abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180341937
Heey fokkers,

afgelopen tijd ben ik heel veel gaan drinken vanwege stress enzo en nou drink ik 1 liter bier per dag ongeveer minimum. Ga ik dan verslaafd raken? ik heb het gevoel dat ik niet zo snel afhankelijk raak aan drugs. Ik doe het nou al best een tijdje maar ik voel me niet verslaafd

cheers
De goden zijn boos op mij
pi_180342017
Ja, maar ondervind het door het een keertje niet te doen en te kijken wat er dan gebeurt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 8 juli 2018 @ 22:13:56 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_180342089
Verslaving is altijd een proces en het sluipt er in.
Hoe oud ben je?
  zondag 8 juli 2018 @ 22:20:34 #4
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180342251
Genoeg mensen die elke avond een fles wijn erdoorheen jagen en daar zit een stuk meer alcohol in dan een litertje bier.
Zo lang het niet veel meer wordt dan 3-4 flesjes kan het geen kwaad.
pindazakje
pi_180342328
Ook al drink je maar 1 flesje perdag dat kan al een verslaving zijn
Ik zwaai naar dieren.
pi_180342592
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:24 schreef Geerd het volgende:
Ook al drink je maar 1 flesje perdag dat kan al een verslaving zijn
Lol. Dan zou ik al 25 jaar verslaafd zijn :')
Drink toch gemiddeld blik of 5 per dag.
U MAD?
pi_180342649
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:33 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Lol. Dan zou ik al 25 jaar verslaafd zijn :')
Drink toch gemiddeld blik of 5 per dag.
Als je niet meer zonder kan ook al is het maar 1 biertje ben je verslaafd
Ik zwaai naar dieren.
pi_180342680
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:35 schreef Geerd het volgende:

[..]

Als je niet meer zonder kan ook al is het maar 1 biertje ben je verslaafd
Met de warmte is het gewoon lekker fris.
U MAD?
  zondag 8 juli 2018 @ 22:37:22 #9
208890 June.
Seriously?
pi_180342686
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:33 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Lol. Dan zou ik al 25 jaar verslaafd zijn :')
Drink toch gemiddeld blik of 5 per dag.
En dat is dan ook niet normaal.. En ongezond ;)
Shine bright like a diamond.
pi_180342699
Het is pas een verslaving als het problemen geeft. Problemen waar jij je niet van bewust bent tellen ook.
Mensen raken zelden lichamelijk verslaafd aan iets. Het gaat bijna altijd om iets dat een gewoonte is geworden en die zijn moeilijk te veranderen als ze opeens wel problemen gaan geven. Een verslaving hoeft niet perse te betekenen dat je nu echt dat biertje nodig hebt, maar dat jij dat biertje puur uit gewoonte steeds weer pakt zonder er bij na te denken.
pi_180342788
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:36 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Met de warmte is het gewoon lekker fris.
dat zei ik vannacht ook tegen je moeder.
pi_180342954
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:48 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Lijkt me sterk.
ze is lekker fris. Een compliment.
  zondag 8 juli 2018 @ 22:50:36 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_180342966
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:38 schreef Dally het volgende:
Het is pas een verslaving als het problemen geeft. Problemen waar jij je niet van bewust bent tellen ook.
Mensen raken zelden lichamelijk verslaafd aan iets. Het gaat bijna altijd om iets dat een gewoonte is geworden en die zijn moeilijk te veranderen als ze opeens wel problemen gaan geven. Een verslaving hoeft niet perse te betekenen dat je nu echt dat biertje nodig hebt, maar dat jij dat biertje puur uit gewoonte steeds weer pakt zonder er bij na te denken.
Zo werkt het wel een beetje,
je zou alle studenten en babyboomers verslaafd kunnen noemen, maar dat is niet zinvol.
Het gaat niet om de hoeveelheid maar of alcohol je dagelijks leven beïnvloed.
pi_180343207
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:50 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Zo werkt het wel een beetje,
je zou alle studenten en babyboomers verslaafd kunnen noemen, maar dat is niet zinvol.
Het gaat niet om de hoeveelheid maar of alcohol je dagelijks leven beïnvloed.
Of wat dacht je van zuurstof? 1 minuut zonder en de ontwenningsverschijnselen zijn zeer onaangenaam. Na een paar minuten kun je er zelfs aan overlijden omdat je lichaam niet meer zonder kan. Geen harddrug komt zelfs in de buurt, maar om het dan een verslaving te noemen...
  maandag 9 juli 2018 @ 09:03:55 #15
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180348447
Ik weet van mijzelf dat ik verslaafd ben geweest. Dronk toch minimaal elke 4 flesjes/blikjes en ik zei dan altijd: "ik doe het niet omdat het moet maar omdat het lekker is.". Tot ik eigenlijk wel ging merken bij mijzelf dat ik lichtelijk in paniek raakte als ik geen alcohol in huis had en er slapeloos van werd.

Hint: zorg dat je eens een à twee weken geen alcohol in huis hebt en wijs alcoholische versnaperingen af die je aangeboden krijgt. Kijk daarbij naar je reactie daarop.

Inmiddels heb ik geen last van een verslaving en vind ik het jammer als ik op de vrijdag vergeten bier ben te halen maar geen paniek meer.
pi_180354784
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:13 schreef BasEnAad het volgende:
Verslaving is altijd een proces en het sluipt er in.
Hoe oud ben je?
Dit.

Hoe oud ben je idd.

Om 1 liter bier zou ik me geen zorgen maken, dat is niets, maar let vooral op zodra je neigt naar meer vanwege tolerantie. Dan kom je in een andere zone.
Lambo of Rekt
pi_180357743
Ik drink ook vaak wel een biertje en in het verleden wel 6 halve liters op een dag, tegenwoordig 1 of 2 halve liters. Maar ik heb niet zoiets van dat ik verslaafd ben, kan prima ook zonder en raak ook niet in paniek of zo als ik geen alcohol in huis heb.
Roken daarentegen , moet ik wel echt minderen, ik rook zware sigaretten en echt veel. Ook al rook ik maar 2 teugjes per keer, dan maak ik em uit en rook ik paar uur later weer een paar teugjes, maar ik merk wel dat ik als ik geen sigaretten in huis heb gek wordt bijna.
Ik zorg er altijd voor dat, dat in huis is.
Maar alcohol, tja ik heb wel een beetje zoiets van,sommige mensen drinken standaard bij het eten veel wijn en daarnaast 's avonds ook nog wel een fles wijn. Dus ben je dan ook verslaafd? Nee want drink je voor je plezier, lekker bij het eten.
Dat heb ik met bier, 's avonds even een lekker biertje. Niet meer en niet minder.
Tja wanneer ben je dan verslaafd? Volgens mij is dat als je gewoon echt niet meer zonder kan en er altijd gewoon wel hoe dan ook alcohol in huis uberhaupt moet wezen en zodra je dorst hebt of zo , meteen maar alcohol pakt i.p.v. een glas thee of water of frisdrank.
India, ga er na toe!
pi_180358104
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:48 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Ik drink ook vaak wel een biertje en in het verleden wel 6 halve liters op een dag, tegenwoordig 1 of 2 halve liters. Maar ik heb niet zoiets van dat ik verslaafd ben, kan prima ook zonder en raak ook niet in paniek of zo als ik geen alcohol in huis heb.
Roken daarentegen , moet ik wel echt minderen, ik rook zware sigaretten en echt veel. Ook al rook ik maar 2 teugjes per keer, dan maak ik em uit en rook ik paar uur later weer een paar teugjes, maar ik merk wel dat ik als ik geen sigaretten in huis heb gek wordt bijna.
Ik zorg er altijd voor dat, dat in huis is.
Maar alcohol, tja ik heb wel een beetje zoiets van,sommige mensen drinken standaard bij het eten veel wijn en daarnaast 's avonds ook nog wel een fles wijn. Dus ben je dan ook verslaafd? Nee want drink je voor je plezier, lekker bij het eten.
Dat heb ik met bier, 's avonds even een lekker biertje. Niet meer en niet minder.
Tja wanneer ben je dan verslaafd? Volgens mij is dat als je gewoon echt niet meer zonder kan en er altijd gewoon wel hoe dan ook alcohol in huis uberhaupt moet wezen en zodra je dorst hebt of zo , meteen maar alcohol pakt i.p.v. een glas thee of water of frisdrank.
Probeer tabex, de blauwe.
Lambo of Rekt
  maandag 9 juli 2018 @ 17:02:37 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180358144
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:35 schreef Geerd het volgende:

[..]

Als je niet meer zonder kan ook al is het maar 1 biertje ben je verslaafd
:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_180358179
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:02 schreef Dven het volgende:

[..]

:')
:') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 9 juli 2018 @ 17:14:06 #21
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_180358412
Als je elke dag bier drinkt ben je gewoon verslaafd. Net zo kut als je 5 red bulls per dag drinkt.
pi_180358473
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:33 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Lol. Dan zou ik al 25 jaar verslaafd zijn :')
Drink toch gemiddeld blik of 5 per dag.
Dan ben je verslaafd, sowieso.
Alcoholist ben je volgens de definitie dan allang.
pi_180358507
Dan ben je zeker verslaafd.
Je drinkt het ook met een verkeerde reden en niet omdat het lekker is.

Alcoholist ben je ook al als je dagelijks ook maar iets drinkt. Of iets van 4 a 5 dagen 2? Wat de definitie ook maar zei.
Tijd om wat te doen.
pi_180358600
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:48 schreef Miss_Paraplu85 het volgende:
Ik drink ook vaak wel een biertje en in het verleden wel 6 halve liters op een dag, tegenwoordig 1 of 2 halve liters. Maar ik heb niet zoiets van dat ik verslaafd ben, kan prima ook zonder en raak ook niet in paniek of zo als ik geen alcohol in huis heb.
Roken daarentegen , moet ik wel echt minderen, ik rook zware sigaretten en echt veel. Ook al rook ik maar 2 teugjes per keer, dan maak ik em uit en rook ik paar uur later weer een paar teugjes, maar ik merk wel dat ik als ik geen sigaretten in huis heb gek wordt bijna.
Ik zorg er altijd voor dat, dat in huis is.
Maar alcohol, tja ik heb wel een beetje zoiets van,sommige mensen drinken standaard bij het eten veel wijn en daarnaast 's avonds ook nog wel een fles wijn. Dus ben je dan ook verslaafd? Nee want drink je voor je plezier, lekker bij het eten.
Dat heb ik met bier, 's avonds even een lekker biertje. Niet meer en niet minder.
Tja wanneer ben je dan verslaafd? Volgens mij is dat als je gewoon echt niet meer zonder kan en er altijd gewoon wel hoe dan ook alcohol in huis uberhaupt moet wezen en zodra je dorst hebt of zo , meteen maar alcohol pakt i.p.v. een glas thee of water of frisdrank.
Met 1 a 2 halve liters ben je alcoholist en dagelijks is dat al echt teveel hoor.
Als je ook nog eens rookt, al is het 1 per week dan heb je er nog een probleem bij.

Ik wil altijd alcohol in huis hebben maar drink het amper.
Ik wil het gewoon kunnen pakken als ik zin heb en koop alleen kratten omdat dat gewoon handiger is.

Verslaving heeft ook met hoeveelheid te maken. Een gewoonte.
pi_180358649
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Met 1 a 2 halve liters ben je alcoholist en dagelijks is dat al echt teveel hoor.
Als je ook nog eens rookt, al is het 1 per week dan heb je er nog een probleem bij.

Ik wil altijd alcohol in huis hebben maar drink het amper.
Ik wil het gewoon kunnen pakken als ik zin heb en koop alleen kratten omdat dat gewoon handiger is.

Verslaving heeft ook met hoeveelheid te maken. Een gewoonte.
Blikken man anders moet je 2x sjouwen
Ik zwaai naar dieren.
pi_180359018
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:22 schreef Geerd het volgende:

[..]

Blikken man anders moet je 2x sjouwen
_O_
India, ga er na toe!
  maandag 9 juli 2018 @ 20:11:59 #27
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180361782
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:22 schreef Geerd het volgende:

[..]

Blikken man anders moet je 2x sjouwen
Gewoon een tree halve liters, makkelijk en altijd wat in huis!
pi_180363798
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:11 schreef DatDitKanJoh het volgende:

Gewoon een tree halve liters, makkelijk en altijd wat in huis!
Minder lekker en dacht ook duurder.
Daarnaast hoef ik niet als ik al wat ga drinken een halve liter.
pi_180364203
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Minder lekker en dacht ook duurder.
Daarnaast hoef ik niet als ik al wat ga drinken een halve liter.
Krat is altijd goedkoper idd..maja ik ga niet met 5 kratten perweek heen en weer sjouwen
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 07:00:50 #30
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_180368957
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Minder lekker en dacht ook duurder.
Daarnaast hoef ik niet als ik al wat ga drinken een halve liter.
Halve liters van de klok bier is toch echt goedkoper per liter en niet eens super smerig.

Nee, kwaliteit is het niet. Maar halve liters koop je ook niet voor kwaliteit maar voor zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk.

Ik koop die bende dan ook niet meer nu ik niet meer elke avond persé hoef te drinken. Nu gewoon een paar lekkere speciaalbiertjes in glas voor in het weekend!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')