abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180353398
registreer om deze reclame te verbergen
Een meubel besteld bij een online winkel. Bestelling incompleet. Ik neem meerdere malen contact op, maar wordt op zeer onvriendelijke wijze te woord gestaan. Weigeren mij door te verbinden met de relevante aflevering (aftersales). Geven aan dat het heel erg jammer is, maar dat er voor mij niets anders op zit dan 4 weken te wachten op de missende onderdelen.

Inmiddels:

1) Oud meubilair weggegooid, dus dit zorgt voor erg veel ongemak.
2) Appartement ligt overhoop omdat cruciale opbergruimte weg is.
3) Grote en zware onderdelen van de bestelde meubels hinderen, struikelgevaar en kans op beschadiging persoonlijke items.

Winkel weigert iets te vergoeden / compenseren.

Er staat nog een rekening open.

Wat zijn mijn rechten?
pi_180353454
Geen idee wat jouw rechten zijn. Beter had je je meubels 'live' gekocht. Kan je in gaan zitten of liggen of hangen of wat dan ook.
<a href="http://blueballfixed.ytmnd.com/" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://blueballfixed.ytmnd.com/&lt" target="_blank" rel="nofollow">http://blueballfixed.ytmnd.com/&lt</a>;/a>
pi_180353491
Hoelang duurde het leveren van het betreffende meubel? Is hij op maat gemaakt?
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180353871
registreer om deze reclame te verbergen
Seats and sofa's toevallig?
yo the situation will prevent the evacuation of the penetration in the nation - Mike the Situation 2009
pi_180353954


[ Bericht 82% gewijzigd door pickup52 op 09-07-2018 14:20:21 (niet goed gelezen) ]
pi_180353984
Otto
pi_180354024
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Geen idee wat jouw rechten zijn. Beter had je je meubels 'live' gekocht. Kan je in gaan zitten of liggen of hangen of wat dan ook.
Ik woon in het oude stadscentrum, ik kan niet zo makkelijk bij de grote bouwmarkten komen. Een bank of bed zou ik wel gewoon "live" kopen, een kast hoeft niet perse. Had gewoon bij IKEA moeten bestellen :'(
pi_180354049
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:52 schreef MilkTea het volgende:
Hoelang duurde het leveren van het betreffende meubel? Is hij op maat gemaakt?
Levering duurde 4 weken, dus dan is nog eens 4 weken daar bovenop gewoon te veel. Zeker omdat het om kleine onderdelen gaat (beslag).
pi_180354104
Heb je ook ergens zwart op wit staan dat 4 weken (na)levertijd "te veel" is?

Met andere woorden: waarom denk je dat je recht hebt ergens op? Ze hebben toch beloofd de missende onderdelen na te sturen? Ja, dat duurt 4 weken, maar ik weet niet waarom jij vindt dat dat sneller moet kunnen.
pi_180354221
Vind het vooral vreemd dat ze je zo te woord staan.
Het is niet alsof ze spontaan failliet zullen gaan omdat jij ze aan het leveringsovereenkomst probeert te houden.

Daarbij wil je toch niet als groot bedrijf zo bekend komen te staan, zelfs 1 negatief geval is tegenwoordig social media suicide.

Tip : klaag via social media.
pi_180354252
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Heb je ook ergens zwart op wit staan dat 4 weken (na)levertijd "te veel" is?

Met andere woorden: waarom denk je dat je recht hebt ergens op? Ze hebben toch beloofd de missende onderdelen na te sturen? Ja, dat duurt 4 weken, maar ik weet niet waarom jij vindt dat dat sneller moet kunnen.
Omdat de originele levertijd van de gehele bestelling 4 weken was. De bestelling is incompleet, dus zij zijn hun belofte niet nagekomen. Dat ze het nu alsnog "na gaan leveren" verandert de originele afspraak toch niet? Als ik 4 weken wacht met een betaling krijg ik toch ook het incassobureau achter mijn reet aan? Consument en bedrijf hebben beide rechten en plichten.
pi_180354274
Je kunt ook het meubel gewoon terugsturen, kijken wat ze dan doen.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180354276
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vind het vooral vreemd dat ze je zo te woord staan.
Het is niet alsof ze spontaan failliet zullen gaan omdat jij ze aan het leveringsovereenkomst probeert te houden.

Daarbij wil je toch niet als groot bedrijf zo bekend komen te staan, zelfs 1 negatief geval is tegenwoordig social media suicide.

Tip : klaag via social media.
Ik koop dan ook nooit meer iets bij Otto. Niet van te voren reviews gecheckt, maar zie nu dat een hoop mensen soortgelijke problemen hebben met dit bedrijf.
pi_180354296
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:30 schreef MilkTea het volgende:
Je kunt ook het meubel gewoon terugsturen, kijken wat ze dan doen.
Was mijn eerste reactie, maar volgens mij gaan ze mij daar niet meehelpen. Ik woon in het oude stadscentrum, zonder auto, en de items wegen 50+ kilo. Geen idee hoe dit uberhaupt te retourneren. Gewoon shit dus :/
pi_180354342
Ik zou heel de boel terugsturen dan maar even moeilijk naar de ikea. Kut bedrijf heel die Otto.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 9 juli 2018 @ 15:10:38 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180355087
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Heb je ook ergens zwart op wit staan dat 4 weken (na)levertijd "te veel" is?

Met andere woorden: waarom denk je dat je recht hebt ergens op? Ze hebben toch beloofd de missende onderdelen na te sturen? Ja, dat duurt 4 weken, maar ik weet niet waarom jij vindt dat dat sneller moet kunnen.
I have held many things in my hands, and I have lost them all; but whatever I have placed in God's hands, that I still possess.
pi_180355164
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:29 schreef craziness het volgende:

[..]

Omdat de originele levertijd van de gehele bestelling 4 weken was.
Je geeft antwoord op een vraag die niet gesteld is. :N

Ik vroeg of je zwart-op-wit hebt staan dat 4 weken de maximale levertijd was.

Als ze garanderen binnen 8 weken te leveren, maar je het grootste deel van de bestelling al binnen 4 weken hebt dan is er dus nog helemaal geen enkele reden tot klagen.
pi_180356759
Niet zo slim om je oude schoenen weg te gooien voordat je nieuwe hebt maar goed.
pi_180359608
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je geeft antwoord op een vraag die niet gesteld is. :N

Ik vroeg of je zwart-op-wit hebt staan dat 4 weken de maximale levertijd was.

Als ze garanderen binnen 8 weken te leveren, maar je het grootste deel van de bestelling al binnen 4 weken hebt dan is er dus nog helemaal geen enkele reden tot klagen.
De maximale levertijd was 4 weken, dat is inmiddels verstreken.

Even voor de duidelijkheid: het gaat om een grote meubel die niet volledig is geleverd. Jij gaat mij niet wijs maken dat het normaal is voor een bedrijf om één meubel niet volledig in één keer af te leveren. Of heb jij wel eens gehad dat je eerst de helft van je bank kreeg en na 4 weken de andere helft?
pi_180359649
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:11 schreef Luppie0110 het volgende:
Niet zo slim om je oude schoenen weg te gooien voordat je nieuwe hebt maar goed.
Ik woon in het oude stadscentrum en ik heb weinig ruimte, het in elkaar zetten van de kast neemt mijn hele studio in. De oude kast moest wel weggegooid worden. Andere optie zou zijn het opslaan in zo'n opslagruimte, maar het inhuren van een bus om het daarheen te vervoeren zou al meer kosten dan de kast zelf, en dan zijn er nog de opslagkosten. Dus nee, ik had geen andere optie.

Grappig hoe jullie zo hard proberen om de schuld in mijn schoenen te schuiven, of proberen te doen alsof het bedrijf dat de overeenkomst niet is nagekomen niets fouts heeft gedaan. Triest dit.

Toevallig Otto shills hier? }:| :r

Waardeloos kut bedrijf, bestel er nooit meer iets.

Gelukkig het gesprek met de servicemedewerker opgenomen, gaat nog van pas komen mocht ik dit laten escaleren. Absoluut geen geduld of begrip voor zulke bedrijven. Bah.
pi_180359783
quote:
Grote artikelen
Wanneer je extra grote artikelen zoals een bank of koel- vriescombinatie bestelt, betaal je naast de ¤ 3,95 bezorgkosten een extra bezorgtoeslag. Wanneer je een extra groot artikel retourneert via onze retourservice betaal je ¤ 3,95 en vervallen de bezorgkosten. De bezorgtoeslag die je hebt betaald voor je bestelling vervalt niet.
aldus otto.nl.

3.95 betalen om een groot artikel te retourneren lijkt mij geen slechte deal...
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_180360020
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:20 schreef craziness het volgende:

[..]

De maximale levertijd was 4 weken, dat is inmiddels verstreken.

Even voor de duidelijkheid: het gaat om een grote meubel die niet volledig is geleverd. Jij gaat mij niet wijs maken dat het normaal is voor een bedrijf om één meubel niet volledig in één keer af te leveren. Of heb jij wel eens gehad dat je eerst de helft van je bank kreeg en na 4 weken de andere helft?
Een halve bank niet nee. Maar zo’n soort situatie ben ik je juist wel aan het vertellen ja!

- Kast waar een paar schroefjes ontbraken, 2 weken later bezorgd
- Badkamermeubel waar de handgrepen ontbraken, 3 weken later bezorgd

Ook twee verschillende bedrijven trouwens.

Kan toch gebeuren dat er iets niet compleet is? Waarom verwacht je dat ze om dat te herstellen ineens veel sneller kunnen leveren!? Niet de hele wereld draait om jou bestelling!
  maandag 9 juli 2018 @ 19:38:42 #23
51385 baskick
Juist ja!
pi_180361125
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:30 schreef JurriaanK het volgende:

[..]

aldus otto.nl.

3.95 betalen om een groot artikel te retourneren lijkt mij geen slechte deal...
Goede deal!
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_180361244
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Een halve bank niet nee. Maar zo’n soort situatie ben ik je juist wel aan het vertellen ja!

- Kast waar een paar schroefjes ontbraken, 2 weken later bezorgd
- Badkamermeubel waar de handgrepen ontbraken, 3 weken later bezorgd

Ook twee verschillende bedrijven trouwens.

Kan toch gebeuren dat er iets niet compleet is? Waarom verwacht je dat ze om dat te herstellen ineens veel sneller kunnen leveren!? Niet de hele wereld draait om jou bestelling!
Kan gebeuren inderdaad. Een beetje fatsoenlijk bedrijf zorgt dan ook dat t weer asap in orde wordt gemaakt. Het is geen liefdadigheid, maar gewoon een betaalde overeenkomst.
Hij vraagt niet om een aalmoes, hij vraagt gewoon dat ze oo fatsoenlijke wijze hun deel van de overeenkomst nakomen,
En nee, 4 weken later bezorgen is niet fatsoenlijk.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_180361480
Tja als je meubel op bestelling in Polen is gemaakt en ze rijden maar eens in de vier weken naar het magazijn van Otto, dan kan het even duren voordat jij de rest ontvangt. Want de extra kosten van postverzending zal Otto wel een beetje te duur vinden. :')
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')