abonnement Unibet Coolblue
pi_180317518
Iemand toevallig bekend met de premaster Sociologie aan de uni van Tilburg? En het liefst nog met een hbo-bachelor dat in eerste instantie niet direct toegang tot de master geeft, zoals Journalistiek.

Mag ik jullie ervaringen weten?
with love..♥
pi_180337776
Niet met deze pre-master. Heb wel een andere (economische) pre-master gedaan aan de Tilburg uni met een hbo bachelor. Dus als je meer algemene vragen hebt dan hoor ik het wel !
pi_180343931
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:47 schreef Pinuts het volgende:
Niet met deze pre-master. Heb wel een andere (economische) pre-master gedaan aan de Tilburg uni met een hbo bachelor. Dus als je meer algemene vragen hebt dan hoor ik het wel !
Graag! Had je een opleiding die wel of niet direct aansloot op de pre-master? Zo niet, hoelang duurde het toelatingsproces? Wat viel je mee aan de pre-master? Wat viel tegen? Hoeveel contacturen had je en hoeveel uur moest je daarnaast steken in je studie? Hoe waren je resultaten met die inzet?

Alvast bedankt!
with love..♥
pi_180358968
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 23:39 schreef withloveproductions_ het volgende:

[..]

Graag! Had je een opleiding die wel of niet direct aansloot op de pre-master? Zo niet, hoelang duurde het toelatingsproces? Wat viel je mee aan de pre-master? Wat viel tegen? Hoeveel contacturen had je en hoeveel uur moest je daarnaast steken in je studie? Hoe waren je resultaten met die inzet?

Alvast bedankt!
Mijn opleiding sloot redelijk aan. Binnen deze faculteit is er een pre-master van een half jaar dus deze dan ook gedaan. Contact uren waren rond de 10 per week, maar daarnaast thuis ook veel uren in gestoken. Denk dat ik gemiddeld zo 30-40 uur bezig was. Soms iets minder, maar met de tentamens ook zeker meer. Vooral belangrijk dat je de andere manier van leren doorkrijgt. Dus alles uit papers ipv uit boeken. Daarnaast had je bij ons ook maar 2 kansen om alle vakken te halen, zo niet, dan moest je weg. Dus de druk om het te halen was vrij hoog, waardoor ook maar iets van 40% het haalde. Maar goed, ik had op het hbo ook altijd redelijke cijfers zonder al te veel te doen. Dus nu met hard werken lukte het ook!
pi_180617193
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 23:39 schreef withloveproductions_ het volgende:

[..]

Graag! Had je een opleiding die wel of niet direct aansloot op de pre-master? Zo niet, hoelang duurde het toelatingsproces? Wat viel je mee aan de pre-master? Wat viel tegen? Hoeveel contacturen had je en hoeveel uur moest je daarnaast steken in je studie? Hoe waren je resultaten met die inzet?

Alvast bedankt!
Ik ben ingestroomd met journalistiek. En ben ook afgehaakt. Kon het niet combineren met mijn baan, had geen klik met de mensen (ben Rotterdammer met grote bek), en vond het echt boring. Heel theoretisch.

Toelating was makkelijk, gewoon alle documenten opsturen, leuke motivatiebrief erbij en CV.

Wat me meeviel was eh... de klas is heel klein. Dus veel aandacht van docent als je dat wil. Contacturen iets van 10-15 of zo, veel zelfstandig doen. Ik stak daar bovenop nog een paar uur erin en had dus maar een paar punten gehaald.

Heb de carrière switch naar leraar gemaakt en geen moment meer aan de studie gedacht. Wilde leraar maatschappijleer worden en het is me ook gelukt zonder deze studie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')