abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180353398
registreer om deze reclame te verbergen
Een meubel besteld bij een online winkel. Bestelling incompleet. Ik neem meerdere malen contact op, maar wordt op zeer onvriendelijke wijze te woord gestaan. Weigeren mij door te verbinden met de relevante aflevering (aftersales). Geven aan dat het heel erg jammer is, maar dat er voor mij niets anders op zit dan 4 weken te wachten op de missende onderdelen.

Inmiddels:

1) Oud meubilair weggegooid, dus dit zorgt voor erg veel ongemak.
2) Appartement ligt overhoop omdat cruciale opbergruimte weg is.
3) Grote en zware onderdelen van de bestelde meubels hinderen, struikelgevaar en kans op beschadiging persoonlijke items.

Winkel weigert iets te vergoeden / compenseren.

Er staat nog een rekening open.

Wat zijn mijn rechten?
pi_180353454
Geen idee wat jouw rechten zijn. Beter had je je meubels 'live' gekocht. Kan je in gaan zitten of liggen of hangen of wat dan ook.
<a href="http://blueballfixed.ytmnd.com/" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://blueballfixed.ytmnd.com/&lt" target="_blank" rel="nofollow">http://blueballfixed.ytmnd.com/&lt</a>;/a>
pi_180353491
Hoelang duurde het leveren van het betreffende meubel? Is hij op maat gemaakt?
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180353871
registreer om deze reclame te verbergen
Seats and sofa's toevallig?
yo the situation will prevent the evacuation of the penetration in the nation - Mike the Situation 2009
pi_180353954


[ Bericht 82% gewijzigd door pickup52 op 09-07-2018 14:20:21 (niet goed gelezen) ]
pi_180353984
Otto
pi_180354024
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Geen idee wat jouw rechten zijn. Beter had je je meubels 'live' gekocht. Kan je in gaan zitten of liggen of hangen of wat dan ook.
Ik woon in het oude stadscentrum, ik kan niet zo makkelijk bij de grote bouwmarkten komen. Een bank of bed zou ik wel gewoon "live" kopen, een kast hoeft niet perse. Had gewoon bij IKEA moeten bestellen :'(
pi_180354049
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:52 schreef MilkTea het volgende:
Hoelang duurde het leveren van het betreffende meubel? Is hij op maat gemaakt?
Levering duurde 4 weken, dus dan is nog eens 4 weken daar bovenop gewoon te veel. Zeker omdat het om kleine onderdelen gaat (beslag).
pi_180354104
Heb je ook ergens zwart op wit staan dat 4 weken (na)levertijd "te veel" is?

Met andere woorden: waarom denk je dat je recht hebt ergens op? Ze hebben toch beloofd de missende onderdelen na te sturen? Ja, dat duurt 4 weken, maar ik weet niet waarom jij vindt dat dat sneller moet kunnen.
pi_180354221
Vind het vooral vreemd dat ze je zo te woord staan.
Het is niet alsof ze spontaan failliet zullen gaan omdat jij ze aan het leveringsovereenkomst probeert te houden.

Daarbij wil je toch niet als groot bedrijf zo bekend komen te staan, zelfs 1 negatief geval is tegenwoordig social media suicide.

Tip : klaag via social media.
pi_180354252
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Heb je ook ergens zwart op wit staan dat 4 weken (na)levertijd "te veel" is?

Met andere woorden: waarom denk je dat je recht hebt ergens op? Ze hebben toch beloofd de missende onderdelen na te sturen? Ja, dat duurt 4 weken, maar ik weet niet waarom jij vindt dat dat sneller moet kunnen.
Omdat de originele levertijd van de gehele bestelling 4 weken was. De bestelling is incompleet, dus zij zijn hun belofte niet nagekomen. Dat ze het nu alsnog "na gaan leveren" verandert de originele afspraak toch niet? Als ik 4 weken wacht met een betaling krijg ik toch ook het incassobureau achter mijn reet aan? Consument en bedrijf hebben beide rechten en plichten.
pi_180354274
Je kunt ook het meubel gewoon terugsturen, kijken wat ze dan doen.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180354276
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vind het vooral vreemd dat ze je zo te woord staan.
Het is niet alsof ze spontaan failliet zullen gaan omdat jij ze aan het leveringsovereenkomst probeert te houden.

Daarbij wil je toch niet als groot bedrijf zo bekend komen te staan, zelfs 1 negatief geval is tegenwoordig social media suicide.

Tip : klaag via social media.
Ik koop dan ook nooit meer iets bij Otto. Niet van te voren reviews gecheckt, maar zie nu dat een hoop mensen soortgelijke problemen hebben met dit bedrijf.
pi_180354296
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:30 schreef MilkTea het volgende:
Je kunt ook het meubel gewoon terugsturen, kijken wat ze dan doen.
Was mijn eerste reactie, maar volgens mij gaan ze mij daar niet meehelpen. Ik woon in het oude stadscentrum, zonder auto, en de items wegen 50+ kilo. Geen idee hoe dit uberhaupt te retourneren. Gewoon shit dus :/
pi_180354342
Ik zou heel de boel terugsturen dan maar even moeilijk naar de ikea. Kut bedrijf heel die Otto.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 9 juli 2018 @ 15:10:38 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180355087
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Heb je ook ergens zwart op wit staan dat 4 weken (na)levertijd "te veel" is?

Met andere woorden: waarom denk je dat je recht hebt ergens op? Ze hebben toch beloofd de missende onderdelen na te sturen? Ja, dat duurt 4 weken, maar ik weet niet waarom jij vindt dat dat sneller moet kunnen.
I have held many things in my hands, and I have lost them all; but whatever I have placed in God's hands, that I still possess.
pi_180355164
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:29 schreef craziness het volgende:

[..]

Omdat de originele levertijd van de gehele bestelling 4 weken was.
Je geeft antwoord op een vraag die niet gesteld is. :N

Ik vroeg of je zwart-op-wit hebt staan dat 4 weken de maximale levertijd was.

Als ze garanderen binnen 8 weken te leveren, maar je het grootste deel van de bestelling al binnen 4 weken hebt dan is er dus nog helemaal geen enkele reden tot klagen.
pi_180356759
Niet zo slim om je oude schoenen weg te gooien voordat je nieuwe hebt maar goed.
pi_180359608
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je geeft antwoord op een vraag die niet gesteld is. :N

Ik vroeg of je zwart-op-wit hebt staan dat 4 weken de maximale levertijd was.

Als ze garanderen binnen 8 weken te leveren, maar je het grootste deel van de bestelling al binnen 4 weken hebt dan is er dus nog helemaal geen enkele reden tot klagen.
De maximale levertijd was 4 weken, dat is inmiddels verstreken.

Even voor de duidelijkheid: het gaat om een grote meubel die niet volledig is geleverd. Jij gaat mij niet wijs maken dat het normaal is voor een bedrijf om één meubel niet volledig in één keer af te leveren. Of heb jij wel eens gehad dat je eerst de helft van je bank kreeg en na 4 weken de andere helft?
pi_180359649
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:11 schreef Luppie0110 het volgende:
Niet zo slim om je oude schoenen weg te gooien voordat je nieuwe hebt maar goed.
Ik woon in het oude stadscentrum en ik heb weinig ruimte, het in elkaar zetten van de kast neemt mijn hele studio in. De oude kast moest wel weggegooid worden. Andere optie zou zijn het opslaan in zo'n opslagruimte, maar het inhuren van een bus om het daarheen te vervoeren zou al meer kosten dan de kast zelf, en dan zijn er nog de opslagkosten. Dus nee, ik had geen andere optie.

Grappig hoe jullie zo hard proberen om de schuld in mijn schoenen te schuiven, of proberen te doen alsof het bedrijf dat de overeenkomst niet is nagekomen niets fouts heeft gedaan. Triest dit.

