abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180326864
Ik moet eerlijk toegeven, maar ik was het al bijna vergeten, dat we door corruptie het organiseren van het WK van 2018 of 2022 zijn misgelopen. En dan met name dit WK. Moet je even indenken hoe het was geweest als Nederland er nu toch bij was samen met Belgie, niet in Rusland , maar gewoon hier in Nederland en in Belgie. Nederland waarschijnlijk wel uitgeschakeld in de poule fase, maar met Belgie in de halve finale. Wat een feest was dat geweest.

https://nl.wikipedia.org/(...)enschap_voetbal_2018
pi_180326868
Nederland eruit in de poulefase? Lijkt me niet.
pi_180326875
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 08:39 schreef Handleiding het volgende:
Nederland eruit in de poulefase? Lijkt me niet.
Ja ik zeg waarschijnlijk, maar met de laatste oefeninterlands hadden ze ook best nog ver kunnen komen.
  zondag 8 juli 2018 @ 08:41:19 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_180326887
Wees blij dat deze geldverslindende machine niet hier is :{ om nog maar te zwijgen over dronken Engelsen die gaan vechten met alles en iedereen maar worden vernederd door Poolse en Russische brigades :')
pi_180326907
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 08:41 schreef RedFever007 het volgende:
Wees blij dat deze geldverslindende machine niet hier is :{ om nog maar te zwijgen over dronken Engelsen die gaan vechten met alles en iedereen maar worden vernederd door Poolse en Russische brigades :')
Geld verslinden, dat doet de overheid toch wel, een paar miljard meer of minder maakt dan toch ook al niet meer uit. Dan houden we er in ieder geval nog een leuk feestje aan over. En even over de hooligans, blijkbaar kan het toch wel goed gaan, zie nu maar naar Rusland.
pi_180326919
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 08:40 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ja ik zeg waarschijnlijk, maar met de laatste oefeninterlands hadden ze ook best nog ver kunnen komen.
panama etc is echt wel stuk slechter dan NL.
  zondag 8 juli 2018 @ 09:06:49 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180327131
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 08:45 schreef Handleiding het volgende:

[..]

panama etc is echt wel stuk slechter dan NL.
Gefeliciteerd, toch wel één slechter land kunnen vinden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_180327141
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, toch wel één slechter land kunnen vinden.
Iran, Arabie, Marokko, Senegal, etc. eigenlijk elke nummer 3 en 4 uit de poules wel.
  User die overal opduikt 2022 zondag 8 juli 2018 @ 09:13:13 #9
186611 Haags
pi_180327190
Zo slecht had Nederland het niet gedaan dit wk :T
Zonder wrijving geen glans
pi_180327371
Ik wilde eigenlijk de nadruk leggen op Nederland en Belgie als gastland dit WK, hoe fantasisch zou dat geweest zijn :'(
Ik mis namelijk het oranje legioen en de oranjekoorts op straat best wel
pi_180328254
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 08:41 schreef RedFever007 het volgende:
Wees blij dat deze geldverslindende machine niet hier is :{ om nog maar te zwijgen over dronken Engelsen die gaan vechten met alles en iedereen maar worden vernederd door Poolse en Russische brigades :')
Ik hoor dat het Rusland 15 miljard euro gekost heeft. Misschien is het een optie om het WK voortaal altijd in Rusland te laten houden.

Het Heerenveenstadion zou ook tijdelijk uitgebreid worden naar 40.000 plaatsen in het WK-bid. Gelukkig dat het niet is doorgegaan, want SC Heerenveen bezwijkt nu bijna al onder de financiële lasten van de uitbreiding van 2006.
  zondag 8 juli 2018 @ 12:06:03 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180329512
Het was wel heerlijk om de knvb bobos op de fiets te zien (want duurzaam wk) terwijl er ergens anders een paar honderd miljoen werd uitgedeeld om stemmen te kopen :')
pi_180329568
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zo slecht had Nederland het niet gedaan dit wk :T
waar is dat nou weer op gebaseers. we warwn echt teringslecht. konden geen eens bulgarije onze wil opbrengen. maar dat lijkt iedereen vergeten te zijn.
pi_180329704
quote:
10s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:06 schreef Twiitch het volgende:
Het was wel heerlijk om de knvb bobos op de fiets te zien (want duurzaam wk) terwijl er ergens anders een paar honderd miljoen werd uitgedeeld om stemmen te kopen :')
Het was onze enige kans op een WK-organisatie. Als zelfs Gullit en Cruijff als boegbeelden het niet voor elkaar konden krijgen, toen wist ik dat het in de toekomst ons het nooit meer zal lukken.
  zondag 8 juli 2018 @ 12:26:41 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180329730
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:07 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Iran, Arabie, Marokko, Senegal, etc. eigenlijk elke nummer 3 en 4 uit de poules wel.
Haha.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 12:30:29 #16
319979 Fok-it
All is well
pi_180329755
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Haha.
Jij denkt niet dat Nederland van die landen had kunnen winnen?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 8 juli 2018 @ 12:59:34 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180330112
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:24 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het was onze enige kans op een WK-organisatie. Als zelfs Gullit en Cruijff als boegbeelden het niet voor elkaar konden krijgen, toen wist ik dat het in de toekomst ons het nooit meer zal lukken.
Met alle beste wil van de wereld ga je het nog niet winnen dat soort landen. Een EKtje is misschien nog mogelijk, ooit.

quote:
10s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Jij denkt niet dat Nederland van die landen had kunnen winnen?
Jawel, maar ze kunnen er ook makkelijk van verliezen. Je kan bij het huidige Oranje net zo goed een muntje opgooien, de stabiliteit is ver te zoeken.
  zondag 8 juli 2018 @ 13:05:32 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180330203
quote:
10s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Jij denkt niet dat Nederland van die landen had kunnen winnen?
Jawel hoor. En net zo gemakkelijk verliezen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 13:22:24 #19
319979 Fok-it
All is well
pi_180330490
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 13:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Jawel hoor. En net zo gemakkelijk verliezen.
Van Senegal en Marokko wel ja. De rest is toch echt wel een stuk minder hoor
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 8 juli 2018 @ 13:41:44 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180330851
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 13:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Van Senegal en Marokko wel ja. De rest is toch echt wel een stuk minder hoor
Ik zie ze dat betonvoetbal van Iran ook niet 1,2,3 verslaan. Sterker nog, ik geef ze meer kans tegen een Marokko dan tegen Iran. Niet omdat Marokko slechter is maar puur door de speelstijl.
  zondag 8 juli 2018 @ 14:14:45 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180331421
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 13:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Van Senegal en Marokko wel ja. De rest is toch echt wel een stuk minder hoor
Spanje en Portugal hadden grote moeite met Iran.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_180331821
Wat een topic _O-. Als, als, als ... we hebben ons niet gekwalificeerd, de rest is niet zo belangrijk lijkt me.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 juli 2018 @ 14:33:40 #23
319979 Fok-it
All is well
pi_180331839
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Spanje en Portugal hadden grote moeite met Iran.
Portugal is dan ook een bijzonder matig elftal + Ronaldo
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_180331901
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 10:45 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik hoor dat het Rusland 15 miljard euro gekost heeft. Misschien is het een optie om het WK voortaal altijd in Rusland te laten houden.

Het Heerenveenstadion zou ook tijdelijk uitgebreid worden naar 40.000 plaatsen in het WK-bid. Gelukkig dat het niet is doorgegaan, want SC Heerenveen bezwijkt nu bijna al onder de financiële lasten van de uitbreiding van 2006.
Het feit dat het Rusland 15 miljard euro gekost zou hebben heeft volgens mij meer te maken met randzaken dan met het daadwerkelijk klaar maken voor het WK. Rusland staat nu eenmaal bekend om grootschalige corruptie praktijken. Waar je in Nederland een stadion bouwt voor miljoenen, kost het in Rusland miljarden. Bovendien zijn woonwijken, centra's in buitensteden in ongelooflijke slechte staat. Ik denk dat de miljarden vooral daar zijn heen gegaan, dan de bouw van stadions. Er zijn nota bene nieuwe wegen aangelegd omdat de oude wegen daar hetzelfde zijn als een schelpenpad dat wij kennen vol met rotsblokken en oneffenheden. En Rusland is niet voor niks een kolossaal tweede wereld land waar alles is verpauperd, daar moet je echt met veel geld smijten om het een beetje fatsoenlijk te krijgen. Maar eigenlijk is het buiten de bubbel nog steeds een ontiegelijke bende vol corruptie.
pi_180332001
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:36 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Het feit dat het Rusland 15 miljard euro gekost zou hebben heeft volgens mij meer te maken met randzaken dan met het daadwerkelijk klaar maken voor het WK. Rusland staat nu eenmaal bekend om grootschalige corruptie praktijken. Waar je in Nederland een stadion bouwt voor miljoenen, kost het in Rusland miljarden. Bovendien zijn woonwijken, centra's in buitensteden in ongelooflijke slechte staat. Ik denk dat de miljarden vooral daar zijn heen gegaan, dan de bouw van stadions. Er zijn nota bene nieuwe wegen aangelegd omdat de oude wegen daar hetzelfde zijn als een schelpenpad dat wij kennen vol met rotsblokken en oneffenheden. En Rusland is niet voor niks een kolossaal tweede wereld land waar alles is verpauperd, daar moet je echt met veel geld smijten om het een beetje fatsoenlijk te krijgen. Maar eigenlijk is het buiten de bubbel nog steeds een ontiegelijke bende vol corruptie.
Heb je hier ook bewijzen voor of zijn dit allemaal aannames? Daarnaast snap ik je openingspost ook niet zo goed. Door de corruptie is Nederland deze twee WK's misgelopen, dus als het eerlijk was verlopen had Nederland per definitie gewonnen? Lijkt me niet he.
pi_180332015
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:32 schreef Dejannn het volgende:
Wat een topic _O-. Als, als, als ... we hebben ons niet gekwalificeerd, de rest is niet zo belangrijk lijkt me.
Het gekke is, ik wilde met dit topic niet hebben over het kwalificeren, maar ik wilde het hebben over Nederland en België als gastland, wat had moeten gebeuren in verband met de grote corruptieschandalen rondom Blatter, Qatar en Rusland. Deze zijn namelijk niet eerlijk weggegeven.
pi_180332042
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:41 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Heb je hier ook bewijzen voor of zijn dit allemaal aannames? Daarnaast snap ik je openingspost ook niet zo goed. Door de corruptie is Nederland deze twee WK's misgelopen, dus als het eerlijk was verlopen had Nederland per definitie gewonnen? Lijkt me niet he.
Nou de kans was wel een heel stuk groter, als het eerlijk was verlopen, waar jij een glas half leeg ziet, zie ik een glas half vol. Verder is Nederland gewoon heel goed in organiseren, en het kan verdomd goed op de centjes letten. Hollandse gierigheid...
  zondag 8 juli 2018 @ 14:48:56 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180332142
Rusland vind ik trouwens een stuk minder erg dan fucking Qatar. Dan ga je dadelijk een WK krijgen in een nepstaat met meer expats dan Qatari, zonder enige voetbalcultuur (buiten wat rijke sjeiks die van gekkigheid niet meer weten wat ze met hun geld moeten doen) en ze moeten het in de winter houden omdat het anders gewoon niet gaat.
pi_180332723
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Haha.
oke bedankt Hans
pi_180334890
quote:
13s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:48 schreef Twiitch het volgende:
Rusland vind ik trouwens een stuk minder erg dan fucking Qatar. Dan ga je dadelijk een WK krijgen in een nepstaat met meer expats dan Qatari, zonder enige voetbalcultuur (buiten wat rijke sjeiks die van gekkigheid niet meer weten wat ze met hun geld moeten doen) en ze moeten het in de winter houden omdat het anders gewoon niet gaat.
Voordeel van een WK in de winter zou wel fitte spelers zijn. Spelers die slechts een paar maanden in plaats van een heel seizoen in de benen hebben :)
pi_180337151
Moet je inbeelden welke luxe de afstanden hier zouden zijn

Tussen Groningen en Charleroi zit mss max 300km
pi_180344595
Volgens mij is een WK in Nederland en België sowieso ideaal. Het ligt vrij centraal in Europa waar vrijwel alle belangrijke voetbal landen van Europa op steenworp afstand bij ons vandaan ligt. Verder zit het voetbal in onze genen. Vrijwel iedereen is betrokken als Oranje moet aantreden op een WK.
En de sfeer is hier toch wel heel speciaal als je dit vergelijkt met andere landen. ( al vanaf de poulefase ) Ik weet namelijk nog goed hoe Zwitserland/Oostenrijk enorm baalde dat Nederland eruit lag en de oranje koorts verdween uit hun steden. Dan zijn we toch wel echt het visitekaartje van de wereld.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')