Wij hebben een afspraak. Zijn ze niet nagekomen. en daarbovenop zijn ze onbeleefd en is de situatie die door hun nalatigheid ontstaan is gevaarlijk; het meubilair ligt los en ik ben een paar keer bijna gestruikeld. Dus ja, frustrerend.quote:Op maandag 9 juli 2018 18:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Een halve bank niet nee. Maar zo’n soort situatie ben ik je juist wel aan het vertellen ja!
- Kast waar een paar schroefjes ontbraken, 2 weken later bezorgd
- Badkamermeubel waar de handgrepen ontbraken, 3 weken later bezorgd
Ook twee verschillende bedrijven trouwens.
Kan toch gebeuren dat er iets niet compleet is? Waarom verwacht je dat ze om dat te herstellen ineens veel sneller kunnen leveren!? Niet de hele wereld draait om jou bestelling!
Iemand die het begrijpt... Ik weet niet in wat voor wereld sommigen hier leven, 4 weken om wat schroeven en ander beslag na te leveren is niet normaal. Erg frustrerende situatie.quote:Op maandag 9 juli 2018 19:44 schreef marsan het volgende:
[..]
Kan gebeuren inderdaad. Een beetje fatsoenlijk bedrijf zorgt dan ook dat t weer asap in orde wordt gemaakt. Het is geen liefdadigheid, maar gewoon een betaalde overeenkomst.
Hij vraagt niet om een aalmoes, hij vraagt gewoon dat ze oo fatsoenlijke wijze hun deel van de overeenkomst nakomen,
En nee, 4 weken later bezorgen is niet fatsoenlijk.
Het is wel nodig om het in elkaar te zetten.quote:Op maandag 9 juli 2018 20:37 schreef Charlie_Brown het volgende:
Is het beslag nodig om de kast in elkaar te zetten? Of zijn het gewoon handgrepen?
Bij de eerste is het volgens mij wanprestatie en kun je de koop ontbinden want de kast functioneerd niet zoals hij bedoelt is. Laat het bedrijf de kast maar weer ophalen en ga naar de Ikea.
Bij de tweede is het gewoon wachten.
Ruim het dan netjes op. Dit kun je hen toch niet verwijten.quote:Op maandag 9 juli 2018 20:22 schreef craziness het volgende:
[..]
[...] en daarbovenop zijn ze onbeleefd en is de situatie die door hun nalatigheid ontstaan is gevaarlijk; het meubilair ligt los en ik ben een paar keer bijna gestruikeld. [...]
Alles is opgeruimd, maar er is weinig ruimte, dus ik heb er het beste van gemaakt. Ja, ik kan het wel verwijten; als zij de overeenkomst waren nagekomen, dan was de kast binnen 2 uur in elkaar gezet en was deze situatie niet ontstaan. Logisch toch? Of moet ik op eigen kosten een unit inhuren om mijn spullen op te slaan?quote:Op dinsdag 10 juli 2018 02:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ruim het dan netjes op. Dit kun je hen toch niet verwijten.
Ik kan je ergens wel begrijpen hoor. Alleen niet op dit punt. Je kiest er toch zelf voor om in de binnenstad in een postzegeltje te gaan wonen? Heel hip allemaal, maar dan kun je idd niks kwijt.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 03:18 schreef craziness het volgende:
[..]
Alles is opgeruimd, maar er is weinig ruimte, dus ik heb er het beste van gemaakt. Ja, ik kan het wel verwijten; als zij de overeenkomst waren nagekomen, dan was de kast binnen 2 uur in elkaar gezet en was deze situatie niet ontstaan. Logisch toch? Of moet ik op eigen kosten een unit inhuren om mijn spullen op te slaan?
Zij zijn verantwoordlijk voor deze situatie, ik heb deze situatie niet gecreerd. Zo simpel is het.
