abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180274672
Zat net al even te googlen maar kon het antwoord niet helemaal goed vinden. Ik ga mijn thuisnetwerk uitbreiden met homeplugs zodat ik op meerdere plekken bedraad internet krijg.

Maar ik weet nog niet zeker of ik WiFi wil in de homeplugs. Hoe werkt dat precies? Creëert de homeplug een nieuw WiFi netwerk of vergroot 'ie het huidige? Dat laatste is eigenlijk mijn wens namelijk.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_180275104
Sorry maar wat versta je precies onder een 'homeplug'? Bedoel je Power over Ethernet?

Edit:
Dus zegmaar 'internet uit een stopcontact'? :)

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2018 10:04:27 ]
pi_180275169
De powerland adapters die ik heb gehad creëerden een nieuw WiFi netwerk.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:14:25 #4
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_180275460
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:00 schreef DevFreak het volgende:
(...) je Power over Ethernet?

Edit:
Dus zegmaar 'internet uit een stopcontact'? :)
PoE is exact het omgekeerde van 'internet uit een stopcontact', nl. stroom uit een ethernetkabel.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:15:29 #5
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_180275498
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:34 schreef Black-Death het volgende:
Creëert de homeplug een nieuw WiFi netwerk of vergroot 'ie het huidige? Dat laatste is eigenlijk mijn wens namelijk.
Wat bedoel je met het 'vergroten' van je huidige netwerk ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_180275915
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:00 schreef DevFreak het volgende:
Sorry maar wat versta je precies onder een 'homeplug'? Bedoel je Power over Ethernet?

Edit:
Dus zegmaar 'internet uit een stopcontact'? :)
Yes
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:04 schreef dimmak het volgende:
De powerland adapters die ik heb gehad creëerden een nieuw WiFi netwerk.
Oke, maar dat zegt niet dat het onmogelijk is om de homeplugs op een bestand wifi netwerk aan te sluiten ;) Maar de vraag is dus of dat kan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:15 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Wat bedoel je met het 'vergroten' van je huidige netwerk ?
Bereik en signaalsterkte vergroten.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_180275955
Ik zou een centraal geplaatst accesspoint aanbevelen.

Mocht je toch powerline adapters willen gebruiken, dan is Devolo wel één van de stabielere. Ook eenvoudig in te stellen en te updaten met de cockpit software.
pi_180275963
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:31 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Yes

[..]

Oke, maar dat zegt niet dat het onmogelijk is om de homeplugs op een bestand wifi netwerk aan te sluiten ;) Maar de vraag is dus of dat kan.

[..]

Bereik en signaalsterkte vergroten.
Dan moet je een WiFi repeater zoeken met een lanpoort.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_180275987
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:33 schreef dimmak het volgende:

[..]

Dan moet je een WiFi repeater zoeken met een lanpoort.
WiFi repeaters eten de helft van je WiFi bandbreedte op, aangezien ze ook onderling met router of accesspoint moeten communiceren. Afrader.
pi_180276036
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

WiFi repeaters eten de helft van je WiFi bandbreedte op, aangezien ze ook onderling met router of accesspoint moeten communiceren. Afrader.
Ik beantwoord alleen maar de vraag van TS. :P Persoonlijk zou ik overal een goed bekabeld netwerk aanleggen en kiezen voor een goede router. :)
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:36:51 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180276064
Geen ervaring mee maar zoals ik het lees is uitbreiding van het bestaande netwerk uit de router mogelijk. Deze toch? http://www.homeplug.org/explore-homeplug/hybrid/
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180276251
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:00 schreef DevFreak het volgende:
Sorry maar wat versta je precies onder een 'homeplug'? Bedoel je Power over Ethernet?

Edit:
Dus zegmaar 'internet uit een stopcontact'? :)
Eerder ethernet over power dan, maar goed.

En afhankelijk van wat je koopt is die keuze aan jezelf, je kan vaak je bestaande wifi kopiëren of een nieuwe toevoegen.
pi_180276257
Powerline is in de meeste gevallen rampzalig. Werkt alleen goed over harde-kern (dus niet in verlengdozen!) en liefst op dezelfde stroomgroep met een kleine afstand. Enkel in grote uitzonderingsgevallen zou je het moeten gebruiken. Beter is om gewoon een netwerkkabeltje te trekken.

Kan je niet uit met een goed access point? Veel problemen met wifi zijn op te lossen door het standaard afval van de providers niet te gebruiken en een bijvoorbeeld een Ubiquiti AP Pro te kopen. Ben je voor rond de 110 euro klaar.
pi_180276314
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:14 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

PoE is exact het omgekeerde van 'internet uit een stopcontact', nl. stroom uit een ethernetkabel.
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:45 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Eerder ethernet over power dan, maar goed.

En afhankelijk van wat je koopt is die keuze aan jezelf, je kan vaak je bestaande wifi kopiëren of een nieuwe toevoegen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet
pi_180276521
quote:
Wat probeer je nu te zeggen?

Je haalt Power over Ethernet (PoE) door de war met Power Line Communication (PLC).

PoE: https://nl.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet
PLC: https://nl.wikipedia.org/wiki/Power_line_communication
pi_180276560
quote:
Ja gast, ik weet wat het is, maar dit is dus niet wat TS bedoelt, die wil netwerk over z'n stroomkabel, niet stroom over z'n netwerkkabel
pi_180276782
quote:
Power over Ethernet is om een netwerkdevice te voeden via de netwerkkabel.

Powerline is om netwerk / internet over het stroomnetwerk te krijgen.

Ik weet niet welk punt je probeert te maken maar het lukt niet echt.
pi_180276813
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:45 schreef GereDathan het volgende:
Powerline is in de meeste gevallen rampzalig. Werkt alleen goed over harde-kern (dus niet in verlengdozen!) en liefst op dezelfde stroomgroep met een kleine afstand. Enkel in grote uitzonderingsgevallen zou je het moeten gebruiken. Beter is om gewoon een netwerkkabeltje te trekken.

Kan je niet uit met een goed access point? Veel problemen met wifi zijn op te lossen door het standaard afval van de providers niet te gebruiken en een bijvoorbeeld een Ubiquiti AP Pro te kopen. Ben je voor rond de 110 euro klaar.
Powerline inderdaad alleen via massief koperen draden gebruiken, dus niet via een verlengsnoer.

Met Devolo overigens wel goede ervaringen, zolang je het maar binnen de 15 tot 20 meter draadlengte houdt, en dat is vaak meer dan genoeg om je WiFi naar een centrale plek in huis te krijgen.
pi_180276870
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:01 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wat probeer je nu te zeggen?

Je haalt Power over Ethernet (PoE) door de war met Power Line Communication (PLC).

PoE: https://nl.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet
PLC: https://nl.wikipedia.org/wiki/Power_line_communication
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:04 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja gast, ik weet wat het is, maar dit is dus niet wat TS bedoelt, die wil netwerk over z'n stroomkabel, niet stroom over z'n netwerkkabel
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Power over Ethernet is om een netwerkdevice te voeden via de netwerkkabel.

Powerline is om netwerk / internet over het stroomnetwerk te krijgen.

Ik weet niet welk punt je probeert te maken maar het lukt niet echt.
Oh, mijn excuses. Ik dacht oprecht dat het om PoE ging. Dat betekent dat ik al mijn hele leven de verkeerde benaming gebruik. :P :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2018 11:23:24 ]
pi_180276903
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Powerline inderdaad alleen via massief koperen draden gebruiken, dus niet via een verlengsnoer.

Met Devolo overigens wel goede ervaringen, zolang je het maar binnen de 15 tot 20 meter draadlengte houdt, en dat is vaak meer dan genoeg om je WiFi naar een centrale plek in huis te krijgen.
Nadeel is dat je de afstand vaak amper kan inschatten, stroomkabels lopen soms via de meest stomme routes. Tegenwoordig ook allemaal via centraaldozen en wat je daar in aantreft krijg je ook tranen van in je ogen (kroonsteentjes en half gare lasdoppen).

Voor mij is het echt een uiterst redmiddel, als er niks anders meer kan dan powerline.
pi_180276967
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:23 schreef DevFreak het volgende:

[..]


[..]


[..]

Oh, mijn excuses. Ik dacht oprecht dat het om PoE ging. Dat betekent dat ik al mijn hele leven de verkeerde benaming gebruik. :P :@
Dat heb je met devs he :D
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:28:25 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180276982
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:34 schreef Black-Death het volgende:
Maar ik weet nog niet zeker of ik WiFi wil in de homeplugs. Hoe werkt dat precies? Creëert de homeplug een nieuw WiFi netwerk of vergroot 'ie het huidige? Dat laatste is eigenlijk mijn wens namelijk.
Wat bedoel je met het laatste?

Dat wifi apparaten onderling nog steeds met elkaar kunnen communiceren als ze verbonden zijn via verschillende homeplugs? Dat kan prima.
So we just called him Fred
pi_180276987
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat heb je met devs he :D
Ik heb ook veel met netwerken gedaan dus ik dacht dat ik ook wat wist. :')
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:29:32 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180277005
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:33 schreef dimmak het volgende:

[..]

Dan moet je een WiFi repeater zoeken met een lanpoort.
En wat doet die anders dan wat TS wil?
So we just called him Fred
pi_180277008
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Nadeel is dat je de afstand vaak amper kan inschatten, stroomkabels lopen soms via de meest stomme routes. Tegenwoordig ook allemaal via centraaldozen en wat je daar in aantreft krijg je ook tranen van in je ogen (kroonsteentjes en half gare lasdoppen).

Voor mij is het echt een uiterst redmiddel, als er niks anders meer kan dan powerline.
Uiteraard gaat er niets boven een via PoE (@DevFreak) gevoed accesspoint, centraal in de woning geplaatst.

Ik heb 3 Ruckus Unleashed R500/R510 accesspoints hangen (2 in woning, 1 in garage) maar dat is dan wel weer een dure hobby.
pi_180277017
quote:
4s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:23 schreef DevFreak het volgende:

[..]

[..]

[..]

Oh, mijn excuses. Ik dacht oprecht dat het om PoE ging. Dat betekent dat ik al mijn hele leven de verkeerde benaming gebruik. :P :@
Haha, wie had verwacht dat je op deze warme vrijdag nog iets zou leren ook ;)
pi_180277027
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Haha, wie had verwacht dat je op deze warme vrijdag nog iets zou leren ook ;)
Dat ook en ben best wel naar de filistijnen. Vanmiddag veeeel slaap inhalen gok ik :P
pi_180277028
quote:
16s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:28 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik heb ook veel met netwerken gedaan dus ik dacht dat ik ook wat wist. :')
Ik dev dan weer niet, behalve MSX Basic.
pi_180277034
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Uiteraard gaat er niets boven een via PoE (@DevFreak) gevoed accesspoint, centraal in de woning geplaatst.

Ik heb 3 Ruckus Unleashed R500/R510 accesspoints hangen (2 in woning, 1 in garage) maar dat is dan wel weer een dure hobby.
Maar wel een slimme keus, de Ruckus heeft eigen beheersoftware in zich. Hoewel ik de AP's van Ubiquiti mooier vind kies ik er vaak niet voor ivm de benodigde server bij meer dan 1 AP.
pi_180277213
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Maar wel een slimme keus, de Ruckus heeft eigen beheersoftware in zich. Hoewel ik de AP's van Ubiquiti mooier vind kies ik er vaak niet voor ivm de benodigde server bij meer dan 1 AP.
Ja, zowel met zonedirector als unleashed veel geplaatst. Werkt goed, goede seamless roaming, je krijgt ze niet snel over de zeik dus fijn om in dichtbevolkt WiFi-gebied in te zetten.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:49:30 #31
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180277348
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:29 schreef MaGNeT het volgende:
Ruckus Unleashed R500/R510
:o! Die dingen zijn inderdaad wel extreem duur _O-. Dan hoop ik wel dat je er echt nooit meer naar om hoeft te kijken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180277400
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:49 schreef jogy het volgende:

[..]

:o! Die dingen zijn inderdaad wel extreem duur _O-. Dan hoop ik wel dat je er echt nooit meer naar om hoeft te kijken.
Wat vind jij extreem duur?

Goede wifi mag iets kosten, hoeveel gezeik je er wel niet over hoort...
pi_180277419
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:45 schreef GereDathan het volgende:
Powerline is in de meeste gevallen rampzalig. Werkt alleen goed over harde-kern (dus niet in verlengdozen!) en liefst op dezelfde stroomgroep met een kleine afstand. Enkel in grote uitzonderingsgevallen zou je het moeten gebruiken. Beter is om gewoon een netwerkkabeltje te trekken.

Kan je niet uit met een goed access point? Veel problemen met wifi zijn op te lossen door het standaard afval van de providers niet te gebruiken en een bijvoorbeeld een Ubiquiti AP Pro te kopen. Ben je voor rond de 110 euro klaar.
Ik had zelf thuis geen zin om gaten te boren dus ik gebruik al heel lang powerline adapters om mijn laptop in andere kamer te connecten. Werkt bij mij heel stabiel, alleen de snelheid valt tegen. Volgens de theorie zou je zo'n 300 Mb/s moeten kunnen halen maar dat haal ik bij lange na niet. Ben blij als ik 80 haal, maar dat is wel meer dan ik over wifi met die (behoorlijk oude) laptop haal. Inderdaad moet je wel de adapters meteen in de WCD pluggen.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:55:42 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180277480
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wat vind jij extreem duur?

Goede wifi mag iets kosten, hoeveel gezeik je er wel niet over hoort...
Voor huis tuin en keuken gebruik (Dus redelijk weinig belasting, niet meer dan 10 connecties (of met feestjes 20/30) en geen noodzaak aan v-lans etc) zou ik niet heel veel verder kijken dan max 200 euro per apparaat eerlijk gezegd. 800+ per apparaat dus 2400 in totaal voor een thuis wifi netwerk vind ik wel ietwat aan de gortige kant.

Spul van Ali express kopen en bidden dat de apparatuur van 6 euro per stuk goed werkt is dan ook weer gekkigheid, dat dan weer wel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 6 juli 2018 @ 12:11:09 #35
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_180277862
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:31 schreef Black-Death het volgende:
Bereik en signaalsterkte vergroten.
Dat is alleen mogelijk door je bestaande AP te voorzien van betere antenne's.

Zo'n wifi homeplug is gewoon een extra AP. Je kan ze wel instellen met dezelfde SSID en PSK en dan zal je apparatuur naadloos moeten overschakelen tussen de verschillende AP's, maar da's niet hetzelfde als het bereik en signaalsterkte vergroten.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_180278244
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wat bedoel je met het laatste?

Dat wifi apparaten onderling nog steeds met elkaar kunnen communiceren als ze verbonden zijn via verschillende homeplugs? Dat kan prima.
Nou meer dan mijn iPhone niet steeds moet zoeken en opnieuw verbinden als ik van de tuin naar de zolder loop bijvoorbeeld. Dus 1 WiFi-netwerk.

Andere optie is via powerline een access point naar boven toe (kabel trekken gaat niet lukken denk ik). En die loopt dan wel via zelfde WiFi? (heb volgens mij nog wel wat apparatuur liggen thuis)

[ Bericht 2% gewijzigd door Black-Death op 06-07-2018 12:32:44 ]
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_180279012
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:55 schreef jogy het volgende:

[..]

Voor huis tuin en keuken gebruik (Dus redelijk weinig belasting, niet meer dan 10 connecties (of met feestjes 20/30) en geen noodzaak aan v-lans etc) zou ik niet heel veel verder kijken dan max 200 euro per apparaat eerlijk gezegd. 800+ per apparaat dus 2400 in totaal voor een thuis wifi netwerk vind ik wel ietwat aan de gortige kant.

Spul van Ali express kopen en bidden dat de apparatuur van 6 euro per stuk goed werkt is dan ook weer gekkigheid, dat dan weer wel.
De Ruckus heb je al voor rond de 400.

Maar als je over 200 praat dan kan je prima terecht bij Ubiquiti bijvoorbeeld. Allemaal 100.000 maal beter dan de zooi die providers in hun apparaten stoppen.
pi_180279044
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:27 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Nou meer dan mijn iPhone niet steeds moet zoeken en opnieuw verbinden als ik van de tuin naar de zolder loop bijvoorbeeld. Dus 1 WiFi-netwerk.

Andere optie is via powerline een access point naar boven toe (kabel trekken gaat niet lukken denk ik). En die loopt dan wel via zelfde WiFi? (heb volgens mij nog wel wat apparatuur liggen thuis)
Dat gaat je niet lukken met het huis-tuin-keuken spul wat je nu wilt kopen. Daarvoor moet er een controller gebruikt worden die zorgt dat je iPhone constant overgedragen wordt aan het beste station. En dan kom je al snel bij Ruckus Unleashed (ingebouwde controller) of Ubiquiti (virtuele controller) uit. Dat ga je met powerline (wat al veel andere issues heeft zoals slechte of trage verbindingen) echt niet oplossen.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 13:13:12 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180279125
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De Ruckus heb je al voor rond de 400.

Maar als je over 200 praat dan kan je prima terecht bij Ubiquiti bijvoorbeeld. Allemaal 100.000 maal beter dan de zooi die providers in hun apparaten stoppen.
Ja, providerspul is historisch gezien wel een beetje om te huilen. Al zie ik dat tegenwoordig ook al verbeteren. bijvoorbeeld bij ziggo met die powerpromise. Vind ik wel een hele verbetering.

Thuis heb ik ooit een keer een beetje een goede router gekocht (https://www.linksys.com/nl/p/P-WRT1200AC/) en daar dd-wrt op gefrot en spelendergewijs erachter gekomen dat je niet heel erg veel met de geavanceerde instellingen moet gaan spelen als je niet weet waar de klepel hangt :'). Maar met een goede router heb je al een stuk minder noodzaak aan verder gerotzooi.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180279524
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat gaat je niet lukken met het huis-tuin-keuken spul wat je nu wilt kopen. Daarvoor moet er een controller gebruikt worden die zorgt dat je iPhone constant overgedragen wordt aan het beste station. En dan kom je al snel bij Ruckus Unleashed (ingebouwde controller) of Ubiquiti (virtuele controller) uit. Dat ga je met powerline (wat al veel andere issues heeft zoals slechte of trage verbindingen) echt niet oplossen.
Aight, helder! :)

Accesspoint dus gebruiken boven?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_180279799
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:13 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja, providerspul is historisch gezien wel een beetje om te huilen. Al zie ik dat tegenwoordig ook al verbeteren. bijvoorbeeld bij ziggo met die powerpromise. Vind ik wel een hele verbetering.
Gok ik juist als ik gok dat je nog nooit met die 'Powerpromise' te maken heeft gehad?

Ik wel, meerdere keren, en minstens 5 van de 10 keer is de monteur weggegaan zonder het fatsoenlijk werkend te krijgen.

Nog even los van het feit dat je beter een AP kan kopen, Zi-ggo is dermate duur dat je dat zo terug verdiend.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 13:45:14 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180279865
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Gok ik juist als ik gok dat je nog nooit met die 'Powerpromise' te maken heeft gehad?

Ik wel, meerdere keren, en minstens 5 van de 10 keer is de monteur weggegaan zonder het fatsoenlijk werkend te krijgen.

Nog even los van het feit dat je beter een AP kan kopen, Zi-ggo is dermate duur dat je dat zo terug verdiend.
Klopt. ik heb er nooit mee te maken gehad verder maar vond het wel geloofwaardig. Maar niet dus. Jammer wel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180279875
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:30 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Aight, helder! :)

Accesspoint dus gebruiken boven?
Ga je dan een nieuw AP met nieuw wifi maken of wat wil je dan?
pi_180279898
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:45 schreef jogy het volgende:

[..]

Klopt. ik heb er nooit mee te maken gehad verder maar vond het wel geloofwaardig. Maar niet dus. Jammer wel.
Ik zeg niet dat het altijd zo is, maar in mijn ervaring is het vooral reclame-gepraat. Jammer genoeg.

Zelf heb ik een tijdje de wifi van de Expediabox v10 gebruikt, die was niet supersterk maar wel erg stabiel. Al ben ik nu weer terug op mijn Netgear met DDWRT ;)
  vrijdag 6 juli 2018 @ 13:51:06 #45
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180279987
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:46 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het altijd zo is, maar in mijn ervaring is het vooral reclame-gepraat. Jammer genoeg.

Zelf heb ik een tijdje de wifi van de Expediabox v10 gebruikt, die was niet supersterk maar wel erg stabiel. Al ben ik nu weer terug op mijn Netgear met DDWRT ;)
Ja, het leuke van ddwrt vind ik wel dat je door de regio te wijzigen gewoon de maximale zendkracht kan vergroten tot minder legale hoogtes :@.

https://w.wol.ph/2015/08/(...)ssion-power-country/
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180280063
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ga je dan een nieuw AP met nieuw wifi maken of wat wil je dan?
Dunno ;)

Waarmee kan ik een bestaand Wi-Fi netwerk het beste versterken dan?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_180280211
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:54 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Dunno ;)

Waarmee kan ik een bestaand Wi-Fi netwerk het beste versterken dan?
Niet, want je hebt nu een huis-tuin-keuken wifi. Dat valt niet op een fatsoenlijke manier te versterken helaas.
pi_180280565
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:01 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Niet, want je hebt nu een huis-tuin-keuken wifi. Dat valt niet op een fatsoenlijke manier te versterken helaas.
Oh :') waarom niet eigenlijk? Ben toch niet de enige met dit issue? :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:26:06 #49
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180280676
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:21 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Oh :') waarom niet eigenlijk? Ben toch niet de enige met dit issue? :')
Waarschijnlijk kan je beter denken aan een exclusieve wifi oplossing in plaats van dat je je modem-router met wifi probeert uit te breiden. De wifi die je nu hebt komt gewoon uit de modem van je provider neem ik aan?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180280923
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:21 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Oh :') waarom niet eigenlijk? Ben toch niet de enige met dit issue? :')
Je bent ook niet de enige met constant wifi gezeik.

Probleem is dat de huis-tuin-keuken apparatuur dit niet in zich heeft. Het is leuk als alleenstaande oplossing, maar dat is het dan ook wel.
pi_180280956
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kan je beter denken aan een exclusieve wifi oplossing in plaats van dat je je modem-router met wifi probeert uit te breiden. De wifi die je nu hebt komt gewoon uit de modem van je provider neem ik aan?
Correct.
Dus beter daarvan de WiFi uitzetten en een fatsoenlijke WiFi oplossing zoeken die sterk genoeg is voor het hele huis? (woon niet in een kasteel ofzo dus moet wel lukken :') )
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_180281090
https://www.wifishop.nl/ubiquiti-uap-ac-pro-e-poe/pid=58359

Zoiets is vaak goed geschikt. Eenvoudig te configureren via een app op je iPhone. Beetje centraal ophangen en klaar ben je.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 14:48:16 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180281178
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:38 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Correct.
Dus beter daarvan de WiFi uitzetten en een fatsoenlijke WiFi oplossing zoeken die sterk genoeg is voor het hele huis? (woon niet in een kasteel ofzo dus moet wel lukken :') )
Als je in een normaal rijtjehuis woont die niet tot de nok toe geïsoleerd is (nieuwbouw) zou je in principe met 1 goed router wel uit de voeten moeten kunnen, desnoods als je deze enigszins centraal ophangt en niet achter in de meter kast of achter het TV meubel propt.

Anders zou je eventueel kunnen denken aan een paar van die Ubiquiti accesspoints denk ik? Wat zou je budget zijn? heb je een keiharde grens waar je echt niet overheen wil?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180281207
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:44 schreef GereDathan het volgende:
https://www.wifishop.nl/ubiquiti-uap-ac-pro-e-poe/pid=58359

Zoiets is vaak goed geschikt. Eenvoudig te configureren via een app op je iPhone. Beetje centraal ophangen en klaar ben je.
Thnx voor de tip!
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:48 schreef jogy het volgende:

[..]

Als je in een normaal rijtjehuis woont die niet tot de nok toe geïsoleerd is (nieuwbouw) zou je in principe met 1 goed router wel uit de voeten moeten kunnen, desnoods als je deze enigszins centraal ophangt en niet achter in de meter kast of achter het TV meubel propt.

Anders zou je eventueel kunnen denken aan een paar van die Ubiquiti accesspoints denk ik? Wat zou je budget zijn? heb je een keiharde grens waar je echt niet overheen wil?
Nee geen bepaald budget. Router zit wel in de meterkast. Die Ubiquiti ziet er niet slecht uit, ga ik eens verder naar kijken. Thnx voor meedenken :)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_180281254
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:49 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Thnx voor de tip!

[..]

Nee geen bepaald budget. Router zit wel in de meterkast. Die Ubiquiti ziet er niet slecht uit, ga ik eens verder naar kijken. Thnx voor meedenken :)
Er zit een LED ring in die je uit kan zetten, dan weet je dat ;)
pi_180281339
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Er zit een LED ring in die je uit kan zetten, dan weet je dat ;)
Haha goed om te weten ;)

Maar kort gezegd werkt dit apparaat door 'm aan te sluiten op het modem? En wifi van het modem uit te zetten.

Om dit apparaat dan midden in het huis te zetten moet ik alsnog met een powerline werken :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_180281594
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:55 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Haha goed om te weten ;)

Maar kort gezegd werkt dit apparaat door 'm aan te sluiten op het modem? En wifi van het modem uit te zetten.

Om dit apparaat dan midden in het huis te zetten moet ik alsnog met een powerline werken :')
Yep, modem wifi uit en deze met een kabel erin.

Kan je hem niet buiten de meterkast tegen een muur prakken met een net kabelgootje?
pi_180281600
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Yep, modem wifi uit en deze met een kabel erin.

Kan je hem niet buiten de meterkast tegen een muur prakken met een net kabelgootje?
Ja dat laatste moet ik nog eens goed bekijken inderdaad. Thnx!
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 15:13:37 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180281632
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:55 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Haha goed om te weten ;)

Maar kort gezegd werkt dit apparaat door 'm aan te sluiten op het modem? En wifi van het modem uit te zetten.

Om dit apparaat dan midden in het huis te zetten moet ik alsnog met een powerline werken :')
Ik zit een beetje te denken dat je eventueel twee van die dingen kan kopen (eventueel een wat goedkoper model), eentje hang je dan direct bij de router en hang het een beetje hoog buiten de metalen buizen etc en dan hang je de tweede op de overloop of zo (1ste verdieping). Volgens mij heb je dan wel genoeg bereik zonder dat je kabels hoeft te trekken. Dan 'meshed' het netwerk een beetje en vergroot je het bereik. never mind :')

Geen seamless roaming
De access points van Ubiquiti ondersteunen geen seamless roaming. Zoekt u een access point dat wel seamless roaming ondersteunt, kijk dan bij de producten van Ruckus Wireless of Aerohive.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180281693
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:13 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik zit een beetje te denken dat je eventueel twee van die dingen kan kopen (eventueel een wat goedkoper model), eentje hang je dan direct bij de router en hang het een beetje hoog buiten de metalen buizen etc en dan hang je de tweede op de overloop of zo (1ste verdieping). Volgens mij heb je dan wel genoeg bereik zonder dat je kabels hoeft te trekken. Dan 'meshed' het netwerk een beetje en vergroot je het bereik.
Zonder (virtuele) controller lost het niets op en zal je device niet gaan schakelen naar een ander AP. Dat is namelijk niet een actie die het device uitvoert uit zichzelf.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 15:25:37 #61
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180281859
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zonder (virtuele) controller lost het niets op en zal je device niet gaan schakelen naar een ander AP. Dat is namelijk niet een actie die het device uitvoert uit zichzelf.
Nee oké, check. Heeft ubiquiti dus geen apparaten die wel ingezet kunnen worden als controller? Die dus de tweede (en in het geval van een achtertuin een derde) kan regelen?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180281904
Wat je ook nog kan doen is heel even wachten tot TP-Link met de Deco P7 komt (ergens deze zomer)
Link naar de website van TP-Link

Deze combineert wireless en Powerline mesh.
Hierdoor heb je maar 1 netwerk (SSID) zichtbaar en val je bij een mindere wifi mesh gelijk terug op de Powerline. Ook zouden deze AP's seamless roaming ondersteunen.
Wel zal de prijs tussen de ¤300 en ¤400 voor 3 AP's zijn, dus dat is weer een klein minpuntje.
pi_180282193
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:27 schreef X.lenting het volgende:
Wat je ook nog kan doen is heel even wachten tot TP-Link met de Deco P7 komt (ergens deze zomer)
Link naar de website van TP-Link

Deze combineert wireless en Powerline mesh.
Hierdoor heb je maar 1 netwerk (SSID) zichtbaar en val je bij een mindere wifi mesh gelijk terug op de Powerline. Ook zouden deze AP's seamless roaming ondersteunen.
Wel zal de prijs tussen de ¤300 en ¤400 voor 3 AP's zijn, dus dat is weer een klein minpuntje.
Hm dat is me toch net ff te prijzig ;) Wel bedankt voor de tip!
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 15:38:16 #64
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180282198
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:27 schreef X.lenting het volgende:
Wat je ook nog kan doen is heel even wachten tot TP-Link met de Deco P7 komt (ergens deze zomer)
Link naar de website van TP-Link

Deze combineert wireless en Powerline mesh.
Hierdoor heb je maar 1 netwerk (SSID) zichtbaar en val je bij een mindere wifi mesh gelijk terug op de Powerline. Ook zouden deze AP's seamless roaming ondersteunen.
Wel zal de prijs tussen de ¤300 en ¤400 voor 3 AP's zijn, dus dat is weer een klein minpuntje.
Dat is inderdaad wel een leuke als ik het zo lees. Beetje beste van alle netwerkwerelden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180282474
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:25 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee oké, check. Heeft ubiquiti dus geen apparaten die wel ingezet kunnen worden als controller? Die dus de tweede (en in het geval van een achtertuin een derde) kan regelen?
Eerlijk gezegd weet ik het niet zeker. Meestal hang ik er 1 op en is het voldoende, laatste ervaring met meerdere is alweer meer dan een jaar terug in een corporate omgeving waar virtuele servers geen probleem waren.

Ik moet even op de site kijken, ik meen er wel iets over gehoord te hebben namelijk.
pi_180282576
Unifi Cloud Key (https://www.wifishop.nl/ubiquiti-unifi-cloud-key/pid=42054) zou volgens mij de server kunnen zijn. Heb niet de tijd om er nu uitgebreid naar te zoeken sorry.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 15:55:29 #67
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180282584
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd weet ik het niet zeker. Meestal hang ik er 1 op en is het voldoende, laatste ervaring met meerdere is alweer meer dan een jaar terug in een corporate omgeving waar virtuele servers geen probleem waren.

Ik moet even op de site kijken, ik meen er wel iets over gehoord te hebben namelijk.
Ja het moet inderdaad ook niet nodig zijn als je dat ding een beetje handig ophangt en niet de wifi van de modem gebruikt. Is ook weer zo. Ik heb de mijne ergens achter een woofer neergezet tussen metaal en geen vrije ruimte en heb nog steeds genoeg voor op zolder. Nu heb ik dan weer geen heel nieuwbouwhuis dus het zit niet volgepropt met metaal en isolatie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180284834
Kabels trekken is soms wel wat werk maar loont wel de moeite.
Daardoor 1 accesspoint in de huiskamer, in het midden boven de deur. Zo'n Ruckus lijkt wel wat op een deurbel, lampjes kunnen uit dus valt totaal niet op daar.

De 2e hangt op zolder, daar ook een kabel heengetrokken. M'n NAS staat daar ook.

Een 3e hangt in de garage, dus ook achter in de tuin nog perfecte WiFi.

Het is wat werk maar met wat nadenken kan je vaak wel wat eenvoudige routes uitvinden voor de kabels. En anders besteed je het uit, een installatiebedrijf ziet vaak routes waar jij niet aan denkt.

En zeker als je een koopwoning hebt en er toch nog even wil blijven wonen, waarom dan niet gelijk ook de bekabeling in orde maken. Desnoods frees je een buisje in. Een paar dagen klooien met wat roodband, plamuur en schuurpapier en je ziet er niets meer van. Maar je hebt er wel jaren plezier van.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:33:28 #69
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_180304328
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja, het leuke van ddwrt vind ik wel dat je door de regio te wijzigen gewoon de maximale zendkracht kan vergroten tot minder legale hoogtes :@.
Tenzij je het vermogen van je clients ook kan verhogen heb je daar niets aan. Je kan beter een betere antenne gebruiken, dat werkt 2 kanten op.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:37:26 #70
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180304396
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 12:27 schreef Black-Death het volgende:
Nou meer dan mijn iPhone niet steeds moet zoeken en opnieuw verbinden als ik van de tuin naar de zolder loop bijvoorbeeld. Dus 1 WiFi-netwerk.
Als je die Homeplugs met wifi dezelfde SSID geeft je als betaande wifi netwerk gaat dat prima.
So we just called him Fred
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:41:00 #71
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180304472
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat gaat je niet lukken met het huis-tuin-keuken spul wat je nu wilt kopen. Daarvoor moet er een controller gebruikt worden die zorgt dat je iPhone constant overgedragen wordt aan het beste station. En dan kom je al snel bij Ruckus Unleashed (ingebouwde controller) of Ubiquiti (virtuele controller) uit. Dat ga je met powerline (wat al veel andere issues heeft zoals slechte of trage verbindingen) echt niet oplossen.
1 groot wifi netwerk gaat je ook met enterprise spul niet lukken.

Ook dat zijn uiteindelijk allemaal afzonderlijke wifi netwerken met dezelfde SSID. Ook wifi repeaters doen dat: ze creëren een tweede wifi netwerk met dezelfde SSID
So we just called him Fred
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:43:24 #72
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180304520
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 15:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zonder (virtuele) controller lost het niets op en zal je device niet gaan schakelen naar een ander AP. Dat is namelijk niet een actie die het device uitvoert uit zichzelf.
Leg jij dan even uit waarom dat bij mij wel werkt? Standaard huis-tuin-keuken spul, meerdere accespoints met hetzelfse SSID en de telefoon die gewoon overschakeld naar het sterkste netwerk.
So we just called him Fred
  zaterdag 7 juli 2018 @ 11:45:20 #73
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180304557
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:21 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Oh :') waarom niet eigenlijk? Ben toch niet de enige met dit issue? :')
Hij stuurt je dan ook het verkeerde pad op.
So we just called him Fred
pi_180327346
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:41 schreef FredvZ het volgende:

[..]

1 groot wifi netwerk gaat je ook met enterprise spul niet lukken.

Ook dat zijn uiteindelijk allemaal afzonderlijke wifi netwerken met dezelfde SSID. Ook wifi repeaters doen dat: ze creëren een tweede wifi netwerk met dezelfde SSID
Duidelijk nog nooit met enterprise spul gewerkt. Met enterprise spul zijn de AP’s simpel gezegd slechts antennes en worden de belangrijke zaken afgehandeld door de controller.
pi_180327356
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:43 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Leg jij dan even uit waarom dat bij mij wel werkt? Standaard huis-tuin-keuken spul, meerdere accespoints met hetzelfse SSID en de telefoon die gewoon overschakeld naar het sterkste netwerk.
Waarschijnlijk verschillende kanalen en geluk met een telefoon met een chipset die meer doet dan de standaard vereist.

Dat overschakelen is niets anders dan constant moeten onderhandelen met een nieuw AP. En dat maakt het problematisch. Dat overschakelen wordt niet gedaan door de gemiddelde chipset, die verbind met een AP en blijft daar zolang mogelijk mee verbonden. Pas als het bereik echt marginaal is zal er gezocht worden naar een andere optie.

Bij mij thuis werkt het ook, maar dat komt vooral omdat de AP’s buiten elkaar bereik staan. De apparatuur verliest praktisch zijn verbinding voor het tweede AP in bereik komt en gaat dus weer op zoek.

[ Bericht 10% gewijzigd door GereDathan op 08-07-2018 09:39:05 ]
pi_180327359
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:45 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Hij stuurt je dan ook het verkeerde pad op.
Oh groot orakel, vertel ons al uw wijsheden!
pi_180327468
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 13:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja, het leuke van ddwrt vind ik wel dat je door de regio te wijzigen gewoon de maximale zendkracht kan vergroten tot minder legale hoogtes :@.

https://w.wol.ph/2015/08/(...)ssion-power-country/
Uiteindelijk heeft dat weinig invloed op het bereik. Meer streepjes staat leuk op je laptop of telefoon maar het zendertje in je laptop of telefoon wordt er niet sterker van in het terugzenden.
pi_180327485
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 11:41 schreef FredvZ het volgende:

[..]

1 groot wifi netwerk gaat je ook met enterprise spul niet lukken.

Ook dat zijn uiteindelijk allemaal afzonderlijke wifi netwerken met dezelfde SSID. Ook wifi repeaters doen dat: ze creëren een tweede wifi netwerk met dezelfde SSID
Technisch gezien heb je gelijk, het zijn individuele radio's met eigen SSID's.

Praktisch gezien is de implementatie van seamless roaming bij bijvoorbeeld Ruckus zo goed dat je letterlijk door een groot schoolgebouw van accesspoint naar accesspoint kan lopen zonder dat je Whatsapp videogesprek wegvalt.

En belangrijk is natuurlijk dat zo'n Ruckus set ook de clients verspreidt over de accesspoints en banden, zodat de beschikbare bandbreedte zo goed mogelijk wordt verdeeld.

2 standaard routers met hetzelfde SSID en wachtwoord binnen elkaars bereik plaatsen is vragen om problemen.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheFreshPrince op 08-07-2018 09:52:08 ]
  zondag 8 juli 2018 @ 12:29:56 #79
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180329748
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Uiteindelijk heeft dat weinig invloed op het bereik. Meer streepjes staat leuk op je laptop of telefoon maar het zendertje in je laptop of telefoon wordt er niet sterker van in het terugzenden.
Zo heb ik er nooit over nagedacht. Klinkt wel erg logisch.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 8 juli 2018 @ 12:40:37 #80
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_180329854
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 14:38 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Correct.
Dus beter daarvan de WiFi uitzetten en een fatsoenlijke WiFi oplossing zoeken die sterk genoeg is voor het hele huis? (woon niet in een kasteel ofzo dus moet wel lukken :') )
Twee jaar geleden had ik een soortgelijk probleem: nieuwbouw-woning met behoorlijk dikke muren. Het wifi-signaal was dan ook waardeloos op de slaapkamer. Ik had toen de standaard Telfort (KPN) ExperiaBox voor wifi. Ook overwogen om een AP te kopen als aanvulling op dat signaal. Maar uiteindelijk gegaan voor een fatsoenlijke ASUS-router. Sindsdien prima signaal met dat apparaat. :s)

Kortom, in plaats van gedoe met wifi-versterkers zou ik inderdaad eerst het basissignaal op orde krijgen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_180331118
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 12:40 schreef Eix het volgende:

[..]

Twee jaar geleden had ik een soortgelijk probleem: nieuwbouw-woning met behoorlijk dikke muren. Het wifi-signaal was dan ook waardeloos op de slaapkamer. Ik had toen de standaard Telfort (KPN) ExperiaBox voor wifi. Ook overwogen om een AP te kopen als aanvulling op dat signaal. Maar uiteindelijk gegaan voor een fatsoenlijke ASUS-router. Sindsdien prima signaal met dat apparaat. :s)

Kortom, in plaats van gedoe met wifi-versterkers zou ik inderdaad eerst het basissignaal op orde krijgen.
maar wel met veel snelheidsverlies. zeker de 5ghz band komt echt niet tot een zolder verdieping.
:]
pi_180340836
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 13:58 schreef wootahH het volgende:

[..]

maar wel met veel snelheidsverlies. zeker de 5ghz band komt echt niet tot een zolder verdieping.
Als je snelheid belangrijk vindt, dan moet je geen wifi nemen.
pi_180341342
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:10 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Als je snelheid belangrijk vindt, dan moet je geen wifi nemen.
De LAN-aansluiting op m’n iPhone is stuk.
pi_180341769
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De LAN-aansluiting op m’n iPhone is stuk.
Koop je toch gewoon een nieuwe op https://www.jrseco.com/nl(...)pter/?c=392e40eaa002 ??

Nog meer van je dienst?

Volgende keer even zoeken voor je tof doet ;)
  zondag 8 juli 2018 @ 22:30:38 #85
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180342524
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Koop je toch gewoon een nieuwe op https://www.jrseco.com/nl(...)pter/?c=392e40eaa002 ??

Nog meer van je dienst?

Volgende keer even zoeken voor je tof doet ;)
Een lan adapter voor je smartphone is wel enigszins kansloos. Op zich wel creatief.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180342586
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 21:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Koop je toch gewoon een nieuwe op https://www.jrseco.com/nl(...)pter/?c=392e40eaa002 ??

Nog meer van je dienst?

Volgende keer even zoeken voor je tof doet ;)
Thanks!

Gelijk besteld. Ook een Gardena zelf oprollende tuinslanghaspel voor m'n UTP kabel, dan raakt ie deze keer niet zo in de knoop als ik door huis loop.
pi_180348093
quote:
10s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Een lan adapter voor je smartphone is wel enigszins kansloos. Op zich wel creatief.
Als je een toestel moet updaten waar de wifi van stuk is is het wel handig ;)
pi_180348094
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 22:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Thanks!

Gelijk besteld. Ook een Gardena zelf oprollende tuinslanghaspel voor m'n UTP kabel, dan raakt ie deze keer niet zo in de knoop als ik door huis loop.
Jij opperde het idee van je iPhone en een ethernet kabel, ik niet ;)
  dinsdag 10 juli 2018 @ 07:38:48 #89
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_180369175
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 17:19 schreef MaGNeT het volgende:
Kabels trekken is soms wel wat werk maar loont wel de moeite.
Precies.

Wat mij betreft is de overduidelijke oplossing meteen ook de lastigste: op elke verdieping een access point neerzetten op exclusief 5 GHz, en de signaalsterkte laag zetten. Lost alles op. Mijn APs doen tussen de 10-50 mW, en staan niet te blèren op 100mW.

quote:
Een paar dagen klooien met wat roodband, plamuur en schuurpapier en je ziet er niets meer van. Maar je hebt er wel jaren plezier van.
Het mooist is als je het zelf kan. Maar je kunt ook gewoon op Marktplaats Diensten kijken, daar heb je gespecialiseerde draadtrekkers voor nette prijzen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 10:47:55 #90
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_180371353
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 09:32 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Duidelijk nog nooit met enterprise spul gewerkt. Met enterprise spul zijn de AP’s simpel gezegd slechts antennes en worden de belangrijke zaken afgehandeld door de controller.
Ubiquiti deed dit voorheen (seamless handoff) maar tegenwoordig niet meer. Met nieuwere WiFi versies is het simpelweg niet meer nodig, de clients zijn slim genoeg om zelf te switchen tussen meerdere AP's met hetzelfde SSID.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_180383473
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:47 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ubiquiti deed dit voorheen (seamless handoff) maar tegenwoordig niet meer. Met nieuwere WiFi versies is het simpelweg niet meer nodig, de clients zijn slim genoeg om zelf te switchen tussen meerdere AP's met hetzelfde SSID.
wat zit er in nieuwe Wi-Fi versies dan.
:]
  woensdag 11 juli 2018 @ 08:18:50 #92
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_180392585
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 20:45 schreef wootahH het volgende:

[..]

wat zit er in nieuwe Wi-Fi versies dan.
Meer intelligentie in de clients waardoor het AP dit niet hoeft af te handelen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_180392638
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 08:18 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Meer intelligentie in de clients waardoor het AP dit niet hoeft af te handelen.
Hoe heet die functie binnen de bestaande standaard?
pi_180392962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:47 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ubiquiti deed dit voorheen (seamless handoff) maar tegenwoordig niet meer. Met nieuwere WiFi versies is het simpelweg niet meer nodig, de clients zijn slim genoeg om zelf te switchen tussen meerdere AP's met hetzelfde SSID.
Buiten dat ik niet weet of dit inderdaad zo is, is het sowieso niet relevant als je slechts 1 AP ophangt.

-Edit:
Even nagezocht en je kletst uit je nek. Ubiquiti Unifi doet dit nog steeds in de controller:
quote:
When you enable this option, multiple Access Points
(APs) act as an AP cluster, appearing as a single AP
. The
wireless client detects only one AP, so it seamlessly
roams from AP to AP – there is no need to re-negotiate
.
The APs determine which AP has the best connection
and should serve the client . They use multicasting to
communicate so they must be wired in the same Layer 2
domain .
Zero Handoff Roaming does not support wireless
uplinks and can only be used on a secured network . It
is also not meant for all scenarios
. For example, if there
is too much load or interference, then Zero Handoff
Roaming may not be appropriate for your scenario.
Bron, de documentatie van Unifi v5: https://dl.ubnt.com/guides/UniFi/UniFi_Controller_V5_UG.pdf

[ Bericht 43% gewijzigd door GereDathan op 11-07-2018 09:16:03 ]
  woensdag 11 juli 2018 @ 09:34:57 #95
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_180393209
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 09:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Buiten dat ik niet weet of dit inderdaad zo is, is het sowieso niet relevant als je slechts 1 AP ophangt.

-Edit:
Even nagezocht en je kletst uit je nek. Ubiquiti Unifi doet dit nog steeds in de controller:

[..]

Bron, de documentatie van Unifi v5: https://dl.ubnt.com/guides/UniFi/UniFi_Controller_V5_UG.pdf
De unifi controller heeft er nog steeds support voor omdat de eerste generatie hardware dit ondersteund, nieuwere hardware heeft geen support meer voor ZHO. Dit is vervangen voor support voor 802.11r en Fast Handoff (wat gebaseerd is op 802.11r)

quote:
How about Zero Handoff?
Zero Handoff is an overhyped, largely misunderstood and misused buggy implementation of what is called a "Single Channel Architecture". It never came out of beta and it is only supported in the first generation of UniFi access points (e.g. UAP, UAP-LR) which no one should be buying/deploying today.
https://community.ubnt.co(...)ing-FAQ/td-p/1825118

802.11r of Fast Handoff is trouwens alleen van toepassing i.c.m. WPA2-Enterprise, met WPA2-PSK is roaming sowieso snel en heb je geen speciale support nodig.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_180423786
Net een nieuw modem van Ziggo ontvangen nadat ik bij hen geklaagd had over mijn oude Cisco. Een nieuwe is binnen dus eerst die even installeren voordat ik allerlei andere zaken ga aanpassen.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_180510336
WiFi is goed in het hele nu met het nieuwe modem van Ziggo. Dus Devolo 500 mbps homeplugs besteld zodat ik tv en Horizon Box mooi bedraad kan verbinden ^O^
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  maandag 16 juli 2018 @ 11:33:49 #98
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180510519
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:26 schreef Black-Death het volgende:
WiFi is goed in het hele nu met het nieuwe modem van Ziggo. Dus Devolo 500 mbps homeplugs besteld zodat ik tv en Horizon Box mooi bedraad kan verbinden ^O^
Nice! Ik heb van de week ook weer eens gebeld met Ziggo omdat ik (achteraf) mijn eigen internet had gesloopt, of in ieder geval mijn router gaf geen internet meer door. En tijdens het gesprek gaf die medewerker nog aan dat hij gratis een nieuwe modem kon versturen als ik dat wilde, dat wilde ik wel dus krijg ik hem volgens mij morgen. Vind ik op zich wel stijl van dat bedrijf.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180510953
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Nice! Ik heb van de week ook weer eens gebeld met Ziggo omdat ik (achteraf) mijn eigen internet had gesloopt, of in ieder geval mijn router gaf geen internet meer door. En tijdens het gesprek gaf die medewerker nog aan dat hij gratis een nieuwe modem kon versturen als ik dat wilde, dat wilde ik wel dus krijg ik hem volgens mij morgen. Vind ik op zich wel stijl van dat bedrijf.
Nice! Ik had er specifiek zelf om gevraagd en werd ook meteen geregeld. Zeker netjes.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_180646123
https://www.devolo.com/nl(...)an-kelder-tot-zolder

Multiroom Wifi-setje.
Schijnt goed te werken. Zelf geen ervaring mee.
pi_180833724
Inmiddels is de monteur geweest vorige week en heb ik in het hele huis perfect WiFi, ook in de tuin. Geen extra maatregelen nodig voorlopig.

Monteur was nog wel ff tijdje bezig, oa nieuwe (toekomstbestendige) aansluitpunten aangelegd.

^O^
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')