abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 juli 2018 @ 23:47:59 #251
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_180296055
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tsja, als je het zo leest kan Togo er ook wel bij. "Voor het eerst dat geen enkele van het clubje D, Braz, Arg en Togo in de halve etc" :+
Meer van het rijtje met de meeste wereldtitels hè :+
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hadden ze in 1990 niet ook een leuk elftal? Met Romario en Bebeto enzo al toen. Maar toen liepen ze zich in de 1/8 stuk op een ultra-defensief Argentinië.
Ja ik ben pas geboren in 1993 en keek pas eindtoernooien vanaf 2004 ofzo dus heb daar verder zelf geen zicht op. Maar ik kan wel afgaan op de verhalen die ik altijd hoor, en bijvoorbeeld in 2002 zien dat het deelnemersveld ook niet per definitie geweldig was met een Zuid-Korea en Turkije in de halve finales (en een volgens velen slechtste Duitsland ooit toen)
Oh.
pi_180296060
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In 2002 zat ook nog eens alles mee daar. Die afgekeurde goal toen van Wilmots, Rivaldo die een Turk rood aannaait, een blunder van Seaman als ik me niet vergis.

Finale was toen wel terechte 2-0 tegen Duitsland overigens.
Rivalo bloedhond ja. Nog erger dan Neymar.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  vrijdag 6 juli 2018 @ 23:49:26 #253
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180296079
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:46 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Kan toch een andere druk zijn dan bij hun clubs, hier is het een directe knockoutwedstrijd zonder return om het goed te maken en speel je vaker tegen teams van gelijk niveau. En de druk vanuit Brazilië zelf is ook wel gigantisch om "gewoon" weer de wereldbeker mee naar huis te nemen, kan best een ander soort druk zijn dan bij de clubs. Vooral omdat het nationalisme meespeelt.
Neymar speelt al vanaf zijn eerste dag bij Santos met de druk van het Braziliaanse volk op zijn rug. Hij speelt al vanaf zijn eerste dag bij Santos met de druk van Pelé op zijn schouders. Zou een wedstrijd als deze de lijn zijn tussen wel of niet kapot gaan aan de druk? Lijkt me stug. Ik vermoed dat hij niet in vorm (of 100% fit) is.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180296096
als Belgie en NL nog steeds één waren, hadden we misschien wel 3 keer achter elkaar het WK gewonnen
pi_180296097
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:42 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik vind ze nu op het oog wel weer wat betere spelers hebben, waar dat bijvoorbeeld in 2010 echt heel matig was als je die opstelling van ze bekijkt tegen bijvoorbeeld Nederland.

Maar waren ze in 2002 en 1994 ook al niet heel zakelijk? Van wat ik heb gelezen en gehoord althans, dat het laatste sambavoetbal in 1982 ofzo was.
Op papier vond ik het nu ook nou niet heel geniaal. Achterhoede best matig en die Jezus heeft ook geen bal geraakt. Paulinho en Cassemiro is nou ook niet geweldig creatief. Wat dat betreft viel Spanje me meer tegen.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  vrijdag 6 juli 2018 @ 23:50:43 #256
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180296105
Volgens mij is Fernandinho de enige waarvan je kunt zeggen dat hij daadwerkelijk verzoop. De gaten zoals die vanavond zijn gevallen op het middenveld, gebeuren niet als Casemiro daar staat.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 23:50:44 #257
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180296106
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:47 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Meer van het rijtje met de meeste wereldtitels hè :+

[..]

Ja ik ben pas geboren in 1993 en keek pas eindtoernooien vanaf 2004 ofzo dus heb daar verder zelf geen zicht op. Maar ik kan wel afgaan op de verhalen die ik altijd hoor, en bijvoorbeeld in 2002 zien dat het deelnemersveld ook niet per definitie geweldig was met een Zuid-Korea en Turkije in de halve finales (en een volgens velen slechtste Duitsland ooit toen)
Ik had er in 1990 ook nog niet echt kijk op, maar dat heb ik gelezen.

In 2002 was het vanaf de kwartfinales al redelijk zwak, met ook nog Senegal en de VS erbij. Duitsland had toen de mazzel dat ze geen enkel topland troffen richting de finale. En Korea werd toen aardig in het zadel geholpen door de arbitrage.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 23:50:48 #258
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_180296107
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:49 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Neymar speelt al vanaf zijn eerste dag bij Santos met de druk van het Braziliaanse volk op zijn rug. Hij speelt al vanaf zijn eerste dag bij Santos met de druk van Pelé op zijn schouders. Zou een wedstrijd als deze de lijn zijn tussen wel of niet kapot gaan aan de druk? Lijkt me stug. Ik vermoed dat hij niet in vorm (of 100% fit) is.
Bij Neymar ligt het daar ook wel aan, maar ik doelde meer op die kans van een Coutinho die hij er in de poulefase nog wel gewoon makkelijk inschoot. WK is ook gewoon kutter als je eruit ligt, want je kan het dan pas over vier jaar weer proberen. Waar je bij de CL elk jaar weer op herkansing kan.
Oh.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 23:51:36 #259
117098 Hathor
Effe niet
pi_180296119
winnaar van Frankrijk-Belgie is wereldkampioen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 23:51:38 #260
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_180296120
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:50 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Op papier vond ik het nu ook nou niet heel geniaal. Achterhoede best matig en die Jezus heeft ook geen bal geraakt. Paulinho en Cassemiro is nou ook niet geweldig creatief. Wat dat betreft viel Spanje me meer tegen.
Maar Spanje is toch best wel oud dit tournooi...?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_180296130
Dit is wel echt de kans voor Belgie/ Kroatie em Engeland. Krijgen ze nooit weer.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  vrijdag 6 juli 2018 @ 23:52:26 #262
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_180296135
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:50 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Op papier vond ik het nu ook nou niet heel geniaal. Achterhoede best matig en die Jezus heeft ook geen bal geraakt. Paulinho en Cassemiro is nou ook niet geweldig creatief. Wat dat betreft viel Spanje me meer tegen.
Spanje mist dus gewoon goede vleugelaanvallers, al vond ik hun balbezitvoetbal tegen Portugal wel een stuk leuker om naar te kijken maar toen kwamen ze er doorheen. Tegen Rusland was dus echt U-voetbal zonder enige vorm van diepte ook, maar toch gek dat ze daar nooit echt de Robbens of Neymars kunnen krijgen.
Oh.
pi_180296151
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:51 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Maar Spanje is toch best wel oud dit tournooi...?
Maar op papier nog steeds wel het beste toch :P Maarjs is niks uitgekomen.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_180296153
Hup Frankrijk
U MAD?
  vrijdag 6 juli 2018 @ 23:53:16 #265
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180296155
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:50 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Bij Neymar ligt het daar ook wel aan, maar ik doelde meer op die kans van een Coutinho die hij er in de poulefase nog wel gewoon makkelijk inschoot. WK is ook gewoon kutter als je eruit ligt, want je kan het dan pas over vier jaar weer proberen. Waar je bij de CL elk jaar weer op herkansing kan.
Dat kan toch gewoon gebeuren? Niemand raakt elke bal perfect. Dit toernooi is meer dan ooit een herinnering geweest dat voetballers mensen zijn, zelfs Messi en Ronaldo hebben enorme dingen laten liggen. Ik krijg sterk de indruk dat druk een nietszeggend fenomeen is omdat het toch niet aangetoond kan worden.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180296161
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Spanje mist dus gewoon goede vleugelaanvallers, al vond ik hun balbezitvoetbal tegen Portugal wel een stuk leuker om naar te kijken maar toen kwamen ze er doorheen. Tegen Rusland was dus echt U-voetbal zonder enige vorm van diepte ook, maar toch gek dat ze daar nooit echt de Robbens of Neymars kunnen krijgen.
Die Barca/fons de boer ziekte heerst daar.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  vrijdag 6 juli 2018 @ 23:53:57 #267
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_180296163
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik had er in 1990 ook nog niet echt kijk op, maar dat heb ik gelezen.

In 2002 was het vanaf de kwartfinales al redelijk zwak, met ook nog Senegal en de VS erbij. Duitsland had toen de mazzel dat ze geen enkel topland troffen richting de finale. En Korea werd toen aardig in het zadel geholpen door de arbitrage.
1990 weet ik wel dat het over de gehele linie een zaadtoernooi was :P Maar komt misschien ook omdat de Nederlandse journalisten dan de Nederlandse prestaties in ogenschouw nemen met een hoop gedoe en teveel verwachtingen vooraf.
Oh.
pi_180296170
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:46 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Kan toch een andere druk zijn dan bij hun clubs, hier is het een directe knockoutwedstrijd zonder return om het goed te maken en speel je vaker tegen teams van gelijk niveau. En de druk vanuit Brazilië zelf is ook wel gigantisch om "gewoon" weer de wereldbeker mee naar huis te nemen, kan best een ander soort druk zijn dan bij de clubs. Vooral omdat het nationalisme meespeelt.
Dat idee krijg ik ook. Maar als je alles nog eens neutraal bekijkt heeft Brazilië vandaag pech gehad. Zeker dat eigen doelpunt is pech hebben. Ben blij dat België gewonnen heeft maar Brazilië verdiend toch wel meer credits. Het is nog altijd een topteam.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 6 juli 2018 @ 23:55:59 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180296196
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:53 schreef Koffieplanter het volgende:
zelfs Messi en Ronaldo hebben enorme dingen laten liggen.
Allebei een Elfmeter ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 juli 2018 @ 23:56:01 #270
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_180296198
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:53 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Die Barca/fons de boer ziekte heerst daar.
Nja niet Barca zoals in hun topjaren natuurlijk, maar die hadden ook goede aanvallers er lopen met Messi, Villa, Eto'o toen natuurlijk die voor aanvallende dreiging konden zorgen.
Oh.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 23:57:55 #271
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_180296230
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:53 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat kan toch gewoon gebeuren? Niemand raakt elke bal perfect. Dit toernooi is meer dan ooit een herinnering geweest dat voetballers mensen zijn, zelfs Messi en Ronaldo hebben enorme dingen laten liggen. Ik krijg sterk de indruk dat druk een nietszeggend fenomeen is omdat het toch niet aangetoond kan worden.
Er is natuurlijk wel echt zoiets als druk, wat ook cruciaal is in sport en waardoor de een er beter mee kan omgaan en daardoor ook de betere sporter is. Zeker als de tijd dan op het einde begint te dringen en je weet dat je daarna pas weer over vier jaar een nieuwe kans hebt, is toch hartstikke menselijk.

Zeker als je dan ziet dat het voetballend nog wel prima was met veel gecreëerde kansen, maar om al die missers dan af te doen als puur pech is ook weer te makkelijk.
Oh.
pi_180296231
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat idee krijg ik ook. Maar als je alles nog eens neutraal bekijkt heeft Brazilië vandaag pech gehad. Zeker dat eigen doelpunt is pech hebben. Ben blij dat België gewonnen heeft maar Brazilië verdiend toch wel meer credits. Het is nog altijd een topteam.

Dat is geen pech maar onkunde.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  zaterdag 7 juli 2018 @ 00:03:58 #273
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_180296357
Wat een wedstrijd _O_
Het zat gelukkig niet tegen. Brazilië had wel meer verdiend
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 7 juli 2018 @ 00:08:23 #274
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180296460
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:57 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel echt zoiets als druk, wat ook cruciaal is in sport en waardoor de een er beter mee kan omgaan en daardoor ook de betere sporter is. Zeker als de tijd dan op het einde begint te dringen en je weet dat je daarna pas weer over vier jaar een nieuwe kans hebt, is toch hartstikke menselijk.

Zeker als je dan ziet dat het voetballend nog wel prima was met veel gecreëerde kansen, maar om al die missers dan af te doen als puur pech is ook weer te makkelijk.
Dat is makkelijk, maar dat eeuwige gewijs naar druk is net zo makkelijk. Ze missen kansen? Oh, het was de druk. Druk is een niet te meten iets, niemand weet dus of het überhaupt een rol speelt tijdens zo'n wedstrijd. Dat vind ik een heel Amerikaans iets, die het ook altijd hebben over they wanted it more. Het zijn veel te veel algemeenheden waar niemand vragen over kan stellen, omdat het toch niet te meten valt.

Coutinho heeft Brazilië er meer dan eens doorheen gesleept, niet alleen in dit toernooi, maar ook in de kwalificatie. Toen Brazilië op het punt stond om tegen een enorme achterstand aan te kijken en de vraag of ze het toernooi überhaupt wel zouden halen een echte was. Toen het nog 0-0 stond tegen Costa Rica en de vraag of Brazilië de groepsfase überhaupt wel door zou komen een echte was. Speelde druk toen geen rol?

Speelt druk een rol? Ongetwijfeld. Maar je kunt mij niet wijsmaken dat een wedstrijd tegen België de lijn is tussen wel of niet kapot gaan aan de druk, zeker niet als het gaat over spelers die wekelijks met een enorme druk te maken hebben.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_180296536
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:50 schreef Koffieplanter het volgende:
Volgens mij is Fernandinho de enige waarvan je kunt zeggen dat hij daadwerkelijk verzoop. De gaten zoals die vanavond zijn gevallen op het middenveld, gebeuren niet als Casemiro daar staat.
Dat is waar. Casemiro was een gemis. Maar Marcelo een uitstekende speler was niet in zijn zone bij dat tweede doelpunt. Was het niet beter geweest Luis tegen een zeer gevaarlijke counter ploeg op te stellen. Ik vond die uitstekend invallen op die positie. Jij bent Brazilië kenner. Wat is jou mening.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')