abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180255622
Hoi ik zit met wat gedachten want ik kom er niet echt aan uit.

Het zit zo, vorige week heb ik mijn moederbord+cpu vervangen in mijn main pc i5 8400+msi b360A-Pro. Het oude moederbord was een msi h110m-eco+i3 6100. Nu wil ik die i3 6100 doorschuiven naar mijn mediacenter.

De vragen over mijn main pc met i5:

In de kast (die ik al had) outtake fan die er al inzat toen ik hem kocht. (coolermaster force 500) die heb ik nu vandaag vervangen door een ArcTic F12 PWM fan voor betere koeling. Het gekke is alleen dat hij constant rond de 1200 rpm draait terwijl in de UEFI door mij is aangegeven dat hij PWM moet draaien ipv DC. Nu kom ik niet echt er aan uit in het moederbord handleiding of alle fanheaders PWM ondersteunen. Want nu heb ik hem aangesloten op een sysfan header. Er zit ook een pump header maar die heb ik niet gebruikt omdat ik die wil gaan gebruiken voor de intake fan, zodat ik zeker weet dat ik kabel lengte genoeg heb. Wat denken jullie? Heb ik hem toch verkeerd aangesloten? Of moet ik smart fan control aanzetten? Ik dacht dat smart fan control niet nodig was met PWM fans omdat die uit zichzelf alles zouden moeten regelen.

Over systeem 2:

Daar zat helemaal geen casefan aangesloten daar heb ik nu een arctic f9 pwm aangesloten (outtake fan) (92 mm omdat die kast oud is en geen grote casefans aan kan) Ik moet hem nog herinstalleren. Maar er zit nu een boxed intel koeler op. Stel dat ik die wil vervangen ivm stilte/betere koeling wat is dan aan te raden? Bij voorkeur een topdown model koeler die niet te groot is zodat de VRM's goed gekoeld blijven.

Edit: Default PWM Mode fan connectors : CPU_FAN1/ PUMP_FAN1

Default DC Mode fan connectors: SYS_FAN1/ 4/ 5 SYS_FAN2/ 3

Mja default (standaard) aansluiting bedoelen ze dan ''voorkeur'' of enkel en alleen dat die pump fan 1 en cpu fan 1 pwm is. Als dat het geval is moet ik de tweede casefan die ik ga plaatsen aansluiten op die fan die er nu inzit. Dus via dat verloopje. Dus 2 casefans op pump fan 1. Ik weet alleen niet of het moederbord dat aankan qua amp/volt..

[ Bericht 10% gewijzigd door dennissch op 05-07-2018 13:23:26 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')