abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180263044
registreer om deze reclame te verbergen
Limone!
Wat leuk O+

Zwangerschapskleding: ik heb 3 spijkerbroeken gekocht bij de h&m voor ¤30,- per stuk. Die draag ik bijna dagelijks, dus is die ¤90,- ook wel waard.
Verder vooral gekregen en heb nu voor de zomer toch nog maar een maxi dress erbij gekocht voor ¤20,- bij de Zalando. Verder draag ik eigenlijk alleen maar lange saaie topjes :)
pi_180263184
Ik heb een paar positie maxijurken die goedkoop weg mogen. Moeten wel vanuit België gestuurd worden. Maat L. Als er interesse is kan ik ze morgen in v& a zetten!
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:37:39 #28
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180263233
Ik heb nauwelijks zwangerschapskleding gekocht, alleen een paar broeken. Boven-zwangerschapskleding vind ik sowieso bijna altijd meh en langere stretch shirts en stretchjurkjes in gewone confectiemaat+1 (mits lang genoeg) gaan zelfs met mn 8 maandenbuik nog prima. Dus ik zou daar zeker ook naar kijken!

Primark heeft een hele lijn met longline (of zoiets) shirts. In veel effen kleuren en wat streepjes.
pi_180263291
Gefeliciteerd Limone *O* Welkom!

Ik heb echt even heel erg moeite om jullie bij te houden, sorry. Ik lees wel mee, maar uitgebreid reageren lukt even niet. Wat kijk ik uit naar mijn verlof! Nog 8 dagen met 32 kindjes in een te warm lokaal....

Mijn hormonen zijn boos!! Gisteren kreeg ik een folder mee van de verloskundige over borstvoeding en cursussen hierover. Nu blijkt een cursus in onze stad dinsdag te zijn geweest en start pas weer een nieuwe in november. Stad hier verderop heeft een cursus eind september. Ik baal zo hard :'( Nu kan ik in mijn omgeving helemaal niks vinden dat minder dan 3 kwartier rijden is én in juli of augustus nog gegeven wordt... Stom gedoe! Heb daar helemaal geen geduld voor nu :'( *hormoonbom*
pi_180263297
Thnx voor de tips allemaal! Ik ga eens rondshoppen :+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_180263302
Ik geef (liever) geld uit aan al die babykleertjes O+ . Ik pas nog alles wel nu, straks idd een fijne jeans en verder heb ik nog wel spul van de vorige zwangerschappen liggen.

Spees had je al een snoezig eerste pakje gevonden? Uniseks is toch echt een ander kaliber voor mijn gevoel :') :+
♥ J & S
  donderdag 5 juli 2018 @ 19:54:07 #32
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180263552
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:41 schreef klaprooss het volgende:
Ik geef (liever) geld uit aan al die babykleertjes O+ . Ik pas nog alles wel nu, straks idd een fijne jeans en verder heb ik nog wel spul van de vorige zwangerschappen liggen.

Spees had je al een snoezig eerste pakje gevonden? Uniseks is toch echt een ander kaliber voor mijn gevoel :') :+
Klopt ja, het geslacht niet weten is wel heel gunstig voor mijn portemonnee :+

1e pakje hebben we wel gevonden!
nD7LehI.jpg

Hopelijk past ie het, afgelopen maandag bij 35+0 werd het buikje gemeten op 40+0 :') :+

Peaceful, for what it's worth: ik vond de bv cursus die hier door de thuiszorg werd aangeboden echt helemaal niet zo informatief. Ik heb veel meer informatie hier van Fok en andere sites gehaald!
pi_180263664
Ik heb me m’n vorige zwangerschap in een paar dezelfde items gepropt en bijna niets uitgegeven aan positiekleding. Maar nu ben ik niet meer student met 2 lessen in de week en werk ik gewoon 4 dagen per week dus heb mezelf beloofd dat ik gewoon iets meer geld mag uitgeven aan mooie (belangrijk :P) en passende kleren zonder te Veel naar de prijs te kijken.

Maar de Hollander in mij vind dat best moeilijk :’) ga ook eens kijken naar die long shirts, Thanks! ^O^ Door m’n :( borsten :( zijn al m’n shirts gewoon te kort en piept m’n buik er onderuit }:|
pi_180264029
Oooooh dat pakje! O+. Superleuk!

Wij gaan wel naar zo'n borstvoedingscursus maar ik heb het idee dat ik door door dit forum echt al wel een hoop mee heb gekregen en nog krijg.

Ik merk dat ik het moeilijk vind om geld aan mezelf uit te geven. Denk steeds: maar dit kan ook gewoon naar de baby. Het is ook zo leuk om daarmee bezig te zijn maar vind die remming niet zo heel tof. Herkennen mensen dit?
.
pi_180264185
Peace, ziekenhuizen houden ook vaak borstvoeding cursussen. Heb je daar al naar gekeken?

[ Bericht 2% gewijzigd door Wolken op 05-07-2018 20:34:55 ]
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_180264243
Als ik heel eerlijk ben vond ik die hele borstvoedingscursus die ik bij mijn eerste volgde (nouja, cursus, het was een informatieavond van een lactatiekundige) niet zo heel relevant. Ja, ok, ze gaf uitleg over hoe het werkt, maar toen de baby er eenmaal was bleek die van mij het heel anders te doen dan in theorie was uitgelegd en had ik vrij weinig aan de informatie uit die cursus. Nu zal dat wellicht in veel gevallen anders zijn hoor, maar ik bedoel meer dat er geen man overboord is als het je niet meer lukt om een geschikte cursus te vinden...
pi_180264278
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 20:28 schreef silliegirl het volgende:
Als ik heel eerlijk ben vond ik die hele borstvoedingscursus die ik bij mijn eerste volgde (nouja, cursus, het was een informatieavond van een lactatiekundige) niet zo heel relevant. Ja, ok, ze gaf uitleg over hoe het werkt, maar toen de baby er eenmaal was bleek die van mij het heel anders te doen dan in theorie was uitgelegd en had ik vrij weinig aan de informatie uit die cursus. Nu zal dat wellicht in veel gevallen anders zijn hoor, maar ik bedoel meer dat er geen man overboord is als het je niet meer lukt om een geschikte cursus te vinden...
Ja dat had een vriendin van mij ook inderdaad :).
.
pi_180264410
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 20:25 schreef Wolken het volgende:
Peace, ziekenhuizen houden ook gaan borstvoeding cursussen. Heb je daar al naar gekeken?
Nee! Goede tip. We gaan volgende week woensdag naar zo'n informatieavond in het ziekenhuis. Wie weet krijg ik daar nog wat meer info.

En ja, lezen hier op het forum doe ik ook wel en daar steek je best wel wat van op. En toch voelt het alsof zo'n cursus erbij hoort of zo..
Nouja,uit frustratie heb ik net twee aankleedkussenhoezen en twee bijpassende dekentjes aangeschaft :D hormonen??

Oh Wolken, ik had geen melding gehad van je DM! Sorry, komt een reactie aan.
  donderdag 5 juli 2018 @ 20:37:33 #39
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180264430
Een borstvoedingscursus is niet onmisbaar, maar ik vond het wel fijn om 2 redenen:
* filmpjes
* informatie voor je partner, aangenomen dat die hier niet leest. Het is echt nuttig als hij/zij ook op de hoogte is van de basics.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 5 juli 2018 @ 20:42:47 #40
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180264555
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:26 schreef Tink89 het volgende:
Schoonouders baalden dat we alle grote dingen al in huis hebben, dus hebben aangeboden om binnenkort met ons te gaan shoppen voor een boel kleine dingen, zoals kruiken, de luieremmer, pyjamaatjes, een badje en wat er verder nog op de lijst staat. Zo lief!

Dus nu maar een lijst gemaakt met wat we nog missen.

In de tussentijd ben ik weg van het draakje van prenatal, maar een boxkleed daarmee is er alleen in het wit. Ervaren mama's, vertellen jullie mijn hormonen even dat dat echt niet handig is?
Ik zie niet het bezwaar van een wit boxkleed. Babyspuug maakt alles vies,en modderschoenen hebben ze nog niet.

Heb je echt geen grote wensen meer? Kinderstoel/draagzak/schapenvachtje/tinylove boxmobiel/mooi houten speelgoed?
Dat lijkt me veel leuker om te geven dan kruiken en een badje...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180265117
Je hebt een stokke kinderstoel toch Tink? Hebben jullie de newbornset al? Misschien is dat leuk voor je schoonouders om te geven. Of een Tula FTG O+ of een Hangloose Baby O-) (Nee ik heb geen aandelen, maar het is wel een fantastische baby hangmat/boxkleed :P )
pi_180265144
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 19:41 schreef Peacefulll het volgende:

Mijn hormonen zijn boos!! Gisteren kreeg ik een folder mee van de verloskundige over borstvoeding en cursussen hierover. Nu blijkt een cursus in onze stad dinsdag te zijn geweest en start pas weer een nieuwe in november. Stad hier verderop heeft een cursus eind september. Ik baal zo hard :'( Nu kan ik in mijn omgeving helemaal niks vinden dat minder dan 3 kwartier rijden is én in juli of augustus nog gegeven wordt... Stom gedoe! Heb daar helemaal geen geduld voor nu :'( *hormoonbom*
Da's stom! Maar geeft niet zoveel, de kraamverzorgster geeft je een week lang live ondersteuning. Werkte hier helemaal prima! (En mocht het toch in de soep lopen, haal je er een lactatiekundige bij. Daar had een cursus dan ECHT niets aan kunnen voorkomen.) Komt goed!
pi_180265311
Peace in mijn ziekenhuis hadden ze inderdaad ook een korte presentatie over borstvoeding tijdens de informatieavond. Verder geen cursus gehad. In het ziekenhuis helpen ze je al goed op gang en daarna de kraamhulp ook :) ik denk niet dat je die cursus echt nodig hebt. Het gewoon meteen doen en samen met je baby leren is denk ik de beste cursus ;)
pi_180265359
@Fuchsia_roze:
Dankjewel. Vooral de timing is zo naar, moeilijk te verkroppen. Verder is het rationeel misschien niet eens de meest slechte manier om te gaan, maar toch.. Blijft moeilijk.

Heb inderdaad gekeken wat er mogelijk was qua andere tijden rijden, maar probleem is ook dat ik eigenlijk gewoon zou moeten werken. Neem nu twee vakantie-dagen op (vrijdag en maandag), waarbij ik nog wat uren uitspaar ivm het pas 's middags rijden. 's ochtends kan ik eigenlijk echt niet gemist worden.. (En zaterdags ook werken, dus het logeren werkt ook niet zo Takkie..) Wel gekeken of zij dan juist het weekend daar zou blijven, maar dat wil ze weer niet zonder mij. :P

Als vader is het voorbereiden ook lastig denk ik hoor.. Ik probeer hier wat mee te lezen, wat bladen te lezen en Kluun haha. Maar merk dat ik er nog niet de tijd in stop/kan stoppen die m'n vriendin al wel erin stopt..

@Takkie88
Rustig aan en hou vol! Hoop dat de komende dagen iets minder zwaar zijn..

@Limone:
Congrats! :D

@OP
Zijn er best veel uitgerekend zo net voor onze datum ook, wordt nog druk hier met spannende berichten!
pi_180265376
En ohhhhh joh! Limone! *O* *O* *O*

Gefeliciteerd, wat tof!
pi_180275071
Thnx Lemijn, Aure en Sara :* Ik wacht toch nog maar even af hoeveel info ik nog krijg in het ziekenhuis en tijdens de zwangerschapscursus. Die start ook binnenkort.
Maar mijn onrust van gisteren was wel goed voor een mooie bestelling voor het kamertje ;) een aankleedkussen kan ik wel bij de Hema halen toch? Of zit daar ook weer verschil in?
pi_180275263
Volgens mij maakt dat niets uit peace. Ik heb die van mij bij de prenatal gehaald (want 2.50 goedkoper :') ), maar volgens mij is die hetzelfde als van de Hema. Sowieso is het altijd dezelfde maat, er zal misschien soms verschil zijn in kwaliteit?

En fijn om af en toe gewoon een excuus te hebben om dingen te bestellen he :D ik kreeg de laatste weken wel 3 pakketjes per week. Heerlijk O+ :D
  vrijdag 6 juli 2018 @ 10:30:44 #48
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180275901
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 20:42 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik zie niet het bezwaar van een wit boxkleed. Babyspuug maakt alles vies,en modderschoenen hebben ze nog niet.

Heb je echt geen grote wensen meer? Kinderstoel/draagzak/schapenvachtje/tinylove boxmobiel/mooi houten speelgoed?
Dat lijkt me veel leuker om te geven dan kruiken en een badje...
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 21:06 schreef Aure het volgende:
Je hebt een stokke kinderstoel toch Tink? Hebben jullie de newbornset al? Misschien is dat leuk voor je schoonouders om te geven. Of een Tula FTG O+ of een Hangloose Baby O-) (Nee ik heb geen aandelen, maar het is wel een fantastische baby hangmat/boxkleed :P )
Txs voor de tips lieverds, maar ik merk aan jullie reacties dat ik misschien niet helemaal duidelijk ben geweest. Er is verder geen issue ofzo, we vinden het gewoon lief dat ze gezellig met ons gaan shoppen. We hebben alles (muv de kinderwagen) tweedehands voor niks gekregen of voor bijna niks van Marktplaats gehaald, vinden nieuw kopen bij veel dingen echt zonde van het geld en zij kwamen er vorige week pas mee dat we 'alle grote dingen al hadden'. We hadden helemaal geen groot cadeau van ze verwacht ook en zijn heel erg blij met onze tweedehandsjes, die schoonpapa ook nog eens helpt opknappen :) Dat was wat ons betreft cadeautje genoeg geweest.

Dus we vinden deze oplossing eigenlijk allemaal wel prima. Een leuk badje en boxkleed en de luieremmer enzo zijn ook best grote uitgaven en op deze manier helpen ze ons echt in plaats van met dingen die we eigenlijk niet nodig hebben (ik zie bijvoorbeeld het nut van een hangmat of een newbornset voor de Stokke niet zo, maar misschien kom ik daar ooit wel op terug. We wonen in een piepklein huisje, de box in de woonkamer krijgen, wordt al een uitdaging, en op de babykamer hebben we geen ruimte voor een kast, alleen voor commode, bed en stoel). We maken er nu gewoon een gezellige middag shoppen met een lunch ofzo van. Gezellig én nuttig. En zo vinden zij het denk ik een stuk leuker dan dat we sturen 'we willen deze draagzak, bedankt he!'. Ze vinden het fijn om betrokken te zijn en met ons door de winkel te sjouwen O+

Qua borstvoedingscursus: ik denk dat ik die niet ga doen. In het ziekenhuis/kraamhotel werkt een lactatiekundige en de verhalen die ik over de cursussen hoor, zijn over het algemeen dat er weinig nieuws verteld wordt. Dus ik ga het zonder proberen, de lactatiekundige kan ik altijd nog inschakelen. Nummer staat wel op het lijstje telefoonnummers voor de kraamweek :)

NJ, dat klinkt als een onhandige samenloop van omstandigheden, maar ik zou toch echt nog eens vragen of ze niet wil blijven slapen als het autorijden zo pijnlijk/ongemakkelijk voor haar is. Hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf om hoeveel nachten het gaat, maar toch...

En peace, volgens mij maakt het niks uit. De hoezen passen toch wel, want het is allemaal dezelfde maat :)
Gelukkig getrouwd sinds 29 april 2017
K&W / Tink en de lelijke Tegels - Deel 3
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180276281
Hier ook een schoonmoeder die veel van dat soort 'kleinere' dingetjes koopt.
Daardoor is de uitzetlijst al wel bijna compleet :') O+.

30 weken vandaag! En op het punt gekomen dat het irritant is om met de laptop op mijn buik op bed te liggen. Die gaat alle kanten op :D.
.
pi_180276355
Als jullie zo klein wonen is Stokke Flexibath misschien wel iets voor jullie Tink :) Die kun je helemaal opvouwen en dan issie makkelijker op te bergen en neemt niet zoveel ruimte in beslag. Er is van Stokke geen badstandaard voor, maar wij hebben een standaard van een ander merk waar ie perfect op past.

De newbornset is vooral handig als je aan tafel eet en je kleintje er bij wilt hebben (of zoals in ons geval, J. wil er zelf gewoon heel graag bij zitten :') ).

De hangmat voor in de box is meer een gadget denk ik ja :P hoewel het minder erg het hoofdje afplat omdat de druk op het hoofdje meer verspreid wordt, dus dat is wel een bijkomend voordeel. Na 3 maanden (of vanaf wanneer je baby kan omrollen) mag je hem trouwens alleen maar als boxkleed gebruiken.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')