abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180306439
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik zie het nut niet van klooien met een pan, voor 20 euro heb je al een frituurpan waarbij het enige gevaar de lompigheid van de gebruiker is. Plus je kan hem naar buiten flikkeren zodat je huis niet naar Friet van Piet stinkt.
Idd gewoon even naar de Kijkshop ofzo
  zaterdag 7 juli 2018 @ 14:10:17 #27
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_180306652
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:54 schreef ABombali het volgende:

[..]

Succes daarmee
pi_180309146
Wij doen het zo vaak, mijn ouders hadden vroeger ook zo'n gietijzeren frietpan die je op het vuur moet zetten. Dat is ook niet zo heel veel verschillend. Voordeel van een gewone pan is dat je maar een beetje vet nodig hebt en dit ook weer snel kunt verversen.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_180319248
Opletten na het frituren dat er geen kinderen bij de hete pan kunnen. Was een angst vroeger van mijn moeder. :)
pi_180319798
quote:
Ik zie het nut niet van klooien met een pan, voor 20 euro heb je al een frituurpan waarbij het enige gevaar de lompigheid van de gebruiker is. Plus je kan hem naar buiten flikkeren zodat je huis niet naar Friet van Piet stinkt.
Ik frituur hoogstens een keer per maand, daar ga ik niet speciaal een frituur voor aanschaffen, geld is het issue niet. Geen zin in weer een extra ruimte innemend ding dat je maar voor 1 ding kan gebruiken. In een pan is het net zo makkelijk.
  Spellchecker zaterdag 7 juli 2018 @ 23:07:11 #31
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_180321685
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 22:21 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik frituur hoogstens een keer per maand, daar ga ik niet speciaal een frituur voor aanschaffen, geld is het issue niet. Geen zin in weer een extra ruimte innemend ding dat je maar voor 1 ding kan gebruiken. In een pan is het net zo makkelijk.
Als je maar uitkijkt met de vlammentjes in de pan.
**hare scherpigheid*binge-checker**The hurt inside is fading, this shit's gone way too far, all this time I've been waiting, no, I cannot grieve anymore
  zaterdag 7 juli 2018 @ 23:18:23 #32
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_180321933
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 22:06 schreef NewBalance het volgende:
Opletten na het frituren dat er geen kinderen bij de hete pan kunnen. Was een angst vroeger van mijn moeder. :)
En niet zo'n gekke angst. :X
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn
  zaterdag 7 juli 2018 @ 23:20:20 #33
459997 DevFreak
Brengt je topic vrijheid
pi_180321981
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 23:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En niet zo'n gekke angst. :X
Heb je je ooit verbrandt?
pi_180322117
Wel een pan met een dikke bodem gebruiken. Ik frituur mijn home made kibbeling ook gewoon in een pan, gaat altijd goed.
  zondag 8 juli 2018 @ 00:55:52 #35
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_180324163
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 23:20 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Heb je je ooit verbrandt?
Niet noemenswaardig maar brandwonden zijn niet fraai, en een hete pan olie met kinderen. :X
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn
pi_180351722
Ik frituur ca. 2x per jaar in een pan en blijf panisch. Vriendlief moet in de kamer blijven. Bem bang dat ik de schuimspaan? (Lepel met gaatjes) in de pan laat vallen en olie op mezelf spetter o.i.d. Ben er geen held in. Nooit alleen frituren is mijn 2e tip.
pi_180352192
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 00:33 schreef fespo het volgende:
ik heb vandaag voor het eerst gefrituurd (Vlammentjes) in een pan.
mijn grootste angst was echter om een vlam in de pan te krijgen dus ik heb geen risico genomen en ik denk dat mijn olie lager was de dan 175 graden.

nu ben ik erg benieuwd hoe snel je olie zal ontbranden, in dit geval zonnebloem olie.

moet je de olie dan voor een zeer lange tijd op hoog vuur hebben ontstaan en zie je dat aankomen door dat de olie eerst heel lang begint te walmen?
en zal er een steekvlam ontstaan in de hele keuken of krijg je alleen een vuurtje in je pan?
De olie zal eerst steeds harder gaan roken. Als je dan ng doorgaat met verwarmen dan zal het dus inderdaad in de pan in de fik vliegen. Omdat de olie daarvan nog veel meer opwarmt gaat het wel steeds harder branden... Grootste risico daarbij is dat je de vlammen in je afzuigkap zuigt die ook vaak wat vettig is. Als dat eenmaal brandt in de afzuiger of in het afvoerkanaal dan kan je maar beter snel de brandweer bellen...

Als je er op tijd bij bent dan is het zeer goed mogelijk om een deksel op de pan te zetten (of een blusdeken) zonder je handen te branden. Wacht echter niet te lang...

Op het moment van ontbranden is de boel overigens wel boven de 300 graden. En wat je ook doet: NIET! MET! WATER! PROBEREN! TE! BLUSSEN!
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_180352212
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:54 schreef ABombali het volgende:

[..]

die is al een tijdje failliet
pi_180352222
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 12:36 schreef Onaniem het volgende:

[..]

De olie zal eerst steeds harder gaan roken. Als je dan ng doorgaat met verwarmen dan zal het dus inderdaad in de pan in de fik vliegen. Omdat de olie daarvan nog veel meer opwarmt gaat het wel steeds harder branden...

