Als je je hele leven al in de racesport zit weet je dat het er ook gewoon bij hoort. Even balen en weer door.quote:Op zondag 8 juli 2018 20:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als mij dat zou overkomen, dan had ik de twee marshalls gevraagd "help eens even". hup, die hele auto even omkieperen.
dit voelt vreselijk rot, zo uitvallen...
Hoe kan hij dat weten eigenlijk? Zijn die sensors zo goed?quote:Op zondag 8 juli 2018 20:21 schreef aesop het volgende:
In retrospectief snap ik nu ook zijn gehuil over de boordradio dat hij schade aan de achterkant had. Onzin natuurlijk, alleen om de stewards onder druk te zetten. Een kampioen onwaardig.
Het leek er wel op dat er iets rondvloog na dat contact. Kan een stukje voorvleugel van Kimi zijn geweest of een stukje van de achterkant van HAM. Maar hoe groot is de impact wanneer er een stukje voorvleugel vanaf vliegt?quote:Op zondag 8 juli 2018 20:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kimi dacht dat zijn voorvleugel stuk was.....
Omdat het aantal punten van diegene die je raakt geen invloed heeft op de straf.quote:Op zondag 8 juli 2018 20:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat verpruts......Raikonen vloog express tegen hem aan omdat Vettel wereldkampioen moet worden.
Waarom Krijgt Raikonnen nou 10 seconde tijdstraf dan?
Lijkt mij dat de mate waarin de stewards en coureurs gevaar lopen bepalend is. Zat tijdens de SC niet heel goed op de beelden van de werkzaamheden te letten, maar volgens mij was de baan zelf schoon toch?quote:Op zondag 8 juli 2018 20:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de criteria zijn. Wat mij betreft is het dubbel geel tot de coureurs over de reling zijn en laten ze die wrakken gewoon staan.
Het kan in ieder geval niet zo zijn dat Charlie Whiting vrij mag kiezen tussen SC en VSC want dan kan het zomaar zijn dat het VSC wordt wanneer Hamilton voorop rijdt en SC wanneer Vettel voorop rijdt. Zoals het nu gaat zeg maar.
Lulkoek. Seb ramde er 3 vorige race. En straffen zijn notoir inconsquent.quote:Op zondag 8 juli 2018 20:58 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Omdat het aantal punten van diegene die je raakt geen invloed heeft op de straf.
5 seconden vorige race van Vettel werd als laag beoordeeld, dus nu 10 sec.
Ook niet.quote:Op zondag 8 juli 2018 21:02 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat de mate waarin de stewards en coureurs gevaar lopen bepalend is. Zat tijdens de SC niet heel goed op de beelden van de werkzaamheden te letten, maar volgens mij was de baan zelf schoon toch?
Race engineer vraagt aan Max of hij een BBW zag.quote:Op zondag 8 juli 2018 20:44 schreef Sphinxxx het volgende:
[..]
Wow, zeer duidelijk filmpje. Zuur voor Max trouwens. Reed een prima race. Ik vond het al zo'n raar moment voor een spin..
Ben het niet met je eens. Die wrakken moeten weg, anders kan het van kwaad tot erger gaan.quote:Op zondag 8 juli 2018 20:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de criteria zijn. Wat mij betreft is het dubbel geel tot de coureurs over de reling zijn en laten ze die wrakken gewoon staan.
Mensen die denken dat F! een eerlijk spelletje is moeten gewoon de playstation maar lekker gaan pakken...quote:Op zondag 8 juli 2018 20:58 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Omdat het aantal punten van diegene die je raakt geen invloed heeft op de straf.
5 seconden vorige race van Vettel werd als laag beoordeeld, dus nu 10 sec.
Ik zie niet in hoe dit relevant is voor hetgeen ik stel.quote:Op zondag 8 juli 2018 20:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zieltje van Hamilton zo teer is dat ze hem ook tussen de races door omhoog moeten praten of dat ze een commercieel belang hebben bij Hamilton de superster die de allerbeste is, maar feit is dat ze hem altijd in het maximaal goede daglicht proberen te zetten. Ook ten opzichte van hun eigen andere coureur. Het zal ze dan ook niet slecht uitkomen dat het nu al niet meer over zijn mislukte start gaat.
Klopt.quote:Verstappen heeft ook de strijd om het kampioenschap beinvloed door Vettel van de baan te kegelen, een veel zwaarder geval dan dit.
Je lijkt van alles te lezen dat er niet staat. Ik stel dat zo'n actie de race en het kampioenschap beïnvloedt. Niets meer en niets minder.quote:Dat is een inherent risico van een aanrijding, en een aanrijding is een inherent risico van het racen in het algemeen, maar in het bijzonder van bij de start in de melee terechtkomen. Als je dan ook nog hard de deur dicht gooit ipv vooral te proberen de eerste fase heel door te komen dan vergroot je dat risico nog eens. Vorige week heeft Vettel wel tien plaatsen verloren omdat hij na een goede start eerst eieren voor zijn geld koos, en toen een wheelbang kreeg waarna hij dat nog een keer moest doen. Maar nou is het een keer niet Bottas die er op los beukt maar verremt Vettel zich eerst en daarna Raikkonen en nou moeten straffen de race ineens weer eerlijk maken door voor het tijdsverlies te compenseren? Trap er toch niet in joh.
Zou kunnen, dat is kofffiedik kijken.quote:Daarnaast lijkt het erop dat in combinatie met de SC ipv VSC het de race gunstig voor Hamilton beinvloedt heeft, aangezien die nu Bottas pas hoefde in te halen toen diens banden al op waren zodat er kon worden gedaan alsof hij niet opzij ging en hoefde hij ook niet met Verstappen te vechten. Na zo'n start mag je je in je handjes knijpen dat je nog tweede kunt worden zonder daar al teveel voor hoeven doen.
Niks lulkoek, dit is de reden.quote:Op zondag 8 juli 2018 21:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lulkoek. Seb ramde er 3 vorige race. En straffen zijn notoir inconsquent.
De woorden van James Allison, beetje een hork.quote:Op zondag 8 juli 2018 19:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Bizar hoor: https://www.f1today.net/n(...)zet-of-incompetentie
Klopt, Kimi loopt al 4 seizoenen te klooien. Vandaag is niks nieuws, maar wel pech voor Mercedes.quote:Op zondag 8 juli 2018 21:21 schreef KingRadler het volgende:
Je merkt dat de druk bij Mercedes erg hoog is.
Ze kunnen beter met race tactiek bezighouden en stoppen andere te beschuldigen.
Zei Olav niet dat er geruchten waren dat James Allison naar Williams gaat?quote:Op zondag 8 juli 2018 21:16 schreef Fer het volgende:
[..]
De woorden van James Allison, beetje een hork.
Jaquote:Op zondag 8 juli 2018 21:24 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Zei Olav niet dat er geruchten waren dat James Allison naar Williams gaat?
Met het risico op gridstraffen en punctures?quote:Op zondag 8 juli 2018 21:21 schreef KingRadler het volgende:
Je merkt dat de druk bij Mercedes erg hoog is.
Ze kunnen beter met race tactiek bezighouden en stoppen andere te beschuldigen.
Gave film overigensquote:
Ik zei het al tijdens de wedstrijdquote:Hamilton haalt uit naar Ferrari
Lewis Hamilton heeft na de Grand Prix van Engeland in niet mis te verstane bewoordingen uitgehaald naar het team van Ferrari.
quote:BOM BARST OP SILVERSTONE: MERCEDES EN FERRARI IN OORLOG
08 jul. 19:15
De tik die Kimi Raikkonen in de openingsronde van de Grand Prix van Groot-Brittannië aan Lewis Hamilton uitdeelde, deed een bom barsten in de Formule 1-paddock. Mercedes is na afloop van de tiende wedstrijd van 2018 furieus: verschillende teamleden durven zo ver te gaan, te beweren dat Ferrari ze met opzet dwarsboomt. Racingnews365 zet de meest opvallende quotes onder elkaar.
Lewis Hamilton (tweede, Mercedes): "Interessante race, interessante tactieken (kijkt naar Ferrari-coureurs). We gaan alles op alles zetten om ze te bestrijden."
Kimi Raikkonen (derde, Ferrari): "Het was absoluut mijn fout, maar dit hoort erbij. Ik maakte een misser en heb daarvoor een tijdstraf van tien seconden gekregen. Ik deed gewoon mijn best, maar blijkbaar zijn er mensen die daar anders over denken."
Toto Wolff (teambaas, Mercedes): "Op Paul Ricard werd er voor de eerste keer een wagen van ons team van de baan gedrukt en dit is de tweede keer, dat kost ons handenvol punten. Om het in de woorden van James Allison (technisch directeur van Mercedes, red.) te stellen: dit is opzet of onkunde. Ik voel me allesbehalve comfortabel met het idee dat we er tweemaal in drie races in de eerste ronde af worden gekegeld."
Sebastian Vettel (winnaar, Ferrari): "Het is sullig om aan te nemen dat er opzet in het spel was. Ik denk niet dat er enige intentie was en het is onnodig om er überhaupt over te peinzen."
Nico Rosberg (analist, voormalig Mercedes-rijder): "Raikkonen leek wel een torpedo! Kimi heeft het compleet verknald - hij remde te laat en is vervolgens bij Hamilton naar binnen geschoten. Lewis had een slechte start en liet veel ruimte liggen, maar dat neemt niet weg dat het honderd procent de schuld van Raikkonen is."
Jenson Button (voormalig F1-coureur): "Zeker geen opzet in het spel. Dat kan in het hedendaagse racen amper meer. Het is niet gemakkelijk inhalen tegenwoordig en de coureurs zetten in de openingsronde alles op alles om plaatsen goed te maken. Daar horen fouten bij, dat hoort bij het racen."
Maurizio Arrivabene (teambaas, Ferrari): "Als Allison daadwerkelijk zoiets heeft gezegd (verwijst naar woorden Wolff, red.), dan moet hij zich kapot schamen. James heeft jarenlang voor Ferrari gewerkt en mag best wat netter met zijn voormalig werkgever omgaan. We zijn in Engeland, de bakermat van de gentleman. Volgens mij heeft hij een lesje in 'gentlemanship' nodig."
Niki Lauda (adviseur, Mercedes): "Het was oneerlijk. Dit is nu al de tweede keer dat een Ferrari een Mercedes raakt in de openingsronde. Dat klopt niet. Wat ook vreemd is, is dat Vettel voor eenzelfde vergrijp in Frankrijk een straf van vijf seconden kreeg, terwijl Raikkonen nu tegen tien strafseconden aan liep. Wat de straf ook is: dit soort incidenten horen niet plaats te vinden."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |