abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 5 juli 2018 @ 14:04:21 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180257201
Na de serie gesprekken met psychiaters, voetbaltrainers, advocaten, politici, artsen, topondernemers, journalisten, rechters en het tweeluik met terminale patiënten en in het kader van de boekenweek schrijvers, daarna wetenschappers, een tweeluik over rouw, militairen en tweeluik met (oud-) premiers nu dan een nieuwe serie met religieuze leiders.



Vanaf maandag 23 juli zendt de NTR een nieuwe reeks van de meermalen bekroonde serie ‘Kijken in de ziel’ uit. Deze keer praat Coen Verbraak in zes afleveringen met 12 religieuze leiders over hun geloof én over zichzelf.

Sinds de mens bestaat heeft hij zich omringd gevoeld door Het Hogere. God, Jahweh, Allah, Brahma… ze zijn voor miljarden mensen nog steeds het richtsnoer van hun bestaan. Wat is “geloven” precies? Bestaat God echt? En als hij almachtig is, waarom laat hij dan zoveel ellendige dingen toe? Wat gebeurt er met ons als we sterven? Is het bestaan op aarde vooral bedoeld als examen voor de hemel? En hoe komt het dat mensen in naam van religie soms de gruwelijkste dingen doen?

Met: Nico Tydeman (boeddhistisch leraar), Marianne van Praag (rabbijn), Binyomin Jacobs (opperrabbijn), Claartje Kruijff (predikant en ritueelbegeleider), Everard de Jong (hulpbisschop van Roermond), Orlando Bottenbley (baptistenpredikant), Abdulwahid van Bommel (imam), Ashis Mathura (hindoepriester), Azzedine Karrat (imam), Jotika Hermsen (Boeddhistisch leraar), Madre de Maria Anima Christi (rooms-katholiek zuster) en Floris van Binsbergen (bevindelijk-gereformeerd predikant).

Vanaf 23 juli elke maandag, om 21.10 uur op NPO 2.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_180257908
Genoteerd. Ben benieuwd.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 5 juli 2018 @ 15:14:39 #3
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_180258263
Interessant. Merci!
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:20:08 #4
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_180261424
Dit zal toch de laatste serie worden?

In dat geval, nog één keer genieten. ^O^
  donderdag 5 juli 2018 @ 18:46:23 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180261997
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 18:20 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Dit zal toch de laatste serie worden?

In dat geval, nog één keer genieten. ^O^
Ja. Deze was wel aangekondigd als laatste serie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_180435136
Interessant. Zeker terugkijken. En Abdulwahid van Bommel is een van de weinige toppers in NL.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 12 juli 2018 @ 23:33:08 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180436349
Waarom wordt Kardinaal Simonis niet uitgenodigd? O~)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:31:13 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180672111
Vanavond dus!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 23 juli 2018 @ 12:35:29 #9
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_180672197
Ik ga (terug)kijken!
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_180683343
Ah, check, er liep al een topic.

Begint nu.

Zes afleveringen ^O^
Somebody that I used to know
pi_180683355
Achtergrondmuziekje: Einaudi, Time Lapse _O_

[ Bericht 3% gewijzigd door Postbus100 op 23-07-2018 21:55:59 ]
Somebody that I used to know
  maandag 23 juli 2018 @ 21:19:42 #12
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_180683472
De man met het blauwe overhemd kijkt de hele tijd omhoog ipv zijn gesprekspartner aan te kijken.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_180683607
Kan m'n aandacht er niet echt bij houden :{
Somebody that I used to know
  maandag 23 juli 2018 @ 23:58:30 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180687335
Net pas teruggekeken.

Wat veel deelnemers van diverse pluimage dit keer aan die gesprekken.
En meteen voorkeuren en afkeuren bij mij.
Ik kan als Joodse atheïst toch wel bepaalde sympathieën oproepen voor bepaalde mensen (Rabijnen ((zelfs de orthodoxe opper)), Imams, zuster, boeddhist), maar voel erg diep weerzin bij die Grefo-meneer.

Onderwerpen zijn wel weer door Verbraak leuk gekozen en fijn dat ze allemaal mee wilden werken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_180687381
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 21:19 schreef Revanches het volgende:
De man met het blauwe overhemd kijkt de hele tijd omhoog ipv zijn gesprekspartner aan te kijken.
god verteld hem de antwoorden.
  maandag 30 juli 2018 @ 17:17:35 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180837981
Vanavond weer!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 31 juli 2018 @ 22:39:31 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180863728
Kijk het nu pas terug en kijk met stijgende verbazing naar die Baptist,die blije pieper die al lachend een rotsvast vertrouwen heeft in het einde der tijden in 2030.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_180864297
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:58 schreef golfer het volgende:
Net pas teruggekeken.

Wat veel deelnemers van diverse pluimage dit keer aan die gesprekken.
En meteen voorkeuren en afkeuren bij mij.
Ik kan als Joodse atheïst toch wel bepaalde sympathieën oproepen voor bepaalde mensen (Rabijnen ((zelfs de orthodoxe opper)), Imams, zuster, boeddhist), maar voel erg diep weerzin bij die Grefo-meneer.

Onderwerpen zijn wel weer door Verbraak leuk gekozen en fijn dat ze allemaal mee wilden werken.
kun je uitleggen wat maakt dat je alleen bij hem weerzin voelt?

Ik heb me ook verbaasd over Bottenbley. Kende hem alleen van naam, de gemeente waar hij voorganger is, is bijzonder hard gegroeid sinds hij aan het roer staat. Ik zie een enthousiaste man, maar begrijp de enorme aantrekkingskracht (nog) niet.

Hoe dan ook weer een mooie serie. Jammer dat het de laatste is.
freedom is just another word for nothing left to lose
  dinsdag 31 juli 2018 @ 23:34:23 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180864775
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 23:03 schreef Lot_1 het volgende:

kun je uitleggen wat maakt dat je alleen bij hem weerzin voelt?

Zijn boete moeten doende houding, zijn voorkomen, zijn zo ver van mij afstaande denkbeelden, zijn niet te bespreken rotsvaste geloof dat Jezus door zijn god op aarde is gestuurd (wat blijft er dan trouwens over van het Bethlehem geboorte-verhaal?), zijn bekeringsdrang, zijn niet genuanceerde denkbeelden, etc,etc.

Hoewel ik even ver af sta van de Islam zit ik met bewondering te kijken naar de 2 imams en met name die Van Bommel. Zo genuanceerd en openstaand voor andere ideeën.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 6 augustus 2018 @ 23:50:50 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180993999
Wat een prima vragen stelt Verbraak toch elke keer en precies aan de juiste mensen.
Over god, over humor.
En ik blijf mij verbazen dat sommige mensen zo'n rotsvast vertrouwen in van alles blijven hebben ondanks Auschwitz, ondanks zwaar gehandicapte kinderen.

Wat mij betreft 1 van de beste series (en helaas de allerlaatste) van Kijken in de Ziel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:28:57 #21
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_181003325
Groot fan hier... Ook weer van dit onderwerp, zoals aangegeven helaas het laatste seizoen. Sprak Coen Verbraak heel toevallig paar maanden terug en hij gaf dat ook aan. Één der beste interviewers, wat een held.

Toch schrik ik wel van de antwoorden die ze geven op "het einde der tijden", dan blijken het voor mij wel ineens erg bijzondere mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door jackson op 08-08-2018 13:46:40 ]
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_181004864
"Was dat een bevrijding of verloor u iets?"

Coen O+
Somebody that I used to know
pi_181164277
Heftige aflevering. Die rabbijn is voor mij door de mand gevallen. Met z'n gezin als hoeksteen van de samenleving en een homo voor de klas prima, maar ze moeten niet gaan lobbyen! Pfff...
  maandag 13 augustus 2018 @ 23:09:21 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_181166046
Voor mij vielen de 2 katholieken het meest door de mand.
Die kwezel van een hulpbisschop die aan alle Kamerleden die zogenaamd ongeboren kindjes toestuurde en zijn volharding dat euthanasie in alle gevallen verboden moet zijn en die zuster die vond dat een moeder maar moet sterven als een zwangerschap levensbedreigend is. Plus dat ze beslist geloofde dat in Nederlandse ziekenhuizen ongevraagd euthanasie zou worden aangeboden. Ik zag bij Verbraak opeens bij beiden een beetje wrevel en afkeer, terwijl hij maar steeds probeert neutraal te blijven.

Ik vind die mevrouw Van Praag eigenlijk veel meer een humanistisch leider dan een Liberaal Joodse rabijn. Ze doet alles vanuit de mens en voor de mens. Gaat mee op een boot bij de gaypride en is aanwezig en geëmotioneerd bij mensen die in haar bijzijn euthanasie laten plegen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 13 augustus 2018 @ 23:38:46 #25
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_181166695
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:58 schreef golfer het volgende:
Net pas teruggekeken.

Wat veel deelnemers van diverse pluimage dit keer aan die gesprekken.
En meteen voorkeuren en afkeuren bij mij.
Ik kan als Joodse atheïst toch wel bepaalde sympathieën oproepen voor bepaalde mensen (Rabijnen ((zelfs de orthodoxe opper)), Imams, zuster, boeddhist), maar voel erg diep weerzin bij die Grefo-meneer.

Onderwerpen zijn wel weer door Verbraak leuk gekozen en fijn dat ze allemaal mee wilden werken.
Als gereformeerd opgevoede kwartjood had ik vooral veel sympathie voor rabbijn Jacobs.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')