Alleen dat voorschot wat ze er vooraf afhalen ( 10 of 20 euro, afhankelijk van je abonnement). Want dat kan je alleen terugkrijgen als je binnen een half uur weer uitcheckt. En een conducteur die je ziet reizen in tegenovergestelde richting zal ook wel een punt maken. Maar of dat ook reden is voor een boete (is zwartrijden daarmee aangetoond?), dat vraag ik me ook altijd af.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 18:39 schreef Gary_Oak het volgende:
Stel nou dat ik van Den Helder naar Maastricht reis. Ik stap en check in bij Den Helder, reis naar Maastricht, koop een broodje op het station en stap weer op de trein terug naar Den Helder, zonder me eerst uit- en in te checken. Bij terugkomst in Den Helder check ik me weer uit. Heb ik dan wel of niet iets betaald?
Het voorschotje is peanuts vergeleken met de prijs van zo'n lange reis. Maar dat reizen in tegenovergestelde richting is inderdaad ook iets wat ik me afvraag.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 18:41 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Alleen dat voorschot wat ze er vooraf afhalen ( 10 of 20 euro, afhankelijk van je abonnement). Want dat kan je alleen terugkrijgen als je binnen een half uur weer uitcheckt. En een conducteur die je ziet reizen in tegenovergestelde richting zal ook wel een punt maken. Maar of dat ook reden is voor een boete (is zwartrijden daarmee aangetoond?), dat vraag ik me ook altijd af.
Thanks, speurneus!quote:Op vrijdag 6 juli 2018 18:48 schreef Postbus100 het volgende:
Hier het antwoord :
https://community.ns.nl/i(...)uit-te-stappen-41520
daar zou ik nou nooit opgekomen zijnquote:Op zaterdag 7 juli 2018 09:07 schreef Piger het volgende:
Daarom reizen met twee chipkaarten. Eerste kaart check je in bij Den Helder. Bij aankomst check je niet uit.
Tweede chipkaart check je in bij Maastricht.
Check nu op de terugweg bij de enerlaatste halte uit met chipkaart 1. En in Den Helder met chipkaart 2.
Hoop gedoe maar je betaalt nu een enkeltje + kort enkeltje (1halte)
Minder gedoe is zo'n Kruidvat dagkaart.
Slim... Maar ik denk dat je dat ook niet te vaak moet doen : 10 uur later uitchecken op een station dat vijf minuten verderop ligt. Weet ik niet hoor, of ze daarop controleren?quote:Op zaterdag 7 juli 2018 09:07 schreef Piger het volgende:
Daarom reizen met twee chipkaarten. Eerste kaart check je in bij Den Helder. Bij aankomst check je niet uit.
Tweede chipkaart check je in bij Maastricht.
Check nu op de terugweg bij de enerlaatste halte uit met chipkaart 1. En in Den Helder met chipkaart 2.
Hoop gedoe maar je betaalt nu een enkeltje + kort enkeltje (1halte)
Minder gedoe is zo'n Kruidvat dagkaart.
Ik heb niet zulke hoge verwachtingen van de NS.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 09:23 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Slim... Maar ik denk dat je dat ook niet te vaak moet doen : 10 uur later uitchecken op een station dat vijf minuten verderop ligt. Weet ik niet hoor, of ze daarop controleren?
Vergeten uit te checken moet je in ieder geval niet te vaak doen, dat weet ik wel.
Je moet dan wel bij de NS geld terugvragen voor chipkaart 1. Heenreis het starttarief. En je vergeet in jouw verhaal het uitchecken van kaart 1 in Den Helder.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 09:07 schreef Piger het volgende:
Daarom reizen met twee chipkaarten. Eerste kaart check je in bij Den Helder. Bij aankomst check je niet uit.
Tweede chipkaart check je in bij Maastricht.
Check nu op de terugweg bij de enerlaatste halte uit met chipkaart 1. En in Den Helder met chipkaart 2.
Hoop gedoe maar je betaalt nu een enkeltje + kort enkeltje (1halte)
Minder gedoe is zo'n Kruidvat dagkaart.
Volgens mij snap je hem niet.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 11:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je moet dan wel bij de NS geld terugvragen voor chipkaart 1. Heenreis het starttarief. En je vergeet in jouw verhaal het uitchecken van kaart 1 in Den Helder.
Toch?
Bij sommige stations heb je alleen poortjes waar je wel moet uitchecken als je het station wilt verlaten. Indien je dat laatste niet wilt, is dit wel een goede tip.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 09:07 schreef Piger het volgende:
Daarom reizen met twee chipkaarten. Eerste kaart check je in bij Den Helder. Bij aankomst check je niet uit.
Tweede chipkaart check je in bij Maastricht.
Check nu op de terugweg bij de enerlaatste halte uit met chipkaart 1. En in Den Helder met chipkaart 2.
Hoop gedoe maar je betaalt nu een enkeltje + kort enkeltje (1halte)
Minder gedoe is zo'n Kruidvat dagkaart.
Je bedoelt omdat je met kaart 1 niet uitcheckt, het systeem denkt dat jij x uur bezig bent geweest om 1 a 2 stations af te leggen? De tijd die je hebt is zes uur. Ben je langer onderweg, ben je dus je starttarief kwijt en moet je deze terugvragen.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 13:08 schreef Piger het volgende:
[..]
Volgens mij snap je hem niet.
Je hoeft helemaal geen geld terug te betalen. Je betaalt via chipkaart 1 een enkeltje van den helder naar dichtsbijzijnde station. Via chipkaart 2 betaal je voor Maastricht tot den helder.
Dus een halte pakken waar je ff kan uitstappen uitchecken en weer instappen.
Ik ga stuk. Wat een plannetjes worden hier gesmeden.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 13:48 schreef Postbus100 het volgende:
Ik woon in Amersfoort (geen ideaal station voor maximaal voordeel op ritprijzen ) en dan zou Amersfoort Schothorst wel een handig station zijn om dat te proberen. Je zou zelfs je fiets op A'foort Schothorst kunnen zetten om nog even naar A'foort centraal te fietsen. (of Amersfoort Vathorst en Schothorst benutten, vanwege gebrek aan poortjes).
Kan iemand dan uitdenken hoe je in- en uitcheckschema dan in elkaar zit en of dat dus mogelijk is?
Oh, is het zes uur? Dan wordt het wel moeilijk... (die zes uur zal wel geen toeval zijn)quote:Op zaterdag 7 juli 2018 13:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je bedoelt omdat je met kaart 1 niet uitcheckt, het systeem denkt dat jij x uur bezig bent geweest om 1 a 2 stations af te leggen? De tijd die je hebt is zes uur. Ben je langer onderweg, ben je dus je starttarief kwijt en moet je deze terugvragen.
Best lullig, Valkenburg-Eemshaven is vaak langer dan 6 uur. Maar dan kun je dus nooit de echte ritprijs betalen, die 25 euro is.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 13:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je bedoelt omdat je met kaart 1 niet uitcheckt, het systeem denkt dat jij x uur bezig bent geweest om 1 a 2 stations af te leggen? De tijd die je hebt is zes uur. Ben je langer onderweg, ben je dus je starttarief kwijt en moet je deze terugvragen.
Er worden naar hiaten in het systeem gezocht Niet per se dat ik het zou uitvoeren (want hell yeah, ik ga echt geen uur extra reistijd uittrekken voor 5 euro besparing .quote:Op zaterdag 7 juli 2018 14:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Worden hier nou serieus tips gegeven om te kunnen frauderen? En dat mag hier gewoon?
aangezien je bij de snelste route van vervoerders moet wisselen is dat geen issue..quote:Op zaterdag 7 juli 2018 14:21 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Best lullig, Valkenburg-Eemshaven is vaak langer dan 6 uur. Maar dan kun je dus nooit de echte ritprijs betalen, die 25 euro is.
Je hebt gelijk, maar in theorie is het NS traject in de praktijk al op het randje door vertragingen en omleidingen. Bijvoorbeeld Vlissingen-Groningen.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 15:15 schreef mschol het volgende:
[..]
aangezien je bij de snelste route van vervoerders moet wisselen is dat geen issue..
Als je toch geen kortingsabonnementen hebt, kan je ook met twee onpersoonlijke toe toch? Alleen wel even goed opletten dat je de juiste in/uitcheckt en de juiste laat zien aan de conducteur ( anders is nog alles voor niets )quote:Op zaterdag 7 juli 2018 15:32 schreef Geerd het volgende:
Dat instaptarief ben je sws kwijt plus dan nog dat enkel maastricht denhelder zuid. is 25.30 vanuit gaan dat je al 1 persoonlijke ov hebt moet je nog een ov er bij kopen van 7.50 en daar moet nog minimaal 20 euro op staan of is dat reeds veranderd naar 10 naja
Nou bespaar je nog geen 10 euro
Ja klopt..maarja als je vanaf nul begint moet je eerst al 2 kaarten kopen 15.- en dan nog ( ff nagekeken) toch 20 euro..quote:Op zaterdag 7 juli 2018 20:12 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Als je toch geen kortingsabonnementen hebt, kan je ook met twee onpersoonlijke toe toch? Alleen wel even goed opletten dat je de juiste in/uitcheckt en de juiste laat zien aan de conducteur ( anders is nog alles voor niets )
Oh wacht, ik maak een denkfoutje.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 20:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja klopt..maarja als je vanaf nul begint moet je eerst al 2 kaarten kopen 15.- en dan nog ( ff nagekeken) toch 20 euro..
Ben je al 55 euro kwijt.
Dan moet je wel regelmatig verre afstanden reizen anders schiet het niet op...omdat je ook al het 1e instaptarief a 20 euro kwijt bent...
Op Rotterdam CS kun je ook even kort weer inchecken op de paal die op het internationale perron staat (waar de Thalys stopt, weet zo het perronnummer niet), en dan "annuleren" bij de dichte poortjes naar buitenquote:Op zaterdag 7 juli 2018 14:03 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik ga stuk. Wat een plannetjes worden hier gesmeden.
Ik woon in Rotterdam en daar kan je vanuit de binnenkant alleen uitchecken vanwege die poortjes. Voor het inchecken van je tweede kaart (het plan van Piger) moet je dus eerst naar buiten, waardoor je dus 'gewoon' betaalt. Blaak en Alexander (de twee andere stations naast Centraal die ik vaak gebruik) hebben ook poortjes, de andere stations weet ik niet.
Goeie!quote:Op zondag 8 juli 2018 12:46 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Op Rotterdam CS kun je ook even kort weer inchecken op de paal die op het internationale perron staat (waar de Thalys stopt, weet zo het perronnummer niet), en dan "annuleren" bij de dichte poortjes naar buiten
Oja, Groningen - Groningen-Noord was een berucht trucje. Zelf nooit toepast (ik woonde in Groningen) maar wel eens gehoord ja.quote:Op zondag 8 juli 2018 12:04 schreef Hugo__Boss het volgende:
Toen ik vroeger ver weg woonde, kon je bijvoorbeeld van Groningen via Brabant naar Groningen Noord als enkele reis waardoor je volgens mij een euro of 14 kwijt was met korting.
quote:Op zaterdag 7 juli 2018 14:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Worden hier nou serieus tips gegeven om te kunnen frauderen? En dat mag hier gewoon?
Volgens mij is het nog een verkeerd voorbeeld ook bedenk ik me nu, want het is geen NS meer. Arriva heeft gewoon betalen per kilometer en instaptarief net zoals alle bussen, trams en metro's. Dus kan alleen maar op een NS traject.quote:Op zondag 8 juli 2018 14:54 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oja, Groningen - Groningen-Noord was een berucht trucje. Zelf nooit toepast (ik woonde in Groningen) maar wel eens gehoord ja.
Ik weet dat er een moment was dat het niet meer mogelijk was.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 22:45 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Volgens mij is het nog een verkeerd voorbeeld ook bedenk ik me nu, want het is geen NS meer. Arriva heeft gewoon betalen per kilometer en instaptarief net zoals alle bussen, trams en metro's. Dus kan alleen maar op een NS traject.
Hcflikkerquote:
IK SLOOP JEquote:
Bahquote:
Dit is geen fraude maar het benutten van mazen in een systeem, net zoals je dat met de wet ook kunt doen.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 14:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Worden hier nou serieus tips gegeven om te kunnen frauderen? En dat mag hier gewoon?
Als er door een conducteur gecheckt wordt en je zit in tegenovergestelde richting dan lijkt het me wel een boete op te leveren. Alleen weet ik niet hoe coulant men bij het vergeten van 't inchecken is.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 18:41 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Alleen dat voorschot wat ze er vooraf afhalen ( 10 of 20 euro, afhankelijk van je abonnement). Want dat kan je alleen terugkrijgen als je binnen een half uur weer uitcheckt. En een conducteur die je ziet reizen in tegenovergestelde richting zal ook wel een punt maken. Maar of dat ook reden is voor een boete (is zwartrijden daarmee aangetoond?), dat vraag ik me ook altijd af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |