abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 9 juli 2018 @ 11:53:44 #51
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_180351460
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 11:37 schreef shazaam het volgende:

[..]

Dat gaat wel erg ver, hij maakt jouw naam dus zwart tegenover klanten. Ik zou eisen dat hij dat rectificeert in niet onduidelijke taal, en anders aangeven om te kijken wat mijn opties zijn in een smaad of laster traject.
Dat lijkt er wel op. Ik wil eerst van hem persoonlijk weten hoe hij het gebracht heeft. Indien het klopt wat ik gehoord heb, mag hij de klant uitleggen hoe hij de komende 2,5 weken zonder een persoon in mijn rol gaat overbruggen (mijn directe collega is vanaf volgende week op vakantie)
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_180352041
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 10:47 schreef Soepeltjes het volgende:
Even een kloon aangemaakt in verband met herkenbaarheid.

Dusssss. TS heeft ontslaggenomen. Ik begrijp heel goed dat een werkgever (in dit geval 2 exemplaren) dat doorgaans niet een feestelijk moment vindt. Dus een erg vrolijke reactie had ik ook niet verwacht. Maar daar waar wg1 proffesioneel reageerde reageerde wg2 heel raar.
Wg2 zei dat dat wel eens de druppel dan zijn voor het bedrijf.

[....]
Ik denk dat je het netjes gedaan hebt. Hoop alleen wel dat je ontslag genomen hebt omdat je al een andere baan hebt zodat wg2 dat niet kan verpesten.

Als je wordt buitengesloten: neem een boek of een e-reader mee en vul daar je dagen mee. Je wist immers niet wat er in het bedrijf speelde.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 10:58 schreef loni55 het volgende:
Nooit meegemaakt. Ze zijn blij als ik ontslag neem.
Story of my life...
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_180352162
Vervelend allemaal TS.
Verder vind ik het alleen maar bewonderenswaardig dat je al verder (dan contractueel verplicht) aangeeft te gaan stoppen. Dit geeft je WG meer kans om je vertrek op te vangen.

Ik zelf heb dit bij mijn vorige werkgever ook aangegeven, sterker nog ik heb toen aangegeven op zoek te gaan naar iets anders, toen had ik nog niks nieuws gevonden.
Dit werd enorm gewaardeerd door mijn toenmalige werkgever.
Kijk hoe ik World of Tanks speel: http://www.twitch.tv/marquenl
pi_180353096
quote:
5s.gif Op maandag 9 juli 2018 11:53 schreef Its_Muppet het volgende:
Indien het klopt wat ik gehoord heb, mag hij de klant uitleggen hoe hij de komende 2,5 weken zonder een persoon in mijn rol gaat overbruggen (mijn directe collega is vanaf volgende week op vakantie)
Waarom zou jij je daar druk om maken? :{
  maandag 9 juli 2018 @ 14:02:41 #55
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_180353661
Hoe had je dan gedacht dat WG2 je verder zou benaderen?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 9 juli 2018 @ 19:35:42 #56
478939 Soepeltjes
Alles op rolletjes
pi_180361056
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 02:33 schreef r_one het volgende:

[..]

wg1?
Oeps! Wg2 inderdaad!
  maandag 9 juli 2018 @ 19:51:23 #57
478939 Soepeltjes
Alles op rolletjes
pi_180361398
quote:
5s.gif Op maandag 9 juli 2018 11:29 schreef Its_Muppet het volgende:
Niet om het topic te kapen, maar ik heb nu iets soortgelijks aan de hand. Na een lang traject, waarbij ik continu worsten voorgehouden heb gekregen en ik als een dom hondje achteraan gelopen heb, met een burnout tot gevolg heb ik vorige week een nieuwe baan geaccepteerd en mijn ontslag ingediend.
Mijn directe manager gaf aan dat als ik geen ontslag had genomen, hij een procedure had opgestart. Onder het mom van "choose you battles" ben ik daar neit op ingegaan, maar het beet heel erg.
Ook direct de verantwoordelijke bij mijn opdracht de melding gedaan en aangegeven dat het me slim leek dat hij de communicatie naar de klant zou doen. Nu kom ik erachter dat hij afgelopen vrijdag de klant heeft verteld dat de werkgever me heeft weggestuurd en ik nog 2 weken heb om dingen over te dragen (mijn laatste werkdag zou 26 juli zijn). De klant heeft daarop weer intern gecommuniceerd dat ze hebben aangegeven geen klik meer te voelen met mij en opdracht hebben gegeven om iemand anders voor mij te zoeken.

Van beide partijen heb ik formeel nog niets gehoord.

Motivatie = pleite.
Niet normaal om zo zwart gemaakt te worden!

In mijn geval is het zo dat wg2 (en wg1) wel link uitkijken om dat bij mij te doen. Ik heb een veel te goede naam naar buiten toe. Wg2 mag blij zijn dat ie niet alleen zit en dat ik nog respect heb voor m'n collega's en
Wg1

Van kapen is geen sprake hoor. Ik ben zeer nieuwsgierig naar al die rare fratsen die uitgehaald worden.
  maandag 9 juli 2018 @ 19:53:46 #58
478939 Soepeltjes
Alles op rolletjes
pi_180361442
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:02 schreef avotar het volgende:
Hoe had je dan gedacht dat WG2 je verder zou benaderen?
Ik had gehoopt dat hij na een dag wat bij zou draaien. Geen grappen en grollen, maar gewoon zakelijk contact. Wg2 heeft al eens eerder flink z'n neus gestoten bij mij en daar ook netjes z'n excuses voor aangeboden.
Excuses voor z'n eerste reactie hoeft echt niet, maar normaal/zakelijk gedrag zeker wel.
  maandag 9 juli 2018 @ 19:54:21 #59
478939 Soepeltjes
Alles op rolletjes
pi_180361457
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 12:25 schreef Onaniem het volgende:

[..]

Ik denk dat je het netjes gedaan hebt. Hoop alleen wel dat je ontslag genomen hebt omdat je al een andere baan hebt zodat wg2 dat niet kan verpesten.

Als je wordt buitengesloten: neem een boek of een e-reader mee en vul daar je dagen mee. Je wist immers niet wat er in het bedrijf speelde.

[..]

Story of my life...
Ja ik heb een andere baan. :)
  dinsdag 10 juli 2018 @ 11:25:00 #60
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_180371916
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:51 schreef Soepeltjes het volgende:

[..]

In mijn geval is het zo dat wg2 (en wg1) wel link uitkijken om dat bij mij te doen. Ik heb een veel te goede naam naar buiten toe. Wg2 mag blij zijn dat ie niet alleen zit en dat ik nog respect heb voor m'n collega's en
Wg1

Van kapen is geen sprake hoor. Ik ben zeer nieuwsgierig naar al die rare fratsen die uitgehaald worden.
Deze post maakt zo veel duidelijk.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 10 juli 2018 @ 12:00:15 #61
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_180372511
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 19:51 schreef Soepeltjes het volgende:

[..]

Wg1

En zojuist te horen gekregen dat ik tot aan mijn formele einddatum (1 september) vakantie heb :D. Er zijn wat mensen op hun pik getrapt omdat ik ontslag heb genomen. Nu wordt aangegeven dat ze niet tevreden zijn.
Met medeweten van mijn lijnmanager heb ik aangegeven dat door deze vertrouwensbreuk ik niet voldoende bodem zie om de klant dan nog langer te bedienen. Mijn manager geeft aan dat ik mijn 8 nog openstaande vakantiedagen moet opgebruiken en ik de rest er dan bij krijg.
Ik vind het gezegend!
pi_180380017
Ze gooien dus zomaar twee maanden salaris weg? :')
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 18:33:29 #63
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_180380187
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:24 schreef jeroen25 het volgende:
Ze gooien dus zomaar twee maanden salaris weg? :')
Neuh, +- 10 dagen. De rest had ik al aan vakantie opgenomen
pi_180380672
Hop..spullen pakken en vakantie vieren.
Whatever...
pi_180380798
Heb in begin februari ook m'n laatste werkdag gehad, eind december ontslag ingediend, dus zo'n 5,5 week van tevoren.

Is prima gegaan, klanten overgedragen, documentatie nog op enkele punten bijgewerkt, tot laatste week normaal m'n werk kunnen doen en op de laatste dag m'n bedrijfsbus oprgeruimd, nog wat gereedschap verdeeld over collega's, werkplek opgeruimd en sleutels ingeleverd.

Ook nu word ik nog wel eens sporadisch gebeld door een ex-collega / bedrijfsleider / de baas met een vraagje over een klant oid en daar maak ik geen probleem van, sommige dingen zijn niet te documenteren of je vergeet het.

Het kan dus wel normaal...

Lijkt me ook de juiste gang van zaken, je weet nooit of je elkaar in de toekomst weer eens nodig hebt.
pi_180440293
Herkenbaar, helaas...

Ooit ook ontslag genomen met langere opzegtermijn dan normaal (10 weken), om de werkgever meer kans te bieden op vervanging en werkoverdracht.
Na de dag van ontslag melding niet 1 woordt meer met mij gesproken over het ontslag of opvolging. Bij de laatste dag in de 1e pauze rondje taart voor het bedrijf er in gedaan en iedereen de hand gegeven.
Mijn wergever nam de taart maar gaf geen hand. Einde werkdag ben ik iedereen langsgegaan en prettig afscheid genomen. Mijn werkgever? Niet meer gezien....

Erg triest zo'n houding, maar ik heb door de jaren geleerd dat je de eer altijd aan je zelf moet houden, en hoe mensen je ook behandelen, blijf bij je zelf en verlaag je niet tot andermans niveau, hoe verleidelijk ook.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')