abonnement Unibet Coolblue
pi_180327248
Naast dat hij haar verkracht heeft, heeft hij haar bedreigd, gechanteerd en naaktfoto's van haar op instagram gezet. Ook heeft hij haar moeder bedreigd. Een hele rits aan misdaden dus. Hij krijgt een onvoorwaardelijke straf van 3 jaar. Bij goed gedrag is hij na 2 jaar vrij.

Waar is het OM en de rechter mee bezig?
Is dit rechtvaardigheid? Zou de aanklager en de rechter het rechtvaardig vinden als hun dochter verkracht, bedreigd en gechanteerd zou worden waarbij de dader foto's op internet verspreidt en de dader maar 3 jaar zou krijgen? En als het meisje zelfmoord had gepleegd?

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ting-12-jarig-meisje

quote:
Halil A. (25) verkracht 12-jarig meisje in Nederland: 3 jaar cel
De 25-jarige Hilversummer Halil A. is veroordeeld tot vier jaar gevangenisstraf, waarvan één jaar voorwaardelijk, voor het verkrachten van een 12-jarig meisje. Dat heeft de rechtbank Midden-Nederland vandaag bepaald.

De man en het meisje leerden elkaar begin vorig jaar kennen via Instagram. Nadat ze hadden afgesproken wilde de man dat het meisje hem eerst seksueel zou bevredigen voordat hij haar naar huis zou brengen. Daarna bedreigde A. haar door te zeggen dat hij de seksuele handeling had gefilmd. Ook probeerde hij op verschillende manieren contact met haar te zoeken.

Belaagd en bedreigd
Maandenlang heeft de verdachte het slachtoffer en haar moeder belaagd en bedreigingen geuit. Hij heeft naaktfoto's op Instagram gezet met daarbij de naam van het slachtoffer en heeft hij zich ook opgehouden bij haar school. De rechtbank vindt het schokkend dat hij wist dat het meisje slechts 12 jaar oud was en alleen oog had voor het bevredigen van zijn eigen lustgevoelens.


Eerder eiste het Openbaar Ministerie al vier jaar cel. De voorwaardelijke straf en de proeftijd van vijf jaar, die de rechtbank hem oplegde, moeten er voor zorgen dat hij niet opnieuw in de fout gaat.


[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 08-07-2018 11:33:38 ]
pi_180327321
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:18 schreef polderturk het volgende:
De rechtbank vindt het schokkend dat hij wist dat het meisje slechts 12 jaar oud was en alleen oog had voor het bevredigen van zijn eigen lustgevoelens.
Joh.
En hem dan maar 3 jaar geven. :')

Noem mij maar gek trouwens, maar waarom sta je als ouders van een 12-jarige een instagram account toe?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2018 09:32:45 ]
pi_180327324
En weer een hilversummer he
pi_180327354
Welkom in Nederland.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_180327491
Weg met de veel te strenge rechters!!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_180327626
Waarom krijgen allochtonen meestal van die fopstraffen? Worden rechters door deze figuren of hun familieleden bedreigd? Een andere verklaring kan ik echt niet bedenken
  zondag 8 juli 2018 @ 10:06:30 #7
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180327721
Voor mijn gevoel is dit een te korte straf voor verkrachting van een minderjarige, vooral met de bedreigingen er nog bovenop.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 8 juli 2018 @ 10:19:41 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180327909
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:18 schreef polderturk het volgende:
Hij krijgt een voorwaardelijke straf van 3 jaar.

Nee. Uit de OP:

De 25-jarige Hilversummer Halil A. is veroordeeld tot vier jaar gevangenisstraf, waarvan één jaar voorwaardelijk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 8 juli 2018 @ 10:19:45 #9
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180327910
En het maar raar vinden dat het volk kritiek heeft op Nederlandse rechters.
Zo raar. Ik kan mijn vinger er maar niet achter krijgen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 8 juli 2018 @ 10:21:37 #10
471419 Otger
Reconquista
pi_180327931
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:58 schreef FoodForThought het volgende:
Waarom krijgen allochtonen meestal van die fopstraffen? Worden rechters door deze figuren of hun familieleden bedreigd? Een andere verklaring kan ik echt niet bedenken
Hilversummers hebben vaak een moeilijke jeugd gehad.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 10:43:40 #11
319979 Fok-it
All is well
pi_180328232
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Joh.
En hem dan maar 3 jaar geven. :')

Noem mij maar gek trouwens, maar waarom sta je als ouders van een 12-jarige een instagram account toe?
:') je gaat een leuk leven tegemoet op de middelbare ja, als enige van de school geen social media
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 10:44:45 #12
319979 Fok-it
All is well
pi_180328246
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:58 schreef FoodForThought het volgende:
Waarom krijgen allochtonen meestal van die fopstraffen? Worden rechters door deze figuren of hun familieleden bedreigd? Een andere verklaring kan ik echt niet bedenken
Als het een autochtoon was geweest waren dezelfde straffen gehanteerd hoor? Nederlandse wetgeving is gewoon mild wat dat betreft
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 8 juli 2018 @ 10:44:57 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180328249
"ze vonden het schokkend"

"3 jaar!"

Ik kan het niet rijmen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180328316
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
En het maar raar vinden dat het volk kritiek heeft op Nederlandse rechters.
Zo raar. Ik kan mijn vinger er maar niet achter krijgen.
Ik ook. Telkens als ze een zaak testen en voorleggen aan gewone mensen met alle ins en outs van de zaak blijkt dat 'wij' ongeveer dezelfde straffen uitdelen en onze straffen gemiddeld hoger zijn dan in de rest van Europa. Die kritiek is inderdaad maar raar dus :P
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 8 juli 2018 @ 10:51:26 #15
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_180328363
als zijn medegevangen erachter komen dat hij een kinderverkrachter is gaat hij het moeilijk krijgen
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 8 juli 2018 @ 10:57:48 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180328532
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:49 schreef Knipoogje het volgende:
Ik ook. Telkens als ze een zaak testen en voorleggen aan gewone mensen met alle ins en outs van de zaak blijkt dat 'wij' ongeveer dezelfde straffen uitdelen en onze straffen gemiddeld hoger zijn dan in de rest van Europa. Die kritiek is inderdaad maar raar dus :P
Die urban myth zal ondanks alle bewijs toch niet worden uitgebannen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 8 juli 2018 @ 10:59:07 #17
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180328572
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:49 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik ook. Telkens als ze een zaak testen en voorleggen aan gewone mensen met alle ins en outs van de zaak blijkt dat 'wij' ongeveer dezelfde straffen uitdelen en onze straffen gemiddeld hoger zijn dan in de rest van Europa. Die kritiek is inderdaad maar raar dus :P
De rest van Europa vind ik eerlijk gezegd niet zo relevant.
Zweden en Engeland bijvoorbeeld, zijn compleet lachwekkend op dit gebied.

Ik zal je linkje vanmiddag even lezen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 11:00:53 #18
319979 Fok-it
All is well
pi_180328612
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

De rest van Europa vind ik eerlijk gezegd niet zo relevant.
Zweden en Engeland bijvoorbeeld, zijn compleet lachwekkend op dit gebied.

Ik zal je linkje vanmiddag even lezen.
Uh Engeland geeft nog hogere straffen dan ons?

Lees dan inderdaad het linkje eerst :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_180328684
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:49 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik ook. Telkens als ze een zaak testen en voorleggen aan gewone mensen met alle ins en outs van de zaak blijkt dat 'wij' ongeveer dezelfde straffen uitdelen en onze straffen gemiddeld hoger zijn dan in de rest van Europa. Die kritiek is inderdaad maar raar dus :P
Ondertussen lees je wel dat in de ons omringende landen altijd veel hogere straffen worden gegeven.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:09:15 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180328744
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:04 schreef Loekie1 het volgende:

Ondertussen lees je wel dat in de ons omringende landen altijd veel hogere straffen worden gegeven.
Op FOK! lees je dat. Hier geldt een eigen waarheid.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180328766
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:51 schreef cherrycoke het volgende:
als zijn medegevangen erachter komen dat hij een kinderverkrachter is gaat hij het moeilijk krijgen
InshaAllah
pi_180328775
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:58 schreef FoodForThought het volgende:
Waarom krijgen allochtonen meestal van die fopstraffen? Worden rechters door deze figuren of hun familieleden bedreigd? Een andere verklaring kan ik echt niet bedenken
Misschien kun je geen verklaring bedenken, omdat het niet klopt wat je stelt. Jammer ook dat je er gelijk een allochtonen-discussie van maakt.

Het is een vrij 'normale' strafeis die dit jaar al vaker is gehanteerd. Beetje zoeken en je had dit zelf ook kunnen vinden.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-model-wilden-worden

https://www.gelderlander.(...)n-overloon~ad5202e1/

https://www.hvzeeland.nl/(...)chting-en-gijzeling/
pi_180328800
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:51 schreef cherrycoke het volgende:
als zijn medegevangen erachter komen dat hij een kinderverkrachter is gaat hij het moeilijk krijgen
Goed zo! Iets met vrouwen en kinderen, dan ben je gewoon de lul. En hij heeft het dubbel. Die kan gelijk een aanvraag voor de G-afdeling doen.
pi_180328821
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Noem mij maar gek trouwens, maar waarom sta je als ouders van een 12-jarige een instagram account toe?
Als je 12 jarige dochter een beetje begint te puberen, hou je dat toch niet tegen denk ik. Althans dat lijkt mij nogal naïef.
٩๏̯͡๏)۶
pi_180328966
had minimaal 10 jaar moeten zijn
  zondag 8 juli 2018 @ 11:30:46 #26
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_180329115
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:18 schreef polderturk het volgende:
Hij krijgt een voorwaardelijke straf van 3 jaar. Bij goed gedrag is hij na 2 jaar vrij.
Beter lezen. Één jaar voorwaardelijk. drie jaar onvoorwaardelijk.
UI Made bij VanilleKwark.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:43:17 #27
471419 Otger
Reconquista
pi_180329294
"Al mag mijn geloof gebaseerd zijn rondom een pedofiele profeet, moeten we juist Nederlanders beschuldigen van zulke zaken omdat een paar smeerpijpen naar Thailand gaan voor kindertjes, iemand uit onze gemeenschap zou dat nooit doen"

Iedere mond ademende kinloze allochtoon en linkse hoorndrager ooit.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:45:20 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180329315
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:43 schreef Otger het volgende:
"Al mag mijn geloof gebaseerd zijn rondom een pedofiele profeet, moeten we juist Nederlanders beschuldigen van zulke zaken omdat een paar smeerpijpen naar Thailand gaan voor kindertjes, iemand uit onze gemeenschap zou dat nooit doen"

Iedere mond ademende kinloze allochtoon en linkse hoorndrager ooit.
Whut?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 8 juli 2018 @ 11:48:39 #29
471419 Otger
Reconquista
pi_180329376
quote:
10s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Whut?
Wanneer je leuke grapjes maakt over de islam enzo doen alle moslims altijd heel gemeen over Jaap die naar Thailand gaat om kleine Patatek aan te randen. Blanken uiteraard want hunnie doen geen pedofilie en daarom moeten blankjes hun tyfus bek houden over Aïscha.
  † In Memoriam † zondag 8 juli 2018 @ 11:48:41 #30
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_180329378
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nekschotje was in zijn geval beter geweest.
én daarna cremeren aub.....geen enkel risico nemen dat ie nog opgelapt wordt!!
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  zondag 8 juli 2018 @ 11:49:49 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180329390
quote:
9s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:48 schreef Otger het volgende:

Wanneer je leuke grapjes maakt over de islam enzo doen alle moslims altijd heel gemeen over Jaap die naar Thailand gaat om kleine Patatek aan te randen. Blanken uiteraard want hunnie doen geen pedofilie en daarom moeten blankjes hun tyfus bek houden over Aïscha.
Oké.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 11:50:07 #32
319979 Fok-it
All is well
pi_180329397
quote:
9s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:48 schreef Otger het volgende:

[..]

Wanneer je leuke grapjes maakt over de islam enzo doen alle moslims altijd heel gemeen over Jaap die naar Thailand gaat om kleine Patatek aan te randen. Blanken uiteraard want hunnie doen geen pedofilie en daarom moeten blankjes hun tyfus bek houden over Aïscha.
Ja dit heb ik echt nog nooit gehoord verder
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 8 juli 2018 @ 11:53:56 #33
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180329424
3 jaar is anders toch een behoorlijke tijd. Moet je je voorstellen dat je 3 jaar opgesloten zit in zo'n gevangenis.

Imho beter zorgen dat het niet vaker gebeurt, verplicht naar de psycholoog ofzo.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_180329499
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:49 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik ook. Telkens als ze een zaak testen en voorleggen aan gewone mensen met alle ins en outs van de zaak blijkt dat 'wij' ongeveer dezelfde straffen uitdelen en onze straffen gemiddeld hoger zijn dan in de rest van Europa. Die kritiek is inderdaad maar raar dus :P
Wat een bijzonder stuk.

quote:
We zouden ons daarom kunnen afvragen of de straffen hier in Nederland echt zo laag zijn. Zowel vanuit historisch als vanuit internationaal perspectief, luidt het antwoord op deze vraag eigenlijk ‘nee’. We zijn in vergelijking met twee decennia terug al steeds zwaarder gaan straffen. De strafrechter is tussen 2000 en 2009 ruim 10% zwaardere straffen gaan opleggen voor dezelfde soort misdrijven. Bij geweldsmisdrijven ligt het percentage van de stijging zelfs op 20%.[2] Als we de hoogte van onze straffen vergelijken met andere Europese landen, stranden we ook hoog in de ranglijst. ‘’Wij willen helemaal niet te boek staan als de zwaarst straffende rechter in Europa, want dat vind ik geen verdienste, maar intussen staan we er wel, op Engeland na’’, aldus Frits Bakker, voorzitter van de Raad voor Rechtspraak.[3]
'Zij doen het ook zo' en 'zo deden we het vroeger ook' zijn natuurlijk geen argumenten. Zo zijn er namelijk wel meer zaken in het strafrecht die anderen doen, of wij vroeger deden, die geen enkele plaats meer dienen te hebben in ons strafrecht.

quote:
Toch blijft de beleving van de ‘softe’ Nederlandse rechter dus voortbestaan. Hiervoor zijn meerdere oorzaken denkbaar. Van zwaar gewicht is de maatschappelijke oriëntatie van het strafrecht. Hoe kijkt men momenteel tegen beginselen aan, welke doeleinden kent men toe aan het strafrecht en hoe kijkt men aan tegen het ultimum remedium-gedachte?[4] We creëren al snel een groot inlevingsvermogen voor het slachtoffer, waardoor vergelding tegenwoordig het voornaamste doel van strafrecht lijkt, naar mening van de Nederlandse bevolking. Dit terwijl vergelding slechts één van de doelen van het strafrecht is. Met de andere doelen -afschrikken, bescherming van de samenleving en voorkomen van herhaling- houdt de rechter in zijn afweging net zo goed rekening, terwijl de focus voor leken hierop toch minder lijkt te liggen.
Daar doet de schrijver nogal boude uitspraken, waarvoor ze 1) geen enkele bron of onderbouwing geeft, en 2) die ook nog eens enorm tegengesproken worden in het onderzoek waar dit hele stuk over gaat:

quote:
De verankering van de straftoemeting is tamelijk gecompliceerd. De argumentatie is gemiddeld aan zo’n dertig ankers verbonden. De belangrijkste ankers zijn: de doelen die door de strafoplegging bereikt moeten worden, het dossier, en de zitting. Daarnaast is er een flink aantal onbekende ankers, waarop in het volgende hoofdstuk nader wordt ingegaan. De wijze waarop de straftoemeting wordt verankerd is met betrekking tot de hier genoemde criteria voor de drie soorten panels vrijwel gelijk.

https://www.rechtspraak.n(...)echters-en-leken.pdf
Waar ze dus vandaan haalt dat 'de focus van leken daar minder op lijkt te liggen' is me werkelijk een raadsel.

quote:
Dit wordt nog eens versterkt doordat de media zich in de krantenberichten over strafzaken vaak richt op de negatieve gevolgen van het misdrijf voor het slachtoffer. ‘De vrouw is zwaargewond geraakt’, ‘de man zit nu in een rolstoel’ of ‘het kind heeft nu een trauma’; het zijn allemaal voorbeelden van negatieve gevolgen die altijd uitgelicht zullen worden in de media, omdat dat nu eenmaal de dingen zijn die wij willen weten van de strafzaak. Echter moet niet vergeten worden dat de negatieve gevolgen van het misdrijf voor het slachtoffer slechts één van de factoren vormen die de ernst van het delict bepalen. Opnieuw is de ernst van het delict slechts één van de overwegingen die de meest passende straf bepaalt.[5] De aspecten uit de zaak die men leest in de media zijn dus slechts een deel van de grotere casuïstiek waar de rechter zich in heeft verdiept, voor hij zijn beslissing maakte. De rechter kijkt namelijk net zo goed naar de omstandigheden van het misdrijf en de voorgeschiedenis en het denkbeeld van de dader. Hier wordt in de media amper aandacht aan besteed. In 2008 werd er een onderzoek gedaan naar de vraag of leken verschillend –en dan met name: zwaarder- zouden straffen dan rechters, wanneer zij beschikken over precies dezelfde informatie als rechters. De proefpersonen kregen het gehele dossier te zien, maar ook alle informatie die uit de zitting naar voren kwam. Wat bleek: leken straften even zwaar als rechters.[6] Het gaat waarschijnlijk dus vaak om gebrek aan informatie. De meeste media vertellen ons namelijk niet welke overwegingen de rechter allemaal heeft gemaakt en welke feiten hem tot zijn overwegingen hebben geleid. Door dit simplistische beeld van de zaak, zijn we simpelweg niet in staat om een adequaat oordeel te kunnen vellen over of we het eens zouden zijn met de opgelegde straf of niet.
De 'leken kennen het hele verhaal niet' insteek. Wat dus onderzocht is door 42 mensen (opgedeeld in 2 panels) over 9 zaken te laten beslissen, met alle beschikbare informatie.

Ja. In die 9 zaken straffen die 42 leken (erg weinig, 42 mensen en 9 zaken, nietwaar?) gemiddeld genomen ongeveer hetzelfde. Maar als we dan kijken naar de enige zaak die enigszins overeen komt met de horrordaden uit de OP (zaak 8, verkrachting na relatie) dan zien we dat beide panels, itt de rechters, die verkrachting wél bewezen achten.

quote:
Als laatste zou men wellicht ook kritischer kunnen zijn over het idee dat het opleggen van hogere straffen de generale preventie ten goede komt. Een potentiële crimineel zal niet nog een keer gaan nadenken over of hij een bepaald delict daadwerkelijk gaat plegen, wanneer de straf hoger zou zijn. Het is voornamelijk de pakkans die veel invloed heeft op de overwegingen om delicten te plegen. Dit blijkt vooral uit veel onderzoek dat in de VS is gehouden, maar geldt voor criminelen hier in Nederland natuurlijk net zo goed.[7]
Het zou inderdaad mogelijk kunnen zijn dat de strafmaat niet zo veel afschrikkend effect heeft. Maar om dat aan te nemen op basis van onderzoek binnen het meest verrotte gevangenissysteem in de westerse wereld, vind ik persoonlijk nogal kort door de bocht. De zekerheid waarmee de schrijfster aanneemt dat 'wat in de VS zo werkt, hier ook zo werkt' vind ik nogal bizar.

quote:
Er zijn dus heel wat kanttekeningen te zetten bij de opvatting dat Nederlandse rechters te laag straffen. Niet alleen omdat we in vergelijking met vroeger en met andere Europese landen juist erg hoog straffen, maar ook omdat we deze opvatting vaak wordt gevormd bij gebrek aan informatie. Rechters hebben niet voor niets veelal uitgebreide dossiers voor te bereiden, zittingen van vaak lange duur en overleg in de raadkamer. Er komt veel kijken bij het doen van uitspraak in strafzaken. Informatie uit een nieuwsbericht zal dan in de meeste gevallen ook niet volledig genoeg zijn om een adequaat oordeel te kunnen vormen over of de straf die rechter op heeft gelegd hoog genoeg is. Misschien moet men toch iets minder kritiek hebben op rechters in de Nederlandse rechtbanken en wat meer vertrouwen hebben in ons rechtssysteem.
Er zijn ook heel wat kanttekeningen bij dit artikel te plaatsen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180329566
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die urban myth zal ondanks alle bewijs toch niet worden uitgebannen.
Welk bewijs? Een onderzoek van 9 zaken onder 42 mensen? Waarbij de leken de enige zaak waarin verkrachting een rol speelt, die verkrachting juist wel bewezen achten. In tegenstelling tot de rechters.

En dan nog, gewoon ter verrijking van die informatievoorziening (omdat dat dus blijkbaar het ding is waardoor leken roepen om zwaardere straffen: te weinig informatie) het oordeel van de onderzoekers over de rechters in de betreffende verkrachtingszaak:

quote:
In zaak 8 (verkrachting na relatie) besluit de maar
matig van de schuld van verdachte overtuigde
rechtbank tot vrijspraak omdat de straf bij veroordeling
veel te hoog zou zijn. Dat er wordt
vrijgesproken bij een onvoldoende overtuiging,
is geheel volgens de regels. Maar dat de hoogte
van de eventuele straf daarbij een rol zou spelen,
stemt wel tot nadenken. De implicatie van deze
redenering zou kunnen zijn dat er voor misdrijven
met geringere straffen minder overtuiging nodig
is. Op zijn beurt zou dat kunnen impliceren dat
je bij de bewijsbeslissing eerst nadenkt over de
hoogte van de straf. Het beginsel van In Dubio
Pro Reo wordt dan afhankelijk gemaakt van de
ernst van de zaak. Dat zal stellig niet de bedoeling
van de rechtbank zijn geweest.
Maw; Niet schuldig geacht, omdat wel schuldig een 'te hoge straf' zou opleveren. Lekker gewerkt rechters.

En tot slot het lijstje van behandelde zaken in het onderzoek:

1 De roekeloze vrachtwagenchauffeur
2 De inhalende en doorrijdende automobilist
3 De onnodig remmende bestuurster
4 Aanranding door werkgever
5 De vrouw met keukenmes en schaar
6 Aanranding van patiënte
7 Inrijden op politieman
8 Verkrachting na relatie
9 De stalkende ex

Maar hej .. roepen om een zwaardere straf bij het verkrachten van een 12-jarige om daarna vervolgens te bedreigen en stalken, is echt complete onzin 'omdat leken bij deze 9 zaken gemiddeld genomen hetzelfde straffen'. Ja, waarvan 3 verkeerskwesties. Met een compleet ander oordeel bij de enige zaak die ook over een verkrachting ging.

TL;DR: Onderzoek is niet representatief. En als het dat wel zou zijn, dan is het juist bewijs dat leken bij verkrachtingszaken juist wél anders straffen (lees: wel straffen, itt de rechters).

[ Bericht 26% gewijzigd door probeer op 08-07-2018 12:45:36 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_180329879
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oké.
Wanneer je over Zwarte Piet begint en dat het racistisch is moet je bek houden en wordt je met de dood bedreigd, wanneer ze dan bij een foto van het Nederlandse elftal illustreren dat Zwarte Piet racistische associaties met zich meebrengt moet je als gekleurde je typhus bek houden over Zwarte Piet.

Kijk maar wat je met de info doet. Wilde het even kwijt.
pi_180329932
7 jaar onvoorwaardelijk voor verkrachting van een minderjarige, het plaatsen van wraakporno en bedreiging van het meisje en haar moeder was rechtvaardiger geweest.
  zondag 8 juli 2018 @ 12:46:39 #38
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180329939
Lekker naampje ook weer. Straalt waarschijnlijk niet heel goed af op dat deel van de gemeenschap. En daar moeten we ons meer zorgen over maken natuurlijk.

Toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180330677
Volgens mij is er geen sprake van verkrachting, maar van seks met een minderjarige. Deugt ook niet, maar er zijn wel gradaties natuurlijk.

quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:49 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik ook. Telkens als ze een zaak testen en voorleggen aan gewone mensen met alle ins en outs van de zaak blijkt dat 'wij' ongeveer dezelfde straffen uitdelen en onze straffen gemiddeld hoger zijn dan in de rest van Europa. Die kritiek is inderdaad maar raar dus :P
De misvatting is dan ook dat rechters bij het bepalen van de strafmaat geen gewone mensen zouden zijn. Rechters zijn niet deskundig in het bepalen van de strafmaat, dáár hebben ze niet voor geleerd. Er valt ook niks aan te leren want het is geen onderdeel van de rechtswetenschap, ze doen maar wat.

quote:
Toch blijft de beleving van de ‘softe’ Nederlandse rechter dus voortbestaan. Hiervoor zijn meerdere oorzaken denkbaar. Van zwaar gewicht is de maatschappelijke oriëntatie van het strafrecht. Hoe kijkt men momenteel tegen beginselen aan, welke doeleinden kent men toe aan het strafrecht en hoe kijkt men aan tegen het ultimum remedium-gedachte?[4] We creëren al snel een groot inlevingsvermogen voor het slachtoffer, waardoor vergelding tegenwoordig het voornaamste doel van strafrecht lijkt, naar mening van de Nederlandse bevolking. Dit terwijl vergelding slechts één van de doelen van het strafrecht is. Met de andere doelen -afschrikken, bescherming van de samenleving en voorkomen van herhaling- houdt de rechter in zijn afweging net zo goed rekening, terwijl de focus voor leken hierop toch minder lijkt te liggen.
Straf is per definitie vergelding, het strafrecht heeft inderdaad veel meer doelen zoals waarheidsvinding, maar de strafoplegging zelf is een vergeldingsmaatregel. Binnen dat kader spelen ook andere doelen van de straf (nee, niet doelen van het strafrecht) mee als resocialisatie en aanverwante belangen van de dader.

Het scheve is dat bij de motivering van de strafmaat, of wat daar voor door moet gaan, de mate van vergelding in het geheel niet onderbouwd wordt. Dan wordt er bijvoorbeeld besloten tot een taakstraf omdat de dader dan niet zijn baan, huis en gezin verliest, waardoor de de kans op herhaling ook weer kleiner wordt. Dat is op zich een zinvolle overweging, maar het rechtvaardigt het weglaten van overwegingen ten aanzien van de vergelding niet.

Die is dan ook totaal niet verankerd en het verband met de zwaarte die de wetgever aan het misdrijf heeft toegekend middels het strafmaximum is helemaal zoek. Inzake gruwelijke mishandelingen bijvoorbeeld hebben rechters besloten dat ze een eigen strafmaximum hanteren dat wel factor 10 lager kan zijn, en dan gaan ze daarbinnen een strafmaat vinden voor het individuele geval.

Dan kun je allerlei onderzoekjes zo opzetten dat eruit komt dat er in Nederland in vergelijking met andere landen of met een lekenoordeel streng wordt gestraft, maar dat is geen onderzoek om iets te weten te komen maar om steun bij te zoeken ter verdediging van een praktijk die niet deugt. Nee, als een groepje meerderjarige jongens minutenlang op een willekeurig slachtoffer heeft ingeschopt dan en ze zich pas hebben gemeld nadat er beelden (zouden) worden verspreid dan komen leken niet uit op een taakstraf met als argument dat ze zich vrijwillig gemeld hebben. Die ziekelijke mildheid is geheel het product van OM en rechterlijke macht die dat in decennia van ondeskundigheid in combinatie met pretenties het beter te weten hebben voortgebracht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180330731
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:33 schreef HSG het volgende:
Welkom in Nederland.
Dit. Na deze tik op de vingers als ouder zelf maar een echte straf verzinnen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 8 juli 2018 @ 13:44:29 #41
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180330897
Als je de straffen te laag vindt, moet je een brief schrijven naar de regering of naar de Tweede Kamer. Die maken namelijk de wetten waarin bepaald wordt hoeveel straf je voor iets kunt krijgen. De rechters voeren dat alleen maar uit.
pi_180330992
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:58 schreef FoodForThought het volgende:
Waarom krijgen allochtonen meestal van die fopstraffen? Worden rechters door deze figuren of hun familieleden bedreigd? Een andere verklaring kan ik echt niet bedenken
Nou nee. Allochtonen worden juist harder gestraft dan autochtonen blijkt uit onderzoek, vanwege racisme.

Fopstraffen omdat Nederland geen shariastaat is. Het volk is tegen sharia van God, dan maar op de blaren zitten, ja toch, stelletje achterlijken.
pi_180331395
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:11 schreef FYazz het volgende:

[..]

Misschien kun je geen verklaring bedenken, omdat het niet klopt wat je stelt. Jammer ook dat je er gelijk een allochtonen-discussie van maakt.

Het is een vrij 'normale' strafeis die dit jaar al vaker is gehanteerd. Beetje zoeken en je had dit zelf ook kunnen vinden.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-model-wilden-worden

https://www.gelderlander.(...)n-overloon~ad5202e1/

https://www.hvzeeland.nl/(...)chting-en-gijzeling/
Faal

Alle voorbeelden die je een beetje hebt gezocht gaan over volwassen slachtoffers. Het gaat hier om een 12 jarig meisje :{ :{
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 14:32:33 #44
319979 Fok-it
All is well
pi_180331817
Waarom wordt dit een verkrachting genoemd trouwens? Er staat toch nergens in het artikel dat het niet vrijwillig is gegaan?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 8 juli 2018 @ 14:40:39 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180331989
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:32 schreef Fok-it het volgende:
Waarom wordt dit een verkrachting genoemd trouwens? Er staat toch nergens in het artikel dat het niet vrijwillig is gegaan?
Je leest voor het gemak eventjes over het feit heen dat het om een kind van 12 gaat?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180332006
quote:
5s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je leest voor het gemak eventjes over het feit heen dat het om een kind van 12 gaat?
Hoezo is dat relevant?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 14:47:44 #47
319979 Fok-it
All is well
pi_180332117
quote:
5s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je leest voor het gemak eventjes over het feit heen dat het om een kind van 12 gaat?
Totaal niet relevant. Ik zeg niet dat ik het normaal vind? Ik zeg alleen dat jet geen verkrachting is als het vrijwillig is geweest
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 8 juli 2018 @ 14:48:39 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180332138
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:44 schreef Fok-it het volgende:
Nederlandse wetgeving is gewoon mild wat dat betreft
Valt reuze mee.
We straffen volgens mij al het zwaarst van (west) Europa.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180332168
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:29 schreef Hamzoef het volgende:
Noem mij maar gek trouwens, maar waarom sta je als ouders van een 12-jarige een instagram account toe?
Je wordt oud man.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  zondag 8 juli 2018 @ 14:50:49 #50
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180332188
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:32 schreef Fok-it het volgende:
Waarom wordt dit een verkrachting genoemd trouwens? Er staat toch nergens in het artikel dat het niet vrijwillig is gegaan?
Eens.
Ik lees nergens iets terug van standaard verkrachting waar meestal flink wat dwang en geweld bij komt kijken. Kan een reden zijn dat hij een vrij lage straf heeft gekregen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 8 juli 2018 @ 14:54:09 #51
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180332255
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:47 schreef Fok-it het volgende:

Totaal niet relevant. Ik zeg niet dat ik het normaal vind? Ik zeg alleen dat jet geen verkrachting is als het vrijwillig is geweest
Volgens mij is een kind van twaalf niet in staat om dit soort beslissingen vrijwillig te maken en is seks tussen volwassene en kind dus altijd verkrachting.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 8 juli 2018 @ 14:58:51 #52
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180332357
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 13:50 schreef fokker2012 het volgende:
Fopstraffen omdat Nederland geen shariastaat is.
Er zijn sowieso zelden fopstraffen in Nederland. Tenzij je bijvoorbeeld graag de doodstraf of levenslange gevangenisstraffen wil zien voor het stelen van een blikje cola, of een dronken vechtpartijtje op de zaterdagavond. Ja dan vallen de Nederlandse straffen inderdaad wel tegen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 15:06:02 #53
319979 Fok-it
All is well
pi_180332528
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Volgens mij is een kind van twaalf niet in staat om dit soort beslissingen vrijwillig te maken en is seks tussen volwassene en kind dus altijd verkrachting.
Meestal niet nee, maar je kan niet iedereen over 1 kam scheren. En al helemaal niet daardoor de term verkrachting te pas en te onpas gebruiken. 'nVerkrachting is het ongewenst seksueel binnendringen van het lichaam door een ander. De precieze juridische definitie van de term verschilt per land. Bij dit seksueel binnendringen gaat het niet alleen om het gedwongen ondergaan van een geslachtsgemeenschap'

Dit is de definitie dus andere factoren hoeven daar niet bij gepakt te worden.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 8 juli 2018 @ 15:09:25 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180332608
Het gaat hoe dan ook om een kind van 12 dat door een vent van 25 gedwongen is tot seksuele handelingen. Kunnen we heel semantisch over doen, maar in mijn boek is dat kinderverkrachting.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180332620
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 13:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je de straffen te laag vindt, moet je een brief schrijven naar de regering of naar de Tweede Kamer. Die maken namelijk de wetten waarin bepaald wordt hoeveel straf je voor iets kunt krijgen. De rechters voeren dat alleen maar uit.
quote:
Ontucht / seks met minderjarigen 12, 13, 14, 15 jaar oud
Handelingen met minderjarigen van twaalf tot zestien die bestaan uit het buiten echt plegen van ontucht zijn verboden. Dit geldt zowel voor vrijwillige handelingen als voor onvrijwillige handelingen. Maximumstraf: 8 jaar gevangenisstraf.

[..]

Onvrijwillige ontuchtige handelingen met minderjarige
De hierboven beschreven seksuele handelingen zijn vrijwel allemaal gebaseerd op minderjarigen die worden verleid tot deze handelingen of die op een andere vrijwillige manier eraan deelnemen. Naast deze vrijwillige seksuele handelingen is onvrijwillige seks met minderjarigen natuurlijk ook strafbaar.

Hiervoor gelden in beginsel de regels die voor die afzonderlijke delicten gelden. Denk daarbij aan verkrachting en aanranding. Hier staan ook hogere maximumstraffen op: bij verkrachting is dat 12 jaar gevangenisstraf, bij aanranding 8 jaar.

http://www.wetrecht.nl/seks-met-minderjarigen/
Er van uit gaande dat de journalist met de zin "De 25-jarige Hilversummer Halil A. is veroordeeld [..] voor het verkrachten van een 12-jarig meisje." het daadwerkelijke vonnis correct heeft weergegeven en de man dus daadwerkelijk is veroordeeld voor het verkrachten van een 12-jarige (daar is blijkbaar discussie over) ..

.. dan heeft de wetgever de maximumstraf vastgesteld op 12 jaar. Het lijkt me dat de wetgever dus genoeg ruimte heeft gegeven voor een veel zwaardere straf.

Maakt dat je stelling dat men voor zwaardere straffen bij de wetgevende macht moet zijn en niet bij de gerechtelijke macht, dan niet in feite een pleidooi voor minimumstraffen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_180332654
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:13 schreef SOG het volgende:

[..]

Faal

Alle voorbeelden die je een beetje hebt gezocht gaan over volwassen slachtoffers. Het gaat hier om een 12 jarig meisje :{ :{
"Faal", :') hoe oud ben je zeg...

Overigens gaat het 1e artikel wel degelijk over minderjarige slachtoffers.

Maar goed,speciaal voor jou:
https://www.bndestem.nl/b(...)iet-filmen~ab4b494d/

https://www.waldnet.nl/wn(...)_15jarig_meisje.html

https://nos.nl/googleamp/(...)van-12-in-trein.html

Kortom, straffen tussen de 1 á 5 jaar zijn vrij standaard, ook als het minderjarigen betreft.
En er is geen enkel bewijs dat allochtonen minder zwaar worden gestraft voor verkrachting dan autochtonen.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 15:11:10 #57
319979 Fok-it
All is well
pi_180332663
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:09 schreef Copycat het volgende:
Het gaat hoe dan ook om een kind van 12 dat door een vent van 25 gedwongen is tot seksuele handelingen.
Waar lees jij dwang dan?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 8 juli 2018 @ 15:14:17 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180332755
Nadat ze hadden afgesproken wilde de man dat het meisje hem eerst seksueel zou bevredigen voordat hij haar naar huis zou brengen. Daarna bedreigde A. haar door te zeggen dat hij de seksuele handeling had gefilmd.

Een kind van 12 tegen een volwassen vent van 25 .. wie denk jij dat de macht heeft?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 15:15:54 #59
319979 Fok-it
All is well
pi_180332814
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:14 schreef Copycat het volgende:
Nadat ze hadden afgesproken wilde de man dat het meisje hem eerst seksueel zou bevredigen voordat hij haar naar huis zou brengen. Daarna bedreigde A. haar door te zeggen dat hij de seksuele handeling had gefilmd.

Een kind van 12 tegen een volwassen vent van 25 .. wie denk jij dat de macht heeft?
DAARNA bedreigde hij haar. Dus vooraf is het vrijwillig geweest. Anders klopt dit nieuwsbericht niet.

En dat er een kromme machtspositie ontstaat dat lijkt me duidelijk maar dat is niet relevant in de discussie of dit verkrachting is of niet. Als een 16-jarige scholiere haar docent neukt heb je ook met een machtspositie te maken maar niet met een verkrachting
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_180332837
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:14 schreef Copycat het volgende:
Nadat ze hadden afgesproken wilde de man dat het meisje hem eerst seksueel zou bevredigen voordat hij haar naar huis zou brengen. Daarna bedreigde A. haar door te zeggen dat hij de seksuele handeling had gefilmd.

Een kind van 12 tegen een volwassen vent van 25 .. wie denk jij dat de macht heeft?
Misschien had ze geen zin om te lopen, er staat niet dat ze niet weg mocht, allemaal interpretaties.
Anders dan anders is nog steeds anders, nog altijd hetzelfde.
pi_180332876
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Waar lees jij dwang dan?
quote:
De 25-jarige Hilversummer Halil A. is veroordeeld tot vier jaar gevangenisstraf, waarvan één jaar voorwaardelijk, voor het verkrachten van een 12-jarig meisje. Dat heeft de rechtbank Midden-Nederland vandaag bepaald.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ting-12-jarig-meisje
De bron zegt dat de rechtbank verkrachting bewezen acht. Dat zijn op de titel na, echt de eerste twee zinnen van het artikel.

En als we dan even verder zoeken naar hoe de wet verkrachting definieert ..

quote:
Volgens de wet is verkrachting iemand dwingen tot het ondergaan van handelingen die (mede) bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam door middel van (bedreiging met) geweld of door middel van (bedreiging met) een andere feitelijkheid. Kortom: er moet sprake zijn van dwang, door (bedreiging met) geweld of een andere feitelijkheid. Die dwang moet tot seksuele handelingen leiden waarbij het lichaam wordt binnengedrongen. Is dat het geval, dan is een veroordeling voor verkrachting mogelijk.

http://www.wetrecht.nl/verkrachting/
quote:
Onvrijwillige ontuchtige handelingen met minderjarige
De hierboven beschreven seksuele handelingen zijn vrijwel allemaal gebaseerd op minderjarigen die worden verleid tot deze handelingen of die op een andere vrijwillige manier eraan deelnemen. Naast deze vrijwillige seksuele handelingen is onvrijwillige seks met minderjarigen natuurlijk ook strafbaar.

Hiervoor gelden in beginsel de regels die voor die afzonderlijke delicten gelden. Denk daarbij aan verkrachting en aanranding. Hier staan ook hogere maximumstraffen op: bij verkrachting is dat 12 jaar gevangenisstraf
, bij aanranding 8 jaar.

http://www.wetrecht.nl/seks-met-minderjarigen/
Dus dwang. Bij instemming heet het ontucht met een minderjarige. Maar het artikel schrijft over verkrachting, en niet ontucht.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 8 juli 2018 @ 15:19:18 #62
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180332899
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:15 schreef Fok-it het volgende:

DAARNA bedreigde hij haar. Dus vooraf is het vrijwillig geweest. Anders klopt dit nieuwsbericht niet.

En dat er een kromme machtspositie ontstaat dat lijkt me duidelijk maar dat is niet relevant in de discussie of dit verkrachting is of niet. Als een 16-jarige scholiere haar docent neukt heb je ook met een machtspositie te maken maar niet met een verkrachting
Het gaat om een kind. Ik weet niet wat daar moeilijk aan is?

Maar waarschijnlijk was het op zijn FOK!iaans gewoon een geil sletje dat wel eens goed geneukt wilde worden. En daarna ging janken. De kankerhoer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 15:19:19 #63
319979 Fok-it
All is well
pi_180332902
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:18 schreef probeer het volgende:

[..]

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ting-12-jarig-meisje
De bron zegt dat de rechtbank verkrachting bewezen acht.

[..]


[..]

Dus dwang. Bij instemming heet het ontucht met een minderjarige. Maar het artikel schrijft over verkrachting, en niet ontucht.
De titel ja, de inhoud van het artikel ontkracht het
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 15:20:47 #64
319979 Fok-it
All is well
pi_180332944
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het gaat om een kind. Ik weet niet wat daar moeilijk aan is?

Maar waarschijnlijk was het op zijn FOK!iaans gewoon een geil sletje dat wel eens goed geneukt wilde worden. En daarna ging janken. De kankerhoer.
Man man wat een onderbuik. Dat je niet eens inhoudelijke reactie kan geven. Treurig. Het gaat er niet pm dat het een kind is, maargoed. Blijkbaar wil je bepaalde dingen niet horen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_180332957
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]

De titel ja, de inhoud van het artikel ontkracht het
Letterlijk de eerste twee zinnen van het artikel.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 8 juli 2018 @ 15:21:41 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180332977
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:20 schreef Fok-it het volgende:
Het gaat er niet pm dat het een kind is,
Daar gaat het wel om. Een kind dat gechanteerd en gedwongen is om een vent van 25 seksueel te bevredigen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 8 juli 2018 @ 15:34:42 #67
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_180333313
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daar gaat het wel om. Een kind dat gechanteerd en gedwongen is om een vent van 25 seksueel te bevredigen.
Exact. Oraal bevredigen in dit geval. Vrijwilligheid was in elk geval ver te zoeken.

Zie ook het vonnis:
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2018:3096
pi_180333555
Uit het volledige vonnis:
quote:
gedurende een plaatsing in het Pieter Baan Centrum. Hieruit volgt dat verdachte gedurende zijn verblijf consequent heeft geweigerd mee te werken aan onderzoek.
quote:
Verdachte ontkent het ernstigste verwijt, neemt geen verantwoordelijkheid voor zijn daden en is niet genegen zich te laten behandelen. Verdachte heeft op zitting zelfs aangegeven de slachtoffers niet met rust te laten en in Turkije aangifte te gaan doen tegen het slachtoffer en haar moeder van zogenaamde ‘terreurpropaganda’ en belediging van de president van Turkije. Ten slotte ademt het dossier naar het oordeel van de rechtbank een interesse van verdachte in minderjarige meisjes. Voorgaande maakt dat de rechtbank zorgen heeft over de toekomst, zowel ten aanzien van aangeefster als ten aanzien van andere meisjes.
:{

Zou natuurlijk een lange TBS periode worden, maar slim gespeeld door niet mee te werken aan het onderzoek...
  zondag 8 juli 2018 @ 15:46:39 #69
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180333598
Wat een engnek.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180333667
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die urban myth zal ondanks alle bewijs toch niet worden uitgebannen.
Ik betwijfel dat men in deze zaak ook tot een zelfde straf zal komen. Maar als je "gewone mensen" inderdaad een gevalletje van te hard rijden voor zal leggen of het veroorzaken van een ongeluk zonder ernstige afloop dan zal men inderdaad wel op ongeveer dezelfde straf uitdelen
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_180334564
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]

:') je gaat een leuk leven tegemoet op de middelbare ja, als enige van de school geen social media
Is het zo erg tegenwoordig ja?

Ik kan me niet voorstellen dat iedereen het normaal vind dat een 12jarig kind instagram heeft. WTF. En jij hebt het over social media in het algemeen, maar er zit toch wel een verschil tussen bijvoorbeeld facebook of instagram?
pi_180334609
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:14 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Als je 12 jarige dochter een beetje begint te puberen, hou je dat toch niet tegen denk ik. Althans dat lijkt mij nogal naïef.
Kwestie van opvoeden lijkt mij.

Let op, we hebben het hier niet over iemand van 16/17 he. Maar een 12jarige kind!!
  zondag 8 juli 2018 @ 17:01:46 #73
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_180335605
Wat een fopstrafje
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 17:35:52 #74
319979 Fok-it
All is well
pi_180336399
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 16:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Is het zo erg tegenwoordig ja?

Ik kan me niet voorstellen dat iedereen het normaal vind dat een 12jarig kind instagram heeft. WTF. En jij hebt het over social media in het algemeen, maar er zit toch wel een verschil tussen bijvoorbeeld facebook of instagram?
Nou ja, het is geen verwaarlozen als je het verbied maar je beperkt je kind behoorlijk in het communiceren met leeftijdsgenoten zonder smartphone. Dat hebben ze wel echt nodig om mee te komen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_180336532
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:09 schreef Copycat het volgende:
Het gaat hoe dan ook om een kind van 12 dat door een vent van 25 gedwongen is tot seksuele handelingen. Kunnen we heel semantisch over doen, maar in mijn boek is dat kinderverkrachting.
Heb je het dan over een wetboek?
pi_180337786
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]

DAARNA bedreigde hij haar. Dus vooraf is het vrijwillig geweest. Anders klopt dit nieuwsbericht niet.

En dat er een kromme machtspositie ontstaat dat lijkt me duidelijk maar dat is niet relevant in de discussie of dit verkrachting is of niet. Als een 16-jarige scholiere haar docent neukt heb je ook met een machtspositie te maken maar niet met een verkrachting
Iedereen vanaf 16 jaar met elkaar mag neuken. Onder de 16 jaar wordt het een ander verhaal. Zeker als de ander ruim meerderjarig is.

Jouw vergelijk slaat dus nergens op.
ROBODEMONS..................|:(
pi_180337930
Goh, dus 4 jaar waarvan 1 voorwaardelijk voor verkrachting van een minderjarige, bedreiging, belaging en het bezit van kinderporno.
"Pools are perfect for holding water"
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 18:57:07 #78
319979 Fok-it
All is well
pi_180337950
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Iedereen vanaf 16 jaar met elkaar mag neuken. Onder de 16 jaar wordt het een ander verhaal. Zeker als de ander ruim meerderjarig is.

Jouw vergelijk slaat dus nergens op.
Ik zeg dan ook nergens dat hij niet strafbaar is. Maar goed, deze discussie gaat nergens meer over voordat mensen denken dat ik het aanmoedig
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_180346182
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:22 schreef totalvamp het volgende:
had minimaal 10 jaar moeten zijn
Was ze ook. Ze was 12.
pi_180346190
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:09 schreef Copycat het volgende:
Het gaat hoe dan ook om een kind van 12 dat door een vent van 25 gedwongen is tot seksuele handelingen. Kunnen we heel semantisch over doen, maar in mijn boek is dat kinderverkrachting.
In mijn boek kindermisbruik.
pi_180347715
Waarom heeft de vader hem niet een rolstoel in geslagen? Als een vent mijn dochter zo benaderd bibd ik hem aan m'n auto vast.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 9 juli 2018 @ 08:46:20 #82
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_180348252
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:45 schreef Piles het volgende:
Uit het volledige vonnis:

[..]

[..]

:{

Zou natuurlijk een lange TBS periode worden, maar slim gespeeld door niet mee te werken aan het onderzoek...
Jezus, en dan die griezel met maar effectief 2 jaar weg laten komen met zijn misbruik en terreur.

Ze zouden voor dit soort types de lobotomie weer in moeten voeren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2018 @ 10:28:05 #83
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180349737
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:43 schreef Fok-it het volgende:

[..]

:') je gaat een leuk leven tegemoet op de middelbare ja, als enige van de school geen social media
Nee, en als een twaalfjarige een instagram account heeft is dat natuurlijk gewoon uitlokking. :') :O
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  Beste/leukste mod 2022 maandag 9 juli 2018 @ 10:36:44 #84
319979 Fok-it
All is well
pi_180349937
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:28 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Nee, en als een twaalfjarige een instagram account heeft is dat natuurlijk gewoon uitlokking. :') :O
Uh oke?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_180350266
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Totaal niet relevant. Ik zeg niet dat ik het normaal vind? Ik zeg alleen dat jet geen verkrachting is als het vrijwillig is geweest
t/m 12 jaar is per definitie verkrachting
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2018 @ 10:53:11 #86
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180350301
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:36 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Uh oke?
Dat is zo ongeveer de strekking van hetgeen Hamzoef beweerde in de post waar jij op reageerde.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  maandag 9 juli 2018 @ 10:54:28 #87
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180350335
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:53 schreef Mo_Muffin het volgende:

Dat is zo ongeveer de strekking van hetgeen Hamzoef beweerde in de post waar jij op reageerde.
Waarom noem jij mij Hamzoef?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2018 @ 10:55:02 #88
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180350351
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:51 schreef Adames het volgende:

[..]

t/m 12 jaar is per definitie verkrachting
Als 'we' dat al niet logisch vinden zijn we als maatschappij nog verder van het pad af dan ik al vreesde.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2018 @ 10:56:51 #89
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180350396
quote:
18s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Waarom noem jij mij Hamzoef?
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Joh.
En hem dan maar 3 jaar geven. :')

Noem mij maar gek trouwens, maar waarom sta je als ouders van een 12-jarige een instagram account toe?
Dat deed ik niet.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  maandag 9 juli 2018 @ 10:58:06 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180350426
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:56 schreef Mo_Muffin het volgende:

Dat deed ik niet.
Ik kwam net bij een post van mij uit ...

Twilight zone ... Excuus voor de aantijging!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  † In Memoriam † maandag 9 juli 2018 @ 10:59:23 #91
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180350462
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik kwam net bij een post van mij uit ...

Twilight zone ... Excuus voor de aantijging!
NP

Heb ik ook wel eens, vandaar dat ik even gecheckt heb.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  maandag 9 juli 2018 @ 16:50:08 #92
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_180357796
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Welk bewijs? Een onderzoek van 9 zaken onder 42 mensen? Waarbij de leken de enige zaak waarin verkrachting een rol speelt, die verkrachting juist wel bewezen achten. In tegenstelling tot de rechters.

En dan nog, gewoon ter verrijking van die informatievoorziening (omdat dat dus blijkbaar het ding is waardoor leken roepen om zwaardere straffen: te weinig informatie) het oordeel van de onderzoekers over de rechters in de betreffende verkrachtingszaak:

[..]

Maw; Niet schuldig geacht, omdat wel schuldig een 'te hoge straf' zou opleveren. Lekker gewerkt rechters.

En tot slot het lijstje van behandelde zaken in het onderzoek:

1 De roekeloze vrachtwagenchauffeur
2 De inhalende en doorrijdende automobilist
3 De onnodig remmende bestuurster
4 Aanranding door werkgever
5 De vrouw met keukenmes en schaar
6 Aanranding van patiënte
7 Inrijden op politieman
8 Verkrachting na relatie
9 De stalkende ex

Maar hej .. roepen om een zwaardere straf bij het verkrachten van een 12-jarige om daarna vervolgens te bedreigen en stalken, is echt complete onzin 'omdat leken bij deze 9 zaken gemiddeld genomen hetzelfde straffen'. Ja, waarvan 3 verkeerskwesties. Met een compleet ander oordeel bij de enige zaak die ook over een verkrachting ging.

TL;DR: Onderzoek is niet representatief. En als het dat wel zou zijn, dan is het juist bewijs dat leken bij verkrachtingszaken juist wél anders straffen (lees: wel straffen, itt de rechters).
Inderdaad, wat een waardeloos onderzoek. Het zou veel beter een beeld opleveren van wat "de burger" zou doen als 10 x eenzelfde delict aan de orde zou komen, met telkens wisselende feiten en omstandigheden.
Non possumus non loqui
  maandag 9 juli 2018 @ 17:05:53 #93
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_180358221
De rechter zijn taak is er niks van te vinden. Hem de schuld geven is onzin.
:')
  maandag 9 juli 2018 @ 17:07:51 #94
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180358249
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 15:15 schreef Fok-it het volgende:

DAARNA bedreigde hij haar. Dus vooraf is het vrijwillig geweest.
Ik vind dit best een domme opmerking, eigenlijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 9 juli 2018 @ 17:16:21 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180358474
Misschien toch maar de doodstraf weer invoeren. Het 'alle-leven-is-heilig'-dogma heeft zooooo'n baard.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Beste/leukste mod 2022 maandag 9 juli 2018 @ 17:23:15 #96
319979 Fok-it
All is well
pi_180358667
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Misschien toch maar de doodstraf weer invoeren.
Haha ja dit is een intelligent gedachtegoed
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 9 juli 2018 @ 17:24:53 #97
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_180358708
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 17:23 schreef Fok-it het volgende:

Haha ja dit is een intelligent gedachtegoed
Aangezien je niet verder komt dan dit, zal je wel geen goede onderbouwing hebben om de doodstraf niet in te voeren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_180359899
4 jaar lang is deze suikerpatient gelukkig uit de nederlandse straten verbannen
pi_180360005
quote:
18s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Waarom noem jij mij Hamzoef?
Je hebt er wat van weg.
pi_180362308
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:53 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat is zo ongeveer de strekking van hetgeen Hamzoef beweerde in de post waar jij op reageerde.
Nou, nee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')