abonnement Unibet Coolblue
pi_180329538
Canadese journaliste: Premier Trudeau betastte mij en bood zijn excuses aan

De Canadese premier Justin Trudeau heeft een voormalig journaliste na een 'ongepaste aanraking' zijn verontschuldigingen aangeboden. Trudeau zou haar bijna twintig jaar geleden, tijdens een muziekfestival in British Columbia, hebben betast, zo zegt Rose Knight.




Knight bevestigde gisteren dat zij de verslaggever is die achttien jaar terug werd genoemd in een redactioneel artikel in de Creston Valley Advance. De krant maakte er destijds melding van dat de journaliste tijdens haar werk op het muziekfestival door Trudeau werd vastgegrepen.

In het krantenartikel staat ook de strekking van Trudeau's excuses omschreven: ,,Als ik had geweten dat u verslag uitbracht voor een nationale krant, zou ik nooit zo brutaal zijn geweest.'' De afgelopen weken dook het incident weer op in de pers, maar de oud-verslaggever lijkt niet van zins de zaak verder op te rakelen.

Altijd vermeden erover te praten
,,Ik heb van mijn carrière als journalist genoten, maar die is allang voorbij'', verklaarde Knight. ,,Uit bezorgdheid over de privacy van mij en mijn gezin heb ik altijd vermeden erover te praten.'' De vrouw geeft toe dat het incident waarover in het hoofdartikel wordt gerept inderdaad is voorgevallen en dat Trudeau zich er de volgende dag voor heeft verontschuldigd.

,,Afgezien van deze verklaring zal ik geen verdere details of informatie verstrekken'', vervolgde Knight. ,,Mocht er een debat over ontstaan, dan zal dat moeten gebeuren zonder mijn betrokkenheid.'' Na het gebeuren, dat plaatsvond tijdens het Kokanee Summit-festival in augustus 2000, zou de journaliste ook geen contact meer met Trudeau hebben gehad.

Respect voor verklaring journaliste
Trudeau bezocht het festival om daar een donatie voor de Kokanee Glacier Alpine Campaign in ontvangst te nemen. De inzameling werd gehouden nadat de jongste broer van Trudeau in 1998 bij een verwoestende lawine in het gelijknamige park om het leven kwam. De opbrengst kwam ten goede aan de herbouw van een bezoekers- en informatiecentrum.

Gisteren zei Trudeau het besluit van Knight om een verklaring af te leggen te respecteren. De ontmoeting met Knight herinnert de Canadees zich duidelijk anders. ,,Ik weet zeker dat ik niet ongepast gehandeld heb, maar ik denk dat de essentie van de zaak is dat mensen zich een ontmoeting op een andere manier kunnen herinneren'', aldus de premier.



Vrouwen herinneren anders dan mannen
,,Een deel van de les die we in deze tijd van collectief ontwaken moeten leren, is het opbrengen van respect en begrip voor het feit dat mensen, in veel gevallen vrouwen, interacties in een professionele context of in een andere situatie anders ervaren dan mannen.''

De premier nam vandaag deel aan een evenement met parlementslid Kent Hehr, die zijn kabinetszetel verloor nadat er een onderzoek wegens ongepast gedrag jegens vrouwen naar hem was ingesteld. Volgens Trudeau zijn de aantijgingen tegen hem en Kent duidelijk verschillend, maar moet elke beschuldiging serieus worden genomen en worden onderzocht.

Rachel Notley, premier van de deelstaat Alberta, zegt naar aanleiding van de berichten over Trudeau dat het belangrijk is dat vrouwen serieus worden genomen als ze zich over een dergelijk incident uitspreken. Notley erkent dat elke situatie anders is, maar dat zodra het tot een zaak komt 'we ervoor moeten zorgen dat er een eerlijk onderzoek komt, waarbij iedereen wordt gehoord'.
https://www.ad.nl/buitenl(...)xcuses-aan~af6fa064/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 12:16:48 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_180329610
Interessant hoor. Lekker multi-interpretabel ook. 'Een ongepaste aanraking'..
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_180329661
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:16 schreef Fok-it het volgende:
Interessant hoor. Lekker multi-interpretabel ook. 'Een ongepaste aanraking'..
Het slachtoffer gaat er geen zaak van maken en zal er verder ook niet in de openbaarheid over praten. Trudeau komt dus weg met vage algemeenheden.

Maar zijn 'Het is een vrouw, dus zal ze het voorval wel anders herinneren' is niet heel slim. :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 12:22:24 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_180329682
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het slachtoffer gaat er geen zaak van maken en zal er verder ook niet in de openbaarheid over praten. Trudeau komt dus weg met vage algemeenheden.

Maar zijn 'Het is een vrouw, dus zal ze het voorval wel anders herinneren' is niet heel slim. :')
Niet echt nee, maar heel veel zal er niet gebeurt zijn.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_180329692
Godsallemachtig, die vent heeft op zijn achttiende een meisje op een festival aangeraakt en die was daar niet van gediend. Het is me wat.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 12:23:54 #6
319979 Fok-it
All is well
pi_180329700
20 jaar geleden ook echt :') wat een misselijk op aandachts beluste muts ben je dan als je dat nu nog openbaar gaat maken om mensen te schaden. En dan ook nog eens met vage bewoordingen waar je niks mee kan
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_180329750
Hoe komt die erbij dat vrouwen dingen anders herinneren? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 8 juli 2018 @ 12:34:28 #8
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180329783
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:16 schreef Fok-it het volgende:
Interessant hoor. Lekker multi-interpretabel ook. 'Een ongepaste aanraking'..
Je staat aan de bar, besteld wat drankjes, tilt ze met 2 handen op voor je, draait je om om naar je vrienden te lopen en terwijl je je omdraait raak je vol de tieten aan van een vrouw die achter je stond.

Ook een ongepaste aanraking. Intentioneel? Bij lange na niet. Maar tegenwoordig wel een potentiele metoo.

Zo zielig zijn we geworden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 8 juli 2018 @ 12:34:57 #9
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180329788
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:23 schreef Fok-it het volgende:
20 jaar geleden ook echt :') wat een misselijk op aandachts beluste muts ben je dan als je dat nu nog openbaar gaat maken om mensen te schaden. En dan ook nog eens met vage bewoordingen waar je niks mee kan
Attention whore!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180329828
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je staat aan de bar, besteld wat drankjes, tilt ze met 2 handen op voor je, draait je om om naar je vrienden te lopen en terwijl je je omdraait raak je vol de tieten aan van een vrouw die achter je stond.

Ook een ongepaste aanraking. Intentioneel? Bij lange na niet. Maar tegenwoordig wel een potentiele metoo.

Zo zielig zijn we geworden.
Jij bedenkt ook maar wat.
pi_180329830
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoe komt die erbij dat vrouwen dingen anders herinneren? :?
Als Trump zoiets zou zeggen... maar omdat deze man zegt dat hij feminist is en knap is komt hij ermee weg. _O-
pi_180329831
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:23 schreef Fok-it het volgende:
20 jaar geleden ook echt :') wat een misselijk op aandachts beluste muts ben je dan als je dat nu nog openbaar gaat maken om mensen te schaden. En dan ook nog eens met vage bewoordingen waar je niks mee kan
Zij doet dat toch niet? Ze bevestigt het alleen en zegt juist dat ze er verder niet op in wil gaan en wanneer er een discussie ontstaat dat ze daar niet aan zal bijdragen..
pi_180329848
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:38 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Als Trump zoiets zou zeggen... maar omdat deze man zegt dat hij feminist is en knap is komt hij ermee weg. _O-
Dat is wel grappig, deze man is knap en charmant, links en voor feminisme, maar verschilt (of verschilde) helemaal niet zoveel van Trump. Hij pakte ook gewoon, zonder instemming, wat hij pakken kon.
  zondag 8 juli 2018 @ 12:42:50 #14
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180329885
Altijd weer die male feminists.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_180329893
Tja, we zullen waarschijnlijk nooit precies weten wat er voorgevallen is omdat het slachtoffer er niet over wil praten. Maar als erkende feminist schuld ontkennen door te zeggen dat vrouwen zulk soort voorvallen anders herinneren is nogal apart.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180329903
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:38 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Als Trump zoiets zou zeggen... maar omdat deze man zegt dat hij feminist is en knap is komt hij ermee weg. _O-
Ben benieuwd wat de reacties zullen zijn, maar verwacht er wejnig van. Trudeau is toch dé politicus waar mensen als Eva Jinek bij wegkwijnen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180329915
Grab em by the pussy, wat een baas. _O_
pi_180329922
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:38 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Als Trump zoiets zou zeggen... maar omdat deze man zegt dat hij feminist is en knap is komt hij ermee weg. _O-
Is het niet terecht dat sympathieke mensen eerder het voordeel van de twijfel krijgen dan klootzakken?
pi_180329930
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat de reacties zullen zijn, maar verwacht er wejnig van. Trudeau is toch dé politicus waar mensen als Eva Jinek bij wegkwijnen.
Eva Jinek kan haar fantasieën over gedomineerd worden door foute advocaten of slangenmannen ook bij Trudeau helemaal kwijt.
  zondag 8 juli 2018 @ 12:47:32 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_180329954
“Twintig jaar geleden”.

/care
pi_180329966
quote:
10s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:47 schreef remlof het volgende:
“Twintig jaar geleden”.

/care
En “een aanraking”. Niet bepaald te vergelijken met Polanski ofzo.
pi_180329990
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:48 schreef Igen het volgende:

[..]

En “een aanraking”. Niet bepaald te vergelijken met Polanski ofzo.
Iets zegt mij dat het niet simpelweg om een aanraking gaat. Dan had deze vrouw dat ook gewoon kunnen zeggen.
pi_180330036
quote:
10s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:47 schreef remlof het volgende:
“Twintig jaar geleden”.

/care
En zijn uitspraak over het herinneren van vrouwen? Ook /care omdat zijn politieke opvattingen fijner zijn?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 8 juli 2018 @ 12:55:50 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180330056
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Iets zegt mij dat het niet simpelweg om een aanraking gaat. Dan had deze vrouw dat ook gewoon kunnen zeggen.
Het is een vrouw.
Die zeggen nooit wat "gewoon". ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 8 juli 2018 @ 12:56:58 #25
104871 remlof
Europees federalist
pi_180330071
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En zijn uitspraak over het herinneren van vrouwen? Ook /care omdat zijn politieke opvattingen fijner zijn?
Alsof je nog iets zinnigs kan zeggen over iets dat 20 jaar geleden gebeurd is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')