abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180378997
Ik heb een tijd in Marokko gewoond. Houd er we rekening mee dat jij als niet-Marokkaan wel een visum moet aanvragen en daar hangen voorwaarden aan. Verder, ja echt een aanrader om er te wonen en je kan er met Frans prima uit de voeten.
pi_180379246
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 17:35 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ook in een land als Roemenie?

Maargoed, zelfs in dat geval is het niet zo dat je "met flink veel geld" binnen komt zoals TS hier beweert. Ik zou er niet te luchtig over denken hoe ver je kunt komen met 80k in het buitenland, je zult alsnog gewoon een baan moeten gaan vinden uiteindelijk.
Vaak stelt dat in zulke landen niet zoveel voor. Ze zijn maar wat blij dat er iemand komt wonen die een beetje geld te besteden heeft. Daarbij geldt ook dat hoe flexibeler jij bent des te makkelijker het allemaal is.
It All Goes Back in the Box
pi_180379810
Als straatveger draag je betaald wat bij aan de maatschappij, maak je de boel weer schoon (zoals je ook bij dat poppodium deed) en heb je maar weinig contact met je baas.
Lijkt me een prima functie voor je :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 10-07-2018 18:19:13 ]
dag
pi_180383754
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 22:49 schreef illusions het volgende:

[..]

10 jaar leven van 80k? Lijkt me sterk.

Je kan wel de hele tijd zo hoog van de toren blazen met dat vrijwillige schoonmaakwerk van je, maar wat doet dat er nou helemaal toe in dit topic?

Als ik je zo hoor zou ik ex-Joegoslavië maar lekker overslaan, ik denk niet dat dat erg geschikt voor je is - binnen een paar maanden hebben ze misschien wel je geld afgetroggeld.

Waarom is Spanje eigenlijk geen optie?
Spanje, Portugal zijn mooie landen, maar hebben ook financiele problemen. Spanje daarnaast problemen met minderheden (Basken, Catalanen).

Waarom anders niet Italie proberen? Ik las dat sommige kleine steden huizen voor vrijwel niks weggegeven op voorwaarde dat je ze in de oorspronkelijke staat restaureert. De restaureer en arbeidskosten zullen daar vast een stuk lager liggen. Je zal dan wel moeten wennen aan dat het winkelcentrum niet om de hoek ligt, maar goed. :D Iedereen zijn smaak.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 17:35 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ook in een land als Roemenie?

Maargoed, zelfs in dat geval is het niet zo dat je "met flink veel geld" binnen komt zoals TS hier beweert. Ik zou er niet te luchtig over denken hoe ver je kunt komen met 80k in het buitenland, je zult alsnog gewoon een baan moeten gaan vinden uiteindelijk.
Een baan is sowieso wel prettig omdat je via een baan het eenvoudigste integreert. Je leert de taal, je krijgt collega's, vrienden, die maken je weer bekend met de cultuur enz.

Een baan is eigenlijk onmisbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 10-07-2018 21:08:26 ]
pi_180386883
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 20:55 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Spanje, Portugal zijn mooie landen, maar hebben ook financiele problemen. Spanje daarnaast problemen met minderheden (Basken, Catalanen).
Haha, hoezo zouden dat problemen opleveren? Daar heb ik letterlijk nog nooit iemand over gehoord, en Spanje is groter dan alleen Catalunya en Pais Vasco. Overigens wil bijna iedereen uit Barcelona gewoon bij Spanje horen dus de kans dat je in een of ander separatistisch gebied komt is groter in Friesland. :P

quote:
Waarom anders niet Italie proberen?
Je spreekt over financiële problemen in Spanje, en noemt dan Italië als vervanger? :P

quote:
Ik las dat sommige kleine steden huizen voor vrijwel niks weggegeven op voorwaarde dat je ze in de oorspronkelijke staat restaureert. De restaureer en arbeidskosten zullen daar vast een stuk lager liggen. Je zal dan wel moeten wennen aan dat het winkelcentrum niet om de hoek ligt, maar goed. :D Iedereen zijn smaak.
Dat heb ik inderdaad ook wel eens gezien, leuke opties zijn dat. Dat heb je overigens in heel Europa, maar dan zit je inderdaad erg ver van de bewoonde wereld. Meestal gaat het om dorpen waar niemand meer woont en die erg slecht bereikbaar zijn. Je moet het maar willen.
pi_180387067
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 20:55 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Spanje, Portugal zijn mooie landen, maar hebben ook financiele problemen. Spanje daarnaast problemen met minderheden (Basken, Catalanen).

Waarom anders niet Italie proberen? Ik las dat sommige kleine steden huizen voor vrijwel niks weggegeven op voorwaarde dat je ze in de oorspronkelijke staat restaureert. De restaureer en arbeidskosten zullen daar vast een stuk lager liggen. Je zal dan wel moeten wennen aan dat het winkelcentrum niet om de hoek ligt, maar goed. :D Iedereen zijn smaak.

[..]

Een baan is sowieso wel prettig omdat je via een baan het eenvoudigste integreert. Je leert de taal, je krijgt collega's, vrienden, die maken je weer bekend met de cultuur enz.

Een baan is eigenlijk onmisbaar.
hij kan hier niet werken, dus waarom zou hij dat in het buitenland dan opeens wel kunnen?
Kansloos plan en die ¤80.000 is dan zo foetsie
  woensdag 11 juli 2018 @ 01:36:17 #82
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_180390368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 17:48 schreef Aventuras het volgende:

[..]

Vaak stelt dat in zulke landen niet zoveel voor. Ze zijn maar wat blij dat er iemand komt wonen die een beetje geld te besteden heeft. Daarbij geldt ook dat hoe flexibeler jij bent des te makkelijker het allemaal is.
Ja, dat gaat in Nederland ook op. Hoe minder eisen je hebt, hoe meer werk er beschikbaar komt. Dat is niet uniek voor die landen, alleen zul je je loonwensen naar beneden moeten bijstellen. :D
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 11 juli 2018 @ 01:42:44 #83
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_180390392
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 02:18 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Dat vroeg mijn eerste gemeente zich ook af waar ik een uitkering aanvroeg. Ik had ze het al jaren daarvoor uitgelegd, maar zij vonden het nodig mij verplicht naar een psycholoog te sturen na 7 jaar werkloos zijn.

Deze psycholoog kwam tot dezelfde conclusie als waar ik al eerder tot toe kwam. In het rapport stond" bovengemiddeld intelligent, niet op zijn gemak bij een baas die goede ideeën in de wind slaat. Komt mondeling (mede door iets te hoge stem) wat onzeker over. Is schriftelijk beter qua uiteenzetten van ideeën dan mondeling.

Dit dus zo ongeveer. Daarnaast ben ik relatief klein (1.77m) en heb een te vriendelijk gezicht.

Allemaal geen probleem, als je je eigen baas bent... maar wel een groot probleem als je jezelf omhoog wilt werken.

Kortom, deze en daaropvolgende psychologen en psychiaters die ik ook moest bezoeken, kwamen tot dezelfde conclusies. Ik heb in die jaren minstens 5 psychologen en psychiaters moeten bezoeken (verplicht!!!). En allemaal kwamen ze tot dezelfde conclusies.

Hoeveel afgestudeerde psychologen en psychiaters moet ik nog bezoeken, om over jaren alsnog te beseffen, dat ik mijn geluk niet in Nederland moet zoeken?

Sommige mensen gedijen niet onder een baas, tenzij de baas vatbaar is voor mijn ideeën.
Eentje waar ik vrijwilligerswerk bij deed (een poppodium) was dit wel, en verdubbelde per direct mijn vrijwilligers vergoeding.
Tot ik verhuisde, toen was dit amper meer genoeg voor de kosten van het OV.
Dude pleur op man :') 1.77 te klein en who the fuck cares om de vriendelijkheid van je gezicht. Grow some balls man. De tering :')

En hoezo zou iemand in het buitenland wél op zo iemand zitten te wachten?
  woensdag 11 juli 2018 @ 01:45:35 #84
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_180390411
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 01:11 schreef static het volgende:

[..]

Hoe serieus moet ik je nemen?
ligt aan het formaat van je billen
pi_180404567
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:07 schreef illusions het volgende:

[..]

Haha, hoezo zouden dat problemen opleveren? Daar heb ik letterlijk nog nooit iemand over gehoord, en Spanje is groter dan alleen Catalunya en Pais Vasco. Overigens wil bijna iedereen uit Barcelona gewoon bij Spanje horen dus de kans dat je in een of ander separatistisch gebied komt is groter in Friesland. :P
Tja, je weet nooit wat er kan gebeuren. In Groot-Joegoslavie dachten ze ook na de Tweede Wereld Oorlog dat er geen (burger)oorlog meer zou komen en toen sloeg 45 jaar later de vlam in de pan. En dat allemaal omdat het in die 45 jaar regelmatig borrelde.

We hebben gezien hoe Spanje afgelopen jaar met haar onwillige minderheden omging. Niets garandeert dat er geen grote ongeregeldheden zullen uitbarsten ook al lijkt de boel nu wel gesust. In Groot-Joegoslavie was dat net zo ook al was een korte tijd daarvoor nog een groot deel van het volk voor het bij elkaar blijven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:07 schreef illusions het volgende:
Je spreekt over financiële problemen in Spanje, en noemt dan Italië als vervanger? :P
Ik sprak eigenlijk meer vanuit mij zelf. Als ik al zou emigreren, heb ik liever Italie dan Spanje. Heb gewoon meer met Italianen dan met Spanjaarden, ook al zitten ze allebei in een vergelijkbare (economische) situatie

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:07 schreef illusions het volgende:
Dat heb ik inderdaad ook wel eens gezien, leuke opties zijn dat. Dat heb je overigens in heel Europa, maar dan zit je inderdaad erg ver van de bewoonde wereld. Meestal gaat het om dorpen waar niemand meer woont en die erg slecht bereikbaar zijn. Je moet het maar willen.
Ik denk dat dat wel meevalt. Niet elke plek is zo ver van de bewoonde wereld en vaak lossen ze het in dit soort landen op met een kleine auto. Ben je zo in een half uur in een winkelcentrum oid. Goed zoeken zal wel een must zijn iig.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

hij kan hier niet werken, dus waarom zou hij dat in het buitenland dan opeens wel kunnen?
Kansloos plan en die ¤80.000 is dan zo foetsie
Ik weet zijn situatie niet precies en ik wil TS zeker niet aanvallen, is dus ook niet zo bedoeld, maar als hij kan typen kan hij vast ook wel administratief werk doen. Data entry oid.
Dat ze dat hier bij de gemeente/UWV niet zien of niet hebben voor hem kan ik ook niets aan doen.

Ik denk dat er mogelijkheden zijn, maar dat hij die zelf moet benutten of scheppen. Werken zal wel moeten iig want met dat geld ga je het geen 10 jaar redden denk ik net als velen anderen.

Maar goed, TS, heb je al na kunnen denken over je emigratie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 11-07-2018 19:17:48 ]
pi_180406444
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:57 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Tja, je weet nooit wat er kan gebeuren. In Groot-Joegoslavie dachten ze ook na de Tweede Wereld Oorlog dat er geen (burger)oorlog meer zou komen en toen sloeg 45 jaar later de vlam in de pan. En dat allemaal omdat het in die 45 jaar regelmatig borrelde.

We hebben gezien hoe Spanje afgelopen jaar met haar onwillige minderheden omging. Niets garandeert dat er geen grote ongeregeldheden zullen uitbarsten ook al lijkt de boel nu wel gesust. In Groot-Joegoslavie was dat net zo ook al was een korte tijd daarvoor nog een groot deel van het volk voor het bij elkaar blijven.

[..]

Ik sprak eigenlijk meer vanuit mij zelf. Als ik al zou emigreren, heb ik liever Italie dan Spanje. Heb gewoon meer met Italianen dan met Spanjaarden, ook al zitten ze allebei in een vergelijkbare (economische) situatie

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt. Niet elke plek is zo ver van de bewoonde wereld en vaak lossen ze het in dit soort landen op met een kleine auto. Ben je zo in een half uur in een winkelcentrum oid. Goed zoeken zal wel een must zijn iig.

[..]

Ik weet zijn situatie niet precies en ik wil TS zeker niet aanvallen, is dus ook niet zo bedoeld, maar als hij kan typen kan hij vast ook wel administratief werk doen. Data entry oid.
Dat ze dat hier bij de gemeente/UWV niet zien of niet hebben voor hem kan ik ook niets aan doen.

Ik denk dat er mogelijkheden zijn, maar dat hij die zelf moet benutten of scheppen. Werken zal wel moeten iig want met dat geld ga je het geen 10 jaar redden denk ik net als velen anderen.

Maar goed, TS, heb je al na kunnen denken over je emigratie?
Volgens mij ben jij nog nooit in Spanje geweest. :P
  donderdag 12 juli 2018 @ 01:31:40 #87
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180414916
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2018 07:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik snap echt niet dat je hierom niet ergens kan werken. Het zal vast lastig zijn om een goede plek te vinden, maar onmogelijk? Bij dat poppodium heb je het wel jarenlang volgehouden...

[..]

waar dan wel? Besef je goed dat hoe mooi je het hier hebt, je het nergens anders vinden gaat?
Okay, ik weet inminddels niet meer wie ik wel en niet beantwoord heb. De meeste die mij gequote hebben had ik wel beantwoord, maar ik kamp al een paar dagen met storingen op Fok quote alerts.

Ja, bij het poppodium kon ik het lang volhouden. Dat lag grotendeels ook aan de sfeer daar. Totaal anders dan in het bedrijfsleven. Je hoeft daar niet direct te presteren, wat je goed deed werd aangemoedigd, wat je niet direct goed deed, werd geduldig getolereerd en nog eens opnieuw uitgelegd. Nu was die job ver onder mijn niveau, dus ik pikte het snel op. En ik waagde mijn kans om op basis van mijn ervaringen de directeur een mail te schrijven over wat er beter kon in het hele proces.
De directeur riep me de volgende dag bij me (..ik dacht even oh shit, nu zal ik het beleven), maar hij was zo tevreden met mijn suggesties dat hij mij beloonde door mijn vrijwilligersbeloning direct verdubbelde. Drie van mijn vier punten heeft hij direct doorgevoerd.

Maar ik heb veel negatieve ervaringen gehad bij eerdere uitzendwerkzaamheden als student. Was het niet de leidinggevende dan wel een medewerker voor wie het niet snel genoeg ging... gewoon weggepest, uitgescholden tot het bot (omdat ik iets fout deed, wat mij nog niet eens was uitgelegd).

Nee, ik moet echt eigen baas zijn, zelf het personeel uitzoeken waar ik taken naar kan delegeren... want serieus stond ik op het punt om een kwelgeest neer te slaan. Ik kan best tegen kritiek maar niet tegen een scheld tirade van een kwartier, over iets wat mij nooit is uitgelegd, en waar iemand niet eens zegt wat ik fout deed... maar alleen mij voor iedereen voor iedereen te kijk te zetten. Die klootzak had ik echt willen neerslaan... waardoor ik echt nog verder in de problemen was geraakt.

Dus ja, ik ben hierdoor zeer onzeker geworden, voor zover ik het al niet was.

En ja, ik weet hoe mooi we het hebben in Nederland. Nederland is een fantastisch land, maar onder deze omstandigheden (redelijke erfenis) kan ik zelfs als ik niet ga werken, mijn tijd beter uitzitten in Oost Europa of dergelijke... dan kan ik makkelijk 10 jaar redelijk royaal leven in Roemenië.

Maar goed, ik kan ook in Roemenië zelf een eigen bedrijf beginnen, voor een fractie van de kosten in Nederland. En dat is wat ik ook van plan ben.
Nederland is te duur voor iemand in mijn positie om te leven. Beter om een half jaartje in Oost Europa te leven van mij erfenis en daar iets op te zetten, dan in Nederland. Nederland is duur. Waar ik in Nederland van 15000 euro moet leven per jaar en nog tekort kom, kan ik in landen als Roemenië minstens 2 jaar leven.
Daar een eigen bedrijf starten is dan ook sneller mogelijk door wat ik daar uitspaar.
  donderdag 12 juli 2018 @ 17:34:56 #88
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_180427675
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 01:31 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Okay, ik weet inminddels niet meer wie ik wel en niet beantwoord heb. De meeste die mij gequote hebben had ik wel beantwoord, maar ik kamp al een paar dagen met storingen op Fok quote alerts.

Ja, bij het poppodium kon ik het lang volhouden. Dat lag grotendeels ook aan de sfeer daar. Totaal anders dan in het bedrijfsleven. Je hoeft daar niet direct te presteren, wat je goed deed werd aangemoedigd, wat je niet direct goed deed, werd geduldig getolereerd en nog eens opnieuw uitgelegd. Nu was die job ver onder mijn niveau, dus ik pikte het snel op. En ik waagde mijn kans om op basis van mijn ervaringen de directeur een mail te schrijven over wat er beter kon in het hele proces.
De directeur riep me de volgende dag bij me (..ik dacht even oh shit, nu zal ik het beleven), maar hij was zo tevreden met mijn suggesties dat hij mij beloonde door mijn vrijwilligersbeloning direct verdubbelde. Drie van mijn vier punten heeft hij direct doorgevoerd.

Maar ik heb veel negatieve ervaringen gehad bij eerdere uitzendwerkzaamheden als student. Was het niet de leidinggevende dan wel een medewerker voor wie het niet snel genoeg ging... gewoon weggepest, uitgescholden tot het bot (omdat ik iets fout deed, wat mij nog niet eens was uitgelegd).

Nee, ik moet echt eigen baas zijn, zelf het personeel uitzoeken waar ik taken naar kan delegeren... want serieus stond ik op het punt om een kwelgeest neer te slaan. Ik kan best tegen kritiek maar niet tegen een scheld tirade van een kwartier, over iets wat mij nooit is uitgelegd, en waar iemand niet eens zegt wat ik fout deed... maar alleen mij voor iedereen voor iedereen te kijk te zetten. Die klootzak had ik echt willen neerslaan... waardoor ik echt nog verder in de problemen was geraakt.

Dus ja, ik ben hierdoor zeer onzeker geworden, voor zover ik het al niet was.

En ja, ik weet hoe mooi we het hebben in Nederland. Nederland is een fantastisch land, maar onder deze omstandigheden (redelijke erfenis) kan ik zelfs als ik niet ga werken, mijn tijd beter uitzitten in Oost Europa of dergelijke... dan kan ik makkelijk 10 jaar redelijk royaal leven in Roemenië.

Maar goed, ik kan ook in Roemenië zelf een eigen bedrijf beginnen, voor een fractie van de kosten in Nederland. En dat is wat ik ook van plan ben.
Nederland is te duur voor iemand in mijn positie om te leven. Beter om een half jaartje in Oost Europa te leven van mij erfenis en daar iets op te zetten, dan in Nederland. Nederland is duur. Waar ik in Nederland van 15000 euro moet leven per jaar en nog tekort kom, kan ik in landen als Roemenië minstens 2 jaar leven.
Daar een eigen bedrijf starten is dan ook sneller mogelijk door wat ik daar uitspaar.
Ik hoor het al, afgezien van wat studentenbaantjes helemaal geen ervaring. Tuurlijk zal het in sommige functie zo zijn, maar als jij daadwerkelijk zo goed bent als je denkt kom je echt niet in die functies uit.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_180427989
Als je echt zo goed bent, kun je die 80k gebruiken om een eigen bedrijfje als electricien of installateur op ge richten? Heel veel vraag naar en je werkt zelfstandig. Alsof een leventje in Roemenie zo geweldig is.
.
pi_180433478
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:15 schreef illusions het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij nog nooit in Spanje geweest. :P
Omdat?

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 01:31 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Okay, ik weet inminddels niet meer wie ik wel en niet beantwoord heb. De meeste die mij gequote hebben had ik wel beantwoord, maar ik kamp al een paar dagen met storingen op Fok quote alerts.
Dus de mensen die je niet gequote hebben, krijgen geen reactie? :)
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:46 schreef Fer het volgende:
Als je echt zo goed bent, kun je die 80k gebruiken om een eigen bedrijfje als electricien of installateur op ge richten? Heel veel vraag naar en je werkt zelfstandig. Alsof een leventje in Roemenie zo geweldig is.
Daar heb je papieren voor nodig. Goed, met dat geld kun je je makkelijk om laten scholen. Of je het talent voor dit soort zaken hebt, is een tweede.
pi_180433540
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 21:46 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Omdat?

[..]

Dus de mensen die je niet gequote hebben, krijgen geen reactie? :)

[..]

Daar heb je papieren voor nodig. Goed, met dat geld kun je je makkelijk om laten scholen. Of je het talent voor dit soort zaken hebt, is een tweede.
Talent? Hij is toch inteligent, dan kun je het leren, het is niet super ingewikkeld ofzo.
.
pi_180433577
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 21:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Talent? Hij is toch inteligent, dan kun je het leren, het is niet super ingewikkeld ofzo.
Ik bedoel de finesse die ervoor nodig is. Intelligent zijn betekent niet dat je van alles even goed kunt.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 00:17:06 #93
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180437060
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik hoor het al, afgezien van wat studentenbaantjes helemaal geen ervaring. Tuurlijk zal het in sommige functie zo zijn, maar als jij daadwerkelijk zo goed bent als je denkt kom je echt niet in die functies uit.
Jij wilt mijn hele CV? En wie ben jij dan wel?
Voor zover ik jou nu lees, ben je gewoon een internet bully die er op teert om mensen die wel zichzelf zijn (inclusief de slechtere momenten te noemen) te denigreren. En om wat? Om je zelf te verheffen?
Waarom hou jij je gewoon niet aan het onderwerp? Vraag anders eens aan de admin's hoe ze over jouw teksten hier denken.

Maar mocht het je interesseren, ik heb de langste tijd na mijn studie geld verdiend met internet content samenstellen. Of het nu reclame campagnes waren, zelf eigen websites vullen met informatie + adverteerders benaderen, of voor websites van derden de teksten schrijven. Ik heb het allemaal gedaan, allemaal thuis van achter mijn eigen pc/ laptops.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 00:34:34 #94
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180437263
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:46 schreef Fer het volgende:
Als je echt zo goed bent, kun je die 80k gebruiken om een eigen bedrijfje als electricien of installateur op ge richten? Heel veel vraag naar en je werkt zelfstandig. Alsof een leventje in Roemenie zo geweldig is.
Ik ben niet technisch aangelegd. Ik heb de heao afgerond.
Daarnaast is Roemenië zo erg nog niet, de taal lijkt op het Italiaans. Beide zijn Romaanse talen.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 00:36:31 #95
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180437284
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 21:46 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

[..]

Dus de mensen die je niet gequote hebben, krijgen geen reactie? :)
Jawel, maar het zijn er wel verdomde veel, dus het kan wat later worden. ;)
  vrijdag 13 juli 2018 @ 00:50:45 #96
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180437401
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 01:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dude pleur op man :') 1.77 te klein en who the fuck cares om de vriendelijkheid van je gezicht. Grow some balls man. De tering :')

En hoezo zou iemand in het buitenland wél op zo iemand zitten te wachten?
Een vriendelijk gezicht en mijn lengte maken niet dat ik een natuurlijk overwicht heb.

Maar in het buitenland is het leven goedkoper, en makkelijker om een eigen zaak te beginnen.
Ook kan ik makkelijker weer aan mijn schrijven (etc) beginnen. Als ik daar 500 euro per maand verdien, kan ik daar goed rondkomen... terwijl ik hier in Nederland 1500 euro moet verdienen om redelijk rond te kunnen komen.
De klanten kunnen nog steeds uit Nederland, Engeland of Duitsland komen. Ik reken gewoon Nederlandse prijzen... dan ben ik met veel minder cliënten beter uit dan in Nederland.

Dus niemand hoeft op mij zitten te wachten in Roemenië (al staat Roemenië nog niet eens helemaal vast, het kan ook nog een buurland worden waar ook Roemens gesproken wordt, of desnoods Azerbeidzjan waar weer een variant op Turks gesproken wordt ( wat onder het Latijns schrift valt).
Voordeel van Roemenië zijn de directe vliegvluchten naar Duitsland en Nederland.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 01:02:55 #97
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180437510
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:12 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

hij kan hier niet werken, dus waarom zou hij dat in het buitenland dan opeens wel kunnen?
Kansloos plan en die ¤80.000 is dan zo foetsie
Van 80.000 euro kan ik daar al gauw een jaar of acht (relatief) riant leven in vergelijking met in Nederland. Daarnaast kan ik daar een woning kopen voor nog geen 40.000 die (zodra ze toegang krijgen tot de euro) al snel in prijs zal stijgen. Het huis alleen is al een spaarpotje, als je er op tijd bij bent.

Daarnaast ga ik daar niet werken in loondienst. Ik kan gewoon schrijfopdrachten etc aannemen uit NL , DE of uit Engelstalige landen. Desnoods kan ik zelfs op termijn journalistiek freelancen voor media die geen redacteuren in Roemenië hebben. Maar dat pas als ik de taal echt onder de knie heb natuurlijk.

En ja ik ben verdomde nerveus om daar heen te gaan... maar ik hoef de eerste twee jaar bijna niets te doen, behalve de taal machtig te worden.
En aangezien Roemeens zoveel op Italiaans lijkt als Duits op Nederlands...verwacht ik de taal binnen 2 jaar wel goed genoeg te kunnen spreken en schrijven, dat ik aardig mee kan komen. ;)
  vrijdag 13 juli 2018 @ 01:10:12 #98
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180437557
quote:
3s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:13 schreef Peter het volgende:
Als straatveger draag je betaald wat bij aan de maatschappij, maak je de boel weer schoon (zoals je ook bij dat poppodium deed) en heb je maar weinig contact met je baas.
Lijkt me een prima functie voor je :Y
Waar haal jij vandaan dat ik schoonmaker was? Ik deed de voorbereiding horeca. En ja, dan moest ik wel eens de koelingen schoonmaken. Maar wat jij schijnbaar niet begrijpt, is dat je in de voorbereiding horeca vaak nog eerder dan de leiding, kunt zien wat er misgegaan is dat weekend. En dat je op basis van die kennis ook de leiding feed back kunt geven hoe bepaalde processen beter kunnen. )
Maar goed, kom de volgende keer eens echt voor mij (als TS) met iets waar ik iets aan heb.
In plaats van zuur te reageren waar niemand iets aan heeft. :N
  vrijdag 13 juli 2018 @ 01:15:47 #99
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_180437595
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 01:02 schreef Also-von-Oder het volgende:
Van 80.000 euro kan ik daar al gauw een jaar of acht (relatief) riant leven in vergelijking met in Nederland
Op welke planeet leef jij?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 13 juli 2018 @ 01:19:21 #100
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_180437610
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 17:38 schreef #ANONIEM het volgende:
Ik heb een tijd in Marokko gewoond. Houd er we rekening mee dat jij als niet-Marokkaan wel een visum moet aanvragen en daar hangen voorwaarden aan. Verder, ja echt een aanrader om er te wonen en je kan er met Frans prima uit de voeten.
Dank je voor jouw reactie. Ja aan Marokko heb ik ook gedacht, maar alleen Arabisch wordt daar gezien als officiële taal. En dat is lastig met belastingen, vergunningen en allerlei ambtelijke stukken.

Wat dat betreft komen landen als Senegal voor mij eerder in aanmerking... waarbij de officiële taal o.a. het Frans is.
Ik voel me nog jong genoeg een nieuwe taal te leren, maar te oud om een nieuw 'schrift' (manier van schrijven) te leren. ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')