abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180373359
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Door wie dan?
Williams,Benetton en Mclaren die om de beurt na een minder jaar het gat vrij snel konden verkleinen. Jordan wat met een beperkt budget goed mee kon komen met Frentzen. Nu moet je minimaal een budget van 400mil hebben en anders ben je kansloos.
pi_180373696
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 10:21 schreef opreis het volgende:

[..]

Gelijkwaardig hoeft van mij ook weer niet, maar iig redelijk gelijkmatig verdeeld zodat fouten in de top zwaarder “gestraft” worden. In het middenveld zie je hierdoor heel duidelijk het verschil in kwaliteit van de coureurs bij bv mclaren en sauber waar een paar 10den sneller een sloot meer punten is
Ik vind het ook niet ideaal, maar het is eigen aan F1 dat er altijd wel zoiets is. Dit is lang niet zo erg als het gapende gat achter Mercedes van 4 jaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:58 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Klopt wel, maar in het verleden was het gat nog te overbruggen. Nu zijn de verschillen qua budget veel te groot geworden.
Ik weet niet of die wel zoveel groter zijn. Ik denk dat dit seizoen wordt gekenmerkt doordat we 5 jaar geleden een enorme wijziging in het motorenreglement hebben gehad, en 2 jaar geleden een grote wijziging in het chassis, terwijl er een testverbod is om kosten te besparen.

Voor deze motoren waren de V8's behoorlijk naar elkaar toegegroeid doordat ze grotendeels uitontwikkeld waren. Daardoor kon bijvoorbeeld RBR goed meekomen met een klantenmotor. Met de nieuwe hybrides zitten we pas halverwege het ontwikkelingstraject, het punt dat de achterliggers tot vlakbij zijn ingelopen is nog een eindje weg.

De aero heeft ook nog vrij veel onontgonnen terrein omdat ze pas anderhalf jaar met de nieuwe regels aan het ontwikkelen zijn. Dan hebben de rijkste teams een groter voordeel omdat er relatief nog veel te winnen is.

Dan ontstaat er dus een vrij groot gat met teams die op beide punten niet mee kunnen, of op één punt ver achter liggen. Dat kan niet zo snel ingelopen worden als in de tijd van Benetton omdat er een testverbod is. Hou lang dezdelfde regels en het veld schuif vanzelf in elkaar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 13:55:08 #63
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180374347
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:18 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

vuile duitse leugenaar en valsspeler dat je bent :r :r
hoe kan dat nu, hij was niet betrokken bij de crash
  dinsdag 10 juli 2018 @ 13:55:44 #64
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180374360
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor deze ene keer wil ik Weltschmerz wel wat koren op zijn fantasie molentje leggen: wat een labiel figuur is die Lewis toch _O-


[ afbeelding ]
wat een tiener
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 juli 2018 @ 13:56:12 #65
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_180374368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor deze ene keer wil ik Weltschmerz wel wat koren op zijn fantasie molentje leggen: wat een labiel figuur is die Lewis toch _O-


[ afbeelding ]
Jezus wat laat die gast zich kennen. Slachtofferrol 101.
pi_180374519
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor deze ene keer wil ik Weltschmerz wel wat koren op zijn fantasie molentje leggen: wat een labiel figuur is die Lewis toch _O-


[ afbeelding ]
fuck wat slecht :{w
  dinsdag 10 juli 2018 @ 14:17:28 #67
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_180374859
Blijkbaar was dat zelfs een reactie na een eerder bericht op Instagram die een hele hoop reacties uitlokte _O-




Komt erop neer dat ie zelf geen excuses aanbiedt nadat ie Kimi/Ferrari ervan beschuldigd heeft hem opzettelijk in het rond te duwen. Wat een soap :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_180375394
Smullen :Y)
  dinsdag 10 juli 2018 @ 14:48:15 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180375480
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:02 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Williams,Benetton en Mclaren die om de beurt na een minder jaar het gat vrij snel konden verkleinen. Jordan wat met een beperkt budget goed mee kon komen met Frentzen. Nu moet je minimaal een budget van 400mil hebben en anders ben je kansloos.
Maar al die teams hadden een enorm budget. Net als nu.

Jordan is de uitzondering maar kon ook alleen winnen bij hoge uitzondering.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180375850
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hoe kan dat nu, hij was niet betrokken bij de crash
Nee maar zijn team maat van Ferrari wel he....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 10 juli 2018 @ 15:12:52 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_180375884
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:55 schreef Smacked_Actor het volgende:
Welke false claims? Hij had het beter over kunnen laten waaien..
misschien een keertje in de simulator ipv de studio, over z'n kutstart hoor je hem niet
pi_180376038
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 14:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar al die teams hadden een enorm budget. Net als nu.

Jordan is de uitzondering maar kon ook alleen winnen bij hoge uitzondering.
Punt is dat het toen nog overbrugbaar was voor een priveteam. Zie bijvoorbeeld de opmars van Benetton met Schumacher.

Hill won toen ook bijna een race in de Arrows op eigen kracht. Nu weet je gewoon op voorhand al dat de top 3 veel te sterk is voor de rest en ook volgend jaar komt de rest er niet aan te pas.
pi_180376515
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet ideaal, maar het is eigen aan F1 dat er altijd wel zoiets is. Dit is lang niet zo erg als het gapende gat achter Mercedes van 4 jaar.

[..]

Ik weet niet of die wel zoveel groter zijn. Ik denk dat dit seizoen wordt gekenmerkt doordat we 5 jaar geleden een enorme wijziging in het motorenreglement hebben gehad, en 2 jaar geleden een grote wijziging in het chassis, terwijl er een testverbod is om kosten te besparen.

Voor deze motoren waren de V8's behoorlijk naar elkaar toegegroeid doordat ze grotendeels uitontwikkeld waren. Daardoor kon bijvoorbeeld RBR goed meekomen met een klantenmotor. Met de nieuwe hybrides zitten we pas halverwege het ontwikkelingstraject, het punt dat de achterliggers tot vlakbij zijn ingelopen is nog een eindje weg.

De aero heeft ook nog vrij veel onontgonnen terrein omdat ze pas anderhalf jaar met de nieuwe regels aan het ontwikkelen zijn. Dan hebben de rijkste teams een groter voordeel omdat er relatief nog veel te winnen is.

Dan ontstaat er dus een vrij groot gat met teams die op beide punten niet mee kunnen, of op één punt ver achter liggen. Dat kan niet zo snel ingelopen worden als in de tijd van Benetton omdat er een testverbod is. Hou lang dezdelfde regels en het veld schuif vanzelf in elkaar.
V8 was een grote farce met de engine freeze. Daardoor had Red Bull jarenlang een voordeel met de geblazen diffuser.

Dezelfde regels houden zorgt er misschien voor dat ze iets inlopen, maar een echte kans hebben ze niet. Als je het middenveld bekijkt dan ziet het er armoedig uit. Haas en Sauber zijn B teams geworden omdat ze niet op eigen benen kunnen staan. Force India zit, ondanks een 4e plaats bij de constructeurs, aan het infuus bij Liberty. En dan heb je nog Williams en Mclaren die ook steeds verder achterop raken en nauwelijks sponsors overhouden. Het grote geheel oogt gewoon erg ongezond.
pi_180376752
Van 2017 op 2018 zijn de regels redelijk gelijk gebleven maar het gat tussende top en het middenveld lijkt alleen maar groter. Natuurlijk zal er een omslagpunt komen waarin de voorsprong kleiner wordt maar geen idee wanneer. Misschien dat iemand daar een mooie grafiek of tabel van kan maken
  dinsdag 10 juli 2018 @ 15:57:44 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180376781
De impact die de halo had moet je niet onderschatten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180376818
De teams geloven er zelf ook niet in:

quote:
Williams continued: "It's naive to believe that if you just work hard, you'll be rewarded. Except for the top three teams, nobody will win in the future. The financial discrepancy compared to Ferrari, Mercedes and Red Bull is just too big. It's impossible to keep up. And it's sad.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 16:26:50 #77
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_180377532
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 14:17 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar was dat zelfs een reactie na een eerder bericht op Instagram die een hele hoop reacties uitlokte _O-


[ afbeelding ]

Komt erop neer dat ie zelf geen excuses aanbiedt nadat ie Kimi/Ferrari ervan beschuldigd heeft hem opzettelijk in het rond te duwen. Wat een soap :')
Mwaa, ik vind toegeven dat wat je zelf hebt gezegd 'dumb shit' is, eigenlijk wel gelijk aan een excuus.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 16:27:35 #78
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_180377557
Ze hebben wel gelijk. Men moet ook niet vergeten dat zonder die 7 teams de formule 1 echt niks meer is
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_180377878
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 16:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Mwaa, ik vind toegeven dat wat je zelf hebt gezegd 'dumb shit' is, eigenlijk wel gelijk aan een excuus.
Dan had hij 'sometimes I say dumb shit' moeten zeggen, dan hou je het bij jezelf.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 17:08:51 #80
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_180378397
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 16:39 schreef Smacked_Actor het volgende:

[..]

Dan had hij 'sometimes I say dumb shit' moeten zeggen, dan hou je het bij jezelf.
Dit is echt zeiken om het zeiken. Ik ben geen Hamilton-fan, maar dit is echt zoeken naar dingen om over te zeiken.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 17:25:23 #81
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180378746
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 15:10 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Nee maar zijn team maat van Ferrari wel he....
en dan?
pi_180380194
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 17:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en dan?
wat denk je zelf goser

denk je dat die gasten van Mercedes gekkies zijn.......
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_180380265
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:33 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

wat denk je zelf goser

denk je dat die gasten van Mercedes gekkies zijn.......
Ja.

Wat heeft het voor nut dat Vettel tegen Bottas aan rijdt? Bottas staat 50 punten achter op Vettel...

