Uw TS was vanmorgen even boodschappen aan het doen bij de lokale Albert Heijn. Ik door die supermarkt heen om te pakken wat ik nodig heb, om mij vervolgens te bewegen richting de kassa's om af te rekenen.
Een gevoel van irritatie deed mij ontspuiten toen ik de uitgang naderde en een flinke rij zag staan bij de enige kassa die geopend was. Gelukkig kwam de filiaalmanager toegesneld om een kassa bij te draaien. Prima, toch?
Daar kwam het voor TS beruchte, vervelende en enigszins beladen zinnetje.
"Als u kunt pinnen kunt u naar kassa vier komen!", zo luidde het. Uw TS heeft een tyfushekel aan het pinnen en prefereert ècht geld om mee te betalen, waarop ik natuurlijk in dezelfde rij bleef staan. Mevrouw keek mij aan en vroeg of ik niet kon pinnen. Mijn antwoord hierop luidde dat ik dat niet wilde en gaf aan dat het allicht handiger had geweest als ze een 'normale' kassa had bijgedraaid.
Ons lieve, naïeve kassamevrouwbloempje zei vervolgens dat 'het pinnen toch de toekomst is'. Ik raakte hierop een beetje geïrriteerd en gaf aan dat ik niet in een toekomst wil leven waarin banken werkelijk overal met hun dikke neus tussen zitten, waarbij je geen enkele mogelijkheid meer hebt een transactie te verrichten zonder de tussenkomst van commerciële derde partijen.
Ik zie het steeds vaker dat kutbedrijven zoals Ahold (eigenaar van Albert Heijn) niet alleen het pinnen door je strot heen rammen, maar dat ze je zelfs proberen te dwingen af te rekenen bij een geautomatiseerd werk. Dat doen ze door gewone kassa's weg te halen om je zo de andere kant op te bewegen. Ik wil niet geholpen worden door een facking robot, maar gewoon persoonlijk door een mens die mij te woord staat. Dat is immers waar je uiteindelijk voor betaald en waar onze maatschappij op draait.
Tevens kun je bij die 'betaalrobots' niet eens betalen met contant staatsgeld, ondanks dat ze dit met het grootste gemak in hadden kunnen bouwen.
Hoe dan ook, het maakt mij als klant echt ontzettend boos dat bedrijven mij proberen te dwingen elektronisch te betalen met een plastic debetkaart van een bank. Ik wil het niet en zal het ook niet doen. Hoe moet dit er straks uit gaan zien? Ik heb het al vaak zat gezien dat mensen niet af kunnen rekenen door een computer- of stroomstoring. Gewoon geld is niet onderhevig aan deze factoren.
Goed bezig, PR-team van ING!
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2018 11:58:05 ]