abonnement Unibet Coolblue
pi_180338316
Vanochtend hardgelopen van 10:30 - 11:30. Ik kreeg het al vrij snel erg warm, erger dan normaal en ben toen langzamer gaan lopen. Eigenlijk wilde ik liever stoppen, maar naar huis lopen zou dan ruim een uur kosten, dus wat rustiger doorlopen leek me veiliger. Dan zou ik in ieder geval sneller kunnen drinken. Heb het tempo met 20s/km verlaagd. Ondanks dat bleef ik een erg hoge hartslag houden tijdens het lopen (>190).

Nu voel ik me de hele dag al niet best.
• Rust hartslag ligt nu op 90, normaal op 48-52 overdag
• Zonder inspanning heb ik het erg warm
• Veel dorst, maar na drinken moet ik ook direct veel naar de wc
• Na hardlopen ook drie keer een grote boodschap moeten doen na korte tijd en m'n buik is nog erg onrustig

Al die dingen heb ik normaal ook wel in mindere mate na een zware training, maar over het algemeen ben ik binnen 1 tot 2 uur wel hersteld en voel ik me verder normaal. Nu zijn wel al 7 uur verder. Iemand een idee hoe ik hier zo snel mogelijk van kan herstellen. Zou het helpen om wat zouts te eten of wat anders?
pi_180338365
Als ik jou was zou ik het eventjes rustig aan doen met het warme weer.
Ik fiets om calorietjes kwijt te raken en ik merk nu dat mijn conditie een stuk slechter is met het warme weer.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180338474
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:14 schreef Sigaartje het volgende:
Als ik jou was zou ik het eventjes rustig aan doen met het warme weer.
Ik fiets om calorietjes kwijt te raken en ik merk nu dat mijn conditie een stuk slechter is met het warme weer.
Ja ik weet het. Het is een beetje persoonlijkheidsdingetje. Ik kan erg slecht rustig aan doen, terwijl ik weet dat het wel moet. Tegelijk kan ik ook vrij slecht tegen sporten met warm weer, want m'n hartslag valt voor hetzelfde tempo met gemak 20 slagen hoger uit.

Anyway, voor nu helpt het niet. Zit al de hele dag op m'n reet keihard te zweten, terwijl ik nog een hoop had willen doen.
pi_180338519
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:19 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ja ik weet het. Het is een beetje persoonlijkheidsdingetje. Ik kan erg slecht rustig aan doen, terwijl ik weet dat het wel moet. Tegelijk kan ik ook vrij slecht tegen sporten met warm weer, want m'n hartslag valt voor hetzelfde tempo met gemak 20 slagen hoger uit.

Anyway, voor nu helpt het niet. Zit al de hele dag op m'n reet keihard te zweten, terwijl ik nog een hoop had willen doen.
Denk aan je hart. Neem even rust tijdens de warme dagen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 8 juli 2018 @ 19:25:26 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180338642
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 8 juli 2018 @ 19:26:10 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180338675
Als je wilt hardlopen doe het dan om 07:00 als het nog koel is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180338743
Zo heet was het toch niet om half elf?
Mss heb je gewoon een koudje onder de leden.
  zondag 8 juli 2018 @ 19:33:13 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180338854
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:28 schreef Black_Baron het volgende:
Zo heet was het toch niet om half elf?
Mss heb je gewoon een koudje onder de leden.
Mja, ligt er aan waar je bent natuurlijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180338893
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je wilt hardlopen doe het dan om 07:00 als het nog koel is
Ik was van plan eerder te gaan, maar wil altijd eerst even een goede boodschap doen op de wc en dat duurde deze morgen wat langer dan normaal. Voor meer dan 10km lopen moet ik wel wat eten en dan wil ik ook wel zorgen dat ik minimaal 1.5 uur tussen eten en lopen heb, anders gaan er andere dingen fout.

quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:28 schreef Black_Baron het volgende:
Zo heet was het toch niet om half elf?
Mss heb je gewoon een koudje onder de leden.
Tijdens het lopen was ik er heilig van overtuigd dat het vandaag minimaal 30C zou moeten worden, maar het bleek bij terugkomst 22C te zijn. Wel volop zon en geen enkel schaduw plekje. Ik was afgelopen week wel wat verkouden, maar niet echt ziek. Wellicht dat het niet helpt, maar ik voelde me niet dat ik echt niet zou kunnen lopen.
pi_180339427
Wss combinatie toch wat verkeerds gegeten, warm weer, te veel gedaan deze of vorige week. Gun je lichaam wat rust.
  zondag 8 juli 2018 @ 20:03:07 #11
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_180339517
Ruilen?
  zondag 8 juli 2018 @ 20:07:57 #12
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_180339621
Kan ook een combi zijn van de warmte en een virusje onder de leden. Ik heb soms ook zonder aanleiding ineens vreselijk slechte benen of dat ik ineens niet vooruit lijk te komen, kramp in de zij en noem maar op en dan word ik de dag erop ziek en blijkt het dat te zijn.
pi_180339698
Ik liep vanochtend tussen 8 en 9 zo'n 40 minuten en vond het toen al warm. En dan heb ik nog grotendeels in het bos gelopen in de schaduw.

In de zon lopen met dit weer moet ik niet aan denken.
pi_180340258
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 20:11 schreef littlemindy het volgende:
Ik liep vanochtend tussen 8 en 9 zo'n 40 minuten en vond het toen al warm. En dan heb ik nog grotendeels in het bos gelopen in de schaduw.

In de zon lopen met dit weer moet ik niet aan denken.
Ik zou willen dat hier in de buurt een bos was. Ergens langs m'n route staan 5 bomen op een rij waar je een paar seconden schaduw van hebt, dat is het.
pi_180340283
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:35 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik was van plan eerder te gaan, maar wil altijd eerst even een goede boodschap doen op de wc en dat duurde deze morgen wat langer dan normaal. Voor meer dan 10km lopen moet ik wel wat eten en dan wil ik ook wel zorgen dat ik minimaal 1.5 uur tussen eten en lopen heb, anders gaan er andere dingen fout.

[..]

Tijdens het lopen was ik er heilig van overtuigd dat het vandaag minimaal 30C zou moeten worden, maar het bleek bij terugkomst 22C te zijn. Wel volop zon en geen enkel schaduw plekje. Ik was afgelopen week wel wat verkouden, maar niet echt ziek. Wellicht dat het niet helpt, maar ik voelde me niet dat ik echt niet zou kunnen lopen.
Even een goedebak koffie dan komt die wel ^O^
Ik zwaai naar dieren.
pi_180340365
quote:
Mja geen idee. Als je dat soort dingen afgaat dan herken je vaak een aantal symptonen wel en een aantal niet.

Heb vooral behoorlijk hoofdpijn, snel erg warm, lijk geen vocht vast te houden en vancohtend had ik het ook koud aan het eind van het lopen. Die staan wel deels in het lijstje. Verder niet echt misselijk of duizelig, ben ook nog niet flauwgevallen of verward.

Heb net een zakje ORS op, dat had ik nog liggen toevallig. Neem over een uurtje nog zo'n zakje, hoop dat het helpt. Ben bang dat ik zo echt niet kan slapen vannacht. :{
  zondag 8 juli 2018 @ 21:17:14 #18
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_180340979
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:28 schreef Black_Baron het volgende:
Zo heet was het toch niet om half elf?
Mss heb je gewoon een koudje onder de leden.
Waar ik woon hier gewoon in Nederland is het de laatste dagen echt al brandende zon vanaf vroeg in de ochtend.
  zondag 8 juli 2018 @ 21:26:17 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180341150
Paar dagen rustig doen, en kijken hoe je je dan voelt. Als dat goed zit nog eens een keer een stukje proberen te lopen.

En als je op een (relatief) laag tempo hartslag 190 aantikt dan is het misschien verstandiger om niet stug door te blijven lopen.
Huilen dan.
pi_180341590
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:26 schreef Isdatzo het volgende:
Paar dagen rustig doen, en kijken hoe je je dan voelt. Als dat goed zit nog eens een keer een stukje proberen te lopen.

En als je op een (relatief) laag tempo hartslag 190 aantikt dan is het misschien verstandiger om niet stug door te blijven lopen.
Ik loop al een jaar of 10 één a twee keer week. Meestal op zondag en af en toe een keertje extra tussendoor. Dus dat blijf ik in principe gewoon doen. Ben op zich redelijk ervaren en kan m'n tempo normaal gesproken goed inschatten.

Vandaag was ik gestart op een tempo van 4:30 tot 4:40 min/km, beetje m'n normale tempo. In de wintermaanden heb ik dan een hartslag van 160-170 en in de zomer 180-190. Vandaag wilde hij alleen niet zakken nadat ik wat rustiger aan ging doen. En ook nadat ik klaar was dus niet.

Inmiddels wel iets verbetering te zien. Mag ook wel na 10 uur. Nog steeds heb ik het redelijk warm en is m'n hartslag wat hoger dan normaal, maar het gaat gelukkig wel iets meer richting de normaal heb ik het idee.
pi_180343269
Inmiddels voel ik me weer normaal. Heb nog nooit gehad dat het zo lang heeft geduurd. Hopelijk val ik straks gewoon normaal in slaap. Heb nog geen idee hoe ik dit ga voorkomen. Tips zijn welkom. Misschien toch wat drinken mee op dit soort dagen?
pi_180345457
Niet overdrijven met vocht. Gewoon wat extra water voor tussendoor en natuurlijk vroeger of niet gaan rennen als er een fel zonnetje is, nogal wiedes dat je je slecht voelt als je stug door bent blijven gaan. Al herken ik die eigenwijsheid wel een beetje :')

Oververhitting treedt sneller op dan je denkt. Combinatie inspanning/warm weer zal voor een te hoge temperatuur gezorgd hebben, en dan gaat je lichaam niet nog meer zweten, maar er mee minderen om water te besparen, waardoor je temperatuur/hartslag/ongemak nog hoger raakt.

Best kans dat het een hittesteek oid is geweest. Google maar even op oververhtting of warmestuwing.
  maandag 9 juli 2018 @ 01:17:24 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180345505
In principe heb je bij een uur zware inspanning nog niet direct vocht nodig tijdens het sporten. Veel kwaad kan het ook niet, natuurlijk.
Huilen dan.
pi_180345562
TS, ga eens langs je huisarts om je te laten testen op je fysieke gesteldheid. Je zou de eerste niet zijn die tijdens het sporten afgevoerd moet worden door een ambulance.
Ik wil je niet bang maken, maar ik ken het uit mijn omgeving, Mensen die bloedfanatiek gaan sporten (fietsen of hardlopen) zonder zich eerst bij de arts te laten testen. Want ze 'roken en drinken niet, eten gezond enz'.

Als je gaat hardlopen in de zon, zorg dan dan je hoofd bedekt is. Petje of voor mijn part een zakdoek.
pi_180347959
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 01:23 schreef Hiddendoe het volgende:
TS, ga eens langs je huisarts om je te laten testen op je fysieke gesteldheid. Je zou de eerste niet zijn die tijdens het sporten afgevoerd moet worden door een ambulance.
Ik wil je niet bang maken, maar ik ken het uit mijn omgeving, Mensen die bloedfanatiek gaan sporten (fietsen of hardlopen) zonder zich eerst bij de arts te laten testen. Want ze 'roken en drinken niet, eten gezond enz'.

Als je gaat hardlopen in de zon, zorg dan dan je hoofd bedekt is. Petje of voor mijn part een zakdoek.
TS loopt nog maar een jaar of 10. :+
pi_180352506
TS, let je wel een beetje op jezelf:

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1793690/
quote:
[..]Een 30-jarige deelnemer van de Eemmeerloop is anderhalve maand nadat hij onwel was geworden overleden. Dat heeft trimvereniging Quo Vadis in Bunschoten, de organisator van het evenement, vanmorgen bekendgemaakt.[..]
pi_180361893
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 23:07 schreef OngeschiktX het volgende:
Inmiddels voel ik me weer normaal. Heb nog nooit gehad dat het zo lang heeft geduurd. Hopelijk val ik straks gewoon normaal in slaap. Heb nog geen idee hoe ik dit ga voorkomen. Tips zijn welkom. Misschien toch wat drinken mee op dit soort dagen?
Niet dus. Heb zeker nog 2-3 uur wakker gelegen. Had het warm en m'n hart leek veel harder te kloppen dan normaal, niet perse veel sneller. Ook nog een paar keer eruit geweest om wat te drinken en naar de wc te gaan.
pi_180361939
quote:
11s.gif Op maandag 9 juli 2018 12:56 schreef Black_Baron het volgende:
TS, let je wel een beetje op jezelf:

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1793690/

[..]

/care

Vervelend voor de nabestaanden, maar je moet ergens aan dood gaan en als ik mag kiezen ga ik liever tijdens m'n volgende hardlooprondje op m'n 31e dan als ik 80 en dement ben in een bejaardenhuis. :Y)
pi_180361977
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 01:23 schreef Hiddendoe het volgende:
TS, ga eens langs je huisarts om je te laten testen op je fysieke gesteldheid. Je zou de eerste niet zijn die tijdens het sporten afgevoerd moet worden door een ambulance.
Ik wil je niet bang maken, maar ik ken het uit mijn omgeving, Mensen die bloedfanatiek gaan sporten (fietsen of hardlopen) zonder zich eerst bij de arts te laten testen. Want ze 'roken en drinken niet, eten gezond enz'.

Als je gaat hardlopen in de zon, zorg dan dan je hoofd bedekt is. Petje of voor mijn part een zakdoek.
Ik ben prima gezond. Elke twee jaar krijg ik een uitgebreide test als voorwaarde voor m'n werk, waaronder een check op hartafwijkingen, longfunctie en allerlei soorten ziektes en disfunctioneren van organen. Tot nu toe ziet dat er allemaal normaal uit. Over een maand mag ik weer.
pi_180362058
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 01:12 schreef havanagila het volgende:
Niet overdrijven met vocht. Gewoon wat extra water voor tussendoor en natuurlijk vroeger of niet gaan rennen als er een fel zonnetje is, nogal wiedes dat je je slecht voelt als je stug door bent blijven gaan. Al herken ik die eigenwijsheid wel een beetje :')
Ik heb wel tempo geminderd, dus helemaal stug door blijven gaan was het niet. Als ik was gestopt, had ik meer dan een uur kunnen terugwandelen in de brandende zon en zonder water, dat leek me ook niets. Iets eerder gaan zou wel beter zijn. Daar ga ik volgende week in ieder geval wel voor.
quote:
Oververhitting treedt sneller op dan je denkt. Combinatie inspanning/warm weer zal voor een te hoge temperatuur gezorgd hebben, en dan gaat je lichaam niet nog meer zweten, maar er mee minderen om water te besparen, waardoor je temperatuur/hartslag/ongemak nog hoger raakt.

Best kans dat het een hittesteek oid is geweest. Google maar even op oververhtting of warmestuwing.
Het zou kunnen dat dat het was. Misschien heb ik ook vooraf net wat minder gedronken dan normaal of zo. Ik weet het niet precies. Er zitten wat herkenbare punten in die symptomen, maar ook niet allemaal. Ik heb ook wel vaker in warm weer hardgelopen. Niet perse altijd even lekker, maar zeker niet zo erg als gisteren. Zelfs vandaag lijkt ik er nog een beetje last van te hebben. Nog steeds warm, beetje rood hoofd en veel dorst. Maar het ergste is er wel af. Denk dat ik me morgen weer helemaal normaal voel.
  maandag 9 juli 2018 @ 20:34:34 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180362251
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180363493
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:20 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik ben prima gezond. Elke twee jaar krijg ik een uitgebreide test als voorwaarde voor m'n werk, waaronder een check op hartafwijkingen, longfunctie en allerlei soorten ziektes en disfunctioneren van organen. Tot nu toe ziet dat er allemaal normaal uit. Over een maand mag ik weer.
Okee dan. Hoe gaat het nu? Voel je je beter?
pi_180365292
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Okee dan. Hoe gaat het nu? Voel je je beter?
Ja voel me nu wel weer prima. Wel een beetje gaar, maar dat komt waarschijnlijk vooral door slechte nachtrust en een heel warm kantoor vandaag. Was wel even aan het twijfelen of het aan het kantoor lag of toch weer aan mezelf. :X
pi_180369714
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:18 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

/care

Vervelend voor de nabestaanden, maar je moet ergens aan dood gaan en als ik mag kiezen ga ik liever tijdens m'n volgende hardlooprondje op m'n 31e dan als ik 80 en dement ben in een bejaardenhuis. :Y)
Dan hoef je je dus ook niet druk te maken over je klachten ^O^ :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 10 juli 2018 @ 09:55:49 #35
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_180370635
Ben je ook aan het diëten? Eet je wel genoeg zout? Dieet > minder zout en zweten>minder zout in je lichaam. Krijg je hoofdpijn van en krampen in je lichaam
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_180370745
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:20 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik ben prima gezond. Elke twee jaar krijg ik een uitgebreide test als voorwaarde voor m'n werk, waaronder een check op hartafwijkingen, longfunctie en allerlei soorten ziektes en disfunctioneren van organen. Tot nu toe ziet dat er allemaal normaal uit. Over een maand mag ik weer.
Net als DiTomasso van FC Utrecht, Sno van Jong Ajax en Nouri van Ajax?

Om maar even 3 voorbeelden te geven.
pi_180371623
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Net als DiTomasso van FC Utrecht, Sno van Jong Ajax en Nouri van Ajax?

Om maar even 3 voorbeelden te geven.
Maar hey, dit vindt TS er van:

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 20:18 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

/care

Vervelend voor de nabestaanden,..[..]
Het is mij dus niet duidelijk waarom hij dit topic opent.
pi_180381686
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 09:55 schreef gniffie het volgende:
Ben je ook aan het diëten? Eet je wel genoeg zout? Dieet > minder zout en zweten>minder zout in je lichaam. Krijg je hoofdpijn van en krampen in je lichaam
Nope, eet gewoon normaal.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Net als DiTomasso van FC Utrecht, Sno van Jong Ajax en Nouri van Ajax?

Om maar even 3 voorbeelden te geven.
Uhm ja, er kan natuurlijk altijd iets gebeuren. Maar er is dus geen enkele indicatie of afwijking, wat bij Nouri wel zo was. Die andere twee weet ik niet. Maar dat lijkt me dus niet een reden om niet of beperkt te sporten.
pi_180381732
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 08:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dan hoef je je dus ook niet druk te maken over je klachten ^O^ :')
Klachten vind ik wel vervelend. Als ik een hartstilstand zou krijgen, so be it. Kan ik dan toch niets meer aan doen. En om nou altijd maar in te houden omdat je eventueel wat zou kunnen krijgen, vind ik niets. Je kan niet alle risico's uit de weg gaan.
pi_180381737
Vandaag voel ik me overigens weer gewoon 100% normaal.
pi_180381876
Deze amateurarts denkt ook aan een zonnesteek. :Y
Eens kijken
pi_180661189
Vorige week gelopen zonder problemen. Iets eerder gegaan, wat minder gegeten en vooraf meer gedronken. Verder gewoon rustig aan gedaan tijdens het lopen.

Vandaag is het weer helemaal mis. Was vrij laat ivm een feestje de avond er voor (geen alcohol). Het was dus al vrij warm en volop zon. Ik had wel extra gedronken vooraf en in eerste instantie dacht ik dat het allemaal goed ging. De laatste 5 km was alleen weer erg warm. En nu heb ik het dus ook nog steeds warm. Moet elk kwartier m'n voorhoofd en nek even koelen anders voelt het alsof het fout gaat. Verder weer koppijn en verhoogde hartslag. Snelheid was gelijk aan die van vorige week.
pi_180694526
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:33 schreef OngeschiktX het volgende:
Vorige week gelopen zonder problemen. Iets eerder gegaan, wat minder gegeten en vooraf meer gedronken. Verder gewoon rustig aan gedaan tijdens het lopen.

Vandaag is het weer helemaal mis. Was vrij laat ivm een feestje de avond er voor (geen alcohol). Het was dus al vrij warm en volop zon. Ik had wel extra gedronken vooraf en in eerste instantie dacht ik dat het allemaal goed ging. De laatste 5 km was alleen weer erg warm. En nu heb ik het dus ook nog steeds warm. Moet elk kwartier m'n voorhoofd en nek even koelen anders voelt het alsof het fout gaat. Verder weer koppijn en verhoogde hartslag. Snelheid was gelijk aan die van vorige week.
Waarom ben je aan het hardlopen?
  dinsdag 24 juli 2018 @ 18:12:45 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180701941
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:33 schreef OngeschiktX het volgende:
Vorige week gelopen zonder problemen. Iets eerder gegaan, wat minder gegeten en vooraf meer gedronken. Verder gewoon rustig aan gedaan tijdens het lopen.

Vandaag is het weer helemaal mis. Was vrij laat ivm een feestje de avond er voor (geen alcohol). Het was dus al vrij warm en volop zon. Ik had wel extra gedronken vooraf en in eerste instantie dacht ik dat het allemaal goed ging. De laatste 5 km was alleen weer erg warm. En nu heb ik het dus ook nog steeds warm. Moet elk kwartier m'n voorhoofd en nek even koelen anders voelt het alsof het fout gaat. Verder weer koppijn en verhoogde hartslag. Snelheid was gelijk aan die van vorige week.
Goh, iemand met zijn goed snik kapot.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180705950
Gewoonweg niet gaan hardlopen met dit weer, hooguit 's ochtends vroeg voor zonsopgang.

In de zon gaan hardlopen met deze temperaturen is vragen om problemen. 8)7
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:06:05 #46
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_180706905
Ik ga met deze temperaturen gewoon niet verder dan een kilometer of 7/8, en vaak zelfs gewoon een rondje van 5km. Tijd voor herfst.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:37:28 #47
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180707657
Daarnaast is een rusthartslag van 90 toch niet helemaal abnormaal in een herstelperiode (48 uur na het sporten), zeker niet met dit weer? Toen ik nog veel aan hardlopen deed was dat een vrij normale hartslag de dag na het hardlopen.

Daarbij: pas je nu aan aan het weer, als Nederlander ben je dit niet gewend. Vorige week gaan mountainbiken, maar was na 25km ook helemaal op, terwijl ik normaal vrij makkelijk de 40km haal.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 24 juli 2018 @ 22:50:45 #48
107525 Caithlinn
Still me....
pi_180707989
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:33 schreef OngeschiktX het volgende:
Vorige week gelopen zonder problemen. Iets eerder gegaan, wat minder gegeten en vooraf meer gedronken. Verder gewoon rustig aan gedaan tijdens het lopen.

Vandaag is het weer helemaal mis. Was vrij laat ivm een feestje de avond er voor (geen alcohol). Het was dus al vrij warm en volop zon. Ik had wel extra gedronken vooraf en in eerste instantie dacht ik dat het allemaal goed ging. De laatste 5 km was alleen weer erg warm. En nu heb ik het dus ook nog steeds warm. Moet elk kwartier m'n voorhoofd en nek even koelen anders voelt het alsof het fout gaat. Verder weer koppijn en verhoogde hartslag. Snelheid was gelijk aan die van vorige week.
Dude, je hebt jezelf al tot 2 keer toe aan een oververhitting geholpen. Je kerntemperatuur is dan veel te hoog en je lichaam kan de warmte niet kwijt. Daar kun je je goed beroerd door voelen. Dit kan levensgevaarlijk zijn en de enige remedie is afkoelen.
Op sportevenementen doen we dat met coldpacks of ijsbaden maar ik kan me zo voorstellen dat je die niet thuis hebt. Een koele (niet ijskoud dus) douche kan helpen maar dan moet je wel echt blijven staan tot je kerntemp weer normaal is.

Meestal is trouwens niet alleen warmte van invloed maar ook luchtvochtigheid. Hoe hoger de luchtvochtigheid hoe slechter je je warmte kwijt kan. Warmte zelf kun je prima op trainen. Ik zou niet gaan lopen bij een te hoge luchtvochtigheid als ik jou was.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
pi_180708749
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:21 schreef littlemindy het volgende:
Gewoonweg niet gaan hardlopen met dit weer, hooguit 's ochtends vroeg voor zonsopgang.

In de zon gaan hardlopen met deze temperaturen is vragen om problemen. 8)7
De zon komt 5:50 op, dan moet ik 4:40 de deur uit om in te lopen, te rekken en te strekken en vervolgens een uur te lopen om 5:50 weer terug te zijn. Gaat hem niet echt worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door OngeschiktX op 24-07-2018 23:21:20 ]
pi_180708835
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 22:37 schreef Metalfreak het volgende:
Daarnaast is een rusthartslag van 90 toch niet helemaal abnormaal in een herstelperiode (48 uur na het sporten), zeker niet met dit weer? Toen ik nog veel aan hardlopen deed was dat een vrij normale hartslag de dag na het hardlopen.

Daarbij: pas je nu aan aan het weer, als Nederlander ben je dit niet gewend. Vorige week gaan mountainbiken, maar was na 25km ook helemaal op, terwijl ik normaal vrij makkelijk de 40km haal.
Normale rusthartslag ligt rond de 50. Ik heb m'n geschiedenis doorgekeken, ook op hardloopdagen zakt hij na een paar uur na het sporten weer naar 50 tot 60. Normaal zijn alleen de eerste twee uren wat verhoogd. Ik meet minder dan een jaar, dus wellicht dat het in de zomer langer hoort te duren, maar ik vind het een groot verschil.
pi_180708867
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 12:35 schreef Starmanelon het volgende:

[..]

Waarom ben je aan het hardlopen?
Gewoon een beetje fit blijven, conditie op peil houden. Laatst een keertje ingevallen voor iemand op een 10km loop, was wel geinig, maar verder train ik niet ergens specifiek voor.
pi_180708922
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:16 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

De zon komt 5:50 op, dan moet ik 4:40 de deur uit om in te lopen, te rekken en te strekken. Gaat hem niet echt worden.
Jezelf nogmaals de oververhitting in lopen is dan echt een betere optie idd.
pi_180709006
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:21 schreef Chai het volgende:

[..]

Jezelf nogmaals de oververhitting in lopen is dan echt een betere optie idd.
Ik ja zie niet echt een andere optie. Ik moet echt wel blijven sporten en ik ga m'n planning niet aan passen aan het weer, da's niet te doen in Nederland. Soms regent het, stormt het, dan is het -10C met dikke oosten wind en nu is het warm, maar nog niet eens extreem. Afgelopen weken was het rond de 22C tijdens het lopen, dat hoort gewoon te kunnen.
pi_180709168
Waarom eigenlijk alleen vlak na zonsopgang? Voordat de 20 graden wordt aangetikt is ook gewoon meer dan prima. Vanochtend was dat om 7:30.

Blijkbaar raak jij hitte niet voldoende kwijt, of je je nou wil aanpassen of niet. En daarin kun je beter van je eigen grens uitgaan dan van wat 'hoort te kunnen'.
pi_180709624
Onbegrijpelijk. Luister eens naar je lichaam, lijkt me duidelijk dat er ergens iets niet lekker gaat, dat geef je zelf indirect ook aan: anders dan anders. Even aanpassen dus. Probeer eens te lopen in een hartslagzone, ipv een specifiek tempo. Je bent geen machine.
  woensdag 25 juli 2018 @ 00:02:45 #56
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180710089
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:19 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Gewoon een beetje fit blijven, conditie op peil houden.
Fit blijven en conditie op peil houden doe je in elk geval niet door enkel en alleen met hartslag 180/190 rondjes te gaan rennen 8)7 , zeker niet bij tropische temperaturen.

Begin maar eens met een normaal trainingsschema en je een beetje aan te passen aan de omstandigheden.
Huilen dan.
pi_180712962
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:24 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik ja zie niet echt een andere optie. Ik moet echt wel blijven sporten en ik ga m'n planning niet aan passen aan het weer, da's niet te doen in Nederland. Soms regent het, stormt het, dan is het -10C met dikke oosten wind en nu is het warm, maar nog niet eens extreem. Afgelopen weken was het rond de 22C tijdens het lopen, dat hoort gewoon te kunnen.
Dan doe je dat niet en loop je jezelf elke keer de oververhitting in. Maar dan niet hier komen klagen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180712995
Slik je ook medicijnen ofzo?
Somebody that I used to know
pi_180713128
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Fit blijven en conditie op peil houden doe je in elk geval niet door enkel en alleen met hartslag 180/190 rondjes te gaan rennen 8)7 , zeker niet bij tropische temperaturen.

Begin maar eens met een normaal trainingsschema en je een beetje aan te passen aan de omstandigheden.
Dit.

Je loopt je helemaal de vernieling in met elke keer een HS van 180/190. Ga dan fietsen. Kan je veel beter je HS onder controle houden en toch je conditie op peil houden.

Als ik fiets met een HS van 190 kan je me na een minuut aan de beademing hangen _O-. Dat is hoog in z5 voor mij. Dat is niet vol te houden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Najieto op 25-07-2018 08:59:38 ]
pi_180713537
Met dit warme weer heb ik een rusthartslag van ongeveer + 10 BPM. Na het sporten zakt het even snel als normaal, maar wel blijft ie dus wat hoger.

Ik ga geen extreme cardio doen in de warmte. En jaag mijn hartslag zeker niet op tot 190 of zo. Dan ben je echt gek. Ik zie ook de toegevoegde waarde daar niet van in, om zo vaak tegen je maximale hartslag aan te trainen. Je werkt jezelf de vernieling in. Luister gewoon naar je lichaam.
En volgens mij is je lichaam duidelijk genoeg.

Zoals al gezegd: ga fietsen of zo. Dan houd je je hartslag beter onder controle. En zoek eens wat andere hartslagzones op.
pi_180713632
Gewoon lekker blijven lopen. Plak er nog een paar km bij aan en schroef je tempo wat verder omhoog.
Kan best, want het is wel warm, maar zeker nog niet heel extreem, zoals je zelf zegt.
Het hitteplan is voor mietjes. Niet voor kanjers die de dag trotseren zoals jij.
pi_180713670
Ik voel het al aan buiten adem zijn en mn hartslag als ik op t gemakje naar de supermarkt fiets.
Laat staan om te gaan sporten met dit weer.
Zelfde met de andere huishoudelijke en noodzakelijke inspanningen gaan allemaal op t dooie akkertje, omdat meer inspanning energie kost en ik het er nog warmer van krijg.
Iedereen doet t rustiger aan met dit weer.

Het is niet alleen de temperatuur, maar ook de hoge luchtvochtigheid waardoor je je warmte minder goed kwijt kunt. Belangrijk is goed je lichaam aanvoelen. Van ff wat minder snel en minder lang hardlopen zal je op lange termijn niets merken in je conditie.
pi_180713679
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:19 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]
Ik kan erg slecht rustig aan doen, terwijl ik weet dat het wel moet.
[..]
Anyway, voor nu helpt het niet. Zit al de hele dag op m'n reet keihard te zweten, terwijl ik nog een hoop had willen doen.
Dat soort zinnen en ook meewegend dat je dit op een zondag geschreven hebt (om 7 uur 's avonds zelfs), en je het schrijft alsof je op dit moment kennelijk druk aan het werk bent en iets af wilt maken, komt het eerder een beetje over alsof je teveel arbeidsstress hebt....

ik gok een beetje dat je lichaam ook een signaal geeft dat je het wat kalmer aan moet doen met die stress nu (los nog van de hitte, al zal dat zeker meewerken).
rustdagen heb je altijd nodig, zowel bij sport-inspanning als ook bij arbeid.

de dingen die je schrijft komen een beetje over alsof het je aan rustmomenten ontbreekt, al dan niet omdat je 'denkt' dat je geen rust mag nemen en alles zo snel mogelijk af moet zijn....
Op die manier kom je snel in de buurt van een burn-out.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_180713804
Mijn hartslag gaat trouwens vrij makkelijk naar 190-200 tijdens hardlopen en kan een dag lang in rust op 120 blijven na hardlopen.
pi_180725666
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:16 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

De zon komt 5:50 op, dan moet ik 4:40 de deur uit om in te lopen, te rekken en te strekken en vervolgens een uur te lopen om 5:50 weer terug te zijn. Gaat hem niet echt worden.
Je moet niks. En vooral dus ook niet hardlopen. Je kunt ook gewoon wandelen als je beweging wilt hebben.
pi_180725814
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:15 schreef littlemindy het volgende:

[..]

Je moet niks. En vooral dus ook niet hardlopen. Je kunt ook gewoon wandelen als je beweging wilt hebben.
Dit

Waarom gaat TS niet zwemmen?
pi_180725979
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:24 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik ja zie niet echt een andere optie. Ik moet echt wel blijven sporten en ik ga m'n planning niet aan passen aan het weer, da's niet te doen in Nederland. Soms regent het, stormt het, dan is het -10C met dikke oosten wind en nu is het warm, maar nog niet eens extreem. Afgelopen weken was het rond de 22C tijdens het lopen, dat hoort gewoon te kunnen.
Als ik jouw lijf was en jij bovenstaande continu tegen me zei, dan zou ik ook vol in de remmen gaan. Want als jij zelf niet nadenkt, doe ik het voor je. Dat is hoe een gezond lichaam werkt. Blijkbaar heb je dat nog, dus wees er een beetje zuinig op.
pi_180730168
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 08:41 schreef Postbus100 het volgende:
Slik je ook medicijnen ofzo?
Nope
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 08:54 schreef Najieto het volgende:

[..]

Dit.

Je loopt je helemaal de vernieling in met elke keer een HS van 180/190. Ga dan fietsen. Kan je veel beter je HS onder controle houden en toch je conditie op peil houden.

Als ik fiets met een HS van 190 kan je me na een minuut aan de beademing hangen _O-. Dat is hoog in z5 voor mij. Dat is niet vol te houden.
Tegen de 190 kan ik prima een uur volhouden. Ik heb weleens geprobeerd om een rondje te lopen op hartslag ipv tempo en dat slaat echt werkelijk nergens op. Dan heb ik het gevoel dat ik tegen wandelen aan zit.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:15 schreef littlemindy het volgende:

[..]

Je moet niks. En vooral dus ook niet hardlopen. Je kunt ook gewoon wandelen als je beweging wilt hebben.
Misschien als ik ooit 40+ wordt.
pi_180730223
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:01 schreef Starmanelon het volgende:
Mijn hartslag gaat trouwens vrij makkelijk naar 190-200 tijdens hardlopen en kan een dag lang in rust op 120 blijven na hardlopen.
Je rusthartslag blijft dan wel erg lang hoog. Bij mij gaat hij ook heel snel naar de 190 met warm weer, maar hij zakt vrijwel direct naar 120 als ik stop en daarna langzaam naar 60-70, behalve die twee keren, toen bleef hij op zo'n 90 hangen tot de avond en begon pas daarna te zakken.
pi_180730419
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dat soort zinnen en ook meewegend dat je dit op een zondag geschreven hebt (om 7 uur 's avonds zelfs), en je het schrijft alsof je op dit moment kennelijk druk aan het werk bent en iets af wilt maken, komt het eerder een beetje over alsof je teveel arbeidsstress hebt....
Wat een conclusies.. Ik ben een paar maanden terug juist van baan geswitched en heb het nu belachelijk rustig. Zo rustig dat ik juist weer opzoek ben naar iets meer actie.

Verder ben ik gewoon niet iemand die een avondje tv gaat zitten kijken. Ik deel m'n vrije tijd het liefst efficient in. Taal leren, muziek spelen, sporten en verder moet ik nog m'n huis en tuin bijhouden en soms wat sociale afspraken.

quote:
ik gok een beetje dat je lichaam ook een signaal geeft dat je het wat kalmer aan moet doen met die stress nu (los nog van de hitte, al zal dat zeker meewerken).
rustdagen heb je altijd nodig, zowel bij sport-inspanning als ook bij arbeid.

de dingen die je schrijft komen een beetje over alsof het je aan rustmomenten ontbreekt, al dan niet omdat je 'denkt' dat je geen rust mag nemen en alles zo snel mogelijk af moet zijn....
Op die manier kom je snel in de buurt van een burn-out.
Rustdagen heb ik qua sport voldoende. Ik loop maar een of twee keer per week hard. De overige dagen alleen rustige beweging van fietsen naar het werk en een rondje lopen van 30-45min.

Tja en verder zie hierboven. Ik zit niet graag stil niets te doen, dat vind ik zonde van m'n tijd. In die tijd dat ik kapot zit te zijn van het hardlopen, had ik ook een taal kunnen leren of muziek leren spelen. Niet iedereen ontspant door stil te zitten en niets te doen, iets actiefs is veel ontspannender voor mij.
pi_180730497
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:40 schreef Black_Baron het volgende:
Met dit warme weer heb ik een rusthartslag van ongeveer + 10 BPM. Na het sporten zakt het even snel als normaal, maar wel blijft ie dus wat hoger.

Ik ga geen extreme cardio doen in de warmte. En jaag mijn hartslag zeker niet op tot 190 of zo. Dan ben je echt gek. Ik zie ook de toegevoegde waarde daar niet van in, om zo vaak tegen je maximale hartslag aan te trainen. Je werkt jezelf de vernieling in. Luister gewoon naar je lichaam.
En volgens mij is je lichaam duidelijk genoeg.

Zoals al gezegd: ga fietsen of zo. Dan houd je je hartslag beter onder controle. En zoek eens wat andere hartslagzones op.
Wat zou ik moeten lopen dan? 160-170 voelt echt idioot langzaam met hardlopen in dit weer. Met kouder weer zit ik wel rond de 170. Fietsen ga ik niet doen, dat is me te gevaarlijk. Als ik daar ook m'n doelen wil halen, dan ga ik gevaarlijk rijden, ik ken mezelf. Zeker hier in de randstad en in het weekend is het daar veel te druk voor.
pi_180730899
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:25 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Wat zou ik moeten lopen dan? 160-170 voelt echt idioot langzaam met hardlopen in dit weer. Met kouder weer zit ik wel rond de 170. Fietsen ga ik niet doen, dat is me te gevaarlijk. Als ik daar ook m'n doelen wil halen, dan ga ik gevaarlijk rijden, ik ken mezelf. Zeker hier in de randstad en in het weekend is het daar veel te druk voor.
Waarom zou je niet eens een tijdje trainen op hartslag 160?
Denk je dat je dan achteruit gaat of zo?
pi_180731033
Somebody that I used to know
pi_180731924
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:42 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Waarom zou je niet eens een tijdje trainen op hartslag 160?
Denk je dat je dan achteruit gaat of zo?
Omdat ik dan ipv ergens tussen de 4:30 en 4:45 min/km zo rond de 5:30 loop met dit weer. Ik ben inderdaad bang dat ik geen 4:30 meer kan lopen als ik een tijd lang op 5:30 ga lopen.
pi_180732376
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 23:23 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Omdat ik dan ipv ergens tussen de 4:30 en 4:45 min/km zo rond de 5:30 loop met dit weer. Ik ben inderdaad bang dat ik geen 4:30 meer kan lopen als ik een tijd lang op 5:30 ga lopen.
Als het goed is, wissel je binnen je trainingsprogramma de rustige duurloopjes af met een wat kortere tempo training. Wat fartlek tussendoor etc.
Niet alle trainingen zo hard mogelijk. Dat is niet altijd efficiënt.
Bovendien weet je ook wel dat dit warme weer ooit gaat eindigen. :D
pi_180732491
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 23:23 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Omdat ik dan ipv ergens tussen de 4:30 en 4:45 min/km zo rond de 5:30 loop met dit weer. Ik ben inderdaad bang dat ik geen 4:30 meer kan lopen als ik een tijd lang op 5:30 ga lopen.
Niet meer janken en op je hart letten. Gewoon lopen kreng!
Vakman pur sang
  donderdag 26 juli 2018 @ 00:01:03 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180732799
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 23:23 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Omdat ik dan ipv ergens tussen de 4:30 en 4:45 min/km zo rond de 5:30 loop met dit weer. Ik ben inderdaad bang dat ik geen 4:30 meer kan lopen als ik een tijd lang op 5:30 ga lopen.
Wat een onzin. Met een fatsoenlijk trainingsschema ga je er alleen maar sneller op worden.

Alleen maar rondjes op je max lopen is alleen maar dom en je bereikt heel snel een 'plafond' qua tempo.
Huilen dan.
pi_180737974
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juli 2018 00:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat een onzin. Met een fatsoenlijk trainingsschema ga je er alleen maar sneller op worden.

Alleen maar rondjes op je max lopen is alleen maar dom en je bereikt heel snel een 'plafond' qua tempo.
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Een goed trainingsschema heeft juist diverse soorten lopen, en ook vaak versterkende oefeningen, in zich. Een goed schema is niet: Loop drie keer in de week op je maximale hartslag.
Sterker nog, je maximale hartslag wordt zelden opgezocht.
  donderdag 26 juli 2018 @ 12:32:17 #79
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180740844
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 23:23 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Omdat ik dan ipv ergens tussen de 4:30 en 4:45 min/km zo rond de 5:30 loop met dit weer. Ik ben inderdaad bang dat ik geen 4:30 meer kan lopen als ik een tijd lang op 5:30 ga lopen.
Ik zou je adviseren om een keer aan te sluiten bij een hardlooptraining, daar leer je dat bovenstaande complete onzin is.
Don't let my username fool you...
pi_180819993
Ok, vandaag jullie advies opgevolgd en rustiger gelopen. 5:15/km ipv 4:30 tot 4:50. Het voelde enorm traag en nauwelijks nog als hardlopen. Hartslag was 163 gemiddeld, tegen >180 bij de andere trainingen. Het was warm en zonnig, maar dit keer wel een windje.

Toch in zekere mate weer de hele dag last. Warm, verhoogde hartslag en bij het minste of geringste inspanning breekt het zweet me uit. Verder tijdens het lopen ook weer wat ongemakken in m'n buik waarbij het voelt alsof ik elk moment me zelf volledig onder had kunnen schijten. Ik snap echt niet wat er aan de hand is. Eet/drink niet anders dan anders, maar toch al een maand lang een zeer slechte performance van m'n lichaam. Ben het behoorlijk zat. Ik had gehoopt dat ik de 40 wel gezond zou halen, maar nu voel ik me op m'n 31e al waardeloos. :{
pi_180821296
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 19:53 schreef OngeschiktX het volgende:
Ok, vandaag jullie advies opgevolgd en rustiger gelopen. 5:15/km ipv 4:30 tot 4:50. Het voelde enorm traag en nauwelijks nog als hardlopen. Hartslag was 163 gemiddeld, tegen >180 bij de andere trainingen. Het was warm en zonnig, maar dit keer wel een windje.

Toch in zekere mate weer de hele dag last. Warm, verhoogde hartslag en bij het minste of geringste inspanning breekt het zweet me uit. Verder tijdens het lopen ook weer wat ongemakken in m'n buik waarbij het voelt alsof ik elk moment me zelf volledig onder had kunnen schijten. Ik snap echt niet wat er aan de hand is. Eet/drink niet anders dan anders, maar toch al een maand lang een zeer slechte performance van m'n lichaam. Ben het behoorlijk zat. Ik had gehoopt dat ik de 40 wel gezond zou halen, maar nu voel ik me op m'n 31e al waardeloos. :{
Denk vroegtijdig overlijden RIP TS :'(
Vakman pur sang
  Spellchecker zondag 29 juli 2018 @ 21:03:07 #82
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180821668
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 19:53 schreef OngeschiktX het volgende:
Ok, vandaag jullie advies opgevolgd en rustiger gelopen. 5:15/km ipv 4:30 tot 4:50. Het voelde enorm traag en nauwelijks nog als hardlopen. Hartslag was 163 gemiddeld, tegen >180 bij de andere trainingen. Het was warm en zonnig, maar dit keer wel een windje.

Toch in zekere mate weer de hele dag last. Warm, verhoogde hartslag en bij het minste of geringste inspanning breekt het zweet me uit. Verder tijdens het lopen ook weer wat ongemakken in m'n buik waarbij het voelt alsof ik elk moment me zelf volledig onder had kunnen schijten. Ik snap echt niet wat er aan de hand is. Eet/drink niet anders dan anders, maar toch al een maand lang een zeer slechte performance van m'n lichaam. Ben het behoorlijk zat. Ik had gehoopt dat ik de 40 wel gezond zou halen, maar nu voel ik me op m'n 31e al waardeloos. :{
Ik snap het probleem niet zo. Je kunt toch gewoon iets onder de leden hebben? En als je het niet vertrouwt ga je toch even naar de huisarts?
pi_180821938
Waarom druk je je zin toch zo hard door bij je lichaam?
Somebody that I used to know
  zondag 29 juli 2018 @ 21:32:14 #86
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180822121
Ga eens een stuk lopen op hartslag 140 of zo.
Huilen dan.
pi_180822273
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Denk vroegtijdig overlijden RIP TS :'(
Prima, maar dan graag zonder dit gezeik, daar kan ik echt niet tegen.
pi_180822283
quote:
14s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:32 schreef Isdatzo het volgende:
Ga eens een stuk lopen op hartslag 140 of zo.
Dat heet wandelen toch? Dat doe ik ook elke doordeweekse dag in de pauze.
pi_180822332
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:12 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik snap het probleem niet zo. Je kunt toch gewoon iets onder de leden hebben? En als je het niet vertrouwt ga je toch even naar de huisarts?
Huisarts :D :')

Vraag me af of er ooit iemand geholpen is door een huisarts. Die kunnen echt werkelijk waar helemaal niets. Zelfde rijtje als acupunctuur, Jomanda, fysiotherapie en psychologen. Ik ga pas naar een dokter als iemand me van de straat oppikt en ik me niet kan verzetten.
pi_180822384
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:23 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom druk je je zin toch zo hard door bij je lichaam?
Omdat ik gewoon jong ben en dit zou moeten kunnen zonder problemen. Het kon altijd, dus waarom nu niet. Ik ben daar zwaar gefrustreerd over. Het kost best veel moeite om naar een redelijke hardlooptijd op te bouwen. Ik heb gewoon geen zin om opnieuw te beginnen. M'n lichaam moet gewoon doen waar het voor bedoeld is: presteren. Oud en beperkt zijn, is iets voor later.
pi_180822565
Jaja nu is het wel duidelijk dat TS een troll is. Slotje :*
Vakman pur sang
  zondag 29 juli 2018 @ 22:00:34 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180822841
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:40 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Huisarts :D :')

Vraag me af of er ooit iemand geholpen is door een huisarts. Die kunnen echt werkelijk waar helemaal niets. Zelfde rijtje als acupunctuur, Jomanda, fysiotherapie en psychologen. Ik ga pas naar een dokter als iemand me van de straat oppikt en ik me niet kan verzetten.
Wat je nu zegt over huisartsen is echt een ontzettende hoop poep.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180822889
quote:
13s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat je nu zegt over huisartsen is echt een ontzettende hoop poep.
Waarom er serieus op ingaan :')
Vakman pur sang
  zondag 29 juli 2018 @ 22:03:26 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180822912
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Waarom er serieus op ingaan :')
Ik ga er niet op in, ik zeg alleen dat hij poep praat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180822946
Je bent overtraind. Ga eens een maandje of 2 een andere sport beoefenen.
pi_180823062
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:42 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Omdat ik gewoon jong ben en dit zou moeten kunnen zonder problemen. Het kon altijd, dus waarom nu niet. Ik ben daar zwaar gefrustreerd over. Het kost best veel moeite om naar een redelijke hardlooptijd op te bouwen. Ik heb gewoon geen zin om opnieuw te beginnen. M'n lichaam moet gewoon doen waar het voor bedoeld is: presteren. Oud en beperkt zijn, is iets voor later.
En je lichaam kan het blijkbaar niet. Wat nu?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180823202
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:04 schreef Najieto het volgende:
Je bent overtraind. Ga eens een maandje of 2 een andere sport beoefenen.
Dit is inderdaad ook een serieuze optie. Versterkt door mogelijk de warmte inderdaad. Als je weken/maanden 190+ loopt is het pijpje een keer leeg natuurlijk.
pi_180823205
quote:
13s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat je nu zegt over huisartsen is echt een ontzettende hoop poep.
Slechte ervaringen mee. Heb me voor genomen om daar niet meer heen te gaan. Voor drie totaal verschillende dingen hetzelfde medicijn dat totaal niet werkt krijgen en zo. Mislukt ingreep na ingegroeide nagel en alle andere keren niets gevonden en weer weggestuurd. En dat waren drie verschillende huisartsen, dus ik heb niet toevallig een slechte te pakken gehad.

Buiten dat; ik vind de zorgkosten veel te hoog en dat komt doordat mensen voor elke scheet naar een huisarts gaan.
pi_180823258
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:40 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Huisarts :D :')

Vraag me af of er ooit iemand geholpen is door een huisarts. Die kunnen echt werkelijk waar helemaal niets. Zelfde rijtje als acupunctuur, Jomanda, fysiotherapie en psychologen. Ik ga pas naar een dokter als iemand me van de straat oppikt en ik me niet kan verzetten.
Een huisarts is voornamelijk om te screenen en door te verwijzen bij serieuze klachten natuurlijk.

Maar 190+ 3x per week is niet gezond, daar hoef je geen inspanningsfysioloog voor te zijn natuurlijk.
pi_180823263
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:15 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dit is inderdaad ook een serieuze optie. Versterkt door mogelijk de warmte inderdaad. Als je weken/maanden 190+ loopt is het pijpje een keer leeg natuurlijk.
Ik had die fitbit beter niet kunnen nemen denk ik, misschien maar weg doen.

Ik loop al jaren op dezelfde manier. Hoewel m'n hartslag hoog blijkt te zijn, loop ik voor m'n gevoel vrij relaxed en niet echt tegen m'n max. Op die twee eerdere warme dagen heb ik ook nog eens gas teruggenomen. Ik luister dus wel gewoon naar m'n lichaam. Ik heb nooit de longen uit m'n lijf, maar gewoon een redelijk snel tempo wat nog goed voelt.
pi_180823297
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:18 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Een huisarts is voornamelijk om te screenen en door te verwijzen bij serieuze klachten natuurlijk.

Maar 190+ 3x per week is niet gezond, daar hoef je geen inspanningsfysioloog voor te zijn natuurlijk.
Het is maar eens per week, hooguit een enkele keer 2x. Daarnaast is het alleen nu in de zomer maanden 180-190 (slechts een keer tijdens een wedstrijd 190+ gehaald). In de winter gewoon netjes 160-170.
pi_180823345
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En je lichaam kan het blijkbaar niet. Wat nu?
Een manier vinden waarop m'n lichaam dit wel voor elkaar krijgt? Iets aanpassen dus, anders met voeding/water omgaan, kleine verschuiving in tijdstip. Ik ga niet stoppen mocht je daarop doelen.
pi_180823355
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:18 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ik had die fitbit beter niet kunnen nemen denk ik, misschien maar weg doen.

Ik loop al jaren op dezelfde manier. Hoewel m'n hartslag hoog blijkt te zijn, loop ik voor m'n gevoel vrij relaxed en niet echt tegen m'n max. Op die twee eerdere warme dagen heb ik ook nog eens gas teruggenomen. Ik luister dus wel gewoon naar m'n lichaam. Ik heb nooit de longen uit m'n lijf, maar gewoon een redelijk snel tempo wat nog goed voelt.
Maar je hartslag liegt niet. De een loopt wat makkelijker hoog dan de ander maar structureel 190 of hoger is echt niet oké.

Waarom ga je niet eens zo'n conditietest doen? Dat ze je vo2max, omslagpunt e.d. kunnen berekenen. Misschien ben je niet zo van de cijfertjes en schemaatjes, maar het kan wel voor een stukje inzicht zorgen.

Ik loop trouwens 170, en dan zit ik op een punt dat ik binnen 20 min verzuurd ben. 190 is voor mij maximaal sprinten, dat is 15 seconden ofzo. En nee, ik ben geen 50 of ouder.
pi_180823383
Ok ik geef toe dat ik misschien hier en daar een beetje doorsla, maar ik ben gewoon erg gefrustreerd dat het allemaal niet wil lukken momenteel en dat het me elke keer een hele zondag kost. :(
pi_180823465
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:22 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Maar je hartslag liegt niet. De een loopt wat makkelijker hoog dan de ander maar structureel 190 of hoger is echt niet oké.

Waarom ga je niet eens zo'n conditietest doen? Dat ze je vo2max, omslagpunt e.d. kunnen berekenen. Misschien ben je niet zo van de cijfertjes en schemaatjes, maar het kan wel voor een stukje inzicht zorgen.

Ik loop trouwens 170, en dan zit ik op een punt dat ik binnen 20 min verzuurd ben. 190 is voor mij maximaal sprinten, dat is 15 seconden ofzo. En nee, ik ben geen 50 of ouder.
Misschien liegt de fitbit wel over m'n hartslag en kunnen we dat hele verhaal vergeten.

Zo'n test kost een hoop geld toch? Ben op zich wel benieuwd. Weet wel dat ik een hele grote longcapaciteit heb.

Die combinaties van tijd/hartslag en verzuring heb ik vaker gehoord. Ik heb dat totaal niet. Ik ben ook na een uur lopen totaal niet verzuurd. Dat bedoelde ik in m'n vorige post ook met dat ik niet het gevoel heb op m'n max te lopen, ondanks dat zo'n fitbit zegt dat m'n hartslag hoog is. Mijn limiet lijkt vooral temperatuur te zijn en spieren/gewrichten die moeilijk beginnen te doen.
  zondag 29 juli 2018 @ 22:45:37 #106
414345 Jannuk2.0
Stuiterballie
pi_180823798
Je verhaal klinkt als warmtestuwing: geen vocht meer vast kunnen houden, warm hebben zonder inspanning en een hoge hartslag.
Je hebt last van uitdroging, in die mate dat je lichaam moeite heeft met het opnemen van extra vocht (vergelijk het even met de huidige situatie buiten, de grond is zo uitgedroogd, dat het een flinke bui niet meer op kan nemen).
Je hebt het warm, terwijl je niks doet. Doordat je uitgedroogd bent, kun je niet zweten. Zweet zorgt voor afkoeling.
Je hartslag blijft hoog. Ja, je hebt met bovenstaande nogal roofbouw op je lichaam gepleegd, er is hard werk voor nodig om dat weer goed te krijgen, dus draait je motor een beetje harder.

Verder spreek je jezelf een beetje tegen, je hebt geen last van verzuring, maar wel last van je spieren/gewrichten die lastig doen.

Ik zou je willen adviseren eens contact te zoeken met een sportarts of een diëtist die gespecialiseerd is in sport en voeding. Je komt blijkbaar nogal wat brandstoffen tekort, die nodig zijn voor je herstel na training.
pi_180828322
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:27 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Misschien liegt de fitbit wel over m'n hartslag en kunnen we dat hele verhaal vergeten.

Zo'n test kost een hoop geld toch? Ben op zich wel benieuwd. Weet wel dat ik een hele grote longcapaciteit heb.

Die combinaties van tijd/hartslag en verzuring heb ik vaker gehoord. Ik heb dat totaal niet. Ik ben ook na een uur lopen totaal niet verzuurd. Dat bedoelde ik in m'n vorige post ook met dat ik niet het gevoel heb op m'n max te lopen, ondanks dat zo'n fitbit zegt dat m'n hartslag hoog is. Mijn limiet lijkt vooral temperatuur te zijn en spieren/gewrichten die moeilijk beginnen te doen.
200-300 euro.
pi_180829189
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:27 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Misschien liegt de fitbit wel over m'n hartslag en kunnen we dat hele verhaal vergeten.

Zo'n test kost een hoop geld toch? Ben op zich wel benieuwd. Weet wel dat ik een hele grote longcapaciteit heb.

Die combinaties van tijd/hartslag en verzuring heb ik vaker gehoord. Ik heb dat totaal niet. Ik ben ook na een uur lopen totaal niet verzuurd. Dat bedoelde ik in m'n vorige post ook met dat ik niet het gevoel heb op m'n max te lopen, ondanks dat zo'n fitbit zegt dat m'n hartslag hoog is. Mijn limiet lijkt vooral temperatuur te zijn en spieren/gewrichten die moeilijk beginnen te doen.
Ligt eraan wat je een hoop geld vindt. Een goede APK van je auto kan nog duurder zijn uiteindelijk, het is wel je lichaam waar je het over hebt.

Ik denk trouwens dat je met wat gerichter trainen nog 'veel' sneller kunt lopen. 4:30 is al aardig snel, maar als je duur/interval wat afwisselt kun je wellicht ook wel langzaam naar de 4:00 kruipen.
pi_180829194
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:27 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Misschien liegt de fitbit wel over m'n hartslag en kunnen we dat hele verhaal vergeten.

Zo'n test kost een hoop geld toch? Ben op zich wel benieuwd. Weet wel dat ik een hele grote longcapaciteit heb.

Die combinaties van tijd/hartslag en verzuring heb ik vaker gehoord. Ik heb dat totaal niet. Ik ben ook na een uur lopen totaal niet verzuurd. Dat bedoelde ik in m'n vorige post ook met dat ik niet het gevoel heb op m'n max te lopen, ondanks dat zo'n fitbit zegt dat m'n hartslag hoog is. Mijn limiet lijkt vooral temperatuur te zijn en spieren/gewrichten die moeilijk beginnen te doen.
Je krijgt toch binnen korte tijd weer een uitgebreide test via je werk?
pi_180829700
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:23 schreef OngeschiktX het volgende:
Ok ik geef toe dat ik misschien hier en daar een beetje doorsla, maar ik ben gewoon erg gefrustreerd dat het allemaal niet wil lukken momenteel en dat het me elke keer een hele zondag kost. :(
Het is al weken lang warm en soms veel te warm, ik merk dat ik met de dagelijkse normale inspanning al meer energie kwijt ben en al veel meer moet drinken. Slapen is ook van een andere kwaliteit dan putje winter als t lekker donker en fris is.
Ik zie en hoor van iedereen in mn omgeving dat men het ff wat rustiger aan doet met dit weer.

Ik woon niet ver van een plek waar veel wandelaars, fietsers en hardlopers graag naartoe gaan. En zie in 't weekend normaal heel de dag door "sporters" die richting uit gaan. Nu het al zo lang zo warm is, zie ik dr een heel stuk minder en als ze sporten komen ze of 's ochtends vroeg of heel laat op de avond. (voel me nu net zo'n oudje die heel de dag achter de geraniums alles in de gaten zit te houden, haha)

Liever een leven hebben en een leuk weekend dan je hele weekend om zeep omdat je van je zelf perse een uurtje moet hardlopen. Je kunt het ook wat rustiger tempo doen en korter rondje lopen of wandelen/fietsen in relaxt tempo als je toch ff wilt bewegen en buiten zijn.
Mij lijkt het niet dat je hardlooprondje je nu echt ontspant, wat naast conditie opbouw/behoud wel de bedoeling is van sport.

Je komt een beetje dwangmatig over, dat je perse x km met x tempo/hartslag moet lopen en x tijd, ongeacht de omstandigheden. Lijkt mij niet relaxt en ontspannen voor je.
Merk je dat je ook op deze manier ook met andere dingen omgaat? Of andere dingen voor je gevoel ook niet lekker lopen en je frustreert?

Dit topic doet mij btw denken aan een topic van jaar terug oid van iemand die telkens heel het weekend koppijn had (na zaterdag ochtend boodschappen doen en rondje hardlopen en de rest van t weekend niets meer te doen had).
pi_180841332
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:08 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je een hoop geld vindt. Een goede APK van je auto kan nog duurder zijn uiteindelijk, het is wel je lichaam waar je het over hebt.

Ik denk trouwens dat je met wat gerichter trainen nog 'veel' sneller kunt lopen. 4:30 is al aardig snel, maar als je duur/interval wat afwisselt kun je wellicht ook wel langzaam naar de 4:00 kruipen.
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 06:46 schreef Najieto het volgende:

[..]

200-300 euro.
Dit vind ik een hoop geld. Een APK ook, daarom heb ik geen auto.

Vraag het me af of dat haalbaar is over >10km. Ik loop al erg lang en heb weleens een interval of een korter rondje geprobeerd. Ik loop dus eens per week 12km en als ik een keer extra loop, dan doe ik iets anders. Dus interval of een 7km rondje. Het is wel een tijd geleden dat ik een tweede keer ben geweest.
pi_180841373
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:08 schreef Persefoneia het volgende:

[..]

Je krijgt toch binnen korte tijd weer een uitgebreide test via je werk?
Maar daar zit geen sporttest in. Dat is alleen om te kijken of ik zonder al te veel risico naar een gebied kan waar ik niet binnen een x-aantal dagen in een ziekenhuis kan zijn. Er wordt veel getest, maar als ik zie wat voor een mensen er doorheen komen, dan stelt het ook weer weinig voor.
pi_180841496
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:52 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Het is al weken lang warm en soms veel te warm, ik merk dat ik met de dagelijkse normale inspanning al meer energie kwijt ben en al veel meer moet drinken. Slapen is ook van een andere kwaliteit dan putje winter als t lekker donker en fris is.
Ik zie en hoor van iedereen in mn omgeving dat men het ff wat rustiger aan doet met dit weer.

Ik woon niet ver van een plek waar veel wandelaars, fietsers en hardlopers graag naartoe gaan. En zie in 't weekend normaal heel de dag door "sporters" die richting uit gaan. Nu het al zo lang zo warm is, zie ik dr een heel stuk minder en als ze sporten komen ze of 's ochtends vroeg of heel laat op de avond. (voel me nu net zo'n oudje die heel de dag achter de geraniums alles in de gaten zit te houden, haha)

Liever een leven hebben en een leuk weekend dan je hele weekend om zeep omdat je van je zelf perse een uurtje moet hardlopen. Je kunt het ook wat rustiger tempo doen en korter rondje lopen of wandelen/fietsen in relaxt tempo als je toch ff wilt bewegen en buiten zijn.
Mij lijkt het niet dat je hardlooprondje je nu echt ontspant, wat naast conditie opbouw/behoud wel de bedoeling is van sport.

Je komt een beetje dwangmatig over, dat je perse x km met x tempo/hartslag moet lopen en x tijd, ongeacht de omstandigheden. Lijkt mij niet relaxt en ontspannen voor je.
Merk je dat je ook op deze manier ook met andere dingen omgaat? Of andere dingen voor je gevoel ook niet lekker lopen en je frustreert?

Dit topic doet mij btw denken aan een topic van jaar terug oid van iemand die telkens heel het weekend koppijn had (na zaterdag ochtend boodschappen doen en rondje hardlopen en de rest van t weekend niets meer te doen had).
Ja dat laatste ben ik dus geweest en dat ik heb nog. Altijd gehad ook. Ik moet m'n weekenddingen 's ochtends doen. 's Middags is het vaak gewoon klaar. Die hoofdpijn komt op momenten dat ik even niets doe. Een van de redenen dat ik zoveel mogelijk maar door ga. Als ik dan heel gaar ben en door het hardlopen nauwelijks iets kan doen, dan krijg ik dus sowieso hoofdpijn. Of het nou wel of niet door hardlopen komt.

Ik ben wel enigszins dwangmatig als je dat zo wil noemen. Bepaalde dingen wil ik sowieso gedaan hebben en als ik dat niet doe, dan baal ik. Ik voel me dan schuldig tegenover mezelf dat ik m'n tijd niet efficiënt gebruik. Het jammere daaraan is dat ik weinig dingen met plezier doe. Maar goed, laten we er maar geen R&P topic van maken, dat heb ik al genoeg gedaan en dat is ook hopeloos.
pi_180841611
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:45 schreef Jannuk2.0 het volgende:
Je verhaal klinkt als warmtestuwing: geen vocht meer vast kunnen houden, warm hebben zonder inspanning en een hoge hartslag.
Je hebt last van uitdroging, in die mate dat je lichaam moeite heeft met het opnemen van extra vocht (vergelijk het even met de huidige situatie buiten, de grond is zo uitgedroogd, dat het een flinke bui niet meer op kan nemen).
Je hebt het warm, terwijl je niks doet. Doordat je uitgedroogd bent, kun je niet zweten. Zweet zorgt voor afkoeling.
Je hartslag blijft hoog. Ja, je hebt met bovenstaande nogal roofbouw op je lichaam gepleegd, er is hard werk voor nodig om dat weer goed te krijgen, dus draait je motor een beetje harder.

Verder spreek je jezelf een beetje tegen, je hebt geen last van verzuring, maar wel last van je spieren/gewrichten die lastig doen.

Ik zou je willen adviseren eens contact te zoeken met een sportarts of een diëtist die gespecialiseerd is in sport en voeding. Je komt blijkbaar nogal wat brandstoffen tekort, die nodig zijn voor je herstel na training.
Ik heb niet echt last van verzuring. Ik weet wel hoe dat voelt. Dat heb ik weleens gehad na 25km lopen. Dat heb ik éénmaal gedaan toen het na één rondje erg lekker ging. Was trouwens in de winter toen het vroor.

Met last van gewrichten en spieren bedoel ik meer lokale pijntjes. Buitenkant knieën, pezen aan achterzijde van m'n knieën en onder m'n voet. Na het lopen soms weleens lichte spierpijn, maar nooit heel erg.
pi_180854063
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 20:42 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Ja dat laatste ben ik dus geweest en dat ik heb nog. Altijd gehad ook. Ik moet m'n weekenddingen 's ochtends doen. 's Middags is het vaak gewoon klaar. Die hoofdpijn komt op momenten dat ik even niets doe. Een van de redenen dat ik zoveel mogelijk maar door ga. Als ik dan heel gaar ben en door het hardlopen nauwelijks iets kan doen, dan krijg ik dus sowieso hoofdpijn. Of het nou wel of niet door hardlopen komt.

Ik ben wel enigszins dwangmatig als je dat zo wil noemen. Bepaalde dingen wil ik sowieso gedaan hebben en als ik dat niet doe, dan baal ik. Ik voel me dan schuldig tegenover mezelf dat ik m'n tijd niet efficiënt gebruik. Het jammere daaraan is dat ik weinig dingen met plezier doe. Maar goed, laten we er maar geen R&P topic van maken, dat heb ik al genoeg gedaan en dat is ook hopeloos.
Ook zonder zweverig en zielig te doen:
Als je nog steeds met deze problemen rond loopt.
Ga eens praten met een goeie coach of psycholoog waarmee t klikt. Kan soms even zoeken zijn voordat je ureka hebt. Je leven is dat echt waard. Op deze manier doorleven heel je leven is toch ook niet leuk en geen doen?
Ik kan je alleen op je hart drukken wees de burn-out of overspannenheid voor. Zodra je keihard tegen die muur bent gelopen is de weg terug, of beter gezegd naar een gezond en fijn leven een pittige route.
pi_180862475
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:06 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Ook zonder zweverig en zielig te doen:
Als je nog steeds met deze problemen rond loopt.
Ga eens praten met een goeie coach of psycholoog waarmee t klikt. Kan soms even zoeken zijn voordat je ureka hebt. Je leven is dat echt waard. Op deze manier doorleven heel je leven is toch ook niet leuk en geen doen?
Ik kan je alleen op je hart drukken wees de burn-out of overspannenheid voor. Zodra je keihard tegen die muur bent gelopen is de weg terug, of beter gezegd naar een gezond en fijn leven een pittige route.
Ik geloof niet dat ik ooit een burnout zal krijgen of overspannen zal worden. Ik heb dit niet nog steeds sinds dat topic, ik heb dit altijd al gehad. Al zo lang ik me kan herinneren. Als ik een burnout of overspannenheid zou krijgen, dan had dat al lang moeten gebeuren.

Het is klote, maar ik geloof niet dat het ooit zal veranderen. Ik heb al zo vaak bij huisartsen en psychologen daar voor geweest. nog nooit hebben ze me ook maar een klein beetje kunnen helpen. Het kost elke keer gruwelijk veel tijd, veel energie en veel geld. Vorig jaar ook 885 ER afgetikt en >30 uur kwijt geweest zonder enig resultaat, maar wel met alle stress van de bezoeken rond werk plannen, smoezen verzinnen etc.

Ik ga dat niet meer doen. Het is gewoon de rit uitzitten.
pi_180863555
jammer dat je de vinger er niet op gelegd krijgt...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')