abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180355332
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kan ie die laatste uurtjes alleen mooi even nadenken over zn stomme actie.
Ik vraag me af of die coach nog consequenties gaat krijgen.
Twiddel
  roze maandag 9 juli 2018 @ 15:23:29 #177
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_180355337
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:23 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik vraag me af of die coach nog consequenties gaat krijgen.
Ik ook.
Your beauty never ever scared me.
pi_180355360
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:19 schreef nanuk het volgende:

[..]

Moreel, maar ook de grootste kans van slagen en ervaring opdoen.

De zwaksten eerst is een goed principe als de redding redelijk gegarandeerd is maar dat is hier niet zo. De kans op mislukken blijft heel groot, getuige die ene reddingswerker die het ook niet overleefde.
Zouden ze het jongetje waarvan ze denken dat die het niet gaat redden als een na laatste laten gaan? Dit om te voorkomen dat ze tegen de nog overgebleven jongetjes moeten zeggen dat dat jongetje het niet gehaald heeft en hun zo hun gekregen moed tot het vriespunt laat zakken?
pi_180355414
quote:
99s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:23 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik vraag me af of die coach nog consequenties gaat krijgen.
Nee, vermoedelijk niet.
pi_180355438
Al is het maar omdat de lokale overheid dan ook hun nalatigheid moet tonen.
pi_180355745
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:24 schreef Krollie het volgende:

[..]

Zouden ze het jongetje waarvan ze denken dat die het niet gaat redden als een na laatste laten gaan? Dit om te voorkomen dat ze tegen de nog overgebleven jongetjes moeten zeggen dat dat jongetje het niet gehaald heeft en hun zo hun gekregen moed tot het vriespunt laat zakken?
Tegen de jongens maar ook tegen de redders, die zijn ook van vlees en bloed namelijk. Het lijkt mij in dergelijke gevallen de slimste oplossing om eerst het 'lage fruit te plukken'. Daarna pas de moeilijke klus. Het is niet zo dat de zwakste verder verzwakt als ie een dag langer moet blijven.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 9 juli 2018 @ 15:39:30 #182
163650 Greys
pi_180355776
Wisten de ouders eigenlijk van de excursie/uitstapje naar de grot? Of heeft ie ze stiekem meegenomen? Heb ik even gemist. Als de ouders ervan wisten dan kan de coach er niks aan doen dat ze daar werden overvallen door het water en is dat wrs de reden dat ze hem nu hebben laten weten in een brief dat ze hem niets kwalijk nemen en hem dankbaar zijn dat hij ze al die tijd dat ze niet gevonden waren kalm heeft gehouden door meditatie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_180355961
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:39 schreef Greys het volgende:
Wisten de ouders eigenlijk van de excursie/uitstapje naar de grot? Of heeft ie ze stiekem meegenomen? Heb ik even gemist. Als de ouders ervan wisten dan kan de coach er niks aan doen dat ze daar werden overvallen door het water en is dat wrs de reden dat ze hem nu hebben laten weten in een brief dat ze hem niets kwalijk nemen en hem dankbaar zijn dat hij ze al die tijd dat ze niet gevonden waren kalm heeft gehouden door meditatie.
De ouders waren blijkbaar op de hoogte. Een moeder verbood haar zoon de excursie en die is de ontberingen dus ontlopen.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_180356061
Ik zou denk ik eigenlijk nog dieper de grot in zijn gegaan (als het daar droog was) in de hoop op een andere ingan/uitgang.

Of dat verstandig is is wat anders.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 9 juli 2018 @ 15:50:43 #185
163650 Greys
pi_180356117
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De ouders waren blijkbaar op de hoogte. Een moeder verbood haar zoon de excursie en die is de ontberingen dus ontlopen.

Ah dank je. Dan lijkt me al helemaal niet dat er gevolgen gaan zijn voor de coach. :)
Dan krijgt ie waarschijnlijk alleen maar lof en dank dat hij ze al die tijd in leven en kalm heeft gehouden. Want ik denk dat ie weinig andere keuze had dan dieper de grot in toen het water kwam?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 9 juli 2018 @ 16:03:06 #186
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_180356495
Gaat lekker *O*
pi_180356564
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:48 schreef Blue_note het volgende:
Ik zou denk ik eigenlijk nog dieper de grot in zijn gegaan (als het daar droog was) in de hoop op een andere ingan/uitgang.

Of dat verstandig is is wat anders.
Ja, dan zit er een paar honderd meter verderop gewoon een andere uitgang waar ze gewoon uit konden wandelen :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 9 juli 2018 @ 16:11:54 #188
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_180356775
Mogelijk is morgen de laatste dag van de redding, die gisteren begon. Nog vier voetballertjes en hun coach zitten vast.

De Thaise Navy Seals bevestigen ondertussen op Facebook dat nu acht jongens zijn gered. Hun identiteit is nog niet bekend. "Twee dagen, acht mensen. Hooyah", klink het triomfantelijk.

Later vandaag zal nog een persconferentie volgen.
En de premier is ook even komen buurten.[HLN]]
´
  maandag 9 juli 2018 @ 16:18:58 #189
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_180357010

The fifth rescued Thai cave boy is carried on a stretcher from a police helicopter to a waiting ambulance at a military airport in Chiang Rai on Monday


The sixth Wild Boar schoolboy is seen being transferred from an ambulance onto a military helicopter for transport to hospital after being rescued.
´
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2018 @ 16:33:03 #190
240917 Mula
pi_180357351
http://www.dailymail.co.u(...)said-ready-move.html

Volgens de dailymail zijn juist de zwaksten het eerst eruit gehaald.
  maandag 9 juli 2018 @ 17:44:28 #191
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_180359090
Ekapol Chanthawong wil als laatste worden gered



’Coach houdt meer van voetballers dan van zichzelf’

De 25-jarige coach Ekapol Chanthawong, die met een deel van zijn team gevangen zit in een Thaise grot, bracht een groot deel van zijn leven door in een klooster. Hij heeft de jongens van het Wild Boars-team op die manier mogelijk kunnen helpen om rustig te blijven.

Ekapol bood eerder zijn excuses aan aan de ouders van voetballertjes. ,,Aan alle ouders van de kinderen: het gaat goed met ze. Ik beloof dat ik goed voor ze zal zorgen (…) en bied mijn excuses aan”, schrijft hij. Dat melden internationale media. De ouders verwijten hem niets, meldt CNN. ,,We willen jou laten weten dat het niet jouw schuld is. Verwijt het jezelf niet (…) We steunen je.”

Op de Facebook-pagina van coach Ekapol stroomden de steunbetuigingen de afgelopen dagen binnen. ,,Geef jezelf niet de schuld. Kop op”, schrijft een Facebook-gebruiker. ,,Blijf vechten”, schrijft een ander. ,,Wees sterk. Deze nachtmerrie zal voorbijgaan.”

Monnik

Nadat zijn beide ouders overleden toen hij 10 jaar was, verhuisde hij naar het klooster. Een tante vertelt aan de New York Times dat Ekapol tot een uur kon mediteren. ,,Dat heeft hem zeker geholpen om hem en waarschijnlijk ook de jongens rustig te houden”, vertelt ze.

Na zijn periode in het klooster in Chiang Mai werd Ekapol coach van het Wild Boar team. Een vriend vertelt aan de Australische site News dat hij erg betrokken was. ,,Hij hield meer van de voetballertjes dan van zichzelf.” Ekapol een speciaal systeem had ontwikkeld: jongens die goede cijfers op school haalden, kregen schoenen en kleding, weet een collega-coach.

Ekapol bezocht eind juni samen met zijn elftal het grottencomplex. Maar na zware regenval liep een deel onder. Vijf jongens zijn inmiddels gered. De coach, die inmiddels verzwakt zou zijn, wil als laatste worden gered.
https://www.telegraaf.nl/(...)ers-dan-van-zichzelf
´
  maandag 9 juli 2018 @ 17:47:28 #192
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180359121
quote:
6s.gif Op maandag 9 juli 2018 15:08 schreef Nielsch het volgende:
waarom zijn de sterksten er eerst uitgehaald? is dat om het moreel te boosten ofzo?
Er wordt gezegd dat op laatste moment toch besloten werd om de zwaksten als eerste eruit te halen

quote:
Een Australische dokter die nauw betrokken bij de reddingsoperatie en in de grot aanwezig is, zou hebben besloten om de zwakste jongens als eerste te bevrijden. Hij zou dat besloten hebben omdat de omstandigheden in de grot het beste zijn sinds tien dagen: het waterpeil is enorm afgenomen.
https://www.gva.be/cnt/dm(...)nlange-reddingstocht
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 9 juli 2018 @ 18:08:50 #193
163650 Greys
pi_180359408
Nu op journaal, de jongens krijgen kalmeringsmiddelen voordat ze aan de beurt zijn om te duiken om te voorkomen dat ze onderweg in paniek raken wat fatale gevolgen kan hebben.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_180359640
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:08 schreef Greys het volgende:
Nu op journaal, de jongens krijgen kalmeringsmiddelen voordat ze aan de beurt zijn om te duiken om te voorkomen dat ze onderweg in paniek raken wat fatale gevolgen kan hebben.
Dat zullen de eerste boys aangeraden kunnen hebben na hun avontuur, of een van de eerste, die met code red, is in paniek geraakt.
pi_180359801
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 16:05 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ja, dan zit er een paar honderd meter verderop gewoon een andere uitgang waar ze gewoon uit konden wandelen :D
Zou bij de verfilming wel een mooie twist zijn. Dat ze na de reddingsactie uitgeput langs een bergweggetje rijden en dan een andere ingang zien die droog staat op een steenworp afstand van waar ze gevangen zaten. XD

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2018 18:31:12 ]
pi_180359912
Volgens mij was ik de eerste met de oplossing die uiteindelijk is uitgevoerd:
Vrijdag 6 juli 14.30:

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:30 schreef Loekie1 het volgende:
Want mij het beste lijkt is de voetballertjes, een met twee duikers, ophalen, en het voetballertje daarbij onder narcose brengen zodat hij niet in paniek kan raken.
NWS / Thais voetbalteam zit vast in grot
*O*
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 9 juli 2018 @ 18:39:09 #197
163650 Greys
pi_180359967
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:36 schreef Loekie1 het volgende:
Volgens mij was ik de eerste met de oplossing die uiteindelijk is uitgevoerd:
Vrijdag 6 juli 14.30:

[..]

NWS / Thais voetbalteam zit vast in grot
*O*
Ze zijn niet onder narcose :P Want dan kan je niet meer meewerken. Alleen wat kalmeringsmiddelen om kalm te blijven onderweg maar dat je nog wel mee kunt spartelen/zwemmen. Tenminste dat zeiden ze net.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_180359983
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:39 schreef Greys het volgende:

[..]

Ze zijn niet onder narcose :P Want dan kan je niet meer meewerken. Alleen wat kalmeringsmiddelen om kalm te blijven onderweg maar dat je nog wel mee kunt spartelen/zwemmen. Tenminste dat zeiden ze net.
Ja oké, daarmee zat ik er een beetje naast maar voor de rest is het wel zo gegaan.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 9 juli 2018 @ 18:43:07 #199
163650 Greys
pi_180360050
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ja oké, daarmee zat ik er een beetje naast maar voor de rest is het wel zo gegaan.
Oh ik zie nu pas de datum dus dat je ook zei met twee duikers per persoon enzo. Sorry dat had ik gemist, dacht dat je dacht dat narcose hetzelfde was als kalmeren. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_180360170
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh ik zie nu pas de datum dus dat je ook zei met twee duikers per persoon enzo. Sorry dat had ik gemist, dacht dat je dacht dat narcose hetzelfde was als kalmeren. :D
Ik vraag me af of de eersten ook kalmeringsmiddelen gehad hebben.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')