abonnement Unibet Coolblue
pi_180305388
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 12:08 schreef FlippingCoin het volgende:
En maar afvragen waarom de zorg steeds meer kost. :r
Het antwoord hoeft helemaal niet gedetailleerd maar is heel algemeen: Er moeten heel veel mensen die geen zorg verlenen toch aan de zorg verdienen. Dat doen ze door op zich overbodige activiteiten te verrichten die anderen in de keten ook weer dwingen tot andere activiteiten dan het verlenen van zorg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 12:50:22 #27
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180305453
Het meest lachwekkende is dat ze ook nog allemaal zogenaamd schrikken er van. Wat een toneelstuk.

Het klootjesvolk kijkt hier niet meer van op.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 12:51:43 #28
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_180305464
"Over 2007 werd over een omzet van 1,4 miljoen euro ruim 919.000 euro winst geboekt."

Is dat een tikfout, of worden er nu 10 jaar na dato vragen over gesteld?
  zaterdag 7 juli 2018 @ 12:51:53 #29
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180305466
quote:
9s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:36 schreef nostra het volgende:
Ja goed, als je marktwerking wil, dan moet je wel als marktpartij acteren. De gemeente en de zorgverzekeraars dus. Als je de oude ambtenarentarieven zonder enige controle of prijsonderhandeling ook uit gaat keren aan partijen die wél efficiënt werken, dan is dit het gevolg. Daar kan je de andere partij moeilijk de zwarte piet voor toewijzen, dat is de omgekeerde wereld. :')
Ook al laat je ze vrijwillig los op je akkers, een sprinkhaan blijft een sprinkhaan.
Dit soort commerciële partijen zijn sprinkhanenplagen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180305497
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 12:51 schreef freako het volgende:
"Over 2007 werd over een omzet van 1,4 miljoen euro ruim 919.000 euro winst geboekt."

Is dat een tikfout, of worden er nu 10 jaar na dato vragen over gesteld?
2017 wrs.

Hier in onze gemeente zijn ze ook net aan het vergaderen over het financiële jaar 2017.
I´m back.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 12:54:56 #31
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_180305503
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 12:50 schreef Harvest89 het volgende:
Het meest lachwekkende is dat ze ook nog allemaal zogenaamd schrikken er van. Wat een toneelstuk.

Het klootjesvolk kijkt hier niet meer van op.
Treffende post. Slaat de spijker op de kop.
Neoliberale politici schrikken zogenaamd van de uitwerking van beleid waar ze eigenlijk achter staan.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_180305553
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 12:51 schreef Ringo het volgende:
Ook al laat je ze vrijwillig los op je akkers, een sprinkhaan blijft een sprinkhaan.
Dit soort commerciële partijen zijn sprinkhanenplagen.
De gemeente en de zorgverzekeraars zijn er zelf bij hè, ze ondergaan dit niet. Die tekenen zelf bij het kruisje om 110 te betalen voor iets met een kostprijs van 30. Gegeven het marktsysteem dat er nu (in slechts bepaalde sectoren overigens) is, ligt de fout dan bij degene die die 110 betaalt en niet bij degene die die 110 rekent.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_180305575
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:55 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Heb zelf nooit voor marktwerking in de zorg gekozen hoor. Evenmin voor de privatisering van het spoor e.d.
'Wij' zijnde Nederland hebben toch wel heel stellig voor de neoliberale koers van de VVD gekozen.
pi_180305600
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 12:59 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

'Wij' zijnde Nederland hebben toch wel heel stellig voor de neoliberale koers van de VVD gekozen.
En kiezen daar nog steeds voor, ondanks tal van dit soort berichten blijft de VVD onaangeraakt de grootste.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 7 juli 2018 @ 13:14:05 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180305802
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 12:58 schreef nostra het volgende:
De gemeente en de zorgverzekeraars zijn er zelf bij hè, ze ondergaan dit niet. Die tekenen zelf bij het kruisje om 110 te betalen voor iets met een kostprijs van 30. Gegeven het marktsysteem dat er nu (in slechts bepaalde sectoren overigens) is, ligt de fout dan bij degene die die 110 betaalt en niet bij degene die die 110 rekent.
Degene die klakkeloos 110 betaalt (omdat ie dat gewend is of er nooit over heeft nagedacht) is een sukkel.
Degene die 110 rekent (omdat het kan) is een schoft, aangezien die zichzelf willens en wetens grote sommen gemeenschapsgeld als “bedrijfswinst” toeëigent.

