abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 21 juli 2018 @ 09:34:23 #51
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_180625469
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 01:08 schreef Tjacka het volgende:
mijn gf wilt zo'n snes emulator

wat moet ik dan kopen lol
Wat heb je zelf al uitgezocht?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_180625648
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 01:08 schreef Tjacka het volgende:
mijn gf wilt zo'n snes emulator

wat moet ik dan kopen lol
koop zo'n mini snes?
pi_180626426
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 09:54 schreef mschol het volgende:

[..]

koop zo'n mini snes?
link?
#flappieovermarsenbergkamprotop #hennieoprotten
pi_180626917
Heeft iemand ervaring met Banggood GLS Belgium tracking? Op 9 Juli stond er dat het pakje aangemeld was maar nog niet overhandigd aan GLS.
En dat staat er nu nog steeds. Banggood houdt vol dat het al verzonden is en dat je pas een update krijgt als het in het land van bestemming is.

Nu bestel ik best veel in China en ik weet dat de tracking niet altijd even goed werkt, maar dit is nieuw voor mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door eddepetfokt op 23-07-2018 05:18:00 ]
pi_180627720
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 11:22 schreef eddepetfokt het volgende:
..... Op 19 Juli stond er dat het pakje aangemeld was maar nog niet overhandigd aan GLS.
......dat het al verzonden is en dat je pas een update krijgt als het in het land van bestemming is.......
Waarschijnlijk laat Banggood de artikelen ophalen door een lokale koerier die
het naar GLS brengt. Zolang je pakket in het lokale depot van die koerier ligt weet GLS van niks.
Echter ....... Als de lokale koerier het pakket met een andere dienst verstuurd dan GLS, kan je lang wachten op een update. Meestal gaat het goed, maar soms komt dat voor als een pakket geweigerd wordt (igv accu's bv) Blijven aandringen bij Banggood om eea te controleren bij GLS kan helpen.
pi_180627775
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 10:52 schreef Tjacka het volgende:

[..]

link?
Omdat je het zo vriendelijk vraagt.

http://s.aliexpress.com/MrMbiQjA

Is 1 van de vele die je gewoon op aliexpress kunt vinden als je zoekt op 16 bit console
pi_180629796
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:10 schreef elinx het volgende:

[..]

Waarschijnlijk laat Banggood de artikelen ophalen door een lokale koerier die
het naar GLS brengt. Zolang je pakket in het lokale depot van die koerier ligt weet GLS van niks.
Echter ....... Als de lokale koerier het pakket met een andere dienst verstuurd dan GLS, kan je lang wachten op een update. Meestal gaat het goed, maar soms komt dat voor als een pakket geweigerd wordt (igv accu's bv) Blijven aandringen bij Banggood om eea te controleren bij GLS kan helpen.
Ik heb BG al 3x gemailed en ze komen steeds met hetzelfde antwoord!
pi_180630353
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 14:18 schreef eddepetfokt het volgende:...

Ik heb BG al 3x gemailed en ze komen steeds met hetzelfde antwoord!
Daar schiet je inderdaad niks mee op. In dat geval is geduld en vertrouwen het beste.
Aangezien het pakket pas 19 juli is aangemeld, zou ik de plaatselijk koerier nog wat tijd gunnen om het pakket over te dragen aan GLS. Soms duurt het wel een week of nog meer voor je de eerste statusupdate krijgt.
pi_180630439
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 14:51 schreef elinx het volgende:

[..]

Daar schiet je inderdaad niks mee op. In dat geval is geduld en vertrouwen het beste.
Aangezien het pakket pas 19 juli is aangemeld, zou ik de plaatselijk koerier nog wat tijd gunnen om het pakket over te dragen aan GLS. Soms duurt het wel een week of nog meer voor je de eerste statusupdate krijgt.
Er zit niets anders op. Normaal heb ik geduld zat, maar in dit geval had ik het wel in twee weken willen ontvangen. Daarom juist ook bij GB besteld omdat ik daar goede ervaringen mee heb qua snel verzenden!

Edit voor toekomstige klanten: PDM bestellingen schijnen snel geleverd te worden maar EDM bestellingrn niet. Hou daar rekening mee als je je pakje 'snel' wilt ontvangen.

[ Bericht 9% gewijzigd door eddepetfokt op 22-07-2018 17:57:09 ]
pi_180638757
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 14:57 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

Er zit niets anders op. Normaal heb ik geduld zat, maar in dit geval had ik het wel in twee weken willen ontvangen. Daarom juist ook bij GB besteld omdat ik daar goede ervaringen mee heb qua snel verzenden!
Ik zal je alvast melden dat er bij mij al een pakje sinds 29 juni een pakketje is aangemeld bij GLS, maar vooralsnog nog geen updates.
pi_180640183
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:51 schreef krissie100 het volgende:

[..]

Ik zal je alvast melden dat er bij mij al een pakje sinds 29 juni een pakketje is aangemeld bij GLS, maar vooralsnog nog geen updates.
Balen! Wat zegt BG er zelf over?
pi_180647543
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 22:53 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

IK heb nog geen contact opgenomen, zie op fora dat het lang kan duren.
Ik ben niet iemand die meteen gaat schreeuwen bij Banggood. :) Dat komt wel als het 2 maanden duurt :p
  Moderator zondag 22 juli 2018 @ 10:16:27 #64
327191 crew  RobertNL
For your gear.
pi_180647637
ulZaVlZ.jpg

Dat was de laatste keer met EDM, kan dus inderdaad wel even duren.
Het is een beetje de tegenhanger van wat gearbest met DPD doet.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_180649430
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 22:53 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

Je hebt voor PDM gekozen wrs als verzendingsmethode. Pakje wordt in Engeland / Duitsland / (in jou geval) BelgiŽ ontvangen door een tussenpartij, welke ook alle douaneformaliteiten voldoet. Vanaf daar wordt het opgestuurd naar de uiteindelijke klant. Hoe het wordt opgestuurd naar de betreffende tussenpartij, is een vraagteken. Je ziet pas beweging in de trackingcode als het wordt opgestuurd hier.

Als je iets wilt binnen 2 weken, kies dan voor DHL/Fedex. Elke andere verzending garandeert niets
pi_180653672
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:03 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Je hebt voor PDM gekozen wrs als verzendingsmethode. Pakje wordt in Engeland / Duitsland / (in jou geval) BelgiŽ ontvangen door een tussenpartij, welke ook alle douaneformaliteiten voldoet. Vanaf daar wordt het opgestuurd naar de uiteindelijke klant. Hoe het wordt opgestuurd naar de betreffende tussenpartij, is een vraagteken. Je ziet pas beweging in de trackingcode als het wordt opgestuurd hier.

Als je iets wilt binnen 2 weken, kies dan voor DHL/Fedex. Elke andere verzending garandeert niets
Bedankt voor de reacties! Ik bestel normaal alleen klein spul bij Banggood en heb dat dan meestal binnen 14 dagen in huis. Ik wist niet dat PDM/EDM zoveel langer duurt. Nu zie ik aan de tracking info van RobertNL dat het wel een tijd kan duren. Jammer,maar dan had ik me maar beter moeten voorlichten. Zelf na honderden bestellingen kan ik dus nog iets leren.
Goed om te weten voor de volgende keer dat ik duurdere dingen dan weer beter gewoon via Piority line van Gearbest bestel, want met die methode heb ik het altijd in 2 tot 3 weken binnen.

Doet er overigens niets aan af dat ik het vreemd vind dat tussen 'aangemeld' en 'overhandigd' zo lange tijd zit in GLS(bij RobertNL hierboven heeft dat al meer dan een maand geduurd). Dat herken ik niet van al de andere trackbare pakjes die ik ooit heb besteld.

[ Bericht 4% gewijzigd door eddepetfokt op 22-07-2018 16:25:30 ]
pi_180654434
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:03 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

Bedankt voor de reacties! Ik bestel normaal alleen klein spul bij Banggood en heb dat dan meestal binnen 14 dagen in huis. Ik wist niet dat PDM/EDM zoveel langer duurt. Nu zie ik aan de tracking info van RobertNL dat het wel een tijd kan duren. Jammer,maar dan had ik me maar beter moeten voorlichten. Zelf na honderden bestellingen kan ik dus nog iets leren.
Goed om te weten voor de volgende keer dat ik duurdere dingen dan weer beter gewoon via Piority line van Gearbest bestel, want met die methode heb ik het altijd in 2 tot 3 weken binnen.

Doet er overigens niets aan af dat ik het vreemd vind dat tussen 'aangemeld' en 'overhandigd' zo lange tijd zit in GLS(bij RobertNL hierboven heeft dat al meer dan een maand geduurd). Dat herken ik niet van al de andere trackbare pakjes die ik ooit heb besteld.
kleine correctie, PDM is bij banggood normaal supersnel, denk aan MAX 2 weken. EDM daarentegen ... tja ;p
pi_180656707
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:28 schreef krissie100 het volgende:

[..]

kleine correctie, PDM is bij banggood normaal supersnel, denk aan MAX 2 weken. EDM daarentegen ... tja ;p
Jammer dat ik dan PDM niet heb gekozen. Ik had vůůr het bestellen wel naar het verschil met PDM gevraagd maar daar kwam niet uit dat EDM zoveel trager was,anders had ik zeker PDM gekozen.
Nou ja,volgende keer beter...
  Moderator zondag 22 juli 2018 @ 18:21:11 #69
327191 crew  RobertNL
For your gear.
pi_180657234
Priority line van Gearbest is ook niet heilig, heeft ook nog wel eens een maand geduurd voordat er beweging in kwam.

EDM is helaas niet enorm snel inderdaad.

Overigens maar eens een Mi pad 4 besteld ter vervanging van een 3 jaar oude mi pad. Op Aliexpress met 1 jaar (verzekering) garantie nog geen 6 euro duurder dan in de aanbieding bij Banggood en Gearbest.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_180658494
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 18:21 schreef RobertNL het volgende:
Priority line van Gearbest is ook niet heilig, heeft ook nog wel eens een maand geduurd voordat er beweging in kwam.

EDM is helaas niet enorm snel inderdaad.

Overigens maar eens een Mi pad 4 besteld ter vervanging van een 3 jaar oude mi pad. Op Aliexpress met 1 jaar (verzekering) garantie nog geen 6 euro duurder dan in de aanbieding bij Banggood en Gearbest.
Ik wilde eerst ook wachten op de Mipad 4, maar ik heb toch maar gekozen voor de Mediapad M5 10.8 voor 299euro bij Amazon.it.
pi_180665141
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:03 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

Priority line is exact hetzelfde als PDM, dus staar daar niet blind op. Waarom zou je deze shipment niet in 3 weken binnen krijgen? Het product is amper 3 dagen geleden 'verstuurd' vanuit China. + Het is weekend, maar je hebt al 3x contact gezocht met Banggood. Bestel dan in Europa als je zo gebrand bent op snelle levering.

En waarom vind je dat vreemd? De winkel creŽert de trackingcode / boekt het vervoer al, en de uiteindelijke tussenpersoon dropt de producten bij de schipper. Ik vind dat een propere oplossing. Trackingcode waren in het verleden compleet ruk. Ze kunnen ook het pakje opsturen, en pas binnen 3 weken je een trackingcode opsturen. Maar hoeveel mensen komen dan wel niet klagen? Of wil je liever douanekosten betalen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Jonmen op 23-07-2018 00:53:09 ]
pi_180666688
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 00:46 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Priority line is exact hetzelfde als PDM, dus staar daar niet blind op. Waarom zou je deze shipment niet in 3 weken binnen krijgen? Het product is amper 3 dagen geleden 'verstuurd' vanuit China. + Het is weekend, maar je hebt al 3x contact gezocht met Banggood. Bestel dan in Europa als je zo gebrand bent op snelle levering.

En waarom vind je dat vreemd? De winkel creŽert de trackingcode / boekt het vervoer al, en de uiteindelijke tussenpersoon dropt de producten bij de schipper. Ik vind dat een propere oplossing. Trackingcode waren in het verleden compleet ruk. Ze kunnen ook het pakje opsturen, en pas binnen 3 weken je een trackingcode opsturen. Maar hoeveel mensen komen dan wel niet klagen? Of wil je liever douanekosten betalen?
Ik zie staan dat je zegt dat het amper 3 dagen geleden verstuurd is en toen dacht ik !huh!.... En nu zie ik dat ik een foute datum heb doorgegeven in mijn eerste post. De datum van een aanmelding bij GLS is niet 19 juli maar 9 juli. Ik heb de fout meteen even rechtgezet in mijn eerste post over dit onderwerp!
(Ik heb het artikel trouwens besteld op 5 juli)

Ik heb in het trackingscreenshot hierboven van RobertNL al gezien dat het bij hem ook weken heeft geduurd van aanmelding tot aflevering bij GLS dus ik blijf vanaf nu nog even rustig afwachten.

Uiteraard weet ik dat bestellen in China lang kan duren en daar heb ik natuurlijk vrede mee. Ik heb bijna altijd geluk en krijg het in zo'n 2 weken binnen. En gebaseerd daarop hoopte ik dat deze ene bestelling ook wel binnen deze periode zou binnen komen. Het is niet perse noodzakelijk dat het op tijd komt, want dan had ik het wel in NL besteld, maar had het wel fijn geweest deze keer!

En ja, ik vind het vreemd dat een pakje zo lang aangemeld staat, maar ik begrijp hoe het normaal werkt met voormelding en dat is inderdaad handig zoals je zegt!

Je zegt dat PDM en EDM hetzelfde is en dat dacht ik ook, behalve dat EDM ook geschikt is voor pakjes boven de 2kg. Maar hierboven suggereert Krissi dat EDM veel trager is. Ik kan er zelf nog niet over oordelen omdat ik PDM nog nooit gebruikt heb.

[ Bericht 3% gewijzigd door eddepetfokt op 23-07-2018 05:26:04 ]
pi_180668815
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 05:07 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

Ik zie staan dat je zegt dat het amper 3 dagen geleden verstuurd is en toen dacht ik !huh!.... En nu zie ik dat ik een foute datum heb doorgegeven in mijn eerste post. De datum van een aanmelding bij GLS is niet 19 juli maar 9 juli. Ik heb de fout meteen even rechtgezet in mijn eerste post over dit onderwerp!
(Ik heb het artikel trouwens besteld op 5 juli)

Ik heb in het trackingscreenshot hierboven van RobertNL al gezien dat het bij hem ook weken heeft geduurd van aanmelding tot aflevering bij GLS dus ik blijf vanaf nu nog even rustig afwachten.

Uiteraard weet ik dat bestellen in China lang kan duren en daar heb ik natuurlijk vrede mee. Ik heb bijna altijd geluk en krijg het in zo'n 2 weken binnen. En gebaseerd daarop hoopte ik dat deze ene bestelling ook wel binnen deze periode zou binnen komen. Het is niet perse noodzakelijk dat het op tijd komt, want dan had ik het wel in NL besteld, maar had het wel fijn geweest deze keer!

En ja, ik vind het vreemd dat een pakje zo lang aangemeld staat, maar ik begrijp hoe het normaal werkt met voormelding en dat is inderdaad handig zoals je zegt!

Je zegt dat PDM en EDM hetzelfde is en dat dacht ik ook, behalve dat EDM ook geschikt is voor pakjes boven de 2kg. Maar hierboven suggereert Krissi dat EDM veel trager is. Ik kan er zelf nog niet over oordelen omdat ik PDM nog nooit gebruikt heb.

Aah, dat verklaard wel een hoop ;)
PDM/EDM/Priority zorgen puur voor een 100% garantie dat je geen douanekosten moet betalen (en de bijhorende administratiekost van de courrierdienst. Als dit dan langer duurt als gewone mail, nemen velen er wel bij :)

Maar laat weten als er wat meer actie in zit! Zodra je een update ziet in de trackingcode, heb je dit binnen 3 dagen bij jou
pi_180673158
8YN5hDl.png

Nog niks gehoord van de douane.. Duurt wel lang of niet?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_180675208
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 09:36 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Aah, dat verklaard wel een hoop ;)
PDM/EDM/Priority zorgen puur voor een 100% garantie dat je geen douanekosten moet betalen (en de bijhorende administratiekost van de courrierdienst. Als dit dan langer duurt als gewone mail, nemen velen er wel bij :)

Maar laat weten als er wat meer actie in zit! Zodra je een update ziet in de trackingcode, heb je dit binnen 3 dagen bij jou
Ik krijg het dit bericht van BG:
Dear Banggood customer,

We would like to take this opportunity to thank you for shopping with us.

We are sorry to inform you that your order would be delayed 7 business days due to the customs clearance and it is expected to finish the customs clearance within this week. The tracking information will be updated in a few days after the order is dispatched.

We hope your understanding and we will deliver your order as soon as possible.

We apologize for any inconvenience caused by this issue and hope for your kind understanding.

Should you have any further requests or information about your order, please do not hesitate to contact us.

Aangezien de tracking nog steeds op aangemeld staat neem ik aan dat ze de douane in China bedoelen! Afwachten maar!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')