Als je er op tijd bij bent dan is het zeer goed mogelijk om een deksel op de pan te zetten (of een blusdeken) zonder je handen te branden. Wacht echter niet te lang...

Op het moment van ontbranden is de boel overigens wel boven de 300 graden. En wat je ook doet: NIET! MET! WATER! PROBEREN! TE! BLUSSEN!
bij 300 graden pas?
dat is goed om te horen.
daar kom je niet zo snel bij, ik was meer in paniek dat ik bij 175 moet frituren en dat mijn olie misschien wel 240 graden wordt en gaat branden.
Two hands working can do more than a thousand clasped in prayer.
pi_180352261
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 12:38 schreef fespo het volgende:

[..]

bij 300 graden pas?
dat is goed om te horen.
daar kom je niet zo snel bij, ik was meer in paniek dat ik bij 175 moet frituren en dat mijn olie misschien wel 240 graden wordt en gaat branden.
Dat is de 'literatuurwaarde' voor de zelfontbrandingstemperatuur. Geen garanties op correctheid (ik heb het nooit nagemeten).

Mocht het tch gebeuren: afzuigkap uit, gas uit (in elk geval niet meer verwarmen), deksel er op. Niet mee gaan lopen en gn water er in gooien om te blussen... In geval van twijfel (als de vlammen bijvoorbeeld je afzuigkap geraakt hebben) brandweer bellen, je wil niet dat een onzichtbaar klein brandje uiteindelijk je huis kost...
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
  maandag 9 juli 2018 @ 12:44:55 #41
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180352328
quote:

[..]

Alles is makkelijk tot het fout gaat. En het gaat nog altijd vaak genoeg fout.
And so is the past
pi_180354184
Nu heb ik zin in patat...
pi_180431430
quote:
Ik vind het vooral handig voor het 'frieturen' van falafel. Je hebt maar een beetje olie nodig en zo'n pan is makkelijker schoon te maken.
ROBODEMONS..................|:(
pi_180431581
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 13:13 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb ook een pan

- Niet teveel vet zodat je niet het risico loopt dat het gaat overstromen
- Zorg dat de pan goed staat en niet van het fornuis af kan vallen.
- thermometer gebruiken
- er bij blijven. Niet de pan aanzetten en weer verder gamen oid
- Zodra je de friet erin gedaan hebt gas flink stoken om het afkoelende vet snel weer op temperatuur te krijgen. Anders krijg je slappe met vet volgezogen friet.
En een deksel bij de hand voor als onverhoopt toch de vlam erin slaat.

Als dat gebeurt meteen deksel erop, gas uit. En wachten.

Nooit klonten ijs of water in je kokende olie doen. Bevroren producten gaan prima.

Ik frituur uienringen of calamares in beslag falafel, loempia en bhajees ook gewoon in een wok met olie.

Frites etc. in een airfryer
Whatever...
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:17:21 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_180559226
Ik frituur nog op gas heb wel een thermometer in vet hangen. Branden is pas boven 250graden
<a href="http://memecrunch.com/meme/BDGZ/taalnazi-tim/image.png">Klik hier</a> bij spelfouten in mijn post.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:19:01 #46
181129 NoelGallagher
Philips Sport Vereniging
pi_180565169
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 12:03 schreef NewBalance het volgende:
Ik frituur ca. 2x per jaar in een pan en blijf panisch. Vriendlief moet in de kamer blijven. Bem bang dat ik de schuimspaan? (Lepel met gaatjes) in de pan laat vallen en olie op mezelf spetter o.i.d. Ben er geen held in. Nooit alleen frituren is mijn 2e tip.
Nooit alleen frituren? _O-

Bel je van tevoren ook alvast de brandweer voor de zekerheid?
Signature:
Maximaal 4 regels:
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 22 juli 2018 @ 00:44:38 #47
358144 capuchon_jongen
Lid sinds 13/10/2011 om 23:40
pi_180643535
quote:

[..]

Liever een beetje plaats verliezen en een 20 neer te leggen voor een frituur dan deze risico te nemen. Dat ding kan je buiten frituren ook he :)

Maarjah als je te gierig bent om 20 euro neer te leggen
Ode aan legende tong80! Hij zal voor altijd mijn nummer #1 zijn!
tong80 nummer #1 van 29/07/2005 tot 04/11/2018
  zondag 22 juli 2018 @ 00:58:29 #48
440166 Sigaartje
Geraniumbejaarde
pi_180643982
Vlammetjes kun je trouwens ook uitstekend in de oven doen.
Vredesdruif schreef op 5 september: Nog een grote bek ook. Triest geval ben je.
Flippingcoin schreef op 30 september: Koekebakker.
Wollah schreef op 30 september: Slaat nergens op. Reageer gewoon inhoudelijk of reageer anders niet.
  zondag 22 juli 2018 @ 09:23:32 #49
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_180646958
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 23:24 schreef T-D het volgende:
Wel een pan met een dikke bodem gebruiken.
waarom is dat eigenlijk?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_180647153
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 09:23 schreef madeliefff het volgende:

[..]

waarom is dat eigenlijk?
In dit geval een beetje onzinnig. Normaliter is een dikke bodem om de warmte goed te verdelen. Als je bakt is het fijn dat je ei overal even warm worst en niet zwart aan de.ene kant en nog maar net gaar aan de andere kant.

In dit geval is het niet nodig. De olie voert de energie door convectie af en verdeelt uit zichzelf de warmte.
Whatever...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')