En de burger mag elk jaar meer premie betalen, in ruil voor minder zorg, omdat de zorgkosten “nu eenmaal” stijgen en op termijn “onbetaalbaar” worden. Foei, burger! Minder vaak ziek worden jij!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180305971
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:14 schreef Ringo het volgende:
Degene die klakkeloos 110 betaalt (omdat ie dat gewend is of er nooit over heeft nagedacht) is een sukkel.
Degene die 110 rekent (omdat het kan) is een schoft, aangezien die zichzelf willens en wetens grote sommen gemeenschapsgeld als “bedrijfswinst” toeëigent.
Ja, zo steekt de wereld nu eenmaal in elkaar. Bouwbedrijven zijn spekkoper met meerwerk, IT-bedrijven weten dat overheidsprojecten toch wel uitlopen, interim-managers vullen hun zakken met vergaderen en zorgondernemers rekenen wat de overheid ze kan betalen. Dat kan je allemaal moreel verwerpelijk vinden, en dat is misschien ook zo, maar de enige manier waarop je dat aanpakt is door zelf niet langer die sukkel te zijn en niet door maar te blijven jeremiëren hoe groot de schoft is die jou heeft genaaid.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_180306076
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:24 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja, zo steekt de wereld nu eenmaal in elkaar. Bouwbedrijven zijn spekkoper met meerwerk, IT-bedrijven weten dat overheidsprojecten toch wel uitlopen, interim-managers vullen hun zakken met vergaderen en zorgondernemers rekenen wat de overheid ze kan betalen. Dat kan je allemaal moreel verwerpelijk vinden, en dat is misschien ook zo, maar de enige manier waarop je dat aanpakt is door zelf niet langer die sukkel te zijn en niet door maar te blijven jeremiëren hoe groot de schoft is die jou heeft genaaid.
Ja, er ontstaat natuurlijk wel een soort alternatieve werkelijkheid hè. De werkelijkheid zoals die gepresenteerd wordt en de echte werkelijkheid. En zo ligt het wel idd. Ik kom mensen tegen die over een werkje, dat nauwelijks, nou vooruit, 4 uur in beslag neemt, 10 uur doen. Uurtje factuurtje.
I´m back.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 13:44:40 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180306275
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:24 schreef nostra het volgende:
Ja, zo steekt de wereld nu eenmaal in elkaar.
Maar dat hoeft niet. Als er beleid kan worden gemaakt dat die marktwerking inclusief excessen faciliteert, kan er ook beleid worden gemaakt dat die marktwerking weer inperkt. Daar is wel politieke wil voor nodig. En een duidelijk mandaat van de kiezer.
Het is dus zeker belangrijk om te weten hoe de rollen zijn verdeeld; wie de dommerik speelt en wie de schurk. Noem het burgerlijke emancipatie.
quote:
Bouwbedrijven zijn spekkoper met meerwerk, IT-bedrijven weten dat overheidsprojecten toch wel uitlopen, interim-managers vullen hun zakken met vergaderen en zorgondernemers rekenen wat de overheid ze kan betalen. Dat kan je allemaal moreel verwerpelijk vinden, en dat is misschien ook zo, maar de enige manier waarop je dat aanpakt is door zelf niet langer die sukkel te zijn en niet door maar te blijven jeremiëren hoe groot de schoft is die jou heeft genaaid.
De burger is de overheid niet. Wat jij “jeremiëren” noemt is niets minder dan een gegronde klacht over gebrekkig overheidsfunctioneren en een marktsector die daar misbruik van maakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 07-07-2018 13:54:06 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180306327
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het antwoord hoeft helemaal niet gedetailleerd maar is heel algemeen: Er moeten heel veel mensen die geen zorg verlenen toch aan de zorg verdienen. Dat doen ze door op zich overbodige activiteiten te verrichten die anderen in de keten ook weer dwingen tot andere activiteiten dan het verlenen van zorg.
Er is een steeds grotere zorgvraag en nieuwe medicijnen of technieken zijn eigenlijk altijd duurder dan hun voorgangers. Dat zijn veel grotere oorzaken dan die jij noemt.
pi_180308044
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:01 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En kiezen daar nog steeds voor, ondanks tal van dit soort berichten blijft de VVD onaangeraakt de grootste.
Ja, ik snap ergens ook niet waarom dit soort dingen niet veranderen.

Moeten we doorgaan totdat we een Amerikaanse systeem hebben? Zit net een tweet te lezen van iemand uit de VS met $50K studieschuld. Ze heeft al $33K afbetaald, maar de lumpsom staat nog steeds maar op $48K.

KingBeysQueen twitterde op donderdag 05-07-2018 om 16:07:03 I’ve paid $33,685.71 towards my $50K in student loans. That bitch is still at $48,000. Fuck interest. Fuck FedLoan. Fuck this education system. Fuck everything. reageer retweet
Ik denk dat we met open ogen, duimpje omhoog en keihard schaterlachend deze kant opgaan in NL, want hé mensen die de term neoliberalisme gebruiken nemen we sws niet serieus hè.
I´m back.
pi_180308680
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:44 schreef Ringo het volgende:

Maar dat hoeft niet. Als er beleid kan worden gemaakt dat die marktwerking inclusief excessen faciliteert, kan er ook beleid worden gemaakt dat die marktwerking weer inperkt.
Dat is wel een beetje makkelijk. Als de uitkomsten van het spelletje je niet aanstaan, dan moet je zorgen dat je beter wordt in het spelletje. Niet eenzijdig de spelregels veranderen.

quote:
De burger is de overheid niet. Wat jij “jeremiëren” noemt is niets minder dan een gegronde klacht over gebrekkig overheidsfunctioneren en een marktsector die daar misbruik van maakt.
De overheid is ervoor om de kwaliteit van de zorg en een vrije toegang daartoe te waarborgen. Niet om te bepalen wat een maatschappelijk aanvaardbaar rendement is dat je daarmee mag behalen. Althans, dat is mijn mening. Vind je dat laatste wél een taak van de overheid, laat de hele zorg dan ook door de overheid uitvoeren. Maar dit systeem is hinken op twee gedachten. Waarom zou je in godsnaam in de zorg gaan ondernemen, als je vervolgens de winsten niet aan jezelf uit mag keren? Wel zelf het risico lopen, maar geen rendement mogen halen. 8)7
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_180308725
Tja er gebeurt gewoon niks illegaals. Je mag het niet correct vinden maar ze doen niks verkeerds.

VOC mentaliteit 66,8% winst _O_ daar is ieder ondernemer jaloers op.

Misschien moet ik me ook maar eens verdiepen in de thuiszorg :7

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2018 15:56:00 ]
  zaterdag 7 juli 2018 @ 16:04:18 #43
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_180309002
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 10:57 schreef Pendora het volgende:
Iig zal er geen west Europese instelling zijn met zo’n naam:

Anahid (Armeens voor ‘zuiver’)
De ondernemer die in het stuk genoemd wordt heet Nver Dermovesian. Ik kon geen plaatje vinden dat haar foto zou moeten voorstellen. Geen Linkedin of Facebook account gevonden
Non possumus non loqui
pi_180309117
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:55 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Heb zelf nooit voor marktwerking in de zorg gekozen hoor. Evenmin voor de privatisering van het spoor e.d.
De meerderheid der Nederlanders wel dus..
  zaterdag 7 juli 2018 @ 16:16:06 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180309291
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 10:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd snap ik niet goed hoe je 66,8% winst kan maken hoor, daar waar 10% de norm is. Dat is ook wel apart. Je gaat me ook niet vertellen dat niemand hiervan op de hoogte was totdat FTM met een artikeltje kwam.
Vaak wordt in eigen etnische kring geronseld en in samenwerking met artsen maximaal te declareren constructies opgetuigd. Veel zorg wordt er meestal niet verleend, maar ook de ‘patienten’ hebben hub voorbeeldje door de kickback-fee
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 16:20:38 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180309406
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 15:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik snap ergens ook niet waarom dit soort dingen niet veranderen.

Moeten we doorgaan totdat we een Amerikaanse systeem hebben? Zit net een tweet te lezen van iemand uit de VS met $50K studieschuld. Ze heeft al $33K afbetaald, maar de lumpsom staat nog steeds maar op $48K.

In een te ‘diverse’ maatschappij is een welzijnsstaat gebaseerd op wederzijdse solidariteit onhaalbaar. Het ontbreekt aan een ‘wij’ gevoel. Alleen met veel dwang en draconische straffen valt de onvermijdelijke ondergang ervan wat te rekken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 16:22:11 #47
478949 AlmeloUnibet
Klokkenluider nummer 1
pi_180309433
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 16:04 schreef Knip het volgende:

[..]

De ondernemer die in het stuk genoemd wordt heet Nver Dermovesian. Ik kon geen plaatje vinden dat haar foto zou moeten voorstellen. Geen Linkedin of Facebook account gevonden
ik ken haar ik heb speciaal een account hier gemaakt hierdoor nadat ik de tubantia heb gelezen
  zaterdag 7 juli 2018 @ 16:22:43 #48
478949 AlmeloUnibet
Klokkenluider nummer 1
pi_180309441
ik woon in almelo en heb ook te maken gehad met deze zorginstellingen, ze verdienen echt enorm veel geld vaak hebben deze instellingen minimaal 100 patienten dus ze kunnen veel cashen
  zaterdag 7 juli 2018 @ 16:23:00 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180309451
Ik wil echt geen 10k per jaar betalen om voor een mij onbekende Rotterdammer met.Malinese roots die geen Nederlands verstaat eb mrt wie ik verder ook niets gemeen heb zijn tandartskosten te betalen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 16:30:42 #50
478949 AlmeloUnibet
Klokkenluider nummer 1
pi_180309692
ik had te maken met een turkse ofzo zorginstelling in almelo genaamd simge thuiszorg, ik heb een kameraad bij de gemeente werken en die heeft mij vertelt dat er enorm veel gefraudeerd wordt bij thuiszorgen maar het wordt allemaal toegelaten waarom zeg je? weet neiamnd ik zag met mijn eigen ogen hoe een oud vrouwtje een handje vol cash in haar handen gedrukt werd, waarom? ik heb een vermoeden dat het ging om de pgb
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')