Missschien geeen 10 biertjes zuipen, na 4 flesjes weet je nog wel waar je de dop van je fles gelaten hebtquote:Op zaterdag 7 juli 2018 21:57 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik heb laatst 10 minuten lopen zoeken naar dop 10, die ik tijdens het zoeken nog in m'n broekzak heb gestoken over blind gesproken.
Klein lulletje is dat zeg dopje 10quote:Op zaterdag 7 juli 2018 21:57 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik heb laatst 10 minuten lopen zoeken naar dop 10, die ik tijdens het zoeken nog in m'n broekzak heb gestoken over blind gesproken.
Ja maar dat zeg ik toch ook? Met "hij" refereerde ik naar Kubica, niet naar de wagen.quote:
quote:Op zaterdag 7 juli 2018 22:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Missschien geeen 10 biertjes zuipen, na 4 flesjes weet je nog wel waar je de dop van je fles gelaten hebt
Maar wel 1 voet langquote:
Nee dat zeg je niet. De wagen is ruk, niet Kubicaquote:Op zaterdag 7 juli 2018 22:20 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ja maar dat zeg ik toch ook? Met "hij" refereerde ik naar Kubica, niet naar de wagen.
Lees eens een keer wat er staat ipv overhaastig te reageren om maar te reageren.
Ik ga er geen welles nietes spelletje van maken. Ik zeg dat de Williams wagen zo slecht is, dat zelfs Kubica er niets goeds in kan doen.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee dat zeg je niet. De wagen is ruk, niet Kubica
Dus Kubica is niet eens zo slecht, de wagen wel. Daarom kan Kubica niets goeds in de FW-41.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 21:19 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Jawel, maar een goede wagen maakt ook verschil. Kubica bijvb. kan niets in de FW-41, terwijl hij niet eens zo slecht is.
Wat was er trouwens met die heren van Williams? De wagen werd onbeheersbaar in dezelfde bocht of lag het aan hun rijderskunsten?
Dan lullun we langs elkaar heen denk ik.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 22:28 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik ga er geen welles nietes spelletje van maken. Ik zeg dat de Williams wagen zo slecht is, dat zelfs Kubica er niets goeds in kan doen.
Ik heb geen reden om Kubica te blamen want hij deed het begin dit jaar in de wagen van het afgelopen seizoen niet slecht. En iedereen weet dat de FW-41 een rammelbak is.
En wat Kubica dit jaar deed bedoel ik dan de tests van de coureurkandidaten mee. Dit zeg ik voor het geval je in mijn mond gaat stoppen dat ik zeg dat KUB dit jaar voor Williams GP's heeft gereden.
[..]
Dus Kubica is niet eens zo slecht, de wagen wel. Daarom kan Kubica niets goeds in de FW-41.
FW41 is instabiel bij het aanremmen inrijden van de bocht.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 21:19 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Jawel, maar een goede wagen maakt ook verschil. Kubica bijvb. kan niets in de FW-41, terwijl hij niet eens zo slecht is.
Wat was er trouwens met die heren van Williams? De wagen werd onbeheersbaar in dezelfde bocht of lag het aan hun rijderskunsten?
Ok, maar dan ga je er wel vanuit dat ze bij Williams ineens vergeten zijn hoe een auto af te stellen?quote:Op zondag 8 juli 2018 01:31 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik ga er vanuit dat Williams echt niet ineens de kennis verloren is om een goede wagen neer te zetten. Stel de Red Bull slecht af en de wegligging is net zo brak.
Ik heb mij verbaast over de reacties op die site. Lijkt wel of elke reactie daar vanuit een kliniek geplaatst is.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 21:36 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Roel Vrieze +81 07-07-2018 18:57
Even een update in de software en even iets tuning heb je er zo 20 a 30 pk bij
Niet Willem de Zwijger +180 07-07-2018 20:30
Ja en een sportuitlaat eronder levert ook nog eens 20pk. Ben je er eigenlijk wel.
Welkom op het internet anno 2018.quote:Op zondag 8 juli 2018 09:08 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik heb mij verbaast over de reacties op die site. Lijkt wel of elke reactie daar vanuit een kliniek geplaatst is.
Nouja met een coureur als Stroll die zonder voorvleugel en met 2 lekke voorbanden kan rijden voor hij denkt dat hij achter een probleempje heeft.. Zal niet meevallen een auto af te stellen met feedback van zo’n knurft.quote:Op zondag 8 juli 2018 08:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok, maar dan ga je er wel vanuit dat ze bij Williams ineens vergeten zijn hoe een auto af te stellen?
Goede update, die in Canadaquote:Pierre Gasly is niet te spreken over het verschil tussen zijn Honda-motor en de krachtbronnen van zijn rivalen op het rechte stuk.
Het Franse talent legde in de kwalificatie voor de Britse Grand Prix beslag op de veertiende stek. Gasly liet na afloop weten tevreden te zijn met zijn Toro Rosso maar baalt van het gebrek aan vermogen. "De auto was mega maar het is krankzinnig hoe veel tijd we op dit moment verliezen op de lange rechte stukken", concludeerde hij. "We wisten dat we het lastig zouden krijgen op deze baan, met bochten 1 en 9 volgas. We hebben het over negen tienden ten opzichte van Force India en Sauber, dus het is heel erg lastig om dan de strijd aan te gaan. Maar op basis van de GPS zijn we sneller in de bochten. Het ziet er goed uit, maar we zijn gewoon ontzettend langzaam op de rechte stukken. Er komt gewoon geen snelheid uit de motor."
6 uur voor de race? GP3 kijken?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2018 09:24:15 ]
Ach dit bevestigd het feit dat Renault en Honda inmiddels gelijkwaardig zijn. Beide fabrikanten zorgen voor ongeveer 8 a 9 tienden verlies op de rechte stukken. Dat laat toch wel zien dat Honda hele grote stappen heeft gemaakt.quote:
Wat Gasly zegt, is hetzelfde als wat ze vorig jaar bij McLaren zeiden.quote:
Als Honda komend jaar nog wat stappen maakt dan denk ik dat het verschil vooraan kleiner wordt dan nu met de Renault motor het geval is. Die koekenbakkers reden nog met een 2016 onderdeelquote:Op zondag 8 juli 2018 09:24 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Ach dit bevestigd het feit dat Renault en Honda inmiddels gelijkwaardig zijn. Beide fabrikanten zorgen voor ongeveer 8 a 9 tienden verlies op de rechte stukken. Dat laat toch wel zien dat Honda hele grote stappen heeft gemaakt.
Red Bull kan het enigzins opvangen met het chassis, maar gaat op dit soort banen gewoon niet mee komen met Ferrari en Mercedes.
Magnussen op het podiumquote:Op zondag 8 juli 2018 09:53 schreef GM78 het volgende:
Als er verder geen bijzonderheden zijn in deze race. Dan zal de spanning waarschijnlijk alleen zitten in de top 4, en alles wat na Red Bull komt.
Voor Red Bull zal het dan weer een race worden in niemandsland
Maar goed, het is F1 dus er kan nog van alles gebeuren
https://www.reddit.com/r/motorsportsstreams/quote:Op zondag 8 juli 2018 11:44 schreef kensei het volgende:
Heeft iemand een linkje naar een livestream voor zo op het strand?
Thanks!quote:Op zondag 8 juli 2018 12:14 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/motorsportsstreams/
Daar straks even kijken
Als je klant bent van Ziggo kun je via hun site of app kijken, tipquote:Op zondag 8 juli 2018 11:44 schreef kensei het volgende:
Heeft iemand een linkje naar een livestream voor zo op het strand?
ligt dat nu 100% aan ICE of ook aan andere vermogens onderdelen?quote:Op zondag 8 juli 2018 12:54 schreef zoem het volgende:
Dat stond hierboven ook al Niets om je druk om te maken. Honda en Renault liggen dicht bij elkaar in de buurt. STR heeft alleen een slechter chassis dus kan dat niet zo compenseren als RB.
Dat is nog maar de vraag. Vorig jaar deed Toro Rosso het met diezelfde Renault motor een flink stuk beter.quote:Op zondag 8 juli 2018 12:54 schreef zoem het volgende:
Dat stond hierboven ook al Niets om je druk om te maken. Honda en Renault liggen dicht bij elkaar in de buurt.
ik denk dat Honda sneller kan inlopen als Renault voor maart 2019.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Vorig jaar deed Toro Rosso het met diezelfde Renault motor een flink stuk beter.
Dat mag best, maar is totaal nergens op gebaseerd.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk dat Honda sneller kan inlopen als Renault voor maart 2019.
twitter:VanGamerenF1 twitterde op zondag 08-07-2018 om 09:50:47 Tussen 09.00 en 10.00 uur is altijd ‘Het Foute Uur’ toch? Nu zeker! Max, Ricciardo, Hartley en Gasly die het Spice Girls-repertoire van Mrs Horner-Halliwell opdreunen. Hartley zou zo weggelopen kunnen zijn uit OneDirection 😂😂 #F1 https://t.co/AvwZa0kuFD reageer retweet
Ik denk dat met name Ferrari grote stappen heeft gezet. Ferrari-klantenteams zijn er duidelijk op vooruit gegaan. Daarnaast is Hartley een koekenbakker en moet het vooral van Gasly komen. Verder is er de vraag in hoeverre je chassis van verschillende jaren kunt vergelijken, zeker als de motorpackage totaal anders.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Vorig jaar deed Toro Rosso het met diezelfde Renault motor een flink stuk beter.
Mee eens.Ik denk nog steeds dat de Honda echt een grote stap moet gaan maken om RB volgend jaar echt competatief (lees ook beter dan dit jaar, dus niet zo ver achter als gisteren in quali) te maken.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat mag best, maar is totaal nergens op gebaseerd.
voor 2017 hebben het ontwerp van de motor totaal gewijzigd ipv doorontwikkeling. Renault doet het al 4 jaar met hetzelfde ontwerp.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat mag best, maar is totaal nergens op gebaseerd.
Ik durf wel te stellen dat Honda wel de capaciteit en competentie heeft om sneller met verbeteringen te komen. Renault belooft veel maar stelt steeds uit. Het grootste voorbeeld is wel de MGU-K uit 2016 Al met al wil dit natuurlijk niets zeggen, maar Renault heeft alle schijn tegen getuige het verleden.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat mag best, maar is totaal nergens op gebaseerd.
de kans bij hun lijkt me ook groter dan bij Renault maar het is niet dat Mercedes en Ferrari stilstaanquote:Op zondag 8 juli 2018 13:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor 2017 hebben het ontwerp van de motor totaal gewijzigd ipv doorontwikkeling. Renault doet het al 4 jaar met hetzelfde ontwerp.
dus in 18 maanden zitten Honda op hetzelfde niveau als Renault in 4 jaar
En dus? Honda is dus eerste twee jaar compleet de verkeerde kan op gegaan. Dat wekt vertrouwen bij jou?quote:Op zondag 8 juli 2018 13:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor 2017 hebben het ontwerp van de motor totaal gewijzigd ipv doorontwikkeling. Renault doet het al 4 jaar met hetzelfde ontwerp.
Dat is dus niet het geval.quote:dus in 18 maanden zitten Honda op hetzelfde niveau als Renault in 4 jaar
maar de stap van Red Bull begrijp ik sowieso wel, een klantenmotor van een constructeur gaat je toch niet verder helpenquote:Op zondag 8 juli 2018 13:18 schreef franklop het volgende:
Maar er is nog steeds geen bewijs dat Honda nu op gelijke hoogte staat van Renault, of in de buurt.
En dat ze er voorbij zouden gaan volgend jaar.
Ik snap dat de hoop hier vooral hoog is wat dat betreft, maar een TR lijkt verder van de top te staan dan vorig jaar bijv.
Het blijft afwachten tot volgend jaar. Maar ik vrees dat het gat volgend jaar voor RB naar voren alleen maar groter zal zijn.
https://www.gpupdate.net/(...)iet-getekend-hebben/quote:Op zondag 8 juli 2018 13:18 schreef franklop het volgende:
Maar er is nog steeds geen bewijs dat Honda nu op gelijke hoogte staat van Renault, of in de buurt.
En dat ze er voorbij zouden gaan volgend jaar.
Ik snap dat de hoop hier vooral hoog is wat dat betreft, maar een TR lijkt verder van de top te staan dan vorig jaar bijv.
Het blijft afwachten tot volgend jaar. Maar ik vrees dat het gat volgend jaar voor RB naar voren alleen maar groter zal zijn.
quote:Achtergrond: in Montreal introduceerde zowel Honda als Renault de Spec 2-motor. Op de vraag welke van de twee op dit moment competitiever is, antwoordde Marko: "Met de laatste upgrade heeft Renault weer een kleine voorsprong."
En Honda niet? Honda beloofde nog veel meer en had zelfs nog een jaar extra ontwikkeling. Vergeet niet dat Renault eerst nog niet kon upgraden omdat het belachelijke token-systeem nog bestond. Daarnaast is die MGU-K juist een aanwijzing dat Renault nog meer potentie heeft, voorlopig is die van 2016 nog net zo goed als de nieuwste van Honda...quote:Op zondag 8 juli 2018 13:14 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik durf wel te stellen dat Honda wel de capaciteit en competentie heeft om sneller met verbeteringen te komen. Renault belooft veel maar stelt steeds uit. Het grootste voorbeeld is wel de MGU-K uit 2016 Al met al wil dit natuurlijk niets zeggen, maar Renault heeft alle schijn tegen getuige het verleden.
Het hielp ze prima van 2010 tot 2014. En ook nu winnen ze races en zitten ze er dichterbij dan ooit sinds de invoering van deze motorenformule.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar de stap van Red Bull begrijp ik sowieso wel, een klantenmotor van een constructeur gaat je toch niet verder helpen
Wij van WC-Eend..quote:Op zondag 8 juli 2018 13:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)iet-getekend-hebben/
Hier staat het volgende:
[..]
toen was Renault geen constructeurquote:Op zondag 8 juli 2018 13:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het hielp ze prima van 2010 tot 2014. En ook nu winnen ze races en zitten ze er dichterbij dan ooit sinds de invoering van deze motorenformule.
In 2010 wel. Maar goed, je punt is dat Red Bull nu het de facto fabrieksteam van Honda wordt. En dat dat meer kansen zou bieden. McLaren dacht exact hetzelfde.quote:
Was ook niet echt een klantenmotor situatie natuurlijk. Ze waren in principe gewoon het worksteam van Renault toenquote:Op zondag 8 juli 2018 13:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het hielp ze prima van 2010 tot 2014. En ook nu winnen ze races en zitten ze er dichterbij dan ooit sinds de invoering van deze motorenformule.
Nee hoor, men kreeg net zoveel support als daarvoor. Red Bull was geen Renault fabrieksteam.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Was ook niet echt een klantenmotor situatie natuurlijk. Ze waren in principe gewoon het worksteam van Renault toen
het blijft een gok dat ben ik wel met je eensquote:Op zondag 8 juli 2018 13:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In 2010 wel. Maar goed, je punt is dat Red Bull nu het de facto fabrieksteam van Honda wordt. En dat dat meer kansen zou bieden. McLaren dacht exact hetzelfde.
En mijn gok is dat het heel slecht gaat uitpakken en dat Max Verstappen twee enorm frustrerende jaren tegemoet gaat met kansloze 5e plaatsen. Als het ding niet stukgaat.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
het blijft een gok dat ben ik wel met je eens
zou max omdat hij een doorlopend contact heeft, niet al een Honda getest hebben?quote:Op zondag 8 juli 2018 13:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En mijn gok is dat het heel slecht gaat uitpakken en dat Max Verstappen twee enorm frustrerende jaren tegemoet gaat met kansloze 5e plaatsen. Als het ding niet stukgaat.
Kan natuurlijk dat Honda ineens iets geniaals uit de kast haalt en dat zou mooi zijn voor Max maar ik zie het niet gebeuren.
Zo'n zwart scenario verwacht ik niet nu Red Bull en Honda echt intensief de samenwerking aangaan. Red Bull moet er ook vertrouwen in hebben als ze met ze in zee gaan lijkt me. Ben meer bang dat ze ook met Honda het derde team blijven en er weinig mee op gaan schieten.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En mijn gok is dat het heel slecht gaat uitpakken en dat Max Verstappen twee enorm frustrerende jaren tegemoet gaat met kansloze 5e plaatsen. Als het ding niet stukgaat.
Kan natuurlijk dat Honda ineens iets geniaals uit de kast haalt en dat zou mooi zijn voor Max maar ik zie het niet gebeuren.
Dat lijkt me wat kort door de bocht. Je kunt niet enerzijds zeggen dat Williams er een potje van maakt, dat de auto een draak om te besturen is en dat hun toch al matige coureurs dat niet aankunnen, en dan zeggen dat de Ferrari-motor zo sterk is omdat ze voor de Williams staan. Idem met het goed presteren van Sauber en Lecler, en Haas dat gewoon goed naar het Ferrari-chassis heeft gekeken en best snelle coureurs heeft. Force India is ook gewoon een klein team, Perez is een goede coureur maar ook geen hoogvlieger en Ocon is niet veel sneller. Is het dan heel raar dat de Haas en een spectaculair talent als LeClerc daar voor staan?quote:Op zondag 8 juli 2018 13:09 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik denk dat met name Ferrari grote stappen heeft gezet. Ferrari-klantenteams zijn er duidelijk op vooruit gegaan.
Ze zijn ook dit jaar weer dichterbij gekomen.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:42 schreef Peterselieman het volgende:
mja, niets doen is ook geen optie. Met die Franse koffiemolen achterin komen ze natuurlijk nooit dichterbij
gebaseerd op wat?quote:Op zondag 8 juli 2018 13:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze zijn ook dit jaar weer dichterbij gekomen.
Op het feit dat Verstappen op twee circuits waar power zeer belangrijk is ruim binnen een seconde van pole kan kwalificeren en ook in de race goed genoeg pace heeft om voor de overwinning te kunnen strijden (vorige week in ieder geval, deze week moeten we nog zien straks). Vergeet niet dat vorige week de Mercedessen weliswaar 1-2 lagen in het begin maar dat Max hun pace prima kon volgen en ook uitliep op de Ferrari's.quote:
of hun chassis is gewoon beter, waarom pak je geen vergelijking van andere renault teams?quote:Op zondag 8 juli 2018 13:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Op het feit dat Verstappen op twee circuits waar power zeer belangrijk is ruim binnen een seconde van pole kan kwalificeren en ook in de race goed genoeg pace heeft om voor de overwinning te kunnen strijden (vorige week in ieder geval, deze week moeten we nog zien straks). Vergeet niet dat vorige week de Mercedessen weliswaar 1-2 lagen in het begin maar dat Max hun pace prima kon volgen en ook uitliep op de Ferrari's.
Het lijkt erop dat die beloofde race pace van Red Bull er nu een beetje uit komt. Het grootste probleem blijft gewoon die kwalificatie.
Dat de auto van Red Bull als geheel beter is dan de Renault (of de McLaren) hoef ik niet uit te leggen lijkt me. Evenals de reden dat Mercedes en Ferrari geen motoren willen leveren aan Red Bull.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
of hun chassis is gewoon beter, waarom pak je geen vergelijking van andere renault teams?
Over twee weken Patty Brard, die is ook al jaren liefhebber.quote:Op zondag 8 juli 2018 14:02 schreef LTVDK het volgende:
Godverdomme, Froger, proberen ze het niveau echt laag te krijgen daar?
Ik wilde het net posten. Ik ga even een Sky stream zoeken voor de voorbeschouwing.quote:Op zondag 8 juli 2018 14:02 schreef LTVDK het volgende:
Godverdomme, Froger, proberen ze het niveau echt laag te krijgen daar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |