abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180333079
registreer om deze reclame te verbergen
Beste DIG experts.

Thuis heb ik een Ziggo Netwerk met daarop een Connect box, werkt altijd probleemloos. Afgelopen vrijdag zijn in het gat waar ik woon dan eindelijk slimme meters geplaatst. Netjes alles uit de stop contact gehaald en alles leek te werken. Tot ik savonds mijn PS4 aan had gezet, merkte ik dat daar ik geen internet op had. Telefoons en laptops hadden wel verbinding. Ik kon de WiFI router ook benaderen. Dus ik dacht even herstarten. Na de herstart van de router had ik problemen met al mijn apparaten. Ik zag de router wel, maar gaf steeds aan "geen internet".

Dat heeft zeker wel 30 minuten geduurd. Maar van alles geprobeert, tot ik de moed een beetje had opgegeven en het even wilde laten rusten. Plots een kwartier later zag ik op mijn telefoon dat ik weer WiFi had. Nou ok... misschien de router een update gehad dacht ik dan maar?

Maar na een redelijk poos internetten zie ik nu nog steeds de router met behoorlijke regelmaat wegvallen. Ik zie mijn Ziggo modem wel, geen connectie. Er is 1 PC bekabeld aan de router en die heeft geen problemen. Dus ik krijg toch mijn bedenkingen over mijn slimme meter of deze geen roet in het eten gooit. Ik lees namelijk op het internet meerdere klachten over dit probleem. Maar nergens kan ik echt antwoorden vinden (behalve dat ze slimme meter maar met allemuniumfolie hebben ingepakt). Het zouden andere frequenties moeten zijn, dus eigenlijk kan het niet.

Maar het aantal klachten wat ik lees, en dat bij mij ook letterlijk alles goed functioneerde voor de slimme meter doen mij erg laten twijfelen. Iemand hier ervaring mee?

p.s. slimme meter hangt uiteraard in de meter kast, en de wifi router staat in de woonkamer, +/- 5 m van de meterkast vandaan. De router kijkt zelf welke WiFI requentes het minst druk zijn als het goed is, deze staat op automatisch.

,
pi_180333585
In zo'n slimme meter zit gewoon een SIM-kaartje met 2G of 3G om gegevens te versturen, doorgaans. Dus tenzij je smartphone je netwerk ook onderuit trekt lijkt het me sterk dat dat zo'n interferentie geeft.
pi_180333714
Ik ben geen expert als het gaat om natuurkunde, maar interferentie tussen jouw Wi-Fi netwerk en het mobiele netwerk lijkt me echt heel sterk. ;)
Speciaal ontwikkeld voor FOK.nl: eindelijk snel en eenvoudig plaatjes kunnen uploaden voor je topic -> https://www.upmijnplaatje.nl/
pi_180333830
registreer om deze reclame te verbergen
Ja dat is het probleem ook. Dat lees je overal, en is ook het antwoord aan alle mensen die ook problemen hebben na het plaatsen van een slimme meter.

Terwijl heel veel mensen er dus last van hebben sinds de slimme meter. En dan gaat buiten natuurkunde toch logica spelen lijkt me.
pi_180333908
That being said zijn die Ziggo-modems echt de grootste rommel. In een beetje appartementencomplex met veel WiFi-signalen zijn die dingen niet te gebruiken. Stap 1 voor mij was WiFi direct uitzetten en wat fatsoenlijke Ubiquiti apparatuur ophangen.
pi_180334014
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 16:00 schreef Intrepidity het volgende:
That being said zijn die Ziggo-modems echt de grootste rommel. In een beetje appartementencomplex met veel WiFi-signalen zijn die dingen niet te gebruiken. Stap 1 voor mij was WiFi direct uitzetten en wat fatsoenlijke Ubiquiti apparatuur ophangen.
Dit inderdaad. Koop gewoon iets goeds en duurzaams. Een vriend van me heeft aan het einde van de straat waar hij woont nog steeds bereik, tussen alle andere netwerken door. :')
Speciaal ontwikkeld voor FOK.nl: eindelijk snel en eenvoudig plaatjes kunnen uploaden voor je topic -> https://www.upmijnplaatje.nl/
pi_180334120
registreer om deze reclame te verbergen
Ik woon ergens in een hutje op de hei. En het is nooit een probleem geweest hiervoor. Een nieuwe router kopen is geen oplossing imo.
pi_180334182
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 16:08 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik woon ergens in een hutje op de hei. En het is nooit een probleem geweest hiervoor. Een nieuwe router kopen is geen oplossing imo.
Waarom zou dat geen oplossing zijn? Alles slijt en gaat uiteindelijk stuk. Je vraagt hulp van de DIG experts en dit is n van de antwoorden.
Speciaal ontwikkeld voor FOK.nl: eindelijk snel en eenvoudig plaatjes kunnen uploaden voor je topic -> https://www.upmijnplaatje.nl/
pi_180334193
Dan wellicht zelf wat proberen in het Ziggo-modem met diverse kanalen ipv het automatische mechanisme en zien of dat de situatie verbetert. Er zijn bijvoorbeeld ook apps voor Android/iOS die je kunnen laten zien wat het gebruik en interferentie van de verschillende kanalen zijn.
pi_180334345
TS, kijk ook eens naar mijn antwoord in dit topic:

DIG / Wifi blijft wegvallen
Speciaal ontwikkeld voor FOK.nl: eindelijk snel en eenvoudig plaatjes kunnen uploaden voor je topic -> https://www.upmijnplaatje.nl/
pi_180334530
quote:
3s.gif Op zondag 8 juli 2018 16:12 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Waarom zou dat geen oplossing zijn? Alles slijt en gaat uiteindelijk stuk. Je vraagt hulp van de DIG experts en dit is n van de antwoorden.
Ten eerste is het een apparaat van een jaar oud. En is in perfecte staat geweest tot de laatste seconde voor we de nieuwe meter hebben gekregen.

1 seconde na die nieuwe meter beginnen die problemen. Het internet staat vol met klachten hierover. De router traint goed in, de ping tijden zijn ook goed. Ik zit op een vrije WiFi frequentie (gemeten met Net Analyzer op telefoon).

Mensen kunnen het letterlijk oplossen door aluminiumfolie in hun meterkast te plakken. Dan kan je me echt niet wijs maken dat het aan al die mensen hun router zou liggen. Dat is tegen alle logica in en ga ik wel degelijk twijfelen aan iemand zijn expertise (no offence naar jullie he).
pi_180334601
Kun je het euvel verhelpen met aluminiumfolie? Als je kunt bevestigen dat dat inderdaad het probleem is ben je natuurlijk een stuk dichter bij een oplossing :) Het lijkt mij sterk, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is.
pi_180334868
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 16:29 schreef Intrepidity het volgende:
Kun je het euvel verhelpen met aluminiumfolie? Als je kunt bevestigen dat dat inderdaad het probleem is ben je natuurlijk een stuk dichter bij een oplossing :) Het lijkt mij sterk, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is.
Dat lees ik elders, en ga ik vanavond eens doen. Ik laat het weten.

Maar echt internet staat er vol van. En het antwoord van de energie maatschappij is ook altijd dat het een 3G is om WiFi storing te voorkomen. Alleen zie ik ze dat meerdere keren herhalen :P. Ben ik nu te eigenwijs dat ik het niet helemaal geloof?
pi_180334936
Geen flauw idee, nog nooit in de praktijk meegemaakt, werkt prima hier thuis. de 3G en WiFi frequenties liggen echt mijlen uit elkaar, maar dat hoeft niet te garanderen dat het onmogelijk is, vooral als veel andere mensen hetzelfde meemaken.
pi_180335109
https://www.techgirl.nl/slimme-meter-gekregen-check-je-wifi/

Enexis twitterde op dinsdag 20-02-2018 om 11:25:33 @1MarjanJansen Hoi Marjan. Ik snap dat het frustrerend is als je geen gehoor krijgt. Het is op het moment inderdaad drukker dan normaal. Logisch dat je niet met een storende WiFi verbinding wilt blijven zitten. De slimme meter communiceert via 4G en dat stoort niet op WiFi. Wel is 1/2 reageer retweet
Stedin twitterde op woensdag 03-01-2018 om 09:22:32 @jkuyt74 Goedemorgen! Vervelend om te horen dat je een probleem hebt met jouw wifi. Als je jouw naw gegevens dm't sta ik je graag verder te woord. Groeten, ^Rafly reageer retweet
Enexis twitterde op vrijdag 27-10-2017 om 11:23:58 @crocolonely @ZiggoWebcare Sorry, monteur was incorrect: modem (WiFi) en slimme meter (GPRS) gebruiken bewust andere frequenties om storing uit te sluiten. ^NG 2/2 reageer retweet
Enexis twitterde op woensdag 05-07-2017 om 20:53:01 @josephinaK Wat balen dat je niet kan netflixen! De slimme meter kan hier niets aan doen. Die zit namelijk op een andere frequentie dan WiFi. ^LD reageer retweet
Enexis twitterde op dinsdag 20-02-2018 om 11:25:35 @1MarjanJansen je stroom er even af geweest tijdens de installatie van de slimme meter. Wellicht dat je draadloze router daardoor in de war is. Ik denk dat @ZiggoWebcare je verder kan helpen. Hopelijk heb je snel weer een vlotte internetverbinding! ^Marco 2/2 reageer retweet
Enexis twitterde op vrijdag 27-10-2017 om 10:28:23 @ZiggoWebcare @crocolonely verder geen invloed op het WiFi signaal of de Powerline Adapters. 2/2 ^MD reageer retweet
Zijn gewoon even enkele voorbeelden :P.
pi_180343344
ooit wel begrepen dat 4g etc kan storen op niet afgeschermde coax/ziggo kabels/connectors.
maar op Wi-Fi lijkt me niet.
nog gelukt met aluminium?
:]
pi_180343855
Jup voorlopig nog geen problemen meer gehad.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')