Als raikkonen 2 race’s achter elkaar tegen Hamilton aan rijdt dan was de reactie van Mercedes terecht geweest.
pi_180380273
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:33 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

wat denk je zelf goser

denk je dat die gasten van Mercedes gekkies zijn.......
Heeft het wel alle schijn van na dit weekend.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_180380298
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 15:42 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

V8 was een grote farce met de engine freeze. Daardoor had Red Bull jarenlang een voordeel met de geblazen diffuser.
Dat was niks wat niet na te maken is. Er was dan ook geen sprake van een RBR dominantie, maar van slechts twee topcoureurs die presteerden, alleen telkens dezelfde net wat beter. Het is 2 keer tot het gaatje gegaan om de titel en in 2012 won McLaren net zoveel races als RBR. Dat krijg je als een diva in een gelijkwaardige auto zet. Het jaar daarvoor had een nieuw team nog de titel gewonnen. Dan kun je niet zeggen dat er die periode iets mis was met de F1.

quote:
Dezelfde regels houden zorgt er misschien voor dat ze iets inlopen, maar een echte kans hebben ze niet. Als je het middenveld bekijkt dan ziet het er armoedig uit. Haas en Sauber zijn B teams geworden omdat ze niet op eigen benen kunnen staan. Force India zit, ondanks een 4e plaats bij de constructeurs, aan het infuus bij Liberty. En dan heb je nog Williams en Mclaren die ook steeds verder achterop raken en nauwelijks sponsors overhouden. Het grote geheel oogt gewoon erg ongezond.
Ja, maar dat komt ook doordat McLaren en Williams al jaren doorkloten. Je kunt een mindere periode hebben, maar als het duidelijk is dat het structureel mis zit dan ga je ook geen sponsors aantrekken. Motorfabrikanten staan dan ook niet te springen. Het lijkt me vooral een crisis in het Britse teammanagement.

Je moet altijd maatregelen nemen om de kosten te beperken en het aantrekkelijk te houden voor nieuwe instappers, maar stabiliteit in de regels maakt dat meer geld hebben relatief minder tijdwinst oplevert.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor deze ene keer wil ik Weltschmerz wel wat koren op zijn fantasie molentje leggen: wat een labiel figuur is die Lewis toch _O-


[ afbeelding ]
Als jij na 10 jaar eindelijk ook doorkrijgt dat Hamilton labiel is, wat was er dan fantasie aan van mij?

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 14:17 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar was dat zelfs een reactie na een eerder bericht op Instagram die een hele hoop reacties uitlokte _O-


[ afbeelding ]

Komt erop neer dat ie zelf geen excuses aanbiedt nadat ie Kimi/Ferrari ervan beschuldigd heeft hem opzettelijk in het rond te duwen. Wat een soap :')
Ik vind het op zich wel excuus genoeg. Het zijn wel de excuses van een egomaan natuurlijk, maar hij noemt het dumb dus dan staat dat.

Het is dan weer niet voldoende van Wolff, die zich achter Allison verschuilt, hij koos er bewust en echt niet in een opwelling voor hem te citeren. En Lauda natuurlijk, dat ging ook niet per ongeluk. De hele Mercedes teamleiding moet zijn excuses aanbieden voor hun weloverwogen pogingen om druk op de wedstrijdleiding te leggen met hun gedramaqueen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 juli 2018 @ 18:40:22 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180380325
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 13:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hoe kan dat nu, hij was niet betrokken bij de crash
Precies. Het was wederom de magie van Ericsson :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 juli 2018 @ 18:41:50 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180380357
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 15:59 schreef M.Melandri het volgende:
De teams geloven er zelf ook niet in:

[..]

Ze hebben daar een goed punt, maar met het geld dat ze hebben hadden ze niet zo'n slak af hoeven leveren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180380429
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:37 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ja.

Wat heeft het voor nut dat Vettel tegen Bottas aan rijdt? Bottas staat 50 punten achter op Vettel...

Als raikkonen 2 race’s achter elkaar tegen Hamilton aan rijdt dan was de reactie van Mercedes terecht geweest.
Je weet echt niet waar we over praten

ALs een Ferrari wereoldkampioen wordt dit seizoen krijgen beide rijders waarschijnlijk een bonus van enkele miljoenen euro's.......en dan heb ik niet eens over de bedragen die de renstal Ferrari uitgekeerd krijgt van het totale prijzenpakket.die in de formula 1 omgaat....

Je kent de belangen niet in de F! blijkbaar
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 juli 2018 @ 18:48:10 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180380487
Als Ferrari bij de titel de rijders een bonus uit moet keren kunnen ze beter geen kampioen worden. Sparen ze wat centjes uit ;)

Denk je nou echt dat ze daar wakker liggen van een miljoentje meer of minder?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180380510
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
Als Ferrari bij de titel de rijders een bonus uit moet keren kunnen ze beter geen kampioen worden. Sparen ze wat centjes uit ;)

Denk je nou echt dat ze daar wakker liggen van een miljoentje meer of minder?
jij weet blijkbaar niet hoe duur zo een renstal kost..... :W :W _O-
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')