abonnement Unibet Coolblue
pi_180279682
Hallo,

Sinds een half jaar ben ik eigenaar van een VW Golf 4 uit 2002. Sinds een tijdje merk ik aan de vloerbekleding voorin dat er ergens water naar binnen komt, want deze is regelmatig vrij nat. Zelfs met het huidige weer voelt deze bekleding nog klam aan. Na een google speurtocht heb ik de volgende opties al geprobeerd:

Paravaan schoon gemaakt
Dakraam gecontroleerd met tuinslang + waterkanaaltjes doorgeblazen met luchtspuit
Deurrubbers getest met tuinslang

Bij het testen kan ik nergens natte plekken waar het water naar binnen zou kunnen gaan vinden. Heeft iemand misschien nog een idee wat ik zou kunnen proberen?

Alvast bedankt!
pi_180279947
Wij hebben dit een gehad met een Suzuki Swift. Nooit opgelost.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_180280373
Zelf ervaring mee in een Peugeot 307. Daar loopt het water normaliter via de A-style naar de dorpel en daar zitten dan gaatjes in om het water eruit te laten lopen. Die gaatjes verstoppen na verloop van jaren, en dan blijft het in de dorpel/A-style staan net zo lang tot het overloopt, de auto in.

De oplossing in mijn geval was met een metaalboor even wat gaten onderin de dorpel boren. Auto ging toch op korte termijn weg.
pi_180281542
Hoe is het met het niveau van je koelvloeistof?
Lekkende kachelradiateur zorgt ook voor vocht in de auto, weet je zeker dat het water is of voelt/ruikt het toch een beetje anders?
pi_180281614
Allemaal bedankt zo ver!

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:07 schreef vannelle het volgende:
Hoe is het met het niveau van je koelvloeistof?
Lekkende kachelradiateur zorgt ook voor vocht in de auto, weet je zeker dat het water is of voelt/ruikt het toch een beetje anders?
Koelvloeistof is prima, is laatst een andere koeler in de auto gekomen en sindsdien geen druppel gezakt. Ik weet niet helemaal zeker of het water is, maar het ruikt nergens naar en voelt gewoon als water dus ik denk het wel.
pi_180281709
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:12 schreef Beunboer het volgende:
Allemaal bedankt zo ver!

[..]

Koelvloeistof is prima, is laatst een andere koeler in de auto gekomen en sindsdien geen druppel gezakt. Ik weet niet helemaal zeker of het water is, maar het ruikt nergens naar en voelt gewoon als water dus ik denk het wel.
Dingen kunnen uitsluiten hoort ook bij het stellen van een diagnose. ;)
Kun je evt. aan de deurrubbers zien waar het water binnen komt? En sinds wanneer is dit eigenlijk, het heeft nou niet echt geregend de laatste tijd.
pi_180282142
slangetje vanaf de airco unit naar buiten verstopt / lek / los ?
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_180282993
Probleem is eigenlijk al vrij lang aanwezig. Dacht zelf eerst dat er een rubberen dopje in de deur miste maar dit bleek het probleem niet te zijn. Had zelf gedacht dat het met deze temperaturen inderdaad wel compleet zou opdrogen, maar de boden blijft voelbaar vochtig. Het is echter wel eens stukken erger geweest, zo erg dat ik de deurmat uit kon wringen :{

Auto beschikt niet over een airco, dus die kan ik ook wegstrepen.

Wat mij net wel op viel is dat ik aan de bestuurderszijde een ander merk/type ruit er in heb zitten dan de overige ramen. Zou het kunnen dat het via de deur binnen komt en dan ergens langs kan lekken waar ik het op de rubbers en dorpel niet kan zien?
pi_180283350
Ander type ruit in het portier zou niet veel uit moeten maken, als dat niet de goede is zie je dat wel lijkt mij. Ruit valt goed in de rubbers? Je tuinslangtest liet daar iig geen lekkage zien + je hebt de afwateringsgaatjes al gecontroleerd. (Goed bezig)

Maar je hebt dus een andere zijruit, heeft de auto een ongeval gehad?
Is er iets anders gebeurd waardoor ook de voorruit vervangen is?
Een niet goed gemonteerde voorruit kan namelijk ook voor lekkages zorgen.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 20:33:12 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180290276
Ruk de vloerbedekking eruit en volg het water.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180291103
Komt het niet via de vloer naar binnen?
pi_180307408
2 of 4 deurs?

Ik meen dat bij de Fabia (zelfde platform?) de afkitting van de achterdeuren slecht is.

Regenwater wat via het raam naar binnen loopt hoort onderaan de dorpels weer naar buiten, maar door de brakke kitlaag loopt dit naar binnen en meestal naar voren. Daardoor lijkt t alsof er vooraan iets lekt.
pi_180330399
Bedankt voor de reacties allemaal!

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 16:29 schreef vannelle het volgende:
Ander type ruit in het portier zou niet veel uit moeten maken, als dat niet de goede is zie je dat wel lijkt mij. Ruit valt goed in de rubbers? Je tuinslangtest liet daar iig geen lekkage zien + je hebt de afwateringsgaatjes al gecontroleerd. (Goed bezig)

Maar je hebt dus een andere zijruit, heeft de auto een ongeval gehad?
Is er iets anders gebeurd waardoor ook de voorruit vervangen is?
Een niet goed gemonteerde voorruit kan namelijk ook voor lekkages zorgen.
Met de rubbers lijkt me allemaal niets mis. Misschien dat ik binnenkort even de deurkaart er af haal en kijk of ik kan vinden waar het vandaan kom. Voorruit zie ik niets speciaals aan, lijkt mij de originele ruit. Of de auto een ongeval heeft gehad zou ik ook niet weten, bij aankoop heeft een maatje van mij de auto nagekeken en die zag er niets bijzonders aan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 20:57 schreef jochem8 het volgende:
Komt het niet via de vloer naar binnen?
Mogelijk, maar zou zo niet weten waar. Onderkant gecontroleerd en is keihard.

quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 20:33 schreef Sounddragon het volgende:
Ruk de vloerbedekking eruit en volg het water.
Misschien idd ook dit maar eens proberen. Ben niet echt heel handig met autos maar dit zou mij wel moeten lukken. Volgende week toch maar eens verder speuren dan, zal het hier op de hoogte houden.

Auto is een 5 deurs.
pi_180348220
De voorruit kan ook lek zijn hè. Dan lekt het waarschijnlijk gewoon achter je dashboard langs
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 9 juli 2018 @ 14:42:00 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180354530
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
De voorruit kan ook lek zijn hè. Dan lekt het waarschijnlijk gewoon achter je dashboard langs
ook wel eens gehad idd.. Ekte carglass ruit erin; niet- of niet goed ontvet, hele onderkant zat gewoon los |:(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 9 juli 2018 @ 16:24:03 #16
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_180357129
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 16:12 schreef Beunboer het volgende:
Probleem is eigenlijk al vrij lang aanwezig. Dacht zelf eerst dat er een rubberen dopje in de deur miste maar dit bleek het probleem niet te zijn. Had zelf gedacht dat het met deze temperaturen inderdaad wel compleet zou opdrogen, maar de boden blijft voelbaar vochtig. Het is echter wel eens stukken erger geweest, zo erg dat ik de deurmat uit kon wringen :{

Auto beschikt niet over een airco, dus die kan ik ook wegstrepen.

Wat mij net wel op viel is dat ik aan de bestuurderszijde een ander merk/type ruit er in heb zitten dan de overige ramen. Zou het kunnen dat het via de deur binnen komt en dan ergens langs kan lekken waar ik het op de rubbers en dorpel niet kan zien?
Bij mijn Golf 4 zat er achter de kunstof beschermplaat in de wielkasten achter een rubberen dop.
Deze was kapot en hierdoor kwam er water naar binnen na een wasbeurt.
Liep onder de bank door en de matten waren drijf nat.
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_180359463
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 14:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ook wel eens gehad idd.. Ekte carglass ruit erin; niet- of niet goed ontvet, hele onderkant zat gewoon los |:(
In mijn geval was het gewoon de originele kit die na 9 jaar broos was geworden. Dit was rechtsbovenin.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 9 juli 2018 @ 20:04:06 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180361611
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 18:12 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

In mijn geval was het gewoon de originele kit die na 9 jaar broos was geworden. Dit was rechtsbovenin.
dat kan, had de ZX ook een beetje last van :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180373588
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
De voorruit kan ook lek zijn hè. Dan lekt het waarschijnlijk gewoon achter je dashboard langs
Dat noemde ik idd ook al, hoeft zo op het 1e oog niet eens zichtbaar te zijn en het gaatje in de afdichting hoeft ook niet groot te zijn.
Water is een gemeen iets in zo'n geval, heeft niet veel nodig om te komen klieren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')