abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180341094
Ik wil het niet, maar mijn kat wordt door andere mensen in mijn buurt gevoerd. Mensen blijven het toch doen ook al zeg je dat je het liever niet hebt. Uiteindelijk legde ik mij er maar bij neer.

Het punt is dat mijn kat oud is en speciaal voer nodig heeft wat niet belastend is voor zijn nieren. Ik geef veel geld uit aan droogvoer van A-merken, maar hij moet het niet meer. Daarom geef ik hem een klein blikje natvoer 1,50 euro per stuk zonder granen etc en dat eet hij wel op.

Hij was dit weekend niet thuisgekomen. Normaal blijft hij nooit zo lang weg, dus ik dacht dat hij opgesloten was in een schuurtje. Een kat van 18 jaar houdt dat met deze hitte zonder water niet lang uit, dus ik dacht dat hij dood was. Maar hij kwam uiteindelijk mijn tuin binnenlopen. Ik gaf hem natvoer en hij at het niet eens allemaal op. Dan lijkt het mij dus waarschijnlijker dat hij gewoon naar anderen gegaan was en zich verstopte voor mij, omdat hij het goedkope supermarktvoer wat niet goed is voor hem lekkerder vindt.

Tips hoe ik hiermee moet omgaan?
  zondag 8 juli 2018 @ 21:31:00 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180341247
Heb je een foto van die lieve poes?
pindazakje
pi_180341312
Wij hebben hetzelfde met een kat met blaasgruis. Een oude gek voert alle katten uit de buurt en weigert te stoppen na tekst en uitleg.

Enige wat je kan doen is je kat binnen houden helaas.
pi_180341457
Briefje aan zijn halsband doen met nogmaals uitleg erop? Ook over zijn ziekte enzo?
I solemnly swear i'm up to no good
  Spellchecker zondag 8 juli 2018 @ 21:45:41 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180341524
Ik zou mijn kat dan binnenhouden. Kun je je tuin zo afsluiten dat hij/zij er niet meer uitkan? Met gaas oid?
pi_180341544
Je kan je kat ook gewoon bij je thuis houden. dan weet je tenminste zeker dat hij niet bij anderen gevoerd gaat worden.
pi_180341658
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:46 schreef quirina het volgende:
Je kan je kat ook gewoon bij je thuis houden. dan weet je tenminste zeker dat hij niet bij anderen gevoerd gaat worden.
Eens, maar mensen horen ook gewoon te luisteren.
  zondag 8 juli 2018 @ 21:55:27 #8
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180341696
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Eens, maar mensen horen ook gewoon te luisteren.
Onzin.

Edit: Ik zie dat de zin waarin je onzin verklaart al door jezelf weggehaald is.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_180341730
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:55 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Onzin.

Edit: Ik zie dat de zin waarin je onzin verklaart al door jezelf weggehaald is.
Jup, omdat ik zelf ook in de gaten had dat het niet helemaal klopte :)
  zondag 8 juli 2018 @ 21:59:02 #10
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180341764
Binnen (je tuin) houden is toch echt de enige praktische oplossing.

Edit: zelf ook even verkeerd gekeken.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_180341969
In je tuin houden, inderdaad. Een systeem als dat van pet safe werkt best wel goed, al zal het in het begin wel wat stress geven.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180342011
18 al, en nog scharrelen. Bazenpoes :+
pi_180343354
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:11 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
18 al, en nog scharrelen. Bazenpoes :+
Hahaha dat is hij zeker
  zondag 8 juli 2018 @ 23:22:14 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180343578
Mijn kat gaat standaard naar de buren. Wel gevraagd of ze dat niet erg vinden, dat vonden ze niet.
Zag ik ze op een gegeven moment melk en veel vlees geven. Aangegeven dat ik dat niet wil hebben. Hopelijk houden ze zich eraan. Kan 't helaas niet controleren.

En anders betekent het idd de kat binnenhouden (in tuin).
Al wil m'n andere liever rond lopen en die gaat niet naar buren toe. Dus lastig.
pi_180343744
Het stikt van de mensen die "zielige katten" voeren, ze zelfs binnen halen, etc.

Zodra je je kat van je erf af laat komen, is dat het risico dat je loopt.
Ik zou ze binnen houden, in combinatie met een buitenren.
  maandag 9 juli 2018 @ 03:23:30 #16
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180346415
Doe jouw kat een halsbandje om, met een kokertje. Dan weet iedereen dat jouw kat een baasje heeft, en als je in dat kokertje een briefje plaatst met adres en wat hem/ haar mankeert... dan zal geen enkele kattenliefhebber hem/ haar nog extra eten geven.

Bij mij kwam een graatmagere kat regelmatig in mijn tuin (zonder halsband)... en later zelfs binnen.
Ik was bang dat ze geen baas had, dus ik belde de dierenambulance en gaf haar in tussentijd alvast 2 kuipjes eten om haar te laten aansterken.

Dierenambulance kwam, las de chip uit.. en toen bleek dat die kat 100 meter verderop woonde en diverse adresjes had, waar ze binnensloop voor extra eten.

Ja dan kun je veel mensen wel het een en ander kwalijk nemen... dat ze uitgehongerde katten naar binnen laten... maar als jij jouw kat een halsband om doet dan wel jouw kat chipt...dan heb jij die ellende niet.
Ja natuurlijk is het kut als jouw kat ook een tweede huis vindt, maar die mensen zijn ter goeder trouw.

Het is aan jou, om jouw kat een halsband om te doen met een kokertje, waarop jouw adres staat, en een waarschuwing om haar/ hem verder niet te voederen.

Jij bent in gebreke gebleven, niet degene die goed dacht te doen.
pi_180346516
Katten laten zich meestal niet makkelijk pakken dus een kokertje met een briefje zal waarschijnlijk niet gelezen worden. Maak een foto van hem, print die samen met de vraag om svp niet te voeren ivm dieet en stop,het bij de buren in de bus. ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 9 juli 2018 @ 07:21:47 #18
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_180347789
Een uitgehongerde kat is natuurlijk wel wat anders.

En een kokertje, denk niet dat als je niet veel van katten afweet dat je denkt, ah een kokertje, dan Maas r geen eten geven.
Want weten dat een kat een eigenaar heeft is blijkbaar niet voldoende voor sommigen om geen eten te geven (want leuk voor de kinderen bv)

Dat het gewoon het risico is van buiten laten, dat sowieso.
  maandag 9 juli 2018 @ 07:37:22 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180347851
Binnen houden. Buiten kunnen ze zelf ook snacken naar hartenlust, uit bakjes van andere katten snoepen en zo.
pi_180366632
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 04:00 schreef valentijn101 het volgende:
Katten laten zich meestal niet makkelijk pakken dus een kokertje met een briefje zal waarschijnlijk niet gelezen worden. Maak een foto van hem, print die samen met de vraag om svp niet te voeren ivm dieet en stop,het bij de buren in de bus. ^O^
Dit lijkt mij nog het beste idee :) en vermeld ook dat je ongerust was omdat je kat niet op tijd thuis was gekomen
Ik snap alle goede adviezen om je kat binnen te houden (ik heb mijn katten ook in een afgesloten tuin).
Maar om nu een kat van 18 jaar nog binnen te houden lijkt mij , erg moeilijk laat hem nog maar genieten van zijn oude dag O+

[ Bericht 20% gewijzigd door vronie op 10-07-2018 00:23:25 ]
pi_180447639
De buren hebben twee katten maar de ene kant mag de andere kat niet zo. Dus gaat ze maar hier in de tuin liggen. We gaan haar niet bijvoeren want we weten dat ze thuis genoeg te eten krijgt. Beste gewoon afspraken maken. En niet van je mag de kat niet voeren maar ook de duidelijke reden erbij.
pi_180447795
Tja bij dit soort dingen zeg ik, gewoon kat bij je houden, het hoeven nog niet eens de buren te zijn die je kat bewust iets voeren, katten kruipen ook soms in containers en vreten van alles, (aan twee van mij kon ik ruiken wat de buren verderop hadden gegeten), of lopen gewoon bij mensen naar binnen. Een buurvrouw verderop ziet de kat met karbonades of gebraden kippenpoten thuiskomen. Andere buren hebben 11 katten en zetten voer achter het huis omdat ze daar meer ruimte hebben om hun katten te voeren, dus je weet nooit waar je kat vreten weg kan halen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')