Meerdere malen gebeld, maar ik word simpelweg niet geholpen. Een keer een zeer onbeleefd kreng aan de lijn gekregen, de andere keren waren ze beleefd, maar zeiden ze in principe hetzelfde als de kreng. Willen mij niet eens doorverbinden met de afdeling die dit afhandelt "doen alleen aan communicatie per mail" - en de reactie die ik per mail (veel te laat) heb ontvangen is precies hetzelfde als wat ze telefonisch zeiden...quote:Op dinsdag 10 juli 2018 09:15 schreef Hallmark het volgende:
Als je kunt ontbinden voor 3,95, dan zou ik dat heel rap doen. Want je weet niet zeker of je nageleverd krijgt, en hoe lang dat gaat duren. En als je even belt, dan weet je wel zeker of die rotzooi opgehaald gaat worden.
Dan mail je toch gewoon dat je conform hun voorwaarden de koop ontbindt, en dat ze voor 3,95 het zooitje kunnen ophalen?quote:Op dinsdag 10 juli 2018 10:49 schreef craziness het volgende:
"doen alleen aan communicatie per mail"
Waarom blijven mensen dit herhalen en lezen ze niet mijn eerdere posts? Ik heb hier al op gereageerd. Ze sturen constant mailtjes door naar "de juiste afdeling" en dan krijg ik verder niets meer te horen. Telefonisch helpen ze ook niet - sterker nog, ze zijn ronduit onbeleefd. Het is gewoon een kut bedrijf en ik raad iedereen aan er nooit wat te kopen.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 11:02 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dan mail je toch gewoon dat je conform hun voorwaarden de koop ontbindt, en dat ze voor 3,95 het zooitje kunnen ophalen?
Dit is de praktische oplossingquote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:40 schreef Deshain het volgende:
Dan rij je naar de Hörnbach en koop je het onbrekende spul en zet je die kast in elkaar.
Bovenstaande is natuurlijk behoorlijke onzin.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 20:20 schreef Ivo1985 het volgende:
In alle redelijkheid mag je daarvoor wel de nodige compensatie verwachten. 10% van het aankoopbedrag is het minimum, 15 a 20% redelijk bij aankoop van meubelen.
Daar wens ik je héél veel succes meequote:Op dinsdag 10 juli 2018 19:58 schreef craziness het volgende:
Ze kunnen ervanuit gaan dat alle schade verrekent/verhaald zal worden.
Eens met herroepen hoor, maar de herroepingstermijn gaat wettelijk pas in op de dag na de laatste deellevering, toch?quote:Op dinsdag 10 juli 2018 09:15 schreef Hallmark het volgende:
Als je kunt ontbinden voor 3,95, dan zou ik dat heel rap doen. Want je weet niet zeker of je nageleverd krijgt, en hoe lang dat gaat duren. En als je even belt, dan weet je wel zeker of die rotzooi opgehaald gaat worden.
Is dat zo duidelijk gezegd, die "laatste deellevering"?quote:Op woensdag 11 juli 2018 08:12 schreef baskick het volgende:
[..]
Eens met herroepen hoor, maar de herroepingstermijn gaat wettelijk pas in op de dag na de laatste deellevering, toch?
Lijkt me vallen onder artikel 6:230o lid 1 BW:quote:Op woensdag 11 juli 2018 08:59 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Is dat zo duidelijk gezegd, die "laatste deellevering"?
Overigens TS, wettelijk heeft Otto 30 dagen om te leveren, zo lees ik hier:
"De bestelling moet binnen 30 dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Lukt dat niet, dan moet de leverancier daar de klant tijdig van op de hoogte stellen. De klant mag dan van het contract af (maar dat hoeft niet natuurlijk)." Bron onder de kop "uitvoeringstermijn".
quote:De consument kan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken, na:
[...]
b. bij een consumentenkoop:
1°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen;
2°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zaak heeft ontvangen, indien de consument in eenzelfde bestelling meerdere zaken heeft besteld die afzonderlijk worden geleverd;
3°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen indien de levering van een zaak bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen; of
4°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de eerste zaak heeft ontvangen voor een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken gedurende een bepaalde periode;
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |