abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180304310
quote:
Trump schaft positieve discriminatie op Amerikaanse universiteiten af

De regering van de Amerikaanse president Donald Trump wil dat etnische herkomst of ras in het onderwijs geen rol meer speelt bij het accepteren of werven van leerlingen en studenten. Daarmee breekt hij met het onderwijsbeleid van zijn voorganger Barack Obama.
Obama was juist groot voorstander was van positieve discriminatie, in de Verenigde Staten 'affirmative action' genoemd.

De Democraat wilde dat mensen van verschillende achtergronden samen op dezelfde onderwijsinstelling zaten. De studenten en samenleving zouden van deze 'mix' profiteren. De door de federale regering aangemoedigde scholen en universiteiten namen initiatieven om bijvoorbeeld meer leerlingen onder etnische minderheden te werven.

Jeff Sessions, de minister van Justitie, is in november begonnen met een onderzoek naar de richtlijnen die de overheid aan onderwijsinstellingen gaf om zonder juridische problemen 'affirmative action' in de praktijk te brengen.

Sessions trekt die richtlijnen nu in, aldus The New York Times. Deze vorm van positieve discriminatie is door het Hooggerechtshof wel beperkt, maar niet onwettig verklaard. Maar dat verandert mogelijk met het aanstaande vertrek van de gematigd conservatieve opperrechter Anthony Kennedy.
Discriminatie = discriminate en dus verwerpelijk
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:32:54 #2
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180304321
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:29 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Als dat het geval is dan kun je toch beter je tijd en geld steken in het wetend maken van mensen waardoor je wel verandering kunt krijgen?
Je kunt beter je tijd steken in beide. Zeker omdat informatiecampagnes van twee kanten komen.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:38:11 #3
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180304413
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dan is het inderdaad wat anders dan ik voorstelde. Ik zie je echter niet pleiten voor dezelfde kansen, maar voor voordelen voor mensen op basis van huidskleur. Nevermind het individu. De zwarte miljonairszoon boven het blanke inteelt jongetje uit het zuiden.
Ten eerste is dat appels met peren vergelijken. Als je een zwarte miljonairszoon vergelijkt met een witte miljonairszoon, en een blank inteeltjongetje uit het zuiden met een zwart inteeltjongetje uit het zuiden, zul je altijd zien dat de zwarte een nadeel heeft ten opzichte van de blanke. Als je een zwarte miljonairszoon gaat vergelijken met een blank inteeltjongetje uit het zuiden, ben je al andere factoren erbij aan het slepen (rijkdom, woonplaats, familie).

Ten tweede heb ik al eerder aangegeven dat ik voor affirmative action ben voor andere factoren dan alleen huidskleur/afkomst. Zo zou er op z'n minst gecompenseerd moeten worden voor socio-economische status en gender. Zelfs als dat betekent dat daardoor een arm blank meisje geselecteerd wordt boven een rijke zwarte jongen.
pi_180304662
Zoals het hoort ^O^
SOONY
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')