Je zou toch zeggen dat 2 van die balkjes geen rocket science is, en het verschil tussen Eur 100,- of Eur 300,- nogal extreem is. Maar dat heb ik dus blijkbaar niet goed?quote:Op zaterdag 7 juli 2018 19:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Tweedehands OEM of Thule. Heb je sowieso kwaliteit. Meerdere Thules (tweedehands) gehad.
3-serie is er begin 2016 al uit gegaan. Was een 320d, een heerlijke auto inderdaad. Zat echt helemaal niks op qua opties, behalve sportstoelen en een automaat (halogeenlampen en geen cc ). Maar hij reed als de beste.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 19:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Je had toch een 3-serie? Best wel een downgrade qua stuurgenot dit.
Qua snelheid ga je er wel iets op vooruit ja. Lease die auto's of je of rij je privé? En wat voor gezeik heb je gehad met de Mercedes? Gewoon uit interesse.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 19:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
3-serie is er begin 2016 al uit gegaan. Was een 320d, een heerlijke auto inderdaad. Zat echt helemaal niks op qua opties, behalve sportstoelen en een automaat (halogeenlampen en geen cc ). Maar hij reed als de beste.
De Mercedes is wat dat betreft wel een stukje minder. Ik heb er ook al best wat gezeik mee gehad. Maar hij heeft wel veel peekaa's en ik vind zijn looks wel tof.
Dat klopt, maar ik wil niet besparen op iets wat buiten de auto bevindt. Als het los gaat of breekt ben je gewoon de sjaak. Dan maar paar 10'jes meer. En dus 2ehands, want dan is het goed te betalen. Weet niet watvoor dakrails jij hebt, maar ik was meestal 50 euro kwijt voor een setje. Heb voor m'n BMW een originele set gekocht (heeft speciale rails), maar nooit gebruiktquote:Op zaterdag 7 juli 2018 19:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat 2 van die balkjes geen rocket science is, en het verschil tussen Eur 100,- of Eur 300,- nogal extreem is. Maar dat heb ik dus blijkbaar niet goed?
Lease.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 19:43 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Qua snelheid ga je er wel iets op vooruit ja. Lease die auto's of je of rij je privé? En wat voor gezeik heb je gehad met de Mercedes? Gewoon uit interesse.
Die voetjes is driekwart van de prijs van een geheel nieuwe.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 19:51 schreef fathank het volgende:
Thule, die hebben meen ik ook een wissel systeem zodat je bij de volgende wagen alleen nieuwe voetjes hoeft te kopen.
Thanks, dus maar de betere nemen danquote:Op zaterdag 7 juli 2018 19:41 schreef Sounddragon het volgende:
Kan veel verschil in kwaliteit in zitten; sommigen beschadigen je dakrails, draagkracht kan verschil in zitten, methode van bevestigen (haal je ze er makkelijk vanaf als je ze niet nodig hebt?).
Thule is volgens mij wel de betere van de aftermarket merken
Wat komt erop? Dakkoffer?
Dank voor uw uitgebreide lijstjequote:Op zaterdag 7 juli 2018 19:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lease.
Nou gezeik... (en dan staat er nog geen ton op de teller):
- vocht in koplampen
- laadkabel kapot
- auto bijna in de fik in parkeergarage Ikea bij een laadpaal. Brandlucht kwam eruit, Mercedes heeft niets kunnen ontdekken.
- Scherm wat af en toe volledig herstart. Mercedes heeft niets kunnen ontdekken.
- Deuren zijn eens spontaan ontgrendeld.
- Auto uitgevallen midden op een rotonde Kon nog net naar een soort vluchtheuvel komen, wagen opnieuw gestart en hij deed het weer.
Daarnaast vele kleine irritaties in het gebruikersgemak die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden:
- een waardeloos navigatiesysteem
- parkeersensoren die pas beginnen met piepen als je 10 cm van een obstakel zit (je moet dus naar bepaalde streepjes in je spiegel kijken, wat dus niemand doet). Hulde aan mijn vorige dealer die daar wel iets aan heeft kunnen doen. Maar af-fabriek is het gewoon ruk.
- batterijen sleutel iedere 3-6 maanden vervangen. Klein ding, maar waarom?! Bij zowel mijn Seat als BMW heb ik ze nooit hoeven vervangen volgens mij.
- brandstofmeter geeft op reserve, dus <120km, niet meer aan hoeveel km je kunt rijden. Lekker als iemand anders de auto een dag even mee wil nemen.
- klepje van oplaadkabel gaat 10 sec na openmaken auto weer dicht. Dus als je spullen in je hand hebt die je in de auto wil leggen, kun je daarna weer op je sleutel drukken om dat klepje open te maken.
- Mercedes Me app die naast dat ie nogal waardeloos is, ook nog eens gedateerde info toont. Als ik de app nu open geeft ie info van 3 uur geleden, waar de auto stond en hoeveel brandstof erin zat enzo. Handig als je de huidige status wilt weten.
- Parkeerhulp die zo ingewikkeld is dat ik hem niet gebruik en er bij mijn vorige dealers een papier op de muur hing voor het personeel hoe het moest
En dan vergeet ik vast nog wel iets. Het lijkt erop dat ze deze auto te snel op de markt hebben willen zetten voor de toen geldende bijtellingsregels.
Dat is wel een dingetje ja, want over een jaar of 2 komt er weer wat nieuws. Maar desnoods knal ik ze dan op marktplaats.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 19:51 schreef fathank het volgende:
Thule, die hebben meen ik ook een wissel systeem zodat je bij de volgende wagen alleen nieuwe voetjes hoeft te kopen.
Nee, vooral irritaties inderdaad. En een kabel van dik Eur 1000,-. Maar die heb ik aftermarket gekocht voor zo'n 350 euro en werkt prima.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 20:05 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dank voor uw uitgebreide lijstje
Op zich veel kleine irritaties en problemen, maar geen dure storingen en reparaties als ik het zo zie? Al verwacht je dit natuurlijk niet van een Mercedes met minder dan een ton op de klok, kwaliteit is ook niet meer wat het geweest was. Kun je zo'n lijstje ook maken van de 320 (F30?), of is dat maar een heel korte lijst. Dat is namelijk wel echt een auto die serieus mijn interesse heeft als volgende bak.
Ik heb geen dakrails, ze moeten in een paar gaatjes. Zo dus:quote:Op zaterdag 7 juli 2018 19:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik wil niet besparen op iets wat buiten de auto bevindt. Als het los gaat of breekt ben je gewoon de sjaak. Dan maar paar 10'jes meer. En dus 2ehands, want dan is het goed te betalen. Weet niet watvoor dakrails jij hebt, maar ik was meestal 50 euro kwijt voor een setje. Heb voor m'n BMW een originele set gekocht (heeft speciale rails), maar nooit gebruikt
Daar zit dan ook de meeste ontwikkelkosten in. De rest zijn gewoon 2 alu kokertjes.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 20:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die voetjes is driekwart van de prijs van een geheel nieuwe.
Ah ok, dat maakt de zoektocht al wat lastiger inderdaad! Zou zelf gewoon marktplaats even in de gaten houden. Zal toch vast wel iemand zijn wie ze alweer verkoopt. Voordeel van OEM en Thule is ook dat ze waardevast zijn. Ik kon de Thules vaak met minimaal verlies weer doorverkopen. Let wel, dat waren universele voor open dakrails.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 20:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb geen dakrails, ze moeten in een paar gaatjes. Zo dus:
[ afbeelding ]
Ok thanks.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 20:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah ok, dat maakt de zoektocht al wat lastiger inderdaad! Zou zelf gewoon marktplaats even in de gaten houden. Zal toch vast wel iemand zijn wie ze alweer verkoopt. Voordeel van OEM en Thule is ook dat ze waardevast zijn. Ik kon de Thules vaak met minimaal verlies weer doorverkopen. Let wel, dat waren universele voor open dakrails.
Dat is uiteraard ook het plan. Maar lees dat je beter aluminium dragers kunt kopen omdat die lichter zijn, en je dan wat meer gewicht over houdt voor de koffer i.v.m. de dakbelasting.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 20:30 schreef Sometimes het volgende:
Je wil sowieso niet te veel gewicht op die hoogte, dus in je dakkoffer de grote lichte dingen.
vergeet ook niet in het boekje van je auto te kijken over de toegestane belasting van de bevestigingspunten van de auto zelf.. Zou zomaar kunnen dat dat ook ergens rond die 75 kilo zit.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 20:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ok thanks.
Zie trouwens dat al die Thule's maar tot 75 kilo gaan: https://www.dakdragerexpe(...)e=1197&bouwjaar=1277
De koffer weegt al 21 kilo. Dan blijft er nog meer 54 kg over. Dat is ook niet super veel, had eigenlijk op wat meer gehoopt. Die koffer heeft 530 liter inhoud, dus dan moet je niet al te gek doen volgens mij.
Doe jezelf een lol en koop er een van Whispbar.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 19:29 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb een Mercedes C350e waarvoor ik dakdragers wil kopen. Maar ik heb geen idee welke ik moet hebben.
De goedkoopste die ik kan vinden zijn Eur 70,-
Die van Mercedes zelf ca. Eur 300,- (2e hands nog > Eur 150,-)
Dan zie ik het merk Farad voor Eur 100,-
Thule van Eur 190,- tot ca. Eur 300,-
Ik zie door de bomen het bos niet meer
2e hands voor een mooie prijs kunnen kopen.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 22:16 schreef vosss het volgende:
Ow en waarom heb je niet niet de iets duurdere maar veel mooiere Hapro Zenith gekocht?
Kom er trouwens nu ook achter dat de Zenith een stuk kleiner is.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 22:16 schreef vosss het volgende:
Ow en waarom heb je niet niet de iets duurdere maar veel mooiere Hapro Zenith gekocht?
=edit=quote:Op zaterdag 14 juli 2018 21:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kom er trouwens nu ook achter dat de Zenith een stuk kleiner is.
440 liter voor de Zenith t.o.v. 530 L voor de Traxer. En dan weegt de Zenith ook nog eens 2 kg meer.
Ik ook niet Mijn mijn kortzichtige beredenering was, hoe groter hoe beterquote:Op zaterdag 14 juli 2018 21:22 schreef vosss het volgende:
[..]
=edit=
Je hebt gelijk; de jounes is een stuk groter.
Wij hadden er bijna alleen maar kleding in en zaten al dicht tegen het max aan qua 100 kilo dakbelasting. Dus wat je met nog meer ruimte zou moeten weet ik ook niet.
Van die (vermoedelijk) Algarijnen die je vroeger in Frankrijk tegenkwam in hun Nissan Vanette met hele bouwwerken op het dakquote:Op zaterdag 7 juli 2018 20:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Vaak mag je al niet veel op je dak hebben. Al zie ik richting het zuiden soms ook wel een hele huisraad op het dak.
Vroeger?quote:Op zondag 15 juli 2018 22:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van die (vermoedelijk) Algarijnen die je vroeger in Frankrijk tegenkwam in hun Nissan Vanette met hele bouwwerken op het dak
Al jaren niet meer zomers over de A7 gekomen.quote:
Haha Vanettes niet meer. Maar ze rijden er nog wel. Oude MB bus of Iveco, of gewoon een station met troep op het dak.quote:Op zondag 15 juli 2018 22:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Al jaren niet meer zomers over de A7 gekomen.
Zoveel Nissan Vanettes zullen er ook niet meer zijn.
Heb 2e hands Thule wingbars gekocht. De voetjes voor mijn auto nieuw gekocht, waren Eur 40,-. Past allemaal perfect en voldoet uitstekendquote:Op zaterdag 7 juli 2018 19:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Tweedehands OEM of Thule. Heb je sowieso kwaliteit. Meerdere Thules (tweedehands) gehad.
Het is inderdaad 75 kilo. Dus met de dakrails + koffer blijft er nog maar zo'n 50 kg over. Wel erg weinig, vraag me af of ik die grote koffer überhaupt gevuld krijg zonder aan dat gewicht te komen.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 21:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
vergeet ook niet in het boekje van je auto te kijken over de toegestane belasting van de bevestigingspunten van de auto zelf.. Zou zomaar kunnen dat dat ook ergens rond die 75 kilo zit.
Dat dus. Maar misschien handig voor een volgende auto die meer gewicht op het dak mag hebben.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 21:22 schreef vosss het volgende:
[..]
=edit=
Je hebt gelijk; de jounes is een stuk groter.
Wij hadden er bijna alleen maar kleding in en zaten al dicht tegen het max aan qua 100 kilo dakbelasting. Dus wat je met nog meer ruimte zou moeten weet ik ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |