abonnement Unibet Coolblue
pi_180340192
Echt ik kan er zoveel over vinden... Maar wat is nou eigenlijk beter, gezonder en het meest in de buurt van gewoon frituren?
Het is vast niet heel veel gezonder...maar toch wel wat?
pi_180340342
Friet is echt niet te pruimen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_180340371
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 20:45 schreef halfway het volgende:
Friet is echt niet te pruimen.
Wij gebruiken dat ding om te grillen en om brood af te bakken...

Koop er géén om friet en snacks mee te bakken, echt goor :r
Weggegaan en opgerot
pi_180340855
Zoete aardappelfrietjes zijn wel lekker uit de airfyer hoor.
pi_180341395
Airfryer gebruik ik voor heel veel zaken;
- friet bakken
- snacks bakken
- pizza
- ovenschotel
- vis van de gril
- broodjes opbakken

Om maar even een paar dingen te noemen. Allemaal even lekker, zolang je er maar geen friet van de Aldi in gooit die niet geschikt is voor de oven. Ovenfriet of verse friet smaakt echt meer dan prima.

Actifry moet je olie bij gooien. Airfryer niet.
pi_180341429
Actifry heeft toch ook een roer-ding erin?
Daar kan je geen krokets in bakken. Die veranderen dan in pap.
  zondag 8 juli 2018 @ 21:53:56 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180341678
Actifry met grillfunctie. Ook lekker voor curries. En worst. Kip. Forel.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180341745
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:37 schreef unlimitedzxr het volgende:

Actifry moet je olie bij gooien. Airfryer niet.
Airfryer ook hoor. Al is een klein lepeltje al genoeg.
  zondag 8 juli 2018 @ 22:02:24 #10
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180341826
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:58 schreef Najieto het volgende:

[..]

Airfryer ook hoor. Al is een klein lepeltje al genoeg.
En áls het niet hoeft (zoals soms overfriet) dan is die olie al toegevoegd aan het product.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_180343512
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:58 schreef Najieto het volgende:

[..]

Airfryer ook hoor. Al is een klein lepeltje al genoeg.
Nog nooit gedaan.. zelfs niet bij verse friet... werkt prima zonder.
pi_180347611
En wat heeft jullie voorkeur?
  Moderator maandag 9 juli 2018 @ 09:25:51 #13
382129 crew  Donna
pi_180348686
Inderdaad. Airfryer hoeft helemaal geen olie bij. Vind het een top apparaat.
pi_180348707
Airfryer werkt prima. Voorgebakken frites is bijna net zo goed als gefrituurd. Wel stuk minder vet.

Zelfgemaakt is een stuk lastiger. Het is allemaal veel beter dan ovenfriet. Maar uiteindelijk net niet zo lekker als gefrituurd.

Het komt wel aardig in de buurt.
Whatever...
pi_180368841
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:27 schreef Spanky78 het volgende:
Airfryer werkt prima. Voorgebakken frites is bijna net zo goed als gefrituurd. Wel stuk minder vet.

Zelfgemaakt is een stuk lastiger. Het is allemaal veel beter dan ovenfriet. Maar uiteindelijk net niet zo lekker als gefrituurd.

Het komt wel aardig in de buurt.
Neem je dan ook oven friet, producten of maakt dat niet uit?
pi_180369332
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 06:28 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Neem je dan ook oven friet, producten of maakt dat niet uit?
Maakt niet uit. Iets betere kwaliteit helpt wel.

Ik vind zelf dat de koelverse frites het ook erg goed doen. Die hoeven minder ver verwarmd van binnen en worden mooi krokant.
Whatever...
pi_180369918
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 06:28 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Neem je dan ook oven friet, producten of maakt dat niet uit?
Producten speciaal voor in de oven is veelal marketing gelul plus het zit vol met extra suikers om het bruin te laten kleuren.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 09:52:13 #18
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_180370590
Airfryer is echt veel beter geworden de laatste jaren. Toen het 10 jaar geleden een hype was, was die zooi niet te vreten :'). Half jaartje geleden weer eens op, bijna perfect!
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_180371012
100% de AirFryer. Dat andere ding moet olie bij en duurt uren.

Wij gebruiken hem bijna dagelijks. Snel en in ieder geval gezonder dan frituren of bakken in boter of olie. Wel even oefenen met tijden en schudden.

Het enige wat niet lekker is zijn kroketten en bitterballen. Maar die enkele keer dat ik dan naar de snackbar ga neem ik die wel een keer. Patat hebben we meestal gewoon verse patat van Jumbo, heerlijk!
pi_180385214
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:39 schreef quirina het volgende:
Actifry heeft toch ook een roer-ding erin?
Daar kan je geen krokets in bakken. Die veranderen dan in pap.
Daarvoor heb je de mogelijkheid een speciaal snackmandje aan te schaffen, of hij zit er misschien al bij, bedenk ik nu.
Dan kunnen er ook prima kippepootjes in e.d.
Zolang er was is, is er leven.
  woensdag 11 juli 2018 @ 11:41:11 #21
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_180395089
Wij hebben eerst de Actifry gehad en zijn later over gestapt op de Airfryer.
Actifry draait rond, maar kan daarbij de friet/patat pletten.
Snackmandje is ook rond en past niet altijd alle snacks in.

Mandje van de Aifryer is groter.
Hier tussentijds wel eens omschudden de friet/patat.
Maar hier passen ook afbak broodjes in, één persoons ovenschotels zelf in gedaan.

Airfryers is veelzijdiger als de Actifry als ik eerlijk moet zijn.

Doen trouwens nooit olie erbij in.
Alle soorten friet/patat gaat er probleemloos in en heel veel snacks (van o.a. Mora) zijn ook geschikt hiervoor. Staat er vaak bij op de verpakking.
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_180437313
Airfryer is geweldig. De uitvinder ervan zou de Nobelprijs moeten krijgen. Ik bak er heerlijke aardappeltjes in. Niks droog, niks vet, gewoon heerlijk. Ik heb er ook kroketten in klaargemaakt en die waren prima te eten. Lekker krokant jasje, geen uitgedroogde meuk. Ik zeg: doen.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 07:52:50 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_180440225
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:22 schreef GereDathan het volgende:
100% de AirFryer. Dat andere ding moet olie bij en duurt uren.

Wij gebruiken hem bijna dagelijks. Snel en in ieder geval gezonder dan frituren of bakken in boter of olie. Wel even oefenen met tijden en schudden.

Het enige wat niet lekker is zijn kroketten en bitterballen. Maar die enkele keer dat ik dan naar de snackbar ga neem ik die wel een keer. Patat hebben we meestal gewoon verse patat van Jumbo, heerlijk!
De oven-bitterballen van de Jumbo waren van de week waren echt lekker vond ik. :Y
(Airfryer hier btw)
***
pi_180440472
Ik heb de stap genomen en een andere airfryer (philips advance xxl) aangeschaft, de frituurpan is de deur uitgegaan (richting schuur voor alle zekerheid)
Kipcorn was goed volgens de mannen, de ovenkroket van moira mwah was niet vies, inhoud smaakte eigenlijk hetzelfde als uit de frituurpan maar het jasje dat is het nog steeds net niet, wel stukken beter als de ovenkroket uit de inventum die ik een jaar geleden bij de veronica gids heb gekregen.
Vanavond verse hamburger in de fryer doen en morgen verse patat, wordt vervolgd.
pi_180440605
Ik heb een aantal jaar een actifry gehad en nu sinds een maand of 2 een airfryer. Als ik eerlijk ben vind ik de airfryer fijner. Het mandje is groter en er zit geen bewegende arm in waardoor je geen krokettensoep krijgt. Nou had die actifry wel een snackmand, maar daar kon ik met moeite meer dan 4 frikandellen in krijgen, dus dat was behelpen. Daarnaast is de airfryer ook qua temperatuur te regelen, waardoor je bijv. ook dingen kan ontdooien enzo. Heel veelzijdig apparaat.
Alles wat we erin klaarmaken smaakt meer dan prima. Wellicht een tip; ik gebruik een verstuiver voor de (olijf)olie zodat je niet een hele klodder op 1 plek krijgt maar het mooi kan verdelen.
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_180440954
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 07:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

De oven-bitterballen van de Jumbo waren van de week waren echt lekker vond ik. :Y
(Airfryer hier btw)
Dank voor de tip ^O^

De ovenkroketten van de Mora gaan ook wel vind mijn partner, maar niet zo lekker krokant als uit de frituur. Ik vind ze zelf niet zo zoals ik al aangaf :)
pi_180440958
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 08:29 schreef R-Tech het volgende:
Wellicht een tip; ik gebruik een verstuiver voor de (olijf)olie zodat je niet een hele klodder op 1 plek krijgt maar het mooi kan verdelen.
Ik doe er zelf nooit vet op, maar heb meer mensen gehoord die gewoon een plantenspuit ding bij de Action gekocht hebben.
pi_180440965
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 09:01 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik doe er zelf nooit vet op, maar heb meer mensen gehoord die gewoon een plantenspuit ding bij de Action gekocht hebben.
Ja dat werkt iid ook prima. Beetje olijfolie vind ik zelf prettiger voor de smaak.
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_180445491
Enige waar ik olie bij gooi zijn verse frietjes en aardappeltjes. Die doe ik met een drupje olie en wat kruiden in een kommetje en schud dat om. Werkt ook prima.

Airfryergebruiker en fan trouwens.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180455723
Appelcake in de airfryer gebakken en die is lekker :) niet uitgedroogd ofzo maar lekker sappig.
13 min voor 4 hamburgers is te lang en ik kwam er ook achter dat een wasemkap in de bijkeuken geen overbodige luxe zou zijn anders moet ik sjouwen ;(

Verse patat uit de supermarkt gebakken en viel niet tegen, ik zou er wel aan kunnen wennen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sorella op 14-07-2018 19:34:55 ]
pi_180544329
Allebei ruk, koop gewoon een frituur
pi_180544893
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 21:25 schreef Sorella het volgende:
Appelcake in de airfryer gebakken en die is lekker :) niet uitgedroogd ofzo maar lekker sappig.
13 min voor 4 hamburgers is te lang en ik kwam er ook achter dat een wasemkap in de bijkeuken geen overbodige luxe zou zijn anders moet ik sjouwen ;(

Verse patat uit de supermarkt gebakken en viel niet tegen, ik zou er wel aan kunnen wennen.
Spatdeksel maken of kopen. Je airfryer gaat roken als er vet op de spiraal spettert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')