titel was. Alleen het was echt een soort mini kookboek, heel cool

(ik zit te twijfelen over een abo, alleen ik doe het niet, want de recepten zijn me te duur en eenzijdig. Allemaal cashewnoten en weinig afwisseling erin)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 9 juli 2018 @ 17:01:55 #97
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_180358119
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:00 schreef HostiMeister het volgende:
En over guilty pleasures gesproken, zo'n diepvries ding van de mora, met een dot mayo, een halve gesnipperde ui en Hela op een wit bolletje. Zo goor, maar zo goed :9
Als je dronken bent :9
pi_180358129
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:00 schreef ElDinosaur het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoeveel % wagyu er daadwerkelijk in die burger zit.
Er is een merk die hollandse beef, black angus, wagyu en blonde d'aqituaine heeft ofzo. Wie gaat dat verschil proeven :?
pi_180358147
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:01 schreef Myraela het volgende:

[..]

En zo'n vierkant plakje cheddar. :9
Dan doe ik liever met gebakken uienringen, tomaat, en mayo en hela. Ook super fout, maar o zo lekker. _O-
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_180358183
Oh, ben je ook zo'n hela fetisjist. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')