Toch worden deze vakkernen genoemd in de leerlijnen voor het basisonderwijs, al is scheikunde ondergebracht bij natuurkunde, biologie en aardrijkskunde.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 10:55 schreef Leandra het volgende:
Mijn groep 3'er heeft op school wel 6 weken lang eens per week na schooltijd een uur Mad Science, maar daar hebben we gewoon apart voor betaald, is vrijwillig en hoort niet bij school zelf.
Maar wis-, schei- en natuurkunde zijn geen lagere school vakken.
Linkje?quote:Op zaterdag 7 juli 2018 11:45 schreef Kamina het volgende:
[..]
Toch worden deze vakkernen genoemd in de leerlijnen voor het basisonderwijs, al is scheikunde ondergebracht bij natuurkunde, biologie en aardrijkskunde.
Geloof wat je wil, maar ik baseer mijn zogenaamde 'google-waarheid' op officiële documentatie.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 11:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt mijn versie dichter bij de waarheid te liggen dan jouw 'google-waarheid'. En, trouwens, ik gebruik nooit Google.
[ afbeelding ]
Laat die officiële documentatie maar zien, dan. Vooralsnog blijft het bij losse flodders.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 11:46 schreef Kamina het volgende:
Geloof wat je wil, maar ik baseer mijn zogenaamde 'google-waarheid' op officiële documentatie.
Ik zit mobiel, maar kijk eens naar de leerlijnen en kerndoelen rekenen/wiskunde en oriëntatie op jezelf een de wereld.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 11:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een linkje naar waar het schei- en natuurkunde verhaal staat graag.
Wiskunde, dus, volgens het kerndoelenboekje van de overheid. Geen natuurkunde, biologie en scheikunde. Ga jij maar lekker verder Scroogelen.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 11:57 schreef Kamina het volgende:
Voor meer omschrijvende documentatie van de kerndoelen kan je het kerndoelenboekje raadplegen op rijksoverheid.nl.
Ik zit ook mobiel maar weet wel hoe mijn telefoon werkt.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 11:57 schreef Kamina het volgende:
[..]
Ik zit mobiel, maar kijk eens naar de leerlijnen en kerndoelen rekenen/wiskunde en oriëntatie op jezelf een de wereld.
Voor meer omschrijvende documentatie van de kerndoelen kan je het kerndoelenboekje raadplegen op rijksoverheid.nl.
Oneens.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 10:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat had met de samenleving te maken, niet met die generatie of die ouders.
Hoe stel je je carrièreperspectief dan voor in het basisonderwijs? Er zijn functiewaarderingsschalen LA t/m LD maar lesgeven blijft lesgeven. Je kunt je hooguit opwerken tot directeur maar lang niet iedereen wil dat.quote:[..]
Het is andersom: carrièretijgers gaan niet het PO in omdat er geen carrière te maken is. Een goede stap om meer ambitieuze mensen te trekken zou kunnen zijn om een beter carrièreperspectief te bieden.
Dat zegt toch echt meer over haar dan over de werkdruk in het algemeen. Alsof plaspauzes in tijdsblokken planbaar zijnquote:[..]
Laatst in het Aob-blaadje nog een stukje gelezen over een zij-instromer die haar eerste dagen met een volle blaas naar huis moest, omdat ze niet doorhad dat ze plaspauzes van te voren moest inplannen.
Nee, het loon staat niet in verhouding. Maar de scheefgroei is minder erg dan vaak verondersteld wordt. In het basisonderwijs kun je een behoorlijke boterham verdienen.quote:[..]
Dat argument kun je gebruiken tegen iedereen die loonsverhoging wil. De vraag is of hun loon in verhouding staat tot het werk dat ze ervoor moeten doen. Dat is momenteel volgens hen absoluut niet zo.
quote:Op zaterdag 7 juli 2018 11:45 schreef Kamina het volgende:
[..]
Toch worden deze vakkernen genoemd in de leerlijnen voor het basisonderwijs, al is scheikunde ondergebracht bij natuurkunde, biologie en aardrijkskunde.
http://leerplaninbeeld.slo.nl/primaironderwijsquote:
https://www.slo.nl/primai(...)nboekje.pdf/downloadquote:• Bewegingsonderwijs en sport
• Engels
• Kunstzinnige oriëntatie
• Oriëntatie op jezelf en de wereld
• Nederlands
• Rekenen/wiskunde
• Vakoverstijgend
Weer fout. De enige conclusie die je kunt trekken is dat de huidige generatie minder protesteert.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 11:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Feitelijk is mijn standpunt dat babyboomers niet mondiger of minder mondig zijn dan de huidige generatie. Het syllogisme was een makkelijke manier om aan te tonen dat babyboomers absoluut zeer mondig zijn.
Maar goed, om die vergelijking duidelijk te maken:
Maior: de huidige generatie protesteert minder en minder hevig dan de babyboomers
Minor: protesteren is een uiting van mondigheid.
Conclusie: de huidige generatie is minder mondig dan de babyboomers.
Perfect verwoord.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 11:35 schreef Leandra het volgende:
Of je concludeert dat de huidige generatie hun zaken anders oplost dan door de barricaden op te gaan, wat helemaal niets zegt over het meer of minder mondig zijn.
Het is misschien zelfs zo dat ze beter in staat zijn met argumenten te krijgen wat ze hebben willen, daardoor minder hoeven te protesteren, en feitelijk dus letterlijk mondiger zijn.
Ok weet ook hoe mijn telefoon werkt, maar het lijkt me voor een onderwijzer goed om zich zélf te verdiepen in het onderwijs dat ze geeft. Dus wilde ik jou zelfstandig laten zoeken en lezen. Immers is dat een vaardigheid die je jouw groep ook moet leren.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zit ook mobiel maar weet wel hoe mijn telefoon werkt.
Je bedoelt dit?
http://leerplaninbeeld.sl(...)jezelf-en-de-wereld/
Verder is het een website die wel eens wat aan haar mobiele toegankelijkheid mag doen, en vind ik "natuurkunde & techniek" als subje niet echt het bewijs dat schei- en natuurkunde lagere school vakken zijn, ik zie vooral veel dingen staan in mijn lagere schooltijd (jaren 70) en die van mijn oudste zoon (jaren 00) ook al gegeven werden maar onder een andere naam.
Verkeersles heette toen nog gewoon verkeersles, en viel niet onder natuurkunde.
http://leerplaninbeeld.sl(...)/leerlijnen/materie/
http://leerplaninbeeld.sl(...)/leerlijnen/energie/
http://leerplaninbeeld.sl(...)-geluid-en-straling/
http://leerplaninbeeld.sl(...)/kracht-en-beweging/
http://leerplaninbeeld.sl(...)o/leerlijnen/ruimte/
http://leerplaninbeeld.sl(...)rlijnen/technologie/
Werd begrijpend lezen in jouw tijd nog niet beoefend? Het staat er gewoon in, hoor. Met uitzondering van scheikunde, dat is ondergebracht bij andere thema's, wat ik al eerder aangaf.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 12:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wiskunde, dus, volgens het kerndoelenboekje van de overheid. Geen natuurkunde, biologie en scheikunde. Ga jij maar lekker verder Scroogelen.
Je maakt jezelf nu wel een beetje belachelijkquote:Op zaterdag 7 juli 2018 14:31 schreef Kamina het volgende:
[..]
Ok weet ook hoe mijn telefoon werkt, maar het lijkt me voor een onderwijzer goed om zich zélf te verdiepen in het onderwijs dat ze geeft. Dus wilde ik jou zelfstandig laten zoeken en lezen. Immers is dat een vaardigheid die je jouw groep ook moet leren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het staat er niet in, zie mijn eerdere post.quote:[..]
Werd begrijpend lezen in jouw tijd nog niet beoefend? Het staat er gewoon in, hoor. Met uitzondering van scheikunde, dat is ondergebracht bij andere thema's, wat ik al eerder aangaf.
En anders doe JIJ maar eens een direct linkje waar dat dan zou moeten staan.
Het kerndoelenboekje is opzettelijk omschrijvend geschreven; voor meer specifieke beschrijvingen ga je naar bijvoorbeeld de leerplan pagina om de kerndoelen in het boekje uit te diepen.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 12:31 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
http://leerplaninbeeld.slo.nl/primaironderwijs
[..]
https://www.slo.nl/primai(...)nboekje.pdf/download
Staan ze toch echt niet in.
quote:Op zaterdag 7 juli 2018 14:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Je maakt jezelf nu wel een beetje belachelijkWeet jij hoe ik kan linken naar een pagina in een pdf bestand?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Het staat er niet in, zie mijn eerdere post.
En anders doe JIJ maar eens een direct linkje waar dat dan zou moeten staan.1 + 1 = blauw
De docenten die ik ken vinden ouders van tegenwoordig een stuk lastiger dan vroeger. Dat heeft niet zozeer met mondigheid te maken maar autoriteit. Docenten werden vroeger als autoriteit gezien waar je als ouder niet tegen in ging. Tegenwoordig weten ouders het beter dan de docenten.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 09:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als dat je enige onderbouwing is, is hij zo zwak, dat je hem rustig ongefundeerd kunt noemen.
En het is bijzonder kortzichtig om te stellen, dat omdat de babyboomers mondiger waren dan hun ouders, de ouders en kinderen anno 2018 hetzelfde zijn gebleven als de ouders en kinderen van de jaren 70.
Maar ik eerder met je gediscussieerd. Je gaat nog 40 reacties met bullshit hier plaatsen, omdat er 1 ding is waar jouw opvoeding serieus tekort heeft geschoten; het zelfvertrouwen om gewoon te kunnen toegeven dat je er naast zit.
In het kerndoelenboekje staan de kerndoelen limitatief en uitputtend opgesomd. Ik ben wel heel benieuwd waar jij b.v. scheikunde en natuurkunde uitgediept ziet staan.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 14:37 schreef Kamina het volgende:
[..]
Het kerndoelenboekje is opzettelijk omschrijvend geschreven; voor meer specifieke beschrijvingen ga je naar bijvoorbeeld de leerplan pagina om de kerndoelen in het boekje uit te diepen.
Het thema orientatie-op-jezelf-en-de-wereld gaat oa in op natuurkundige processen, milieu en biologie, maar ook lezen en schrijven komt erin voor. Staat allemaal beschreven in het boekje.
Een paginanummer zou al heel veel schelen. Doe maar.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 14:39 schreef Kamina het volgende:
[..]
Weet jij hoe ik kan linken naar een pagina in een pdf bestand?
Op die leerplan slo pagina die ik eerder noemde. Die gaat verder in op de kerndoelen als omschreven in het kerndoelenboekje en geeft een meer concrete omschrijving.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 14:41 schreef r_one het volgende:
[..]
In het kerndoelenboekje staan de kerndoelen limitatief en uitputtend opgesomd. Ik ben wel heel benieuwd waar jij b.v. scheikunde en natuurkunde uitgediept ziet staan.
Als ik je vraag waar in een boek iets staat, verwijs je mij dan ook naar de inhoudsopgave?quote:Op zaterdag 7 juli 2018 14:53 schreef Kamina het volgende:
[..]
Op die leerplan slo pagina die ik eerder noemde. Die gaat verder in op de kerndoelen als omschreven in het kerndoelenboekje en geeft een meer concrete omschrijving.
Ja, doe dat maar eensquote:Overigens wordt dat op een andere pagina nog verder uitgediept, maar dan zou ik ff m'n browser thuis moeten raadplegen.
Ja, dat las ik laatst ook al in het blad van de AOb, dat ze al dat gezeur op Fok! er niet bij kunnen hebbenquote:Op zaterdag 7 juli 2018 15:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Joh, wat een gekibbel hier over kerndoelen, leerplannen en vakken.
Lijkt wel een lerarenvergadering 🤔
Ik snap juist om dit soort geneuzel waarom het vak van leraar zoveel minder leuk is dan jaren terug.
gelukkig ben jij er om ons door de volgende Verlichting te loodsenquote:Op vrijdag 6 juli 2018 18:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
rotterdam Hillegersberg, zeker niet de minste wijk. Maar zie dat overal, ding zit vergroeid aan die vrouwen.
Moet je überhaupt eens een file inrijden... hop iedereen direct op dat ding.
Langs de sportvelden, in de winkels. En die kids naar krijsen en wachten totdat mama klaar is.
Want ik zit in het onderwijs? Misschien moet je niet zoveel dingen verzinnen en vervolgens voor waarheid aannemen.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 14:31 schreef Kamina het volgende:
[..]
Ok weet ook hoe mijn telefoon werkt, maar het lijkt me voor een onderwijzer goed om zich zélf te verdiepen in het onderwijs dat ze geeft. Dus wilde ik jou zelfstandig laten zoeken en lezen. Immers is dat een vaardigheid die je jouw groep ook moet leren.
ikke niet, je zoekt het maar uit.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 15:28 schreef fathank het volgende:
[..]
gelukkig ben jij er om ons door de volgende Verlichting te loodsen
Lekker mekkeren op de maatschappij en ondertussen je poot terug trekken. Als het allemaal zo kut is doe er dan wat aan of vervuil het internet niet met dat achterlijke gewauwel van je.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 16:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ikke niet, je zoekt het maar uit.
Zo, lekker taalgebruik.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 16:40 schreef fathank het volgende:
[..]
Lekker mekkeren op de maatschappij en ondertussen je poot terug trekken. Als het allemaal zo kut is doe er dan wat aan of vervuil het internet niet met dat achterlijke gewauwel van je.
Ja vroeger was alles beter, zelfs het taalgebruik.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 18:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zo, lekker taalgebruik.
Neem nog een bitterballetje.
Het staat zwart op wit geschreven op de websites die ik aan bracht, maar als jij je niet wil inlezen over je eigen beroep, dan kan ik je niet helpen.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 15:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want ik zit in het onderwijs? Misschien moet je niet zoveel dingen verzinnen en vervolgens voor waarheid aannemen.
Nogmaals: ik zit in het onderwijs?quote:Op zondag 8 juli 2018 11:22 schreef Kamina het volgende:
[..]
Het staat zwart op wit geschreven op de websites die ik aan bracht, maar als jij je niet wil inlezen over je eigen beroep, dan kan ik je niet helpen.
Waarom spreek je dan van "jouw groep"?quote:Op zondag 8 juli 2018 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nogmaals: ik zit in het onderwijs?
Dat verzin je toch echt zelf, en je blijft het herhalen terwijl je al diverse malen gezegd is dat het niet zo is.
Je moet echt iets aan je begrijpend lezen gaan doen.quote:
quote:Op zaterdag 7 juli 2018 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zit ook mobiel maar weet wel hoe mijn telefoon werkt.
Je bedoelt dit?
http://leerplaninbeeld.sl(...)jezelf-en-de-wereld/
Verder is het een website die wel eens wat aan haar mobiele toegankelijkheid mag doen, en vind ik "natuurkunde & techniek" als subje niet echt het bewijs dat schei- en natuurkunde lagere school vakken zijn, ik zie vooral veel dingen staan in mijn lagere schooltijd (jaren 70) en die van mijn oudste zoon (jaren 00) ook al gegeven werden maar onder een andere naam.
Verkeersles heette toen nog gewoon verkeersles, en viel niet onder natuurkunde.
http://leerplaninbeeld.sl(...)/leerlijnen/materie/
http://leerplaninbeeld.sl(...)/leerlijnen/energie/
http://leerplaninbeeld.sl(...)-geluid-en-straling/
http://leerplaninbeeld.sl(...)/kracht-en-beweging/
http://leerplaninbeeld.sl(...)o/leerlijnen/ruimte/
http://leerplaninbeeld.sl(...)rlijnen/technologie/
Nou voor de discussie, op de meeste basisscholen waar ik gewerkt hebt staan toch echt gewoon natuurkunde en aardrijkskunde op het rooster.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 12:31 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
http://leerplaninbeeld.slo.nl/primaironderwijs
[..]
https://www.slo.nl/primai(...)nboekje.pdf/download
Staan ze toch echt niet in.
Meer diversifiëren, meer kansen voor horizontale groei.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 12:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Hoe stel je je carrièreperspectief dan voor in het basisonderwijs? Er zijn functiewaarderingsschalen LA t/m LD maar lesgeven blijft lesgeven. Je kunt je hooguit opwerken tot directeur maar lang niet iedereen wil dat.
Dat is precies het punt. Dat zijn ze niet, maar door de absurde werkdruk in het PO gebeurt het daar wel.quote:[..]
Dat zegt toch echt meer over haar dan over de werkdruk in het algemeen. Alsof plaspauzes in tijdsblokken planbaar zijn
Omdat de werkdruk niet opweegt tegen het loon. En ze vinden in principe niet dat ze meer loon nodig hebben, maar ze willen wel dat de loon en de werkdruk in evenwicht zijn. Gaat de werkdruk niet omlaag, dan is het logisch dat de loon omhoog gaat.quote:[..]
Nee, het loon staat niet in verhouding. Maar de scheefgroei is minder erg dan vaak verondersteld wordt. In het basisonderwijs kun je een behoorlijke boterham verdienen.
Uit een enquête van de AOb bleek ook dat verreweg alle leerkrachten de werkdruk als een veel groter probleem ervaren dan te weinig loon.
Ik las een woord verkeerd, dat kan gebeuren. Maar dat heeft weinig te maken met begrijpend lezen.quote:Op zondag 8 juli 2018 11:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet echt iets aan je begrijpend lezen gaan doen.
Er staat "mijn groep 3'er".
Dat gaat dus over mijn kind.
En zelfs als je dat niet uit die woorden kon halen dan had je het wel uit de rest van die post kunnen halen.
Mijn god, wat een stupiditeit, geen wonder dat je altijd gezeik hebt met andere users; je leest niet.
Dit. Ik ben het alweer eens met je; het moet niet veel gekker worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 16:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dit speelt niet alleen in Amsterdam. Het vak van basisschoolleraar is gewoon niet meer aantrekkelijk. Het salaris en de voorwaarden staan simpelweg niet meer in verhouding tot wat er van hen verwacht wordt.
Claim je nou zelf onderwijzer te zijn?quote:Op zondag 8 juli 2018 13:50 schreef Kamina het volgende:
[..]
Ik las een woord verkeerd, dat kan gebeuren. Maar dat heeft weinig te maken met begrijpend lezen.
Maar goed, jij bent dus zo'n ouder die het beter denkt te weten dan de leraar, begrepen. Bedankt voor de correctie.
Sommigen hebben een nogal sterke roeping, en vinden die leerachterstanden en etnische spanningen juist een uitdaging.quote:Op zondag 8 juli 2018 14:38 schreef Elfletterig het volgende:
Wie is er in vredesnaam zo gek om dit laagbetaalde, moeilijke werk te gaan doen? En dan ook nog in een stad als Amsterdam, waar problemen als leerachterstanden en etnische spanningen / cultuurverschillen nog eens extra groot zijn. En als je dan ook nog bedenkt dat wonen in Amsterdam en omgeving peperduur is....
Sommigen, ja. Maar die "sommigen" zijn een heel beperkt groepje. Anders hadden we de lerarentekorten wel in Schubbekutteveen, in plaats van Amsterdam.quote:Op zondag 8 juli 2018 17:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Sommigen hebben een nogal sterke roeping, en vinden die leerachterstanden en etnische spanningen juist een uitdaging.
Het lerarentekort is te wijten aan een aantal factoren. Matige beloning, matig maatschappelijk aanzien, hoge werkdruk, stressvol door multiculturele spanningen en ook nog wel een paar andere dingen. Je maakt het stedelijke probleem belangrijker dan het daadwerkelijk is, volgens mij.quote:Op zondag 8 juli 2018 17:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sommigen, ja. Maar die "sommigen" zijn een heel beperkt groepje. Anders hadden we de lerarentekorten wel in Schubbekutteveen, in plaats van Amsterdam.
Je doet aan wensdenken. Geeft niet, maar de realiteit is een beetje anders.
Ik plaats hier nog eens mijn reactie die ik eerder in dit topic gaf. Zoek de verschillen.quote:Op zondag 8 juli 2018 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het lerarentekort is te wijten aan een aantal factoren. Matige beloning, matig maatschappelijk aanzien, hoge werkdruk, stressvol door multiculturele spanningen en ook nog wel een paar andere dingen. Je maakt het stedelijke probleem belangrijker dan het daadwerkelijk is, volgens mij.
quote:Op zondag 8 juli 2018 14:38 schreef Elfletterig het volgende:
Wie is er in vredesnaam zo gek om dit laagbetaalde, moeilijke werk te gaan doen? En dan ook nog in een stad als Amsterdam, waar problemen als leerachterstanden en etnische spanningen / cultuurverschillen nog eens extra groot zijn. En als je dan ook nog bedenkt dat wonen in Amsterdam en omgeving peperduur is....
Wie al basisschoolleraar wil worden, zoekt een leuk, rustig provinciedorpje in plaats van Vrijstaat Amsterdam.
Fair enough.quote:Op zondag 8 juli 2018 18:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik plaats hier nog eens mijn reactie die ik eerder in dit topic gaf. Zoek de verschillen.
[..]
Over aardrijkskunde is geen discussie en wat jij natuurkunde (fysica) noemt, is kennis der natuur (of biologie, dat mag ook). Scheikunde, oftewel chemie, is onzin dat dat vak wordt onderwezen, ook niet onder kennis der natuur.quote:Op zondag 8 juli 2018 12:14 schreef Max23 het volgende:
[..]
[..]
Nou voor de discussie, op de meeste basisscholen waar ik gewerkt hebt staan toch echt gewoon natuurkunde en aardrijkskunde op het rooster.
De methodes die daarvoor gebruikt worden verwijzen naar de leerdoelen die staan bij Oriëntatie op jezelf en de wereld. Voor aardrijkskunde bij het kopje ruimte, geschiedenis het kopje tijd en voor natuurkunde bij natuur& techniek.
Biologie en scheikunde vallen op de basisschool onder natuur.
Hoe je het wend of keert..... het tekort loopt steeds verder op...op alle lagen.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 16:08 schreef Leandra het volgende:
Punt 1 is pure "vroeger was alles beter" nonsens.
Punt 2 gaat over de middelbare school en heeft niet alleen niets met het onderwijs te maken, het bewijst ook dat je geen flauw benul hebt hoe het er tegenwoordig op middelbare scholen aan toe gaat.
Verder hoop ik vooral dat een opleiding tot leerkracht ook werkelijk een baangarantie inhoudt, want op middelbare scholen werkt men vaak nog met tijdelijke contracten, en het zou me niets verbazen als het op lagere scholen niet anders is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |