abonnement Unibet Coolblue
pi_180307157
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 14:37 schreef Kamina het volgende:

[..]

Het kerndoelenboekje is opzettelijk omschrijvend geschreven; voor meer specifieke beschrijvingen ga je naar bijvoorbeeld de leerplan pagina om de kerndoelen in het boekje uit te diepen.

Het thema orientatie-op-jezelf-en-de-wereld gaat oa in op natuurkundige processen, milieu en biologie, maar ook lezen en schrijven komt erin voor. Staat allemaal beschreven in het boekje. :)
In het kerndoelenboekje staan de kerndoelen limitatief en uitputtend opgesomd. Ik ben wel heel benieuwd waar jij b.v. scheikunde en natuurkunde uitgediept ziet staan.
pi_180307207
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 14:39 schreef Kamina het volgende:

[..]

Weet jij hoe ik kan linken naar een pagina in een pdf bestand?
Een paginanummer zou al heel veel schelen. Doe maar.

Handiger: http://leerplaninbeeld.slo.nl/primaironderwijs/, zoek het daar eens op.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 14:53:17 #123
456432 Kamina
Tenacious!
pi_180307329
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 14:41 schreef r_one het volgende:

[..]

In het kerndoelenboekje staan de kerndoelen limitatief en uitputtend opgesomd. Ik ben wel heel benieuwd waar jij b.v. scheikunde en natuurkunde uitgediept ziet staan.
Op die leerplan slo pagina die ik eerder noemde. Die gaat verder in op de kerndoelen als omschreven in het kerndoelenboekje en geeft een meer concrete omschrijving.

Overigens wordt dat op een andere pagina nog verder uitgediept, maar dan zou ik ff m'n browser thuis moeten raadplegen.
1 + 1 = blauw
pi_180307382
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 14:53 schreef Kamina het volgende:

[..]

Op die leerplan slo pagina die ik eerder noemde. Die gaat verder in op de kerndoelen als omschreven in het kerndoelenboekje en geeft een meer concrete omschrijving.
Als ik je vraag waar in een boek iets staat, verwijs je mij dan ook naar de inhoudsopgave?
quote:
Overigens wordt dat op een andere pagina nog verder uitgediept, maar dan zou ik ff m'n browser thuis moeten raadplegen.
Ja, doe dat maar eens ^O^
Want dit schiet niks op zo :{w

Maar voordat je er al teveel moeite insteekt: het begon met een opmerking over exacte vakken op de basisschool. Ik moet het eerste kind nog tegenkomen dat een cijfer voor scheikunde op zijn/haar schoolrapport heeft gekregen van de meester of juf :') Of een kleuter die een 'goed' krijgt voor natuurkunde omdat het zo'n mooie blokkentoren heeft gebouwd :')

[ Bericht 7% gewijzigd door r_one op 07-07-2018 15:15:45 ]
  zaterdag 7 juli 2018 @ 15:19:26 #125
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_180307898
Joh, wat een gekibbel hier over kerndoelen, leerplannen en vakken.
Lijkt wel een lerarenvergadering 🤔

Ik snap juist om dit soort geneuzel waarom het vak van leraar zoveel minder leuk is dan jaren terug.
pi_180307935
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 15:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Joh, wat een gekibbel hier over kerndoelen, leerplannen en vakken.
Lijkt wel een lerarenvergadering 🤔

Ik snap juist om dit soort geneuzel waarom het vak van leraar zoveel minder leuk is dan jaren terug.
Ja, dat las ik laatst ook al in het blad van de AOb, dat ze al dat gezeur op Fok! er niet bij kunnen hebben :')
  zaterdag 7 juli 2018 @ 15:28:00 #127
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180308138
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 18:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

rotterdam Hillegersberg, zeker niet de minste wijk. Maar zie dat overal, ding zit vergroeid aan die vrouwen.

Moet je überhaupt eens een file inrijden... hop iedereen direct op dat ding.

Langs de sportvelden, in de winkels. En die kids naar krijsen en wachten totdat mama klaar is.
gelukkig ben jij er om ons door de volgende Verlichting te loodsen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 7 juli 2018 @ 15:34:23 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180308338
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 14:31 schreef Kamina het volgende:

[..]

Ok weet ook hoe mijn telefoon werkt, maar het lijkt me voor een onderwijzer goed om zich zélf te verdiepen in het onderwijs dat ze geeft. Dus wilde ik jou zelfstandig laten zoeken en lezen. Immers is dat een vaardigheid die je jouw groep ook moet leren.
Want ik zit in het onderwijs? Misschien moet je niet zoveel dingen verzinnen en vervolgens voor waarheid aannemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 7 juli 2018 @ 16:14:44 #129
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_180309258
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 15:28 schreef fathank het volgende:

[..]

gelukkig ben jij er om ons door de volgende Verlichting te loodsen
ikke niet, je zoekt het maar uit.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 16:40:55 #130
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180309965
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 16:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ikke niet, je zoekt het maar uit.
Lekker mekkeren op de maatschappij en ondertussen je poot terug trekken. Als het allemaal zo kut is doe er dan wat aan of vervuil het internet niet met dat achterlijke gewauwel van je.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 7 juli 2018 @ 18:14:34 #131
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_180312686
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 16:40 schreef fathank het volgende:

[..]

Lekker mekkeren op de maatschappij en ondertussen je poot terug trekken. Als het allemaal zo kut is doe er dan wat aan of vervuil het internet niet met dat achterlijke gewauwel van je.
Zo, lekker taalgebruik.

Neem nog een bitterballetje.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 19:37:53 #132
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180314895
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 18:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zo, lekker taalgebruik.

Neem nog een bitterballetje.
Ja vroeger was alles beter, zelfs het taalgebruik.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 7 juli 2018 @ 20:37:22 #133
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_180316733
Twee jaar geleden heb ik het primair onderwijs verlaten voor een baan in het voortgezet onderwijs. Nog geen dag spijt van gehad. Ik verdien meer, heb betere arbeidsvoorwaarden en werk minder uren. Ook hoef ik me veel minder op papier te verantwoorden ten opzichte van bestuurders, waardoor ik veel meer met onderwijs bezig kan zijn. Dat ouders minder aanwezig zijn is ook een zegening.


Life is what you make it.
  zondag 8 juli 2018 @ 11:22:47 #134
456432 Kamina
Tenacious!
pi_180328973
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 15:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want ik zit in het onderwijs? Misschien moet je niet zoveel dingen verzinnen en vervolgens voor waarheid aannemen.
Het staat zwart op wit geschreven op de websites die ik aan bracht, maar als jij je niet wil inlezen over je eigen beroep, dan kan ik je niet helpen.
1 + 1 = blauw
  zondag 8 juli 2018 @ 11:26:35 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180329053
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:22 schreef Kamina het volgende:

[..]

Het staat zwart op wit geschreven op de websites die ik aan bracht, maar als jij je niet wil inlezen over je eigen beroep, dan kan ik je niet helpen.
Nogmaals: ik zit in het onderwijs?
Dat verzin je toch echt zelf, en je blijft het herhalen terwijl je al diverse malen gezegd is dat het niet zo is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 8 juli 2018 @ 11:38:45 #136
456432 Kamina
Tenacious!
pi_180329238
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nogmaals: ik zit in het onderwijs?
Dat verzin je toch echt zelf, en je blijft het herhalen terwijl je al diverse malen gezegd is dat het niet zo is.
Waarom spreek je dan van "jouw groep"?
1 + 1 = blauw
  zondag 8 juli 2018 @ 11:42:23 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180329278
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:38 schreef Kamina het volgende:

[..]

Waarom spreek je dan van "jouw groep"?
Je moet echt iets aan je begrijpend lezen gaan doen.
Er staat "mijn groep 3'er".
Dat gaat dus over mijn kind.

En zelfs als je dat niet uit die woorden kon halen dan had je het wel uit de rest van die post kunnen halen.

Mijn god, wat een stupiditeit, geen wonder dat je altijd gezeik hebt met andere users; je leest niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180329590
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 12:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zit ook mobiel maar weet wel hoe mijn telefoon werkt.
Je bedoelt dit?
http://leerplaninbeeld.sl(...)jezelf-en-de-wereld/

Verder is het een website die wel eens wat aan haar mobiele toegankelijkheid mag doen, en vind ik "natuurkunde & techniek" als subje niet echt het bewijs dat schei- en natuurkunde lagere school vakken zijn, ik zie vooral veel dingen staan in mijn lagere schooltijd (jaren 70) en die van mijn oudste zoon (jaren 00) ook al gegeven werden maar onder een andere naam.
Verkeersles heette toen nog gewoon verkeersles, en viel niet onder natuurkunde.

http://leerplaninbeeld.sl(...)/leerlijnen/materie/

http://leerplaninbeeld.sl(...)/leerlijnen/energie/

http://leerplaninbeeld.sl(...)-geluid-en-straling/

http://leerplaninbeeld.sl(...)/kracht-en-beweging/

http://leerplaninbeeld.sl(...)o/leerlijnen/ruimte/

http://leerplaninbeeld.sl(...)rlijnen/technologie/
quote:
Nou voor de discussie, op de meeste basisscholen waar ik gewerkt hebt staan toch echt gewoon natuurkunde en aardrijkskunde op het rooster.

De methodes die daarvoor gebruikt worden verwijzen naar de leerdoelen die staan bij Oriëntatie op jezelf en de wereld. Voor aardrijkskunde bij het kopje ruimte, geschiedenis het kopje tijd en voor natuurkunde bij natuur& techniek.
Biologie en scheikunde vallen op de basisschool onder natuur.
  zondag 8 juli 2018 @ 13:26:39 #139
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180330563
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 12:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoe stel je je carrièreperspectief dan voor in het basisonderwijs? Er zijn functiewaarderingsschalen LA t/m LD maar lesgeven blijft lesgeven. Je kunt je hooguit opwerken tot directeur maar lang niet iedereen wil dat.
Meer diversifiëren, meer kansen voor horizontale groei.
quote:
[..]

Dat zegt toch echt meer over haar dan over de werkdruk in het algemeen. Alsof plaspauzes in tijdsblokken planbaar zijn :')
Dat is precies het punt. Dat zijn ze niet, maar door de absurde werkdruk in het PO gebeurt het daar wel.
quote:
[..]

Nee, het loon staat niet in verhouding. Maar de scheefgroei is minder erg dan vaak verondersteld wordt. In het basisonderwijs kun je een behoorlijke boterham verdienen.

Uit een enquête van de AOb bleek ook dat verreweg alle leerkrachten de werkdruk als een veel groter probleem ervaren dan te weinig loon.
Omdat de werkdruk niet opweegt tegen het loon. En ze vinden in principe niet dat ze meer loon nodig hebben, maar ze willen wel dat de loon en de werkdruk in evenwicht zijn. Gaat de werkdruk niet omlaag, dan is het logisch dat de loon omhoog gaat.
  zondag 8 juli 2018 @ 13:50:32 #140
456432 Kamina
Tenacious!
pi_180330996
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 11:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je moet echt iets aan je begrijpend lezen gaan doen.
Er staat "mijn groep 3'er".
Dat gaat dus over mijn kind.

En zelfs als je dat niet uit die woorden kon halen dan had je het wel uit de rest van die post kunnen halen.

Mijn god, wat een stupiditeit, geen wonder dat je altijd gezeik hebt met andere users; je leest niet.
Ik las een woord verkeerd, dat kan gebeuren. Maar dat heeft weinig te maken met begrijpend lezen.

