abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180362023
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Een halve bank niet nee. Maar zo’n soort situatie ben ik je juist wel aan het vertellen ja!

- Kast waar een paar schroefjes ontbraken, 2 weken later bezorgd
- Badkamermeubel waar de handgrepen ontbraken, 3 weken later bezorgd

Ook twee verschillende bedrijven trouwens.

Kan toch gebeuren dat er iets niet compleet is? Waarom verwacht je dat ze om dat te herstellen ineens veel sneller kunnen leveren!? Niet de hele wereld draait om jou bestelling!
Wij hebben een afspraak. Zijn ze niet nagekomen. en daarbovenop zijn ze onbeleefd en is de situatie die door hun nalatigheid ontstaan is gevaarlijk; het meubilair ligt los en ik ben een paar keer bijna gestruikeld. Dus ja, frustrerend.
pi_180362039
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:44 schreef marsan het volgende:

[..]

Kan gebeuren inderdaad. Een beetje fatsoenlijk bedrijf zorgt dan ook dat t weer asap in orde wordt gemaakt. Het is geen liefdadigheid, maar gewoon een betaalde overeenkomst.
Hij vraagt niet om een aalmoes, hij vraagt gewoon dat ze oo fatsoenlijke wijze hun deel van de overeenkomst nakomen,
En nee, 4 weken later bezorgen is niet fatsoenlijk.
Iemand die het begrijpt... Ik weet niet in wat voor wereld sommigen hier leven, 4 weken om wat schroeven en ander beslag na te leveren is niet normaal. Erg frustrerende situatie.
pi_180362304
Is het beslag nodig om de kast in elkaar te zetten? Of zijn het gewoon handgrepen?
Bij de eerste is het volgens mij wanprestatie en kun je de koop ontbinden want de kast functioneerd niet zoals hij bedoelt is. Laat het bedrijf de kast maar weer ophalen en ga naar de Ikea.
Bij de tweede is het gewoon wachten.
pi_180363617
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:37 schreef Charlie_Brown het volgende:
Is het beslag nodig om de kast in elkaar te zetten? Of zijn het gewoon handgrepen?
Bij de eerste is het volgens mij wanprestatie en kun je de koop ontbinden want de kast functioneerd niet zoals hij bedoelt is. Laat het bedrijf de kast maar weer ophalen en ga naar de Ikea.
Bij de tweede is het gewoon wachten.
Het is wel nodig om het in elkaar te zetten.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 02:33:18 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180367289
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:22 schreef craziness het volgende:

[..]
[...] en daarbovenop zijn ze onbeleefd en is de situatie die door hun nalatigheid ontstaan is gevaarlijk; het meubilair ligt los en ik ben een paar keer bijna gestruikeld. [...]
Ruim het dan netjes op. Dit kun je hen toch niet verwijten.
pi_180367450
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 02:33 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ruim het dan netjes op. Dit kun je hen toch niet verwijten.
Alles is opgeruimd, maar er is weinig ruimte, dus ik heb er het beste van gemaakt. Ja, ik kan het wel verwijten; als zij de overeenkomst waren nagekomen, dan was de kast binnen 2 uur in elkaar gezet en was deze situatie niet ontstaan. Logisch toch? Of moet ik op eigen kosten een unit inhuren om mijn spullen op te slaan?

Zij zijn verantwoordlijk voor deze situatie, ik heb deze situatie niet gecreerd. Zo simpel is het.
pi_180370081
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 03:18 schreef craziness het volgende:

[..]

Alles is opgeruimd, maar er is weinig ruimte, dus ik heb er het beste van gemaakt. Ja, ik kan het wel verwijten; als zij de overeenkomst waren nagekomen, dan was de kast binnen 2 uur in elkaar gezet en was deze situatie niet ontstaan. Logisch toch? Of moet ik op eigen kosten een unit inhuren om mijn spullen op te slaan?

Zij zijn verantwoordlijk voor deze situatie, ik heb deze situatie niet gecreerd. Zo simpel is het.
Ik kan je ergens wel begrijpen hoor. Alleen niet op dit punt. Je kiest er toch zelf voor om in de binnenstad in een postzegeltje te gaan wonen? Heel hip allemaal, maar dan kun je idd niks kwijt.

Verder heb jij ook nog geen keuze gemaakt, volgens mij wil je alleen geld zien? Ik had die kast of weet ik veel wat het is, allang teruggestuurd en bij de Ikea een andere gekocht. Gewoon in de winkel en niet op een plaatje van internet. Was je er ook niet overheen gestruikeld. :')
  dinsdag 10 juli 2018 @ 09:15:15 #33
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_180370107
Als je kunt ontbinden voor 3,95, dan zou ik dat heel rap doen. Want je weet niet zeker of je nageleverd krijgt, en hoe lang dat gaat duren. En als je even belt, dan weet je wel zeker of die rotzooi opgehaald gaat worden.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_180371376
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 09:15 schreef Hallmark het volgende:
Als je kunt ontbinden voor 3,95, dan zou ik dat heel rap doen. Want je weet niet zeker of je nageleverd krijgt, en hoe lang dat gaat duren. En als je even belt, dan weet je wel zeker of die rotzooi opgehaald gaat worden.
Meerdere malen gebeld, maar ik word simpelweg niet geholpen. Een keer een zeer onbeleefd kreng aan de lijn gekregen, de andere keren waren ze beleefd, maar zeiden ze in principe hetzelfde als de kreng. Willen mij niet eens doorverbinden met de afdeling die dit afhandelt "doen alleen aan communicatie per mail" - en de reactie die ik per mail (veel te laat) heb ontvangen is precies hetzelfde als wat ze telefonisch zeiden...

Ongelooflijk tyfus bedrijf. Zie dat ze 4.9 scoren op trustpilot... had ik dat maar eerder gecheckt.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 11:02:41 #35
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_180371563
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:49 schreef craziness het volgende:
"doen alleen aan communicatie per mail"
Dan mail je toch gewoon dat je conform hun voorwaarden de koop ontbindt, en dat ze voor 3,95 het zooitje kunnen ophalen?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_180373054
Dan rij je naar de Hörnbach en koop je het onbrekende spul en zet je die kast in elkaar.

Of je laat alles ophalen voor 3,95
pi_180377871
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 11:02 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dan mail je toch gewoon dat je conform hun voorwaarden de koop ontbindt, en dat ze voor 3,95 het zooitje kunnen ophalen?
Waarom blijven mensen dit herhalen en lezen ze niet mijn eerdere posts? Ik heb hier al op gereageerd. Ze sturen constant mailtjes door naar "de juiste afdeling" en dan krijg ik verder niets meer te horen. Telefonisch helpen ze ook niet - sterker nog, ze zijn ronduit onbeleefd. Het is gewoon een kut bedrijf en ik raad iedereen aan er nooit wat te kopen.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 10 juli 2018 @ 16:54:48 #38
408813 crew  trein2000
pi_180378158
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:40 schreef Deshain het volgende:
Dan rij je naar de Hörnbach en koop je het onbrekende spul en zet je die kast in elkaar.

Dit is de praktische oplossing
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180381960
Heb ik inmiddels gedaan, maar niet bij de Hornbach, een speciaalzaak. Praxis e.d. hadden het meeste niet.

¤40,- aan kwijt.

Ze kunnen ervanuit gaan dat alle schade verrekent/verhaald zal worden.
pi_180382637
Hetzelfde gehad met een bed bij een ander bedrijf.

Bezorgen + monteren was de afspraak. Dus halve dag vrij genomen, oude bed de dag ervoor uit elkaar gehaald en in de tuin gezet. Komen ze bezorgen, staat de helft binnen "euhhh, we missen een deel dus we kunnen het bed niet in elkaar zetten"...


Waarom sta je dan in godsnaam je bus uit te laden en wordt de klant niet een werkdag van tevoren ingelicht dat de bestelling incompleet is? Tja het onderdeel stond nog in het magazijn en waren ze vergeten in te laden. Het kon niet meteen gebracht of gehaald worden (volgens monteur die bij mij op de stoep stond) en de eerstvolgende afspraak kon pas 14 dagen later. Kon ik dus mooi 14 dagen op een matras op de grond slapen...

Of ik wel even alvast het openstaande bedrag wilde betalen. Nou nee. Bezorger belde met kantoor en als ik zou betalen kreeg ik 150 euro compensatie. Dat gedaan en door de bezorger zwart op wit laten zetten dat ik dat als compensatie had gehad.

Na 2 weken op een matras op de grond te hebben geslapen, eindelijk het bed compleet. Andere bezorger, die toen alles stond vroeg of ik nog even het openstaande bedrag van 150 euro wilde betalen. Sorry, alles is betaald. Kantoor gebeld, ook daar werd beweerd dat er nog 150 open stond. Nou nee, ik heb dat als compensatie gekregen voor de extra vrije dag en 2 weken op de grond slapen.

Deze casus lijkt me redelijk vergelijkbaar. De verkoper had simpelweg tijdig moeten controleren of de zending compleet was, moeten constateren dat onderdelen ontbraken en als gevolg daarvan minimaal 1 werkdag voor de geplande leverdatum aan de klant moeten melden dat de complete levering zou worden uitgesteld totdat alle onderdelen klaar lagen voor transport naar de klant. Door dit proces niet op orde te hebben, zorgt het bedrijf voor flinke ongemakken op het adres van de klant. In alle redelijkheid mag je daarvoor wel de nodige compensatie verwachten. 10% van het aankoopbedrag is het minimum, 15 a 20% redelijk bij aankoop van meubelen. Zoals het bedrijf er nu mee om gaat wentelt het de logistieke problemen volledig af op de klant. Dat is alleszins onredelijk.
pi_180384967
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 20:20 schreef Ivo1985 het volgende:
In alle redelijkheid mag je daarvoor wel de nodige compensatie verwachten. 10% van het aankoopbedrag is het minimum, 15 a 20% redelijk bij aankoop van meubelen.
Bovenstaande is natuurlijk behoorlijke onzin.

quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 19:58 schreef craziness het volgende:
Ze kunnen ervanuit gaan dat alle schade verrekent/verhaald zal worden.
Daar wens ik je héél veel succes mee :')
pi_180392540
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 09:15 schreef Hallmark het volgende:
Als je kunt ontbinden voor 3,95, dan zou ik dat heel rap doen. Want je weet niet zeker of je nageleverd krijgt, en hoe lang dat gaat duren. En als je even belt, dan weet je wel zeker of die rotzooi opgehaald gaat worden.
Eens met herroepen hoor, maar de herroepingstermijn gaat wettelijk pas in op de dag na de laatste deellevering, toch?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 11 juli 2018 @ 08:59:52 #43
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_180392867
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:12 schreef baskick het volgende:

[..]

Eens met herroepen hoor, maar de herroepingstermijn gaat wettelijk pas in op de dag na de laatste deellevering, toch?
Is dat zo duidelijk gezegd, die "laatste deellevering"?

Overigens TS, wettelijk heeft Otto 30 dagen om te leveren, zo lees ik hier:
"De bestelling moet binnen 30 dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Lukt dat niet, dan moet de leverancier daar de klant tijdig van op de hoogte stellen. De klant mag dan van het contract af (maar dat hoeft niet natuurlijk)." Bron onder de kop "uitvoeringstermijn".
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_180398113
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:59 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Is dat zo duidelijk gezegd, die "laatste deellevering"?

Overigens TS, wettelijk heeft Otto 30 dagen om te leveren, zo lees ik hier:
"De bestelling moet binnen 30 dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Lukt dat niet, dan moet de leverancier daar de klant tijdig van op de hoogte stellen. De klant mag dan van het contract af (maar dat hoeft niet natuurlijk)." Bron onder de kop "uitvoeringstermijn".
Lijkt me vallen onder artikel 6:230o lid 1 BW:

quote:
De consument kan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken, na:

[...]

b. bij een consumentenkoop:

1°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen;

2°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zaak heeft ontvangen, indien de consument in eenzelfde bestelling meerdere zaken heeft besteld die afzonderlijk worden geleverd;

3°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen indien de levering van een zaak bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen; of

4°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de eerste zaak heeft ontvangen voor een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken gedurende een bepaalde periode;
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')