Toevallig Otto shills hier? }:| :r

Waardeloos kut bedrijf, bestel er nooit meer iets.

Gelukkig het gesprek met de servicemedewerker opgenomen, gaat nog van pas komen mocht ik dit laten escaleren. Absoluut geen geduld of begrip voor zulke bedrijven. Bah.
pi_180359783
quote:
Grote artikelen
Wanneer je extra grote artikelen zoals een bank of koel- vriescombinatie bestelt, betaal je naast de ¤ 3,95 bezorgkosten een extra bezorgtoeslag. Wanneer je een extra groot artikel retourneert via onze retourservice betaal je ¤ 3,95 en vervallen de bezorgkosten. De bezorgtoeslag die je hebt betaald voor je bestelling vervalt niet.
aldus otto.nl.

3.95 betalen om een groot artikel te retourneren lijkt mij geen slechte deal...
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_180360020
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:20 schreef craziness het volgende:

[..]

De maximale levertijd was 4 weken, dat is inmiddels verstreken.

Even voor de duidelijkheid: het gaat om een grote meubel die niet volledig is geleverd. Jij gaat mij niet wijs maken dat het normaal is voor een bedrijf om één meubel niet volledig in één keer af te leveren. Of heb jij wel eens gehad dat je eerst de helft van je bank kreeg en na 4 weken de andere helft?
Een halve bank niet nee. Maar zo’n soort situatie ben ik je juist wel aan het vertellen ja!

- Kast waar een paar schroefjes ontbraken, 2 weken later bezorgd
- Badkamermeubel waar de handgrepen ontbraken, 3 weken later bezorgd

Ook twee verschillende bedrijven trouwens.

Kan toch gebeuren dat er iets niet compleet is? Waarom verwacht je dat ze om dat te herstellen ineens veel sneller kunnen leveren!? Niet de hele wereld draait om jou bestelling!
  maandag 9 juli 2018 @ 19:38:42 #23
51385 baskick
Juist ja!
pi_180361125
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:30 schreef JurriaanK het volgende:

[..]

aldus otto.nl.

3.95 betalen om een groot artikel te retourneren lijkt mij geen slechte deal...
Goede deal!
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_180361244
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Een halve bank niet nee. Maar zo’n soort situatie ben ik je juist wel aan het vertellen ja!

- Kast waar een paar schroefjes ontbraken, 2 weken later bezorgd
- Badkamermeubel waar de handgrepen ontbraken, 3 weken later bezorgd

Ook twee verschillende bedrijven trouwens.

Kan toch gebeuren dat er iets niet compleet is? Waarom verwacht je dat ze om dat te herstellen ineens veel sneller kunnen leveren!? Niet de hele wereld draait om jou bestelling!
Kan gebeuren inderdaad. Een beetje fatsoenlijk bedrijf zorgt dan ook dat t weer asap in orde wordt gemaakt. Het is geen liefdadigheid, maar gewoon een betaalde overeenkomst.
Hij vraagt niet om een aalmoes, hij vraagt gewoon dat ze oo fatsoenlijke wijze hun deel van de overeenkomst nakomen,
En nee, 4 weken later bezorgen is niet fatsoenlijk.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_180361480
Tja als je meubel op bestelling in Polen is gemaakt en ze rijden maar eens in de vier weken naar het magazijn van Otto, dan kan het even duren voordat jij de rest ontvangt. Want de extra kosten van postverzending zal Otto wel een beetje te duur vinden. :')
pi_180362023
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Een halve bank niet nee. Maar zo’n soort situatie ben ik je juist wel aan het vertellen ja!

- Kast waar een paar schroefjes ontbraken, 2 weken later bezorgd
- Badkamermeubel waar de handgrepen ontbraken, 3 weken later bezorgd

Ook twee verschillende bedrijven trouwens.

Kan toch gebeuren dat er iets niet compleet is? Waarom verwacht je dat ze om dat te herstellen ineens veel sneller kunnen leveren!? Niet de hele wereld draait om jou bestelling!
Wij hebben een afspraak. Zijn ze niet nagekomen. en daarbovenop zijn ze onbeleefd en is de situatie die door hun nalatigheid ontstaan is gevaarlijk; het meubilair ligt los en ik ben een paar keer bijna gestruikeld. Dus ja, frustrerend.
pi_180362039
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:44 schreef marsan het volgende:

[..]

Kan gebeuren inderdaad. Een beetje fatsoenlijk bedrijf zorgt dan ook dat t weer asap in orde wordt gemaakt. Het is geen liefdadigheid, maar gewoon een betaalde overeenkomst.
Hij vraagt niet om een aalmoes, hij vraagt gewoon dat ze oo fatsoenlijke wijze hun deel van de overeenkomst nakomen,
En nee, 4 weken later bezorgen is niet fatsoenlijk.
Iemand die het begrijpt... Ik weet niet in wat voor wereld sommigen hier leven, 4 weken om wat schroeven en ander beslag na te leveren is niet normaal. Erg frustrerende situatie.
pi_180362304
Is het beslag nodig om de kast in elkaar te zetten? Of zijn het gewoon handgrepen?
Bij de eerste is het volgens mij wanprestatie en kun je de koop ontbinden want de kast functioneerd niet zoals hij bedoelt is. Laat het bedrijf de kast maar weer ophalen en ga naar de Ikea.
Bij de tweede is het gewoon wachten.
pi_180363617
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:37 schreef Charlie_Brown het volgende:
Is het beslag nodig om de kast in elkaar te zetten? Of zijn het gewoon handgrepen?
Bij de eerste is het volgens mij wanprestatie en kun je de koop ontbinden want de kast functioneerd niet zoals hij bedoelt is. Laat het bedrijf de kast maar weer ophalen en ga naar de Ikea.
Bij de tweede is het gewoon wachten.
Het is wel nodig om het in elkaar te zetten.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 02:33:18 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180367289
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:22 schreef craziness het volgende:

[..]
[...] en daarbovenop zijn ze onbeleefd en is de situatie die door hun nalatigheid ontstaan is gevaarlijk; het meubilair ligt los en ik ben een paar keer bijna gestruikeld. [...]
Ruim het dan netjes op. Dit kun je hen toch niet verwijten.
I have held many things in my hands, and I have lost them all; but whatever I have placed in God's hands, that I still possess.
pi_180367450
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 02:33 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ruim het dan netjes op. Dit kun je hen toch niet verwijten.
Alles is opgeruimd, maar er is weinig ruimte, dus ik heb er het beste van gemaakt. Ja, ik kan het wel verwijten; als zij de overeenkomst waren nagekomen, dan was de kast binnen 2 uur in elkaar gezet en was deze situatie niet ontstaan. Logisch toch? Of moet ik op eigen kosten een unit inhuren om mijn spullen op te slaan?

Zij zijn verantwoordlijk voor deze situatie, ik heb deze situatie niet gecreerd. Zo simpel is het.
pi_180370081
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 03:18 schreef craziness het volgende:

[..]

Alles is opgeruimd, maar er is weinig ruimte, dus ik heb er het beste van gemaakt. Ja, ik kan het wel verwijten; als zij de overeenkomst waren nagekomen, dan was de kast binnen 2 uur in elkaar gezet en was deze situatie niet ontstaan. Logisch toch? Of moet ik op eigen kosten een unit inhuren om mijn spullen op te slaan?

Zij zijn verantwoordlijk voor deze situatie, ik heb deze situatie niet gecreerd. Zo simpel is het.
Ik kan je ergens wel begrijpen hoor. Alleen niet op dit punt. Je kiest er toch zelf voor om in de binnenstad in een postzegeltje te gaan wonen? Heel hip allemaal, maar dan kun je idd niks kwijt.

Verder heb jij ook nog geen keuze gemaakt, volgens mij wil je alleen geld zien? Ik had die kast of weet ik veel wat het is, allang teruggestuurd en bij de Ikea een andere gekocht. Gewoon in de winkel en niet op een plaatje van internet. Was je er ook niet overheen gestruikeld. :')
  dinsdag 10 juli 2018 @ 09:15:15 #33
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_180370107
Als je kunt ontbinden voor 3,95, dan zou ik dat heel rap doen. Want je weet niet zeker of je nageleverd krijgt, en hoe lang dat gaat duren. En als je even belt, dan weet je wel zeker of die rotzooi opgehaald gaat worden.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_180371376
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 09:15 schreef Hallmark het volgende:
Als je kunt ontbinden voor 3,95, dan zou ik dat heel rap doen. Want je weet niet zeker of je nageleverd krijgt, en hoe lang dat gaat duren. En als je even belt, dan weet je wel zeker of die rotzooi opgehaald gaat worden.
Meerdere malen gebeld, maar ik word simpelweg niet geholpen. Een keer een zeer onbeleefd kreng aan de lijn gekregen, de andere keren waren ze beleefd, maar zeiden ze in principe hetzelfde als de kreng. Willen mij niet eens doorverbinden met de afdeling die dit afhandelt "doen alleen aan communicatie per mail" - en de reactie die ik per mail (veel te laat) heb ontvangen is precies hetzelfde als wat ze telefonisch zeiden...

Ongelooflijk tyfus bedrijf. Zie dat ze 4.9 scoren op trustpilot... had ik dat maar eerder gecheckt.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 11:02:41 #35
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_180371563
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:49 schreef craziness het volgende:
"doen alleen aan communicatie per mail"
Dan mail je toch gewoon dat je conform hun voorwaarden de koop ontbindt, en dat ze voor 3,95 het zooitje kunnen ophalen?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_180373054
Dan rij je naar de Hörnbach en koop je het onbrekende spul en zet je die kast in elkaar.

Of je laat alles ophalen voor 3,95
pi_180377871
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 11:02 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dan mail je toch gewoon dat je conform hun voorwaarden de koop ontbindt, en dat ze voor 3,95 het zooitje kunnen ophalen?
Waarom blijven mensen dit herhalen en lezen ze niet mijn eerdere posts? Ik heb hier al op gereageerd. Ze sturen constant mailtjes door naar "de juiste afdeling" en dan krijg ik verder niets meer te horen. Telefonisch helpen ze ook niet - sterker nog, ze zijn ronduit onbeleefd. Het is gewoon een kut bedrijf en ik raad iedereen aan er nooit wat te kopen.
pi_180378158
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:40 schreef Deshain het volgende:
Dan rij je naar de Hörnbach en koop je het onbrekende spul en zet je die kast in elkaar.

Dit is de praktische oplossing
Trots daw veur Twente bint!
pi_180381960
Heb ik inmiddels gedaan, maar niet bij de Hornbach, een speciaalzaak. Praxis e.d. hadden het meeste niet.

¤40,- aan kwijt.

Ze kunnen ervanuit gaan dat alle schade verrekent/verhaald zal worden.
pi_180382637
Hetzelfde gehad met een bed bij een ander bedrijf.

Bezorgen + monteren was de afspraak. Dus halve dag vrij genomen, oude bed de dag ervoor uit elkaar gehaald en in de tuin gezet. Komen ze bezorgen, staat de helft binnen "euhhh, we missen een deel dus we kunnen het bed niet in elkaar zetten"...


Waarom sta je dan in godsnaam je bus uit te laden en wordt de klant niet een werkdag van tevoren ingelicht dat de bestelling incompleet is? Tja het onderdeel stond nog in het magazijn en waren ze vergeten in te laden. Het kon niet meteen gebracht of gehaald worden (volgens monteur die bij mij op de stoep stond) en de eerstvolgende afspraak kon pas 14 dagen later. Kon ik dus mooi 14 dagen op een matras op de grond slapen...

Of ik wel even alvast het openstaande bedrag wilde betalen. Nou nee. Bezorger belde met kantoor en als ik zou betalen kreeg ik 150 euro compensatie. Dat gedaan en door de bezorger zwart op wit laten zetten dat ik dat als compensatie had gehad.

Na 2 weken op een matras op de grond te hebben geslapen, eindelijk het bed compleet. Andere bezorger, die toen alles stond vroeg of ik nog even het openstaande bedrag van 150 euro wilde betalen. Sorry, alles is betaald. Kantoor gebeld, ook daar werd beweerd dat er nog 150 open stond. Nou nee, ik heb dat als compensatie gekregen voor de extra vrije dag en 2 weken op de grond slapen.

Deze casus lijkt me redelijk vergelijkbaar. De verkoper had simpelweg tijdig moeten controleren of de zending compleet was, moeten constateren dat onderdelen ontbraken en als gevolg daarvan minimaal 1 werkdag voor de geplande leverdatum aan de klant moeten melden dat de complete levering zou worden uitgesteld totdat alle onderdelen klaar lagen voor transport naar de klant. Door dit proces niet op orde te hebben, zorgt het bedrijf voor flinke ongemakken op het adres van de klant. In alle redelijkheid mag je daarvoor wel de nodige compensatie verwachten. 10% van het aankoopbedrag is het minimum, 15 a 20% redelijk bij aankoop van meubelen. Zoals het bedrijf er nu mee om gaat wentelt het de logistieke problemen volledig af op de klant. Dat is alleszins onredelijk.
pi_180384967
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 20:20 schreef Ivo1985 het volgende:
In alle redelijkheid mag je daarvoor wel de nodige compensatie verwachten. 10% van het aankoopbedrag is het minimum, 15 a 20% redelijk bij aankoop van meubelen.
Bovenstaande is natuurlijk behoorlijke onzin.

quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 19:58 schreef craziness het volgende:
Ze kunnen ervanuit gaan dat alle schade verrekent/verhaald zal worden.
Daar wens ik je héél veel succes mee :')
pi_180392540
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 09:15 schreef Hallmark het volgende:
Als je kunt ontbinden voor 3,95, dan zou ik dat heel rap doen. Want je weet niet zeker of je nageleverd krijgt, en hoe lang dat gaat duren. En als je even belt, dan weet je wel zeker of die rotzooi opgehaald gaat worden.
Eens met herroepen hoor, maar de herroepingstermijn gaat wettelijk pas in op de dag na de laatste deellevering, toch?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 11 juli 2018 @ 08:59:52 #43
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_180392867
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:12 schreef baskick het volgende:

[..]

Eens met herroepen hoor, maar de herroepingstermijn gaat wettelijk pas in op de dag na de laatste deellevering, toch?
Is dat zo duidelijk gezegd, die "laatste deellevering"?

Overigens TS, wettelijk heeft Otto 30 dagen om te leveren, zo lees ik hier:
"De bestelling moet binnen 30 dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Lukt dat niet, dan moet de leverancier daar de klant tijdig van op de hoogte stellen. De klant mag dan van het contract af (maar dat hoeft niet natuurlijk)." Bron onder de kop "uitvoeringstermijn".
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_180398113
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:59 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Is dat zo duidelijk gezegd, die "laatste deellevering"?

Overigens TS, wettelijk heeft Otto 30 dagen om te leveren, zo lees ik hier:
"De bestelling moet binnen 30 dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Lukt dat niet, dan moet de leverancier daar de klant tijdig van op de hoogte stellen. De klant mag dan van het contract af (maar dat hoeft niet natuurlijk)." Bron onder de kop "uitvoeringstermijn".
Lijkt me vallen onder artikel 6:230o lid 1 BW:

quote:
De consument kan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken, na:

[...]

b. bij een consumentenkoop:

1°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen;

2°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zaak heeft ontvangen, indien de consument in eenzelfde bestelling meerdere zaken heeft besteld die afzonderlijk worden geleverd;

3°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen indien de levering van een zaak bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen; of

4°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de eerste zaak heeft ontvangen voor een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken gedurende een bepaalde periode;
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')