Maar goed, jij bent dus zo'n ouder die het beter denkt te weten dan de leraar, begrepen. Bedankt voor de correctie. ^O^
1 + 1 = blauw
pi_180331935
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 16:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dit speelt niet alleen in Amsterdam. Het vak van basisschoolleraar is gewoon niet meer aantrekkelijk. Het salaris en de voorwaarden staan simpelweg niet meer in verhouding tot wat er van hen verwacht wordt.
Dit. Ik ben het alweer eens met je; het moet niet veel gekker worden.

Wie is er in vredesnaam zo gek om dit laagbetaalde, moeilijke werk te gaan doen? En dan ook nog in een stad als Amsterdam, waar problemen als leerachterstanden en etnische spanningen / cultuurverschillen nog eens extra groot zijn. En als je dan ook nog bedenkt dat wonen in Amsterdam en omgeving peperduur is....

Wie al basisschoolleraar wil worden, zoekt een leuk, rustig provinciedorpje in plaats van Vrijstaat Amsterdam.
  zondag 8 juli 2018 @ 17:05:20 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180335698
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 13:50 schreef Kamina het volgende:

[..]

Ik las een woord verkeerd, dat kan gebeuren. Maar dat heeft weinig te maken met begrijpend lezen.

Maar goed, jij bent dus zo'n ouder die het beter denkt te weten dan de leraar, begrepen. Bedankt voor de correctie. ^O^
Claim je nou zelf onderwijzer te zijn? :')
Je kunt idd niet lezen, dat is iig wel duidelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 8 juli 2018 @ 17:38:32 #143
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180336472
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:38 schreef Elfletterig het volgende:

Wie is er in vredesnaam zo gek om dit laagbetaalde, moeilijke werk te gaan doen? En dan ook nog in een stad als Amsterdam, waar problemen als leerachterstanden en etnische spanningen / cultuurverschillen nog eens extra groot zijn. En als je dan ook nog bedenkt dat wonen in Amsterdam en omgeving peperduur is....

Sommigen hebben een nogal sterke roeping, en vinden die leerachterstanden en etnische spanningen juist een uitdaging. :{
pi_180336498
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 17:38 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Sommigen hebben een nogal sterke roeping, en vinden die leerachterstanden en etnische spanningen juist een uitdaging. :{
Sommigen, ja. Maar die "sommigen" zijn een heel beperkt groepje. Anders hadden we de lerarentekorten wel in Schubbekutteveen, in plaats van Amsterdam.

Je doet aan wensdenken. Geeft niet, maar de realiteit is een beetje anders.
  zondag 8 juli 2018 @ 17:43:12 #145
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180336562
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 17:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Sommigen, ja. Maar die "sommigen" zijn een heel beperkt groepje. Anders hadden we de lerarentekorten wel in Schubbekutteveen, in plaats van Amsterdam.

Je doet aan wensdenken. Geeft niet, maar de realiteit is een beetje anders.
Het lerarentekort is te wijten aan een aantal factoren. Matige beloning, matig maatschappelijk aanzien, hoge werkdruk, stressvol door multiculturele spanningen en ook nog wel een paar andere dingen. Je maakt het stedelijke probleem belangrijker dan het daadwerkelijk is, volgens mij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 8 juli 2018 @ 17:48:33 #146
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180336674
Als er in een of andere branche van het bedrijfsleven (grote) tekorten aan gekwalificeerde werknemers ontstaan, dan ga je meer betalen en indien nodig de prijs van je product verhogen. Dat is iets wat in de publieke sector niet werkt, wat maakt dat de politiek aan zet is. Oftewel, dit probleem blijft nog wel even bestaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180336931
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 17:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het lerarentekort is te wijten aan een aantal factoren. Matige beloning, matig maatschappelijk aanzien, hoge werkdruk, stressvol door multiculturele spanningen en ook nog wel een paar andere dingen. Je maakt het stedelijke probleem belangrijker dan het daadwerkelijk is, volgens mij.
Ik plaats hier nog eens mijn reactie die ik eerder in dit topic gaf. Zoek de verschillen.

quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 14:38 schreef Elfletterig het volgende:
Wie is er in vredesnaam zo gek om dit laagbetaalde, moeilijke werk te gaan doen? En dan ook nog in een stad als Amsterdam, waar problemen als leerachterstanden en etnische spanningen / cultuurverschillen nog eens extra groot zijn. En als je dan ook nog bedenkt dat wonen in Amsterdam en omgeving peperduur is....

Wie al basisschoolleraar wil worden, zoekt een leuk, rustig provinciedorpje in plaats van Vrijstaat Amsterdam.
  zondag 8 juli 2018 @ 18:05:32 #148
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180336991
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik plaats hier nog eens mijn reactie die ik eerder in dit topic gaf. Zoek de verschillen.

[..]

Fair enough.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180339783
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:14 schreef Max23 het volgende:

[..]

[..]

Nou voor de discussie, op de meeste basisscholen waar ik gewerkt hebt staan toch echt gewoon natuurkunde en aardrijkskunde op het rooster.

De methodes die daarvoor gebruikt worden verwijzen naar de leerdoelen die staan bij Oriëntatie op jezelf en de wereld. Voor aardrijkskunde bij het kopje ruimte, geschiedenis het kopje tijd en voor natuurkunde bij natuur& techniek.
Biologie en scheikunde vallen op de basisschool onder natuur.
Over aardrijkskunde is geen discussie en wat jij natuurkunde (fysica) noemt, is kennis der natuur (of biologie, dat mag ook). Scheikunde, oftewel chemie, is onzin dat dat vak wordt onderwezen, ook niet onder kennis der natuur.
pi_180342693
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 16:08 schreef Leandra het volgende:
Punt 1 is pure "vroeger was alles beter" nonsens.
Punt 2 gaat over de middelbare school en heeft niet alleen niets met het onderwijs te maken, het bewijst ook dat je geen flauw benul hebt hoe het er tegenwoordig op middelbare scholen aan toe gaat.

Verder hoop ik vooral dat een opleiding tot leerkracht ook werkelijk een baangarantie inhoudt, want op middelbare scholen werkt men vaak nog met tijdelijke contracten, en het zou me niets verbazen als het op lagere scholen niet anders is.
Hoe je het wend of keert..... het tekort loopt steeds verder op...op alle lagen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_180342719
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 18:58 schreef MichaelScott het volgende:
Logisch, wie wil er dan ook nog in Amsterdam gaan wonen. Met het huidige stadsbestuur zou ik ook eerder voor een gemeente in de buurt gaan.
Wie wil überhaupt dit werk nog doen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 9 juli 2018 @ 00:31:17 #152
456432 Kamina
Tenacious!
pi_180344910
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 17:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Claim je nou zelf onderwijzer te zijn? :')
Je kunt idd niet lezen, dat is iig wel duidelijk.
Yep. :Y

In een brak weekend kan zelfs de beste nog wel eens een leesfoutje maken. :@

quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 20:15 schreef r_one het volgende:

[..]

Over aardrijkskunde is geen discussie en wat jij natuurkunde (fysica) noemt, is kennis der natuur (of biologie, dat mag ook). Scheikunde, oftewel chemie, is onzin dat dat vak wordt onderwezen, ook niet onder kennis der natuur.
Scholen in Nederland zijn vrij om hun lesplan zelf in te vullen, zolang ze uiteindelijk wel de algemeen omschreven kerndoelen vervullen. Dus dat op basisscholen geen scheikunde en natuurkunde wordt gegeven is pertinent onwaar. Neem bijvoorbeeld leren over de seizoenen, dag en nacht en het zonnestelsel; daarin komt natuurkunde én scheikunde voor. ;)
1 + 1 = blauw
  maandag 9 juli 2018 @ 00:36:52 #153
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_180345000
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 00:31 schreef Kamina het volgende:

[..]

Yep. :Y

In een brak weekend kan zelfs de beste nog wel eens een leesfoutje maken. :@

[..]

Scholen in Nederland zijn vrij om hun lesplan zelf in te vullen, zolang ze uiteindelijk wel de algemeen omschreven kerndoelen vervullen. Dus dat op basisscholen geen scheikunde en natuurkunde wordt gegeven is pertinent onwaar. Neem bijvoorbeeld leren over de seizoenen, dag en nacht en het zonnestelsel; daarin komt natuurkunde én scheikunde voor. ;)
Laat ze toch kletsen, hier ook scheikunde vanaf groep 3, komt zelfs een bus van de gemeente voor. Idem voor techniek en natuurkunde.

Zijn geen klassikale lessen maar projectmiddagen. Elke vrijdagmiddag.
  maandag 9 juli 2018 @ 00:40:38 #154
456432 Kamina
Tenacious!
pi_180345047
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 00:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Laat ze toch kletsen, hier ook scheikunde vanaf groep 3, komt zelfs een bus van de gemeente voor. Idem voor techniek en natuurkunde.

Zijn geen klassikale lessen maar projectmiddagen. Elke vrijdagmiddag.
Het is ook gewoon vanzelfsprekend, aangezien de kerndoelen voor het basisschool zo zijn geschreven dat ze aansluiten op de leerlijnen in het voortgezet onderwijs. :)
1 + 1 = blauw
pi_180345972
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 00:31 schreef Kamina het volgende:

[..]

Scholen in Nederland zijn vrij om hun lesplan zelf in te vullen, zolang ze uiteindelijk wel de algemeen omschreven kerndoelen vervullen. Dus dat op basisscholen geen scheikunde en natuurkunde wordt gegeven is pertinent onwaar. Neem bijvoorbeeld leren over de seizoenen, dag en nacht en het zonnestelsel; daarin komt natuurkunde én scheikunde voor. ;)
Ja en als een kleuter een blokkentoren bouwt (zwaartekracht dus natuurkunde) of een glas ranja drinkt (scheikunde) ook. Dus kleuters krijgen exacte vakken als leerstof ..... right :')

Dan krijgen ze ook klassieke talen want er zal vast wel ergens een aquarium (Latijn) in school te vinden zijn en om half 10 gaan ze naar gymnastiek (Grieks).

En met het kijken naar zon maan en sterren, is met het vak astronomie het schoolrapport compleet.

't Is goed met jou.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 23:21 schreef r_one het volgende:
Verder: het primair onderwijs kent helemaal geen exacte vakken.
Leer eerst maar eens wat de (verplichte) vakken op de basisschool zijn en kom dan nog eens terug.

:W
pi_180346035
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 00:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Zijn geen klassikale lessen maar projectmiddagen.
Da's mooi maar dat was niet de issue. Iemand beweerde dat er op de basisschool de exacte vakken wordt gegeven, dat is heel wat anders dan facultatieve projecten.
pi_180347724
Wat hebben natuur- en scheikunde en projectmiddagen nou precies te maken met het lerarentekort?
  maandag 9 juli 2018 @ 09:34:29 #158
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_180348794
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 02:27 schreef r_one het volgende:

[..]

Da's mooi maar dat was niet de issue. Iemand beweerde dat er op de basisschool de exacte vakken wordt gegeven, dat is heel wat anders dan facultatieve projecten.
want vakken worden alleen in een klaslokaal gegeven?
pi_180348806
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

want lessen worden alleen in een klaslokaal gegeven?
Zeg ik dat? :?
  maandag 9 juli 2018 @ 09:45:44 #160
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_180348980
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:35 schreef r_one het volgende:

[..]

Zeg ik dat? :?
Lees post #154
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')