Ik durf wel te stellen dat Honda wel de capaciteit en competentie heeft om sneller met verbeteringen te komen. Renault belooft veel maar stelt steeds uit. Het grootste voorbeeld is wel de MGU-K uit 2016 Al met al wil dit natuurlijk niets zeggen, maar Renault heeft alle schijn tegen getuige het verleden.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat mag best, maar is totaal nergens op gebaseerd.
de kans bij hun lijkt me ook groter dan bij Renault maar het is niet dat Mercedes en Ferrari stilstaanquote:Op zondag 8 juli 2018 13:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor 2017 hebben het ontwerp van de motor totaal gewijzigd ipv doorontwikkeling. Renault doet het al 4 jaar met hetzelfde ontwerp.
dus in 18 maanden zitten Honda op hetzelfde niveau als Renault in 4 jaar
En dus? Honda is dus eerste twee jaar compleet de verkeerde kan op gegaan. Dat wekt vertrouwen bij jou?quote:Op zondag 8 juli 2018 13:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor 2017 hebben het ontwerp van de motor totaal gewijzigd ipv doorontwikkeling. Renault doet het al 4 jaar met hetzelfde ontwerp.
Dat is dus niet het geval.quote:dus in 18 maanden zitten Honda op hetzelfde niveau als Renault in 4 jaar
maar de stap van Red Bull begrijp ik sowieso wel, een klantenmotor van een constructeur gaat je toch niet verder helpenquote:Op zondag 8 juli 2018 13:18 schreef franklop het volgende:
Maar er is nog steeds geen bewijs dat Honda nu op gelijke hoogte staat van Renault, of in de buurt.
En dat ze er voorbij zouden gaan volgend jaar.
Ik snap dat de hoop hier vooral hoog is wat dat betreft, maar een TR lijkt verder van de top te staan dan vorig jaar bijv.
Het blijft afwachten tot volgend jaar. Maar ik vrees dat het gat volgend jaar voor RB naar voren alleen maar groter zal zijn.
https://www.gpupdate.net/(...)iet-getekend-hebben/quote:Op zondag 8 juli 2018 13:18 schreef franklop het volgende:
Maar er is nog steeds geen bewijs dat Honda nu op gelijke hoogte staat van Renault, of in de buurt.
En dat ze er voorbij zouden gaan volgend jaar.
Ik snap dat de hoop hier vooral hoog is wat dat betreft, maar een TR lijkt verder van de top te staan dan vorig jaar bijv.
Het blijft afwachten tot volgend jaar. Maar ik vrees dat het gat volgend jaar voor RB naar voren alleen maar groter zal zijn.
quote:Achtergrond: in Montreal introduceerde zowel Honda als Renault de Spec 2-motor. Op de vraag welke van de twee op dit moment competitiever is, antwoordde Marko: "Met de laatste upgrade heeft Renault weer een kleine voorsprong."
En Honda niet? Honda beloofde nog veel meer en had zelfs nog een jaar extra ontwikkeling. Vergeet niet dat Renault eerst nog niet kon upgraden omdat het belachelijke token-systeem nog bestond. Daarnaast is die MGU-K juist een aanwijzing dat Renault nog meer potentie heeft, voorlopig is die van 2016 nog net zo goed als de nieuwste van Honda...quote:Op zondag 8 juli 2018 13:14 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik durf wel te stellen dat Honda wel de capaciteit en competentie heeft om sneller met verbeteringen te komen. Renault belooft veel maar stelt steeds uit. Het grootste voorbeeld is wel de MGU-K uit 2016 Al met al wil dit natuurlijk niets zeggen, maar Renault heeft alle schijn tegen getuige het verleden.
Het hielp ze prima van 2010 tot 2014. En ook nu winnen ze races en zitten ze er dichterbij dan ooit sinds de invoering van deze motorenformule.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar de stap van Red Bull begrijp ik sowieso wel, een klantenmotor van een constructeur gaat je toch niet verder helpen
Wij van WC-Eend..quote:Op zondag 8 juli 2018 13:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)iet-getekend-hebben/
Hier staat het volgende:
[..]
toen was Renault geen constructeurquote:Op zondag 8 juli 2018 13:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het hielp ze prima van 2010 tot 2014. En ook nu winnen ze races en zitten ze er dichterbij dan ooit sinds de invoering van deze motorenformule.
In 2010 wel. Maar goed, je punt is dat Red Bull nu het de facto fabrieksteam van Honda wordt. En dat dat meer kansen zou bieden. McLaren dacht exact hetzelfde.quote:
Was ook niet echt een klantenmotor situatie natuurlijk. Ze waren in principe gewoon het worksteam van Renault toenquote:Op zondag 8 juli 2018 13:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het hielp ze prima van 2010 tot 2014. En ook nu winnen ze races en zitten ze er dichterbij dan ooit sinds de invoering van deze motorenformule.
Nee hoor, men kreeg net zoveel support als daarvoor. Red Bull was geen Renault fabrieksteam.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Was ook niet echt een klantenmotor situatie natuurlijk. Ze waren in principe gewoon het worksteam van Renault toen
het blijft een gok dat ben ik wel met je eensquote:Op zondag 8 juli 2018 13:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In 2010 wel. Maar goed, je punt is dat Red Bull nu het de facto fabrieksteam van Honda wordt. En dat dat meer kansen zou bieden. McLaren dacht exact hetzelfde.
En mijn gok is dat het heel slecht gaat uitpakken en dat Max Verstappen twee enorm frustrerende jaren tegemoet gaat met kansloze 5e plaatsen. Als het ding niet stukgaat.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
het blijft een gok dat ben ik wel met je eens
zou max omdat hij een doorlopend contact heeft, niet al een Honda getest hebben?quote:Op zondag 8 juli 2018 13:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En mijn gok is dat het heel slecht gaat uitpakken en dat Max Verstappen twee enorm frustrerende jaren tegemoet gaat met kansloze 5e plaatsen. Als het ding niet stukgaat.
Kan natuurlijk dat Honda ineens iets geniaals uit de kast haalt en dat zou mooi zijn voor Max maar ik zie het niet gebeuren.
Zo'n zwart scenario verwacht ik niet nu Red Bull en Honda echt intensief de samenwerking aangaan. Red Bull moet er ook vertrouwen in hebben als ze met ze in zee gaan lijkt me. Ben meer bang dat ze ook met Honda het derde team blijven en er weinig mee op gaan schieten.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En mijn gok is dat het heel slecht gaat uitpakken en dat Max Verstappen twee enorm frustrerende jaren tegemoet gaat met kansloze 5e plaatsen. Als het ding niet stukgaat.
Kan natuurlijk dat Honda ineens iets geniaals uit de kast haalt en dat zou mooi zijn voor Max maar ik zie het niet gebeuren.
Dat lijkt me wat kort door de bocht. Je kunt niet enerzijds zeggen dat Williams er een potje van maakt, dat de auto een draak om te besturen is en dat hun toch al matige coureurs dat niet aankunnen, en dan zeggen dat de Ferrari-motor zo sterk is omdat ze voor de Williams staan. Idem met het goed presteren van Sauber en Lecler, en Haas dat gewoon goed naar het Ferrari-chassis heeft gekeken en best snelle coureurs heeft. Force India is ook gewoon een klein team, Perez is een goede coureur maar ook geen hoogvlieger en Ocon is niet veel sneller. Is het dan heel raar dat de Haas en een spectaculair talent als LeClerc daar voor staan?quote:Op zondag 8 juli 2018 13:09 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik denk dat met name Ferrari grote stappen heeft gezet. Ferrari-klantenteams zijn er duidelijk op vooruit gegaan.
Ze zijn ook dit jaar weer dichterbij gekomen.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
mja, niets doen is ook geen optie. Met die Franse koffiemolen achterin komen ze natuurlijk nooit dichterbij
gebaseerd op wat?quote:Op zondag 8 juli 2018 13:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze zijn ook dit jaar weer dichterbij gekomen.
Op het feit dat Verstappen op twee circuits waar power zeer belangrijk is ruim binnen een seconde van pole kan kwalificeren en ook in de race goed genoeg pace heeft om voor de overwinning te kunnen strijden (vorige week in ieder geval, deze week moeten we nog zien straks). Vergeet niet dat vorige week de Mercedessen weliswaar 1-2 lagen in het begin maar dat Max hun pace prima kon volgen en ook uitliep op de Ferrari's.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |