abonnement Unibet Coolblue
pi_180273989
Een bekende van mij heeft een sollicitatie lopen via een recruiter, 1 gesprek gehad wat heel prettig verlopen was. Salaris en voorwaarden werden ook meteen besproken ( waar mijn vriendin niet op reageerde ). Daarna per email contact gehad dat de recruiter blij was dat ze het salaris aanbod accepteerde.

Het probleem is dat ze nooit iets geaccepteerd heeft en tegenover haar huidige baan er niet heel erg op vooruit gaat. Kan ze nu alsnog hierover beginnen?

[ Bericht 54% gewijzigd door kurk_droog op 06-07-2018 09:13:53 ]
pi_180274043
Gewoon even vragen naar de bevestiging? Wellicht is het naar de verkeerde persoon verstuurd.
pi_180274054
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 08:57 schreef kurk_droog het volgende:
Vraag over een baan via een recruiter. Een bekende van mij kreeg een voorstel waar ze verder niet op reageerde. Per email kwam de recruiter even later met meer informatie en dat hij blij was dat ze het salaris aanbod had geaccepteerd, wat ze dus niet had gedaan. Maar ook niet meteen gereageerd. Kan je dan nu nog over het salaris beginnen?
Ik zou als ik jou was er juist over beginnen want je hebt niets geaccepteerd. Dat is niet meer dan redelijk
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 09:01:03 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180274064
Dus je wil beginnen over het salaris tegen een recruiter die doet alsof je kennis het salarisbod heeft geaccepteerd terwijl ze helemaal niet gereageerd heeft op wat dan ook?

Begrijp ik het niet goed?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180274126
Ik zou mijn IBAN doorgeven en kijken wat er gebeurt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_180274231
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:01 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je wil beginnen over het salaris tegen een recruiter die doet alsof je kennis het salarisbod heeft geaccepteerd terwijl ze helemaal niet gereageerd heeft op wat dan ook?

Begrijp ik het niet goed?
Klopt, ze heeft daarentegen ook geen tegenaanbod gedaan in die fase maar ik weet niet of ze er nu nog over kan beginnen ( er is daarna nog een email overheen gegaan om een afspraak te maken voor een interview)
pi_180274235
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik zou mijn IBAN doorgeven en kijken wat er gebeurt.
lol

OT:

Doe eens wat aan je OP, hier is niets van te maken.
Weggegaan en opgerot
pi_180274295
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:10 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

lol

OT:

Doe eens wat aan je OP, hier is niets van te maken.
zie op
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 09:14:11 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180274298
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:10 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Klopt, ze heeft daarentegen ook geen tegenaanbod gedaan in die fase maar ik weet niet of ze er nu nog over kan beginnen ( er is daarna nog een email overheen gegaan om een afspraak te maken voor een interview)
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel is ik vind het raar om een mail te krijgen met een aanbod, daar NIET op te reageren, dus blijkbaar had ze geen interesse. Vervolgens vind ik het raar dat die recruiter dan maar stuurt dat hij blij is dat ze het aanbod heeft geaccepteerd, en in plaats van dat zij het raar vindt dat ze die mail krijgt wil ze beginnen over het salaris van een functie die ze eigenlijk niet wil, want waarom heeft ze anders niet gereageerd de 1e keer?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180274407
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:14 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

zie op
Beter!

Gewoon over beginnen, het lijkt erop dat de recruiter haar zo wil "dwingen" het te accepteren (want iemand die werk wil durft daar toch niet tegenin te gaan).

Terugmailen dat je er over na moet denken, want je vindt de beloning te laag voor het werk wat je moet doen.

Dan krijg je terug: "Ja maar de CAO.... blablabla"

Dan kun je zeggen dat je vindt dat de CAO tekortschiet op dat punt, en dat je het er niet mee eens bent.

De arbeidsmarkt is dusdanig dat de werknemers iets te eisen hebben, doe dat dan ook!
Weggegaan en opgerot
pi_180274487
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, dat is niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel is ik vind het raar om een mail te krijgen met een aanbod, daar NIET op te reageren, dus blijkbaar had ze geen interesse. Vervolgens vind ik het raar dat die recruiter dan maar stuurt dat hij blij is dat ze het aanbod heeft geaccepteerd, en in plaats van dat zij het raar vindt dat ze die mail krijgt wil ze beginnen over het salaris van een functie die ze eigenlijk niet wil, want waarom heeft ze anders niet gereageerd de 1e keer?
In het gesprek kreeg ze te horen over het salaris ja, eerste gesprek dus bij de vraag wat wil je verdienen zei ze niets ( dom ja ) en daarna zei hij van we kunnen dit en dit bedrag doen. Daarna pas per email dat hij blij was dat ze het accepteerde. Dus ja ze wil de baan wel ( de twijfel is over het salaris en dat het maar voor 6 maanden is )
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:19 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Beter!

Gewoon over beginnen, het lijkt erop dat de recruiter haar zo wil "dwingen" het te accepteren (want iemand die werk wil durft daar toch niet tegenin te gaan).

Terugmailen dat je er over na moet denken, want je vindt de beloning te laag voor het werk wat je moet doen.

Dan krijg je terug: "Ja maar de CAO.... blablabla"

Dan kun je zeggen dat je vindt dat de CAO tekortschiet op dat punt, en dat je het er niet mee eens bent.

De arbeidsmarkt is dusdanig dat de werknemers iets te eisen hebben, doe dat dan ook!
Ja eens, ze heeft nu ook een baan dus ze zou dit risico gewoon kunnen nemen door het te zeggen.
pi_180274511
Dan mailt ze toch terug, ik wil de baan graag maar tegen dit salaris... met pech gaan ze niet akkoord, met geluk wel.
pi_180274525
Als ik het zo hoor is het niet een recruiter van het bedrijf zelf maar een soort tussenpersson, sluit deze zo veel mogelijk uit, regel het met het bedrijf zelf en laat dan de recruiter weten wat eruit is gekomen. De recruiter heeft alleen maar zijn eigen belang en kan het geen moer schelen wat er met je vriendin gebeurt als hij er zijn centen maar voor krijgt.

In dit geval, laat het bedrijf weten dat je deze mail van de recruiter hebt gekregen, maar dat je het aanbod nog in beraad hebt en graag een tegenvoorstel wilt doen binnen een bepaalde termijn.
  Moderator vrijdag 6 juli 2018 @ 09:28:04 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180274541
Dus het is een baan voor 6 maanden en ze gaat er niet veel op vooruit in vergelijking met haar huidige baan? En die huidige baan, is die dan ook voor bepaalde tijd? Of wat is de situatie?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180274585
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:28 schreef CoolGuy het volgende:
Dus het is een baan voor 6 maanden en ze gaat er niet veel op vooruit in vergelijking met haar huidige baan? En die huidige baan, is die dan ook voor bepaalde tijd? Of wat is de situatie?
jaarcontract maar met lood in de schoenen naar haar werk. De cultuur is nogal apart.

Het aanbod gaat over een part-time baan (4 dagen, 7,5uur per dag) voor 6 maanden. Dus fulltime een stuk beter salaris maar door de 4 dagen gelijkwaardig in ¤

Ik nijg er meer naar door gewoon te reageren dat ze het gesprek wil maar dat het salarisaanbod wat aan de lage kant is
pi_180274793
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:30 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

jaarcontract maar met lood in de schoenen naar haar werk. De cultuur is nogal apart.

Het aanbod gaat over een part-time baan (4 dagen, 7,5uur per dag) voor 6 maanden. Dus fulltime een stuk beter salaris maar door de 4 dagen gelijkwaardig in ¤

Ik nijg er meer naar door gewoon te reageren dat ze het gesprek wil maar dat het salarisaanbod wat aan de lage kant is
Salaris is dan toch veel beter! 20%+
pi_180274885
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:41 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

Salaris is dan toch veel beter! 20%+
ja, in uren wel. Maar zo voelt het natuurlijk niet aan het einde van de maand
pi_180275036
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:46 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

ja, in uren wel. Maar zo voelt het natuurlijk niet aan het einde van de maand
Ja maar je werkt dan toch ook minder?

Is toch haar eigen probleem dat ze part-time gaat werken :') 8)7
Weggegaan en opgerot
pi_180275062
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:56 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Ja maar je werkt dan toch ook minder?

Is toch haar eigen probleem dat ze part-time gaat werken :') 8)7
Jaja, maar de vraag gaat even kan je nog zeggen dat je twijfels hebt over het salaris zonder het meteen in de bak te laten gaan?
pi_180275095
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:57 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Jaja, maar de vraag gaat even kan je nog zeggen dat je twijfels hebt over het salaris zonder het meteen in de bak te laten gaan?
Natuurlijk!!!!

Ze willen haar blijkbaar hebben, anders doen ze geen aanbod. Het is normaal om daar iets van te vinden. Op marktplaats koop je toch ook niets voor de vraagprijs :T

Nee moet je echt doen, je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet!
Weggegaan en opgerot
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 juli 2018 @ 10:15:38 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_180275502
Antwoorden dat je zeker interesse hebt in de baan, dat je graag een gesprek aangaat maar dat je het daarin ook nog over het salaris wilt hebben omdat dit niet helemaal voldoet aan je verwachtingen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_180276345
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 10:15 schreef Rewimo het volgende:
Antwoorden dat je zeker interesse hebt in de baan, dat je graag een gesprek aangaat maar dat je het daarin ook nog over het salaris wilt hebben omdat dit niet helemaal voldoet aan je verwachtingen.
Dit. Dan gooi je niet meteen de deur dicht.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 6 juli 2018 @ 11:08:59 #23
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_180276623
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:30 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

jaarcontract maar met lood in de schoenen naar haar werk. De cultuur is nogal apart.

Het aanbod gaat over een part-time baan (4 dagen, 7,5uur per dag) voor 6 maanden. Dus fulltime een stuk beter salaris maar door de 4 dagen gelijkwaardig in ¤

Ik nijg er meer naar door gewoon te reageren dat ze het gesprek wil maar dat het salarisaanbod wat aan de lage kant is
Dus ze krijgt net zo veel als bij haar huidige werk (waar ze met tegenzin naartoe gaat) met een dag minder werken en dat is slecht?

Op het half jaar na lijkt mij dit best prima, kan ze zich die 6 maanden voorbereiden op iets anders en wel als een volwassene in gaan op mensen die haar een aanbod doen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 juli 2018 @ 11:43:05 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_180277215
Een extra vrije dag voor hetzelfde salaris? Ik zou er zo voor tekenen! Vrije tijd is ook kostbaar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 8 juli 2018 @ 19:35:53 #25
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_180338909
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:43 schreef Rewimo het volgende:
Een extra vrije dag voor hetzelfde salaris? Ik zou er zo voor tekenen! Vrije tijd is ook kostbaar.
Misschien verdiende ze nu wel veel te weinig voor 5 (of 4) dagen.
Ik zou gewoon opnieuw het gesprek aangaan, dit is geen salarisonderhandeling.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_180339221
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 11:43 schreef Rewimo het volgende:
Een extra vrije dag voor hetzelfde salaris? Ik zou er zo voor tekenen! Vrije tijd is ook kostbaar.
En toen bleek het aanbod op basis van fulltime te zijn. Dan denk je dat je aan het eind van de maand evenveel krijgt, maar eigenlijk ga je er 20% op achteruit.
pi_180358048
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:24 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

In het gesprek kreeg ze te horen over het salaris ja, eerste gesprek dus bij de vraag wat wil je verdienen zei ze niets ( dom ja )
Is goed te begrijpen, laat hun maar een bod doen.
quote:
en daarna zei hij van we kunnen dit en dit bedrag doen.
Hij doet dus inderdaad zijn bod en je vriendin reageert niet........
Natuurlijk denkt hij dat ze het ermee eens is.
Wat een muts.
quote:
Daarna pas per email dat hij blij was dat ze het accepteerde. Dus ja ze wil de baan wel ( de twijfel is over het salaris en dat het maar voor 6 maanden is )
Wat moet hij anders denken.....
Hij vraagt aan je vriendin wat wil je verdienen.....muts zegt niets......we kunnen dit bieden en wederom zegt die muts niets.
Ze had toen gewoon moeten aangeven dat ze daar over na moest denken of aangeven dat ze het te laag vindt.
Sommigen mensen...... :N
quote:
[..]

Ja eens, ze heeft nu ook een baan dus ze zou dit risico gewoon kunnen nemen door het te zeggen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 juli 2018 @ 18:17:04 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_180359538
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2018 19:49 schreef Light het volgende:

En toen bleek het aanbod op basis van fulltime te zijn. Dan denk je dat je aan het eind van de maand evenveel krijgt, maar eigenlijk ga je er 20% op achteruit.
Nee, blijkbaar niet:

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2018 09:30 schreef kurk_droog het volgende:

Het aanbod gaat over een part-time baan (4 dagen, 7,5uur per dag) voor 6 maanden. Dus fulltime een stuk beter salaris maar door de 4 dagen gelijkwaardig in ¤
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')