abonnement Unibet Coolblue
pi_180275565


Welkom in het Algemene Dev Topic! *O*
Gezien er veel losse topics liepen over programmeren hebben we besloten verder te gaan met één generiek topic. Je kunt hier gezellig ouwehoeren over projecten waar je mee bezig bent, het gereedschap dat je hiervoor gebruikt, vragen stellen, en ga zo maar door!

De vaste users in dit topic beschikken over een enorme dosis kennis en kunnen je, wanneer je ergens niet uit komt, met van alles helpen. Probeer alleen wel eerst zelf een oplossing te vinden voor je probleem, want zo leer je natuurlijk het meest!

DevFreak Tutorials (te vinden bij de sticky topics van DIG):
DIG / [tutorial] Hoe configureer je een nieuwe Linux-server?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Wees welkom! *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 15:55:50 ]
pi_180275599
Ik wilde op mijn telefoon nog reageren en kwam erachter dat ik blijkbaar de lapo had :D
Snel even nieuw deel geopend. Als ik tijd heb zal ik de OP even verven. :)
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 10:20:26 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180275635
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 08:46 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Vet, ik wist niet dat je docent was? :)

Op het MBO?
Universiteit :@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180275679
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Universiteit :@
Nice, ik had altijd de indruk dat je iets met muziek deed. :P
pi_180275769

Zoiets in de OP , en dan er een vak uit laseren met je mspaint tool en de tekst erin plakken "Developers at work"

Of


[ Bericht 14% gewijzigd door cablegunmaster op 06-07-2018 10:43:02 ]
Redacted
pi_180276018
Circular language-ception, gewoon omdat het kan: https://github.com/dpiponi/quine-central

quote:
This is a Haskell program that prints out a Perl program that prints out a Python program that prints out a Ruby program that prints out a C program that prints out a Java program that prints out the original program.
pi_180276062
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:35 schreef Farenji het volgende:
Circular language-ception, gewoon omdat het kan: https://github.com/dpiponi/quine-central

[..]

Of nog extremer: https://github.com/mame/quine-relay
pi_180278509
Gooi er maar een leuk plaatje in hoor als die niet bevalt gooit de volgende TS er wel wat naar zijn zin in. :P

Deel 2. w/
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 18:51:36 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180287187
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:22 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Nice, ik had altijd de indruk dat je iets met muziek deed. :P
:Y luisteren
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180306573
Hij is er jongens!!! :D



https://www.upmijnplaatje.nl

*O* *O* *O*

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2018 14:04:51 ]
pi_180308581
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 14:04 schreef DevFreak het volgende:
Hij is er jongens!!! :D

[ afbeelding ]

https://www.upmijnplaatje.nl

*O* *O* *O*
Ziet er goed uit binnenkort even testen nu zelf bezig. :P

I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180308600
Zojuist mijn app en API gekoppeld, is toch wel een leuk moment. :@ *O*

I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180310253
Waar kan ik users vinden die apps ontwikkelen? :@
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_180310288
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 16:51 schreef Moeraskat het volgende:
Waar kan ik users vinden die apps ontwikkelen? :@
:W

Weet niet of ik je overál mee kan helpen hoor, zit in andere hoek

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2018 16:53:52 ]
pi_180310375
Nou ik heb een idee voor een App omdat ik daar dus al een tijdje naar opzoek ben. En heb er echt nog geen enkele gevonden die te bieden heeft wat ik verlang.

Dus was naar iemand opzoek die iets met mijn idee kon en wellicht zoiets op de markt kon brengen :') ik weet dat nogal een ding is. Maar als ik mijn mond erover hou dan komt het misschien nooit.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_180310530
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 16:57 schreef Moeraskat het volgende:
Nou ik heb een idee voor een App omdat ik daar dus al een tijdje naar opzoek ben. En heb er echt nog geen enkele gevonden die te bieden heeft wat ik verlang.

Dus was naar iemand opzoek die iets met mijn idee kon en wellicht zoiets op de markt kon brengen :') ik weet dat nogal een ding is. Maar als ik mijn mond erover hou dan komt het misschien nooit.
Ik ben één en al oor. :)
pi_180310670
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 16:51 schreef Moeraskat het volgende:
Waar kan ik users vinden die apps ontwikkelen? :@
Hier.

I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180310688
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 16:57 schreef Moeraskat het volgende:
Nou ik heb een idee voor een App omdat ik daar dus al een tijdje naar opzoek ben. En heb er echt nog geen enkele gevonden die te bieden heeft wat ik verlang.

Dus was naar iemand opzoek die iets met mijn idee kon en wellicht zoiets op de markt kon brengen :') ik weet dat nogal een ding is. Maar als ik mijn mond erover hou dan komt het misschien nooit.
Denk je dat er wat mee valt te verdienen?

I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180310838
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 17:04 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik ben één en al oor. :)
Een App voor mensen met ADHD/ADD

Een App voor je medicatiegebruik en relevante dingen om bij te kunnen houden.

Bijvoorbeeld:

- Timer ( wanneer moet je je medicatie in nemen )
- Merk je verbetering, veranderingen etc
- Bijwerkingen bijhouden
- Afspraken dokter, psych, therapie
- Voeding en slaap en beweging/sport kunnen tracken. Of andere apps die dit tracken kunnen linken.
- Mood tracker
- Overzicht van alle trackers per week of maand kunnen inzien.

Er zijn wel apps voor medicatie qua timers maar meer kun je er niet mee. Er is nog een app ''MedApp'' Die is opzich wel oke maar heeft nog steeds niet alles

MyFitnesspal is opzich een fijne app maar je kunt daar weer geen medicatie dingen in tracken en je gemoedstoestand.

Eigenlijk zoek ik dus een overkoepelende app. Vooral gericht op ADD/ADHD.

Mensen met ADD/ADHD zijn doorgaans mensen die structuur willen en zoeken. Graag zou ik willen dat die app hierbij kon helpen. Een soort Bullet Journal, maar dan op invulbasis en als app.

Er was een ADD app overigens, maar je kunt je niet meer registreren en er zijn al jaren geen updates meer geweest.


En als dit een te kleine doelgroep is, dan gewoon een algemene waar je wel dit soort dingen in kwijt kunt :+
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_180311591
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 17:15 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Een App voor mensen met ADHD/ADD

Een App voor je medicatiegebruik en relevante dingen om bij te kunnen houden.

Bijvoorbeeld:

- Timer ( wanneer moet je je medicatie in nemen )
- Merk je verbetering, veranderingen etc
- Bijwerkingen bijhouden
- Afspraken dokter, psych, therapie
- Voeding en slaap en beweging/sport kunnen tracken. Of andere apps die dit tracken kunnen linken.
- Mood tracker
- Overzicht van alle trackers per week of maand kunnen inzien.

Er zijn wel apps voor medicatie qua timers maar meer kun je er niet mee. Er is nog een app ''MedApp'' Die is opzich wel oke maar heeft nog steeds niet alles

MyFitnesspal is opzich een fijne app maar je kunt daar weer geen medicatie dingen in tracken en je gemoedstoestand.

Eigenlijk zoek ik dus een overkoepelende app. Vooral gericht op ADD/ADHD.

Mensen met ADD/ADHD zijn doorgaans mensen die structuur willen en zoeken. Graag zou ik willen dat die app hierbij kon helpen. Een soort Bullet Journal, maar dan op invulbasis en als app.

Er was een ADD app overigens, maar je kunt je niet meer registreren en er zijn al jaren geen updates meer geweest.

En als dit een te kleine doelgroep is, dan gewoon een algemene waar je wel dit soort dingen in kwijt kunt :+
Grappig, ik heb hier zelf ook weleens over nagedacht. Ik ben zelfs ooit begonnen het idee te realiseren maar al snel het project gestaakt i.v.m. drukte. Ik had het zelf toen wat meer als agenda-app in mijn achterhoofd dat wat gestructureerder is dan wat je altijd tegen komt.

Ik heb ooit wat simpels gemaakt met Xamarin, maar verder zit ik meer op de backend (PHP e.d.), al heb je tegenwoordig geen Java, Objective-C of C# meer nodig om de API van mobiele OS'en aan te spreken. Aan JavaScript heb je voldoende.

Zelf heb ik geen tijd om aan iets als dit te beginnen gezien ik geen ZZP'er ben. Mocht er verder geen ontwikkelaar zijn in dit topic die tijd heeft zou je het altijd kunnen proberen in V&A, maar wacht het antwoord hier even af zou ik zeggen. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2018 17:41:55 ]
pi_180311658
quote:
19s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 17:39 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Grappig, ik heb hier zelf ook weleens over nagedacht. Ik ben zelfs ooit begonnen het idee te realiseren maar al snel het project gestaakt i.v.m. drukte. Ik had het zelf toen wat meer als agenda-app in mijn achterhoofd dat wat gestructureerder is dan wat je altijd tegen komt.

Ik heb ooit wat simpels gemaakt met Xamarin, maar verder zit ik meer op de backend (PHP e.d.), al heb je tegenwoordig geen Java, Objective-C of C# meer nodig om de API van mobiele OS'en aan te spreken. Aan JavaScript heb je voldoende.

Zelf heb ik geen tijd om aan iets als dit te beginnen gezien ik geen ZZP'er ben. Mocht er verder geen ontwikkelaar zijn in dit topic die tijd heeft zou je het altijd kunnen proberen in V&A. :)
Oh toevallig :D
Begrijpelijk hoor, het is ook écht een hele klus :@
Thanks O+
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_180312026
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 17:41 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Oh toevallig :D
Begrijpelijk hoor, het is ook écht een hele klus :@
Thanks O+
Yw :)
pi_180312041
En, hoe vinden jullie de nieuwe OP? :D
Nog suggesties? *O*
pi_180312616
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 17:52 schreef DevFreak het volgende:
En, hoe vinden jullie de nieuwe OP? :D
Nog suggesties? *O*
Bing maakt mij altijd een beetje verdrietig.

I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180312626
quote:
16s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 18:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Bing maakt mij altijd een beetje verdrietig.

[ afbeelding ]
Wat een prachtige handtekening heb je toch. :*
pi_180312628
En misschien twee linkjes naar stackoverflow en w3schools. :o

I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180312634
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 18:12 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Wat een prachtige handtekening heb je toch. :*
Dankuwel meneer. :D

I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180312680
quote:
16s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 18:12 schreef FlippingCoin het volgende:
En misschien twee linkjes naar stackoverflow en w3schools. :o

[ afbeelding ]
Goede, ik zat ook nog te denken advies te geven over boeken ofzo
pi_180312734
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 18:14 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Goede, ik zat ook nog te denken advies te geven over boeken ofzo
Ah ja dat is ook wel leuk, misschien heeft de rest ook nog wat dingen dan kunnen er wat spoilers in. :P

I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180312741
quote:
16s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 18:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah ja dat is ook wel leuk, misschien heeft de rest ook nog wat dingen dan kunnen er wat spoilers in. :P

[ afbeelding ]
Yeah, ik lees het vanzelf wel en dan pas ik of iemand anders de OP wel even aan :D
pi_180312772
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 18:17 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Yeah, ik lees het vanzelf wel en dan pas ik of iemand anders de OP wel even aan :D
Top.. ^O^

I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 7 juli 2018 @ 18:47:16 #32
370352 I
Eye for an I
pi_180313628
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 18:47 schreef I. het volgende:
Bing :')

I.
Niks mis met Bing.

Groetjes,
DevFreak

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2018 18:53:29 ]
  zaterdag 7 juli 2018 @ 18:56:57 #34
370352 I
Eye for an I
pi_180313754
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 18:53 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Niks mis met Bing.

Groetjes,
DevFreak
Google is superieur. :+

I.
pi_180313829
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 18:56 schreef I. het volgende:

[..]

Google is superieur. :+

I.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee maar serieus, probeer het eens een tijdje :P

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2018 18:59:47 ]
pi_180328832
Posts uit het topic dat dubbel liep:

quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:10 schreef Farenji het volgende:
Zijn er hier trouwens nog mensen die iets met perl doen? Ik vind dat nog steeds de aller relaxte taal ever. Zo ontzettend fijn om mee te werken, veel vrijheid, superkrachtig, goede performance. Beetje jammer dat veel mensen ten onrechte denken dat het een verouderde taal is en dat niemand het nog kan bijna. Momenteel werk ik 95% van mijn tijd in php maar af en toe krijg ik toch nog een perl klusje en dat voelt toch nog steeds als thuiskomen. :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 20:48 schreef embedguy het volgende:

[..]

Schaarste resulteerd in meer waarde, aleen maar -soort-van- fijn toch dat het uitsterft?
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 21:19 schreef Farenji het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte wel. Maar ook jammer om te zien hoe de community steeds kleiner wordt. En de perl banen bestaan bijna alleen uit het draaiend houden en hoogstens beetje onderhouden van legacy projecten. Vrijwel niemand die nog nieuwbouw in perl doet. Want probeer nog maar een goede perl programmeur te vinden die nog niet van een baan voorzien is...
Zal tevens zo een reeks maken als ik thuis ben. O+

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2018 11:19:59 ]
pi_180329078
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 18:58 schreef DevFreak het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee maar serieus, probeer het eens een tijdje :P
been there, done that.. kan niks relevants vinden op de zoektermen
bing :r
  Moderator maandag 9 juli 2018 @ 12:52:34 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180352441
Okay ik begrijp nu zo'n generic een stuk beter maar het werkt voornamelijk voor container klasses, zogauw ik iets wil veranderen aan een waarde in een generic kom ik in een type hell terecht. Doe ik iets fout?

Zoals ik het nu zie is het vooral handig voor data structuren waar data in hangt waarvan je de data zelf niet wilt manipuleren.

Dit is trouwens in java.

Het heeft me wel ideeën gegeven voor mijn evo classe ik ga hem gewoon schrijven voor het Number type die kan kan gewoon zijn subclasses terug geven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180352663
Even laatste keer de TT aangepast en een reeks gemaakt! *O*
pi_180353136
Daar gaan we dan, de start van mijn PHP-safari tour.
pi_180353386
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 12:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Okay ik begrijp nu zo'n generic een stuk beter maar het werkt voornamelijk voor container klasses, zogauw ik iets wil veranderen aan een waarde in een generic kom ik in een type hell terecht. Doe ik iets fout?

Zoals ik het nu zie is het vooral handig voor data structuren waar data in hangt waarvan je de data zelf niet wilt manipuleren.

Dit is trouwens in java.

Het heeft me wel ideeën gegeven voor mijn evo classe ik ga hem gewoon schrijven voor het Number type die kan kan gewoon zijn subclasses terug geven.
Het is inderdaad voor composite gebruik(favour composition over inheritence natuurlijk O-)), hebruikbaarheid van een klasse maken door het type dat deze klasse gebruikt variabel te maken; goed voorbeeld is een arraylist bijvoorbeeld.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180353452
quote:
17s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:31 schreef DevFreak het volgende:
Daar gaan we dan, de start van mijn PHP-safari tour.
Nice have fun. ^O^

Zit vandaag te kutten met observables in Angular. Wil in mijn service een observable die de componenten kunnen observen, alleen moet er niet steeds een nieuwe http request gemaakt worden omdat de kans dat de data tijdens gebruik gewijzigd is aanwezig is maar niet geoot en dat zou dus zonde zijn om dit steeds bij de API te checken.

Zat er aan te denken om een socket connectie tussen de API en de service te maken waarin wordt doorgegeven of er een verandering is geweest en als dat zonis er pas een api call gemaakt wordt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 9 juli 2018 @ 13:55:55 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180353558
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:05 schreef DevFreak het volgende:
[info]Even laatste keer de TT aangepast en een reeks gemaakt! *O* [/info]
Tof hè die mod-only BB Code

;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180353701
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

;)
OMG OMG OMG MARQUEE _O_ 8-) *O*
pi_180353932
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

;)
HTML 1 :'(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180354914
Dat moment dat je een nullpointer maakt en je weet dat het er wel is in je code, maar even opnieuw moet "rebooten" om het te laten werken . :'(
Redacted
pi_180356096
Meh, ik denk dat ik te weinig tijd heb deze week om te doen wat ik wil. Heb maar even een lijstje gemaakt met een wishlist van dingen die ik nog kan doen en dan ga ik morgen lekker aan de slag, voordat ik volgende week start met mijn nieuwe baan... :P

En nu ga ik even een Monopoly-duel in met iemand *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2018 15:51:07 ]
pi_180398565
Hailow,

Iemand een idee voor een leuk PHP-projectje voordat ik aan de slag moet maandag? Ik ben een klein beetje door mijn inspiratie heen :P
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 14:46:44 #49
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180398675
Het is toch altijd wel rewarding als je tijdens de lunch een idee hebt en een half uurtje later ligt er iets werkends :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180398737
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is toch altijd wel rewarding als je tijdens de lunch een idee hebt en een half uurtje later ligt er iets werkends :)
Wat voor idee?
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 14:50:15 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180398763
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:49 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Wat voor idee?
Iets heel simpels bepalen welke kant een membraan van een cel op beweegt uit een filmpje aan de hand van een outline en een gegeven structuur/ vast punt op een bepaald tijdstip.

Of in minder biologische taal een nearest neighbour op een lijn van een gegeven punt. Heel erg basic dus maar toch moet het wel even bruikbaar ingeklopt worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begin de imagej api inmiddels redelijk te begrijpen :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180398859
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Iets heel simpels bepalen welke kant een membraan van een cel op beweegt uit een filmpje aan de hand van een outline en een gegeven structuur/ vast punt op een bepaald tijdstip.

Of in minder biologische taal een nearest neighbour op een lijn van een gegeven punt. Heel erg basic dus maar toch moet het wel even bruikbaar ingeklopt worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begin de imagej api inmiddels redelijk te begrijpen :P
C# O+
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 14:54:11 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180398874
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:53 schreef DevFreak het volgende:

[..]

C# O+
java
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180398886
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

java
_O- heb er te vluchtig overheen gelezen
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 14:54:55 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180398892
:X zie nu ook dat ik niet netjes geformatteerd heb, zit een tab teveel in :X ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180398894
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

java
hoe vind je mijn tutorial BTW? :)
pi_180398904
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
:X zie nu ook dat ik niet netjes geformatteerd heb, zit een tab teveel in :X ;(


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 14:55:45 ]
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 14:56:54 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180398933
quote:
17s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:55 schreef DevFreak het volgende:

[..]

hoe vind je mijn tutorial BTW? :)
Euh welke?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180398941
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Euh welke?
lol, zie sticky

DIG / [tutorial] Hoe configureer je een nieuwe Linux-server?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 14:57:28 ]
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 14:57:25 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180398944
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:55 schreef DevFreak het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ohnee toch niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 14:58:28 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180398963
quote:
Ah geen idee, maar misschien dat ik hem wel een keertje ga gebruiken (ben echt niet thuis in servers en dat soort dingen)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180398974
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ah geen idee, maar misschien dat ik hem wel een keertje ga gebruiken (ben echt niet thuis in servers en dat soort dingen)
Ik zit echt te veel achter mijn rekenaar. :')
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:03:10 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180399056
quote:
16s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:59 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik zit echt te veel achter mijn rekenaar. :')
Heb een pandora en een laptop waar linux op staat, en een win10 pc op het werk is het allemaal nog win7. Maar ik heb niet voldoende tijd en geld om eens leuk een server op te zetten al is het voor thuis.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180399101
quote:
Misschien leuk om die link toe te voegen in de OP?

မေတ္တာဖြင့် Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180399110
Verder even geen idee voor een projectje, ja wel alleen ben ik zelf mee bezig of staat op de planning, maar als er mij iets te binnen schiet dan zeg ik het.

Su pagarba Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180399155
quote:
16s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Verder even geen idee voor een projectje, ja wel alleen ben ik zelf mee bezig of staat op de planning, maar als er mij iets te binnen schiet dan zeg ik het.

Su pagarba Flip.
Ik zat voorzichtig te denken aan een webscrapertje ofzo. Maar ik moet wel een mooi doel voor ogen hebben, zo werkt het bij mij :P

Ik denk dat ik ga werken aan een basic video website ofzo. Het domainnaam had ik toch al gekocht, dus why not... :P
pi_180399178
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:07 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik zat voorzichtig te denken aan een webscrapertje ofzo. Maar ik moet wel een mooi doel voor ogen hebben, zo werkt het bij mij :P

Ik denk dat ik ga werken aan een basic video website ofzo. Het domainnaam had ik toch al gekocht, dus why not... :P
Ik ga binnenkort zelf ook een scraper maken. :P

Alleen wss in Go of Python.

З найлепшымі пажаданнямі Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180399209
quote:
16s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik ga binnenkort zelf ook een scraper maken. :P

Alleen wss in Go of Python.

З найлепшымі пажаданнямі Flip.
Ja maar wat moet ik scrapen dan? :'(
pi_180399243
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:09 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ja maar wat moet ik scrapen dan? :'(
Goede vraag, meestal heb je eerst een idee en denk je dan ah dan moet ik gaan scrapen. :P

Parimate soovidega Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180399286
quote:
16s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Goede vraag, meestal heb je eerst een idee en denk je dan ah dan moet ik gaan scrapen. :P

Parimate soovidega Flip.
Ghehe, precies :P
Ik ben eigenlijk nog nooit zonder helder doel begonnen aan een project. Het moet me wel enthousiast maken, want ik weet dat ik anders snel afhaak :P
pi_180399315
quote:
99s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:12 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ghehe, precies :P
Ik ben eigenlijk nog nooit zonder helder doel begonnen aan een project. Het moet me wel enthousiast maken, want ik weet dat ik anders snel afhaak :P
Ik heb meestal meer ideeën dan tijd(en skills). -O-

Cofion cynnes Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180399333
quote:
16s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik heb meestal meer ideeën dan tijd(en skills). -O-

Cofion cynnes Flip.
vertel? :P

en met skills moet het wel lukken toch?
pi_180399352
Tevens roomboter stroopwafels, bazenvoedsel _O_
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:18:34 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180399465
Een van mijn eerste serieuze programmeer projecten was een synthesizer/sequencer en die moest dan wel het basloopje van money van pink floyd kunnen spelen. Een duidelijk doel is wel handig.

het is deze geworden



SPOILER: voorheen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor zover je puredata (de open variant van max/msp) programmeren kunt noemen

http://home.planet.nl/~slotm048/sequencer.zip
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180399826
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Een van mijn eerste serieuze programmeer projecten was een synthesizer/sequencer en die moest dan wel het basloopje van money van pink floyd kunnen spelen. Een duidelijk doel is wel handig.

het is deze geworden

[ afbeelding ]

SPOILER: voorheen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor zover je puredata (de open variant van max/msp) programmeren kunt noemen

http://home.planet.nl/~slotm048/sequencer.zip
Wow, ziet er uit als een complex project :Y
pi_180399832
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:14 schreef DevFreak het volgende:

[..]

vertel? :P

en met skills moet het wel lukken toch?
Nou waar ik nu mee bezig ben open ik met twee tot drie maanden een topic over in DIG voor beta testers. :P

Litumeliso tse mofuthu Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:36:32 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180399923
quote:
17s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:33 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Wow, ziet er uit als een complex project :Y
Dat is vooral hoe het eruit ziet, het is verder niet heel erg veel wat het kan. Ik zoek eigenlijk nog eens een fijne programmeer taal voor muziek die niet zo grafisch is, werken met een stream aan geluid is toch anders dan aan een programma je hebt zo'n continue stroom die je moet manipuleren op tijd. Maar toch mis ik bij pd soms de eenvoudige manier om iets te doen. Met signaal processing zou ik me wel eens flink in de imaginaire getallen thuis wil maken daar kun je erg leuke dingen mee doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180399984
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is vooral hoe het eruit ziet, het is verder niet heel erg veel wat het kan. Ik zoek eigenlijk nog eens een fijne programmeer taal voor muziek die niet zo grafisch is, werken met een stream aan geluid is toch anders dan aan een programma je hebt zo'n continue stroom die je moet manipuleren op tijd. Maar toch mis ik bij pd soms de eenvoudige manier om iets te doen. Met signaal processing zou ik me wel eens flink in de imaginaire getallen thuis wil maken daar kun je erg leuke dingen mee doen.
Niet zo grafisch is?

Kind regards Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:39:37 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180400004
quote:
16s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Niet zo grafisch is?

Kind regards Flip.
ja puredata is een grafische programmeer taal (beetje labview achtig maar dan voor geluid) blokjes aan elkaar hangen (zie ook dat plaatje in die spoiler)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180400083
quote:
16s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Niet zo grafisch is?

Kind regards Flip.
ik denk dat ie verbositeit bedoeld
pi_180400091
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja puredata is een grafische programmeer taal (beetje labview achtig maar dan voor geluid) blokjes aan elkaar hangen (zie ook dat plaatje in die spoiler)
Ah oké my bad, ik dacht dat dit de GUI was. :@

Maar een programmeertaal minder grafisch dan dit moet niet moeilijk zijn. :D

Ezgu tilaklar ila Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180400100
PHP all the way.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 15:43:52 ]
  woensdag 11 juli 2018 @ 15:43:57 #83
370352 I
Eye for an I
pi_180400104
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:43 schreef DevFreak het volgende:
PHP all the way.
Dit.

I.
pi_180400142
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:43 schreef I. het volgende:

[..]

Dit.

I.
Binnenkort JIT compilatie in PHP 8! *O*
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:45:56 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180400147
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:43 schreef DevFreak het volgende:
PHP all the way.
Kan PHP goed met geluid omgaan? Waar moet ik dan beginnen?

Het mooiste zou eigenlijk zijn om rechtstreeks de geluidskaart aan te sturen :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:47:43 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180400178
quote:
16s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké my bad, ik dacht dat dit de GUI was. :@

Maar een programmeertaal minder grafisch dan dit moet niet moeilijk zijn. :D

Ezgu tilaklar ila Flip.
Heb wel eens gezocht maar ik kom dan bij CSound of Chuck terecht en dat zijn meer talen om mee te componeren. Ik heb ook wel eens wat gehoord over supercollider dat is ook wel erg tof geloof ik.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 11 juli 2018 @ 15:50:31 #87
370352 I
Eye for an I
pi_180400242
quote:
16s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:45 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Binnenkort JIT compilatie in PHP 8! *O*
"Binnenkort", ergens in 2021 toch? _O-

I.
pi_180400267
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:50 schreef I. het volgende:

[..]

"Binnenkort", ergens in 2021 toch? _O-

I.
:(

2019 dacht ik. Ik zou graag Hack willen gebruiken, maar ik kom er niet mee aan het werk. :')
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:51:41 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180400272
Mijn eerste muzikale programma was trouwens

10 BEEP
20 GOTO 10

O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180400292
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Kan PHP goed met geluid omgaan? Waar moet ik dan beginnen?

Het mooiste zou eigenlijk zijn om rechtstreeks de geluidskaart aan te sturen :)
PHP kan best aardig met geluid om gaan, hoor. Je hebt verschillende libraries waarmee onder andere ook drivers aan kunt spreken.
pi_180400296
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Heb wel eens gezocht maar ik kom dan bij CSound of Chuck terecht en dat zijn meer talen om mee te componeren. Ik heb ook wel eens wat gehoord over supercollider dat is ook wel erg tof geloof ik.
Ik zou dan aan C++ denken.

కైండ్ గౌరవంతో Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 11 juli 2018 @ 15:56:01 #92
370352 I
Eye for an I
pi_180400391
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:51 schreef DevFreak het volgende:

[..]

:(

2019 dacht ik. Ik zou graag Hack willen gebruiken, maar ik kom er niet mee aan het werk. :')
Oh, zag laatst ergens 2021 langskomen :P

Hack vind ik een beetje als overkill overkomen wat betreft annotations en type-fixing. :X

I.
pi_180400409
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:56 schreef I. het volgende:

[..]

Oh, zag laatst ergens 2021 langskomen :P

Hack vind ik een beetje als overkill overkomen wat betreft annotations en type-fixing. :X

I.
Heerlijk toch juist?

Ik ben heel even AFK

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 15:56:49 ]
  woensdag 11 juli 2018 @ 15:57:24 #94
370352 I
Eye for an I
pi_180400434
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:56 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Heerlijk toch juist?

Ik ben heel even AFK
Er zijn grenzen. :D

I.
  woensdag 11 juli 2018 @ 18:09:54 #95
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180403588
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
:X zie nu ook dat ik niet netjes geformatteerd heb, zit een tab teveel in :X ;(
Opmerkelijker vind ik dat alle types is upper-Camel-Case lijken te zijn behalve je classname die in snake-case is :p.

Welke ide gebruik je? Zijn er daarvoor niet van die lint rule tools die automatisch op dit soort dingen let? Zie bijv.ook dat je inconsistent bent met spaties.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 18:35:44 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180404129
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:09 schreef embedguy het volgende:

[..]

Opmerkelijker vind ik dat alle types is upper-Camel-Case lijken te zijn behalve je classname die in snake-case is :p.

Welke ide gebruik je? Zijn er daarvoor niet van die lint rule tools die automatisch op dit soort dingen let? Zie bijv.ook dat je inconsistent bent met spaties.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die underscore in de klasse naam is verplicht in deze api (voor plugIns, klasses zonder underscore worden niet herkent door het menu grappig genoeg) de namen van andere klasses komen uit de api zelf, verder ben ik inderdaad niet consequent in naamgeving.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180405412
Denken jullie dat een 'tutorial' over design patronen geadoreerd zou worden?
  woensdag 11 juli 2018 @ 19:43:27 #98
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180405430
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die underscore in de klasse naam is verplicht in deze api (voor plugIns, klasses zonder underscore worden niet herkent door het menu grappig genoeg) de namen van andere klasses komen uit de api zelf, verder ben ik inderdaad niet consequent in naamgeving.
Ahzo, opmerkelijk wel. Klinkt onlogisch maar er zal vast iets achter zitten.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 19:44:51 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180405463
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:43 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ahzo, opmerkelijk wel. Klinkt onlogisch maar er zal vast iets achter zitten.
Je kunt zo ook dingen niet in het menu laten komen ofzo. Voor de jar files snap ik dat voor de klasses niet helemaal want je moet ook aangeven in een config file waar in welk menu welke klasse aangeroepen wordt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180408866
quote:
17s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:42 schreef DevFreak het volgende:
Denken jullie dat een 'tutorial' over design patronen geadoreerd zou worden?
https://github.com/domnikl/DesignPatternsPHP

:P
pi_180414740
quote:
17s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:42 schreef DevFreak het volgende:
Denken jullie dat een 'tutorial' over design patronen geadoreerd zou worden?
Altijd goed

Ik vond het head first design patterns wel fijn als boek
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180466083

Typescript heeft wel een erg fijne manier van lambda functies als parameter zeg. :9
Erg duidelijk wat voor functie er gevraagd wordt.

ขอแสดงความนับถือ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 14 juli 2018 @ 14:37:01 #104
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180468146
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 12:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
Typescript heeft wel een erg fijne manier van lambda functies als parameter zeg. :9
Erg duidelijk wat voor functie er gevraagd wordt.

ขอแสดงความนับถือ Flip.
Ja toch? Nog fijner is de async await syntax (wat dan weer niet specifiek TS is).

[ Bericht 1% gewijzigd door embedguy op 14-07-2018 14:42:03 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_180468743
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:37 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ja toch? Nog fijner is de async await syntax (wat dan weer niet specifiek TS is).
Heb je een voorbeeldje van hoe je die gwbruikt?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 14 juli 2018 @ 15:15:37 #106
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180468952
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 15:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeldje van hoe je die gwbruikt?
Sure :)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 
async function methodName(arg1: string): Promise<string> {
  // logic, might be async
  return "hello " + arg1;
}
async function main(): Promise<void> {
  const message = await methodName("world");
  console.info("the method returned: ", message); // will print out 'the method returned: hello world' 

void main();
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere voorbeelden/info; https://basarat.gitbooks.io/typescript/docs/async-await.html

[ Bericht 5% gewijzigd door embedguy op 14-07-2018 15:27:06 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_180488156
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 15:15 schreef embedguy het volgende:

[..]

Sure :)
[ code verwijderd ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere voorbeelden/info; https://basarat.gitbooks.io/typescript/docs/async-await.html
Ah oké, begrijp ik het goed dat de flow stopt tot de asynchrone functie klaar is?

Thanks voor het voorbeeld trouwens. ^O^

בברכה Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 15 juli 2018 @ 13:37:39 #108
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180488208
quote:
16s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké, begrijp ik het goed dat de flow stopt tot de asynchrone functie klaar is?

Thanks voor het voorbeeld trouwens. ^O^

בברכה Flip.
De async functie retourneert een promise. Zet er 'await' voor en de 'flow' gaat niet verder tot de promise resolved. Dus inderdaad, dat begrijp je goed ;).

Np.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_180490168
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:37 schreef embedguy het volgende:

[..]

De async functie retourneert een promise. Zet er 'await' voor en de 'flow' gaat niet verder tot de promise resolved. Dus inderdaad, dat begrijp je goed ;).

Np.
Ah gaaf, dat is vaak wel heel handig ja. Voor nu is het wel fijn dat de rest verder gaat met laden en dan bij een bepaalde http status code van de API als antwoord er een menu komt. :P

दयालु सादर Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 15 juli 2018 @ 15:11:44 #110
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180490559
quote:
16s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah gaaf, dat is vaak wel heel handig ja. Voor nu is het wel fijn dat de rest verder gaat met laden en dan bij een bepaalde http status code van de API als antwoord er een menu komt. :P

दयालु सादर Flip.
De functie retourneert een promise, je kunt die awaiten en dan stopt de 'flow' maar je kunt hem ook niet awaiten of bijv pas op een later moment (door de promise in een variabele te stoppen) awaiten.

Óf je zet er '.then()' achter, dan is het te vergelijken met een callback. De mogelijkheden zijn reuzen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_180491719
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 15:11 schreef embedguy het volgende:

[..]

De functie retourneert een promise, je kunt die awaiten en dan stopt de 'flow' maar je kunt hem ook niet awaiten of bijv pas op een later moment (door de promise in een variabele te stoppen) awaiten.

Óf je zet er '.then()' achter, dan is het te vergelijken met een callback. De mogelijkheden zijn reuzen.
Ah oké dit is dus dé manier om met asynchrone callback om te gaan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 15 juli 2018 @ 19:04:02 #112
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180497947
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 15:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké dit is dus dé manier om met asynchrone callback om te gaan?
Het is een alternatief voor callbacks. Soms ontkom je alsnog niet aan callbacks (bijv. met legacy modules).

Maar inderdaad, het is wmb wel aan te raden om hier gebruik van te maken. Het is leesbaarder, minder borderplait, makkelijker om te gaan met exceptions en met het voorkomen van floating exceptions,... Het enige nadeel is dat het iets mindet opvalt dat de state (bijv. de state van de class waarvan de functie een member is) verandert kan zijn; je leest er sneller overheen dat er async stuff gebeurt in vergelijking met gebruik van callbacks.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_180502671
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:04 schreef embedguy het volgende:

[..]

Het is een alternatief voor callbacks. Soms ontkom je alsnog niet aan callbacks (bijv. met legacy modules).

Maar inderdaad, het is wmb wel aan te raden om hier gebruik van te maken. Het is leesbaarder, minder borderplait, makkelijker om te gaan met exceptions en met het voorkomen van floating exceptions,... Het enige nadeel is dat het iets mindet opvalt dat de state (bijv. de state van de class waarvan de functie een member is) verandert kan zijn; je leest er sneller overheen dat er async stuff gebeurt in vergelijking met gebruik van callbacks.
Ah oké cool, jammer wan die lambda parameter is zo :9 :@ .

Kan je niet iets in de naamgeving doen zoals met observables? Daarmee is de conventie toch de naam met een $ te eindigen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 16 juli 2018 @ 01:16:46 #114
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180505014
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 22:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké cool, jammer wan die lambda parameter is zo :9 :@ .

Kan je niet iets in de naamgeving doen zoals met observables? Daarmee is de conventie toch de naam met een $ te eindigen?
Whaha, wat let je om je eigen weg te gaan ;p.

Uhm, waarbij gebruikte je die standaard? Ik ken 'm niet, node houdt hem ook niet aan afaik.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_180505053
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 01:16 schreef embedguy het volgende:

[..]

Whaha, wat let je om je eigen weg te gaan ;p.

Uhm, waarbij gebruikte je die standaard? Ik ken 'm niet, node houdt hem ook niet aan afaik.
Ik kwam het tegen bij het gebruik van RxJs observables.

https://medium.com/@benle(...)otation-df8356ed1c9b

Mit freundlichen Grüßen Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 16 juli 2018 @ 15:21:00 #116
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180515130
quote:
16s.gif Op maandag 16 juli 2018 01:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik kwam het tegen bij het gebruik van RxJs observables.

https://medium.com/@benle(...)otation-df8356ed1c9b

Mit freundlichen Grüßen Flip.
Hmmm, aja oké. Vandaar. Zelf heb ik het nooit gebruikt (RxJS) maar klinkt als een prime conventie om dat aan te houden ja.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_180524621


Vandaag een login scherm gemaakt, met aan de achterkant Firebase. ( _O_ _O_ _O_ )

Als iemand bezig is met een mobile of web applicatie zou ik dat eens bekijken.

Ah en de scrollbalk zit alleen in mijn preview tool (links Android rechts IOS) . :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 16 juli 2018 @ 22:41:40 #118
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180525166
quote:
16s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]

Vandaag een login scherm gemaakt, met aan de achterkant Firebase. ( _O_ _O_ _O_ )

Als iemand bezig is met een mobile of web applicatie zou ik dat eens bekijken.

Ah en de scrollbalk zit alleen in mijn preview tool (links Android rechts IOS) . :+
Ziet er net uit 👌
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_180525196
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:41 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ziet er net uit 👌
Thanks, ben er ook redelijk tevreden over.

I. merkte scherp op dat ik nog even moet kijken naar de plaatsing van de tekst in de knoppen, en dan moet er nog iets om te registeren tussen alleen. :P

सधन्यवाद Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180529052
Weten jullie toevallig waar ik ergens in Europa fysieke programmeer cursussen van 1 week tot drie maanden kan volgen? Lijkt me wel eens leuk om in het buitenland een college oid te volgen. De basis van html, css, js ken ik al.

Vroeger had je zoiets als Dev Bootcamp in San Fransisco. Zoiets lijkt me uitdagend, goed voor op je cv en bovendien erg leuk.
pi_180531640
Hmmm nee sorry, ik ken wel meetups en hackatons alleen beide zijn voor als je al wat verder bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door FlippingCoin op 17-07-2018 12:16:29 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:54:43 #122
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180533091
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 07:45 schreef Luppie0110 het volgende:
Weten jullie toevallig waar ik ergens in Europa fysieke programmeer cursussen van 1 week tot drie maanden kan volgen? Lijkt me wel eens leuk om in het buitenland een college oid te volgen. De basis van html, css, js ken ik al.

Vroeger had je zoiets als Dev Bootcamp in San Fransisco. Zoiets lijkt me uitdagend, goed voor op je cv en bovendien erg leuk.
Wat wil je ermee gaan doen? Webdevelopment?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_180540013
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:54 schreef embedguy het volgende:

[..]

Wat wil je ermee gaan doen? Webdevelopment?
Ja, voornamelijk wel. Ben nu ook bezig met java etc om richting software engineering te gaan, echter staat dat nog erg in de kinderschoenen.
pi_180540871
quote:
16s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]

Vandaag een login scherm gemaakt, met aan de achterkant Firebase. ( _O_ _O_ _O_ )

Als iemand bezig is met een mobile of web applicatie zou ik dat eens bekijken.

Ah en de scrollbalk zit alleen in mijn preview tool (links Android rechts IOS) . :+
Nice man! Ziet er goed uit.
pi_180542009
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 17:50 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Nice man! Ziet er goed uit.
Thanks. O+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180547737
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 17:21 schreef Luppie0110 het volgende:

[..]

Ja, voornamelijk wel. Ben nu ook bezig met java etc om richting software engineering te gaan, echter staat dat nog erg in de kinderschoenen.
Ik begrijp iets niet, in de post hiervoor stel je 'De basis van html, css, js ken ik al. ' dus ik verwacht dat je php, sql, java en wat dan ook nog moet leren.. en dan lees ik dat je bezig bent met java om richting software engineer te gaan terwijl dat nog in de kinderschoenen staat ofzo.. Zal wel aan mij liggen maar software engineer ben je niet zomaar en ik kijk gewoon een beetje raar naar deze twee laatste reacties lijkt me..?

Maar wat meer ontopic: zelf heb ik niet het idee dat het volgen van een bootcamp en die op je C.V. vermelden erg veel uitmaakt. Maar goed misschien heb ik daar ongelijk in, iemand die mij even op mijn teen kan trappen wat dat betreft? Heb zelf vooral het idee dat het uitmaakt of je wat voorbeelden hebt die je kan laten zien, van bijvoorbeeld klantprojecten of eigen projecten en een C.V. met website hebt die wat representatief is. Als in al je skills 10 sterren geven en laat hen maar bewijzen dat je het niet kan O+ Enigszins grappig/serieus bedoeld dat laatste
pi_180547947
quote:
16s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]

Vandaag een login scherm gemaakt, met aan de achterkant Firebase. ( _O_ _O_ _O_ )

Als iemand bezig is met een mobile of web applicatie zou ik dat eens bekijken.

Ah en de scrollbalk zit alleen in mijn preview tool (links Android rechts IOS) . :+
Ziet er strak uit. De registratie-optie zit rechtsboven?
Klein mierenneukerij puntje: 'Wachtwoord' i.p.v 'Password' niet consistenter gezien alles verder NL is?
pi_180548199
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:12 schreef momentius het volgende:

[..]

Ziet er strak uit. De registratie-optie zit rechtsboven?
Klein mierenneukerij puntje: 'Wachtwoord' i.p.v 'Password' niet consistenter gezien alles verder NL is?
Thanks, nee registratie moet er nog bijkomen die komt onderaan in het bovenste stuk. Ben nu de social login manieren aan het maken waarbij geen registratie nodig is eerst.

En inderdaad heb alles Nederlands gemaakt. :P Zijn dingetjes die er toch insluipen, kleine inconsistenties. :r

Vandaag bezig geweest met de login per SMS, was nog best een gekut. Er moet verplicht een onzichtbare catchpa inkomen van Google, die alleen getriggerd wordt bij rare gevallen. Alleen die flow was beetje kut te maken, omdat ik een ngswitch had en die catchpa dan weet in een element ingevoegd moest worden die niet meer bestond in het ene geval... en dan ook nog een blokkade van firebase omdat er te veel inlogpogingen waren en je niet een developers account kan maken of zo dus dan moet je maar wachten met ontwikkelen. :')

Ezi echiche Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180548397
Oke ja heb zelf nooit dergelijke inlogmogelijkheden hoeven te maken maar lijkt me wel interessant. Klinkt vrij naar, wel gelukt dus uiteindelijk meen ik te begrijpen? En firebase is eigenlijk dus _O_ _O_ _O_ maar soms ook wat ruk dus :P
pi_180548536
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:34 schreef momentius het volgende:
Oke ja heb zelf nooit dergelijke inlogmogelijkheden hoeven te maken maar lijkt me wel interessant. Klinkt vrij naar, wel gelukt dus uiteindelijk meen ik te begrijpen? En firebase is eigenlijk dus _O_ _O_ _O_ maar soms ook wat ruk dus :P
Ja het is gelukt, bijna. :P De firebase login werkt nu nu nog koppelen aan de account en de sessie ophalen bij het openen van de app. :P

Nou firebase is heel chill(op het gebrek aan test accounts na) alleen de werking met hoe ik mijn login heb gemaakt was kut. :P Kwam ook nij de rare dingen van Angular dat mijn view handmatig geüodatet moest worden en zo.

Authenticate per sms was ook de kutste van allemaal door de catcha die nodig is met mobiel, bij de facbook twitter en google manier is het als het goed is gewoon die gegevens opsturen naar firebase en wachten op de reactie. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180548598
Oke nou ja een 100ste punt dat ik nog kan oppakken om bij te leren lol hehe
pi_180549024
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:42 schreef momentius het volgende:
Oke nou ja een 100ste punt dat ik nog kan oppakken om bij te leren lol hehe
Nou dat valt wel mee hoor, paar uurtjes documentatie doorlezen van Google en dan snap je het wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 09:35:11 #133
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180577029


:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180605677
quote:
dat is precies mij _O-
pi_180612013


Bij ons op kantoor
pi_180616327
https://www.youtube.com/channel/UCtxCXg-UvSnTKPOzLH4wJaQ

Leuk youtube kanaal met goede talks.

Ystävällisin terveisin Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180617139
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:37 schreef embedguy het volgende:

[..]

De async functie retourneert een promise. Zet er 'await' voor en de 'flow' gaat niet verder tot de promise resolved. Dus inderdaad, dat begrijp je goed ;).

Np.
Thanks nog, vandaag gebruikt, werkt top. ^O^

Ezi echiche Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 21 juli 2018 @ 00:52:44 #138
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180621227
quote:
16s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 21:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Thanks nog, vandaag gebruikt, werkt top. ^O^

Ezi echiche Flip.
^O^
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_180634624
Zitten hier toevallig ook SQL-helden?

Ik heb in postgresql namelijk het volgende probleem, ik heb een tabel a waarnaar verschillende foreign keys verwijzen, en die tabel wil ik vervangen met tabel een nieuwe tabel b.

De data heb ik al overgeheveld gekregen alleen het vervangen wil nog niet lukken. -O- Ik wil dus dat alle verwijzingen naar tabel a nu naar tabel b gaan verwijzen.

Tabel b heeft alle velden van tabel a plus nog wat velden.

Veloma finaritra Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 21 juli 2018 @ 18:26:24 #140
370352 I
Eye for an I
pi_180634887
quote:
16s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

[..]

Ik kom hier niet zo goed uit en anders moet ik mijn test data weet opnieuw invoeren. :r

aina upande Flip.
Hoe beheer jij je db? Normaal kun je relations wel ergens droppen en opnieuw assignen

En voor het vullen van testdata zou ik je een db seeder aanraden
pi_180634896
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:26 schreef I. het volgende:

[..]

Hoe beheer jij je db? Normaal kun je relations wel ergens droppen en opnieuw assignen

En voor het vullen van testdata zou ik je een db seeder aanraden
hoe bedoel je hoe ik dat beheer? met welke tool? PgAdmin gebruik ik daarvoor. En een db seeder zal ik eens opzoeken.

ขอแสดงความนับถือ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 21 juli 2018 @ 18:26:56 #142
370352 I
Eye for an I
pi_180634897
quote:
16s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

hoe bedoel je hoe ik dat beheer? met welke tool? PgAdmin gebruik ik daarvoor. En een db seeder zal ik eens opzoeken.

Срдачан поздрав Flip.
Ja, je tool idd.

Kun je daarin relations niet inzien en beheren?
pi_180634938
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:26 schreef I. het volgende:

[..]

Ja, je tool idd.

Kun je daarin relations niet inzien en beheren?
Nee voor zover ik kan vinden niet. :o

Med venlig hilsen Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 21 juli 2018 @ 18:35:00 #144
370352 I
Eye for an I
pi_180635050
quote:
16s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee voor zover ik kan vinden niet. :o

Med venlig hilsen Flip.
Hmm, apart. Je kan je foreign keys wel inzien, maar daar staan geen relations bij?
pi_180635098
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:35 schreef I. het volgende:

[..]

Hmm, apart. Je kan je foreign keys wel inzien, maar daar staan geen relations bij?
Nou ik gebruik de GUI van pgadmin eigenlijk nooit en ik kan niet alle relaties inzien of zo.

Vriendelijke groeten Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180635184
quote:
16s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Zitten hier toevallig ook SQL-helden?

Ik heb in postgresql namelijk het volgende probleem, ik heb een tabel a waarnaar verschillende foreign keys verwijzen, en die tabel wil ik vervangen met tabel een nieuwe tabel b.

De data heb ik al overgeheveld gekregen alleen het vervangen wil nog niet lukken. -O- Ik wil dus dat alle verwijzingen naar tabel a nu naar tabel b gaan verwijzen.

Tabel b heeft alle velden van tabel a plus nog wat velden.

Veloma finaritra Flip.
Foreign keys droppen en daarna opnieuw aanmaken met juiste relaties. Als dat niet lukt klopt je db schema wellicht niet, bijv als je een on delete set null gebruikt moet je foreign key kolom wel null waardes toestaan.
pi_180635442
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:41 schreef Farenji het volgende:

[..]

Foreign keys droppen en daarna opnieuw aanmaken met juiste relaties. Als dat niet lukt klopt je db schema wellicht niet, bijv als je een on delete set null gebruikt moet je foreign key kolom wel null waardes toestaan.
Oké zal daar even naar kijken na het eten, thanks jij en I iig. O-)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180637086
Oké vond het meer gedoe dan dat het waard was, heb de nieuwe kolommen maar gewoon bij de oude tabel toegevoegd, alleen de volgorde is anders dan ik zou willen maar goed.

Kind regards Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180660316
Hmmm matig, wil met mijn Angular applicatie een HTTP 302, StatusFound afhandelen die ik van mijn API krijg als ik opvraag of een account bestaat, maar de browser pakt deze aan waardoor mijn applicatie hem niet kan afhandelen. -O-


Zouden jullie hiervoor een andere HTTP status gebruiken? Gaat er om dat een account bestaat, hoef verder geen body te ontvangen of zo.

Бо эҳтиром Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180660847
quote:
16s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Hmmm matig, wil met mijn Angular applicatie een HTTP 302, StatusFound afhandelen die ik van mijn API krijg als ik opvraag of een account bestaat, maar de browser pakt deze aan waardoor mijn applicatie hem niet kan afhandelen. -O-

Zouden jullie hiervoor een andere HTTP status gebruiken? Gaat er om dat een account bestaat, hoef verder geen body te ontvangen of zo.

Бо эҳтиром Flip.
Hmmm zelf verkeerd gekeken, 302 moet ik helemaal niet gebruiken in dit geval. :@

വിശ്വസ്തതയോടെ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180668399
quote:
16s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Hmmm matig, wil met mijn Angular applicatie een HTTP 302, StatusFound afhandelen die ik van mijn API krijg als ik opvraag of een account bestaat, maar de browser pakt deze aan waardoor mijn applicatie hem niet kan afhandelen. -O-

Zouden jullie hiervoor een andere HTTP status gebruiken? Gaat er om dat een account bestaat, hoef verder geen body te ontvangen of zo.

Бо эҳтиром Flip.
quote:
16s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hmmm zelf verkeerd gekeken, 302 moet ik helemaal niet gebruiken in dit geval. :@

വിശ്വസ്തതയോടെ Flip.
Ik gebruik deze lijst altijd ter referentie:

https://httpstatuses.com/
pi_180668876
quote:
16s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Hmmm matig, wil met mijn Angular applicatie een HTTP 302, StatusFound afhandelen die ik van mijn API krijg als ik opvraag of een account bestaat, maar de browser pakt deze aan waardoor mijn applicatie hem niet kan afhandelen. -O-

Zouden jullie hiervoor een andere HTTP status gebruiken? Gaat er om dat een account bestaat, hoef verder geen body te ontvangen of zo.

Бо эҳтиром Flip.
Als iets niet bestaat (page, object, user, resource, whatever) kun je het beste een 404 gebruiken, een 302 is een redirect.
pi_180669294
quote:
19s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:03 schreef DevFreak het volgende:

[..]


[..]

Ik gebruik deze lijst altijd ter referentie:

https://httpstatuses.com/
A handige lijst thanks. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180669296
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:41 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als iets niet bestaat (page, object, user, resource, whatever) kun je het beste een 404 gebruiken, een 302 is een redirect.
En niet 204? Want de URI klopt wel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180669817
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En niet 204? Want de URI klopt wel.
Ik weet niet in hoeverre je urls RESTful zijn en hoe de app in elkaar zit maar als je bijv een account opvraagt met GET /account/123 en dat account bestaat niet dan verwacht ik een 404 en geen 204. Als je het minder RESTful aanpakt en je hebt iets als /check_account?accountid=123 dan zou ik gewoon 200 teruggeven met een json payload met { "result": false } of wat dan ook.

204 heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt. Statussen die ik oha gebruik:

200 ok
201 succesfully created (na een POST, aanmaken van een nieuw object)
302 temp redirect (gebruik nooit 301 want die wordt te aggressief gecached in browsers)
304 not modified, voor caching
400 foutief request, missende required argumenten, syntax errors etc
401 niet authorized (niet ingelogd of verkeerde credentials)
403 forbidden, opzouten, jij hoort hier niet
404 resource not found
405 niet toegestane/geimplementeerde methode, bijv POST als alleen GET is toegestaan; wordt meestal door je framework afgehandeld
420 enhance your calm, voor rate limit overschrijding :7 (niet officieel maar wel leuk)
500 er ging ergens iets onverwachts kapot (ook meestal door je framework afgehandeld)
pi_180670362
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:39 schreef Farenji het volgende:

[..]

302 temp redirect (gebruik nooit 301 want die wordt te aggressief gecached in browsers)
301 = permanent redirect. Op het moment dat een pagina permanent is verhuisd is een 301 JUIST wel goed om te gebruiken en is het ook heel goed dat browsers die cachen. Sowieso ook beter voor SEO, want je vertelt zoekmachines meteen dat ze de oude url mogen vergeten en de nieuwe url moeten opnemen.
Dus nooit gebruiken vind ik een heel slecht advies, je moet er alleen wel goed over nadenken wat je wanneer gebruikt (dat geldt voor alle HTTP status codes).
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_180670747
quote:
4s.gif Op maandag 23 juli 2018 11:06 schreef Rockfire het volgende:

[..]

301 = permanent redirect. Op het moment dat een pagina permanent is verhuisd is een 301 JUIST wel goed om te gebruiken en is het ook heel goed dat browsers die cachen. Sowieso ook beter voor SEO, want je vertelt zoekmachines meteen dat ze de oude url mogen vergeten en de nieuwe url moeten opnemen.
Dus nooit gebruiken vind ik een heel slecht advies, je moet er alleen wel goed over nadenken wat je wanneer gebruikt (dat geldt voor alle HTTP status codes).
Ok nooit gebruiken klopt idd niet, er zijn best use cases voor, maar in bijna alle gevallen wil je 302 omdat je eigenlijk naderhand de bestemming niet meer kan wijzigen met een 301, die dingen worden echt forever gecached door je browser, zelfs je history en cache weggooien is vaak niet genoeg.
pi_180671849
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:39 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre je urls RESTful zijn en hoe de app in elkaar zit maar als je bijv een account opvraagt met GET /account/123 en dat account bestaat niet dan verwacht ik een 404 en geen 204. Als je het minder RESTful aanpakt en je hebt iets als /check_account?accountid=123 dan zou ik gewoon 200 teruggeven met een json payload met { "result": false } of wat dan ook.

204 heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt. Statussen die ik oha gebruik:

200 ok
201 succesfully created (na een POST, aanmaken van een nieuw object)
302 temp redirect (gebruik nooit 301 want die wordt te aggressief gecached in browsers)
304 not modified, voor caching
400 foutief request, missende required argumenten, syntax errors etc
401 niet authorized (niet ingelogd of verkeerde credentials)
403 forbidden, opzouten, jij hoort hier niet
404 resource not found
405 niet toegestane/geimplementeerde methode, bijv POST als alleen GET is toegestaan; wordt meestal door je framework afgehandeld
420 enhance your calm, voor rate limit overschrijding :7 (niet officieel maar wel leuk)
500 er ging ergens iets onverwachts kapot (ook meestal door je framework afgehandeld)
Ja ik probeer de REST principes aan te houden het is de call gelijk aan:
HEAD /user/firebase/{firebaseId}

Om te kijken of er een user bestaat, en ik had nu het idee om 200 terug te geven als die bestaat en 204 als die niet bestaat.

204 is toch no content wat dan klopt? Er is geen user met dit firebase id terwijl de call wel succesvol is gebeurd? Een 404 zou er toch op duiden dat de URI niet in de API is gevonden?

P.s. dit gebeurd op de achtergrond en niet na een gebruikersinteractie of als er een pagina geopend wordt of zo.

კეთილი სურვილებით Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180672618
quote:
16s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja ik probeer de REST principes aan te houden het is de call gelijk aan:
HEAD /user/firebase/{firebaseId}

Om te kijken of er een user bestaat, en ik had nu het idee om 200 terug te geven als die bestaat en 204 als die niet bestaat.

204 is toch no content wat dan klopt? Er is geen user met dit firebase id terwijl de call wel succesvol is gebeurd? Een 404 zou er toch op duiden dat de URI niet in de API is gevonden?

P.s. dit gebeurd op de achtergrond en niet na een gebruikersinteractie of als er een pagina geopend wordt of zo.

კეთილი სურვილებით Flip.
204 is ook een succes code, als in: operatie geslaagd, maar er komt geen antwoord. Bijv een functie zonder return value (void).
Een user ophalen die niet bestaat kan nooit slagen, want die user bestaat niet. Dus ook geen ok status. Het idee van REST is dat de code semantisch iets zegt over de operatie, dus zodat je in geval van een foutcode (4xx of 5xx) ook de juiste foutafhandeling kan doen in de applicatie, evt zelfs zonder dat je de http body hoeft te parsen.
pi_180672668
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:56 schreef Farenji het volgende:

[..]

204 is ook een succes code, als in: operatie geslaagd, maar er komt geen antwoord. Bijv een functie zonder return value (void).
Een user ophalen die niet bestaat kan nooit slagen, want die user bestaat niet. Dus ook geen ok status. Het idee van REST is dat de code semantisch iets zegt over de operatie, dus zodat je in geval van een foutcode (4xx of 5xx) ook de juiste foutafhandeling kan doen in de applicatie, evt zelfs zonder dat je de http body hoeft te parsen.
Maar het is ook een succesvolle API call want de meegegeven firebase id bestaat wel, en ik wil alleen weten of die gekoppeld is met een account ja of nee, ik verwacht alleen de header terug.

亲切的问候 Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180672743
quote:
16s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar het is ook een succesvolle API call want de meegegeven firebase id bestaat wel, en ik wil alleen weten of die gekoppeld is met een account ja of nee, ik verwacht alleen de header terug.

亲切的问候 Flip.
Je vraagt een resource op (een firebase account) en die hoeft niet te bestaan. De call op zich is succesvol, want valid syntax, route bestaat enzo en er is geen server error. Dat is exact het verschil tussen 4xx en 5xx codes.
pi_180672912
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:03 schreef Farenji het volgende:

[..]

Je vraagt een resource op (een firebase account) en die hoeft niet te bestaan. De call op zich is succesvol, want valid syntax, route bestaat enzo en er is geen server error. Dat is exact het verschil tussen 4xx en 5xx codes.
Ah oké dus 4xx betekend niet dat de path niet bestaat?

En maakt het geen verschil dat het een HEAD call is i.p.v. een GET call?


വിശ്വസ്തതയോടെ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180673035
quote:
16s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké dus 4xx betekend niet dat de path niet bestaat?

En maakt het geen verschil dat het een HEAD call is i.p.v. een GET call?

വിശ്വസ്തതയോടെ Flip.
Bij REST moet je niet in paden denken maar in resources. Een user, account, item, pagina, config setting, etc. Een pad "bestaat altijd" maar een pad verwijst naar een resource en die kan bestaan of niet bestaan.
pi_180673062
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:18 schreef Farenji het volgende:

[..]

Bij REST moet je niet in paden denken maar in resources. Een user, account, item, pagina, config setting, etc. Een pad "bestaat altijd" maar een pad verwijst naar een resource en die kan bestaan of niet bestaan.
Ah top duidelijk, dankjewel. ^O^

Vänliga Hälsningar Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180673974
Anderen nog met iets cools bezig of zo? :@

Поздрави Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180676213
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
let a
;
if () {
    
promiseFuncA();
} else {
    
promiseFuncB();
}

x(a);    // Must be called AFTER a is set by async function.
?>

Wat is denken jullie de beste manier om dit aan te pakken? Een then achter beide promise functies zetten met daarin x(a) met als nadeel duplicate code?

De functies zijn van een library en ik kan er niet async voorplaatsen dus await kan dan niet toch?


Срдачан поздрав Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180676709
quote:
16s.gif Op maandag 23 juli 2018 13:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Anderen nog met iets cools bezig of zo? :@

Поздрави Flip.
ik ga binnenkort aan de slag met een platform voor zorgprofessionals, deze week op gesprek :P

voor mezelf (vrije tijd) ga ik denk ik een simpel chatprogramma maken

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2018 16:10:49 ]
pi_180677041
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:07 schreef DevFreak het volgende:

[..]

voor mezelf (vrije tijd) ga ik denk ik een simpel chatprogramma maken
Tof, hoe ga je het real time gedeelte aanpakken? Zelf een socket server opzetten, of ga je iets als pusher gebruiken? Ik heb een paar maanden geleden een chatplatform gebouwd obv pusher, is best mooi geworden. Lastigste was nog de implementatie van de read status van berichten.
pi_180677242
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:07 schreef DevFreak het volgende:

[..]

ik ga binnenkort aan de slag met een platform voor zorgprofessionals, deze week op gesprek :P

voor mezelf (vrije tijd) ga ik denk ik een simpel chatprogramma maken
Oh gaaf beide. :o

Wat voor chatprogramma gaat het worden? Website of applicatie of? :P

Pā Kind Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180691453
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:22 schreef Farenji het volgende:

[..]

Tof, hoe ga je het real time gedeelte aanpakken? Zelf een socket server opzetten, of ga je iets als pusher gebruiken? Ik heb een paar maanden geleden een chatplatform gebouwd obv pusher, is best mooi geworden. Lastigste was nog de implementatie van de read status van berichten.
Ik ga in de eerste instantie voor 'long polling', en daarna ga ik eens kijken naar Pusher. Ik weet het nog niet helemaal zeker. :P

Edit: ik wil eigenlijk gaan voor een eigen oplossing. Ik vind het te 'easy' om te gaan met een derde partij. Gewoon zelf iets schrijven in Ratchet ofzo

quote:
16s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oh gaaf beide. :o

Wat voor chatprogramma gaat het worden? Website of applicatie of? :P

Pā Kind Flip.
Ik ga me bezig houden met de backend. Er komt een beveiligde site voor de zorgprofessionals en voor de cliënten komen er mobiele apps. :)

Niet dat ik veel verstand van mobiele apps heb, dus daar gaat iemand anders zich mee bezig houden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2018 10:23:03 ]
pi_180691835
Morgen, ik ben bezig met waardes achteraanjagen in de DB. waar ik niet weet waar het staat. :*

Heerlijk als je in Apps werkt waar je de DB niet geheel van kent.
Redacted
pi_180692427
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 09:26 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik ga in de eerste instantie voor 'long polling', en daarna ga ik eens kijken naar Pusher. Ik weet het nog niet helemaal zeker. :P

Edit: ik wil eigenlijk gaan voor een eigen oplossing. Ik vind het te 'easy' om te gaan met een derde partij. Gewoon zelf iets schrijven in Ratchet ofzo

[..]

Ik ga me bezig houden met de backend. Er komt een beveiligde site voor de zorgprofessionals en voor de cliënten komen er mobiele apps. :)

Niet dat ik veel verstand van mobiele apps heb, dus daar gaat iemand anders zich mee bezig houden.
Gaaf en het chatprogramma?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180692431
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 09:56 schreef cablegunmaster het volgende:
Morgen, ik ben bezig met waardes achteraanjagen in de DB. waar ik niet weet waar het staat. :*

Heerlijk als je in Apps werkt waar je de DB niet geheel van kent.
Ah dat is klotewerk ja. :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180692459
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 10:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah dat is klotewerk ja. :r
Verkeerde DB zat ik in te wroeten bleek het uiteindelijk te zijn . :') Zelfde row en ID , maar verkeerde DB , de rows leken teveel op elkaar. Gelukkig zijn het Test databases. O+
Waarom kwam ik er niet achter? Zelfde IP + Adres, andere DB naam. Even in de settings wezen spitten waar ik op stond en nu kan ik weer verder. *O*
Redacted
pi_180692522
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 10:43 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Verkeerde DB zat ik in te wroeten bleek het uiteindelijk te zijn . :') Zelfde row en ID , maar verkeerde DB , de rows leken teveel op elkaar. Gelukkig zijn het Test databases. O+
Waarom kwam ik er niet achter? Zelfde IP + Adres, andere DB naam. Even in de settings wezen spitten waar ik op stond en nu kan ik weer verder. *O*
Haha ja dat kan ook nog dan wordt het helemaal lastig maar beter dat je het hebt nu. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180692532
Wat denken jullie van micro front-ends trouwens? Gister een goede talk gezien hoe je op tien manieren een micro service architectuur kan verneueken en daarin had die het kort over micro front-ends. (Was niet een manier om het te verneuken :+ )
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180692543
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 10:49 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat denken jullie van micro front-ends trouwens?
Kleine front ends? als in ? voorbeelden?
Redacted
pi_180692560
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 10:50 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Kleine front ends? als in ? voorbeelden?
Zal even laptop pakken had een erg kort artikel gevonden wat het wel redelijk uitlegt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180692629
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 10:50 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Kleine front ends? als in ? voorbeelden?
Het is het opdelen van de front-ends over meerdere delen inderdaad, zo krijg je loose coupling tussen de onderdelen en is een reactie op de steeds groter wordende front-ends inclusief diens frameworks.

Je kan dan met een single page application een deel met Angular maken, een ander deel met React et cetera, kan los van elkaar releases uitbrengen en zo. (iig wat ik er van begrijp, heb mij kort proberen in te lezen)

https://medium.com/@tomso(...)lopment-f325ebdadc16

Bedoelde deze: https://micro-frontends.org/

Speco salutoj Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180692704
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 10:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Gaaf en het chatprogramma?
Wat is daarmee? :P
pi_180692723
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 11:03 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Wat is daarmee? :P
Hoe ga je dat vormgeven? Wordt het een website? En in PHP? :P

Hom regards Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180692726
Zeer gefrustreerd achter mijn rekenaar hier trouwens. Geen verstand van Docker. Wil het ook niet begrijpen. Blijf even lekker uit mijn veilige wereld ofzo :(
pi_180692749
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 11:04 schreef DevFreak het volgende:
Zeer gefrustreerd achter mijn rekenaar hier trouwens. Geen verstand van Docker. Wil het ook niet begrijpen. Blijf even lekker uit mijn veilige wereld ofzo :(
Docker is wel gaaf hoor volgens mij. :o

Wil daar over een tijdje ook eens naar kijken, staat op mijn todo lijstje. :P

Eerst maar eens een beta versie afronden tho. :+

Mise le meas Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180692752
quote:
16s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 11:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hoe ga je dat vormgeven? Wordt het een website? En in PHP? :P

Hom regards Flip.
Ja, wordt een website + mobiele versie die je toe kunt voegen aan je homescreen ofzo. Uiteraard i.c.m. PHP. :)
pi_180692770
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 11:05 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ja, wordt een website + mobiele versie die je toe kunt voegen aan je homescreen ofzo. Uiteraard i.c.m. PHP. :)
Ah vet. ^O^

Ga je die hier ook posten?

မေတ္တာဖြင့် Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180692781
quote:
16s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 11:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah vet. ^O^

Ga je die hier ook posten?

မေတ္တာဖြင့် Flip.
Ja sure :D Duurt wel even hoor, ik werk nu 40 uur per week
pi_180692791
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 11:07 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ja sure :D Duurt wel even hoor, ik werk nu 40 uur per week
Cool. O-)

Со почит Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180692853
quote:
16s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 11:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Cool. O-)

Со почит Flip.
straks wel, nu nog niet :')
pi_180692979
quote:
16s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 11:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Cool. O-)

Со почит Flip.
ik bedoel: als ik niet had hoeven uitvogelen waar al die vage Docker foutmeldingen vandaan komen, had ik de issues al 10x op kunnen lossen.
pi_180694403
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 11:18 schreef DevFreak het volgende:

[..]

ik bedoel: als ik niet had hoeven uitvogelen waar al die vage Docker foutmeldingen vandaan komen, had ik de issues al 10x op kunnen lossen.
welke vage docker meldingen? :P
Redacted
pi_180700666
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 12:29 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

welke vage docker meldingen? :P
laat maar ;)
pi_180700758
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 11:04 schreef DevFreak het volgende:
Zeer gefrustreerd achter mijn rekenaar hier trouwens. Geen verstand van Docker. Wil het ook niet begrijpen. Blijf even lekker uit mijn veilige wereld ofzo :(
pi_180713843
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 17:14 schreef Farenji het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
:D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180713920
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

:D
En dan de Hoover vergeten. :{
Redacted
pi_180713966
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:14 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

En dan de Hoover vergeten. :{
Hoover? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180714637
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hoover? :o
Titel van het plaatje. :P elke XKCD heeft een Titel="Random grapje" eroverheen. O+ Voegt een grapje toe. als je met de muis overheen hovert zie je de grap. Oorspronkelijk bedoelt om de IMG een naam te geven en deze zo te identificeren, of voor blinde mensen zodat er een naam in hun voice output komt als ze overheen gaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door cablegunmaster op 25-07-2018 11:30:38 ]
Redacted
pi_180716595
quote:
11s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:14 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

En dan de Hoover vergeten. :{
Ik heb hem toch gelinkt naar het origineel. Kun je hier op fok ook een hover aan een plaatje hangen dan?
pi_180716786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:07 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik heb hem toch gelinkt naar het origineel. Kun je hier op fok ook een hover aan een plaatje hangen dan?
Ah gezien :), dacht dat hij eerst linkte naar het plaatje direct van XKCD.

[ Bericht 4% gewijzigd door cablegunmaster op 25-07-2018 13:21:44 ]
Redacted
pi_180717069


Stel je hebt tabel x, en die moet een foreign key hebben naar of a of b of c, en in de toekomst komen hier nog meer bij, hoe zouden jullie dat maken in SQL?

Oh zie dat de relatielijntjes verkeerd zijn gegaan, let daar maar niet op. :@ Het is een 1:n relatie, een a, b of c heeft 0 of meerdere x.

Zelf zat ik aan een koppeltabel te denken, alleen dan moet a, b of c een foreign key naar de koppeltabel hebben i.p.v. andersom, dat klinkt ook niet goed.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180717444
quote:
16s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]

Stel je hebt tabel x, en die moet een foreign key hebben naar of a of b of c, en in de toekomst komen hier nog meer bij, hoe zouden jullie dat maken in SQL?

Oh zie dat de relatielijntjes verkeerd zijn gegaan, let daar maar niet op. :@ Het is een 1:n relatie, een a, b of c heeft 0 of meerdere x.

Zelf zat ik aan een koppeltabel te denken, alleen dan moet a, b of c een foreign key naar de koppeltabel hebben i.p.v. andersom, dat klinkt ook niet goed.
Bedoel je A : 1 tabel met alle waardes die je kan hebben er in. en deze maak je op 1 veld de foreign Key relatie op aan naar Tabel A, B en C.

of B: Meerdere tabellen kunnen al mijn waardes voor de foreign key relatie bevatten? :P
als het B is dan zou je een koppeltabel kunnen overwegen met daarin alle waardes uit A B en C?
Redacted
pi_180717519
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:47 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Bedoel je A : 1 tabel met alle waardes die je kan hebben er in. en deze maak je op 1 veld de foreign Key relatie op aan naar Tabel A, B en C.

of B: Meerdere tabellen kunnen al mijn waardes voor de foreign key relatie bevatten? :P
als het B is dan zou je een koppeltabel kunnen overwegen met daarin alle waardes uit A B en C?
Nou ik bedoelde met de koppeltabel een tabel met en de foreign key naar de tabel a b of c en een foreign key naar tabel x, om deze te linken met elkaar.

ទាក់ទងនឹងបញ្ហាប្រភេទ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180717552
quote:
16s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou ik bedoelde met de koppeltabel een tabel met en de foreign key naar de tabel a b of c en een foreign key naar tabel x, om deze te linken met elkaar.

ទាក់ទងនឹងបញ្ហាប្រភេទ Flip.
Waarom? en hoeveel waardes verwacht je ? :P
Redacted
pi_180717573
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:52 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Waarom? en hoeveel waardes verwacht je ? :P
Nou wat ik eigenlijk zoek is een manier om een relatie tussen tabel x en de tabellen a, b of c te hebben. Dus tabel x heeft of een a, of een b, of een c.

En hoeveel tabellen ik van a, b, c ik verwacht, 7 op de korte termijn.

വിശ്വസ്തതയോടെ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180717701
quote:
16s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]

Stel je hebt tabel x, en die moet een foreign key hebben naar of a of b of c, en in de toekomst komen hier nog meer bij, hoe zouden jullie dat maken in SQL?

Oh zie dat de relatielijntjes verkeerd zijn gegaan, let daar maar niet op. :@ Het is een 1:n relatie, een a, b of c heeft 0 of meerdere x.

Zelf zat ik aan een koppeltabel te denken, alleen dan moet a, b of c een foreign key naar de koppeltabel hebben i.p.v. andersom, dat klinkt ook niet goed.
Zoiets heet een polymorphic pivot table. Daarin zitten dus naast de fk van tabel x en de fk van tabel a, b of c ook de tabelnaam, die je gebruikt om je joins te construeren. Het is daarmee dus niet mogelijk om expliciete foreign key indices (en dus ook geen "on delete" etc clauses) te definieren omdat die per definitie maar naar 1 tabel kunnen refereren.
pi_180717819
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:58 schreef Farenji het volgende:

[..]

Zoiets heet een polymorphic pivot table. Daarin zitten dus naast de fk van tabel x en de fk van tabel a, b of c ook de tabelnaam, die je gebruikt om je joins te construeren. Het is daarmee dus niet mogelijk om expliciete foreign key indices (en dus ook geen "on delete" etc clauses) te definieren omdat die per definitie maar naar 1 tabel kunnen refereren.
Ahhhhh ja, moest even nadenken maar hij klikt, dankjewel. _O_
Maar dan kan ik niet een echte Postgresql foreign key maken toch? Gewoon een number field? Omdat ik bij references niet meerdere tabellen in kan vullen denk ik.

בעסטע גרוסען Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180718253
quote:
16s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ahhhhh ja, moest even nadenken maar hij klikt, dankjewel. _O_
Maar dan kan ik niet een echte Postgresql foreign key maken toch? Gewoon een number field? Omdat ik bij references niet meerdere tabellen in kan vullen denk ik.

בעסטע גרוסען Flip.
Correct of je maakt meerdere kleinere Referentie tables maar dan kan je niet in tabel X je main table naar 1 veld verwijzen maar zal je verschillende velden in Tabel X moeten gebruiken. en dan kan je het wel bereiken maar dan heb je niet (A || B || C) maar A & B & C en dat lijkt me niet wat je wilt? :P
Redacted
pi_180718271
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:24 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Correct of je maakt meerdere kleinere Referentie tables maar dan kan je niet in tabel X je main table naar 1 veld verwijzen maar zal je verschillende velden in Tabel X moeten gebruiken. en dan kan je het wel bereiken maar dan heb je niet (A || B || C) maar A & B & C en dat lijkt me niet wat je wilt? :P
Ja precies ik wil (A || B || C || ... || Z)
duidelijk thanks beide. _O_ _O_ _O_ _O_


Srdačni pozdravi Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180719002
quote:
16s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja precies ik wil (A || B || C || ... || Z)
duidelijk thanks beide. _O_ _O_ _O_ _O_


Srdačni pozdravi Flip.
Hoe ga je het oplossen? :P
Redacted
pi_180719435
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 14:57 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Hoe ga je het oplossen? :P
Ik maak een polymorpic pivot table tussen de groep tabellen a, b, c en tabel x.

Mit freundlichen Grüßen Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180817096
Vandaag wat dingen gemaakt en rare bug opgelost maar vooral een hoop gekut met Ionic en NPM. :r

Sincères amitiés Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180904433
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:37 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ja toch? Nog fijner is de async await syntax (wat dan weer niet specifiek TS is).
Hey, wat is de beste manier om op een aysnchrone void functie te wachten?
Om await te kunnen gebruiken moet de functie een promise returnen toch? Zou ik dan een Promise<void> moeten returnen en binnen die functie resolve zonder argument moeten aanroepen?

Voelt een beetje alsof ik iets verkeerd gebruik op die manier.

Ar cieņu Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180907931
Sorry, ik ben de laatste dagen iets drukker geweest dan normaal :P
Beetje afwezig op het forum ook.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 01:48:32 #213
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180910497
quote:
16s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hey, wat is de beste manier om op een aysnchrone void functie te wachten?
Om await te kunnen gebruiken moet de functie een promise returnen toch? Zou ik dan een Promise<void> moeten returnen en binnen die functie resolve zonder argument moeten aanroepen?

Voelt een beetje alsof ik iets verkeerd gebruik op die manier.

Ar cieņu Flip.
Precies dat ja ;). Althans; dat is één optie, je hoeft niet expliciet een Promise te retourneren (en ook geen 'resolve()' aan te roepen), maar het kan wel zoals jij het beschrijft.

Voorbeeld, zonder expliciet een promise te retourneren;
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 
async function methodName(arg1: string): Promise<void> {
  // logic, might be async
  return; // optional line
}
async function main(): Promise<void> {
  await methodName("bla");
  // other logic that will be executed after 'methodName' did resolve

void main();

Voorbeeld, nu wel door (onnodig/onzinnig) expliciet een promise te retourneren;
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 
async function methodName(arg1: string): Promise<void> {
  return new Promise<void>((resolve: () => void, reject: (error?: Error) => void ) => {
    resolve();
  }); 
}
async function main(): Promise<void> {
  await methodName("bla");
  // other logic that will be executed after 'methodName' did resolve

void main();
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 13% gewijzigd door embedguy op 03-08-2018 12:45:48 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_180915997
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 01:48 schreef embedguy het volgende:

[..]

Precies dat ja ;). Althans; dat is één optie, je hoeft niet expliciet een Promise te retourneren (en ook geen 'resolve()' aan te roepen), maar het kan wel zoals jij het beschrijft.

Voorbeeld, zonder expliciet een promise te retourneren;
[ code verwijderd ]

Voorbeeld, nu wel door (onnodig/onzinnig) expliciet een promise te retourneren;
[ code verwijderd ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah ja dat is een stuk duidelijker. _O_

आपला आभारी Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180934580
quote:
16s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah ja dat is een stuk duidelijker. _O_

आपला आभारी Flip.
Ik ben mega benieuwd naar je app, man :P
pi_180936057
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 08:50 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik ben mega benieuwd naar je app, man :P
Gister een bug opgelost. Het gaat wel lekker met de vooruitgang hoop hem met 1,5 maand tot 2,5 maand wel als closed beta versie in de pkaystore te hebben.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180981260
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 10:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Gister een bug opgelost. Het gaat wel lekker met de vooruitgang hoop hem met 1,5 maand tot 2,5 maand wel als closed beta versie in de pkaystore te hebben.
Netjes :).

Gisteravond maar eens mijn DHT22 weer aan de praat gekregen (nieuw huis nieuw wifi) , stroom kabel was even weg van mijn NodeMCU (Micro usb) naar stopcontact. Denk je dat je daarna alle kabels goed hebt gedaan, bleek dat ik de grond kabel verkeerd had gezet. :P 1 pin tever, en dan doet ie het niet natuurlijk ;).

SPOILER: big nodemcu picture with DHT22
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 13% gewijzigd door cablegunmaster op 06-08-2018 13:58:46 ]
Redacted
  Moderator dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:46:49 #218
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181003964
Het artikel bij mijn software pakket is under review, nagelbijten :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181005614
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 13:50 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Netjes :).

Gisteravond maar eens mijn DHT22 weer aan de praat gekregen (nieuw huis nieuw wifi) , stroom kabel was even weg van mijn NodeMCU (Micro usb) naar stopcontact. Denk je dat je daarna alle kabels goed hebt gedaan, bleek dat ik de grond kabel verkeerd had gezet. :P 1 pin tever, en dan doet ie het niet natuurlijk ;).

SPOILER: big nodemcu picture with DHT22
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cool en waar gebruik je hem verder voor?

Kind regards Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181005628
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 13:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Het artikel bij mijn software pakket is under review, nagelbijten :X
Gaaf. :o

Hou je ons op de hoogte? Zou wel erg vet zijn als je dat lukt Bosbeetle.

З повагою Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181005861
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Cool en waar gebruik je hem verder voor?

Kind regards Flip.
Het is een begin van iets , wil later meer van dit soort "SMART" apparaatjes aan elkaar koppelen en bv. een ventilator aandrijven als X warmer is of een lamp aandoen als LUX kleiner is dan X. Of gewoon via voicecommando dingen kunnen instellen . :P

Maar dat komt pas als ik eenmaal Amazon echo neem? :P
Redacted
pi_181006791
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 14:39 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Het is een begin van iets , wil later meer van dit soort "SMART" apparaatjes aan elkaar koppelen en bv. een ventilator aandrijven als X warmer is of een lamp aandoen als LUX kleiner is dan X. Of gewoon via voicecommando dingen kunnen instellen . :P

Maar dat komt pas als ik eenmaal Amazon echo neem? :P
Ah klinkt wel gaaf ergens. :D

Helemaal als je nog meer data sources gebruikt. Markies omhoog als er regen komt en omlaag als de zon op de voorgevel staat en zo. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181007016
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah klinkt wel gaaf ergens. :D

Helemaal als je nog meer data sources gebruikt. Markies omhoog als er regen komt en omlaag als de zon op de voorgevel staat en zo. :o
Ik heb geen markies ? :P Ik zat eerst aan lampen te denken. Met het idee van begin simpel en daarna uitbreiden ;) Als in "Alexa TV mode" "Alexa relax mode O+ "
"Alexa turn off lights in living room" en dan vervolgens te kijken wat ik erop kan aansluiten.
Redacted
pi_181007389
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:19 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ik heb geen markies ? :P Ik zat eerst aan lampen te denken. Met het idee van begin simpel en daarna uitbreiden ;) Als in "Alexa TV mode" "Alexa relax mode O+ "
"Alexa turn off lights in living room" en dan vervolgens te kijken wat ik erop kan aansluiten.
Ja dan hoeft die niet omhoog ook. :D Zonnewering dan. Maar klinkt als een tof project. _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181007441
Twijfel zelf of ik voor mijn eerste release niet eerst voor een web app ga, en daarna pas een android release. :o

Nog maar evennover nadenken. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181007623
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:35 schreef FlippingCoin het volgende:
Twijfel zelf of ik voor mijn eerste release niet eerst voor een web app ga, en daarna pas een android release. :o

Nog maar evennover nadenken. :P
Of je maakt een Webapp met Mobile First, of een responsive design zodat het op de browser en mobile werkt?

[ Bericht 1% gewijzigd door cablegunmaster op 07-08-2018 17:21:20 ]
Redacted
pi_181007697
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:41 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Of je maakteen Webapp met Mobile First, ofresponsive design zodat het op browser in mobile wertkt en op de website?
Ja dat sowieso, het ontwerp is mobile first. Maar dan zou ik eerst de layout moeten aanpassen zodat die op grotere schermen ook mooi blijft. Nog even nadenken, wil sowieso voor android en web snel achter elkaar online hebben. :)

敬具 Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181009828
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dat sowieso, het ontwerp is mobile first. Maar dan zou ik eerst de layout moeten aanpassen zodat die op grotere schermen ook mooi blijft. Nog even nadenken, wil sowieso voor android en web snel achter elkaar online hebben. :)

敬具 Flip.
Responsive design lijkt mij een oplossing.
Redacted
pi_181012961
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 17:20 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Responsive design lijkt mij een oplossing.
Ja maar gaat wel werk inzitten. En de offline bruikbaarheid is dan weer anders.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181013433
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja maar gaat wel werk inzitten. En de offline bruikbaarheid is dan weer anders.
Werkt de app functionaliteit zonder internet uberhaupt? :P
Redacted
pi_181013485
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:39 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Werkt de app functionaliteit zonder internet uberhaupt? :P
Voor een deel. :P

Maar, als je hem afsluit dan is alles weg, en natuurlijk is er voor een hoop gewoon een verbinding nodig.

Ystävällisin terveisin Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181015644
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 19:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Voor een deel. :P

Maar, als je hem afsluit dan is alles weg, en natuurlijk is er voor een hoop gewoon een verbinding nodig.

Ystävällisin terveisin Flip.
Nou ja dan helpt het ook niet om "offline" beschikbaar te stellen . :P
Redacted
pi_181015911
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 20:58 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Nou ja dan helpt het ook niet om "offline" beschikbaar te stellen . :P
Nou nu nog niet, maar dat is wel iets wat er in moet komen. :P

ಶುಭಾಕಾಂಕ್ಷೆಗಳೊಂದಿಗೆ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181018253
De basis is een boodschappenlijst dus wel zo handig als iemand in de winkel staat zonder verbinding dat die nog werkt. :P

Of ergens zonder verbinding wel kan toevoegen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181036552
Angular met RxJS. _O_ _O_ _O_

Even in paar minuutjes een herbruikbaar search suggestion component gemaakt. :9






Werkt prima. *O*

Saygılarımla Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181051356
quote:
16s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Angular met RxJS. _O_ _O_ _O_

Even in paar minuutjes een herbruikbaar search suggestion component gemaakt. :9

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Werkt prima. *O*

Saygılarımla Flip.
Werk je in Intellij O+?
Redacted
pi_181051753
quote:
10s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:46 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Werk je in Intellij O+?
Ja wel van hun. Webstorm en Gogland gebruik ik.

Beste die ik tot noch toe ben tegengekomen.

আন্তরিক শুভেচ্ছা Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181051978
Ik heb gisteren een hele tijd geworsteld met vue.js en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het niet tof vind. Wat dat betreft ben ik old school, doe mij maar gewoon low level JS zonder zo'n framework ertussenin. Op z'n best is vue.js een mooie abstractielaag maar op z'n slechtst is het een barriere die dingen veel moeilijker maakt dan noodzakelijk.
pi_181053392
quote:
8s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:08 schreef Farenji het volgende:
Ik heb gisteren een hele tijd geworsteld met vue.js en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het niet tof vind. Wat dat betreft ben ik old school, doe mij maar gewoon low level JS zonder zo'n framework ertussenin. Op z'n best is vue.js een mooie abstractielaag maar op z'n slechtst is het een barriere die dingen veel moeilijker maakt dan noodzakelijk.
Ah geen ervaring met Vue maar ik vind Angular wel fijn voor mijn project. Mooie scheiding van services controllers models en components(en nog meer zoals zelfgemaakte pipes en zo).

Zou per definitie liever met Typescript dan met JS werken wel. Purescript wil ik nog eens naar kijken ook. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181053529
quote:
8s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:08 schreef Farenji het volgende:
Ik heb gisteren een hele tijd geworsteld met vue.js en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het niet tof vind. Wat dat betreft ben ik old school, doe mij maar gewoon low level JS zonder zo'n framework ertussenin. Op z'n best is vue.js een mooie abstractielaag maar op z'n slechtst is het een barriere die dingen veel moeilijker maakt dan noodzakelijk.
Totdat je veel ingewikkeldere dingen maakt en je niet begrijpt waarom X hangt en Y er lelijk uitziet. en het niet meer kan volgen en er iemand zijn hersenen over heen spuit en jij maar moet snappen waarom. Dan opeens zijn frameworks handiger.
Redacted
pi_181055672
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:09 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Totdat je veel ingewikkeldere dingen maakt en je niet begrijpt waarom X hangt en Y er lelijk uitziet. en het niet meer kan volgen en er iemand zijn hersenen over heen spuit en jij maar moet snappen waarom. Dan opeens zijn frameworks handiger.
Ik begrijp de voordelen van frameworks wel (daarom werk ik ook met laravel en niet meer met plain php) maar als een framework mij dingen onmogelijk maakt is dat wel kut. Moet ik wel zeggen dat dit een edge case was hoor. Een datatables (jquery plugin) in een vue.js component, waar je dan in de config van datatables een callback meegeeft, die pas na renderen wordt aangeroepen. Dat bijt elkaar.
pi_181056364
quote:
16s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 18:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Angular met RxJS. _O_ _O_ _O_

Even in paar minuutjes een herbruikbaar search suggestion component gemaakt. :9

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Werkt prima. *O*

Saygılarımla Flip.
Heb je ook de performance gemeten? En het geheugengebruik?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181057016
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 16:13 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Heb je ook de performance gemeten? En het geheugengebruik?
Nope, niet verder dan dat ik het zelf uitgeprobeerd heb. :@

親切的問候 Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181057035
quote:
16s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 16:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nope, niet verder dan dat ik het zelf uitgeprobeerd heb. :@

親切的問候 Flip.
Fijn. Nu heb ik gelijk het antwoord, waarom ik geen 100 tabbladen kan openzetten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181057203
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 16:39 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Fijn. Nu heb ik gelijk het antwoord, waarom ik geen 100 tabbladen kan openzetten.
Mja alles op z'n tijd. ;)

klik om te spelen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181057257
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 16:39 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Fijn. Nu heb ik gelijk het antwoord, waarom ik geen 100 tabbladen kan openzetten.
Wat zou de beste manier om zijn om de performance en geheugengebruik te meten dan met een webapplicatie?

Vriendelijke groeten Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181057323
quote:
16s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 16:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat zou de beste manier om zijn om de performance en geheugengebruik te meten dan met een webapplicatie?
De meeste moderne webbrowsers hebben tegenwoordig wel een debugger.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181151661
Deze vraag kwam net dus van een klant. _O-

quote:
<persoon x> geeft aan dat hij met de f12 knop in de code van het systeem komt en kan aanpassen. Je ziet daar de code/wat cijfertjes en lettertjes staan maar kan toch niets aanpassen?
We wilden eigenlijk antwoorden dat die persoon een groot security lek heeft gevonden en dat dat wel een paar maanden kan kosten om te fixen.
pi_181152163
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:17 schreef Farenji het volgende:
Deze vraag kwam net dus van een klant. _O-

[..]

We wilden eigenlijk antwoorden dat die persoon een groot security lek heeft gevonden en dat dat wel een paar maanden kan kosten om te fixen.
Hahahaha gaaf. :D _O-

မေတ္တာဖြင့် Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181204557
Mensen die met Angular werken hier?

Ystävällisin terveisin Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181207944
quote:
10s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:17 schreef Farenji het volgende:
Deze vraag kwam net dus van een klant. _O-

[..]

We wilden eigenlijk antwoorden dat die persoon een groot security lek heeft gevonden en dat dat wel een paar maanden kan kosten om te fixen.
_O- Benieuwd hoe je na die paar maanden de fix gaat demonstreren.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181223345
Jongens, wat zouden jullie vinden van een eigen SC binnen DIG? *O*

De andere mods zien het ook zitten.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2018 09:38:42 ]
pi_181223385
quote:
17s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:38 schreef DevFreak het volgende:
Jongens, wat zouden jullie vinden van een eigen SC binnen DIG? *O*

De andere mods zien het ook zitten.
ik ben voor. :Y
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator donderdag 16 augustus 2018 @ 10:07:27 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181223836
quote:
17s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:38 schreef DevFreak het volgende:
Jongens, wat zouden jullie vinden van een eigen SC binnen DIG? *O*

De andere mods zien het ook zitten.
Prima mits er alleen bots in zitten :P het blijft wel DIG hè.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181224081
quote:
1s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 09:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

ik ben voor. :Y
quote:
2s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Prima mits er alleen bots in zitten :P het blijft wel DIG hè.
ik heb er alvast wat van gemaakt :P
pi_181300405
Oef lastige afweging, de keuze tussen dit topic en de DIG SC...

Hoe dan ook, ik ben aan het overwegen PHP te dumpen en wat meer te gaan doen met C#. Heb het hele webontwikkelen echt gezien :r
pi_181301470
quote:
7s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:08 schreef DevFreak het volgende:
Oef lastige afweging, de keuze tussen dit topic en de DIG SC...

Hoe dan ook, ik ben aan het overwegen PHP te dumpen en wat meer te gaan doen met C#. Heb het hele webontwikkelen echt gezien :r
Je kan toch ook webdevelopment doen met C#? Back-end in C# i.p.v. PHP?

S přátelským pozdravem Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181301627
quote:
7s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:08 schreef DevFreak het volgende:
Oef lastige afweging, de keuze tussen dit topic en de DIG SC...

Hoe dan ook, ik ben aan het overwegen PHP te dumpen en wat meer te gaan doen met C#. Heb het hele webontwikkelen echt gezien :r
Hmmm ja misschien moeten we deze even laten voor wat het is zodat we niet met twee kadavers zitten straks.

വിശ്വസ്തതയോടെ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 19 augustus 2018 @ 17:08:32 #259
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_181301783
quote:
7s.gif Op zondag 19 augustus 2018 16:08 schreef DevFreak het volgende:
Oef lastige afweging, de keuze tussen dit topic en de DIG SC...

Hoe dan ook, ik ben aan het overwegen PHP te dumpen en wat meer te gaan doen met C#. Heb het hele webontwikkelen echt gezien :r
C# ftw ^O^
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_181301906
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181367646
Vandaag druk bezig en echt dit gevoel :D



maar druk bezig in een refactoring en dan krijg je dat als je het "netjes" maakt dat je dan overal of dingen oplost, of nieuwe problemen maakt. :{w
Redacted
pi_181367703
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:01 schreef cablegunmaster het volgende:
Vandaag druk bezig en echt dit gevoel :D

[ afbeelding ]

maar druk bezig in een refactoring en dan krijg je dat als je het "netjes" maakt dat je dan overal of dingen oplost, of nieuwe problemen maakt. :{w
Geen last van, ik veroorzaak geen bugs.
pi_181373727
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 11:03 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Geen last van, ik veroorzaak geen bugs.
Oh dan codeer je ook niet, lekker makkelijk :D
Geen code, geen bugs. ;)
Redacted
pi_181374734
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 15:35 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Oh dan codeer je ook niet, lekker makkelijk :D
Geen code, geen bugs. ;)
Haha _O-
pi_181411318
Redacted
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 06:10:58 #266
370352 I
Eye for an I
pi_181416193
quote:
:D! Pijnlijke waarheid.
pi_181417670
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 06:10 schreef I. het volgende:

[..]

:D! Pijnlijke waarheid.
En dan komt er altijd een manager op je af:

"heb je een backup gemaakt? Want x en X heeft nog gegevens nodig uit die tabel"

*stilte*

"eeeeuh..... nee?"
Redacted
pi_181549250
Wat ontwikkelen we ? :P

Ik ben nog steeds bezig met mijn socket HttpLiveservertje maar het kan nog niet Hello world teruggeven, maar nog even het WS protocol erin zetten dan heb ik dat ook weer voor elkaar O+ (2 -3 weken ) elke keer 4 uurtjes verder. :*

Dan ben ik echt benieuwd hoe het dan werkt. :Y Dan wil ik pong spelen op een schermpje.
En reallife reageren op een balletje dat beweegt. :9
Redacted
pi_181551139
Ik heb mijn applicatie zo ver dat die server side rendered is. Afgelopen week bezig geweest met responsive maken vanuit mobile first. Nu ziet die er op desktop degelijk uit maar is nog niet super natuurlijk.

Maar de desktop versie krijgt wat functionaliteiten met een wat lagere prioriteit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 29 augustus 2018 @ 22:04:10 #270
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_181559453
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik heb mijn applicatie zo ver dat die server side rendered is. Afgelopen week bezig geweest met responsive maken vanuit mobile first. Nu ziet die er op desktop degelijk uit maar is nog niet super natuurlijk.

Maar de desktop versie krijgt wat functionaliteiten met een wat lagere prioriteit.
Netjes,

Hoeveel voordeel heeft dat server side renderen nu? Seo plus bijv. 20 tot 50ms rendertijd minder voor een gemiddelde pagina?

Hoe werkt dat eigenlijk? Wordt er dan de eigenlijke pagina toegestuurd naar de client plus de gerenderde content? Wordt de te verzenden data dan niet noemenswaardig meer?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_181559945
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:04 schreef embedguy het volgende:

[..]

Netjes,

Hoeveel voordeel heeft dat server side renderen nu? Seo plus bijv. 20 tot 50ms rendertijd minder voor een gemiddelde pagina?

Hoe werkt dat eigenlijk? Wordt er dan de eigenlijke pagina toegestuurd naar de client plus de gerenderde content? Wordt de te verzenden data dan niet noemenswaardig meer?
Ja voor SEO doet het erg veel, de broncode gaat van:
1<router-outlet></router-outlet>
naar een complete HTML structuur.

Qua laadtijd duurt het initieel langer om te laden (nog wel, Angular Universal wat ik gebruik is nog erg nieuw en er zijn verbeteringen onderweg).

De perceived performance gaat daarentegen omhoog, dus het lijkt of die sneller laad omdat de DOM al wordt ingevuld tijdens het laden van de javascript en niet pas daarna.


vennlig hilsen Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 29 augustus 2018 @ 22:22:49 #272
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_181560170
quote:
16s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja voor SEO doet het erg veel, de broncode gaat van:
[ code verwijderd ]

naar een complete HTML structuur.

Qua laadtijd duurt het initieel langer om te laden (nog wel, Angular Universal wat ik gebruik is nog erg nieuw en er zijn verbeteringen onderweg).

De perceived performance gaat daarentegen omhoog, dus het lijkt of die sneller laad omdat de DOM al wordt ingevuld tijdens het laden van de javascript en niet pas daarna.


vennlig hilsen Flip.
Ah, op die manier. Ik had een heel ander beeld bij 'renderen'. Nice, weer wat geleerd.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_181560246
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:22 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Ik had een heel ander beeld bij 'renderen'. Nice, weer wat geleerd.
Het is als het ware de gegenereerde content (waar de meeste webapplicaties bijna volledig uit bestaan volgens mij?) renderen en als een pagina opsturen naar de gebruiker.

Հարգանքներով Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181560299
Waarin was je die server trouwens aan het bouwen?

Klinkt zeker wel als een tof project.

ขอแสดงความนับถือ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181576572
quote:
16s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:25 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarin was je die server trouwens aan het bouwen?

Klinkt zeker wel als een tof project.

ขอแสดงความนับถือ Flip.
Ik schrijf hem in Java :P

HTTP Protocol, GET Request helemaal ontleden en vervolgens eigen interpretatie schrijven om te begrijpen hoe het HTTP protocol in elkaar steekt. De volgende stap is v1.1 ondersteunen om verzoeken te ondersteunen. En Websockets ondersteunen want dat is simpel als je het snapt en het WS protocol implementeren O+ .

https://en.wikipedia.org/wiki/Hypertext_Transfer_Protocol

:P

WS Protocol dat ik ga ontleden:
https://tools.ietf.org/html/rfc6455#section-5.2
Redacted
pi_181592897
Grootste angst voor developers, dat je faalt. Zeg ik tegen mezelf, dat doe ik al . dus waar kan ik nu nog bang voor zijn?
Dus gewoon er voor gaan . *O* Nee heb ik al , nu wil ik ja krijgen . *O*
Redacted
pi_181596629
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 17:11 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ik schrijf hem in Java :P

HTTP Protocol, GET Request helemaal ontleden en vervolgens eigen interpretatie schrijven om te begrijpen hoe het HTTP protocol in elkaar steekt. De volgende stap is v1.1 ondersteunen om verzoeken te ondersteunen. En Websockets ondersteunen want dat is simpel als je het snapt en het WS protocol implementeren O+ .

https://en.wikipedia.org/wiki/Hypertext_Transfer_Protocol

:P

WS Protocol dat ik ga ontleden:
https://tools.ietf.org/html/rfc6455#section-5.2
Oh dat is wel gaaf en iets waar je aardig wat van leert denk ik? :o

Vet zulke projecten ja. _O_

કાઇન્ડ સાદર Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181612713
quote:
16s.gif Op vrijdag 31 augustus 2018 13:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Oh dat is wel gaaf en iets waar je aardig wat van leert denk ik? :o

Vet zulke projecten ja. _O_

કાઇન્ડ સાદર Flip.
mwhoah ik zit nu met de handshake dat ik alles heb staan maar dat de handshake nog nietdoorheeft dat hij geaccepteerd status moet hebben op de websocket. :P Kortom doe nog wat fout . :D
Redacted
pi_181613761
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 00:29 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

mwhoah ik zit nu met de handshake dat ik alles heb staan maar dat de handshake nog nietdoorheeft dat hij geaccepteerd status moet hebben op de websocket. :P Kortom doe nog wat fout . :D
Je bent niet alleen. :r

Vandaag lopen kutten met Rxjs en lazy loading. :P

Lazy loading werkt nu bijna, de module zie ik geladen worden op een route alleen nog niet gerendered worden. :')

Maar was het zat morgen even uitzoeken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 1 september 2018 @ 02:35:06 #280
370352 I
Eye for an I
pi_181614750
Hier nog steeds bezig met het admingedeelte van fokcrew. *O* Werkt in laravel (PHP dus) wel lekker. Zat wel even te twijfelen om één controller per model te gebruiken dus voor zowel front-, als back-end, maar da's in het belang van de views niet heel praktisch, dus nu gewoon een extra mapje met admin-related controllers voor alle bewerkbare models.

[ Bericht 0% gewijzigd door I op 01-09-2018 02:48:35 ]
pi_181619513
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 02:35 schreef I. het volgende:
Hier nog steeds bezig met het admingedeelte van fokcrew. *O* Werkt in laravel (PHP dus) wel lekker. Zat wel even te twijfelen om één controller per model te gebruiken dus voor zowel front-, als back-end, maar da's in het belang van de views niet heel praktisch, dus nu gewoon een extra mapje met admin-related controllers voor alle bewerkbare models.
Nice, lekker bezig. Laravel volgt het MVC model? Nog nooit in verdiept, weet alleen dat een studiegenoot aardig lyrisch over Laravel is. :P

Agur bero bat Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181619634



Simulatie gedraaid met een (erg) brakke verbinding, caching uitgeschakeld vanaf localmachine uncompressed et cetera, hierbij is de eerste meaningfull paint met server side rendering ingeschakeld 4011 milliseconde sneller op het scherm op een totaaltijd van 9557 milliseconde bij SSR.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 1 september 2018 @ 16:06:38 #283
370352 I
Eye for an I
pi_181622571
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nice, lekker bezig. Laravel volgt het MVC model? Nog nooit in verdiept, weet alleen dat een studiegenoot aardig lyrisch over Laravel is. :P

Agur bero bat Flip.
Soort van, ja. Er zitten wel wat extra haken en ogen aan waardoor de maker van Laravel het geen MVC Framework wil noemen. :P Maar in de basis komt je met de MVC logica al een heel eind.

Ik ben ook echt groot fan. :Y Het werkt echt heel fijn.
  zaterdag 1 september 2018 @ 16:08:01 #284
370352 I
Eye for an I
pi_181622608
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Simulatie gedraaid met een (erg) brakke verbinding, caching uitgeschakeld vanaf localmachine uncompressed et cetera, hierbij is de eerste meaningfull paint met server side rendering ingeschakeld 4011 milliseconde sneller op het scherm op een totaaltijd van 9557 milliseconde bij SSR.
Nice. :7 Da's al een flinke vooruitgang iig.
pi_181623044
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:06 schreef I. het volgende:

[..]

Soort van, ja. Er zitten wel wat extra haken en ogen aan waardoor de maker van Laravel het geen MVC Framework wil noemen. :P Maar in de basis komt je met de MVC logica al een heel eind.

Ik ben ook echt groot fan. :Y Het werkt echt heel fijn.
Mocht ik eens php kiezen voor een toepassing ga ik zeker laravel bestuderen. :Y
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_181623059
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:08 schreef I. het volgende:

[..]

Nice. :7 Da's al een flinke vooruitgang iig.
Yup.

Op mijn 4g heb ik gewoon een pageload van 600ms of zo dus dat iz wel prima.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 1 september 2018 @ 16:31:35 #287
370352 I
Eye for an I
pi_181623104
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Mocht ik eens php kiezen voor een toepassing ga ik zeker laravel bestuderen. :Y
Sla voor referentie dan maar vast laracasts.com op. :P Laravel in video's perfect uitgelegd. :7
  zaterdag 1 september 2018 @ 16:31:56 #288
370352 I
Eye for an I
pi_181623108
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Yup.

Op mijn 4g heb ik gewoon een pageload van 600ms of zo dus dat iz wel prima.
Dat zit zeker goed. :Y
pi_181664647
quote:
16s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nice, lekker bezig. Laravel volgt het MVC model? Nog nooit in verdiept, weet alleen dat een studiegenoot aardig lyrisch over Laravel is. :P

Agur bero bat Flip.
Hier ook , het is beter dan zover al die andere PHP frameworks qua helderheid en hoe het in elkaar steekt. :D
Redacted
pi_181664674
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 01:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Je bent niet alleen. :r

Vandaag lopen kutten met Rxjs en lazy loading. :P

Lazy loading werkt nu bijna, de module zie ik geladen worden op een route alleen nog niet gerendered worden. :')

Maar was het zat morgen even uitzoeken.
Ik heb hem werkende *O* althans handschudden, nu kan ik "send("Appel"); " doen... maar snapt natuurlijk mijn server niks van "Send" commando :{w . want dat is niet geïmplementeerd. Want dat is de volgende stap :P .

[ Bericht 4% gewijzigd door cablegunmaster op 03-09-2018 17:13:59 ]
Redacted
pi_181700032
Dat moment dat je je branch moet bijwerken van trunk, en je ziet hoeveel commits er nog moeten gemerged worden in je branch. Gelukkig is het zeer geisoleerd van elkaar maar toch zijn het er veel :D .
Redacted
pi_181729597
Gaat rustig met devven hier? Morgen weer verder met de HTTP Server om de socket verbinding goed te implementeren.

Client voor een websocket is redelijk simpel:
https://developer.mozilla(...)_client_applications

Protocol handshake zit erin *O* Zie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/WebSocket

Nu nog de Server implementatie van de websocket:
Ik ben nu bezig met de "Exchanging Data Frames" gedeelte om te kijken hoe ik dit implementeer.
https://developer.mozilla(...)ng_WebSocket_servers
Redacted
  donderdag 6 september 2018 @ 17:28:19 #293
370352 I
Eye for an I
pi_181730341
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:57 schreef cablegunmaster het volgende:
Gaat rustig met devven hier? Morgen weer verder met de HTTP Server om de socket verbinding goed te implementeren.

Client voor een websocket is redelijk simpel:
https://developer.mozilla(...)_client_applications

Protocol handshake zit erin *O* Zie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/WebSocket

Nu nog de Server implementatie van de websocket:
Ik ben nu bezig met de "Exchanging Data Frames" gedeelte om te kijken hoe ik dit implementeer.
https://developer.mozilla(...)ng_WebSocket_servers
Nice _O_ Wel leuk spul is dat. :9
  donderdag 6 september 2018 @ 17:28:47 #294
370352 I
Eye for an I
pi_181730355
Gisteravond weer even bezig geweest met fokcrew :P Admingedeelte afronden, zorgen dat er netjes authenticatie nodig is om daar bij te komen, nog wat create functies toegevoegd zodat er ook info toe te voegen is in de front-end ipv. alleen maar wijzigen. :+

Design-wise is er nog niks aan gedaan, dat moet straks een beetje gaan lijken op http://fokcrew.nl;



Straks kan binnen nu en een weekje zijn, maar ook nog langer dan een maand duren. :+
pi_181731912
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:28 schreef I. het volgende:
Gisteravond weer even bezig geweest met fokcrew :P Admingedeelte afronden, zorgen dat er netjes authenticatie nodig is om daar bij te komen, nog wat create functies toegevoegd zodat er ook info toe te voegen is in de front-end ipv. alleen maar wijzigen. :+

Design-wise is er nog niks aan gedaan, dat moet straks een beetje gaan lijken op http://fokcrew.nl;

[ afbeelding ]

Straks kan binnen nu en een weekje zijn, maar ook nog langer dan een maand duren. :+
Welke taal / framework gebruik je ? :P
Redacted
  donderdag 6 september 2018 @ 18:40:12 #296
370352 I
Eye for an I
pi_181731983
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:36 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Welke taal / framework gebruik je ? :P
PHP, Laravel. :D Eloquent relationships helpen daarbij écht een hoop. :9 M'n routes list wordt wel echt huge door alle relaties die ik nu dus ook gebruik om data te pre-definen bij het aanmaken van nieuwe items. :P Maar da's alleen maar gunstig. :+
pi_181732011
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:40 schreef I. het volgende:

[..]

PHP, Laravel. :D Eloquent relationships helpen daarbij écht een hoop. :9 M'n routes list wordt wel echt huge door alle relaties die ik nu dus ook gebruik om data te pre-definen bij het aanmaken van nieuwe items. :P Maar da's alleen maar gunstig. :+
Correct :) .
maar dat is niet erg hoort erbij . :9
Redacted
  donderdag 6 september 2018 @ 18:46:30 #298
370352 I
Eye for an I
pi_181732120
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:41 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Correct :) .
maar dat is niet erg hoort erbij . :9
Mooi spul. :D

Is ook zo. :+ Maakt het een goed te beheren omgeving, en da's precies het doel.
pi_181732567
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:46 schreef I. het volgende:

[..]

Mooi spul. :D

Is ook zo. :+ Maakt het een goed te beheren omgeving, en da's precies het doel.
Daarbij ook migraties gemaakt om gemakkelijk te testen? :P
Redacted
  donderdag 6 september 2018 @ 19:21:16 #300
370352 I
Eye for an I
pi_181732742
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:10 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Daarbij ook migraties gemaakt om gemakkelijk te testen? :P
Heb bij het aanmaken van de models direct alle migraties klaargezet. Als ik de structuur straks een beetje klaar heb ram ik er nog een paar seeders tegenaan met sample-data, dan kan het échte testen beginnen. :P
pi_181733003
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:21 schreef I. het volgende:

[..]

Heb bij het aanmaken van de models direct alle migraties klaargezet. Als ik de structuur straks een beetje klaar heb ram ik er nog een paar seeders tegenaan met sample-data, dan kan het échte testen beginnen. :P
Goed werk. Ga je bootstrap er bij pakken of zelf iets maken?

Kijk eens hiernaar voor je Tables, dit werkt ideaal, met JSON je tables vullen in plaats van HTML elke keer in te tikken voor "standaard" tables.

http://bootstrap-table.wenzhixin.net.cn/
Redacted
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')