Het liefst hebben we dat hele veld dicht en gelijkmatig bij elkaar zit en dat er 6 coureurs strijden om de titel. Maar op zich is het niks bijzonders dat er maar twee teams en 2 of 3 coureurs om de titel kunnen vechten.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 03:06 schreef opreis het volgende:
Het gat tussen de top 3 en de rest van hetveld neemt nu toch echt belachelijke proporties aan. Ricciardo is maar liefst 7 tienden langzamer dan zn teamgenoot en staat er nog steeds naast op de grid. Zn verschil zou je toch het liefst 4 a 5 plaatsen er tussen willen zien?
De charme van een inhaalrace is wel een beetje weg op de snelle circuits, dankij DRS en de verschillen in rechte lijn snelheid die er nu zijn, dat klopt. Gelukkig is er wel de VSC, maar dan moet die natuurlijk wel ingezet worden. Omgekeerde start slaat nergens op.quote:Zelfde tijdens de race met Hamilton. Rijdt door een botsing achteraan en staat na een handje vol rondes al weer 6de.
Omgekeerde start volgorde gaat niets uitmaken op deze manier
Gelijkwaardig hoeft van mij ook weer niet, maar iig redelijk gelijkmatig verdeeld zodat fouten in de top zwaarder “gestraft” worden. In het middenveld zie je hierdoor heel duidelijk het verschil in kwaliteit van de coureurs bij bv mclaren en sauber waar een paar 10den sneller een sloot meer punten isquote:Op dinsdag 10 juli 2018 08:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het liefst hebben we dat hele veld dicht en gelijkmatig bij elkaar zit en dat er 6 coureurs strijden om de titel. Maar op zich is het niks bijzonders dat er maar twee teams en 2 of 3 coureurs om de titel kunnen vechten.
Wat uitzonderlijk en vervelend was, was de enorme Mercedes dominantie, dat gat is nu opgeschoven tot achter RBR en dat is een goede zaak. Het is juist heel leuk dat RBR op veel circuits gewoon volwaardig meedoet om de overwinning. Het is qua krachtsverhoudingen juist een prachtig seizoen.
[..]
De charme van een inhaalrace is wel een beetje weg op de snelle circuits, dankij DRS en de verschillen in rechte lijn snelheid die er nu zijn, dat klopt. Gelukkig is er wel de VSC, maar dan moet die natuurlijk wel ingezet worden. Omgekeerde start slaat nergens op.
vuile duitse leugenaar en valsspeler dat je bentquote:De Duitse WK-leider verwees de theorie van Hamilton naar het rijk der fabelen. „Het is een dwaze gedachte om te denken dat er opzet in het spel was”, stelde Vettel, die op Silverstone zegevierde, voor zijn Britse rivaal.
Klopt wel, maar in het verleden was het gat nog te overbruggen. Nu zijn de verschillen qua budget veel te groot geworden.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 08:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het liefst hebben we dat hele veld dicht en gelijkmatig bij elkaar zit en dat er 6 coureurs strijden om de titel. Maar op zich is het niks bijzonders dat er maar twee teams en 2 of 3 coureurs om de titel kunnen vechten.
Wat uitzonderlijk en vervelend was, was de enorme Mercedes dominantie, dat gat is nu opgeschoven tot achter RBR en dat is een goede zaak. Het is juist heel leuk dat RBR op veel circuits gewoon volwaardig meedoet om de overwinning. Het is qua krachtsverhoudingen juist een prachtig seizoen.
[..]
De charme van een inhaalrace is wel een beetje weg op de snelle circuits, dankij DRS en de verschillen in rechte lijn snelheid die er nu zijn, dat klopt. Gelukkig is er wel de VSC, maar dan moet die natuurlijk wel ingezet worden. Omgekeerde start slaat nergens op.
Door wie dan?quote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Klopt wel, maar in het verleden was het gat nog te overbruggen. Nu zijn de verschillen qua budget veel te groot geworden.
Williams,Benetton en Mclaren die om de beurt na een minder jaar het gat vrij snel konden verkleinen. Jordan wat met een beperkt budget goed mee kon komen met Frentzen. Nu moet je minimaal een budget van 400mil hebben en anders ben je kansloos.quote:
Ik vind het ook niet ideaal, maar het is eigen aan F1 dat er altijd wel zoiets is. Dit is lang niet zo erg als het gapende gat achter Mercedes van 4 jaar.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 10:21 schreef opreis het volgende:
[..]
Gelijkwaardig hoeft van mij ook weer niet, maar iig redelijk gelijkmatig verdeeld zodat fouten in de top zwaarder “gestraft” worden. In het middenveld zie je hierdoor heel duidelijk het verschil in kwaliteit van de coureurs bij bv mclaren en sauber waar een paar 10den sneller een sloot meer punten is
Ik weet niet of die wel zoveel groter zijn. Ik denk dat dit seizoen wordt gekenmerkt doordat we 5 jaar geleden een enorme wijziging in het motorenreglement hebben gehad, en 2 jaar geleden een grote wijziging in het chassis, terwijl er een testverbod is om kosten te besparen.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Klopt wel, maar in het verleden was het gat nog te overbruggen. Nu zijn de verschillen qua budget veel te groot geworden.
hoe kan dat nu, hij was niet betrokken bij de crashquote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
vuile duitse leugenaar en valsspeler dat je bent
wat een tienerquote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor deze ene keer wil ik Weltschmerz wel wat koren op zijn fantasie molentje leggen: wat een labiel figuur is die Lewis toch
[ afbeelding ]
Jezus wat laat die gast zich kennen. Slachtofferrol 101.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor deze ene keer wil ik Weltschmerz wel wat koren op zijn fantasie molentje leggen: wat een labiel figuur is die Lewis toch
[ afbeelding ]
fuck wat slechtquote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor deze ene keer wil ik Weltschmerz wel wat koren op zijn fantasie molentje leggen: wat een labiel figuur is die Lewis toch
[ afbeelding ]
Maar al die teams hadden een enorm budget. Net als nu.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 13:02 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Williams,Benetton en Mclaren die om de beurt na een minder jaar het gat vrij snel konden verkleinen. Jordan wat met een beperkt budget goed mee kon komen met Frentzen. Nu moet je minimaal een budget van 400mil hebben en anders ben je kansloos.
Nee maar zijn team maat van Ferrari wel he....quote:Op dinsdag 10 juli 2018 13:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe kan dat nu, hij was niet betrokken bij de crash
misschien een keertje in de simulator ipv de studio, over z'n kutstart hoor je hem nietquote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:55 schreef Smacked_Actor het volgende:
Welke false claims? Hij had het beter over kunnen laten waaien..
Punt is dat het toen nog overbrugbaar was voor een priveteam. Zie bijvoorbeeld de opmars van Benetton met Schumacher.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 14:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar al die teams hadden een enorm budget. Net als nu.
Jordan is de uitzondering maar kon ook alleen winnen bij hoge uitzondering.
V8 was een grote farce met de engine freeze. Daardoor had Red Bull jarenlang een voordeel met de geblazen diffuser.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet ideaal, maar het is eigen aan F1 dat er altijd wel zoiets is. Dit is lang niet zo erg als het gapende gat achter Mercedes van 4 jaar.
[..]
Ik weet niet of die wel zoveel groter zijn. Ik denk dat dit seizoen wordt gekenmerkt doordat we 5 jaar geleden een enorme wijziging in het motorenreglement hebben gehad, en 2 jaar geleden een grote wijziging in het chassis, terwijl er een testverbod is om kosten te besparen.
Voor deze motoren waren de V8's behoorlijk naar elkaar toegegroeid doordat ze grotendeels uitontwikkeld waren. Daardoor kon bijvoorbeeld RBR goed meekomen met een klantenmotor. Met de nieuwe hybrides zitten we pas halverwege het ontwikkelingstraject, het punt dat de achterliggers tot vlakbij zijn ingelopen is nog een eindje weg.
De aero heeft ook nog vrij veel onontgonnen terrein omdat ze pas anderhalf jaar met de nieuwe regels aan het ontwikkelen zijn. Dan hebben de rijkste teams een groter voordeel omdat er relatief nog veel te winnen is.
Dan ontstaat er dus een vrij groot gat met teams die op beide punten niet mee kunnen, of op één punt ver achter liggen. Dat kan niet zo snel ingelopen worden als in de tijd van Benetton omdat er een testverbod is. Hou lang dezdelfde regels en het veld schuif vanzelf in elkaar.
quote:Williams continued: "It's naive to believe that if you just work hard, you'll be rewarded. Except for the top three teams, nobody will win in the future. The financial discrepancy compared to Ferrari, Mercedes and Red Bull is just too big. It's impossible to keep up. And it's sad.
Mwaa, ik vind toegeven dat wat je zelf hebt gezegd 'dumb shit' is, eigenlijk wel gelijk aan een excuus.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 14:17 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar was dat zelfs een reactie na een eerder bericht op Instagram die een hele hoop reacties uitlokte
[ afbeelding ]
Komt erop neer dat ie zelf geen excuses aanbiedt nadat ie Kimi/Ferrari ervan beschuldigd heeft hem opzettelijk in het rond te duwen. Wat een soap
Dan had hij 'sometimes I say dumb shit' moeten zeggen, dan hou je het bij jezelf.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 16:26 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Mwaa, ik vind toegeven dat wat je zelf hebt gezegd 'dumb shit' is, eigenlijk wel gelijk aan een excuus.
Dit is echt zeiken om het zeiken. Ik ben geen Hamilton-fan, maar dit is echt zoeken naar dingen om over te zeiken.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 16:39 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Dan had hij 'sometimes I say dumb shit' moeten zeggen, dan hou je het bij jezelf.
en dan?quote:Op dinsdag 10 juli 2018 15:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Nee maar zijn team maat van Ferrari wel he....
wat denk je zelf goserquote:
Ja.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:33 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat denk je zelf goser
denk je dat die gasten van Mercedes gekkies zijn.......
Heeft het wel alle schijn van na dit weekend.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:33 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wat denk je zelf goser
denk je dat die gasten van Mercedes gekkies zijn.......
Dat was niks wat niet na te maken is. Er was dan ook geen sprake van een RBR dominantie, maar van slechts twee topcoureurs die presteerden, alleen telkens dezelfde net wat beter. Het is 2 keer tot het gaatje gegaan om de titel en in 2012 won McLaren net zoveel races als RBR. Dat krijg je als een diva in een gelijkwaardige auto zet. Het jaar daarvoor had een nieuw team nog de titel gewonnen. Dan kun je niet zeggen dat er die periode iets mis was met de F1.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 15:42 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
V8 was een grote farce met de engine freeze. Daardoor had Red Bull jarenlang een voordeel met de geblazen diffuser.
Ja, maar dat komt ook doordat McLaren en Williams al jaren doorkloten. Je kunt een mindere periode hebben, maar als het duidelijk is dat het structureel mis zit dan ga je ook geen sponsors aantrekken. Motorfabrikanten staan dan ook niet te springen. Het lijkt me vooral een crisis in het Britse teammanagement.quote:Dezelfde regels houden zorgt er misschien voor dat ze iets inlopen, maar een echte kans hebben ze niet. Als je het middenveld bekijkt dan ziet het er armoedig uit. Haas en Sauber zijn B teams geworden omdat ze niet op eigen benen kunnen staan. Force India zit, ondanks een 4e plaats bij de constructeurs, aan het infuus bij Liberty. En dan heb je nog Williams en Mclaren die ook steeds verder achterop raken en nauwelijks sponsors overhouden. Het grote geheel oogt gewoon erg ongezond.
Als jij na 10 jaar eindelijk ook doorkrijgt dat Hamilton labiel is, wat was er dan fantasie aan van mij?quote:Op dinsdag 10 juli 2018 12:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Voor deze ene keer wil ik Weltschmerz wel wat koren op zijn fantasie molentje leggen: wat een labiel figuur is die Lewis toch
[ afbeelding ]
Ik vind het op zich wel excuus genoeg. Het zijn wel de excuses van een egomaan natuurlijk, maar hij noemt het dumb dus dan staat dat.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 14:17 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijkbaar was dat zelfs een reactie na een eerder bericht op Instagram die een hele hoop reacties uitlokte
[ afbeelding ]
Komt erop neer dat ie zelf geen excuses aanbiedt nadat ie Kimi/Ferrari ervan beschuldigd heeft hem opzettelijk in het rond te duwen. Wat een soap
Precies. Het was wederom de magie van Ericssonquote:Op dinsdag 10 juli 2018 13:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe kan dat nu, hij was niet betrokken bij de crash
Ze hebben daar een goed punt, maar met het geld dat ze hebben hadden ze niet zo'n slak af hoeven leverenquote:Op dinsdag 10 juli 2018 15:59 schreef M.Melandri het volgende:
De teams geloven er zelf ook niet in:
[..]
Je weet echt niet waar we over pratenquote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:37 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ja.
Wat heeft het voor nut dat Vettel tegen Bottas aan rijdt? Bottas staat 50 punten achter op Vettel...
Als raikkonen 2 race’s achter elkaar tegen Hamilton aan rijdt dan was de reactie van Mercedes terecht geweest.
jij weet blijkbaar niet hoe duur zo een renstal kost.....quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
Als Ferrari bij de titel de rijders een bonus uit moet keren kunnen ze beter geen kampioen worden. Sparen ze wat centjes uit
Denk je nou echt dat ze daar wakker liggen van een miljoentje meer of minder?
nee, hoe duur een renstal kost weet ik niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:49 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jij weet blijkbaar niet hoe duur zo een renstal kost.....
Dus het mercedes team fantaseert maar wat volgens jou?quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:50 schreef zoem het volgende:
Laten we het complottheorie-gehalte iets minderen Er worden vast en zeker smerige spelletjes gespeeld, maar dit is wel vergezocht.
Als je tegen een andere aan rijdt heb je een net zo groten kans dat jezelf elimineert.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:45 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je weet echt niet waar we over praten
ALs een Ferrari wereoldkampioen wordt dit seizoen krijgen beide rijders waarschijnlijk een bonus van enkele miljoenen euro's.......en dan heb ik niet eens over de bedragen die de renstal Ferrari uitgekeerd krijgt van het totale prijzenpakket.die in de formula 1 omgaat....
Je kent de belangen niet in de F! blijkbaar
Ik heb me niet zo heel erg verdiept in de F1 techniek, maar een voorwielophanging lijkt me ook 1 van de zwakste onderdelen van het geheel.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 19:33 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als je tegen een andere aan rijdt heb je een net zo groten kans dat jezelf elimineert.
Ja, net zoals jij altijd doet!quote:Op dinsdag 10 juli 2018 19:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dus het mercedes team fantaseert maar wat volgens jou?
Nee, het zijn gewoon hele slechte verliezers.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 19:00 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dus het mercedes team fantaseert maar wat volgens jou?
Renault had de motor ontworpen voor de geblazen diffuser. De concurrentie kon er weinig aan doen omdat er een engine freeze was.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was niks wat niet na te maken is. Er was dan ook geen sprake van een RBR dominantie, maar van slechts twee topcoureurs die presteerden, alleen telkens dezelfde net wat beter. Het is 2 keer tot het gaatje gegaan om de titel en in 2012 won McLaren net zoveel races als RBR. Dat krijg je als een diva in een gelijkwaardige auto zet. Het jaar daarvoor had een nieuw team nog de titel gewonnen. Dan kun je niet zeggen dat er die periode iets mis was met de F1.
[..]
Ja, maar dat komt ook doordat McLaren en Williams al jaren doorkloten. Je kunt een mindere periode hebben, maar als het duidelijk is dat het structureel mis zit dan ga je ook geen sponsors aantrekken. Motorfabrikanten staan dan ook niet te springen. Het lijkt me vooral een crisis in het Britse teammanagement.
Je moet altijd maatregelen nemen om de kosten te beperken en het aantrekkelijk te houden voor nieuwe instappers, maar stabiliteit in de regels maakt dat meer geld hebben relatief minder tijdwinst oplevert.
[..]
Als jij na 10 jaar eindelijk ook doorkrijgt dat Hamilton labiel is, wat was er dan fantasie aan van mij?
[..]
Ik vind het op zich wel excuus genoeg. Het zijn wel de excuses van een egomaan natuurlijk, maar hij noemt het dumb dus dan staat dat.
Het is dan weer niet voldoende van Wolff, die zich achter Allison verschuilt, hij koos er bewust en echt niet in een opwelling voor hem te citeren. En Lauda natuurlijk, dat ging ook niet per ongeluk. De hele Mercedes teamleiding moet zijn excuses aanbieden voor hun weloverwogen pogingen om druk op de wedstrijdleiding te leggen met hun gedramaqueen.
Ik denk niet dat Peter Sauber en Frederic Vasseur dat erg vinden. Haas is er ook alleen maar beter op geworden. Alleen jammer van al hun incidenten. Zonder hadden ze een hele boel punten gehad.quote:Op dinsdag 10 juli 2018 19:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Renault had de motor ontworpen voor de geblazen diffuser. De concurrentie kon er weinig aan doen omdat er een engine freeze was.
Het is niet alleen McLaren en Williams, maar alle priveteams zitten in de problemen. Sauber kon niet meer op eigen benen staan en zijn nu een B team van Ferrari geworden. Force India zit aan het infuus bij Liberty.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |