Ik woon in het oude stadscentrum, ik kan niet zo makkelijk bij de grote bouwmarkten komen. Een bank of bed zou ik wel gewoon "live" kopen, een kast hoeft niet perse. Had gewoon bij IKEA moeten bestellenquote:Op maandag 9 juli 2018 13:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Geen idee wat jouw rechten zijn. Beter had je je meubels 'live' gekocht. Kan je in gaan zitten of liggen of hangen of wat dan ook.
Levering duurde 4 weken, dus dan is nog eens 4 weken daar bovenop gewoon te veel. Zeker omdat het om kleine onderdelen gaat (beslag).quote:Op maandag 9 juli 2018 13:52 schreef MilkTea het volgende:
Hoelang duurde het leveren van het betreffende meubel? Is hij op maat gemaakt?
Omdat de originele levertijd van de gehele bestelling 4 weken was. De bestelling is incompleet, dus zij zijn hun belofte niet nagekomen. Dat ze het nu alsnog "na gaan leveren" verandert de originele afspraak toch niet? Als ik 4 weken wacht met een betaling krijg ik toch ook het incassobureau achter mijn reet aan? Consument en bedrijf hebben beide rechten en plichten.quote:Op maandag 9 juli 2018 14:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Heb je ook ergens zwart op wit staan dat 4 weken (na)levertijd "te veel" is?
Met andere woorden: waarom denk je dat je recht hebt ergens op? Ze hebben toch beloofd de missende onderdelen na te sturen? Ja, dat duurt 4 weken, maar ik weet niet waarom jij vindt dat dat sneller moet kunnen.
Ik koop dan ook nooit meer iets bij Otto. Niet van te voren reviews gecheckt, maar zie nu dat een hoop mensen soortgelijke problemen hebben met dit bedrijf.quote:Op maandag 9 juli 2018 14:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vind het vooral vreemd dat ze je zo te woord staan.
Het is niet alsof ze spontaan failliet zullen gaan omdat jij ze aan het leveringsovereenkomst probeert te houden.
Daarbij wil je toch niet als groot bedrijf zo bekend komen te staan, zelfs 1 negatief geval is tegenwoordig social media suicide.
Tip : klaag via social media.
Was mijn eerste reactie, maar volgens mij gaan ze mij daar niet meehelpen. Ik woon in het oude stadscentrum, zonder auto, en de items wegen 50+ kilo. Geen idee hoe dit uberhaupt te retourneren. Gewoon shit dus :/quote:Op maandag 9 juli 2018 14:30 schreef MilkTea het volgende:
Je kunt ook het meubel gewoon terugsturen, kijken wat ze dan doen.
quote:Op maandag 9 juli 2018 14:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Heb je ook ergens zwart op wit staan dat 4 weken (na)levertijd "te veel" is?
Met andere woorden: waarom denk je dat je recht hebt ergens op? Ze hebben toch beloofd de missende onderdelen na te sturen? Ja, dat duurt 4 weken, maar ik weet niet waarom jij vindt dat dat sneller moet kunnen.
Je geeft antwoord op een vraag die niet gesteld is.quote:Op maandag 9 juli 2018 14:29 schreef craziness het volgende:
[..]
Omdat de originele levertijd van de gehele bestelling 4 weken was.
De maximale levertijd was 4 weken, dat is inmiddels verstreken.quote:Op maandag 9 juli 2018 15:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je geeft antwoord op een vraag die niet gesteld is.
Ik vroeg of je zwart-op-wit hebt staan dat 4 weken de maximale levertijd was.
Als ze garanderen binnen 8 weken te leveren, maar je het grootste deel van de bestelling al binnen 4 weken hebt dan is er dus nog helemaal geen enkele reden tot klagen.
Ik woon in het oude stadscentrum en ik heb weinig ruimte, het in elkaar zetten van de kast neemt mijn hele studio in. De oude kast moest wel weggegooid worden. Andere optie zou zijn het opslaan in zo'n opslagruimte, maar het inhuren van een bus om het daarheen te vervoeren zou al meer kosten dan de kast zelf, en dan zijn er nog de opslagkosten. Dus nee, ik had geen andere optie.quote:Op maandag 9 juli 2018 16:11 schreef Luppie0110 het volgende:
Niet zo slim om je oude schoenen weg te gooien voordat je nieuwe hebt maar goed.
aldus otto.nl.quote:Grote artikelen
Wanneer je extra grote artikelen zoals een bank of koel- vriescombinatie bestelt, betaal je naast de ¤ 3,95 bezorgkosten een extra bezorgtoeslag. Wanneer je een extra groot artikel retourneert via onze retourservice betaal je ¤ 3,95 en vervallen de bezorgkosten. De bezorgtoeslag die je hebt betaald voor je bestelling vervalt niet.
Een halve bank niet nee. Maar zo’n soort situatie ben ik je juist wel aan het vertellen ja!quote:Op maandag 9 juli 2018 18:20 schreef craziness het volgende:
[..]
De maximale levertijd was 4 weken, dat is inmiddels verstreken.
Even voor de duidelijkheid: het gaat om een grote meubel die niet volledig is geleverd. Jij gaat mij niet wijs maken dat het normaal is voor een bedrijf om één meubel niet volledig in één keer af te leveren. Of heb jij wel eens gehad dat je eerst de helft van je bank kreeg en na 4 weken de andere helft?
Goede deal!quote:Op maandag 9 juli 2018 18:30 schreef JurriaanK het volgende:
[..]
aldus otto.nl.
3.95 betalen om een groot artikel te retourneren lijkt mij geen slechte deal...
Kan gebeuren inderdaad. Een beetje fatsoenlijk bedrijf zorgt dan ook dat t weer asap in orde wordt gemaakt. Het is geen liefdadigheid, maar gewoon een betaalde overeenkomst.quote:Op maandag 9 juli 2018 18:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Een halve bank niet nee. Maar zo’n soort situatie ben ik je juist wel aan het vertellen ja!
- Kast waar een paar schroefjes ontbraken, 2 weken later bezorgd
- Badkamermeubel waar de handgrepen ontbraken, 3 weken later bezorgd
Ook twee verschillende bedrijven trouwens.
Kan toch gebeuren dat er iets niet compleet is? Waarom verwacht je dat ze om dat te herstellen ineens veel sneller kunnen leveren!? Niet de hele wereld draait om jou bestelling!
Wij hebben een afspraak. Zijn ze niet nagekomen. en daarbovenop zijn ze onbeleefd en is de situatie die door hun nalatigheid ontstaan is gevaarlijk; het meubilair ligt los en ik ben een paar keer bijna gestruikeld. Dus ja, frustrerend.quote:Op maandag 9 juli 2018 18:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Een halve bank niet nee. Maar zo’n soort situatie ben ik je juist wel aan het vertellen ja!
- Kast waar een paar schroefjes ontbraken, 2 weken later bezorgd
- Badkamermeubel waar de handgrepen ontbraken, 3 weken later bezorgd
Ook twee verschillende bedrijven trouwens.
Kan toch gebeuren dat er iets niet compleet is? Waarom verwacht je dat ze om dat te herstellen ineens veel sneller kunnen leveren!? Niet de hele wereld draait om jou bestelling!
Iemand die het begrijpt... Ik weet niet in wat voor wereld sommigen hier leven, 4 weken om wat schroeven en ander beslag na te leveren is niet normaal. Erg frustrerende situatie.quote:Op maandag 9 juli 2018 19:44 schreef marsan het volgende:
[..]
Kan gebeuren inderdaad. Een beetje fatsoenlijk bedrijf zorgt dan ook dat t weer asap in orde wordt gemaakt. Het is geen liefdadigheid, maar gewoon een betaalde overeenkomst.
Hij vraagt niet om een aalmoes, hij vraagt gewoon dat ze oo fatsoenlijke wijze hun deel van de overeenkomst nakomen,
En nee, 4 weken later bezorgen is niet fatsoenlijk.
Het is wel nodig om het in elkaar te zetten.quote:Op maandag 9 juli 2018 20:37 schreef Charlie_Brown het volgende:
Is het beslag nodig om de kast in elkaar te zetten? Of zijn het gewoon handgrepen?
Bij de eerste is het volgens mij wanprestatie en kun je de koop ontbinden want de kast functioneerd niet zoals hij bedoelt is. Laat het bedrijf de kast maar weer ophalen en ga naar de Ikea.
Bij de tweede is het gewoon wachten.
Ruim het dan netjes op. Dit kun je hen toch niet verwijten.quote:Op maandag 9 juli 2018 20:22 schreef craziness het volgende:
[..]
[...] en daarbovenop zijn ze onbeleefd en is de situatie die door hun nalatigheid ontstaan is gevaarlijk; het meubilair ligt los en ik ben een paar keer bijna gestruikeld. [...]
Alles is opgeruimd, maar er is weinig ruimte, dus ik heb er het beste van gemaakt. Ja, ik kan het wel verwijten; als zij de overeenkomst waren nagekomen, dan was de kast binnen 2 uur in elkaar gezet en was deze situatie niet ontstaan. Logisch toch? Of moet ik op eigen kosten een unit inhuren om mijn spullen op te slaan?quote:Op dinsdag 10 juli 2018 02:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ruim het dan netjes op. Dit kun je hen toch niet verwijten.
Ik kan je ergens wel begrijpen hoor. Alleen niet op dit punt. Je kiest er toch zelf voor om in de binnenstad in een postzegeltje te gaan wonen? Heel hip allemaal, maar dan kun je idd niks kwijt.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 03:18 schreef craziness het volgende:
[..]
Alles is opgeruimd, maar er is weinig ruimte, dus ik heb er het beste van gemaakt. Ja, ik kan het wel verwijten; als zij de overeenkomst waren nagekomen, dan was de kast binnen 2 uur in elkaar gezet en was deze situatie niet ontstaan. Logisch toch? Of moet ik op eigen kosten een unit inhuren om mijn spullen op te slaan?
Zij zijn verantwoordlijk voor deze situatie, ik heb deze situatie niet gecreerd. Zo simpel is het.
Meerdere malen gebeld, maar ik word simpelweg niet geholpen. Een keer een zeer onbeleefd kreng aan de lijn gekregen, de andere keren waren ze beleefd, maar zeiden ze in principe hetzelfde als de kreng. Willen mij niet eens doorverbinden met de afdeling die dit afhandelt "doen alleen aan communicatie per mail" - en de reactie die ik per mail (veel te laat) heb ontvangen is precies hetzelfde als wat ze telefonisch zeiden...quote:Op dinsdag 10 juli 2018 09:15 schreef Hallmark het volgende:
Als je kunt ontbinden voor 3,95, dan zou ik dat heel rap doen. Want je weet niet zeker of je nageleverd krijgt, en hoe lang dat gaat duren. En als je even belt, dan weet je wel zeker of die rotzooi opgehaald gaat worden.
Dan mail je toch gewoon dat je conform hun voorwaarden de koop ontbindt, en dat ze voor 3,95 het zooitje kunnen ophalen?quote:Op dinsdag 10 juli 2018 10:49 schreef craziness het volgende:
"doen alleen aan communicatie per mail"
Waarom blijven mensen dit herhalen en lezen ze niet mijn eerdere posts? Ik heb hier al op gereageerd. Ze sturen constant mailtjes door naar "de juiste afdeling" en dan krijg ik verder niets meer te horen. Telefonisch helpen ze ook niet - sterker nog, ze zijn ronduit onbeleefd. Het is gewoon een kut bedrijf en ik raad iedereen aan er nooit wat te kopen.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 11:02 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dan mail je toch gewoon dat je conform hun voorwaarden de koop ontbindt, en dat ze voor 3,95 het zooitje kunnen ophalen?
Dit is de praktische oplossingquote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:40 schreef Deshain het volgende:
Dan rij je naar de Hörnbach en koop je het onbrekende spul en zet je die kast in elkaar.
Bovenstaande is natuurlijk behoorlijke onzin.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 20:20 schreef Ivo1985 het volgende:
In alle redelijkheid mag je daarvoor wel de nodige compensatie verwachten. 10% van het aankoopbedrag is het minimum, 15 a 20% redelijk bij aankoop van meubelen.
Daar wens ik je héél veel succes meequote:Op dinsdag 10 juli 2018 19:58 schreef craziness het volgende:
Ze kunnen ervanuit gaan dat alle schade verrekent/verhaald zal worden.
Eens met herroepen hoor, maar de herroepingstermijn gaat wettelijk pas in op de dag na de laatste deellevering, toch?quote:Op dinsdag 10 juli 2018 09:15 schreef Hallmark het volgende:
Als je kunt ontbinden voor 3,95, dan zou ik dat heel rap doen. Want je weet niet zeker of je nageleverd krijgt, en hoe lang dat gaat duren. En als je even belt, dan weet je wel zeker of die rotzooi opgehaald gaat worden.
Is dat zo duidelijk gezegd, die "laatste deellevering"?quote:Op woensdag 11 juli 2018 08:12 schreef baskick het volgende:
[..]
Eens met herroepen hoor, maar de herroepingstermijn gaat wettelijk pas in op de dag na de laatste deellevering, toch?
Lijkt me vallen onder artikel 6:230o lid 1 BW:quote:Op woensdag 11 juli 2018 08:59 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Is dat zo duidelijk gezegd, die "laatste deellevering"?
Overigens TS, wettelijk heeft Otto 30 dagen om te leveren, zo lees ik hier:
"De bestelling moet binnen 30 dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Lukt dat niet, dan moet de leverancier daar de klant tijdig van op de hoogte stellen. De klant mag dan van het contract af (maar dat hoeft niet natuurlijk)." Bron onder de kop "uitvoeringstermijn".
quote:De consument kan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken, na:
[...]
b. bij een consumentenkoop:
1°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen;
2°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zaak heeft ontvangen, indien de consument in eenzelfde bestelling meerdere zaken heeft besteld die afzonderlijk worden geleverd;
3°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen indien de levering van een zaak bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen; of
4°. de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de eerste zaak heeft ontvangen voor een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken gedurende een bepaalde periode;
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |