abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180306155
registreer om deze reclame te verbergen
Hoi allemaal,

ik ben Emma, al heet ik eigenlijk anders - ik ben namelijk eigenlijk een jongen. Bij voorbaat sorry als dit een beetje een verwarrende post is, maar het is voor mezelf ook wel verwarrend.. Het zit namelijk zo: op de meeste momenten voel ik me prima als jongen, maar op sommige momenten zou ik niets anders willen dan een meisje/vrouw zijn. Als ik dan mooie meisjes/vrouwen zie met leuke kleren aan, mooie make-up enz. dan denk ik: dat wil ik ook! Ik heb daarom wel wat geëxperimenteerd met vrouwenkleren enzo, maar niet echt veel (heb er niet vaak de kans voor), en ik word er niet veel wijzer door over wat ik nu precies wil. Daarom heb ik bedacht om in de nabije toekomst eens een hele dag me als meisje te kleden en gedragen en allerlei dingen te gaan doen, niet alleen thuis maar ook buiten. Dit met het idee dat ik dan (hopelijk) echt door heb hoe het is om een meisje te zijn, en of ik dit nou echt wil of niet. Ik heb hier nog geen planning voor gemaakt, maar wel al wat vragen, voornamelijk voor de dames op dit forum:

Ten eerste, wat zou ik allemaal kunnen gaan doen? Mijn idee was om naar een stad te gaan waar niemand me kent, en daar te gaan shoppen. Maar daar vul ik geen hele dag mee, dus iemand nog tips? Het moet ook iets zijn waar ik niet mee door de mand val. Ik denk dat ik er best overtuigend als meisje uit kan zien, maar heb wel een zware stem die me zou verraden, dus liefst dingen waar ik mijn mond niet bij open hoef te doen ;).

Klopt het dat je je bij bijv. een Bijenkorf kunt laten opmaken? En hoe zouden ze reageren als ik daar als jongen aan zou komen? Mijn idee was om me daar mooi op te laten maken, aangezien ik geen ervaring heb met make-up. Ik heb lang haar, en met een goede scheerbeurt kan ik er dan denk ik zeker overtuigend als meisje uit zien. Dan alleen nog mijn laatste vraag: wat kan ik aan doen? Ik wil sowieso een leuk rokje of jurkje aan omdat ik dat zo mooi vrouwelijk vind en me ook vrouwelijk laat voelen. Aangezien ik mijn benen niet kan scheren (dit zou teveel vragen uit mijn omgeving oproepen) wil ik er dan een wat dikkere panty onder doen (daarbij vind ik panty's ook best fijn om aan te hebben). Vanwege die dikkere panty moet ik denk ik wel nog even wachten met eropuit gaan, want met dit weer is dit denk ik veel te warm... Het zal dus herfst of winter worden. Maargoed, ik heb verder geen ervaring met het combineren van vrouwenkleding enzo, dus wat kan ik aan doen? Ik wil er namelijk wel overtuigend uitzien (en me voelen) als een vlotte jonge meid. Hebben jullie tips, of het liefst misschien wat outfitfoto's (van jezelf of van internet) over wat jullie aanraden?
Thanks! :)
pi_180306468
Heb ik nu een deja vu of is dit zelfde verhaal eerder ook al gepost?

edit: LIF / 1 dag als meisje door het leven
pi_180306515
Luister niet naar haters, ik vind het zelf ook raar maar je moet gewoon doen wat je wilt.

Misschien een keer gewoon wat spullen bestellen op het internet en uitproberen? Dan kan je het nog eventueel makkelijker retour sturen?
  zaterdag 7 juli 2018 @ 14:06:53 #4
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_180306606
Gewoon rapporteren en negeren.

Hoi Emma, ik zou het vooral proberen, al zou ik dan eerder naar Amsterdam gaan denk ik.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_180306630
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:57 schreef qajariaq het volgende:
Heb ik nu een deja vu of is dit zelfde verhaal eerder ook al gepost?

edit: LIF / 1 dag als meisje door het leven
Haha inderdaad, dat verhaal lijkt er wel wat op. Al ben ik wat ouder (25) en heb ik er denk ik al wat meer over nagedacht dan die persoon.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 14:00 schreef ABombali het volgende:
Luister niet naar haters, ik vind het zelf ook raar maar je moet gewoon doen wat je wilt.

Misschien een keer gewoon wat spullen bestellen op het internet en uitproberen? Dan kan je het nog eventueel makkelijker retour sturen?
No worries, haters trek ik me niks van aan, ieder zijn/haar mening.
Ik ben inderdaad van plan om in eerste instantie van internet te bestellen, maar wil eigenlijk eerst wat ideeën op doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Emma92 op 07-07-2018 14:16:09 ]
  zaterdag 7 juli 2018 @ 14:51:23 #6
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180307300
Meisje of vrouw? Is nogal een verschil. Een 25-jarige vrouw die zich als meisje gedraagt is ook niet normaal.

Dingen doen die vrouwen doen kan altijd.

Het punt is dat je je als een overdreven meisjes-meisje wilt kleden. Is dat omdat het je opwindt, of omdat je denkt dat meisjes zich zo kleden? Veel vrouwen dragen gewoon een broek, waarom kies je daar niet voor? Of een hippe broekrok?

Heb je geen vriendin die jou iets kan uitleggen over make-up?
Als je vrouwen bij je plan kunt betrekken komt het al overtuigender over: een vriendinnengroepje op pad.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 15:19:48 #7
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_180307911
Als je de hele dag wil slenteren in een stad, dan zou ik eerst eens een beslissing gaan maken over de schoenen. Je wil dan toch een schoen of laars met slechts een klein hakje of zonder hakje, zeker als je niet vaker op hakken loopt. Nog beter is het wanneer je zelf al schoenen hebt die een vrouw ook aan zou doen. Gympen bijvoorbeeld, dan is de kans op zere voeten na een paar uur het kleinst. Als je de schoenen hebt gevonden kan je ook beter kijken wat voor een jurkje daarbij past.

Verder zou ik als ik jou was gewoon een keer op een zaterdag om je heen kijken in een stad om te observeren hoe vrouwen van jouw leeftijd eruit zien op een zaterdagmiddag en welke stijl jij het leukste vindt.

En op de dag in kwestie gewoon de dingen doen die je wil doen als je een keer in een stad bent die je niet kent. Gewoon jezelf zijn en doen wat jij graag doet. Misschien hou je van het bezoeken van toeristische trekpleisters of van musea? Je kan ook je keuze voor een bepaalde stad laten afhangen van wat er te doen is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Linus_van_Pelt op 07-07-2018 16:56:24 ]
pi_180326774
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 14:51 schreef Lunatiek het volgende:
Meisje of vrouw? Is nogal een verschil. Een 25-jarige vrouw die zich als meisje gedraagt is ook niet normaal.

Dingen doen die vrouwen doen kan altijd.

Het punt is dat je je als een overdreven meisjes-meisje wilt kleden. Is dat omdat het je opwindt, of omdat je denkt dat meisjes zich zo kleden? Veel vrouwen dragen gewoon een broek, waarom kies je daar niet voor? Of een hippe broekrok?

Heb je geen vriendin die jou iets kan uitleggen over make-up?
Als je vrouwen bij je plan kunt betrekken komt het al overtuigender over: een vriendinnengroepje op pad.
Mijn gebruik van het woord meisje is misschien wat verwarrend, maar om de een of andere reden ben ik gewend om dat te zetten ipv vrouw. Maargoed, ik heb voor mijn leeftijd nog een redelijke babyface, en zou kunnen doorgaan voor een ongeveer 21-jarige denk ik. Ik wil me dan ook presenteren als een meisje/vrouw van die leeftijd; moeilijk uit te leggen waarom, maar zo voel ik dat.

Hoezo overdreven meisjes-meisje? Een jurkje of rokje kan toch ook wat stoerder zijn?
Ik wil persé een rokje/jurkje aan omdat ik dat juist heel mooi vind als vrouwen het aan hebben. "Opwinden" is een erg groot woord, maar de weinige keren dat ik een beetje met vrouwenkleren kon experimenteren lieten juist zulke kledingstukken me vrouwelijk en "sexy" voelen, en dat wil ik juist. Niet te overdreven natuurlijk; het moet niet sletterig ofzo worden. Vandaar ook dat ik om raad vraag voor voorbeelden; wordt een kort rokje/jurkje bijvoorbeeld al snel als tè gezien, en hoe te combineren dat dit niet zo is?

Mijn eerste idee was inderdaad om een vriendin in te lichten. Ik heb er echter geen waarvan ik 100% zeker ben dat ze het zouden accepteren, en aangezien ik zelf nog niet weet wat ik er verder precies mee wil (of ik er überhaupt mee door wil) heb ik besloten dit pas eventueel in een later stadium te doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 15:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Als je de hele dag wil slenteren in een stad, dan zou ik eerst eens een beslissing gaan maken over de schoenen. Je wil dan toch een schoen of laars met slechts een klein hakje of zonder hakje, zeker als je niet vaker op hakken loopt. Nog beter is het wanneer je zelf al schoenen hebt die een vrouw ook aan zou doen. Gympen bijvoorbeeld, dan is de kans op zere voeten na een paar uur het kleinst. Als je de schoenen hebt gevonden kan je ook beter kijken wat voor een jurkje daarbij past.

Verder zou ik als ik jou was gewoon een keer op een zaterdag om je heen kijken in een stad om te observeren hoe vrouwen van jouw leeftijd eruit zien op een zaterdagmiddag en welke stijl jij het leukste vindt.

En op de dag in kwestie gewoon de dingen doen die je wil doen als je een keer in een stad bent die je niet kent. Gewoon jezelf zijn en doen wat jij graag doet. Misschien hou je van het bezoeken van toeristische trekpleisters of van musea? Je kan ook je keuze voor een bepaalde stad laten afhangen van wat er te doen is.
Ik heb nog nooit lang op hakken gelopen nee. Ik vind enkellaarsjes altijs erg leuk uit zien, dus waarschijnlijk wil ik die aan. Ik dacht aan enkellaarsjes wel met een hak, maar geen hele hoge en zo eentje die wat breder is, dus geen naaldhak. Zou ik dat ongeoefend een dag volhouden denk je? Ik heb helaas niet de mogelijkheid om echt te oefenen hiermee...

Nu een keer in de stad gaan kijken heeft weinig zin denk ik, omdat ik zoals ik al zei voor een herfst- of winteroutfit moet gaan. Als ik normaal wat zie weet ik wel of ik het leuk vind of niet, maar ik vind het erg moeilijk om dan zelf iets bijeen te zoeken. Vandaar mijn hulp om advies, zodat ik ook vragen kan stellen enzo. Zoals bovenstaande vragen :)

Thanks voor het meedenken :)
  zondag 8 juli 2018 @ 09:15:43 #9
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_180327215
Of je een hele dag op enkellaarsjes met een klein hakje kan lopen, ligt een beetje aan je eigen voeten en of je bereidt bent om geld te besteden aan laarsjes van een fatsoenlijke kwaliteit. Ik zou toch vooraf even kijken hoe het loopt, desnoods door rondjes te lopen in je huis/kamer. Ander moet je maar gympen in een tas gooien en een outfit zoeken die leuk staat met enkellaarsjes en gympen.

En nogmaals geef ik je de tip om een keer om je heen te kijken wat vrouwen van je leeftijd dragen op een gewone middag in de stad. Er komt vast wel weer een periode waar het weer iets inzakt en dat mensen weer kleding met lange mouwen aandoen. Als je te lang wacht, dan gaan de (soms) lange jassen aan en dan weet je niet echt wat ze dragen. Alternatief is dat je gewoon op internet gat kijken, op sites als zalando kan je heel veel foto's zien van vrouwen in complete outfits.
  zondag 8 juli 2018 @ 09:20:44 #10
64925 kikoooooo
Kwart over partytime
pi_180327266
Maak je geen illusies hoor, iedereen ziet echt wel dat je een man bent.
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. I have never felt so great. All the next day I felt like a 'citizen of the universe' rather than a citizen of the planet.
  zondag 8 juli 2018 @ 09:22:05 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180327275
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 08:28 schreef Emma92 het volgende:
Hoezo overdreven meisjes-meisje? Een jurkje of rokje kan toch ook wat stoerder zijn?
Ik wil persé een rokje/jurkje aan omdat ik dat juist heel mooi vind als vrouwen het aan hebben. "Opwinden" is een erg groot woord, maar de weinige keren dat ik een beetje met vrouwenkleren kon experimenteren lieten juist zulke kledingstukken me vrouwelijk en "sexy" voelen, en dat wil ik juist. Niet te overdreven natuurlijk; het moet niet sletterig ofzo worden. Vandaar ook dat ik om raad vraag voor voorbeelden; wordt een kort rokje/jurkje bijvoorbeeld al snel als tè gezien, en hoe te combineren dat dit niet zo is?
Voor een (korte) rok moet je de juiste benen hebben om het mooi te maken.
De meeste vrouwen die ik ken dragen nooit een rok, hooguit als ze in gala moeten. (Hoge) hakken ook zelden of nooit.
Dat is de valkuil van veel crossdressers: ze vallen door de mand doordat ze vrouwelijker willen zijn dan echte vrouwen. Bij travestieten is dat de humor, maar als je een dag onopvallend als vrouw de stad in wil is het niet zo'n goed idee. Vrouwen die op hoge hakken met een korte rok gaan shoppen zijn niet op koopjesjacht, maar op mannenjacht, en ze vallen op. Jij dus nog extra waarschijnlijk. Niet verstandig.

Je zou eerder kunnen denken aan make-up, accessoires, goed kapsel, sierraden, sexy ondergoed. Wat echte vrouwen dus ook doen in de mix van vrouwelijk en praktisch.
  zondag 8 juli 2018 @ 09:34:04 #12
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_180327362
Er zijn genoeg vrouwen die op een reguliere dag een jurkje dragen hoor. Maar dan zijn het inderdaad geen sexy jurkjes, eerder dit soort jurkjes.

[ Bericht 16% gewijzigd door Linus_van_Pelt op 08-07-2018 09:54:18 ]
pi_180327806
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:34 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Er zijn genoeg vrouwen die op een reguliere dag een jurkje dragen hoor. Maar dan zijn het inderdaad geen sexy jurkjes, eerder dit soort jurkjes.

Mweh
I solemnly swear i'm up to no good
pi_180328024
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Voor een (korte) rok moet je de juiste benen hebben om het mooi te maken.
De meeste vrouwen die ik ken dragen nooit een rok, hooguit als ze in gala moeten. (Hoge) hakken ook zelden of nooit.
Dat is de valkuil van veel crossdressers: ze vallen door de mand doordat ze vrouwelijker willen zijn dan echte vrouwen. Bij travestieten is dat de humor, maar als je een dag onopvallend als vrouw de stad in wil is het niet zo'n goed idee. Vrouwen die op hoge hakken met een korte rok gaan shoppen zijn niet op koopjesjacht, maar op mannenjacht, en ze vallen op. Jij dus nog extra waarschijnlijk. Niet verstandig.

Je zou eerder kunnen denken aan make-up, accessoires, goed kapsel, sierraden, sexy ondergoed. Wat echte vrouwen dus ook doen in de mix van vrouwelijk en praktisch.
Hier ben ik het wel mee eens.

En ga voor een beetje ingetogen. Dat is vaak zo veel mooier dan dat je te graag wilt. Pak ook iets wat bij jouw lichaam past. Je bent een man dus de vrouwen vorm ontbreekt. Als je dan een rechte jurk aan trekt geeft je lichaam er geen vorm aan enzo. Nou ja krijg het niet goed uitgelegd maar hoop dat je me snapt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_180328076
De boel een beetje vullen met ruches op het bovenstuk geeft een idee van vrouwelijkheid inderdaad, maar veel meer vorm zal lastig worden.
Verder is het geen goed plan om met dit weer in een donkere panty te lopen, dat is waarschijnlijk logisch he. In het najaar kan je dat dan beter uitvoeren.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:05:59 #16
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_180328707
Hij wil toch sowieso pas in het najaar of winter en dan vooral buiten wat rondlopen? Met een winterjas en een sjaal kan je al heel wat lichaamsvormen 'verhullen'. Dan kan je er onder wel een beetje uitkiezen wat je graag aan wil doen. Ik neem aan dat ook onderdeel van de lol is voor TS.

Maar misschien kan TS ook wel beter even kijken of er ergens een blog of forum is voor transgenders. Mijn gok is dat daar was ook wel discussies zijn over welke vrouwelijke kleding mooi staat wanneer je een mannelijk lichaam hebt.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')