abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 augustus 2018 @ 17:40:12 #151
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_181326901
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 13:48 schreef Silenus het volgende:

Je kan ook over de Golden Gate naar Sausalito fietsen, je fiets daar achterlaten en met het pontje terug naar SF. Wij zijn terug gefietst, maar dat is echt flink klimmen.
Haha, wij hebben het pontje genomen met de fiets :)
Maar wij hadden een andere verhuurder.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_181331921
Wij hadden ook fietsen bij blazing saddles gehuurd.. was niet zo heel veel klimmen moet ik zeggen, zat redelijk dicht bij de baai, vanuit daar langs het water naar de golden gate, en dan naar sausolito en pontje terug.
  maandag 20 augustus 2018 @ 21:25:20 #153
208890 June.
Seriously?
pi_181333599
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:42 schreef Ace1 het volgende:
Wij hadden ook fietsen bij blazing saddles gehuurd.. was niet zo heel veel klimmen moet ik zeggen, zat redelijk dicht bij de baai, vanuit daar langs het water naar de golden gate, en dan naar sausolito en pontje terug.
Zo hebben wij het ook gedaan. Je kunt de fiets meenemen op de boot (ticket was bij ons inclusief) en wordt je weer afgezet bij de haven.
Shine bright like a diamond.
pi_181340354
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 20:42 schreef Ace1 het volgende:
langs het water naar de golden gate, en dan naar sausolito en pontje terug.
wij ook, mooi tochtje ^O^
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_181340390
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 09:17 schreef Fipotje het volgende:
Heeft er iemand nog tips voor (een dag) fiets huur in San Francisco ?
Mocht je nog wandelspullen o.i.d. nodig hebben dan zou ik voor Basically Free Bike Rentals gaan. Het geld wat je uitgeeft aan de huur van de fietsen kun je dan als tegoed besteden in een grote outdoor/sportwinkel.
pi_181341556
Aanvullend op het bericht van Rectum nog even. Niet alleen wandelspullen ze hebben ook gewone sneakers etc. De huurprijs van de fietsen was zonder aanvullende voorwaarden zoals minimum bedrag blabla te gebruiken bij de winkel. Goede deal dus :)
pi_181341637
Thanks all! Leuke tips ook voor routes om te fietsen, gaat goed komen :)

Met het pontje terug is leuk, is er altijd plek of moet je een ticket van te voren kopen?

[ Bericht 11% gewijzigd door Fipotje op 21-08-2018 09:50:43 ]
pi_181342070
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:41 schreef Fipotje het volgende:
Met het pontje terug is leuk, is er altijd plek of moet je een ticket van te voren kopen?

Er staat een automaat waar je een kaartje kan kopen. Ik denk niet dat je een plaats kan reserveren. Er kan wel een lange rij staan maar laat je daardoor niet afschrikken. Er kunnen ontzettend veel mensen en fietsen op de boot.
pi_181499674
druk bezig met de voorbereidingen voor volgend jaar mei/juni/juli want dan zitten we 3 maanden in het Noordoosten van de USA ( Washington /Idaho/Montana/Wyoming/Colorado)
om daar o.a de vele parken te bezoeken en we verblijven meerdere weken in Seattle en Denver.

grote kans dat we daarna een visum zullen aanvragen om er nog langer te kunnen verblijven in de toekomst, vooral in de winter ( Florida).

spannende tijden en vooral erg leuk om naar uit te kijken.
  maandag 27 augustus 2018 @ 17:12:48 #160
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_181500206
Zondag vliegen we *O* *O* *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_181500278
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 17:12 schreef automatic_ het volgende:
Zondag vliegen we *O* *O* *O*
have fun 😎
  dinsdag 11 september 2018 @ 04:32:23 #162
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_181831188
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 19:54 schreef MaJo het volgende:
Je kunt je vraag beter hier stellen: TRV / Rondreizen door de USA #11 'Murica fck yeah! dan krijg je waarschijnlijk meer antwoorden :)

Waarom slaan jullie New England over? :o dat is prachtig in die tijd van het jaar!

Wij hebben hetzelfde rondje 2 jaar geleden gedaan maar dan inclusief New England en zonder Washington.
Op dit moment zitten we dus in Amerika :P 3 dagen New York en 2 dagen Washington achter de rug. Echt mega tof!!

2 vragen:
We willen door jullie advies misschien onze reis aanpassen zodat we naast Vermont ook naar New Englan kunnen gaan. Maar wat is er zo bijzonder aan New England? Ik kan het moeilijk vinden op o.a. TripAdvisor.

En morgen gaan we naar Lancaster. Nu hebben we daar al een hotel geboekt voor 2 nachten. Overmorgen gaan we een Amish tour doen. Maar voor morgen hebben we nog geen plannen, maar willen graag wat mooie natuur zien omdat we in NYC en Washington al veel cultuur hebben gezien. Als tip heb ik hier al Shenandoah park gekregen. Maar dan zitten we morgen 6 uur langer in de auto, en dat vind ik net even te veel.

Als iemand tips heeft....Graag ^O^
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  dinsdag 11 september 2018 @ 07:54:57 #163
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_181832364
Misschien de coverd bridges doen in die omgeving?

Wij zijn blij dat we Savannah en charleston aan het begin van onze reis hadden :{ :{
Hopen, voor ons, dat het verder rustig blijft en niks geks richting New Orleans gaat.

New Engeland is nu mooi vanwege Fall Foliage; https://newengland.com/to(...)new-england-in-fall/
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_181833037
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 04:32 schreef satecl het volgende:

[..]

Op dit moment zitten we dus in Amerika :P 3 dagen New York en 2 dagen Washington achter de rug. Echt mega tof!!

2 vragen:
We willen door jullie advies misschien onze reis aanpassen zodat we naast Vermont ook naar New Englan kunnen gaan. Maar wat is er zo bijzonder aan New England? Ik kan het moeilijk vinden op o.a. TripAdvisor.

En morgen gaan we naar Lancaster. Nu hebben we daar al een hotel geboekt voor 2 nachten. Overmorgen gaan we een Amish tour doen. Maar voor morgen hebben we nog geen plannen, maar willen graag wat mooie natuur zien omdat we in NYC en Washington al veel cultuur hebben gezien. Als tip heb ik hier al Shenandoah park gekregen. Maar dan zitten we morgen 6 uur langer in de auto, en dat vind ik net even te veel.

Als iemand tips heeft....Graag ^O^
Weet niet waar je nu exact zit, maar Cape Cod, Kennebunkport, Cambridge, Bar Harbor, finger lakes, white mountain NP.....

Maar ligt maar net aan waar je zit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2018 09:17:05 ]
  dinsdag 11 september 2018 @ 12:19:15 #165
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_181835419
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 07:54 schreef automatic_ het volgende:
Misschien de coverd bridges doen in die omgeving?

Wij zijn blij dat we Savannah en charleston aan het begin van onze reis hadden :{ :{
Hopen, voor ons, dat het verder rustig blijft en niks geks richting New Orleans gaat.

New Engeland is nu mooi vanwege Fall Foliage; https://newengland.com/to(...)new-england-in-fall/
Welk rondje/steden doe je nu?
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 11 september 2018 @ 13:29:05 #166
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_181836378
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:16 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Weet niet waar je nu exact zit, maar Cape Cod, Kennebunkport, Cambridge, Bar Harbor, finger lakes, white mountain NP.....

Maar ligt maar net aan waar je zit.
Washington. We zoeken dus iets leuks tussen Washington en Lancaster.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Moderator dinsdag 11 september 2018 @ 17:06:48 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181840100
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 04:32 schreef satecl het volgende:

[..]

Op dit moment zitten we dus in Amerika :P 3 dagen New York en 2 dagen Washington achter de rug. Echt mega tof!!

2 vragen:
We willen door jullie advies misschien onze reis aanpassen zodat we naast Vermont ook naar New Englan kunnen gaan. Maar wat is er zo bijzonder aan New England? Ik kan het moeilijk vinden op o.a. TripAdvisor.

En morgen gaan we naar Lancaster. Nu hebben we daar al een hotel geboekt voor 2 nachten. Overmorgen gaan we een Amish tour doen. Maar voor morgen hebben we nog geen plannen, maar willen graag wat mooie natuur zien omdat we in NYC en Washington al veel cultuur hebben gezien. Als tip heb ik hier al Shenandoah park gekregen. Maar dan zitten we morgen 6 uur langer in de auto, en dat vind ik net even te veel.

Als iemand tips heeft....Graag ^O^
New England is geen staat he? Het is de verzamelnaam van de staten Maine, Vermont, New Hampshire, Massachusetts, Rhode Island en Connecticut. Je gaat dus al naar New England omdat je naar Vermont gaat ;)

Je hebt in deze staten niet per se "sights" maar het is gewoon prachtig om doorheen te rijden, vanwege de fall folliage (de herfstkleuren). In New Hampshire is de Kancamagus Highway (route 112) bijvoorbeeld een mooie route om te nemen. Deze loopt van North Conway naar Lincoln.

Maine vonden wij ook erg gaaf. We zaten in een tof hotel bij Moosehead Lake (The Birches Resort, aanrader!) en het national park Acadia is ook tof. Maar dat is wellicht wat uit de route.

The White Mountains in New Hampshire en de Green Mountains in Vermont zijn ook een aanrader. Vooral Smugglers Notch State Park in Vermont moet je echt doen, prachtige route!

Covered Bridges: Tussen Bennington en Stowe ligt de Vermont 100 scenic byway. Dit is een
prachtige route waar je allemaal covered bridges tegenkomt. De mooiste covered bridge is de Henry Bridge bij Bennington. Stowe is ook een leuke plaats om te overnachten, Bennington is niet veel te beleven.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Laat sowieso even weten hoe het was :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181841092
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 04:32 schreef satecl het volgende:

[..]

Op dit moment zitten we dus in Amerika :P 3 dagen New York en 2 dagen Washington achter de rug. Echt mega tof!!

2 vragen:
We willen door jullie advies misschien onze reis aanpassen zodat we naast Vermont ook naar New Englan kunnen gaan. Maar wat is er zo bijzonder aan New England? Ik kan het moeilijk vinden op o.a. TripAdvisor.

En morgen gaan we naar Lancaster. Nu hebben we daar al een hotel geboekt voor 2 nachten. Overmorgen gaan we een Amish tour doen. Maar voor morgen hebben we nog geen plannen, maar willen graag wat mooie natuur zien omdat we in NYC en Washington al veel cultuur hebben gezien. Als tip heb ik hier al Shenandoah park gekregen. Maar dan zitten we morgen 6 uur langer in de auto, en dat vind ik net even te veel.

Als iemand tips heeft....Graag ^O^
Misschien nog even langs Chester VT?

Wij gaan er een Fall Foliage treinreisje doen door de Green Mountains, het ligt wel een stukje van Lancaster vandaan, maar misschien op de heen of terugweg ergens anders heen?

http://www.rails-vt.com/

http://www.rails-vt.com/fall-foliage-train-rides

Verder is het misschien leuk om wat kleine restanten van de Hollandse geschiedenis op te snuiven? Albany NY (Beverwijck) en Kingston NY (Wiltwijck) waren samen met New York (Nieuw Amsterdam) de drie grootste nederzettingen in Nieuw Nederland.

De drie plaatsen liggen redelijk op de route.

Goede reis!
pi_181841275
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 20:09 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ja Boston tot Toronto kan een reis opzich zijn.
De ene reis wat sneller dan de andere. Zeker met Maine (Bangor, Bar Harbor) ofzo erbij wordt het langer.
Het weer kan daar wel bar en boos zijn.

Ik vind Quebec ook zeker de moeite.

Rijden zou ik me in de US niet druk om maken eigenlijk. Heel relaxt.
Hier vertrekken we aanstaande maandag de route wordt Washington, treinreis naar Boston, en dan verder met de auto naar Chester, Albany, Kingston, Ithaca, Niagara Falls, Toronto. :s)
  dinsdag 11 september 2018 @ 18:16:03 #170
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_181841682
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:19 schreef matthijst het volgende:

[..]

Welk rondje/steden doe je nu?
Grove lijn;
Orlando - Savannah - Charleston - GSM - Chattanooga - Nashville (zijn we nu) - Memphis - Clarksdale - New Orleans - Pensacola - (Tampa) - Orlando

Ik wilde geen rondje Florida doen in deze maand vanwege orkanen :+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_181843224
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 18:16 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Grove lijn;
Orlando - Savannah - Charleston - GSM - Chattanooga - Nashville (zijn we nu) - Memphis - Clarksdale - New Orleans - Pensacola - (Tampa) - Orlando

Ik wilde geen rondje Florida doen in deze maand vanwege orkanen :+
Slim!

Het ziet er naar uit dat we onze eerste twee dagen in Washington vooral regen zullen hebben dankzij Florance. (En dan hebben we ook nog eens een basement apartment gehuurd. :') )
  dinsdag 11 september 2018 @ 20:46:47 #172
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_181844893
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 18:16 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Grove lijn;
Orlando - Savannah - Charleston - GSM - Chattanooga - Nashville (zijn we nu) - Memphis - Clarksdale - New Orleans - Pensacola - (Tampa) - Orlando

Ik wilde geen rondje Florida doen in deze maand vanwege orkanen :+
Mooi rondje!
En goed gegokt 😜
Haters everywhere but I don't really care.
pi_181845092
maandag vertrek ik voor 3 weken naar florida. heb er heel veel zin in. we hebben de hotels wel geboekt maar ze zijn nog 1 dag van te voren opzegbaar mocht er een orkaan aankomen maar ik denk dat het wel goed komt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_181872274
Wij zijn nu bij de Shack Up Inn (https://www.shackupinn.com/), echt leuk! Nog bedankt voor de tip.
Behalve die k*'t muggen. Binnen 30 minuten had ik 7 bulten, :(
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 19 september 2018 @ 09:57:08 #175
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_182000565
Hoi,

Mijn vriendin en ik zijn allebei (1 keer samen Westkust en voordat we een relatie kregen 'los' van elkaar) al een aantal maal in de USA geweest, maar dit keer hebben we een voor ons gevoel speciale vakantie geboekt:
Namelijk onze eerste echt grote reis samen met onze dochter, die dan bijna 1 jaar oud is... We hebben geboekt van 4 tm 19 juni, vliegen op Boston heen en terug vanaf Washington. Beide rechtstreekse vluchten.

Ik heb de vluchten en de huurauto (SUV, genoeg ruimte voor alle spullen) al geboekt. We zijn nu bezig met een schema maken. Waar ik altijd wel open voor sta voor feedback!

Wat we nu in gedachten hebben:
1. 4 tm 8 juni in de buurt van Boston (chillen en 1 of 2 dagen naar de stad Boston)
2. 8 tm 13 juni in de buurt van New York (chillen en 2 dagen naar de stad (beiden al vaker in NYC geweest, dus hoeft te niet te veel))
3. 13 tm 19 juni in de buurt van Washington (chillen en 3 dagen naar de stad (beiden nog nooit geweest))

Nu zit ik een beetje te kijken, maar ik neig eigenlijk naar AirBNB omdat ik daar veel complete (betaalbare) appartementen zie, wat met de kleine wel makkelijker is denk ik.
Want 'vroeger' waren we altijd van 07:00 tot 23:00 op pad elke dag op vakanties, maar nu zal er natuurlijk wel af en toe ook een avondje 'thuis' doorgebracht moeten worden.

We denken dus aan plekjes (liefst dus 3 in totaal, zodat we dus zo min mogelijk hoeven te verplaatsen) in de buurt van de stad en dat we dan (bijvoorbeeld) naar een treinstation in de buurt rijden, de auto daar parkeren en dan met OV een dagje de stad bezoeken.

Zo lees ik voor Boston veel over het Riverside Station.
En NYC zie ik veel appartementen in Queens/Long Island met een goede metro verbinding.

Ook lees ik dat in Washington vaak overal nog redelijk goed en betaalbaar te parkeren is in de buurt van alle 'grote' bezienswaardigheden?

Iemand op- of aanmerkingen?
Tips? Advies? Hoor graag alle input!! :)
pi_182001303
Ik denk dat je daar erg goed aan doet. Zeker met zo'n kleine die het ritme bepaalt is het praktischer. Verder is het misschien qua kosten gunstiger dan een hotel én bespaar je wellicht verder doordat je daar kunt koken omdat je niet altijd uit eten wilt/kunt.

Voor de rest: vergis je niet in de afstanden en daardoor tijd die je kwijt bent om de stad in te komen. Ik zie bijvoorbeeld dat Riverside 40 min met het OV is. En het lijkt me ook handig je goed in te lezen over de buurten waar je gaat verblijven. Alle drie de steden hebben natuurlijk de reputatie dat niet elke buurt even veilig is om in te verblijven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182001776
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 09:57 schreef Vinno het volgende:
Hoi,

Mijn vriendin en ik zijn allebei (1 keer samen Westkust en voordat we een relatie kregen 'los' van elkaar) al een aantal maal in de USA geweest, maar dit keer hebben we een voor ons gevoel speciale vakantie geboekt:
Namelijk onze eerste echt grote reis samen met onze dochter, die dan bijna 1 jaar oud is... We hebben geboekt van 4 tm 19 juni, vliegen op Boston heen en terug vanaf Washington. Beide rechtstreekse vluchten.

Ik heb de vluchten en de huurauto (SUV, genoeg ruimte voor alle spullen) al geboekt. We zijn nu bezig met een schema maken. Waar ik altijd wel open voor sta voor feedback!

Wat we nu in gedachten hebben:
1. 4 tm 8 juni in de buurt van Boston (chillen en 1 of 2 dagen naar de stad Boston)
2. 8 tm 13 juni in de buurt van New York (chillen en 2 dagen naar de stad (beiden al vaker in NYC geweest, dus hoeft te niet te veel))
3. 13 tm 19 juni in de buurt van Washington (chillen en 3 dagen naar de stad (beiden nog nooit geweest))

Nu zit ik een beetje te kijken, maar ik neig eigenlijk naar AirBNB omdat ik daar veel complete (betaalbare) appartementen zie, wat met de kleine wel makkelijker is denk ik.
Want 'vroeger' waren we altijd van 07:00 tot 23:00 op pad elke dag op vakanties, maar nu zal er natuurlijk wel af en toe ook een avondje 'thuis' doorgebracht moeten worden.

We denken dus aan plekjes (liefst dus 3 in totaal, zodat we dus zo min mogelijk hoeven te verplaatsen) in de buurt van de stad en dat we dan (bijvoorbeeld) naar een treinstation in de buurt rijden, de auto daar parkeren en dan met OV een dagje de stad bezoeken.

Zo lees ik voor Boston veel over het Riverside Station.
En NYC zie ik veel appartementen in Queens/Long Island met een goede metro verbinding.

Ook lees ik dat in Washington vaak overal nog redelijk goed en betaalbaar te parkeren is in de buurt van alle 'grote' bezienswaardigheden?

Iemand op- of aanmerkingen?
Tips? Advies? Hoor graag alle input!! :)
Ik zou eerlijk gezegd niet die reis maken met zo'n kleintje erbij.
Je bent ook gebonden om 'S middags de kleine te laten rusten en slapen, 'S avonds ben je redelijk beperkt in wat je kan doen, en de kleine krijgt er niks van mee.

Maar los daarvan vind ik persoonlijk Boston niet zo de moeite waard om er 3 dagen door te brengen. NYC is al heel veel over te vinden.
Washington is veel (bijna alles) gratis qua musea. Ook de dierentuin is leuk om heen te gaan.
pi_182001887
Wat een ellende lijkt me dat idd zo’n vakantie met een 1-Jarige. Weinig ‘chill’ aan.. vooral de oostkust.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 19 september 2018 @ 12:21:25 #179
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_182003338
Mja die reacties zijn te verwachten, wij staan daar anders in. Draagzak en gaan...
Maar toch bedankt voor de reactie :P
pi_182011090
Onlangs naar de westkust geweest (SF, LA, LV) en dit is erg goed bevallen. Vooral de mooie natuurparken waren erg leuk om een dag rond te lopen. Nu vraag ik me af waar in Amerika (of Canada?) je ook zoveel mooi natuur kan zien in 2/2.5e week als in de westkust. Het liefst 3-4 mooie parken en de rest steden of kleine uitstapjes.
  woensdag 19 september 2018 @ 19:11:21 #181
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_182011250
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:04 schreef WeCanDoIt het volgende:
Onlangs naar de westkust geweest (SF, LA, LV) en dit is erg goed bevallen. Vooral de mooie natuurparken waren erg leuk om een dag rond te lopen. Nu vraag ik me af waar in Amerika (of Canada?) je ook zoveel mooi natuur kan zien in 2/2.5e week als in de westkust. Het liefst 3-4 mooie parken en de rest steden of kleine uitstapjes.
yellowstone teton en dan net over de grens naar canada. Sowieso meer en ( mijn mening ) mooiere natuur. Geen steden.
Of je doet een route Salt lake city - Vancouver via Yellowstone. Heb je nog 2 steden.
pi_182011303
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:21 schreef Vinno het volgende:
Mja die reacties zijn te verwachten, wij staan daar anders in. Draagzak en gaan...
Maar toch bedankt voor de reactie :P
Nouja, draagzak en gaan...daar kan zo'n kind ook geen dagen inhangen hè ;)
  woensdag 19 september 2018 @ 19:22:02 #183
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182011446
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:14 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nouja, draagzak en gaan...daar kan zo'n kind ook geen dagen inhangen hè ;)
Waarom niet?

Kijk het is mijn keuze ook niet met zo’n kleintje maar dan om andere redenen.
Een draagzak kan een kindje prima inslapen en je kan veel meer soorten terrein betreden zonder een kinderwagen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_182012576
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:22 schreef laziness het volgende:

[..]

Waarom niet?

Kijk het is mijn keuze ook niet met zo’n kleintje maar dan om andere redenen.
Een draagzak kan een kindje prima inslapen en je kan veel meer soorten terrein betreden zonder een kinderwagen.
Schijnt niet goed te zijn voor de ontwikkeling van de rug. Net zoals te lang in een MaxiCosi.
  woensdag 19 september 2018 @ 20:08:02 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182012669
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:04 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Schijnt niet goed te zijn voor de ontwikkeling van de rug. Net zoals te lang in een MaxiCosi.
In een ergonomische drager is dat echt geen probleem :N Hoe help je verhalen de wereld in...

Zeker niet bij een bijna 1 jarige voor twee weekjes vakantie.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 19 september 2018 @ 20:09:52 #186
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_182012737
In Ethiopie geboren worden en waar ze 16 kilometer moeten lopen op blote poten is ook niet ideaal. Hebben ze ook geen maxi cosis trouwens. Lopen we de marathon binnen 2 uur.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 september 2018 @ 20:44:33 #187
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_182013734
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:21 schreef Vinno het volgende:
Mja die reacties zijn te verwachten, wij staan daar anders in. Draagzak en gaan...
Maar toch bedankt voor de reactie :P
Ik snap die reacties ook niet, vooral niet van mensen zonder kinderen.

Het is zo makkelijk of zo moeilijk als je het zelf wil maken. Wij zijn ook al een paar keer op vakantie geweest met ons dochtertje.

Toen ze nog net geen 8 maanden was zijn we gewoon in één ruk naar het zuiden van Zweden gereden. Af en toe een extra stop, beentje strekken en gaan.

Rond 11 maanden zijn wij twee weken naar Zwitserland gegaan in de herfst. Veel wandelingen gedaan, gewoon in draagzak gooien en gaan. Skiliften pakken om mooie gebieden te bereiken of gewoon een lekkere wandeling maken om een mooi punt te bereiken. Geen enkel problem. Als je maar een goede draagzak hebt is het zowel voor kind als voor de ouders geen enkel probleem om er lang mee rond te lopen.

Toen ze net een jaar was zijn we een paar dagen naar Parijs geweest. Weer in één dag gereden en iedere dag in Parijs tussen ongeveer 11:00 en 23:00 buiten de deur geweest. Weer veel gebruik gemaakt van een draagzak. Gaat prima in de metro, in winkels, bij de Eiffeltoren, op kerstmarkten etc. Als je een kind hebt die dat gewend is is het echt geen enkel probleem. Hell, wij hebben zelfs gegeten bij Hard Rock Cafe Paris met een kind van net 14 maanden.

Heel veel ouders, maar ook vooral mensen zonder kinderen doen er altijd zo panisch over. Tuurlijk moet je er enigszins rekening mee houden, maar je kan echt gewoon 90% van je dag hetzelfde houden. Meeste kinderen kunnen prima slapen in een draagzak. Die van ons sliep laatst nog bij Appelpop gewoon op de rug van haar mama. Ze vindt het alleen maar leuk, lekker rondkijken en als ze moe is gewoon hoofdje neerleggen en slapen op de rug/borst van mama/papa. Kind wil niet veel meer dan dat op zo'n leeftijd :P

Boston en New York zullen prima te doen zijn met een kind. Washington zelf nog nooit geweest, maar zou niet weten waarom niet. Boston is echt een hele leuke en compacte stad. Als je van sport houdt echt even bezoekje brengen aan de Red Sox, zo'n gaaf sfeertje. Verder gewoon de standaard dingen afgaan en genieten :D

Veel plezier!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 september 2018 @ 20:46:56 #188
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_182013803
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:08 schreef laziness het volgende:

[..]

In een ergonomische drager is dat echt geen probleem :N Hoe help je verhalen de wereld in...

Zeker niet bij een bijna 1 jarige voor twee weekjes vakantie.
Dit ja. Kind kan echt zonder problemen een hele dag in een ergonomische draagzak, zelfs 2 weken achter elkaar. Te vaak, te lang in Maxi-Cosi is een ander verhaal, maar daar zit een kind ook niet echt ergonomisch in natuurlijk. Een goede draagzak is niet heel anders dan in een stoel zitten.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 september 2018 @ 20:50:46 #189
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_182013901
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:04 schreef WeCanDoIt het volgende:
Onlangs naar de westkust geweest (SF, LA, LV) en dit is erg goed bevallen. Vooral de mooie natuurparken waren erg leuk om een dag rond te lopen. Nu vraag ik me af waar in Amerika (of Canada?) je ook zoveel mooi natuur kan zien in 2/2.5e week als in de westkust. Het liefst 3-4 mooie parken en de rest steden of kleine uitstapjes.
Wij hebben in ruim twee weken het volgende gedaan (ongeveer):

Vliegen op Seattle en dan rondje richting zuiden (Mount Rainier NP, Colombia River Gorge, Silver Falls SP, Crater Lake NP, kust weg omhoog, Olympia NP, Seattle, Vancouver, Banff NP, Jasper NP, Glacier NP, North Cascades NP en weer terug vanuit Seattle :)

Glacier is echt zo freaking mooi _O_

Natuurlijk lijkt mij naar Salt Lake vliegen en dan twee weken genieten in omgeving Yellowstone / Grand Teton ook één groot genot, maar daar zijn wij zelf nog niet aan toegekomen :(
pi_182015545
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik snap die reacties ook niet, vooral niet van mensen zonder kinderen.

Jij weet van iedere FOK!ker of 'ie wel of geen kinderen heeft :D ?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 september 2018 @ 22:43:52 #191
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_182016821
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 21:52 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Jij weet van iedere FOK!ker of 'ie wel of geen kinderen heeft :D ?
Zo bedoelde ik het niet :D Sorry! Ging even over in het algemeen :D Zijn genoeg mensen die een mening hebben zonder dat ze zelf kinderen hebben.
pi_182018996
Wij hebben vorig jaar in Boston in een Airbnb gezeten en dat is prima bevallen! Ik zou alleen op moeten zoeken welke het was, haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_182029474
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 19:14 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Nouja, draagzak en gaan...daar kan zo'n kind ook geen dagen inhangen hè ;)
Het was niet echt mijn bedoeling om een hele discussie op te starten over wel of niet met kind op vakantie gaan :P (Want dat gaat toch wel gebeuren :D)
Toch hier ff een reactie op: Nee dat is ook niet onze intentie, vandaar de 'chill' dagen tussendoor...

Maar goed, terug on topic.
Ik heb nu (met mogelijkheid tot annuleren) voor 4 tm 8 juni een motel in Cape Cod gereserveerd.
Met lekker zwembad e.d. en lekker dicht bij de zee, voor de chill dagen.

Wat is jullie advies als we een dagje naar Boston willen? Vanaf hier de trein pakken?
Of ergens naar toe rijden in Boston en vanaf daar met OV?

Ik lees erg veel tips van mensen over het Riverside Station en vanaf daar de trein pakken.
Maar dit is aan de west-kant van Boston, is er ook een dergelijk station met goede parkeermogelijkheden aan de zuid-kant?
Want dat is logischer als je vanaf Cape Cod komt...
(De stations kan ik zelf natuurlijk ook wel online vinden, maar mijn angst is vooral de parkeermogelijkheden en de prijs bij deze stations).
pi_182029520
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 20:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik snap die reacties ook niet, vooral niet van mensen zonder kinderen.

Het is zo makkelijk of zo moeilijk als je het zelf wil maken. Wij zijn ook al een paar keer op vakantie geweest met ons dochtertje.

Toen ze nog net geen 8 maanden was zijn we gewoon in één ruk naar het zuiden van Zweden gereden. Af en toe een extra stop, beentje strekken en gaan.

Rond 11 maanden zijn wij twee weken naar Zwitserland gegaan in de herfst. Veel wandelingen gedaan, gewoon in draagzak gooien en gaan. Skiliften pakken om mooie gebieden te bereiken of gewoon een lekkere wandeling maken om een mooi punt te bereiken. Geen enkel problem. Als je maar een goede draagzak hebt is het zowel voor kind als voor de ouders geen enkel probleem om er lang mee rond te lopen.

Toen ze net een jaar was zijn we een paar dagen naar Parijs geweest. Weer in één dag gereden en iedere dag in Parijs tussen ongeveer 11:00 en 23:00 buiten de deur geweest. Weer veel gebruik gemaakt van een draagzak. Gaat prima in de metro, in winkels, bij de Eiffeltoren, op kerstmarkten etc. Als je een kind hebt die dat gewend is is het echt geen enkel probleem. Hell, wij hebben zelfs gegeten bij Hard Rock Cafe Paris met een kind van net 14 maanden.

Heel veel ouders, maar ook vooral mensen zonder kinderen doen er altijd zo panisch over. Tuurlijk moet je er enigszins rekening mee houden, maar je kan echt gewoon 90% van je dag hetzelfde houden. Meeste kinderen kunnen prima slapen in een draagzak. Die van ons sliep laatst nog bij Appelpop gewoon op de rug van haar mama. Ze vindt het alleen maar leuk, lekker rondkijken en als ze moe is gewoon hoofdje neerleggen en slapen op de rug/borst van mama/papa. Kind wil niet veel meer dan dat op zo'n leeftijd :P

Boston en New York zullen prima te doen zijn met een kind. Washington zelf nog nooit geweest, maar zou niet weten waarom niet. Boston is echt een hele leuke en compacte stad. Als je van sport houdt echt even bezoekje brengen aan de Red Sox, zo'n gaaf sfeertje. Verder gewoon de standaard dingen afgaan en genieten :D

Veel plezier!
Thnx voor je reactie, dit is idd ook echt precies hoe wij er in staan :)
Hebben echt al zoveel (verre) reizen samen gemaakt en echt overal kom je gewoon mensen tegen met kleine kinderen die het echt uitstekend naar hun zin hebben. Dus dit hebben we ons altijd voorgenomen en nu het zover is dat we ons dochtertje hebben ga ik daar ook zeker niet op terug komen ;)
pi_182082098
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 18:14 schreef TyVole het volgende:
Normaal lees ik alleen maar mee. Uit dit topic heb ik een aantal tips gehaald voor onze rondreis afgelopen mei. Nu maak ik als hobby reisvideo's dus ik dacht, misschien is onze reisvideo ook nuttig voor anderen die hier meelezen.

In het kort; drie weken, start en finish in SF en alles gedaan met een vrij forse camper (wat helemaal top was).

Precies op 07:00 topmuziek en bijpassende omgeving!!!
Opzouten met die #hashtags
pi_182158150
Wij zijn nu bij Zion, we (of beter gezegd mijn vriendin) twijfelen of we morgen Angels Landing moeten doen.

Ze heeft geen specifieke hoogtevrees maar is soms wel snel bang. Wel wat ervaring met hikes maar geen extreme.

Iemand tips/aanraders? Viel het uiteindelijk mee of tegen?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_182158376
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 05:48 schreef MaxC het volgende:
Wij zijn nu bij Zion, we (of beter gezegd mijn vriendin) twijfelen of we morgen Angels Landing moeten doen.

Ze heeft geen specifieke hoogtevrees maar is soms wel snel bang. Wel wat ervaring met hikes maar geen extreme.

Iemand tips/aanraders? Viel het uiteindelijk mee of tegen?
Valt reuze mee en dat zeg ik als iemand met behoorlijke hoogtevrees. Het is supergaaf!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182161963
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 05:48 schreef MaxC het volgende:
Wij zijn nu bij Zion, we (of beter gezegd mijn vriendin) twijfelen of we morgen Angels Landing moeten doen.

Ze heeft geen specifieke hoogtevrees maar is soms wel snel bang. Wel wat ervaring met hikes maar geen extreme.

Iemand tips/aanraders? Viel het uiteindelijk mee of tegen?
Wij hebben hem zelf ook niet gelopen, wij hebben toen gekozen voor 'The Narrows', en vonden dat een enorm gave hike door het water.
pi_182162591
Ik heb in Zion Angels Landing 2x gelopen / beklommen en elke keer was het 300x waard. Het gaat op en neer en je denk dat er geen eind aan komt maar uiteindelijk een prachtige beleving.
En als het te gek wordt kan je altijd omkeren (het is toch een one-way-trip).

[ Bericht 3% gewijzigd door JayHovah op 27-09-2018 13:42:25 ]
pi_182163141
Zion is gaaf! Eerste deel is niet 'eng' maar wel vermoeiend (dus gewoon rustig aan omhoog, dan kom je er wel) en het laatste deel is veel klauteren. Ik heb zelf ook geen echte hoogtevrees maar blokkeer regelmatig op grindpaden/gladde paden (heel suf, zelfs als het bijna vlak is) en dat was hier niet het geval. Ik vond het klauteren over de rotsblokken leuk en er hangen ook veel kettingen om je aan vast te houden :) . Je kunt ook altijd eerder stoppen.

En als je niet al te laat vertrekt, kun je daarna nog een heel stuk van The Narrows doen. (Het werd daar eind van de middag een stuk rustiger, dus dat liep ook een stuk leuker.) Dat is gelijk een heerlijke manier om af te koelen van Angels Landing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')