abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180287103
Ik heb een hele leuke lamp gezien voor in mijn huisje, maar ben benieuwd of op deze lamp ook een dimmer kan en zo ja, waar moet ik rekening mee houden? We hebben nu namelijk al een werkende dimmer, maar die is aan vervanging toe.

Het gaat om de eglo townshend hanglamp: https://tinyurl.com/yamxee8f

Nu heb ik bij Gamma een mooie Schneider System-M pure LED dimmer (https://www.gamma.nl/asso(...)er-led-wit/p/B537733) gezien.

- Werkt dit met elkaar als ik er LED lampen in doe?
- Waar moet ik rekening houden bij de dimmer?
- Zijn er betere en qua uiterlijk vergelijkbare alternatieven voor de dimmer?
- Waar moet ik rekening houden bij de LED lampen?

Alle hulp is welkom. Ik hoor graag!
pi_180287494
Je moet even goed op de verpakking van de dimmer kijken wat het maximale vermogen voor LED-lampen is (dit is meestal een andere waarde dan die voor gloeilamp/halogeen).

De LED-lampen van Ikea (400 Lumen) zijn 4,2 W voor de gloeidraad-look en 5,3W voor de standaard LED-lamp. Je moet dan dus uitgaan van 25,2 - 31,8W Dus ga er vanuit dat een dimmer voor 30W krap is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180290986
Welke dimmer je nodig hebt is afhankelijk van de lichtbronnen (lampen) die je er in gaat draaien. Zorg dat de verkoper van de lichtbronnen je kan vertellen welke dimmer je nodig hebt.
pi_180294304
Dat zijn led filament lampen, die zijn vrij lastig te dimmen.
Ik heb ze hier ook op een dimmer, maar het duurde wel even voordat ik er een had die werkte. Ik heb diverse led dimmers geprobeerd maar allemaal gingen ze flikkeren. (vermogen en alles klopte)

Uiteindelijk heb ik de fabrikant van de led lampen een mail gestuurd of hun misschien raad wisten. Van hun kreeg ik een excelsheet terug met de dimmers die ze getest hadden. Heel veel led dimmers werkte niet of niet goed, enkele wel. Daarvan heb ik er een gekocht en die werkt sindsdien vlekkeloos.

Ik zou ze van een degelijk merk kopen en voor dat je ze koopt een lijst van compatible dimmers opvragen.
pi_180302738
ik heb dezelfde dimmer op 5 led spots en die werkt prima zonder flikkeren.
Volgens mij moet dat prima werken met de lamp uit je link.
  maandag 9 juli 2018 @ 16:09:18 #6
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_180356676
met een busch jaeger u 102 dimmer kan je switchen tussen fase aan of afsnijding.
Als je de ledlamp kan dimmen zit je met dimmer deze altijd goed
  zaterdag 14 juli 2018 @ 09:06:03 #7
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')